تبیین و نکات کلیدی حجت الاسلام و المسلمین دکتر یوسفعلی تبار در موضوع وحدت فرق اسلامی و دعوت غیر شیعیان به مکتب اهل بیت علیهم السلام
👇👇👇
﷽
یکی از ریشه های اختلاف نظر بین برخی باحثین مباحث امامت و آنانکه خود را قائل به وحدت اسلامی می دانند ناشی از بي توجهي به مقامهای متفاوتی است که بعضی لايه هاي آن با همديگر خلط شده و بعضا موجبات فهم غیر دقیقی از بیانات امامین انقلاب را فراهم مي آورد.
1. بستر انقلاب اسلامی بلا شک و شبهه در دل اندیشه شیعی رقم خورده و انقلاب اسلامی اصالتا یک انقلاب شیعی است. کما اینکه امام خمینی هم در وصیتنامه الهي-سياسي شان خیلی صریح به ائمه هدی اشاره و به آن افتخار می کنند.
2. انقلاب اسلامی برای شکست کفر و طاغوت محصور در تشیع نیست. لذا سیاست شیعه سازی لزوما در دستور کار نیست. هر چند غایت نهایی و افق بلند مدت این هست که همه در طریق هدایت به نور ولایت ائمه هدی قرار بگیرند و البته طبیعی هست که این هدف و افق بلند هم نیاز به داد و فریاد علنی ندارد و اتفاقا فریاد کردنش بسیار خطاست و نبايد با ذره بين دنبال چنين چيزي در بيانات امامين انقلاب گشت.
( اینجا دو نحوه از همکاری برای شکست کفر و طاغوت قابل تصور است:
یکی همکاری در مقام عمل و دیگری قرابت تئوریک و عملی که در این باره ما باید بتوانیم یک تقریر از انقلاب اسلامی مطابق با مبانی اسلامی-قرانی که برای اهلسنت قابل پذیرش باشد تولید کنیم. حتی در یک سطح دیگر هم انقلاب اسلامی را می توان در قامت یک تئوری برای حاکمیت دینی در جهان مسیحیت تقریر کرد. لازمه این امر هم این نیست که ما از نکته 1 عدول کنیم بلکه سطح به سطح و لایه به لایه باید حرف تولید کنیم. تا دیگران را با خودمان همراه کنیم. در اینجا اگر خاطرتان باشد حضرت آقا در زمان وقوع انقلاب در مصر حرفی را به این مضمون بیان کردند که در جریان حرکت بیداری اسلامی جهان اسلام باید قانون اساسی ها تغییر پیدا کند و هندسه قانون اساسی ایران هندسه خوبی برای این تغییر است منتهی باید در کشورهای انقلاب کرده مطابق با مبانی مورد پذیرش آنها بومی سازی شود.)
3. (بلحاظ جامعه شناختی) روی آوردن به یک تفکر لزوما با اثبات اعتقادات نیست بلکه در نتیجه مواجهه با کارآمدی یک تفکر هم واقع میشود.
( علاقه زکزاکی به امام نتیجه مواجهه امام با استبداد عصر خودشان و درافتادن با استکبار بود یا علت شکل گیری سازمان جهاد اسلامی در مصر را ببینید یا آمدن آقای حسن تونو از مالزی به ایران در زمان جنگ یا خاطره آیت الله مروی از توسعه تشیع در تایلند و ...
از طرف دیگر علاقه بخشی از مسلمین به غرب هم ناظر به همین نکته است که در طرف خودشان احساس رکود و ناکارآمدی دارند و نسبت به غرب احساس رشد و کارآمدی می کنند.
لذا رجوع معرفتی بسمت آنچه که احساس کارآمدی در آن میشود در سطح اجتماعی مداوما اتفاق میفتد که غربگرایان جهان اسلام یا امثال همین آقای زکزاکی و تونو و شیعه در تایلند و ... مثالهایی برای این امر اجتماعی هستند. لذا یک امر غیر معرفتی باعث شده تا افراد کم کم از عقیده خودشان عدول کنند و سراغ اعتقادات و فکر دیگری بروند.)
