eitaa logo
«پیروان امامین انقلاب»
300 دنبال‌کننده
131 عکس
29 ویدیو
7 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
✍️ این سند هر چند به صراحت سند قبلی نیست ولی همراستا، موید و شاهد صدق سند قبلی است. «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
✍️ علاوه بر دو سند فوق، بنا بر برخی گزارشات، آیة الله گلپایگانی و آیة الله مرعشی نجفی اعلی الله مقامهم نیز تصریح کرده اند که میرزای شیرازی اعلی الله مقامه از دیدار با سید جمال الدین اسدآبادی امتناع داشته است: https://armanemahdaviyat.ir/?p=3744 «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
✧❁﷽❁✧ ✍️ حقایقی از وضعیت امیرالمؤمنین علیه السلام بعد از وفات رسول خدا صلی الله علیه و آله در کلام امام خامنه ای: 1️⃣ تلخ ترین، سخت ترین ایام زندگی؛ مواجه با بزرگ ترین فتنه ها «... به نظر من سخت‌ترین دوران‌های زندگی امیرالمؤمنین در این سی سال بعد، بعد از رحلت پیغمبر شروع شد. سخت‌ترین دوران‌های امیرالمؤمنین آن روزها بود. آن روزی که پیغمبر عزیز و بزرگوار بود و میرفتند در سایه‌ی او مجاهدت میکردند، مبارزه میکردند که روزهای شیرینی بود. روزهای خوبی بود. روزهای تلخ، روزهای بعد از رحلت پیغمبر است که روزهایی است که گاه‌گاه قطعات فتنه، افق دیدها را آن‌چنان مُظلَم میکرد که قدم از قدم نمیتوانستند بردارند آن کسانی که میخواستند درست قدم بردارند.» https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=20689 2️⃣ همکاری با غاصبان حق امامت و ولایت به دلیل حفظ مصالح اسلام «... یک بُعد دیگر این است که توجه داشته باشیم امیرالمؤمنین با این موقعیت، با این وضوحِ معنای امامت آن بزرگوار که منصوب پیغمبر و منصوب الهی است، آن وقتی که ملاحظه کرد و دید که جامعه‌ی اسلامی آسیب‌پذیر است و اگر او بخواهد دنباله‌ی این حق را بگیرد و مطالبه کند، ممکن است اسلام به خطر بیفتد، کنار نشست. این هم یک مسئله‌ی مهمی است. نه فقط کنار نشست - یعنی ادعا را مطرح نکرد که اختلاف و شق عصای مسلمین نشود - بلکه همکاری کرد با کسانی که به نظر امیرالمؤمنین صاحبان منصب حق نبودند - که بر جامعه‌ی اسلامی حکومت میکردند - چون دید که امروز اسلام به این احتیاج دارد؛ فداکاری. این هم یک درس دیگر است برای ما. این هم درس غدیر است، درس علوی است». https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=3414 ✅ ایام بعد از وفات رسول خدا صلی الله علیه و آله، برای امیرالمؤمنین علیه السلام تلخ ترین، سخت ترین ایام بود! آن امام در اوج فتنه ها، سختی ها و ظلم ها، در شرایطی که واضح ترین حق او یعنی «امامت» غصب شده بود، با سران غاصب و فتنه گر، برای رعایت مصالح بالاتر اسلام همکاری کرد! این اوج فداکاری و عظمت آن امام مظلوم است. «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
✧❁﷽❁✧ ✍️ یکی از توصیه های امام خامنه ای تحلیل و بررسی جریانی حوادث و اتفاقات است. در این میان تحلیل جریانی ما نشان می دهد عمده خواسته های عبدالحمید و انتقادات او علیه نظام اسلامی موارد زیر است: 🔻انتقاد از حماسه اربعین حسینی و مشارکت ج ا در آن. 🔻تضعیف انتخابات اعم از انتخابات مجلس، ریاست جمهوری یا خبرگان. 🔻حمله به اعتقادات شیعان درباره زیارت، توسل، کمک گرفتن از اولیای الهی. 🔻تضعیف شورای نگهبان؛ مهم ترین نهاد حفظ اسلامیت ج ا . 🔻تضعیف و بی فایده معرفی کردن قدرت موشکی ج ا . 🔻قاتل و ظالم معرفی کردن سپاه و بسیج. 🔻انتقاد از حضور منطقه ای ایران برای مقابله با داعش و جریان های تکفیری. 🔻سفیهانه تلقی کردن سیاست مقاومت نظام در برابر آمریکای جنایتکار. 