eitaa logo
خبرگزاری ایرنا
15.9هزار دنبال‌کننده
67.1هزار عکس
27.6هزار ویدیو
37 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
جای خالی طلایی‌های توکیو در پاریس؛ یزدانی به دنبال عبور از تختی و ساعی 🔹سی و سومین دوره بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس از پنجم تا بیست و یکم مرداد برگزار می‌شود و کاروان کشورمان با ۳۹ ورزشکار در قالب ۴۰ سهمیه در این رقابت‌ها شرکت خواهد کرد. 🔹اتفاق عجیب در خصوص ورزشکاران شرکت کننده کشورمان در المپیک پاریس، حضور نداشتن ۳ دارنده مدال طلای المپیک توکیو در این دوره از رقابت‌هاست. لینک خبر @IRNA_1313
📸|دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی @IRNA_1313
📸 | شصت و چهارمین اجلاس سالانه بانک مرکزی 🔹شصت و چهارمین اجلاس سالانه مجمع عمومی و فوق العاده بانک مرکزی، صبح یکشنبه (۳۱ تیر ۱۴۰۳) با حضور «محمد مخبر»سرپرست ریاست جمهوری برگزار شد. عکاس: تصاویر بیشتر @IRNA_1313
خبرگزاری ایرنا
جزییات فنی حادثه فرود هواپیما در کرمان؛ از هدایت بانوی کمک‌خلبان تا شدت آسیب 🔹سایت هواپیمایی کشوری با انتشار گزارش تیم بررسی حادثه از رویداد فرود نامتعارف و برخورد بدنه یک هواپیمای مسافربری با باند فرودگاه کرمان در روز پنجشنبه هفته گذشته، جزییات و اتفاقات روی داده در این حادثه را با جزییات اعلام کرد. 🔹در این گزارش که شامگاه شنبه منتشر شده، ضمن تشریح جزییات حادثه، میزان آسیب و پارگی قسمتی از دم هواپیما را نیز توضیح داده است. 🔹به وقت محلی در ساعت ۸:۲۰ روز ۲۸ تیرماه ۱۴۰۳ یک فروند هواپیمای Avro RJ۱۰۰ به شماره پرواز ۱۰۵۱ با ۹ خدمه پرواز و تعداد ۸۵ مسافر در مجموع ۹۴ نفر سرنشین با هدایت کمک خلبان خانم و نظارت خلبان آقا از مبدا فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تهران به مقصد فرودگاه بین المللی کرمان به پرواز درآمد. 🔹«خلبانان مسیر پروازی تهران - کرمان را به طور عادی و برابر طرح پروازی و بدون هیچگونه پیامد مهمی طی کرده و پس از ورود به محدوده فرودگاه مقصد و تماس رادیویی با برج کنترل پرواز، از طریق طرح ورودی ALMOB ۱M، برای انجام طرح تقرب VOR-Y RWY ۳۴L مجاز می گردند». 🔹حدود ساعت ۹:۴۰ پس از استقرار هواپیما در ضلع آخر طرح تقرّب، کمک خلبان (PF)، هواپیما را برای فرود بر روی باند پروازی ۳۴ چپ فرودگاه کرمان هدایت کرده و ضمن کاهش قدرت موتور، در یکصد پایی زمین، سامانه کاهنده سرعت هواپیما (Air Brake) باز می شود. 🔹«اظهارات خلبانان نشان می‌دهد که در این زمان به یکباره هواپیما دچار کاهش ارتفاع شدید شده و به هنگام گذر از ارتفاع ۵۰ پایی از سطح باند پروازی، سامانه خودکار EGPWS Call Out ، برای اعلان ارتفاع ۵۰ ، ۴۰ ، ۳۰ ، ۲۰ و ۱۰ پایی فعال شده که سرعت اعلان ارتفاعات پیش‌گفته، بسیار سریع بوده است که در این هنگام و با توجّه به شرایط موجود، خلبان هواپیما هدایت هواپیما را به عهده گرفته و از ادامه فرود منصرف شده و با افزایش قدرت موتورها و بالا بردن سر هواپیما برای افزایش ارتفاع، اقدام به Go Around کرد». 