«پیروان امامین انقلاب»
به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، آیت الله احمد پروایی ریک، نماینده مجلس خبرگان ره
دوستان گرامی دقت کنید
تفاوت مناظره صحیح و جدال احسن را با تنازع، کشمکش و جدال باطل به خوبی تنبیین نموده است!
﷽
✍️ تبیین سیاست های کلان امام خامنه ای در تبلیغ ولایت اهل بیت علیهم السلام
1️⃣ لزوم تبیین ولایت و حجیت اهل بیت علیهم السلام بدون دعوا و درگیری
«مسألهى ديگر هم مسألهى حجت اهلبيت و ولايتشان است؛ همين كارى كه مرحوم 👈سيّد شرفالدين (رضواناللَّه تعالى عليه)با آن وسعت نظر و با آن قدرت انجام داده، و قبل از ايشان، 👈مرحوم ميرحامد حسين و ديگران اين كارهاى مهم را انجام دادند.
اين كار بايستى به زبان امروز و مناسب با امروز و بدون دعوا و بدون درگيرى انجام بگيرد. بالاخره سخن تشيع بايستى ارائه بشود؛ ديگران دارند اين كار را مىكنند.»
2️⃣ لزوم ارائه محتوای شیعی بر اساس روش های جدید و مناسب با امروز
«من ديدم كه اخيراً كشورهاى عربى، اين كتاب «تحفه اثنى عشرية» را - كه خود كتاب، كتاب تفرقهافكنى و برانگيزانندهى اختلافات است و در حقيقت بر ضد و ذم شيعه و در مدح اهل بيت است - خلاصه كردهاند و با زبان عصر و با بهترين چاپ و با فهرست و با تصحيح منتشر نمودهاند. اين كتاب شايد مثلاً در صدوپنجاه سال قبل - يعنى در زمان شاه ولىاللَّه دهلوى - نوشته شده است، كه مرحوم «ميرحامد حسين» همين كتاب «عبقات» را در جوابش نوشت. ما شيعيان هنوز چاپشدهى كتاب «عبقات» با اين عظمت را نداريم! حالا اگر چاپ هم بشود، آيا مىتواند در محافل علمى دنيا، با آن عظمت و ضخامت و فارسى، عربىِ مخلوط مطرح بشود؟ اين خودش جاى بحث دارد.»
3️⃣ تبیین توطئه های جریان های افراطی اهل سنت علیه شیعه و ائمه علیهم السلام
«يكى از توطئههايى كه امروز وجود دارد، جدا كردن شيعه از اهلبيت است. اصلاً مىخواهند بگويند شيعيان به اهلبيت كارى ندارند؛ اينها خودشان را به اهلبيت چسباندهاند! محتواى «تحفه اثنى عشرية» همين است. مؤلف، اين كتاب را به نام ائمهى اثنىعشر اسمگذارى كرده و مىگويد: «سمّيته تحفة اثنىعشريّة تمسّكا بالأئمّة اثنىعشر». از همهى بزرگواران - از اميرالمؤمنين (عليهالسّلام) تا حضرت مهدى (عجّلاللَّه تعالى فرجه) - اسم مىآورد؛ ولى مىگويد ما با اينها سروكار نداريم - اينها كه ائمهى ما هستند - ما با اين شيعه سر و كار داريم كه خودشان را به اينها چسباندهاند! حرفهاى اهلبيت را به عنوان حرفهاى شيعه ذكر مىكنند و سپس رد مىكنند!»
4️⃣ لزوم کار متمرکز در محیط شیعه با الگوگیری از روش و اخلاص علمایی مثل قاضی نور الله شوشتری
«همهى اينها، كار متمركز را در محيط شيعى ايجاب مىكند. در محيط شيعى، بر اساس همان اخلاص و احساس مسؤوليت، انصافاً خيلى كار شده است. در طول تاريخ، علمايى از قبيل 👈«قاضى نوراللَّه»ها و ديگران و ديگران👉 نشستند و با مظلوميت كتابهايى نوشتند؛ خداى متعال هم به خاطر همان مظلوميت، بركت داده و منتشر شده است؛ ليكن گنجينهى ما خيلى قويتر از اينهاست.»
https://www.leader.ir/fa/speech/572
«سربازان امامین انقلاب»
https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
بسم الله الرحمن الرحیم
برخی از دوستان به حقیر پیام دادند که در نظر برخی مخاطبین، شما بیانات رهبری را تحریف می کنید و یا اینکه برخی جمع بندی ها و برداشت های شما صحیح نیست.
