eitaa logo
«پیروان امامین انقلاب»
375 دنبال‌کننده
172 عکس
48 ویدیو
7 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
4️⃣ سیاست چهارم: لزوم مقابله علمی با نشر کتب تفرقه افکن ضد مذهب تشیع «...من ديدم كه اخيراً كشورهاى عربى، اين كتاب «تحفه اثنى عشرية» را - كه خود كتاب، كتاب تفرقه‌افكنى و برانگيزاننده‌ى اختلافات است و در حقيقت بر ضد و ذم شيعه و در مدح اهل بيت است - خلاصه كرده‌اند و با زبان عصر و با بهترين چاپ و با فهرست و با تصحيح منتشر نموده‌اند. اين كتاب شايد مثلاً در صدوپنجاه سال قبل - يعنى در زمان شاه ولى‌اللَّه دهلوى - نوشته شده است، كه مرحوم «ميرحامد حسين» همين كتاب «عبقات» را در جوابش نوشت. ما شيعيان هنوز چاپ‌شده‌ى كتاب «عبقات» با اين عظمت را نداريم! حالا اگر چاپ هم بشود، آيا مى‌تواند در محافل علمى دنيا، با آن عظمت و ضخامت و فارسى، عربىِ مخلوط مطرح بشود؟ اين خودش جاى بحث دارد. يكى از توطئه‌هايى كه امروز وجود دارد، جدا كردن شيعه از اهل‌بيت است. اصلاً مى‌خواهند بگويند شيعيان به اهل‌بيت كارى ندارند؛ اينها خودشان را به اهل‌بيت چسبانده‌اند! محتواى «تحفه اثنى عشرية» همين است. مؤلف، اين كتاب را به نام ائمه‌ى اثنى‌عشر اسم‌گذارى كرده و مى‌گويد: «سمّيته تحفة اثنى‌عشريّة تمسّكا بالأئمّة اثنى‌عشر». از همه‌ى بزرگواران - از اميرالمؤمنين (ع) تا حضرت مهدى (عج) - اسم مى‌آورد؛ ولى مى‌گويد ما با اينها سروكار نداريم - اينها كه ائمه‌ى ما هستند - ما با اين شيعه سر و كار داريم كه خودشان را به اينها چسبانده‌اند! حرفهاى اهل‌بيت را به عنوان حرفهاى شيعه ذكر مى‌كنند و سپس رد مى‌كنند! همه‌ى اينها، كار متمركز را در محيط شيعى ايجاب مى‌كند...» 5️⃣ سیاست پنجم: لزوم الگوبرداری از علمای مخلصی مثل «قاضی نورالله» و تاکید بر برخورد سازمان یافته با تبلیغات ضد شیعی «... در محيط شيعى، بر اساس همان اخلاص و احساس مسؤوليت، انصافاً خيلى كار شده است. در طول تاريخ، علمايى از قبيل «قاضى نوراللَّه»ها و ديگران و ديگران نشستند و با مظلوميت كتابهايى نوشتند؛ خداى متعال هم به خاطر همان مظلوميت، بركت داده و منتشر شده است؛ ليكن گنجينه‌ى ما خيلى قويتر از اينهاست...» https://www.leader.ir/fa/speech/572/ «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
22.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✧❁﷽❁✧ 6️⃣ سیاست ششم: تبلیغ تهاجمی و حمله به مبانی فکر دشمنان اسلام «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
⏪ الگوگیری از روش عالمان امامیه در تبیین عقاید شیعی در اندیشه امام خامنه ای ✍️ یکی از مهم ترین توصیه های امام خامنه ای به روحانیون و افسران جنگ نرم، الگوگیری از روش علما، متکلمین و فقهای بزرگ شیعه در تبیین حقایق دینی است. در این میان، توجه به دو نکته کلیدی زیر در بیانات معظم له ضروری است: 1️⃣ تبلور منطق قوی شیعه در آثار علمای بزرگ همانند: شیخ مفید، علامه حلی، علامه امینی و علامه شرف الدین 🔹«... دین، منطقی است. اسلام، منطقی است و منطقی ترین بخش اسلام، تفسیری است که شیعه از اسلام دارد؛ تفسیری قوی. متکلّمین شیعه، هر یک در زمان