🔻حمله به سیاست فرزندآوری ج ا در کنار تبلیغ بی حد و حصر فرزند آوری در مناطق اهل سنت. 🔻جاهل معرفی کردن رهبری و مقایسه ضمنی او با یزید. 🔻تضعیف فرهنگ عزاداری و گریه بر امام حسین علیه السلام. 🔻رتوش دشمنان خونخوار ج ا همانند اسرائیل، آمریکا، طالبان. 🔻تاکید بیش از حد و غلو در مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم. ✅ بسیار روشن است که اهداف این خواسته ها و انتقادات را می توان در موارد زیر جستجو کرد: 🔸 القای ناامیدی و یاس به آحاد جامعه در مقابل سیاست امید آفرینی. 🔸تضعیف عناصر قدرت ایران با هدف القای شکست نظام در تحقق اهداف کلیدی. 🔸حمله به عقاید میلیون ها مسلمان شیعه و اهل سنت با هدف ایجاد گسست اجتماعی در بین صفوف ملت. 🔸فشار علیه ارگان های تصمیم ساز با هدف سهم خواهی سیاسی و اقتصادی. ⏹ در تعجب هستیم چرا برخی هنوز عمق فاجعه و خطر را درک نکرداند و دم از مظلوم بودن این جریان می زنند؟ آیا شناخت صحیح میدان و لطمات جریان مسجد مکی، به منافع آنها آسیب وارد می کند؟ «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
✧❁﷽❁✧ 2️⃣ وحدت بی انضباط: وحدتی خارج از چارچوب فقه جواهری ✍️اخیرا مجموعه _ از مجموعه های مرتبط با کنشگران وحدت شیعه و اهل سنت_ مباحثی در ارتباط با جایگاه فقه مقاصدی با شیخ حیدر حبّ الله(http://www.shouba.ir) مطرح کرده است. هدف طرح این مسائل، فهم مبانی فقهی و دینی، با سازکار فقه مقاصدی است. کارشناس محترم، یکی از نتایج این رویکرد را جواز استفاده از قیاس مرفوض بین فقهای شیعه، در استنباط فقهی دانسته است. استاد حب الله می گوید: «... به نظر بنده اگر دیدگاه ما درمورد قیاس عوض شود آفاق جدیدی جلوی ما گشوده می‌شود. به همین دلیل شاید یکی از اسباب اساسی که سخت است نظریه مقاصد در فضای شیعی احیا بشود، دیدگاه شیعه در قضیه قیاس است». ✍️ این در حالی است که آیة الله فاضل لنکرانی _ از اساتید برجسته درس خارج حوزه علمیه_ درباره تهدید رویکرد «مقاصد الشریعه» به فقه می گوید: «... امروز که حوزه‌های شیعه را تهدید می‌کند «مقاصد الشریعه» است. مقاصد الشریعه امروز دست اهل‌سنت را از قرآن خالی می‌کند. چون وقتی پای مقاصد به کار آمد همه آیات قرآن و همه روایات و متون، طریق می‌شوند. چون می‌گویند آنچه موضوعیت دارد، غایت این آیات وروایات است. پس باید سراغ غایت برویم و آن را اخذ کنیم، لذا به این مساله اهمیت بدهید. من چند سالی مقید بودم در نمایشگاه‌ بین المللی کتاب شرکت کنم، هر سال می‌دیدم که از انتشارات کشورهای عربی و ناشرین عرب کتابهای زیادی راجع به مقاصد الشریعه عرضه می‌‌شود. ما آنها را برای کتابخانه مرکز فقهی قم خریداری می‌‌کردیم، شاید الان بیش از صد عنوان کتاب در مقاصد الشریعه داشته باشیم. در سفری که به نجف اشرف داشتم خدمت آقای سیستانی عرض کردم چه فکری برای مقاصد الشریعه فرموده‌‌اید؟ بعد عرض کردم که زشت نیست این همه کتاب از طرف اهل سنت در مورد مقاصد الشریعه نوشته می‌شود و به حوزه‌های شیعه می‌آید، اما تا به حال یک نقد راجع به اینها نوشته نشده است؟! فرمودند باید دنبال شود. یکی ازدغدغه‌‌های اصلی من الآن همین مقاصد الشریعه است که باید به آن توجه شود.» https://fazellankarani.com/persian/news/25154/ ✅ جمع بندی: 🔹ورود بی ضابطه و خارج از چارچوب فقه جواهری به مقاصد الشریعة و بومی سازی آن در بحث وحدت شیعه و اهل سنت، انحرافی بسیار بزرگ خواهد بود که یکی از نتایج آن استحاله فکری تشیع است. 🔻بر دوستان و برادران عزیز که در این عرصه فعالیت می کنند، لازم است که نقد های بزرگان و فقهای انقلابی حوزه را در نظر داشته باشند تا گرفتار انحراف و تفسیر به رأی در بحث وحدت و حدود و ثغور آن نشوند. «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
