💡حمایت از طرح های پژوهشی_سیاستی
📍در موضوع نسبت "دولت و فرهنگ"در قلمرو های دین، فرهنگ، هنر و رسانه
#ایران_آینده👇
🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
بسمه تعالی
#دفتر_مطالعات_حکمرانی_مرکز_پژوهشهای_مجلس_شورای_اسلامی (گروه ابزارهای حکمرانی)(گروه مطالعات بنیادین حکمرانی) ، از تمامی علاقمندان و پژوهشگران شامل اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاهها، دانشجویان دکتری و کارشناسی ارشد در راستای انجام ماموریت های خود و همچنین تدوین گزارشهای پژوهشی به صورت پاره وقت و تمام وقت دعوت به همکاری می نماید.
*حوزه های دارای اولویت گروه ابزارهای حکمرانی :*
✅ سازوکارها و ابزارهای حکمرانی و خط_مشی گذاری عمومی و کاربست آن در نظام قانونگذاری (ابزارهای ارزشیابی، ابزارهای تنظیم گری، ابزارهای نوآوری، ابزارهای هماهنگی، ابزارها و فناوری های نرم و ...)
✅ سازوکارها و ابزارهای خط مشی گذاری رفتاری و علوم شناختی، روانشناسی شناختی، روانشناسی اجتماعی و مباحث تغییر رفتار، اقناع افکار عمومی و اجتماعی سازی قوانین با تاکید بر سطوح حکمرانی و قانونگذاری
✅ سازوکارها و ابزارهای مبتنی بر تدوین، راهبری، اجرایی سازی، و ارزشیابی قوانین و برنامه های توسعه ای کشور
✅ مطالعه تطبیقی سازوکارها و ابزارهای بین المللی در حوزه های مرتبط با حکمرانی، خط مشی گذاری عمومی و قانونگذاری
✅سازوکارها و ابزارهای نوآوری های حکمرانی و خط مشی گذاری و کاربست آن در قانونگذاری
✅تجربه نگاری الگوها و سازوکارهای موفق حکمرانی در کشور با تاکید بر تجارب مبتنی بر مردمی سازی و حکمرانی مشارکتی
*حوزه های دارای اولویت گروه مطالعات بنیادین حکمرانی:*
✅ مطالعات دولت (مبانی، ساختارها و فرایندها)
✅ مطالعات نظری و بنیادین سیاستگذاری عمومی و حکمرانی
✅حکمرانی مردمی و مردمی سازی
✅ مطالعات پارلمان(نظری، تاریخی و ساختاری )
✅مطالعات بنیادین توسعه
✅ایده های نظری، راهبردی یا نوآور در حکمرانی
✅مفاهیم پایه عرصه های مختلف حکمرانی
✅ویژگی های مدنظر:
-دارای روحیات و توانمندی های پژوهشی بالا و قدرت جستجو در منابع بین المللی
-دغدغه مند نسبت به حل مسائل نظام حکمرانی در ایران
-دارای رویکرد خلاق و نوآورانه و قابلیت ایده پردازی
-اولویت با رشته های مرتبط با مدیریت دولتی (خط مشی گذاری عمومی، توسعه، ...)، آینده پژوهی، فلسفه، علوم سیاسی، جامعه شناسی، روانشناسی شناختی، روانشناسی اجتماعی، سیاستگذاری عمومی، سیاستگذاری علم و فناوری، علوم اقتصادی(اندیشه اقتصادی، اقتصاد سیاسی، اقتصاد توسعه)، حقوق عمومی، فقه سیاسی و اجتماعی.
برای کسب اطلاعات بیشتر و ارسال مشخصات به کانال زیر در پیام رسان بله مراجعه بفرمایید.
https://ble.ir/rcgovernanc
#ایران_آینده👇
🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
مرکز ملّی مطالعات و سنجش دینداری برگزار می کند؛
کلاس:«نظریه جامعهشناختی دین با رویکرد عرفانی ابن عربی در فص هارونی»
مدرس: حجتالاسلام استاد پارسانیا
زمان برگزاری کلاس: یکشنبهها ساعت ۱۵:۳۰ الی ۱۷
مکان: قم، پژوهشگاه آستان قدس رضوی
آیدی ثبتنام در پیامرسان ایتا:
@motaleat_din
#ایران_آینده👇
🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
﷽
«زیست تشکیلاتی جز با تکرار محقق نمی شود.»