خود، مثل خورشید تابناکی می درخشیدند و کسی نمی توانست به آنها بگوید «شما منطقتان ضعیف است.» این متکلّمین، چه از زمان ائمه علیهم‌السّلام - مثل «مؤمن طاق» و «هشام‌بن‌حکم» - چه بعد از ائمّه، علیهم‌السلام - مثل «بنی نوبخت» و «شیخ‌مفید» - و چه در زمانهای بعد - مثل مرحوم «علامه‌حلّی» - فراوان بوده‌اند. ما اهل منطق و استدلالیم. شما ببینید درباره مباحث مربوط به شیعه، چه کتب استدلالىِ قوی ای نوشته شده است! کتابهای مرحوم «شرف‌الدّین» و نیز «الغدیرِ» مرحوم «علاّمه‌ امینی» در زمان ما، سرتاپا استدلال، بتون‌آرمه و مستحکم است. تشیّع این است...» https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=2718 2️⃣ پاسخ به شبهات با تشکیل مجالس کلامی و پرسش و پاسخ 🔹«...در دوره‌های مختلف، علمای بزرگ ما را ملاحظه کنید؛ یکی از مسؤولیت های خودشان را این می دانستند که با شبهات مقابله کنند. مقابله هم یا به نحو پیشگیری است یا به نحو درمان. پیشگیری، بهتر از درمان است. این‌که کلام را تعلیم می دادند، فلسفه را تعلیم می دادند و شخصیتی مثل علامه‌ی حلی - که فقیه عالیقدری است - هم در کلام کتاب دارد، هم در فلسفه کتاب دارد، به‌خاطر این بود که با بارور کردن عقلیت مخاطبانِ خودشان بتوانند از ورود یا جایگیر شدن شبهه‌ها در ذهن پیشگیری کنند. مخاطب آنها - چه انسان معمولی یا طالب علم، یا شخص فرزانه و تحصیل کرده - در مقابل شبهه‌یی که به ذهن او میرسید یا دیگری به ذهن او وارد میکرد، درنمی‌ماند. کار دیگر هم این بود که شبهه را درمان کنند؛ اگر شبهه‌یی پیش میآمد، مجالس کلامی و بحث و پاسخ به سؤالات تشکیل دهند و کتاب بنویسند تا شبهه‌ها را برطرف کنند...» https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=3240 ✅ جمع بندی: 🔹 برخلاف تبلیغات غلط برخی از کنشگران وحدت در فضای مجازی، از دیدگاه رهبری، روش شیخ مفید، علامه حلی، علامه شرف الدین، علامه امینی و ... بهترین و محکم ترین روش برخورد با شبهات و تبیین حقایق دینی است چرا که ویژگی بارز روش این علما، تقویت قدرت استدلال و عقلیت مخاطبان است. 🔻 منهج علمای فوق، ریشه در سیره اصحاب ائمه علیهم السلام دارد؛ زیرا معصومین علیهم السلام، مؤمن الطاق ها و هشام بن حکم ها را برای دفاع از منطق قوی شیعه، تربیت کرده بودند. 🔸 یکی از مهم ترین روش های دفاع محکم از عقاید شیعه، تشکیل بوده است. مراجعه به آثار و کتب مؤمن الطاق ها، شیخ مفید ها و ... نشان می دهد آنها برای تبیین منطق مستحکم شیعه با مخالفان خود همواره می کردند. ♦️مراجعه به کتب علمای فوق _ همانند منهاج الکرامة، المراجعات، الغدیر و ... _ حاکی از این حقیقت است که روش اصلی آنها، استدلال بر اساس «جدال أحسن» و استناد به کتب و منابع مورد قبول طرف مقابل بوده است. «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
44.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 کلیپ : تبلیغ تهاجی و ترویج مکتب اهل بیت علیهم السلام در کلام مقام معظم رهبری 🎙 «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