در جمع بندی این مطلب عرض میکنم که ما باید حواسمان را جمع کنیم تا ساحات مختلف انقلاب را به همدیگر تقلیل ندهیم و بخاطر یکی از دیگری عدول نکنیم، حرکت تهاجمی انقلاب را در لایه مبانی به یک حرکت تدافعی و مرده تقلیل ندهیم. ایضا افق های بلند مدت را در کوتاه مدت مطالبه نکنیم. از طرف دیگر در لایه سیاست گذاری وزنِ علت روی آوردن و اقبال به یک تفکر را با اثبات منطقی و عقیدتی آن خلط نکنیم و نیروهای فکری مان را بشکل صحیحی توزیع کنیم.
«سربازان امامین انقلاب»
https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
⏹ با افتخار، نقد های شما را در کانال منعکس می کنیم
👇👇
@Alialialialiali_110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽
امیرالمؤمنین علیهالسّلام وصیت کرده است که بدن طیّب و طاهر او را هنگام شب غسل دهند و دفن کنند. به راستی در خاندان پیغمبر، عجب سنّتی قرارداده شد! همانگونه که بدن فاطمه زهرا سلاماللَّهعلیها را شبانه غسل دادند و غریبانه در نیمه شب دفن کردند، بدن امیرالمؤمنین علیهالسّلام را نیز شبانه غسل دادند و غریبانه به خاک سپردند.
کسانی که سالها بر فراز منبرها، علی را لعن کردند، اگر میدانستند محل دفنش کجاست، بعید نبود بروند قبر را بشکافند و اهانتی به جسد مطهّر امیرالمؤمنین علیهالصّلاةوالسّلام روا دارند.
خطبههای نماز جمعه ۱۳/اسفند/۱۳۷۲
«سربازان امامین انقلاب»
https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
﷽
🔶 مشاوره و #مناظره تنها راه بیدار کردن عقل جمعی
✍️ «... چنانچه در نامه خود توجه كردهايد، براي بيدار كردن عقل جمعي، چارهاي جز مشاوره و مناظره نيست و بدون فضاي انتقادي سالم و بدون آزادي بيان و گفتگوي آزاد با «حمايت حكومت اسلامي» و «هدايت علماء و صاحبنظران»، توليد علم و انديشه ديني و در نتيجه، تمدنسازي و جامعهپردازي، ناممكن يا بسيار مشكل خواهد بود.»
📚 پاسخ به نامه جمعي از دانشآموختگان و پژوهشگران حوزه علميه، 16 بهمن 1381
www.leader.ir/fa/content/2373
«سربازان امامین انقلاب»
https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
﷽
✍️ #افتخار به #صفویه و قائل شدن اعتبار و ارزش برای پادشاهان آنها با وجود ظلم و خودکامگی به دلیل #پیروی آنها ار #مکتب_اهل_بیت علیهم لسلام و تمامیت ارضی ایران
🔹پادشاهان صفوي، مايه افتخار ما هستند - مي دانيد، ما براي پادشاهان صفوي ارزش و اعتباري قائليم؛ چون پيرو مکتب اهل بيت بودند و استقلال و تماميّت ارضي ايران را حفظ کردند - اما شما ببينيد همين شاه عباس که يک چهره برجسته است، چقدر ظلمِ ناشي از خودکامگي محض کرده است. آن قدر از خويشاوندان خود را کشت و کور کرد که بعضي اشخاص مجبور شدند برخي از شاهزاده هاي صفوي را به گوشه اي ببرند و گم و گور کنند تا شاه از وجود آنها مطّلع نباشد! مثلاً دستور داد چهار پسر امام قلي خان را سر ببُرند و جلوِ او بگذارند؛ در صورتي که امام قلي خان جزو افرادي بود که به صفويه خيلي خدمت کرده بود؛ جزو خدّامِ قديمي صفويه و سرداران و سياستمداران صفويه بود؛ اما به خاطر وجود روح ديکتاتوري و استبداد در شاه، اين بلا سرِ او آمد...»