تخصصی ترین کانال تشکیلاتی در حوزه های:
🧬 زیست تشکیلاتی
🔎 آفت شناسی
🛠 معماری
🧩 شبکه سازی
🧭 نقشه راه
ویژه: تشکل ها و مجموعه ها، کنشگران و فعالان، مسئولین و مدیران، گروه های مردمی
تشکیلاتت رو خوش آوا کن 👇:
____
🏠 نشانی قافیه:
🔘@ghafieh_tashkilat
🔘https://eitaa.com/ghafieh_tashkilat
📢 *فراخوان ویژهنامهی فصلنامه مطالعات راهبردی سیاستگذاری عمومی*
✨ *نقش و جایگاه سازمانهای مشاوره سیاستی در نظام سیاستی ایران*
📝 *اولویتهای موضوعی*
(مقالات خارج از این اولویتها نیز در صورت داشتن کیفیت لازم مورد بررسی و پذیرش قرار میگیرند.)
*۱-* تفاوتهای ساختاری و کارکردی سیستمهای مشاوره سیاستی در ایران با کشورهای مورد مطالعه در جریان اصلی ادبیات نظری و سایر جریانات اخیر این حوزه از مطالعات؛
*۲-* نحوه اثرگذاری ظرفیت تحلیلی و کارفرمایی نهاد سیاستگذار بر فرآیند سیاستگذاری و کیفیت مشاوره دریافتی و چگونگی ارتقای این ظرفیت؛
*۳-* چگونگی اثرگذاری طیف متنوع کارکردهای سیاسی و دانشی در سیستمهای مشاوره سیاستی و همچنین درون و بیرون دولت قرار داشتن این نهادها بر ساختار و ابزارهای مورد استفاده آنها؛
*۴-* وضع موجود و مطلوب ارتباط میان نهادهای مشورت سیاستی درون دولت با زیستبوم اندیشهورزی در کشور؛
*5-* ابعاد و وجوه تمایز سیستمهای مشاوره سیاستی درون دولت (به معنای گسترده دولت و نه صرفاً قوه مجریه) و چگونگی فرآیند مشاوره سیاستی در این نهادها.
⏰ زمانبندی
*۱- دریافت چکیده مبسوط حداکثر ۱۰۰۰ کلمهای شامل اهمیت موضوع، روش جمعآوری و تحلیل دادهها، یافتههای مورد انتظار و مهمترین منابع مورد استفاده: تا تاریخ ۱0 بهمن ۱۴۰۲
*۲-* اعلام نتیجه پذیرش و داوری اولیه: تا تاریخ 15 بهمن ۱۴۰۲
*۳-* نگارش و ارسال مقالات: تا تاریخ 15 اسفند ماه ۱۴۰۲
*۴-* داوری و اصلاحات نهایی: تا تاریخ 15 فرودین ۱۴03
*5-* تاریخ انتشار: ویژه نامه بهار ۱۴۰3
#ایران_آینده👇
🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
1078402817_233702877.pdf
3.75M
مطالعه تطبیقی نمونه های موفق
واحدهای بینش رفتاری در دنیا
🔻برای کسانی که علاقهمند به نسبت علوم رفتاری و سیاستگذاری باشند مطالعه ی این تحقیق که مرکز پژوهش های مجلس انجام داده میتونه کمک کننده و مفید باشه.
#ایران_آینده👇
🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
سلسله نشستهای
#جمهوری_اسلامی_شناسی
بررسی سامانه حکمرانی فرهنگی کشور
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
نشست هشتم:
🔻مرکز پویانمایی صبا (وابسته به صدا و سیما) بزرگترین سفارش دهنده انیمیشن در ایران
محمدرحیم لیوانی
ریاست مرکز
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
#پژوهشکده_تبلیغ_و_مطالعات_اسلامی_باقرالعلوم(ع)
#موسسه_مطالعات_نوین_اسلامی(معنا)
📅 پنجشنبـــــه ۲۸ دی ۱۴۰۲
◄برای ثبت نام جهت حضور در نشست مشخصات خود را به آی دی ایتــــا @hatef_69 ارسال فرمایید.