50.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 کلیپ : تبیین تحریف و تضاد مبانی فکری برخی کنشگران وحدت با دیدگاه های امام خامنه ای آیا دعوت به تشیع با مبانی امام خامنه ای در تضاد است؟ 🎙 «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
این دو کلیپ فوق العاده مهم است. نقد های شما را در کانال منعکس می کنیم 👇👇 @Alialialialiali_110
﷽ ❇️ قبولی عبادات مشروط به معرفت به ✍️ بعضی از روایات باب ولایت نشان میدهد که اینطور افرادی اگر همه‌ی عمرشان را عبادت بکنند، اما ولیّ خدا را نشناسند، تا به دلالت او حرکت بکنند و مسیر را با انگشت اشاره‌ی او معلوم نمایند، به نتیجه ای نمی رسند! «و لم یعرف ولایة ولیّ‌اللَّه فیوالیه و یکون جمیع اعماله بدلالته». این، چه طور عبادتی است؟! امیرالمؤمنین با چنین افرادی درگیر بود. 📚 بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم ۲۶/فروردین/۱۳۷۰ «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
هدایت شده از KHAMENEI.IR
امام حسن علیه‌السلام سازماندهی عظیم شیعی را به وجود آورد ✏️ رهبر انقلاب: امام حسن(ع) بعد از حادثه‌ی متارکه‌ی جنگ، بنا کرد تشکیلات دهی و سازماندهی، آن کاری که آن زمان انجام نشده بود لزومی هم نداشت، امکان هم نداشت، یک سازماندهی عظیم شیعی را به وجود آوردند این همان سازماندهی است که شما در کوفه، در مدینه، در یمن، در خراسان، در مناطق دور دست حتی نشانه‌های او را میبینید زمان امام حسین و بعد از ماجرای شهادت امام حسین(ع) همان سازماندهی بود که ماجرای توابین را به وجود آورد، ماجرای مختار را به وجود آورد، ماجراهای فراوانی را در دنیای اسلام ایجاد کرد که تا آخر هم نگذاشت آب خوش از گلوی خلفای بنی‌امیه پایین بیاید. این تشکیلات زمان امام حسین بود که امام حسین وقتی شهید میشد میدانست که دنبال خودش یک تشکیلاتی را دارد باقی میگذارد که اینها پرچم را بالا نگه خواهند داشت و نمیگذارند که قضیه لوث بشود و حقیقت مکتوم بماند. ۱۳۶۵/۳/۴ 💻 Farsi.Khamenei.ir
«پیروان امامین انقلاب»
امام حسن علیه‌السلام سازماندهی عظیم شیعی را به وجود آورد ✏️ رهبر انقلاب: امام حسن(ع) بعد از حادثه‌ی
چه اشکالی داره جمهوری اسلامی و نظام ولائی هم تشکیلات عظیم شیعه را در تمام جهان و شهرها راه اندازی کنه؟ آیا این امر منافات با وحدت اسلامی می تواند داشته باشد؟
❁﷽❁ ⏹ مبانی وحدت صحیح از دیدگاه امام خامنه ای: ✍️ مقام معظم رهبری در دیدار شرکت کنندگان در دومین همایش بزرگداشت ابن میثم بحرانی در تاریخ 25 دی 1385 به برخی از مهم ترین مبانی وحدت صحیح میان شیعه و اهل سنت اشاره کرده اند که به دو مورد اشاره می کنیم: 1️⃣ عدم منافات وحدت اسلامی با مرزبندی اعتقادی عقاید فرق اسلامی «... مسئله، مسئله ى اين نيست كه شيعه يا سنى، عقايد يكديگر را قبول كنند؛ نه، هر كسى عقيده ى خودش را دارد، هر كسى تابع استدلال است و به هر عقيده اى رسيد، درست است. مسئله اين است كه اصحابِ عقايد مختلف، بايستى به وسوسه ى دشمن گوش نكنند، به جان هم نيفتند، با هم دشمنى نكنند و نسبت به هم كارشكنى نكنند. دشمنان ما هر كدام هر چه بلدند «يوحى بعضهم الى بعض زخرف القول غرورا» به همديگر ياد مى دهند؛ انگليسيها به امريكاييها ياد مى دهند، اسرائيليها به آنها ياد مى دهند. ما بايستى مردم خودمان را هشيار و بيدار كنيم و خودمان مراقب باشيم...» 