🔹با توجه به آثار لاستیک‌های ارّابه های اصلی فرود و آثار برخورد سطح زیرین هواپیما بر روی باند، در فاصله تقریبی ۱۵۰ پایی از آستانه باند پروازی (Runway threshold) ، ارّابه های اصلی فرود هواپیما با سطح باند برخورد کرده و سپس هواپیما کمی از سطح باند پروازی ارتفاع گرفته و در فاصله تقریبی ۱۷۰ پایی از آستانه باند، پوشش قرمز رنگ نشان دهنده برخورد سطح زیرین دُم هواپیما، به‌شدّت با سطح باند برخورد کرده و تقریباً ۲.۵ متر از پوسته زیرین هواپیما (FR۳۵-۴۰) دچار فرورفتگی و آسیب شده و از این مقدار، تقریباً ۱۷۰ سانتیمتر از پوسته تحتاتی بدنه دچار پارگی شده است. 🔹«پس از انصراف از فرود، سرمهماندار به خلبان اعلان می دارد در انتهای هواپیما بوی نامطبوع و سوختگی استشمام می شود و خلبان تصمیم می گیرد که ارابه های فرود را در حالت باز نگه دارد و از واحد برج کنترل پرواز فرودگاه درخواست می کند تا بازدیدی از باند پروازی ۳۴ چپ انجام گیرد و اگر تکه های لاستیک هواپیما یا اشیای خارجی (FOD) مشاهده شد، ایشان را آگاه کرده و همچنین با دوربین، سلامت و شرایط ارابه های فرود را وارسی و گزارش کند که هیچگونه اشیای خارجی (FOD) یا تکه های لاستیک بر روی باند پروازی یافت نمی شود و خلبان تصمیم می‌گیرد به صورت عادی بر روی باند پروازی فرود آید». 🔹پس از فرود هواپیما در ساعت ۹:۵۸ و استقرار هواپیما در پارکینگ و پیاده شدن مسافران، خلبان نسبت به انجام بازدید هواپیما اقدام کرده و متوجّه می شود که در مرحله نخستین فرود، سطح زیرین دُم هواپیما به سطح باند فرودگاه کرمان برخورد کرده و دچار آسیب و پارگی(Tail Strike) شده است. شواهد موجود نشان از وارد شدن شتاب عمودی زیاد به بدنه هواپیما و فرود سخت ( Hard Landing) نیز می باشد. 🔹شایان ذکر است، اقدامات لازم برای بررسی حادثه برابر آیین نامه مصوب بررسی سوانح و حوادث هوایی و ضمیمه شماره ۱۳ پیمان شیکاگو انجام شده و به طور همزمان نسبت به تهیّه اطلاعیه وقوع رویداد (Notification) و ارسال به سازمان بین المللی هوانوردی غیرنظامی (ICAO) و نهاد بررسی سوانح کشور انگستان (AAIB) به عنوان کشور طراح و سازنده هواپیما اقدام شده و پس از دریافت مستندات و گردآوری اطلاعات مربوطه، گزارش بررسی نهایی تهیّه و به مبادی ذیربط ارسال خواهد شد. @IRNA_1313
تاکید رهبر انقلاب بر معیارهایی که آقای پزشکیان حفظه‌الله و مجلس برای تشکیل یک کابینه متدین، انقلابی و کاآرمد باید مدنظر داشته باشد 🔹رهبر انقلاب صبح امروز در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس: کار فوری مجلس، رأی به کابینه‌ای است که آقای پزشکیان حفظه‌الله ارائه خواهند کرد؛ این کار فوری و فوتی شماست. البته هرچه زودتر کابینه‌ی پیشنهادی، حالا بعد از کارهایی که باید انجام بگیرد تصویب بشود و دولت مشغول کار بشود برای کشور بهتر است. منتها در این زمینه، هم شما، هم رئیس‌جمهور منتخب محترم، مسئولیت‌هایی سنگینی دارید. 🔹چه کسی میخواهد میدان‌دار این میدان باشد؟ میدان اقتصاد، میدان فرهنگ، میدان فعالیت‌های سازندگی، میدان تولید، چه کسی میخواهد میدان‌دار باشد؟ آن کسی را باید میدان‌دار کرد که امین باشد، صادق باشد، متدین باشد، از بُن دندان به جمهوری اسلامی به نظام اسلامی معتقد باشد. 🔹ایمان یک شاخص مهم است. 