eitaa logo
امام شناسی
370 دنبال‌کننده
532 عکس
187 ویدیو
2 فایل
ارتباط با ادمین @BehnazEmam نشانی صفحه اینستاگرام https://www.instagram.com/imamology.info/
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم
🏴 انا لله و انا الیه راجعون 🏴 ▪️ یازده ستاره درخشید و یازده بار خاموش شد ، و امام ما حسن بن علی العسکری علیه السلام یازدهمین آن دوازده ستاره بود. مظلومانه و غریبانه ی یازدهمین فرزند زهرا سلام الله علیها بر جان سوخته و اشک فرو ریخته ی امام زمانمان ارواحنا له الفداء تسلیت باد. 🖤 آجرک الله یا صاحب الزمان 🖤
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🎊 بالاخره شادی به قلب ما هم سری زد و دستی تکان داد. هر چند ربیع بعد از پیامبر (ص) بوی خون و اشک و سیلی و عهدشکنی می داد ولی باز هم ربیع بود ، هرچند ماه تولد خلافت بود به جای ولایت و ماه ظهور سقیفه بود به جای غدیر ، اما باز هم ربیع بود بوی بهار میداد. 🌸 🎈 و روزی است که حق تعالی در آن دیده ی آل رسول را روشن گردانید و این روز صاحب 72 نام شد. 🎉 ❤️ @Imamology
🎈 حذیفه می گوید در این روز خدمت امیرالمؤمنین علی علیه السلام رسیدم ، فرمود : ای حذیفه آیا در خاطر داری آن روزی را که آمدی به نزد سید من رسول خدا صلی الله علیه و آله و من و دو سبط او حسن و حسین علیهما السلام نزد او نشسته بودیم و با او غذا می ‌خوردیم پس تو را دلالت کرد بر فضیلت این روز؟ 🎈 گفتم: بلی ای برادر رسول خدا صلی الله علیه و آله . حضرت فرمودند: به خدا سوگند که این روزی است که حق‌تعالی در آن دیده ‌ی آل رسول را روشن گردانید و من برای این روز هفتاد و دو نام می ‌دانم. حذیفه عرض کرد: یا امیرالمؤمنین می ‌خواهم که این نام ‌ها را از شما بشنوم. حضرت فرمودند: 👺این روز، روز استراحت است که مؤمنان از شرّ آن منافق امان یافتند. ❣️ ♦️1. روز زایل شدن کرب و غم است. و روز است. ♦️2. روز تخفیف گناهان شیعیان است. ♦️3. روز اختیار نیکویی است برای مؤمنان. ♦️4. روز برداشتن قلم از شیعیان است.❣️ ♦️5. روز در هم شکستن بنای کفر و عداوت است. ♦️6. روز عافیت است. ♦️7. روز برکت است. ♦️8. روز طلب خون‌های مؤمنان است. ♦️9. روز عید بزرگ است.❣️ ♦️10. روز مستجاب شدن دعاست. ♦️11. روز موقف اعظم است. ♦️12. روز وفای به عهد است. ♦️13. روز شرط است. ♦️14. روز کندن جامه سیاه است.❣️ ♦️15. روز ندامت ظالمان است. ♦️16. روز شکسته شدن شوکت مخالفان است.❣️ ♦️17. روز نفی هموم است. ♦️18. روز فتح است. ♦️19. روز عرض اعمال کافر است. ♦️20. روز قدرت خداست. ♦️21. روز عفو از گناهان شیعیان است.❣️ ♦️22. روز فرح ایشان است.❣️ ♦️23. روز توبه است. ♦️24. روز انابت به سوی حق‌تعالی است. ♦️25. روز زکات بزرگ است. ♦️26. روز فطر دوم است. ♦️27. روز اندوه یاغیان است.❣️ ♦️28. روز گِرِه خوردن آب دهان در گلوی مخالفان است. ♦️29. روز خشنودی مؤمنان است. ♦️30. روز است.❣️ ♦️31. روز ظفر یافتن بنی‌اسرائیل است بر فرعون. ♦️32. روز مقبول شدن اعمال شیعیان است.