﷽
⏹ دشمنی بهت آور با فضائل امیرالمومنین علیه السلام
«ابی اسحاق الحوینی الاثری» در کتاب «جنة المرتاب» در ذیل یک روایتی می گوید که من اقدام به بررسی سندی کتاب «خصائص علی بن ابی طالب علیه السلام» نسائی کردم!
عجیب این است که از 194 روایت این کتاب، بیش از دویست سند آن دارای اشکال و خطا دانسته شده! و بالاتر آن دسته از احادیثی که او آنها را را صحیح دانسته، چاپ نشده است و فقط روایات دارای نقد و ایراد سندی زیر چاپ رفته است!
📚 به تصویر سند مراجعه کنید!
#ولایت
#جهاد_تبیین
#فضائل
《یادداشت های فقهی _ اجتهادی》
🆔 @Ijtihad_Jurisprudence
هدایت شده از «پیروان امامین انقلاب»
﷽
✍️ تفسیر مهدویت با ملغمه ای از انحرافات عقایدی در کانال های جریان های وحدت نامنضبط
چه لزومی دارد که برای مخاطبین شیعی مهدویت را از دریچه تفکرات انحرافی یک اهل سنت سلفی قائل به برتری «خیر القرون» معرفی کنیم؟! آیا در میان علمای شیعه، متفکر سالم اعتقادی نداریم؟ قحط الرجال است؟!
https://eitaa.com/Imam_110110/497
این چه اندیشه ای است که مهدویت را از دریچه تفکرات انحرافی فرقه احمد الحسن _ با ترویج پرچم «البیعة لله» به مخاطب شیعی معرفی کنیم؟! مستند را مشاهده کنید:
https://eitaa.com/Imam_110110/498
سازمان های عریض و طویل حوزوی و فرهنگی کشور صاحب ندارد؟ چرا برخی با پول بیت المال برای دشمنان اعتقادی شیعه و اهل بیت علیهم السلام کوچه باز می کنند؟!
بارها از انحراف اعتقادی گروهک های وحدت نامنضبط مثل اخوت و مجمع اسلامی حبل الله و ... نوشتیم. امیدواریم گوش شنوایی باشد.
#وحدت
#جهاد تبیین
#امت_اسلام
«سربازان امامین انقلاب»
https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
《یادداشت های فقهی_اجتهادی یک طلبه》
﷽ ⏹ دشمنی بهت آور با فضائل امیرالمومنین علیه السلام «ابی اسحاق الحوینی الاثری» در کتاب «جنة المرتا
نکته دقیق استاد حجت الاسلام و المسلمین موسوی درباره این پست:
این مطلب را در خصائص نسایی بعینه لمس کردم. خیلی تصحیف و غلط غلوط در اسنادش هست که مشخص میشه نساخ تعمدا اسناد این کتاب را مخدوش کردند تا روایات از حجیت بیافتد.
البته با مقارنه اسناد این کتاب با اسناد نسایی در دیگر کتبش میتوان عناوین صحیح راویان را تشخیص داد
والا امام نسایی از متعنتین در رجال اهل سنت هست. بقول ذهبی شرط نسایی در رجال از شرط بخاری در صحیحش، سختتره
هدایت شده از دانشگاه امامت
✍️ پاسخ قاطع به تحدی وهابی
https://youtu.be/2wsOMrRpgBo
هدایت شده از شبکه حضرت ولی عصر (عج)
💢 محتوای علمی سایت موسسه تحقیقاتی ولیعصر در خصوص "اهلسنت و مهدویت"
🔺 اعتراف اهل سنت به ولادت + اسکن
🔺 روایات کتب اهل سنت در مهدویت
🔺 امام مهدی در کتب اهل سنت
🔺 عقیده مهدویت در منابع اهل سنت
🔺 انکار مهدی همانند انکار خدا
🔺 ولادت امام زمان در کتب اهل سنت
🔺 برتری امام مهدی علیه السلام بر خلفا
🔺 تواتر روایات مهدویت نزد اهل سنت
🔺 آیا مسلمانی منکر مهدویت شده؟!