✧❁﷽❁✧ ⏹ بازخوانی سیاست های کلان امام خامنه ای در تبلیغ و بیان معارف اهل بیت(ع) ✍️ یکی از مهم ترین ضرورت های تبلیغ، فهم صحیح سیاست های کلان و اساسی مقام معظم رهبری_ به عنوان فقیه ایستاده بر قله و دیدبان بیدار تشیع_ است. بر این اساس در سلسه پست هایی سعی در تبیین مبانی کلیدی و توصیه های اساسی ایشان داریم. ✍️ بيانات‌ بسیار مهم و کلیدی امام خامنه ای در ديدار اعضاي‌ شوراي‌ عالي‌ مجمع‌ جهاني‌ اهل‌بيت‌(ع‌) در تاریخ 4 مهر 1370 حاکی بخشی از مهم ترین سیاست های معظم له درباره تبلیغ و تبیین معارف اهل بیت (ع) و مقابله با دشمنان شیعه است که در محور های زیر بیان می گردد: 1️⃣ سیاست اول: تاکید بر مظلوم بودن اهل بیت(ع) «... درباره‌ى اهل‌بيت(ع) هم مطلبى نمى‌گويم؛ جز اين‌كه عرض بكنم اين بزرگواران همواره مظلوم بودند - «و لم نزل اهل البيت مظلومين» - و همچنان مظلوم هستند؛ به خاطر اين‌كه براى بسيارى از مسلمين، معارفشان شناخته نيست و راهشان مشخص نمى‌باشد. اين مسؤوليت به عهده‌ى ماست كه هرچه مى‌توانيم، در جهت معرفى اهل‌بيت و روشن كردن راه آنها و متشكل كردن پيروان آنها و هدايت بچه‌هاى شيعى به سمت اهداف اهل‌بيت تلاش كنيم. ما خواستيم كه اين مجمع جهانى اهل‌بيت (ع) در اين طريق كار يك مركز را بكند ...» https://www.leader.ir/fa/speech/572/ «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
2️⃣ سیاست دوم: تاکید بر ترویج معارف اهل بیت (ع) متناسب با شرایط زمان «... مطلب دوم، مسأله‌ى محتوايى است. ما براى اعلاى كلمه‌ى اهل‌بيت بايد كارهايى انجام بدهيم؛ اولاً بايد خود اهل‌بيت را معرفى بكنيم، ثانياً در جهت ترويج افكار آنها بكوشيم. آيا امروز در جهان اسلام كتابهايى درباره‌ى اهل‌بيت(ع) وجود دارد كه باب اين زمان باشد و با زبان مناسب نوشته شده باشد، يا نه؟ البته بيشتر تصور من اين است كه ما به طور كامل نداريم. حالا شايد بعضى از گوشه و كنارها چيزهايى باشد. اگر هست، ما اينها را براى دانشجويان، براى جوانان به طور عام، براى روحانيون، براى عامه‌ى مردم، براى كسانى كه تحت تأثير تبليغات قرار گرفتند، پخش و منتشر كنيم و در اختيار بگذاريم. هم در باب معرفى شخصيت اهل‌بيت(ع) بايد كتابها و نوشته‌ها منتشر شود و كار فرهنگى وسيعى انجام بگيرد، و هم در باب آراء و افكار و معارفى كه در زمينه‌ى مسائل اسلامى - يعنى در اصول اسلامى و در عقليات اسلامى و ساير معارف - از آنها رسيده است...» 3️⃣ سیاست سوم: تبیین حجیت ولایت اهل بیت (ع) با الگوگیری از علمایی مثل علامه شرف الدین و تاکید بر رهنمود کلیدی «بالاخره سخن تشيع بايستى ارائه بشود»: «... مسأله‌ى ديگر هم مسأله‌ى حجت اهل‌بيت و ولايتشان است؛ همين كارى كه مرحوم سيّد شرف‌الدين (رضوان‌اللَّه‌ تعالى‌ عليه) با آن وسعت نظر و با آن قدرت انجام داده، و قبل از ايشان، مرحوم ميرحامد حسين و ديگران اين كارهاى مهم را انجام دادند. اين كار بايستى به زبان امروز و مناسب با امروز و بدون دعوا و بدون درگيرى انجام بگيرد. بالاخره سخن تشيع بايستى ارائه بشود؛ ديگران دارند اين كار را مى‌كنند...» https://www.leader.ir/fa/speech/572/ «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