❣️ ♦️33. روز پیش فرستادن تصدقات است. ♦️34. روز زیادتی مثوبات است. ♦️35. روز قتل منافق است.❣️❣️ ♦️36. روز وقت معلوم است. ♦️37. روز سرور اهل بیت است.❣️❣️❣️ ♦️38. روز شهود است. ♦️39. روز قهر بر دشمن است. ♦️40. روز خراب شدن بنیاد ضلالت است. ♦️41. روزی است که ظالم انگشت ندامت به دندان می ‌گزد. ♦️42. روز تنبیه است. ♦️43. روز شرم است. ♦️44. روز خنک شدن دلهای مؤمنان است. ♦️45. روز برطرف شدن پادشاهی منافقان است. ♦️46. روز توفیق اهل ایمان است. ♦️47. روز رهایی مؤمنان است از شر کافران. ♦️48. روز مظاهره است. ♦️49. روز مفاخره است. ♦️50. روز قبول اعمال است. ♦️51. روز تبجیل و تعظیم است. ♦️52. روز نحله و عطاست. ♦️53. روز شکر حق ‌تعالی است. ♦️54. روز یاری مظلومان است. ♦️55. روز زیارت کردن مؤمنان است. ♦️56. روز محبت کردن به ایشان است. ♦️57. روز رسیدن به رحمت‌های الهی است.❣️ ♦️58. روز پاک گردانیدن اعمال است. ♦️59. روز فاش کردن رازهاست. ♦️60. روز برطرف کردن بدعتهاست. ♦️61. روز ترک گناهان کبیره است. ♦️62. روز ندا کردن به حق است. ♦️63. روز عبادت است. ♦️64. روز موعظه و نصیحت است. ♦️65. روز انقیاد پیشوایان دین است. ♦️و ... 🎈 حذیفه گوید: سپس از خدمت امیرالمؤمنین علیه‌السلام برخاستم و گفتم اگر درنیابم از افعال خیر و آنچه امید ثواب از آن دارم مگر محبت این روز و دانستن فضیلت این روز هر آینه منتهای آرزوی من خواهد بود. ♥️ 📚 بحارالأنوار / محمدباقر مجلسی / ج31 / ص126-129
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سالروز ازدواج حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و خدیجه ی کبری سلام الله علیها ، دو رود خروشان و دو چشمه ی جوشان خیرات و برکات بر تمام جهان مبارک باد. 🌹 @Imamology
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔥 محَمَّدُ بْنُ یَحْیَی عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْحُسَیْنِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ إِسْمَاعِیلَ بْنِ بَزِیعٍ عَنِ الْخَیْبَرِیِّ عَنِ الْحُسَیْنِ بْنِ ثُوَیْرٍ وَ أَبِی سَلَمَهَ السَّرَّاجِ قَالا سَمِعْنَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع وَ هُوَ یَلْعَنُ فِی دُبُرِ کُلِّ مَکْتُوبَهٍ أَرْبَعَهً مِنَ الرِّجَالِ وَ أَرْبَعاً مِنَ النِّسَاءِ فُلَانٌ وَ فُلَانٌ وَ فُلَانٌ وَ مُعَاوِیَهُ وَ یُسَمِّیهِمْ وَ فُلَانَهُ وَ فُلَانَهُ وَ هِنْدٌ وَ أُمُّ الْحَکَمِ أُخْتُ مُعَاوِیَهَ. 🔥 حسین بن ثویر و ابوسلمه سراج نقل کرده اند که: از امام صادق علیه السلام شنیدیم که آن حضرت بعد از هر نماز واجب لعن می کرد چهار مرد ملعون و چهار زن ملعون را. اما مردان عبارتند از: فلان و فلان و فلان و معاویه و زنان عبارت بودند از: فلان و فلان و هند و ام الحکم خواهر معاویه. 📚 اصول الکافی / ج3 / ص342 / ح10
🌹 عن فاطمة الزهراء سلام الله علیها: .ففرض الله ... طاعتنا نظاماً للملة وامامتنا امانا من الفرقه ... 🌹 حضرت زهرا (سلام‌الله علیها) فرمود:خداوند اطاعت ما را موجب نظام داشتن ملت، و ما را امان از و جدایی قرار داد. 📚 خطبه حضرت زهرا (خطبه فدکیه)