می گوییم:
یک: ما ادعایی نکردیم همه کلمات را درست فهمیدیم، ولی چندین بار آی دی خودم را در کانال گذاشتم تا هر کسی نقدی دارد مطرح کند. وعده نشر هم دادیم تا حقی ضایع نشود.
دو: تهمت تحریف و ... وصله ناچسب به ما است. تمامی بیانات داری لینک معتبر از سایت امام خامنه ای است.
سه: ما معتقد به کرسی آزاد اندیشی، جهاد تبیین، گفتگو و مناظره هستیم،
هر کدام از دوستان که نقطه نظری دارند یا خواهان مناظره هستند در خدمت هستیم. فقط شجاعت علمی داشته باشید تهمت و برچسب زدن هنر نیست.
ممنون از حسن توجه همه دوستان
«سربازان امامین انقلاب»
https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
هدایت شده از «پیروان امامین انقلاب»
⏹ با افتخار، نقد های شما را در کانال منعکس می کنیم
👇👇
@Alialialialiali_110
نکات بسیار ارزنده حجة الاسلام و المسلمین عبدالله زاده در موضوع وحدت و گفتمان تقریب:
👇👇
☀️گفتمان تقریب، وحدت و انقلاب اسلامی
✍️یکی از گفتمان هایی که باعث شده کتب اصحاب ما (رحمهم الله تعالی اجمعین) در محافل اهل سنت مطرح گردد و رجوع و تدرس شود، گفتمان تقریب و وحدت اسلامی بوده است تا جایی با زحماتی که آیت الله بروجردی (اعلی الله مقامه الشریف) انجام داد، مذهب جعفری (علیه السلام) به وسیله شیخ شلتوت به عنوان مذهب پنجم در جهان اسلام مطرح شود و مسلمانان در فقه می توانند از مذهب جعفری هم پیروی کنند. نه گفتمان سب و لعن علنی و اهانت به مقدسات اهل سنت که باعث می شود آنها نه تنها کتب شیعیان را مطالعه کنند بلکه در دام وهابیت تکفیری بیفتند و منکر بسیاری از فضائل اهل بیت (علیهم السلام) شوند و این افترائاتی که علیه شیعه زدند، را باور کنند.
👌این گفتمان وحدت بعد از انقلاب اسلامی توسط امام خمینی (اعلی الله مقامه الشریف) پر رنگ تر شده و استکبار ستیزی یکی از شاخصه های مهم گفتمان امام خمینی (اعلی الله مقامه الشریف) بود تا جایی که جوانان زیادی از اهل سنت مجذوب گفتمان امام (رحمه الله تعالی) شدند.
🔥در مقابل این گفتمان امام (رحمه الله تعالی) دشمنان مسلمانان مخصوصا وهابیت تکفیری ضربات محکمی خورده است لذا آنها آمدند علیه امام (رحمه الله تعالی) و انقلاب اسلامی و شیعیان کتاب های متعددی نوشتند (البته بر تکفیر و تفسیق و تبدیع اهل سنت هم کتاب نوشتند) تا جلوی گفتمان امام خمینی (رحمه الله تعالی) و وحدت و تقریب را بگیرند از باب نمونه به چند تا از عبارات وهابیت تکفیری اشاره می شود:
💥قفاری وهابی تکفیری می نویسد:
«وبناء على هذا "الحكم" - بأنه لا خلاف بين الفريقين - طالب الشيعة باعتبار مذهبهم مذهباً خامساً، وأصدر شلتوت "فتواه" بجواز التعبد بالمذهب الجعفري ، ونَشَر الشيعة في ديار السنّة بعض كتبهم الفقهية، ودعا بعض المنتسبين للسنّة برجوع السنّة إلى كتب الشيعة في الحديث كما يرجعون إلى صحيح البخاري وغيره من كتب السنّة، كما قام بعضهم بتحقيق بعض كتب الشيعة في ديار السنّة ونشرها»
شیخ شلتوت جواز تعبد به مذهب جعفری (علیه السلام) داده و کتب فقهی شیعیان در مناطق اهل سنت پخش شده و بعضی از اهل سنت در حدیث به کتب حدیثی شیعه رجوع می کردند.
أصول مذهب الشيعة الإمامية الإثني عشرية - عرض ونقد -، ناصر بن عبد الله بن علي القفاري، دار النشر: بدون، چاپ اول، 1414 هـ. ج 1، ص 9.
