eitaa logo
تفسیر قرآن به قرآن
225 دنبال‌کننده
27 عکس
35 ویدیو
23 فایل
@R_golmakani ارتباط با ادمین
مشاهده در ایتا
دانلود
✍ وَ إِنَّ اللهَ سُبْحَانَهُ لَمْ يَعِظْ أَحَداً بِمِثْلِ هذَا الْقُرْآنِ فَإِنَّهُ «حَبْلُ اللهِ الْمَتِينُ💥 👈 خداوند سبحان، احدى را به چيزى مانند قرآن، پند و اندرز نداده است زيرا قرآن رشته محکم خدا و وسيله مطمئن اوست.💥 خطبه ۱۷۶ @DailyCommentaryofQoran
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
"إِنْ أَحْسَنتُمْ أَحْسَنتُمْ لِأَنفُسِكُمْ وَإِنْ أَسَأْتُمْ فَلَهَا فَإِذَا جَاءَ وَعْدُ الْآخِرَةِ لِيَسُوءُوا وُجُوهَكُمْ وَلِيَدْخُلُوا الْمَسْجِدَ كَمَا دَخَلُوهُ أَوَّلَ مَرَّةٍ وَلِيُتَبِّرُوا مَا عَلَوْا تَتْبِيرًا"(۷) ﺍﻳﻦ ﺷﻜﺴﺖ ﻭ ﭘﻴﺮﻭﺯﻱ ﻧﺘﻴﺠﻪ ﻋﻤﻠﻜﺮﺩ ﺧﻮﺩﺗﺎﻥ ﺍﺳﺖ. ﺍﮔﺮ ﻧﻴﻜﻲ ﻛﻨﻴﺪ ﺑﻪ ﺧﻮﺩ ﻧﻴﻜﻲ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﻳﺪ ﻭ ﺍﮔﺮ ﺑﺪﻱ ﻛﻨﻴﺪ ﺑﻪ ﺧﻮﺩ ﺑﺪﻱ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﻳﺪ. ﻭ ﭼﻮﻥ ﺯﻣﺎﻥ ﺗﺤﻘﻖ ﻭﻋﺪﻩ ﺍﻧﺘﻘﺎم ﻣﺎ ﺑﻪ ﺳﺰﺍﻱ ﺳﺮﻛﺸﻲ ﺑﻌﺪﻱ ﺷﻤﺎ ﻓﺮﺍ ﺭﺳﺪ، ﺑﺎﺯ ﻫﻢ ﺑﻨﺪﮔﺎﻧﻲ ﺍﺯ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﺴﻴﺞ ﻣﻲ ﻛﻨﻴﻢ ﺗﺎ ﭼﻬﺮﻩ ﻫﺎﻱ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺍﻧﺪﻭﻫﮕﻴﻦ ﻛﻨﻨﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺩﺭﺁﻳﻨﺪ ﻭ ﺣﺮﻣﺖ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﺸﻜﻨﻨﺪ ﻭ ﺁﻥ ﺭﺍ ﻭﻳﺮﺍﻥ ﻛﻨﻨﺪ، ﭼﻨﺎﻥ ﻛﻪ ﻧﺨﺴﺘﻴﻦ ﺑﺎﺭ ﺑﺪﺍﻥ ﺟﺎ ﻭﺍﺭﺩ ﺷﺪﻧﺪ ﻭ ﺑﺮ ﻫﺮ ﭼﻪ ﭼﻴﺮﻩ ﻣﻲ ﺷﻮﻧﺪ، ﺑﻪ ﻛﻠّﻲ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺗﺒﺎﻩ ﺳﺎﺯﻧﺪ. استاد گلمکانی @DailyCommentaryofQoran
باسمه تعالی رئوس مطالب /۷ ۱. فَإِذَا جَاءَ وَعْدُ الْآخِرَةِ این جمله اشاره به وعده دوم عذاب نسبت به فساد و سرکشی دوم است. البته افرادی که این بار عذاب می شوند قطعاً هما کسانی که بار اول گرفتار عذاب شدند، نیستند چون فاصله زمانی عذاب اول با عذاب دوم حدود ۶۰۰ سال فاصله است، که قبلا توضیحش گذشت. بنابر این اگر عذاب دوم را به گوش زد می کند، برای این است که در افکار و باورهای کفرآمیز و باطل با گروه قبلی مشترکند. ۲. لِيَسُوءُوا وُجُوهَكُمْ: "یسئوا" از "مسائه" به معنای غصه دار کردن است. "لام" بر سر "یسئوا" برای اشاره به غایت است، و فعلی قبل از آن در تقدیر است مثل: "بعثناهم لیسئوا وجوهکم بالحزن" یعنی آن بندگان خودمان را بر انگیختیم تا حزن و اندوه را در چهره های شما ظاهر کنند، به طوری که به دلیل قتل