#ایران_آینده👇
🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
May 11
📽گزارش تصویری
🔸سلسله نشستهای
#جمهوری_اسلامی_شناسی
🔹بررسی سامانه حکمرانی فرهنگی کشور
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
🔸نشست هشتم:
مرکز پویانمایی صبا
🔹جناب آقای لیوانی
ریاست مرکز
#جمهوریاسلامیشناسی
❖ کانال #ایران_آینده👇🏻
🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
▪️فایل صوتی نشست " الهیات اجتماعی به مثابه جایگزین جامعه شناسی دین"
▫️دکتر محمدرضا قائمینیک (عضو هیئت علمی گروه علوم اجتماعی دانشگاه علوم اسلامی رضوی )
🔹دوشنبه، ۱۱ دی ۱۴۰۲◾️
#ایران_آینده
https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
الهیات اجتماعی به مثابه جایگزین جامعه شناسی دین.mp3
36.03M
▪️فایل صوتی نشست " الهیات اجتماعی به مثابه جایگزین جامعه شناسی دین"
▫️دکتر محمدرضا قائمینیک (عضو هیئت علمی گروه علوم اجتماعی دانشگاه علوم اسلامی رضوی )
🔹دوشنبه، ۱۱ دی ۱۴۰۲◾️
#ایران_آینده
https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
پژوهش فرهنگی چگونه میتواند در سیاستگذاری فرهنگی موثر باشد؟
🖊 دکتر مهدی جمشیدی
1. مظلومیت قلمرو فرهنگ را باید به گسترۀ پژوهش نیز تعمیم داد و تصریح کرد که پژوهشهای فرهنگی بهمعنای واقعی و در چارچوب مختصات منطقی، اندک هستند. نباید فریفتۀ عنوانها و نمودها شد و گمان کرد پژوهشهایی که در مقام بازنمایی و القا، به فرهنگ و مطالعۀ حکیمانۀ آن نسبت داده میشوند، در واقعیت نیز اینچنین هستند. فراوان هستند کارهایی که میکوشند با عنوانبندی و تظاهر، خود را به فرهنگ نسبت میدهند و ادعای مطالعۀ عمیق کنند، اما حقیقتشان بر امر دیگری دلالت دارد. بههرحال، ما دچار تنگدامنهگی پژوهشهای فرهنگی هستیم و باید برای علاج آن چارهای بیندیشیم.
2. دشواری دیگر این است که ما دهههاست در چالۀ پژوهشهای کمّی گرفتار شدهایم و به فرهنگ و احوال معنوی و معنایی جامعه، فقط از دریچۀ ناچیز عدد و رقم مینگریم. حتی اگر از سوگیریهای سیاسی و فکری درگذریم و بخواهیم به بیطرفی عاملان و فاعلان حکم کنیم، دستکم نمیتوانیم در برابر این اعداد، تسلیم و تابع باشیم و آنها را بهطور مطلق و یا حتی حداکثری، واقعنما قلمداد کنیم. پژوهشهای کمّی، منزلت و اعتباری بسیار بیشتر از استحقاقشان بردهاند و بر کرسی احتجاج، پادشاهی میکنند و استدلالهای دیگری را میبلعند. آری، میتوان به فرهنگ از زاویۀ آمار نگریست و تحلیل فرهنگی بهدستآورد، اما نمیتوان دچار عددبسندگی شد و پیمایش را حجّت بالغه انگاشت.
3. بسیاری از پژوهشهای فرهنگی، مبتنی بر چارچوبهای نظریِ تجدّدی هستند و میخواهند براساس نگاه پیشینی و بیگانۀ آنها به واقعیتهای فرهنگی ما بنگرند و توصیف و توصیه کنند. این چارچوبها، هرگز بیطرف و فراارزشی نیستند، بلکه دستکم بر روی جنبههای خاصی از واقعیتهای فرهنگی تأکید میکنند و لایهها و اضلاعی را فرومیکاهند. ازاینرو، انچه که در این قیبل پژوهشهای فرهنگی منعکس میشوند، روایت مستشرقانه و دستکاریشده از واقعیتهای فرهنگی است که به ناصواب، عملی معرفی میشود. اگر ملاک علمیانگاشتن، واقعنمایی هرچه بیشتر است باید گفت این چارچوب و پیشفرضها، حائل و عایق هستند و نمیتوانند هستیها و هویّتهای فرهنگی ما را بهگونهای راستین و بومی، روایت کنند. حال اگر این قبیل پژوهشها ادعای سیاستی نیز داشته باشند و به عرصۀ سیاستگذاری وارد شود، مصائب و ابتلائات بسی بیشتر و مهلکتر خواهند شد.