💥قفاری تکفیری در جای دیگر می نویسد:
«وقد سببت دعوة التقريب خسارة كبرى لأهل السنّة، وضرراً كبيراً لا يتصوره إلا من وقف على عدد القبائل التي ترفّضت بجملتها، فضلاً عن الأفراد، حتى تحولت العراق - مثلاً - بسبب هذه الدعوة من أكثرية سنّية إلى أكثرية شيعية. وشيوخ الروافض يخططون لنشر الرفض بكل وسيلة تحت شعار التقريب. وبعد العراق بدأوا في مصر وغيرها من بلاد العالم الإسلامي»
مساله تقریب خسارت بزرگی به اهل سنت زده و عراق از اکثریت سنی به اکثریت شیعه تبدیل شده است (البته این دروغی است از قفاری چون عراق همیشه اکثرا شیعه بودند) و افکار شیعه در مصر و دیگر کشورهای اسلامی پخش شده است.
مسألة التقريب بين أهل السنة والشيعة، ناصر بن عبد الله بن علي القفاري، دار النشر: دار طيبة للنشر والتوزيع، الطبعة: الثالثة، 1428 هـ ج2، ص 277.
💥همچنین او می نویسد:
«بعد قيام الثورة الإيرانية بقيادة الخميني، استبشر بقيامها 👈كثير من شباب أهل السنّة في مختلف بقاع الأرض، وعلقوا عليها آمالاً، وفرضت فكرة التقريب نفسها، فقد هب الكثير من المنتسبين لأهل السنّة لتأييد الخميني في ثورته، 👉👈🏿ووصفت الحركة الشيعية بقيادة الخميني بأنها حركة إسلامية قد بعدت عن ذلك "الغلو" الشيعي المعهود، ونأت عن الطائفية الضيقة، فهي ترفع شعار "الإسلام"، وتعلن "الجمهورية الإسلامية" وتنص في دستورها على تحكيم الكتاب والسنّة!!👉🏿»
بسیاری از اهل سنت مجذوب انقلاب اسلامی شدند و انقلاب اسلامی را تایید کردند و این حرکت شیعی را حرکت اسلامی توصیف کردند.
همان، ص 229
💥علاء الدين البصير تکفیری خلفی می نویسد:
«واصبح 👈التقريب في نظر الشيعة ان يتاح لهم المجال لنشر عقائدهم في ديار السنة بكل وسيلة تحت شعار التقريب ، وباسم هذه الدعوة وجدت كتب الشيعة ونشراتهم ورسائلهم مكاناً لها في بلاد السنة ، واصبح رجالهم يتحركون وسط بلاد السنة بيسر وسهولة وينشرون كتبهم ويقيمون ندواتهم ويفتحون مراكز لهم👉»؛
با شعار تقریب می خواهند عقائد خودشان را در بین اهل سنت پخش کنند و کتاب های شیعیان در شهر های اهل سنت پخش شده است.
الصلاة خير من النوم، علاء الدين البصير جز 7 ص57
⚡️انصافا این تکفیری خلفی از این گفتمان وحدت و تقریب رنج می برد!! آیت الله بروجردی (رحمه الله تعالی) و اصحابش (رحمهم الله تعالی اجمعین چکار کردند؟ این جوری کتب ما در بین اهل سنت پخش شده است. هزاران برابر را امام خمینی (رحمه الله تعالی) با گفتمان انقلاب در جهان اهل سنت موج ایجاد کرده است و دل ها را جذب کرده است.
🔺بنابراین با گفتمان وحدت می توان با دنیای جهان اسلام ارتباط بگیریم و معارف اهل بیت (علیهم السلام) را به آنها معرفی کنیم و جلوی گفتمان وهابیت تکفیری را بگیریم تا اهل سنت خودشان به منابع شیعه و روایات شیعه رجوع کنند، تا بتوانند قضاوت درستی داشته باشند.
#گفتمان_وحدت
#شیعه
#اهل_سنت
#وهابیت_تکفیری
@Tebyan110110
«سربازان امامین انقلاب»
https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
⏹ با افتخار، نقد های شما را در کانال منعکس می کنیم
👇👇
@Alialialialiali_110
🔻آیتاللهالعظمی سبحانی عصر امروز در آیین افتتاح مرکز تخصصی علم کلام موسسه امام صادق(ع) بیان کردند:
❇️ برای مقابله با شبهات هم باید مدافع بود هم مهاجم
◻️ هجوم شبهات هم به اصل مذهب و هم به ولایت و تشیع بسیار زیاد شده است کسانی که فارغالتحصیل موسسه امام صادق(ع) میشوند علاوه بر مدافع بودن باید مهاجم نیز باشند چراکه در مقابل هجوم شبهات تنها دفاع کافی نیست بلکه باید مهاجم نیز بود.