و غارت جان و مالتان آثار ذلت و خواری از سر و رویتان ببارد. ۳. وَلِيَدْخُلُوا الْمَسْجِدَ كَمَا دَخَلُوهُ أَوَّلَ مَرَّةٍ: این ماموران الهی که از قضا ظالم و ستمکار بودند داخل می شوند و علاوه بر هتک حرمت، آن را تخریب می کنند. ۴. وَلِيُتَبِّرُوا مَا عَلَوْا تَتْبِيرًا: کلمه "تتبیر" از ماده "تبار" به معنای هلاک کردن است. یعنی آن ماموران الهی به هر چیزی برتری یابند، هلاک و نابود می کنند. ۵. این جملات نشان می دهد که این وعده عذاب دوم که بیش از پانصد سال با عذاب و دربدری اول فاصله داشته بر سخت تر گذشته است به طوری که تا مرز نابودی کامل پیش رفته اند. @DailyCommentaryofQoran
✍ وَ سُئِلَ عَنِ الْخَیْرِ مَا هُوَ فَقَالَ: لَیْسَ الْخَیْرُ أَنْ یَکْثُرَ مَالُکَ وَ وَلَدُکَ وَ لَکِنَّ الْخَیْرَ أَنْ یَکْثُرَ عِلْمُکَ وَ أَنْ یَعْظُمَ حِلْمُکَ وَ أَنْ تُبَاهِیَ النَّاسَ بِعِبَادَةِ رَبِّکَ.🥀 از امام پرسیدند «خیر» چیست فرمود: خوبى آن نیست که مال و فرزندت بسیار شود، بلکه خیر آن است که دانش تو فراوان، و بردبارى تو زیاد و بزرگ باشد، و در پرستش پروردگار در میان مردم سر فراز باشى.🥀 ✍ فَإِنْ أَحْسَنْتَ حَمِدْتَ اللَّهَ وَ إِنْ أَسَأْتَ اسْتَغْفَرْتَ اللَّهَ وَ لَا خَیْرَ فِی الدُّنْیَا إِلَّا لِرَجُلَیْنِ رَجُلٍ أَذْنَبَ ذُنُوباً فَهُوَ یَتَدَارَکُهَا بِالتَّوْبَةِ وَ رَجُلٍ یُسَارِعُ فِی الْخَیْرَاتِ.🥀 پس اگر کار نیکى انجام دهى شکر خدا به جا آورى، و اگر بد کردى از خدا آمرزش خواهى. در دنیا جز براى دو کس خیر نیست. یکى گناه کارى که با تو به جبران کند، و دیگر نیکوکارى که در کارهاى نیکو شتاب ورزد.🥀 نهج البلاغه/ حکمت ۹۴ @DailyCommentaryofQoran
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
"عَسَىٰ رَبُّكُمْ أَن يَرْحَمَكُمْ وَإِنْ عُدتُّمْ عُدْنَا وَجَعَلْنَا جَهَنَّمَ لِلْكَافِرِينَ حَصِيرًا"(۸) ﭘﺲ ﺍﮔﺮ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺗﻮﺑﻪ ﻛﻨﻴﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺍﻃﺎﻋﺖ ﺧﺪﺍ ﺑﺎﺯﺁﻳﻴﺪ، ﺍﻣﻴﺪ ﺍﺳﺖ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺗﺎﻥ ﺑﺮ ﺷﻤﺎ ﺭﺣﻤﺖ ﺁﻭﺭَﺩ ﻭ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﻧﺠﺎﺕ ﺑﺨﺸﺪ، ﻭ ﺍﮔﺮ ﺩﻳﮕﺮ ﺑﺎﺭ ﺑﻪ ﻓﺴﺎﺩ ﻭ ﻃﻐﻴﺎﻥ ﺭﻭﻱ ﺁﻭﺭﻳﺪ ﻣﺎ ﻧﻴﺰ ﺑﻪ ﻋﻘﻮﺑﺖ ﺷﻤﺎ ﺑﺎﺯ ﻣﻲ ﮔﺮﺩﻳﻢ، ﻭ ﺑﺪﺍﻧﻴﺪ ﻛﻪ ﻣﺎ ﺩﻭﺯﺥ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻱ ﻛﺎﻓﺮﺍﻥ ﺗﻨﮕﻨﺎﻳﻲ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﻳﻢ ﻛﻪ ﻧﺘﻮﺍﻧﻨﺪ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺑﮕﺮﻳﺰﻧﺪ. استاد گلمکانی @DailyCommentaryofQoran