4️⃣ سیاست چهارم: لزوم مقابله علمی با نشر کتب تفرقه افکن ضد مذهب تشیع «...من ديدم كه اخيراً كشورهاى عربى، اين كتاب «تحفه اثنى عشرية» را - كه خود كتاب، كتاب تفرقه‌افكنى و برانگيزاننده‌ى اختلافات است و در حقيقت بر ضد و ذم شيعه و در مدح اهل بيت است - خلاصه كرده‌اند و با زبان عصر و با بهترين چاپ و با فهرست و با تصحيح منتشر نموده‌اند. اين كتاب شايد مثلاً در صدوپنجاه سال قبل - يعنى در زمان شاه ولى‌اللَّه دهلوى - نوشته شده است، كه مرحوم «ميرحامد حسين» همين كتاب «عبقات» را در جوابش نوشت. ما شيعيان هنوز چاپ‌شده‌ى كتاب «عبقات» با اين عظمت را نداريم! حالا اگر چاپ هم بشود، آيا مى‌تواند در محافل علمى دنيا، با آن عظمت و ضخامت و فارسى، عربىِ مخلوط مطرح بشود؟ اين خودش جاى بحث دارد. يكى از توطئه‌هايى كه امروز وجود دارد، جدا كردن شيعه از اهل‌بيت است. اصلاً مى‌خواهند بگويند شيعيان به اهل‌بيت كارى ندارند؛ اينها خودشان را به اهل‌بيت چسبانده‌اند! محتواى «تحفه اثنى عشرية» همين است. مؤلف، اين كتاب را به نام ائمه‌ى اثنى‌عشر اسم‌گذارى كرده و مى‌گويد: «سمّيته تحفة اثنى‌عشريّة تمسّكا بالأئمّة اثنى‌عشر». از همه‌ى بزرگواران - از اميرالمؤمنين (ع) تا حضرت مهدى (عج) - اسم مى‌آورد؛ ولى مى‌گويد ما با اينها سروكار نداريم - اينها كه ائمه‌ى ما هستند - ما با اين شيعه سر و كار داريم كه خودشان را به اينها چسبانده‌اند! حرفهاى اهل‌بيت را به عنوان حرفهاى شيعه ذكر مى‌كنند و سپس رد مى‌كنند! همه‌ى اينها، كار متمركز را در محيط شيعى ايجاب مى‌كند...» 5️⃣ سیاست پنجم: لزوم الگوبرداری از علمای مخلصی مثل «قاضی نورالله» و تاکید بر برخورد سازمان یافته با تبلیغات ضد شیعی «... در محيط شيعى، بر اساس همان اخلاص و احساس مسؤوليت، انصافاً خيلى كار شده است. در طول تاريخ، علمايى از قبيل «قاضى نوراللَّه»ها و ديگران و ديگران نشستند و با مظلوميت كتابهايى نوشتند؛ خداى متعال هم به خاطر همان مظلوميت، بركت داده و منتشر شده است؛ ليكن گنجينه‌ى ما خيلى قويتر از اينهاست...» https://www.leader.ir/fa/speech/572/ «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✧❁﷽❁✧ 6️⃣ سیاست ششم: تبلیغ تهاجمی و حمله به مبانی فکر دشمنان اسلام «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
⏪ الگوگیری از روش عالمان امامیه در تبیین عقاید شیعی در اندیشه امام خامنه ای ✍️ یکی از مهم ترین توصیه های امام خامنه ای به روحانیون و افسران جنگ نرم، الگوگیری از روش علما، متکلمین و فقهای بزرگ شیعه در تبیین حقایق دینی است. در این میان، توجه به دو نکته کلیدی زیر در بیانات معظم له ضروری است: 1️⃣ تبلور منطق قوی شیعه در آثار علمای بزرگ همانند: شیخ مفید، علامه حلی، علامه امینی و علامه شرف الدین 🔹«... دین، منطقی است. اسلام، منطقی است و منطقی ترین بخش اسلام، تفسیری است که شیعه از اسلام دارد؛ تفسیری قوی. متکلّمین شیعه، هر یک در زمان خود، مثل خورشید تابناکی می درخشیدند و کسی نمی توانست به آنها بگوید «شما منطقتان ضعیف است.» این متکلّمین، چه از زمان ائمه علیهم‌السّلام - مثل «مؤمن طاق» و «هشام‌بن‌حکم» - چه بعد از ائمّه، علیهم‌السلام - مثل «بنی نوبخت» و «شیخ‌مفید» - و چه در زمانهای بعد - مثل مرحوم «علامه‌حلّی» - فراوان بوده‌اند. ما اهل منطق و استدلالیم. شما ببینید درباره مباحث مربوط به شیعه، چه کتب استدلالىِ قوی ای نوشته شده است! کتابهای مرحوم «شرف‌الدّین» و نیز «الغدیرِ» مرحوم «علاّمه‌ امینی» در زمان ما، سرتاپا استدلال، بتون‌آرمه و مستحکم است. تشیّع این است...» https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=2718 2️⃣ پاسخ به شبهات با تشکیل مجالس کلامی و پرسش و پاسخ 🔹«...