🔺 آیا وهابیت به منجی معتقد است؟
#شبکه_جهانی_حضرت_ولی_عصر_عجلالله_فرجه
━━━━━━━⊰◇⊱━━━━━━━━
پخش اینترنتی:🔻
www.valiasr-aj.tv
وبسایت رسمی:🔻
(www.valiasr-aj.com)
تلگرام:🔻
https://t.me/valiasr_tv
ایتا: 🔻
https://eitaa.com/joinchat/2849767479C0d5e53a286
هدایت شده از دانشگاه امامت
🔶خلاصه پنجمین جلسه از سلسله نشستهای مهدوی #طلوع_تا_ظهور
▫️آیتالله نجمالدین طبسی
▫️تحلیل نشانههای ظهور و آسیبشناسی تطبیق آن
🔹برخی مطالب مساله مهدویت از خطوط قرمز ماست و باید درباره آن آسیب شناسی کرد.
🔅اولین مطلب بحث توقیت(زمان تعیین کردن برای ظهور)است.
🔹توقیت احتمالی است و ممکن است ظهور بدون علائم اتفاق بیفتد و این سخن شاهد روایی هم دارد.
🔹آیا ائمه اطهار(ع) وقت دقیق ظهور را می دانستند؟
🔹روایت دعبل خزاعی از امام رضا(ع) این مساله را روشن می کند؛ ایشان با ذکر سخنی که از اجداد طاهرینش نقل می کنند می فرمایند رسول خدا(ص) فرمود زمان ظهور مانند زمان قیامت است و خدای متعال آن را آشکار نمی کند مگر آن که وقتش برسد.
🔹اگر بگوییم اهل بیت علم به زمان دقیق ظهور ندارند منافاتی با علم آن ها ندارد؛ چرا که فرمودند اسم اعظم خدا 73 حرف است و 72 تای آن را به ما داده اند.
🔹به نظر ما امام عصر (عج) تا قیامت زنده خواهد ماند و این منافاتی با رجعت ندارد( اهل بیت در زمان ایشان خواهند آمد).
🔹روایت شهادت امام زمان(عج) از مجعولات شیخ احمد احسایی است.
🔅مساله دوم تطبیق علامات ظهور و مصداق یابی است؛ باید از این کار پرهیز کرد.
🔹چرا به سید حسن نصرالله گفتیم یمانی و چرا به رهبر معظم انقلاب می گویید سید خراسانی؟
🔹ایشان بزرگتر و اجل از سید خراسانی است و نباید با این مصداق یابی ها عقائد مردم را متزلزل کنیم.
☀️اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج
🪴اندیشکده مهدویت مسجد مقدس جمکران
🆔 @andishkadeh_mahdaviat
🆔 @velaseddighah
دانشگاه امامت
🌎 @Emamat110u
هدایت شده از «پیروان امامین انقلاب»
﷽
✍️ خطای محاسباتی جریان های وحدت نامنضبط در موضوع مرزبندی اعتقادی با مخالفین
یکی از مهم ترین مبانی فکری امامین انقلاب و بلکه تمام فقهای مذهب شیعه به تبعیت از حکم قطعی عقلی، آیات قرآن و روایات متواتر، لزوم مرزبندی شفاف اعتقادی در برخورد با مخالفین است.
البته واضح است که رعایت موازین تقیه خوفی و مداراتی، هیچ منافاتی با مرزبندی اعتقادی ندارد. بلکه در دیدگاه امام خامنه ای، تقیه یک برنامه منسجم، هدفدار و کلان، برای حفظ و گسترش مذهب شیعه و معرفی صحیح و منطقی آن به مخالفین است.
با این وجود، یکی از مهم ترین انحرافات جریان های وحدت نامنضبط، تلاش خواسته و یا ناخواسته، برای از زدودن مرزهای مذهبی و در برخی موارد تشکیک در هویت مناسک شیعی است.