باسمه تعالی رئوس مطالب جلسه چهاردهم /۸ "عَسَىٰ رَبُّكُمْ أَن يَرْحَمَكُمْ وَإِنْ عُدتُّمْ عُدْنَا وَجَعَلْنَا جَهَنَّمَ لِلْكَافِرِينَ حَصِيرًا"(۸) (ﭘﺲ ﺍﮔﺮ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺗﻮﺑﻪ ﻛﻨﻴﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺍﻃﺎﻋﺖ ﺧﺪﺍ ﺑﺎﺯﺁﻳﻴﺪ، ﺍﻣﻴﺪ ﺍﺳﺖ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺗﺎﻥ ﺑﺮ ﺷﻤﺎ ﺭﺣﻤﺖ ﺁﻭﺭَﺩ ﻭ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﻧﺠﺎﺕ ﺑﺨﺸﺪ، ﻭ ﺍﮔﺮ ﺩﻳﮕﺮ ﺑﺎﺭ ﺑﻪ ﻓﺴﺎﺩ ﻭ ﻃﻐﻴﺎﻥ ﺭﻭﻱ ﺁﻭﺭﻳﺪ ﻣﺎ ﻧﻴﺰ ﺑﻪ ﻋﻘﻮﺑﺖ ﺷﻤﺎ ﺑﺎﺯ ﻣﻲ ﮔﺮﺩﻳﻢ، ﻭ ﺑﺪﺍﻧﻴﺪ ﻛﻪ ﻣﺎ ﺩﻭﺯﺥ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻱ ﻛﺎﻓﺮﺍﻥ ﺗﻨﮕﻨﺎﻳﻲ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﻳﻢ ﻛﻪ ﻧﺘﻮﺍﻧﻨﺪ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺑﮕﺮﻳﺰﻧﺪ). ۱. حَصِيرًا: از ماده حصر به معنای حبس کردن و در تنگنا قرار دادن است. ۲. عَسَىٰ رَبُّكُمْ أَن يَرْحَمَكُمْ: از سیاق و قالب کلام این گونه بر می آید که امید است بعد از عذاب دوم هم مورد رحمت حق تعالی قرار گیرید که باز هم مشروط است به توبه و بازگشت به اطاعت و دوری از ظلم و فساد، چنان که فرمود: وَإِنْ عُدتُّمْ عُدْنَا در عین حال جمله عَسَىٰ رَبُّكُمْ أَن يَرْحَمَكُمْ اشاره است به اصل و سنت الهی که ربوبیت حق تعالی چنین اقتضا می کند که اگر گنهکاران به روند خلقت انسانی و بندگی خود برگردند، مورد رحمت الهی قرار می گیرند و زندگی دوباره ای برای آنها رقم خواهد خورد، چرا که رحمت حق بر غضبش مقدم است، و چنان چه توبه و بازگشتی نباشد جهنم پایان کار است. ۳. با توجه به این چند آیه که با اشاره بر سنت الهی به سرنوشت بنی اسرائیل پرداخته اند، نتیجه می گیریم که: الف. عاقبت هر قوم سرکشی همین است، چه باشد و چه قوم دیگری. ب. دو بار عذابی که بر نازل شد، پایان کار نیست و می تواند تکرار شود و امیدواریم با آگاهی عمومی که در سطح جهان نسبت به ظلمی که از سوی غاصب بر مردم مظلوم وارد می شود به همین زودی ها سرشکستگی و نابودی این قوم ظالم را شاهد باشیم و با ظهور وعده الهی ظلم پیدا و پنهان این رژیم فاسد در سراسر جهان پایان یابد. ج. روشن است این که اکنون جهان اسلام گرفتار آن است، اکثریت از سایر کشورها هستند و چه بسیاری از نسلهای گذشته که به اقتضای زمان در سرزمین با آمدن و اسلام، مسیحی و مسلمان شده اند و از آنجا که قرآن کتاب هدایت است نه کتاب تاریخ، به جزئیات سرنوشت یهود نمی پردازد، بنابراین برای آگاهی از آنچه پس از مسیحیت و اسلام بر سر آنها آمده باید به منابع تاریخی مراجعه کرد. @DailyCommentaryofQoran
گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از وب سایت روزنامه اسراییلی"جروزالم پست"، خاخام " ماتیت‌یاهو گلازرسون" ۸۲ ساله که بیش از ۳۰ کتاب مذهبی نوشته و به پیشگویی از روی کد‌های مخفی تورات شهره است، در این ویدئو مدعی شده بر اساس خوانش کد‌های رمزی که در آیات تورات وجود دارد، ایران در سال ۵۷۸۰ یهودی (امسال) به اسراییل حمله و این کشور را نابود خواهد کرد. خاخام "گلازرسون" مدعی است این پیشگویی خود را از روی کد‌های رمزنگاری شده کتاب مقدس یهودیان می‌گوید. این کد‌ها شامل کلمات پیچیده‌ای هستند که در تورات یافت می‌شود و به عقیده بعضی‌ها حاوی پیام‌های پنهانی خدا برای بندگان است. او در ویدئویی که منتشر کرده کد‌های رمزی داخل آیاتی را کنار هم می‌چیند و جمله "ایران تیکوف" (ایران حمله خواهد کرد) را از میان آیات بیرون می‌کشد. او سپس در بخش دیگری از پیشگویی خود درباره سال این واقعه مدعی می‌شود که این حمله در سال ۵۷۸۰ یهودی (۲۰۲۰ میلادی) انجام خواهد شد. این خاخام یهودی مدعی است بر اساس رمزخوانی کد‌های داخل تورات، ایران در سال ۵۷۸۰ یهودی (۲۰۲۰ میلادی) به اسراییل حمله خواهد کرد و اگر اسراییلی‌ها به روش فعلی خود ادامه دهند نابودی آن‌ها در این حمله تقریبا تضمین شده است. او افزود:" مگر اینکه معجزه‌ای رخ دهد و مردم توبه کنند. کسی چه می‌داند؟ " خاخام گلازرسون خاطرنشان کرد: "به نظر می‌رسد وقایع سیاسی جاری در اسرائیل به سقوط این کشور اشاره دارد... متأسفانه، از آنچه امروز می‌بینیم، به ویژه با این افراد، شما می‌دانید که "لاپید" و "لیبرمن" (رهبران ائتلاف اپوزیسیون "آبی و سفید" و نیز وزیر دفاع سابق اسراییل که اکنون مخالف سرسخت بنیامین نتانیاهو است) همه اقدامات‌شان علیه تورات است...، اما کسی چه می‌داند؟ " به گفته گلزارسون، راه حل توبه است و او به مواردی دیگر از کد‌های پیشگویانه در تورات اشاره کرد که به "توبه" و "مسیح" اشاره داشتند. این خاخام افزود، اگر اسرائیل توبه کند و تمام احکام خدا در تورات را رعایت کند، آن‌گاه بر اساس کد‌های کتاب مقدس خدا "وعده" دیگری را تحقق می‌بخشد و اسراییل را نجات می‌دهد. @DailyCommentaryofQoran
7.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
