eitaa logo
ایران قوی
188 دنبال‌کننده
81 عکس
65 ویدیو
28 فایل
ایران قوی، محفلی برای ترویج گفتمان حرکت عمومی با محوریت جوان متعهد در شرایط سنگین ترین جنگ نرم ادمین کانال: @B_Shamizadeh
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺و جاء من اقصی المدینة رجل یسعی... انی آمنت بربکم فاسمعون 🔻معبری به نام عبور از خواص... (3) 🔹 سطوح مخاطبین هر شخصی که تصمیم قطعی دارد که رأی بدهد باید به دنبال توصیه کردن مخاطب خودش باشد؛ کسی که میشناسیم و میتوانیم در او اثر بگذاریم؛ پس شلیک کور و هوایی ممنوع؛ چون وقتی مایه اصلی تأثیرگذاری یعنی اعتماد و شناخت و محبت وجود ندارد، ارتباط و گفتگو، نه براساس شناخت واقعی بلکه براساس شناختی که دشمن از افراد ایجاد کرده یعنی از آنها به عنوان آدمهای معترض و ناراضی و نق زن و از شما به عنوان افراد وابسته به حکومت و مانند آن، شکل میگیرد و به جای حال و هوای واقعی، شبهات برساخته دشمن و ... مطرح میشود لذا اثر که نمیگذارد بلکه میتواند اتحاد موجود را هم لکه دار کند و بدتر از همه، زمینه گفتگوی سالم این فرد با دیگرانی که میتوانند بر او اثرگذار باشد را خراب کند. اما وقتی هرکسی مخاطب خودش را پیدا کرد، مسئله تواصی خیلی راحت پیش میرود و نیاز به محتوا و روش خاصی نخواهد بود بلکه هر کس براساس دلیلی که میخواهد رأی بدهد افراد هم سطح خود را نیز میتواند قانع کند.البته باید توجه کرد که هر کس سه سطح از مخاطبین دارد: 🔹سطح اول مخاطبینی هستند که پیشران مجموعه افرادی هستند که مصمم به دادن رأی هستند ومیتوانند با مخاطبین خود سخن بگویند؛ افرادی مانند مداح هیئت، مسئول یک مجموعه فرهنگی، مدیر یک کارگاه، معلم، استاد دانشگاه، منبری و سخنران، مرجع تقلید، مدیر دستگاه اجرایی و ... . روشن است که اگر شخصی مخاطبینی در این سطح دارد باید بتواند آنها را به وظیفه تواصی آشنا سازد و تا آنجا که میتواند نیاز آنها در تواصی زیر مجموعه خود را برآورده سازد. 🔹سطح دوم مخاطبینی هستند که مانند خودش مصمم به رأی هستند اما از انجام وظیفه تواصی غافل هستند؛ فرد باید بتواند با تشویق وسازماندهی آنها در محیط هایی چون محل کار، فامیل، دوستان مدرسه و دانشگاه و حوزه و ... عملیات تواصی را نسبت به سطح سوم مخاطبین انجام دهند. 🔹یعنی افرادی که باید از آنها دعوت کنیم تا در انتخابات شرکت کنند؛ اما همه این افراد یک جور نیستند؛ بلکه بیشتر این مخاطبین در دو قشر جا دارند: ....
🔺و جاء من اقصی المدینة رجل یسعی... انی آمنت بربکم فاسمعون 🔻معبری به نام عبور از خواص...(4) 🔹خیلی ها معترض و مخالفند؟... 🔸یک قشر حداکثری، افرادی هستند که هیچ تصمیمی نسبت به رأی دادن و ندادن ندارند و اصلا نمیشه گفت مردد هستند بلکه اساسا دل مشغولی به مسائل روزمره زندگی موجب شده است که آنها هیچ توجهی به مسئله انتخابات نداشته باشند؛ افرادی که یا بچه‌اش مریضه یا قرض بالا آورده یا اختلاف خانوادگی داره یا بچه‌اش معتاده یا دخترش طلاق گرفته یا کار و بارش کساده یا ... . البته ممکن است به گوششان خبرهایی از انتخابات رسیده باشد اما آنقدر قوی و پرجاذبه نیست که ایجاد انگیزه کند چنانکه در معرض یک عده شبهات هم قرار میگیرند اما آنقدر اثرگذار نیست که بخواهند رأی ندهند؛ این افراد کسانی هستند که عِرق دینی و سیاسی دارند و مثلا در تشییع جنازه حاج قاسم خودجوش آمده‌اند وسط میدان یا در فتنه 1401 حواسشان جمع بوده که حداقل خانواده اش درگیر این ماجرا نشوند و .... . اینجاست که یک نفر مثل من و شما که یا فامیلش هستیم یا دوستش و یا همکار و بچه محلش، با هر راهی شده اهمیت این قضیه را برایش روشن کنیم. برای شروع هم باید اول از حس و حال خودمان بگوییم و به همان استدلالهایی که میخواهیم رأی بدهیم اشاره کنیم و اینکه عده‌ای که او هم قبولشان ندارد، برای کشورمان نقشه کشیده اند. البته نباید گول برخی حرفهای به ظاهر شبهه آلود این افرا را بخوریم و وارد بازی که دشمن میخواهد بشویم. بلکه براساس شناختی که داریم و میدانیم که بیشترین مانع، مشغله‌های زندگی است، سعی کنیم توجهش را به اهمیت انتخابات جلب کنیم؛ این مخاطبین نیاز به مراقبت دارن و باید تا دم انتخابات همراهی کنیم و یادآوری؛ دقیقا برعکس دشمن که سعی میکند دل مشغولی آنها را زیاد و حواسشان را پرت کند. 