در دوره‌های مختلف، علمای بزرگ ما را ملاحظه کنید؛ یکی از مسؤولیت های خودشان را این می دانستند که با شبهات مقابله کنند. مقابله هم یا به نحو پیشگیری است یا به نحو درمان. پیشگیری، بهتر از درمان است. این‌که کلام را تعلیم می دادند، فلسفه را تعلیم می دادند و شخصیتی مثل علامه‌ی حلی - که فقیه عالیقدری است - هم در کلام کتاب دارد، هم در فلسفه کتاب دارد، به‌خاطر این بود که با بارور کردن عقلیت مخاطبانِ خودشان بتوانند از ورود یا جایگیر شدن شبهه‌ها در ذهن پیشگیری کنند. مخاطب آنها - چه انسان معمولی یا طالب علم، یا شخص فرزانه و تحصیل کرده - در مقابل شبهه‌یی که به ذهن او میرسید یا دیگری به ذهن او وارد میکرد، درنمی‌ماند. کار دیگر هم این بود که شبهه را درمان کنند؛ اگر شبهه‌یی پیش میآمد، مجالس کلامی و بحث و پاسخ به سؤالات تشکیل دهند و کتاب بنویسند تا شبهه‌ها را برطرف کنند...» https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=3240 ✅ جمع بندی: 🔹 برخلاف تبلیغات غلط برخی از کنشگران وحدت در فضای مجازی، از دیدگاه رهبری، روش شیخ مفید، علامه حلی، علامه شرف الدین، علامه امینی و ... بهترین و محکم ترین روش برخورد با شبهات و تبیین حقایق دینی است چرا که ویژگی بارز روش این علما، تقویت قدرت استدلال و عقلیت مخاطبان است. 🔻 منهج علمای فوق، ریشه در سیره اصحاب ائمه علیهم السلام دارد؛ زیرا معصومین علیهم السلام، مؤمن الطاق ها و هشام بن حکم ها را برای دفاع از منطق قوی شیعه، تربیت کرده بودند. 🔸 یکی از مهم ترین روش های دفاع محکم از عقاید شیعه، تشکیل بوده است. مراجعه به آثار و کتب مؤمن الطاق ها، شیخ مفید ها و ... نشان می دهد آنها برای تبیین منطق مستحکم شیعه با مخالفان خود همواره می کردند. ♦️مراجعه به کتب علمای فوق _ همانند منهاج الکرامة، المراجعات، الغدیر و ... _ حاکی از این حقیقت است که روش اصلی آنها، استدلال بر اساس «جدال أحسن» و استناد به کتب و منابع مورد قبول طرف مقابل بوده است. «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
44.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 کلیپ : تبلیغ تهاجی و ترویج مکتب اهل بیت علیهم السلام در کلام مقام معظم رهبری 🎙 «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
50.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 کلیپ : تبیین تحریف و تضاد مبانی فکری برخی کنشگران وحدت با دیدگاه های امام خامنه ای آیا دعوت به تشیع با مبانی امام خامنه ای در تضاد است؟ 🎙 «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
این دو کلیپ فوق العاده مهم است. نقد های شما را در کانال منعکس می کنیم 👇👇 @Alialialialiali_110
﷽ ❇️ قبولی عبادات مشروط به معرفت به ✍️ بعضی از روایات باب ولایت نشان میدهد که اینطور افرادی اگر همه‌ی عمرشان را عبادت بکنند، اما ولیّ خدا را نشناسند، تا به دلالت او حرکت بکنند و مسیر را با انگشت اشاره‌ی او معلوم نمایند، به نتیجه ای نمی رسند! «و لم یعرف ولایة ولیّ‌اللَّه فیوالیه و یکون جمیع اعماله بدلالته». این، چه طور عبادتی است؟! امیرالمؤمنین با چنین افرادی درگیر بود. 📚 بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم ۲۶/فروردین/۱۳۷۰ «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
هدایت شده از KHAMENEI.IR