جهنم چیزی جز آتش درونی اعمال زشت نیست که در آخرت آشکار می شود Video from Golmakani @DailyCommentaryofQoran
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
"إِنَّ هَٰذَا الْقُرْآنَ يَهْدِي لِلَّتِي هِيَ أَقْوَمُ وَيُبَشِّرُ الْمُؤْمِنِينَ الَّذِينَ يَعْمَلُونَ الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ أَجْرًا كَبِيرًا"(۹) ﺑﻪ ﺭﺍﺳﺘﻲ ﺍﻳﻦ ﻗﺮﺁﻥ ﺑﻪ ﺁﻳﻴﻨﻲ ﻛﻪ ﺍﺯ ﻫﻤﻪ ﺁﻳﻴﻦ ﻫﺎ ﺍﺳﺘﻮﺍﺭﺗﺮ ﻭ ﺟﺎﻣﻊ ﺗﺮ ﺍﺳﺖ ﻫﺪﺍﻳﺖ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ، ﻭ ﺑﻪ ﺁﻥ ﻣﺆﻣﻨﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﻛﺎﺭﻫﺎﻱ ﺷﺎﻳﺴﺘﻪ ﻣﻲ ﻛﻨﻨﺪ ﻧﻮﻳﺪ ﻣﻲ ﺩﻫﺪ ﻛﻪ ﺑﺮﺍﻱ ﺁﻧﺎﻥ ﭘﺎﺩﺍﺷﻲ ﺑﺰﺭﮒ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ. استاد گلمکانی @DailyCommentaryofQoran
باسمه تعالی رئوس مطالب /۹ "إِنَّ هَٰذَا الْقُرْآنَ يَهْدِي لِلَّتِي هِيَ أَقْوَمُ وَيُبَشِّرُ الْمُؤْمِنِينَ الَّذِينَ يَعْمَلُونَ الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ أَجْرًا كَبِيرًا"(۹) (ﺑﻪ ﺭﺍﺳﺘﻲ ﺍﻳﻦ ﻗﺮﺁﻥ ﺑﻪ ﺁﻳﻴﻨﻲ ﻛﻪ ﺍﺯ ﻫﻤﻪ ﺁﻳﻴﻦ ﻫﺎ ﺍﺳﺘﻮﺍﺭﺗﺮ ﻭ ﺟﺎﻣﻊ ﺗﺮ ﺍﺳﺖ ﻫﺪﺍﻳﺖ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ، ﻭ ﺑﻪ ﺁﻥ ﻣﺆﻣﻨﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﻛﺎﺭﻫﺎﻱ ﺷﺎﻳﺴﺘﻪ ﻣﻲ ﻛﻨﻨﺪ ﻧﻮﻳﺪ ﻣﻲ ﺩﻫﺪ ﻛﻪ ﺑﺮﺍﻱ ﺁﻧﺎﻥ ﭘﺎﺩﺍﺷﻲ ﺑﺰﺭﮒ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ). ۱. آیات قبلی به و اصلی ثابت در هدایت بشر به سوی دین و توحید اشاره فرمود، که هر کس دعوت به هدایت را بپذیرد و به دستورات دین عمل کند در دنیا و آخرت سعادتمند است و هر کس دعوت را رد کند و کفر ورزد در دنیا و آخرت گرفتار عذاب و عقاب خواهد شد، که از باب نمونه و مصداق جریان قوم را مطرح فرمود. ۲. از آیه ۹ تا ۲۲ همان سنّت ثابت را بر امت اسلامی تطبیق می دهند که اگر امت اسلامی به دستورات قرآن و دین الهی عمل نکنند بر امت مسلمان همان خواهد آمد که بر گذشت. و در آیه ۲۲ نتیجه می گیرند که باید از شریک قرار دادن برای خداوند اجتناب کرد و همیشه با توحید همراه بود که فرمود: لَّا تَجْعَلْ مَعَ اللَّهِ إِلَٰهًا آخَرَ فَتَقْعُدَ مَذْمُومًا مَّخْذُولًا (ﺑﺎ ﻭﺟﻮﺩ ﺧﺪﺍ ﻣﻌﺒﻮﺩ ﺩﻳﮕﺮﻱ ﺑﺮﺍﻱ ﺧﻮﺩ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﺪﻩ ﻛﻪ ﻧﻜﻮﻫﻴﺪﻩ ﻭ ﺑﻲ ﻳﺎﻭﺭ ﺍﺯ ﺗﻘﺮّﺏ ﺑﻪ ﺧﺪﺍ ﺑﺎﺯ ﺧﻮﺍﻫﻲ ﻣﺎﻧﺪ) ۳. اینکه در آیه ۹ می فرماید: "إِنَّ هَٰذَا الْقُرْآنَ يَهْدِي لِلَّتِي هِيَ أَقْوَمُ" یعنی قرآن