📚 بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامى در ديدار جوانان استان اصفهان،12 آبان 1380
www.leader.ir/fa/speech/2179
«سربازان امامین انقلاب»
https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
﷽
⏹ مظلومیت اهل بیت علیهم السلام؛ ضرورت تبیین معارف و هدایت شیعیان به سمت اهداف آنها
✍️ دربارهى اهلبيت(عليهمالسّلام) هم مطلبى نمىگويم؛ جز اينكه عرض بكنم اين بزرگواران همواره #مظلوم بودند - «و لم نزل اهل البيت مظلومين» - و همچنان مظلوم هستند؛ به خاطر اينكه براى بسيارى از مسلمين، معارفشان شناخته نيست و راهشان مشخص نمىباشد. اين مسؤوليت به عهدهى ماست كه هرچه مىتوانيم، در جهت معرفى اهلبيت و روشن كردن راه آنها و متشكل كردن پيروان آنها و #هدايت_بچههاى_شيعى به سمت #اهداف_اهلبيت تلاش كنيم. ما خواستيم كه اين مجمع جهانى اهلبيت (عليهمالسّلام) در اين طريق كار يك مركز را بكند.
📚بيانات در ديدار اعضاي شوراي عالي مجمع جهاني اهلبيت(ع)، 4 مهر 1370
www.leader.ir/fa/speech/572
«سربازان امامین انقلاب»
https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
﷽
◀️ لزوم بحث و گفتگو و #مناظره برای حل مشکلات جهان اسلام از دیدگاه مولوی محمد اسحاق مدنی
✍️ به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، مولوی محمد اسحاق مدنی، رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در وبینار سی و هفتمین کنفرانس بینالمللی وحدت اسلامی، وجود اختلاف را ضروری دانست و گفت:
«مسلمانان اگر واقعاً میخواهند مشکلات جهان اسلام حل شود، حتماً گفتوگو و بحث و #مناظره لازم است، ولی این گفتوگو باید بین افرادی باشد که اخلاص دارند و به دنبال حل مشکل هستند».
📌برای اطلاع از آخرین اخبار سی و هفتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی به ما در پیام رسان های ایتا، بله و روبیکا بپیوندید.
https://eitaa.com/joinchat/3719889094C10898415b1
#وحدت
#مناظره
#جهاد_تبیین
«سربازان امامین انقلاب»
https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
نکته و هشدار دقیق حجة الاسلام بهرامی زاد درباره برنامه های اخیر «الله یاری»
👇👇
هدایت شده از ابو الحسنين 110
سلام علیکم خدمت همه دوستان گرامی
رصد دوستان ما در محیط پاکستان و اردو زبان ها نشان می دهد:
مناظره های «الله یاری» در یوتویب و ... با اهل سنت👈 بازدیدی حدود سیصد هزار نفری دارد.
در برنامه های زنده ایشان بیش از دو هزار نفر شرکت می کنند.
آقای اللهیاری در بسیاری از برنامه های خود، به نظام و رهبری هم هجمه می کند.
این نکته را گفتیم بدانید که برخی کنشگران وحدت، به مناظره های مدافعان معتقد به نظام و رهبری، که در کمال احترام و منطق برگزار می شد، حمله کردند و فضا را کاملا برای ضد انقلاب ها خالی کردن.
سلام علیکم
صبح همگی دوستان بخیر
سه تا تصویر زیر را با دقت نگاه کنید و بخونید
👇👇
اینکه برخی با خوانش غلط از وحدت، باعث التقاط و انحراف جوانان شیعه شده اند را دقت کنید
از این موارد در گروه مناظره به کرات مشاهده کردم
ان شالله موارد دیگر را خدمت دوستان می فرستم
﷽
✍ به گزارش روابطعمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، محمد صداقت علیفریدی، محقق و نویسنده پاکستانی در وبینار سی و هفتمین کنفرانس بینالمللی وحدت اسلامی تصریح کرد:
«بیایید تا با یکدیگر به این مسیر بزرگ و عظیم بپیوندیم. این مسیری است که امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) با هدف تحقق وحدت اسلامی، آن را آغاز کردند و تا به امروز، با ثبات ادامه داشته است. ادامه همین مسیر، امروز به برگزاری این کنفرانس بزرگ انجامیده است؛ مقصودم کنفرانس وحدت اسلامی است. پس از این نیز مسیر کنونی متوقف نخواهد شد و نسل به نسل ادامه خواهد داشت تا اینکه حضرت مهدی (عج) ظهور کنند»....