امام حسن علیه‌السلام سازماندهی عظیم شیعی را به وجود آورد ✏️ رهبر انقلاب: امام حسن(ع) بعد از حادثه‌ی متارکه‌ی جنگ، بنا کرد تشکیلات دهی و سازماندهی، آن کاری که آن زمان انجام نشده بود لزومی هم نداشت، امکان هم نداشت، یک سازماندهی عظیم شیعی را به وجود آوردند این همان سازماندهی است که شما در کوفه، در مدینه، در یمن، در خراسان، در مناطق دور دست حتی نشانه‌های او را میبینید زمان امام حسین و بعد از ماجرای شهادت امام حسین(ع) همان سازماندهی بود که ماجرای توابین را به وجود آورد، ماجرای مختار را به وجود آورد، ماجراهای فراوانی را در دنیای اسلام ایجاد کرد که تا آخر هم نگذاشت آب خوش از گلوی خلفای بنی‌امیه پایین بیاید. این تشکیلات زمان امام حسین بود که امام حسین وقتی شهید میشد میدانست که دنبال خودش یک تشکیلاتی را دارد باقی میگذارد که اینها پرچم را بالا نگه خواهند داشت و نمیگذارند که قضیه لوث بشود و حقیقت مکتوم بماند. ۱۳۶۵/۳/۴ 💻 Farsi.Khamenei.ir
«پیروان امامین انقلاب»
امام حسن علیه‌السلام سازماندهی عظیم شیعی را به وجود آورد ✏️ رهبر انقلاب: امام حسن(ع) بعد از حادثه‌ی
چه اشکالی داره جمهوری اسلامی و نظام ولائی هم تشکیلات عظیم شیعه را در تمام جهان و شهرها راه اندازی کنه؟ آیا این امر منافات با وحدت اسلامی می تواند داشته باشد؟
❁﷽❁ ⏹ مبانی وحدت صحیح از دیدگاه امام خامنه ای: ✍️ مقام معظم رهبری در دیدار شرکت کنندگان در دومین همایش بزرگداشت ابن میثم بحرانی در تاریخ 25 دی 1385 به برخی از مهم ترین مبانی وحدت صحیح میان شیعه و اهل سنت اشاره کرده اند که به دو مورد اشاره می کنیم: 1️⃣ عدم منافات وحدت اسلامی با مرزبندی اعتقادی عقاید فرق اسلامی «... مسئله، مسئله ى اين نيست كه شيعه يا سنى، عقايد يكديگر را قبول كنند؛ نه، هر كسى عقيده ى خودش را دارد، هر كسى تابع استدلال است و به هر عقيده اى رسيد، درست است. مسئله اين است كه اصحابِ عقايد مختلف، بايستى به وسوسه ى دشمن گوش نكنند، به جان هم نيفتند، با هم دشمنى نكنند و نسبت به هم كارشكنى نكنند. دشمنان ما هر كدام هر چه بلدند «يوحى بعضهم الى بعض زخرف القول غرورا» به همديگر ياد مى دهند؛ انگليسيها به امريكاييها ياد مى دهند، اسرائيليها به آنها ياد مى دهند. ما بايستى مردم خودمان را هشيار و بيدار كنيم و خودمان مراقب باشيم...» 2️⃣ وظیفه سنگین علمای اسلامی برای ارشاد امت اسلام علیه جریان ها تکفیری «... آن كسانى كه بدون فهم، فهم حقيقت، بدون تقوا، جمعيت عظيمى از مسلمانان را از دين خارج مى دانند، خارج مى كنند، تكفير مى كنند اين گروه هاى تكفيرىِ نادان - حقيقتاً مناسب ترين صفت براى اينها نادانى است، اگرچه در آنها خباثت هم هست، اما جهالت مهمترين خصوصيت اينهاست - اينها را بايستى ما تا آنجايى كه مى توانيم، ارشاد كنيم؛ مردم را از اينها بترسانيم كه مردمِ ما «و لتصغى اليه افئدة الذين لايؤمنون بالأخرة و ليرضوه و ليقترفوا ما هم مقترفون» بعضى ها به خاطر ضعف ايمان، به خاطر ضعف معرفت، مجذوب اين حرفهاى دشمنان مى شوند. ما بايد مراقبت كنيم. وظيفه ى علما، وظيفه ى سنگينى است...» https://www.leader.ir/fa/speech/2996 «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
❁﷽❁ ⏹ مبانی وحدت صحیح از دیدگاه امام خامنه ای: ✍️ مقام معظم رهبری در دیدار مردم سقز در تاریخ 29 اردیبهشت 1388، به یکی از مهم ترین راهکارها و مبانی وحدت صحیح پیروان مذاهب گوناگون اشاره کردند: 3️⃣ خط قرمز نظام اسلامی میان پیروان مذاهب اسلامی: ممنوعیت مطلق اهانت به مقدسات یکدیگر «... دشمن اميد بسته است كه بتواند پيروان مذاهب گوناگون را مقابل هم قرار بدهد. هيچ كس نبايد تسليم اين نقشه ى خائنانه و خباثت آميز دشمن بشود. آنها ميخواهند شيعه در مقابل سنى، سنى در مقابل شيعه، دلها از هم چركين، نسبت به هم بدبين؛ آنها اين را ميخواهند. براى همين است كه من اعلام كردم، باز هم تأكيد ميكنم: خط قرمز از نظر نظام اسلامى و از نظر ما، عبارت است از اهانت به مقدسات يكديگر. آن كسانى كه نادانسته، از روى غفلت، گاهى از روى تعصبهاى كور و بيجا، چه سنى و چه