4. ما در پژوهشهای فرهنگی، از لایۀ عینی و میدانی غافل میشویم و در مبادی معرفتی، متوقف میمانیم؛ هرچند در پی این باشیم که به عرصۀ سیاستگذاری راه یابیم و نظر را مقدّمۀ عمل قلمداد کنیم. آری، باید مبادیِ مستقل ساختهوپرداخته کرد و وامگیری و گرتهبرداری نکرد و نقطۀ عزیمت را تفکر اصیل اسلامی و انقلابی قرار داد، اما از آن سو، نباید از عینیّت فاصله گرفت و قیاسیوار دربارۀ فرهنگ اندیشید. باید رابطۀ دوسویه برقرار گرفت و از مبادی به سراغ حل مسألهها رفت و آنگاه از واقعیّت برای بازطراحی مبادی بهره گرفت. در عمل چنین نمیشود، کسانی در لایۀ مبادی نشستهاند و فرهنگ را امر انتزاعی انگاشتهاند و با رهیافت فلسفیِ محض به آن مینگرند و توقع گرهگشایی و چارهپردازی دارند، و کسانی نیز در عینیّت غرق شدهاند و بیمبنا و بینظریه، مشاهده میکنند و از واقعیّت فرهنگی مینویسند. این هر دو خطاست و باید مناسبات متقابل تعریف کرد و میان مبنا و میدان، ربط ساختاری پدید آورد. تنها در این صورت است که سیاستگذاری فرهنگی، نسبت حکیمانه و عینی با پژوهش فرهنگی مییابد و عینیّت میدانی و ذهنیّت مبنایی، در کنار یکدیگر و به گونهای همافزا، سیاست فرهنگی را ساختهوپرداخته میکنند.
◻️
#ایران_آینده
https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
🎥 #نما
📌فیلم ارائههای جلسه "حاج قاسم راه عبور از دوگانه ها"
🔻خون حاج قاسم راه عبور از کدام دوگانه ها را گشود؟
➖ ➖ 🔹 💠 🔹➖ ➖
◀️ارائه اول: حجت الاسلام اسحاقی |دوگانه امت - ملت|
◀️ارائه دوم: دکتر ابدی |دوگانه انقلاب اسلامی- جمهوری اسلامی|
◀️ارائه سوم: حجت الاسلام امین اسدپور |دوگانه عقلانیت - انقلابی گری|
◀️ارائه چهارم: آقای اشکان شاه محمدی |دوگانه آرمان بدون مرز - منافع ملی|
◀️ارائه پنجم: حجت الاسلام علی مهدیان |دو گانه نهضت - نظام|
◀️ارائه ششم: حجت الاسلام علی محمدی |دوگانه سیاست ورزی - رویکرد نظامی امنیتی|
◀️ارائه هفتم: حجت الاسلام قنبریان |دو گانه آرمان گرایی - واقع بینی|
◀️ارائه هشتم: حجت الاسلام کاظمی |دوگانه ارزش مداری - عمل گرایی|
◀️ارائه نهم: حجت الاسلام وطن فدا |دوگانه تشیع علوی - تشیع صفوی|
◀️ارائه دهم: حجت الاسلام صادقی |دوگانه مقاومت - پیشرفت|
💢برای مشاهده هر بخش روی آن کلیک کنید
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#ایران_آینده👇
🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
سلسله نشستهای
#جمهوری_اسلامی_شناسی
بررسی سامانه حکمرانی فرهنگی کشور
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
نشست نهم:
شبکه تلویزیونی نسیم
سیدمحمدرضا خوشرو
مدیر شبکه
◄برای ثبت نام جهت حضور در نشست مشخصات خود را به آی دی ایتــــا @hatef_69 ارسال فرمایید.