برای مثال: رصد جریانی ما از کانال «مفتاح» _ مرکز فرهنگی تبلیغی ادیان و -حوزه- مذاهب اسلامی (مفتاح)_ نشان می دهد که برای مخاطب چندین هزار نفری که قریب به اتفاق آنها شیعه هستند، به صورت مستمر و در صدها کلیپ، معارف اسلامی و اهل بیتی را از زبان علمای اهل سنت _ و بعضا سلفی _ منتشر کرده است. بسیار روشن است که وقتی مخاطب ناآگاه از اختلافات شیعه و اهل سنت، معارف اسلامی را از زبان یک مولوی و یا ماموستا می شنود و می یابد، در طولانی مدت، مرزهای فکری و اعتقادی میان شیعه و اهل سنت مخدوش شده و آسیب جدی به حریم اعتقادی او وارد می شود.
مورد دیگر این خطای محاسباتی بزرگ، انتشار برخی کلمات علمای شیعه در تعریف و تطهیر برخی بزرگان اهل سنت _ همانند ابوحنیفه_ است. برای مثال مرحوم محسنی رحمة الله علیه، در شرایط زمانی و مکانی خاص افغانستان و به دلیل اقتضائات تقیه، ممکن است در تطهیر و احترام به فقه ابوحنیفه سخنی گفته باشد، چه لزومی دارد آن را به مخاطبین شیعه به صورت گسترده منتشر کنیم؟
https://eitaa.com/meftahgolestan/10721
آیا شخص ابوحنیفه در نزد مخاطبین عمومی شیعه، باید امامی از ائمه فقهی که فقه او مورد احترام و تمجید است، معرفی شود؟ در حالی که در بسیاری از آثار خود اهل سنت بالاترین نقدها و توهین ها نسبت به این شخصیت _ و دیگر شخصیت ها_ شده است. (مخاطب گرامی برای دیدن گوشه از نقد های علمای معاصر اهل سنت نسبت به ابوحنیفه به لینک زیر مراجعه کنید)
https://eitaa.com/Imam_110110/500
آیا در نظر شما امثال ابوحنیفه، بخاری، ذهبی و ...، از رئوس بدعت گذاران و گمراهان نیستند؟ آیا رویکرد اهلبیت علیهم السلام و فقهای شیعه و امامین انقلاب، تطهیر و امام جلوه دادن این افراد و نفی مرزبندی مذهبی به بهانه اشتراک در مسلمان بودن، برای مخاطب عمومی شیعی بوده است؟
ما حق را خواهیم گفت هر چند می دانیم که نقدهای ما پاسخی جز برچسب زنی مثل «انجمنی»، «شیرازی»، «شیعه مناسکی»، «شیعه قالتاق» و ... نخواهد داشت.
#وحدت
#جهاد_تبیین
#امت_اسلام
«سربازان امامین انقلاب»
https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
هدایت شده از دانشگاه امامت
✍️ پاسخ به شبهه کتاب نداشتن امام شیعه علیهم السلام
https://youtu.be/RGVKace24P0?si=p-Eqdk1SgZ9hAZXx
﷽
✍️ تبیین روش اساتید برجسته حوزه علمیه قم در تعاملات علمی_پژوهشی با اهل سنت و وهابیت
بارها در کلاس های درس، طلبه های پژوهشگر سوال می کنند که بهترین روش و سیر مطالعاتی در مباحث مرتبط با نقد وهابیت و پاسخ به شبهات چیست؟
در پاسخ می گوییم:
از دیدگاه ما بهترین شیوه و سبک مطالعاتی و پژوهشی، روش استاد آیت الله قزوینی است. دلیل ما برای این امر محورهای زیر است:
یک: تخصص فوق العاده ایشان در مباحث رجالی و حدیثی شیعه و خصوصا اهل سنت:
این استاد گرانقدر محوریت بحث های خود را آخرین و معتبرترین مبانی رجالی و حدیثی اهل سنت و شیعه قرار داده است. عمق و گستره اطلاعاتی ایشان از مباحث رجالی و حدیثی اهل سنت حیرت آور است. تسلط عجیب ایشان از نقاط ضعف و قوت رجالی اهل سنت، راه را برای تعامل قوی و هجومی با مخالفین هموار می کند.