شيعه، به مقدسات يكديگر توهين ميكنند، نميفهمند چه ميكنند. بهترين وسيله براى دشمن همينها هستند؛ بهترين ابزار در دست دشمن همينها هستند؛ اين خط قرمز است. سنى و شيعه هر كدام مراسم مذهبى خودشان را، آداب خودشان را، عادات خودشان را، وظائف دينى خودشان را انجام ميدهند و بايد بدهند؛ اما خط قرمز اين است كه نبايد مطلقاً بين اينها به خاطر اهانت به مقدسات - چه آنچه كه از سوى بعضى از افراد شيعه از روى غفلت صادر ميشود، چه آنچه كه از روى غفلت از بعضى از افراد سنى مثل سلفى ها و امثال اينها صادر ميشود كه يكديگر را نفى ميكنند - چيزى بيان شود. اين همان چيزى است كه دشمن ميخواهد. اينجا هم بايد هوشيارى باشد ...» «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341 www.leader.ir/fa/speech/5428
❁﷽❁ ⏹ پاسخ امام خامنه ای به نامه‌ جمعي‌ از دانش‌آموختگان‌ و پژوهشگران‌ حوزه‌ علميه‌ ✍️ «... نبايد از آزادي‌ ترسيد و از مناظره‌ گريخت‌ و نقد و انتقاد را به‌ كالاي‌ قاچاق‌ و يا امري‌ تشريفاتي‌ تبديل‌ كرد، چنانچه‌ نبايد به‌ جاي‌ مناظره‌ به‌ جدال‌ گرفتار آمد و به‌ جاي‌ آزادي‌ به‌ دام‌ هتاكي‌ و مسئوليت‌گريزي‌ لغزيد.» www.leader.ir/fa/content/2374 «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
❁﷽❁ ⏹ هشدار امام خامنه ای درباره روش های غلط شیعه کردن مخالفین: «... چه چيزى ميتواند دلهاى دنياى اسلام را از جمهورى اسلامى و از ملت ايران جدا كند؟ همين اختلافها و تعصبهاى مذهبى است. اينها ميتواند دلها را از هم جدا كند. از اين بايد ترسيد؛ از اين بايد ترسيد. همه مسئولند كه مراقبت كنند. اينكه در دنياى تشيع عليه برادران اهل سنت، در دنياى تسنن عليه برادران شيعه كتاب بنويسند، تهمت بزنند، بدگوئى كنند، اين نه هيچ شيعه اى را سنى خواهد كرد، نه هيچ سنى اى را شيعه خواهد كرد. آن كسانى كه مايلند همه ى مردم دنياى اسلام به محبت اهل بيت و ولايت اهل بيت بگروند، بدانند با دعوا راه انداختن و با اهانت كردن و با دشمنى كردن هيچ كس را نميتوان شيعه كرد و به ولايت اهل بيت متوجه كرد. دعوا ايجاد كردن جز بَغضاء و جدائى و دشمنى هيچ اثر ديگرى ندارد و اين بغضاء و دشمنى و جدائى همان چيزى است كه امروز آمريكا ميخواهد، صهيونيستها ميخواهند و دارند براى آن تلاش ميكنند.» www.leader.ir/fa/speech/4528 ✅ جمع بندی: 🔹 در دیدگاه امام خامنه ای اصل دعوت صحیح و حکیمانه مخالفین به تشیع و ولایت اهل بیت علیهم السلام هیچ اشکالی ندارد ولی مسئله کلیدی و خطرناک، استفاده از شیوه های غلط همانند ایجاد دعوا، تهمت زدن، بدگویی کردن و ... است و الا با روش تبیین صحیح با بیان مستند انحرافات اعتقادی مخالفین، همانند روش علمای بزرگ مثل علامه حلی، علامه امینی، علامه شرف الدین و ...، می توان قلب های بشریت را به سوی ولایت اهل بیت علیهم السلام رهنمون کرد. «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
⏹ بررسی دیدگاه امام خامنه ای درباره دعوت غیر شیعیان به مکتب اهل بیت علیهم السلام ✍️ یکی از مهم ترین مواردی که برخی از کنشگران وحدت دچار ابهام و خطای راهبردی شده اند، موضوع دعوت غیر شیعیان به مکتب اهل بیت علیهم السلام است. این موضوع در عرصه های رسانه ای، با عناوینی مثل: استبصار، دعوت به مذهب شیعه، شیعه سازی(مورد تاکید شبکه های وهابی و ضد انقلاب)، آشنایی با مذهب اهل بیت علیهم السلام، گسترش مذهب شیعه و ... یاد می شود. ✍️ یکی از اسناد مهم این موضوع، بیانات رهبری در دیدار مسئولان دفاتر سازمان تبلیغات اسلامی در تاریخ 20 آبان 1370 است: «... آن مسأله‌ی وحدتی هم که شما(معاون اجتماعی وقت سازمان