2️⃣ وظیفه سنگین علمای اسلامی برای ارشاد امت اسلام علیه جریان ها تکفیری «... آن كسانى كه بدون فهم، فهم حقيقت، بدون تقوا، جمعيت عظيمى از مسلمانان را از دين خارج مى دانند، خارج مى كنند، تكفير مى كنند اين گروه هاى تكفيرىِ نادان - حقيقتاً مناسب ترين صفت براى اينها نادانى است، اگرچه در آنها خباثت هم هست، اما جهالت مهمترين خصوصيت اينهاست - اينها را بايستى ما تا آنجايى كه مى توانيم، ارشاد كنيم؛ مردم را از اينها بترسانيم كه مردمِ ما «و لتصغى اليه افئدة الذين لايؤمنون بالأخرة و ليرضوه و ليقترفوا ما هم مقترفون» بعضى ها به خاطر ضعف ايمان، به خاطر ضعف معرفت، مجذوب اين حرفهاى دشمنان مى شوند. ما بايد مراقبت كنيم. وظيفه ى علما، وظيفه ى سنگينى است...» https://www.leader.ir/fa/speech/2996 «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
❁﷽❁ ⏹ مبانی وحدت صحیح از دیدگاه امام خامنه ای: ✍️ مقام معظم رهبری در دیدار مردم سقز در تاریخ 29 اردیبهشت 1388، به یکی از مهم ترین راهکارها و مبانی وحدت صحیح پیروان مذاهب گوناگون اشاره کردند: 3️⃣ خط قرمز نظام اسلامی میان پیروان مذاهب اسلامی: ممنوعیت مطلق اهانت به مقدسات یکدیگر «... دشمن اميد بسته است كه بتواند پيروان مذاهب گوناگون را مقابل هم قرار بدهد. هيچ كس نبايد تسليم اين نقشه ى خائنانه و خباثت آميز دشمن بشود. آنها ميخواهند شيعه در مقابل سنى، سنى در مقابل شيعه، دلها از هم چركين، نسبت به هم بدبين؛ آنها اين را ميخواهند. براى همين است كه من اعلام كردم، باز هم تأكيد ميكنم: خط قرمز از نظر نظام اسلامى و از نظر ما، عبارت است از اهانت به مقدسات يكديگر. آن كسانى كه نادانسته، از روى غفلت، گاهى از روى تعصبهاى كور و بيجا، چه سنى و چه شيعه، به مقدسات يكديگر توهين ميكنند، نميفهمند چه ميكنند. بهترين وسيله براى دشمن همينها هستند؛ بهترين ابزار در دست دشمن همينها هستند؛ اين خط قرمز است. سنى و شيعه هر كدام مراسم مذهبى خودشان را، آداب خودشان را، عادات خودشان را، وظائف دينى خودشان را انجام ميدهند و بايد بدهند؛ اما خط قرمز اين است كه نبايد مطلقاً بين اينها به خاطر اهانت به مقدسات - چه آنچه كه از سوى بعضى از افراد شيعه از روى غفلت صادر ميشود، چه آنچه كه از روى غفلت از بعضى از افراد سنى مثل سلفى ها و امثال اينها صادر ميشود كه يكديگر را نفى ميكنند - چيزى بيان شود. اين همان چيزى است كه دشمن ميخواهد. اينجا هم بايد هوشيارى باشد ...» «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341 www.leader.ir/fa/speech/5428
❁﷽❁ ⏹ پاسخ امام خامنه ای به نامه‌ جمعي‌ از دانش‌آموختگان‌ و پژوهشگران‌ حوزه‌ علميه‌ ✍️ «... نبايد از آزادي‌ ترسيد و از مناظره‌ گريخت‌ و نقد و انتقاد را به‌ كالاي‌ قاچاق‌ و يا امري‌ تشريفاتي‌ تبديل‌ كرد، چنانچه‌ نبايد به‌ جاي‌ مناظره‌ به‌ جدال‌ گرفتار آمد و به‌ جاي‌ آزادي‌ به‌ دام‌ هتاكي‌ و مسئوليت‌گريزي‌ لغزيد.» www.leader.ir/fa/content/2374 «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341