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
#پژوهشکده_تبلیغ_و_مطالعات_اسلامی_باقرالعلوم(ع)
#مرکز_علوم_نوین_اسلامی(معنا)
🗓 پنجشنبـــــه ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
📍قم، پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم(علیه السلام)
#ایران_آینده👇
🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
May 11
🎬گزارش تصویری از نشستهای #جمهوری_اسلامی_شناسی
بررسی سامانه حکمرانی فرهنگی کشور
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
نشست نهم:
شبکه تلویزیونی نسیم
سیدمحمدرضا خوشرو
مدیر شبکه
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
#پژوهشکده_تبلیغ_و_مطالعات_اسلامی_باقرالعلوم(ع)
#مرکز_علوم_نوین_اسلامی(معنا)
🗓 پنجشنبـــــه ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
📍قم، پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم(علیه السلام)
#ایران_آینده👇
🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
هدایت شده از حکمرانی فرهنگی
🌿اطلس فرهنگی کشور
مراکز محتوایی و اموزشی حوزه فرهنگی کشور
۱. اشراق معنویت
۲. مراکز آموزش مجازی
۳. مراکز مطالعات فرهنگی
۴. اندیشکده های حکمرانی
۵. مجلات علمی وزارت علوم
۶. مدرسه های فرهنگ پژوهی
۷. اندیشکده های فرهنگی_اجتماعی
۸. فصلنامه، ماهنامه، پرتال فرهنگی
۹. پژوهشگاه و اندیشکده های فرهنگی
۱۱. مراکز داده، رصد و آمایش فرهنگی کشور
ساختار ها و سازمان های حوزه فرهنگی کشور
۱. وزارت خانه های کشور
۲. دستگاه های فرهنگی کشور
۳. بخش های شجره طیبه ی بسیج
اندیشمندان حوزه فرهنگی کشور
۱. اندیشمندان فرهنگی کشور_اقایان
۲. اندیشمندان فرهنگی کشور_خانم
۳. سکوهای مجازی اشراقِ محتوای فرهنگی
۴. باشگاه نویسندگان فرهنگی
مجموعه های صنایع فرهنگی کشور
۱. مجموعه های تخصصی هنری
۲. مجموعه های تخصصی بازی سازی
۳. مجموعه های تخصصی کتاب
۴. استارتاپ های شهرستان های ایران
۵. نقشه اکوسیستم استارتاپ های ایران
۶. مجموعه های تخصصی فیلم و مستند
۷. مجموعه های تخصصی پوستر و کاریکاتور
۸. مراکز اموزشی و حمایت کننده صنایع فرهنگی
رسانه های حوزه فرهنگی کشور
۱. مجموعه های طنز انقلابی
۲. پایگاه های خبری حوزه فرهنگ
۳. درگاه اطلاع رسانی رویدادهای کشور
۴. رسانه های روشنگری فرهنگی_سیاسی
مراکز فضای مجازی کشور
۱. مجموعه اموزش رسانه و علوم شناختی
۲. پژوهش های راهبردی و بنیادین مجازی
مراکز کنشگری و عملیات های فرهنگی کشور
۱. الگوی پیشرفت مردمی
۲. پایگاه های حوزه بین الملل
۳. مجموعه های اجتماعی کشور
۴. پایگاه های پشتیبانی کنشگری فرهنگی
۵. تخصصی ترین مجموعه کنشگری میدانی
۶. معرفی مجموعه های اموزش تشکیلاتی
شبکه سازی عناصر فرهنگی کشور
۱. مکان یاب های فرهنگی کشور
۲. مجموعه های شبکه سازی کشور
۳. معرفی فعالان فرهنگی اجتماعی کشور
مجموعه های فعال در حوزه زنان و خانواده
۱. مجموعه های مطالعات زنان
۲. معرفی مجموعه های تربیت فرزند
۳. معرفی مجموعه های کنشگری بانوان
۴. مجموعه های خانواده و سبک زندگی اسلامی
۵. مجموعه های اقتصادِ و جمعیت خانواده
۶. مراکز تخصص مشاوره ازدواج و خانواده
‼️اطلس در حال بروزرسانی است
#شبکه_سازی
#اطلس_فرهنگی
#حکمرانی_فرهنگی
🆔@cultural_governance