تبلیغات اسلامی) گفتید، بسیار مهم است. هیچ اصرار نداشته باشید که مردم را به آنچه شما حق می دانید، دعوت کنید؛ بگذارید در آن‌جا همان مسأله‌ی اسلامی اصل باشد و احساسات جریحه‌دار نشود. از توطئه‌ها علیه خودتان واقعاً بیمناک و برحذر باشید؛ چون اندک چیزی که پیش بیاید، شما را متهم میکنند که آمده‌اند سنّی های ما را شیعه کنند! اگر از این حرفها بزنند، آن‌وقت شما دیگر نمی توانید در آن‌جا کار کنید. نگذارید چنین بهانه‌هایی به دست افراد بیفتد. بالاخره آن برادر سنی هم فکر و راه و فقه و نظر خودش را دارد؛ آن برادر شیعه هم فکر و راه و فقه و نظر خودش را دارد. فعلاً آنچه که مسأله‌ی ماست، این نیست که یکی به عقیده‌ی دیگری برگردد الان مسأله‌ی کشور ما و زمان ما این نیست؛ این مسأله ممکن است بعدها مجال های خیلی بهتری داشته باشد. فعلاً مسأله این است که آن حرکت و جهت گیری اسلامی، امروز در دنیا بزرگترین دشمنی ها را در مقابل خودش دارد. شاید هیچ حرکتی - حتّی حرکت مارکسیستی در دوره‌ی گذشته - با چنین مقابله‌ی عظیم و همه‌جانبه‌یی روبه‌رو نشده باشد که حرکت اسلامی روبه‌رو شده است؛ این را من از روی تحقیق عرض میکنم. با ارزیابی خطراتی که در مقابل ما هست، باید این‌گونه بگوییم که هیچ‌وقت هیچ حرکتی، این‌چنین با صف‌آرایی مواجه نشده است. در مقابل این حرکت، باید عاقلانه، هوشیارانه، با کمال زیرکی، و البته با چالاکی و تردستی حرکت کرد. باید راههای سلامت و موفقیت را پیدا کرد و به نتیجه رسید؛ خدا هم ان‌شاءاللَّه با شماست.» ✍️ از آنجایی که از دیدگاه ما، امام خامنه ای یک «فقیه نظام ساز ایستاده بر قله فقاهت» است، باید با روش فقه جواهری کلمات و بیانات ایشان را تحلیل کرد لذا می گوییم: 1️⃣ در جواز حکم اولی دعوت به مکتب اهل بیت علیهم السلام هیچ گونه شک و شبهه ای وجود ندارد. علاوه بر أدله خاصه در مسئله مورد بحث(رک: الاحتجاج، ص: 15_ 21)، عمومات «وجوب ارشاد جاهل»، «أمر به معروف و نهی از منکر» و « نهی از کتمان علم توسط علما» نیز دلیل جواز است. این نکته در بیانات رهبری تحت عنواین کلیدی همچون «جهاد تبیین»، «تبلیغ هجومی»، «ضرورت پاسخ به شبهات و دفاع از مبانی انقلاب» بیان شده است. 2️⃣ با بررسی های صورت گرفته در ادله شرعی، هیچ دلیلی که مثبت «منع مطلق به صورت قضیه حقیقیه» باشد یافت نشد. با واکاوی بیانات مقام معظم رهبری نیز چنین منعی یافت نشد. بلکه هیچ منع حکومتی یا نهی مولوی نسبت به اصل موضوع دعوت به مکتب اهل بیت علیهم السلام پیدا نشد. 3️⃣ بیانات فوق مبنی بر عدم اصرار نسبت به دعوت به معارف اهل بیت علیهم السلام، و در نظر گرفتن مصالح کلان امت اسلامی، نهی ارشادی با هدف مدیریت هوشمند برای جلب حداکثری «مصلحت تبلیغ مکتب اهل بیت علیهم السلام» و زدودن حداکثری مفاسد توطئه گران و دشمنان است. رهبری با توجه به بافت جمعیتی کردستان و در نظر گرفتن زندگی مسالمت آمیز شیعه و اهل سنت در کنار هم، روش صحیح بیان معارف اهل بیت علیهم السلام و اسلام را تبیین می کند. این روش«... باید عاقلانه، هوشیارانه، با کمال زیرکی، و البته با چالاکی و تردستی حرکت کرد. باید راههای سلامت و موفقیت را پیدا کرد و به نتیجه رسید» 4️⃣ توصیه و ارشاد رهبری به عنوان یک «مدیر مجتهد متخصص در روش صحیح تبلیغ» است که در صدد آن هست که هیچ مانعی در جهت گسترش حقایق و معارف شیعی به وجود نیاید. ایشان تاکید می کند که مسئله اصلی و کلیدی، مقابله با تهاجم گسترده علیه حرکت اسلامی در جهان است. منافع مذهب و تبلیغ آن، ذیل منافع اصلی و أهم دنیای اسلام باید تعریف شود. «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341