📖 در غیبت نعمانی آمده است که ابوبصیر نقل می کند: امام باقر علیه السلام فرمودند: 🌻 مَثَل ما مثل گندمی است که در خانه ای انبار باشد و سپس شپش به آن بزند، بعد آن را از شپش پاک کنند، باز شپش بزند و دوباره آن را پاک کنند، تا جایی که مقداری از آن بماند که شپش آسیبی به آن نرساند، همچنین شیعیان ما خالص می شوند و امتحان خواهند شد تا آنکه جز عده ی قلیلی که از ها محفوظ می مانند، باقی نمی مانند. 📚 مهدی موعود (ترجمه جلد سیزدهم بحارالأنوار) / ص911
🌪... وَ لَعَنَ اللَّهُ اُمَّةً دَفَعَتْکُمْ عَنْ مَقامِکُمْ و َاَزالَتْکُمْ عَنْ مَراتِبِکُمُ الَّتی رَتَّبَکُمُ اللَّهُ فیها... 🍃 عمر ما در طلب دیدن آن یار گذشت 🍃 باز هم #جمعه ی ما بی رخ دلدار گذشت 🌴 @Imamology
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍🏻 ابن بابویه به سند معتبر روایت کرده است از ابوطالب که عبدالمطلب که گفت: 🌙 شبی در حجر اسماعیل خوابیده بودم ناگاه خواب غریبی دیدم و برخاستم و در راه یکی از کاهنان مرا دید که می لرزیدم و موهای سرم بر دوشم متحرک است ، چون آثار تغییر در من مشاهده کرد گفت: چی می شود بزرگ عرب را که رنگش چنین متغیر گردیده است؟ آیا حادثه ای از حوادثِ دهر او را رو داده است؟ 🕋 گفتم: بله ، امشب در حجر خوابیده بودم در خواب دیدم درختی از پشت من رویید و چندان بلند گردید که سرش به آسمان رسید و شاخه هایش مشرق و مغرب را گرفت و نوری از آن درخت ساطع گردید که هفتاد برابر نور آفتاب بود و عرب و عجم را دیدم که سجده می کردند برای آن درخت و پیوسته عظمت و نور آن در تزاید بود و گروهی از قریش می خواستند آن درخت را بکَنند و چون نزدیک می رفتند جوانی از همه کس نیکوتر و پاکیزه جامه تر ایشان را می گرفت و پشت های ایشان را می شکست و دیده های ایشان را می کَند ، پس دست بلند کردم که شاخه ای از شاخه های آن را بگیرم آن جوان صدا زد مرا و گفت: تو را از آن بهره ای نیست؛ 🌳 گفتم: از من است و من از آن بهره ندارم؟! 🌿 گفت: بهره اش از آن گروهی است که در آن آویخته اند ؛ پس هراسان از خواب برآمدم. ❗️ چون کاهن این خواب را شنید رنگش متغیر گردید و گفت: اگر راست می گویی از صلب تو فرزندی بیرون خواهد آمد که مالک مشرق و مغرب گردد و پیغمبر شود. 🌻 پس عبدالمطلب گفت: ای ابوطالب! سعی کن که آن جوان که یاری او نمود تو باشی؛ پس ابوطالب پیوسته بعد از نبوت آن حضرت این خواب را ذکر می کرد و می گفت: والله آن درخت ابوالقاسم امین بود. 🎈 صلی الله علیه و آله و سلم مبارک باد. 🎈 📚 امالی / شیخ صدوق / ص216 📚 حیات القلوب / ج3 / ص129
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌴 پیامبر بزرگوار اسلام صلی الله علیه و آه و سلم فرمودند: 🌻 هیچ گروهی گِرد هم جمع نشدند که فضائل علی بن ابی طالب علیه السلام را یاد کنند مگر آنکه فرشتگان آسمان بر آنان فرود آمده و اطراف آنان پیچیده می شوند. ▫️ای کردگار گفته ثنای تو یا (ع) ▫️▫️وی روزگار، خوانِ عطای تو یا علی(ع) ▫️بنْهاده رویِ عجز و ارادت نُه آسمان ▫️▫️بر خاکِ آستانِ گدای تو یا علی(ع) 📚 بحارالانوار / ج38 / ص199