🔸قشر دیگر کسانی که تصمیم به رأی دارند، افرادی هستند که از فهم سیاسی نسبتا بالاتری برخوردار هستند و به اهمیت انتخابات هم تا اندازه‌ای واقف هستند اما این افراد نه اینکه شبهاتی در خصوص انقلاب و نظام و کارآمدی آن داشته باشند و یا مثلا در مورد مجلس و عملکردش شبهه داشته باشند؛ بلکه این افراد از جایی دلخور هستند و در مواردی فکر میکنند که حقشان ضایع شده است و به نوعی قهر کرده و در رأی دادن تردید دارند؛ مثلا قرار بود فرزندش در اداره‌ای استخدام بشه و پارت بازی شده؛ قرار بود وامی را دریافت کند که پرداخت نشده؛ قرار بود ... . روشن است که نسبت به این افراد نیز پرداختن به شبهات برساخته دشمن کار را خراب میکند و بلکه باید با پذیرش برخی اشکالات گفت که این مشکلات یا به نقص قانون یا به عملکرد غلط مجریان برمیگردد و باید برای بهتر شدن هر دو تلاش کرد و راهش با تقویت کردن بنیه کشور هست که انتخابات یکی از آنهاست. 🔸قشر دیگری هم هستند که تحت تأثیر شبهات دشمن قرار گرفته و فکر میکنند انتخابات فایده‌ای ندارد؛ با این افراد تا جایی که فرد منتقد معتدل و با انصاف باشند باید وارد صحبت شد و با تأکید بر روایت پیشرفت و تکیه آن به مردم سالاری دینی که اوجش انتخابات است، سعی کرد تا از کارآمدی نظام و انتخابات دفاع کرد و البته باید متذکر این افراد شد که رأی ندادن به معنای نفی نظام اسلامی نیست چنانکه رأی دادن هم به معنای دفاع صد در صد از عملکرد مسئولین و نفی مشکلات نیست و در آخر اینکه رأی ندادن هرچند به نیت ادب کردن مسئولین باشد ولی هیچ وقت این نتیجه را نبخشیده و نخواهد بخشید بخصوص با سوء استفاده دشمنان از رأی ندادن ها. اما با کسانی که منتقد افراطی هستند و انصاف ندارد نباید وارد بحث شد و بلکه برای این افراد باید یه نوعی رجزخوانی کرد؛ هم از پیشرفتها و هم از مردمی که میخواهند رأی بدهند تا به نوعی فکر نکنند در اکثریت هستند چون برخی از این افراد به این گمان رأی نمیدهند. و اگر ببینند که رأی دهندگان در اکثریت هستند، کوتاه می‌آیند. ...
🔺و جاء من اقصی المدینة رجل یسعی... انی آمنت بربکم فاسمعون 🔻معبری به نام عبور از خواص...(5) 🔹 شتاب بخشی به تواصی 🔰حال سوال اساسی این است آیا همه این افراد که به فرموده رهبری خواص هستند و در همه اقشار پخش هستند، متوجه وظیفه تواصی هستند؟ آیا میدانند که باید مخاطبین خودشان را به انتخابات دعوت کنند؟ و اگر نه، چگونه میتوان این خیل عظیم از ملت ایران را متوجه وظیفه‌شان کرد؟ پاسخ اجمالی این است که اگر هر کس که پیام آقا را شنیده است با هر یک از گروه‌های مخاطبین سخن بگوید، کار پیش خواهد رفت اما اگر بخواهیم این کار را شتاب ببخشیم باید از شتاب‌دهندگان استفاده کنیم که رهبری در 16 بهمن فرمودند. 🔰از این جهت لازم است: 🔹اولین گام مهم این است که با استفاده ازظرفیت دستگاه‌های حکومتی بخصوص صدا و سیما در قالب برنامه‌های متنوع در کنار دعوت از مردم برای رأی دادن، از مردم بخصوص خواص به معنای جدید آن، بخواهد که به وظیفه تواصی نیز عمل کنند. 🔹دومین گام این است که با استفاده از سرشبکه‌های مجموعه‌های فرهنگی، مدیران مجموعه‌های فرهنگی مانند ائمه جمعه، ائمه جماعات، هیئات، کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج و.... را نسبت به سازماندهی سرمایه‌های اجتماعی خود در امر تواصی همگانی توجیه کنند. 