دعوت به دینی می کند که از همه ادیان گذشته پا برجاتر و مسلط تر بر اداره امور بشر است. ۴. اَقوم: بر وزن "اَفعل" برای تفضیل و برتری است، که از ماده "قیام" است و ضد "قعود" به معنای نشستن است. چون حالت ایستادن انسان را نسبت به کارهایش مسلط تر از هر حالت دیگری قرار می دهد. لذا در این آیه ملت و آئین را ملتی اَقوم نامیده که سرپاتر و مسلط تر بر امور است. لذا به پیامبرش فرمود: "فَأَقِمْ وَجْهَكَ لِلدِّينِ حَنِيفًا فِطْرَتَ اللَّهِ الَّتِي فَطَرَ النَّاسَ عَلَيْهَا لَا تَبْدِيلَ لِخَلْقِ اللَّهِ ذَٰلِكَ الدِّينُ الْقَيِّمُ وَلَٰكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لَا يَعْلَمُونَ"(روم/۳۰) (ﺣﺎﻝ ﻛﻪ ﺭﻭﺷﻦ ﺷﺪ ﺁﻓﺮﻳﻨﺶ ﻭ ﺗﺪﺑﻴﺮ ﺩﺭ ﺍﺧﺘﻴﺎﺭ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺍﻭ ﻫﻴﭻ ﮔﻮﻧﻪ ﺷﺮﻳﻜﻲ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﻭ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺍﺯ ﻭﻱ ﺭﻭﻱ ﮔﺮﺩﺍﻧﺪﻩ ﺍﻧﺪ ﺩﺭ ﻗﻴﺎﻣﺖ ﺭﺍﻩ ﻧﺠﺎﺗﻲ ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ، ﭘﺲ ﺭﻭﻱ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺳﻮﻱ ﺍﻳﻦ ﺩﻳﻦ [ﺗﺴﻠﻴﻢ ﺧﺪﺍ ﺑﻮﺩﻥ] ﺑﮕﺮﺩﺍﻥ ﻭ ﺑﻲ ﺁﻥ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺭﺍﺳﺖ ﻳﺎ ﭼﭗ ﮔﺮﺍﻳﺶ ﻳﺎﺑﻲ، ﺗﻨﻬﺎ ﺑﻪ ﺁﻥ ﭼﺸﻢ ﺑﺪﻭﺯ. ﺑﺮ ﺍﻳﻦ ﺩﻳﻦ ﭘﺎﻳﺪﺍﺭ ﺑﺎﺵ؛ ﺩﻳﻨﻲ ﻛﻪ ﻓﻄﺮﺕ ﺧﺪﺍﺩﺍﺩﻳﺖ ﺗﻮ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺁﻥ ﮔﺮﺍﻳﺶ ﻣﻲ ﺩﻫﺪ؛ ﻫﻤﺎﻥ ﻓﻄﺮﺗﻲ ﻛﻪ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻫﻤﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺁﻥ ﺁﻓﺮﻳﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﺁﻓﺮﻳﻨﺶ ﺧﺪﺍ ﺩﮔﺮﮔﻮﻧﻲ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﻭ ﺑﺎ ﺍﺧﺘﻠﺎﻑ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﻭ ﺍﺧﺘﻠﺎﻑ ﺯﻣﺎﻥ ﻫﺎ ﻭ ﻣﻜﺎﻥ ﻫﺎ، ﺗﻐﻴﻴﺮ ﻭ ﺗﺒﺪﻳﻞ ﻧﻤﻲ ﭘﺬﻳﺮﺩ. ﺍﻳﻦ ﺍﺳﺖ ﺩﻳﻦ ﺍﺳﺘﻮﺍﺭ ﻭﻟﻲ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﻣﺮﺩم ﻧﻤﻲ ﺩﺍﻧﻨﺪ). ۵. آن کتابی که این دین را تعلیم می دهد کاملترین است چنان که فرمود: "وَأَنزَلْنَا إِلَيْكَ الْكِتَابَ بِالْحَقِّ مُصَدِّقًا لِّمَا بَيْنَ يَدَيْهِ مِنَ الْكِتَابِ وَمُهَيْمِنًا عَلَیهِ" (مائده/۴۸) (ﺍﻱ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ، ﻭ ﻣﺎ ﺍﻳﻦ ﻛﺘﺎﺏ (ﻗﺮﺁﻥ) ﺭﺍ ﻛﻪ ﺳﺮﺍﺳﺮ ﺣﻖ ﺍﺳﺖ ﺑﻪ ﺳﻮﻱ ﺗﻮ ﻓﺮﻭ ﻓﺮﺳﺘﺎﺩﻳﻢ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻲ ﻛﻪ ﺣﻘﺎﻧﻴﺖ ﭘﻴﺶ ﺍﺯ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺗﺄﻳﻴﺪ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ ﻭ ﺑﺮ ﺁﻧﻬﺎ ﺳﻴﻄﺮﻩ ﻭ ﻧﮕﻬﺒﺎﻧﻲ ﺩﺍﺭﺩ). @DailyCommentaryofQoran