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔆بسم الله الرحمن الرحیم🔆 🌿 «فَأَمَّا مَنْ أُوتِيَ كِتَابَهُ بِيَمِينِهِ فَيَقُولُ هَاؤُمُ اقْرَءُوا كِتَابِيَهْ * إِنِّي ظَنَنتُ أَنِّي مُلَاقٍ حِسَابِيَهْ» (الحاقه/19-20) 🌿 «اما کسی که او را به دست راستش دهند (با کمال نشاط و شادمانی و سربلندی به اهل محشر) گوید: بیایید نامه مرا بخوانید * من ملاقات این روز حسابم را اعتقاد داشتم». 🌾🎈🌾🎈🌾🎈🌾🎈🌾 🌹 عن أبي جعفر عليه السلام، في قوله عز و جل: فَأَمَّا مَنْ أُوتِيَ كِتابَهُ بِيَمِينِهِ، إلى آخر الكلام: «نزلت في علي عليه السلام، و جرت في أهل الايمان مثلا». 🌹 امام باقر علیه السلام در خصوص این آیات فرمودند: این آیه در شأن امیرالمومنین علیه السلام نازل شده است و برای ضرب المثل شده است. 🌾🎈🌾🎈🌾🎈🌾🎈🌾 📚البرهان فی تفسیر القرآن / ج5 / ص475
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌴 امام حسن عسکری علیه السلام می فرمایند رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: ❗️ ای بندگان خدا ! به وسیله دلهایتان و زبانهایتان صدقات بدهید. ❓ عرض کردند: یا رسول خدا (ص) ! آن چگونه است؟ 🌻 حضرت فرمودند: اما صدقات به وسیله دلهایتان ، پس با راسخ به خدا و محمد رسول خدا و علی ولی خدا و ائمه علیهم السلام پس از علی علیه السلام که برپاکنندگان دین خداوند هستند و پس از آنها شیعیان و دوستان آنان و برادران مومنین را دوست بدارید ، و از اعتقادات مخالفان و دشمنی و کینه و عناد پرهیز کنید. 🌻 و امّا صدقات زبانهایتان این است که به وسیله زبانهای خود همانگونه که خداوند صاحب شأن و منزلت عظیم است او را یاد کنید ، و بر محمد پیامبر خدا و بر آل پاکش درود بفرستید ، خداوند تعالی به وسیله ی آن شما را به درجات والا و بالا خواهد رساند ، و شما را به درجات عالی و بلند رستگار خواهد نمود. 📚 تفسیر امام حسن عسکری علیه السلام / ج2 / ص157
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌿 امام صادق علیه السلام فرمودند: 🌴 پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم به امیرالمومنین علیه السلام فرمودند: 🌻 یا ! هر کس تو را دوست داشته باشد و با ولایت تو از دنیا برود از زمره شهداء محسوب می شود. 1️⃣ ❤️💚❤️💚❤️💚❤️💚❤️ 🌱 و نیز فرمودند: مومنین دو فرقه هستند. 🌻 یک فرقه از راه صدق و درستی به عهد و شرط پروردگار وفا نموده و داخل در مصداق آیه «رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ» (احزاب/23) می باشند، این قبیل مومنین در دنیا و آخرت ترسی بر آنها نیست و اینان از مردم شفاعت می کنند و کسی شفیع آنان نمی باشد. 🌻 و دیگر فرقه ای هستند که گاهی منحرف می شوند ولی لحظه ای ثابت و مستقیم می شوند، ایشان در دنیا و آخرت ترس دارند و به بدیها مبتلا می شوند باید از آنها کنند و هرگز شفیع کسی نمی شوند. 2️⃣ 📚 1️⃣ تفسیر ولایی کریم / ج3 / ص1802 2️⃣ اصول الکافی / ج2 / ص248