@HawzahNews
«سربازان امامین انقلاب»
https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe1834
هدایت شده از 《یادداشت های فقهی_اجتهادی یک طلبه》
﷽
✍️ اخیرا در برنامه چاووش - 9 مهر 1402 شبکه چهار برنامه ای با موضوع وحدت اسلام برگزار شد. شما می توانید در لینک زیر این برنامه را مشاهده کنید.
https://tv4.ir/episodeinfo/397439
✍️ جناب آقای کمیلی و حجت الاسلام تقی زاده به عنوان دو نماینده از کنشگران وحدت در این برنامه حاضر بودند و مباحثی را نیز مطرح کردند.
ان شالله در سلسه پست هایی نظرات خود را مطرح می کنیم.
بسیار روشن و واضح است که مخاطبین گرامی حق نقد و به چالش کشیدن نقد های ما را دارند و ما از این موضوع استقبال می کنیم.
نقد های خود را به
@Abolhasanain110
بفرستید!
منتظر پست های بعدی باشید ..
#وحدت
#جهاد_تبیین
#تبلیغ_هجومی
《یادداشت های فقهی _ اجتهادی》
🆔 @Ijtihad_Jurisprudence
هدایت شده از 《یادداشت های فقهی_اجتهادی یک طلبه》
﷽
1️⃣ نقد اول: انتقاد از حرکت یک سویه صدا و سیما
🔸 با وجود اینکه طیف های متعددی از کنشگران وحدت در بین علما و نهادهای حوزوی فعالیت دارند، جای تعجب است که چرا صدا و سیما هر ساله فقط از یک طیف خاص که گرایش های سیاسی مشترکی با برخی از مسئولین رده بالای صدا و سیما دارند دعوت می شوند.
♦️ بر اساس دیدگاه های امام خامنه ای، اندیشه علمایی مثل علامه امینی در الغدیر، علامه شرف الدین در المراجعات و ... از اسباب مهم وحدت شیعه و اهل سنت است. چرا از نهادهایی حوزوی که مروج این آثار هستند، هیچ دعوتی در صدا و سیما صورت نمی گیرد؟ چرا تریبون در یک طیف خاص منحصر است؟
#وحدت
#جهاد_تبیین
#تبلیغ_هجومی
《یادداشت های فقهی _ اجتهادی》
🆔 @Ijtihad_Jurisprudence
هدایت شده از 《یادداشت های فقهی_اجتهادی یک طلبه》
﷽
2️⃣ نقد دوم: مفهوم بدیهی وحدت و تاکید بر اشتراکات و تعامل عملی در حوزه های مشترک
جناب آقای کمیلی در چند جای برنامه اقدام به تبیین مفهوم وحدت _ بعضا از دیدگاه امام خامنه ای _ نمود. از دید ایشان اصل وحدت امری بدیهی، فطری بوده. علمای بزرگی همانند مرحوم بروجردی و امام خمینی داعیه دارن این حرکت هستند.
از دیدگاه ایشان باید وارد فاز عملیاتی وحدت شد. او از نشست ها و همایش های صوری وحدت انتقاد کرد.
عدم ارتباط اندیشمندان حوزوی با علما و متخصصین سایر کشور ها، از دیگر نقاط ضعف موجود در حوزه وحدت شیعه و اهل سنت و دنیای اسلام است.
ایشان وحدت را تاکید بر مشترکات تفسیر نمود و یکی شدن در اعتقادات را از حوزه وحدت خارج نمود.
تعامل و هم افزایی عملی در مشترکات _ همانند فعالیت های اقتصادی ایران و ترکیه و ارتباط با عربستان _ را امری جدای از اختلافات اعتقادی معرفی نمود.
✍️ موارد مطرح شده در فوق از دیدگاه ما نیز صحیح است و ما از این نوع تحلیل ها استقبال می کنیم.
#وحدت
#جهاد_تبیین
#تبلیغ_هجومی
《یادداشت های فقهی _ اجتهادی》
🆔 @Ijtihad_Jurisprudence