🔹سومین گام استفاده از ظرفیت افراد و چهره‌های اثرگذار اعم از فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، هنری، رسانه‌ای و ... در توجیه مخاطبین خود برای عملیات تواصی در کنار دعوت به انتخابات است. مانند اساتید دانشگاه، معلمان، اساتید حوزه، ورزشکاران، بازیگران، ... . 🔹چهارمین گام ورود کردن در میدان‌هایی است که خیل عظیمی از مردم حضور دارند و میتوان با آنها در قالب مشخص و روشن سخن گفت و آنها را با وظیفه تواصی آشنا کرد اما متأسفانه کسانی که این وظایف را با آنها در میان بگذارند وجود ندارد؛ از جمله مهمترین این گروه، کارگران در محیط کارخانه و کارگاه هستند که جمعیت 22 میلیون نفری دارند و متأسفانه به دلیل مشغله های کاری دسترسی به این قشر در دیگر تجمعات عمومی کم است و بهترین جا همان کارخانه است. بنابراین توجه دادن بخشی از این افراد به وظیفه تواصی در میدان کار و فعالیت اقتصادی، میتواند محیط کار و خانواده این افراد را به عرصه تواصی تبدیل کند. 🔹پنجمین گام این است که از ظرفیت تخاطب عمومی در جامعه استفاده کنیم؛ یعنی عموم مردم را در اماکن عمومی مخاطب قرار دهیم و آنها را با تأکید بر روایت پیشرفت دعوت کنیم به تواصی همگانی. نه اینکه پیش فرض را بر این بگذاریم که مخاطب ما حتما تصمیم گرفته که رأی ندهد و سعی کنیم آنها را متقاعد بسازیم که رأی بدهند.
9.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ویژه برنامه ( ) 📌قسمت اول 🎙 ⏱زمان: ۲:۴۰ 🌐لینک آپارات https://aparat.com/v/aejIG 🔻نمو | پایگاه علمی، تزکیه‌ای، مهارتی و بصیرتی 🆔 @nomov_ir
11.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ویژه برنامه ( ) 📌قسمت دوم 🎙 ⏱زمان: ۲:۵۹ 🌐لینک آپارات https://aparat.com/v/X5lIb 🔻نمو | پایگاه علمی، تزکیه‌ای، مهارتی و بصیرتی 🆔 @nomov_ir
14.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ویژه برنامه ( ) 📌قسمت سوم 🎙 ⏱زمان: ۳:۵۱ 🌐لینک آپارات https://aparat.com/v/Vck3B 🔻نمو | پایگاه علمی، تزکیه‌ای، مهارتی و بصیرتی 🆔 @nomov_ir
10.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ویژه برنامه ( ) 📌قسمت چهارم 🎙 ⏱زمان: ۳:۰۷ 🌐لینک آپارات https://aparat.com/v/nrylP 🔻نمو | پایگاه علمی، تزکیه‌ای، مهارتی و بصیرتی 🆔 @nomov_ir
9.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ویژه برنامه ( ) 📌قسمت پنجم 🎙 ⏱زمان : ۲:۴۱ 🌐لینک آپارات https://aparat.com/v/AOD4z 🔻نمو | پایگاه علمی، تزکیه‌ای، مهارتی و بصیرتی 🆔 @nomov_ir
12.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ویژه برنامه ( ) 📌قسمت ششم 🎙 ⏱زمان: ۳:۲۵ 🌐لینک آپارات https://aparat.com/v/NUIqC 🔻نمو | پایگاه علمی، تزکیه‌ای، مهارتی و بصیرتی 🆔 @nomov_ir
17.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ویژه برنامه ( ) 📌قسمت هفتم 🎙 ⏱زمان: ۴:۴۵ 🌐لینک آپارات https://aparat.com/v/rNxS0 🔻نمو | پایگاه علمی، تزکیه‌ای، مهارتی و بصیرتی 🆔 @nomov_ir
1.69M
📎ایده فعال سازی خواص جامعه کارگری در عملیات تواصی 🗳از ظرفیت هزاران کارخانه احیاء شده در این چند سال 🗳از ظرفیت هزاران واحد اقتصادی دانش بنیان ها 🗳از ظرفیت صدها مجموعه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء 🗳از ظرفیت ده ها کارگاه اقتصادی دوستان و آشنایان برای مشارکت در عملیات تواصی غفلت نکنیم 6 دقیقه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تیزر ویژه برنامه () 📌 الگوی دعوت ◀️ قسمت ۱ ◀️ قسمت ۲ ◀️ قسمت ۳ ◀️ قسمت ۴ ◀️ قسمت ۵ ◀️ قسمت ۶ ◀️ قسمت ۷ 🎙 🔻نمو | پایگاه علمی، تزکیه‌ای، مهارتی و بصیرتی 🆔 @nomov_ir