بدون شک و بدون هیچ اغراقی می توان گفت: شیوه استاد قزوینی تحول فوق العاده ای در روش تعامل صحیح با اهل سنت _ خصوصا جریانات اهل حدیث و سلفی_ ایجاد کرد. چرا که قبل از ایشان نقدهای علمای شیعه به مباحث سندی و رجالی کمرنگ بود و اثر نامطلوب این امر در بسیاری از مباحثات و مناظرات با آنها، عیان بود.
دو: به روز بودن و آشنایی کامل با آخرین تجهیزات و نرم افزارهای علمی، دومین ویژگی برجسته ایشان است. در زمانی که استفاده از لب تاب و تحقیقات مبتنی بر استفاده از نرم افزارها برای پژوهشگران نقص محسوب می شد، ایشان همواره به طلاب توصیه می کردند که با آخرین روش های پژوهشی مبتنی بر استفاده از امکانات فنی و رسانه ای و نرم افزاری آشنا باشند. گویا توصیه استاد هنوز در گوش من طنین انداز است که « داشتن لب تاب و یادگیری نرم افزارهایی مثل مکتبة الشاملة، معجم الکبیر، جوامع الکلم، مکتبه اهل البیت علیهم السلام و ... از نان شب برای طلبه و پژوهشگر واجب تر است.»
سه: سابقه طولانی ایشان در مناظرات و تعاملات با علمای برجسته اهل سنت، ویژگی دیگر این استاد فرهیخته است. خاطرات جذاب او _ که در برخی آثار ایشان همانند «قصة الحوار الهادی» منتشر شده است _ دریایی از نکات روشی در برخورد با اهل سنت و وهابیت است.
چهار: نیاز سنجی صحیح از متون علمی و تسلط کامل ایشان بر پیش نیازهای ضروری علمی در برخورد با مخالفین، باعث شده که یک پژوهشگر مرتبط با ایشان، هیچ گاه به امور کم اهمیت و مسائل زائد نپردازد! مراجعه به کتاب«منهج الاجابة عن الشبهات» گویای این امر است.
علاوه بر این امور، رصد دقیق و به روز شبهات فضای مجازی و رسانه ای شبکه های معاند به همراه روحیه تعامل و مشورت با کارشناسان دیگر باعث شده است که پاسخ های ایشان و مجموعه های زیر نظر او، به روز ترین و دقیق ترین پاسخ ها را علیه شبهات در فضای مجازی تولید کنند.
یک مراجعه کوچک به فضای مجازی و رصد آن کافی است که مشاهده کنیم غالب پاسخ های اساتید، کلیپ ها و نوشته ها، مبتنی بر روش ایشان و بر گرفته از خرمن بحث های این استاد گرامی است. به عبارت دقیق تر، در زمان ما اندیشه ها و روش های استاد، پیکان تقابل و مبارزه با شبهات است.
پنج: تربیت پژوهشگر و کارشناسان پاسخ به شبهات مبتنی بر فقه جواهری و حل شبهات بر اساس متدهای رایج اندیشه های اصولی و فقهی حوزه های علمیه، ویژگی دیگر ایشان است. این خصوصیت در مقایسه با شیوه دانشگاهی _که معمولا عاری از عمق فقهی، اصولی و دقائق اجتهاد مصطلح است_ مزیت فوق العاده ای به سبک ایشان بخشیده، به گونه ای که پژوهشگر حوزوی وقت خود را صرف مسائل سطحی علمی _ همانند جریان شناسی های بی فایده و عمدتا مبتنی بر اطلاعات ژورنالیستی _ نخواهد کرد عمده تلاش خود را صرف مطالعات بنیادین اجتهادی خواهد نمود.
《یادداشت های فقهی _ اجتهادی》
🆔 @Ijtihad_Jurisprudence