علیفریدی افزود: «میخواهم خبری را هم به شما بدهم و آن، این است که من کتاب قطوری را به رشته تحریر درآورده و در آن به احادیثِ موجود در «صحاح شش گانه اهل سنت» که از بزرگان شیعی نقل شده است، اشاره کردهام. در این کتاب تقریبا 16 هزار حدیث از شخصیتهای بزرگ شیعی آوردهام. بسیاری از علمای اهل سنت از روایات شیعی استفاده میکنند؛ کما اینکه بسیاری از علمای شیعی از مبانی عقلی و نقلی مطرح شده توسط علمای سنی بهرهبرداری مینمایند. در چنین شرایطی، چرا باید میان مذاهب اسلامی، جنگ و جدال و اختلاف و تفرقه وجود داشته باشد؟»
«سربازان امامین انقلاب»
https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، آیت الله احمد پروایی ریک، نماینده مجلس خبرگان رهبری در وبینار سی و هفتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی به واکاوی مسئله جدال و مشاجره پرداخت و گفت: جدل یا مجادله به معنی نزاع و تسلط بر دیگری است که دو جنبه مثبت و منفی دارد، جنبه مثبت آن اگر بر پایه گفتوگو، احقاق حق و ارشاد و راهنمایی باشد مورد تایید شرع مقدس اسلام است. جنبه منفی آن یعنی اگر بر پایه خودنمایی، تخریب دیگران و برای دفاع از باطل باشد، مورد نهی شرع مقدس است.
وی افزود: مسلمانان نباید در هنگام گفتوگو ارزشها را زیر پا بگذارند و حتی در مواجهه با انسان های جاهل باید همواره حلم و بردباری از خود نشان دهند، چراکه خداوند متعال به بندگانش در این زمینه تاکیدات فراوان کرده است.
آیت الله پروایی خاطر نشان کرد: در جنبه منفی جدال، اگر غرض از جدال، خصومت، تخریب و در نهایت شکست باشد به گفته امام صادق (ع) نباید با چنین شخصی مشاجره کرد، به این دلیل که ممکن است دلهای برادران دینی سرشار از کدورت شود و بذر نفاق و دشمنی در دلهایشان کاشته شود.
نماینده مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در قرآن کریم آمده است نقطه مقابل انسجام و وحدت، نزاع و کشمش است و بر مسلمانان تاکید میشود که با یکدیگر درگیر نشوند و وحدت کلمه را حفظ کنند. جدال، قدرت، عظمت و شوکت مسلمانان را از بین میبرد. بنابراین وظیفه مسلمانان است که تنها در صورتی وارد جدال شوند که برای احقاق حق باشد و با رعایت شئونات اخلاقی صورت گیرد.
وی اذعان کرد: جدال احسن، جدالی است که طرفین برای کشف و یافتن حق، مجادله میکنند نه برای گیر انداختن در مخمصه ها؛ از علمای جوامع اسلامی انتظار میرود که اگر در مسئله ای اختلاف نظر دارند با رعایت اصول اخلاقی وارد جدال شوند، چراکه علما الگو و طلایه داران جوامع اسلامی هستند.
وی با بیان اینکه در جدال احسن، تحمیل عقیده وجود ندارد، گفت: مسلمانان باید بدانند اگر بحثی صورت میگیرد، نباید برای تحمیل عقیده باشد و ما باید عقیده خودمان را با یک روش منطقی، استدلال عقلی بیان کنیم.
«سربازان امامین انقلاب»
https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
«پیروان امامین انقلاب»
به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، آیت الله احمد پروایی ریک، نماینده مجلس خبرگان ره
دوستان گرامی دقت کنید
تفاوت مناظره صحیح و جدال احسن را با تنازع، کشمکش و جدال باطل به خوبی تنبیین نموده است!