قال علی علیه السلام ✍ أَرْسَلَهُ عَلَى حِینِ فَتْرَةٍ مِنَ الرُّسُلِ وَ طُولِ هَجْعَةٍ مِنَ الْأُمَمِ وَ انْتِقَاضٍ مِنَ الْمُبْرَمِ فَجَاءَهُمْ بِتَصْدِیقِ الَّذِی بَیْنَ یَدَیْهِ وَ النُّورِ الْمُقْتَدَى بِهِ ذَلِک الْقُرْآنُ فَاسْتَنْطِقُوهُ وَ لَنْ یَنْطِقَ. وَ لَکنْ أُخْبِرُکمْ عَنْهُ أَلَا إِنَّ فِیهِ عِلْمَ مَا یَأْتِی وَ الْحَدِیثَ عَنِ الْمَاضِی وَ دَوَاءَ دَائِکمْ وَ نَظْمَ مَا بَیْنَکم🥀 ✍ خداوند پیامبر (صلّى اللّه علیه و آله و سلّم) را در دوران فترت فرستاد که پیامبران حضور نداشتند، و امّت ها در خواب غفلت بودند، و رشته هاى دوستى و انسانیّت از هم گسسته بود. پس پیامبر (صلّى اللّه علیه و آله و سلّم )به میان خلق آمد در حالى که کتاب هاى پیامبران پیشین را تصدیق کرد، و با «نورى» هدایتگر انسانها شد که همه باید از آن اطاعت نمایند، و آن، نور قرآن کریم است. از قرآن بخواهید تا سخن گوید، که هرگز سخن نمى گوید، امّا من شما را از معارف آن خبر مى دهم، بدانید که در قرآن علم آینده، و حدیث روزگاران گذشته است، شفا دهنده دردهاى شما، و سامان دهنده امور فردى و اجتماعى شما است.🥀 ⚡نهج البلاغه/ خطبه ۱۵۸@DailyCommentaryofQoran
✍️ به بهانه 23 خرداد سالروز درگذشت (ره)؛ 📌راز عرفانی شدن بانو امین اصفهانی 🔰مرتضی نجفی قدسی از فعالان قرآنی کشور در یاداشتی به راز عرفانی شدن بانوی اصفهانی، مجتهده و عارفه مرحوم بانو امین پرداخته و نوشته است: استاد صفوی‌قمی، همواره از مراتب عرفانی و سیروسلوک معنوی بانو امین در منبرها اشاره‌هایی داشتند و از جمله مطالبی که ایشان نقل می‌کردند، این بود که بانو امین گفته بودند: «هر وقت حضرت عزرائیل(ع) برای گرفتن جان کسی وارد محله ما می‌شوند، من متوجه حضور ایشان می‌شوم و می‌دانم که به کدام خانه می‌خواهند بروند و جان چه کسی را می‌خواهند بگیرند!» 🔰ایشان به بانو امین عرض می‌کنند: «بانو! شما چگونه به این مرتبه رسیدید و اینگونه اسرار برای شما مکشوف می‌شود؟» جواب بانو امین بسیار زیبا و مهم است و باید اهالی قرآن و قرآن‌دوستان توجه کنند. بانو امین گفته بودند: «من در اثر انس با قرآن به این مرتبه رسیده‌ام و هرچه بیشتر به قرآن می‌پردازم و غرق در آیات الهی می‌شوم این حالت بیشتر به من دست می‌دهد و حجاب‌ها برایم کنار می‌رود».