🔹امید به آینده و نگاه مثبت به افق. آنهایی که افق به نظرشان تاریک است، کاری نمی‌شود کرد، نمیشود به اینها مسئولیت داد، مسئولیت‌های اساسی و کلیدی داد. 🔹تشرّع و متشرّع بودن. یکی از معیارهای مهم است. 🔹اشتهار به پاکدستی، به صداقت یک معیار است. 🔹سابقه سوء نداشته باشند، این یک معیار است. 🔹نگرش ملی داشته باشند. یعنی غرق در مسائل جناحی و سیاسی و اینها نشوند، نگاه ملی به کشور داشته باشند. 🔹اینها را با تحقیق [میشود فهمید]، البته کارآمدی را غالباً بعد از اشتغال به کار میشود فهمید، اما با تحقیق، با نگاه کردن به سوابق با شنیدن حرفها، میشود کارآكامدی را هم تشخیص داد. 🔹این معیارها باید رعایت بشود. هم رئیس‌جمهور محترم اینها را رعایت کنند، هم مجلس رعایت کند. یعنی یک مسئولیت مشترک شما دارید در انتخاب مسئولین کشور... اینها لازم است. به نظر من این مسئولیت بسیار مهمی است. هم بر عهده شماست هم بر عهده رئیس‌جمهور محترم است که این کار را انجام بدهند. ان‌شاءالله یک مجموعه‌ی هیئت وزیران خوبی، کارآمدی، به درد بخوری ،متدینی انقلابی‌ای بیایند سر کار و بتوانند مسائل کشور را پیش ببرند. @IRNA_1313
خبرگزاری ایرنا
🎥 رهبر انقلاب: مجلس می‌تواند هم در برطرف کردن و هم در خنثی کردن تحریم‌ها نقش آفرین باشد @IRNA_1313
رهبر انقلاب: حضور مجلس در موضوعات جهانی و سیاست خارجی مهم است/ دولتها در دنیا از وزنه مجالس خودشان در مذاکرات و تعامل استفاده میکنند 🔹رهبر انقلاب صبح امروز در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس: نکته‌ی هفتم، درباره‌ی حضور مجلس در موضوعات جهانی و مسائل مربوط به سیاست خارجی است. مجلس یک وزنه‌ی سنگین است، دولتها در دنیا از این وزنه‌ی سنگین مجالس خودشان استفاده میکنند هم در مذاکرات، هم در تعامل، هم در مشارکتهای عملی، در مذاکرات طرف مقابل یک مطلبی را شما در پشت میز مذاکره به طرف مقابل میگویید میگویید آقا ما مجلس نمیگذارد، قانون داریم، نمیتوانیم، از مجلس بعنوان یک پشتوانه در مذاکره استفاده میکند. 🔹در چالشهای گوناگونی مجلس میتواند وزن سنگینی به دولت بدهد، دست دولت را پر کند، لذا حضور شما در مسائل سیاسی و بین‌المللی و دیپلماسی مهم است. یک نمونه از کارهای خوب همین قانون اقدام راهبردی بود در مجلس قبل، که این یکی از کارهای بسیار خوب بود البته بعضی‌ها اعتراض کردند و عیب‌ جویی کردند، مطلقاً این عیب‌ جویی وارد نیست، کار بسیار درستی بود. 🔹این حضور میتواند خیلی مؤثر باشد مثلاً مثل همین سفر اخیری که آقای قالیباف داشتند، در این اجلاسی که بود، که سفر مفید و پرفایده‌ای بود، میتواند دولت محترم از آن استفاده‌ی زیادی بکند. 🔹یا حتی مسئله‌ی غزه مثلاً پیش می‌آید، یک بیانیه شما بدهید، این کلی تأثیر میگذارد در فضای عمومی دنیا. بنده اظهار توقع کردم در یک مواردی که نمایندگان در مجلس ناظر به این مسئله‌ی مهم سیاست خارجی یک حرفی بزنند، یک نطقی بکنند. 🔹در دنیا خیلی از کارها را مجالس میکنند، دولتها...
خبرگزاری ایرنا
رهبر انقلاب: حضور مجلس در موضوعات جهانی و سیاست خارجی مهم است/ دولتها در دنیا از وزنه مجالس خودشان د
از پشتوانه‌ی اقدام مجالس استفاده میکنند، همین قانون جامع تحریم آمریکایی‌ها علیه جمهوری اسلامی، این را مجلسشان تصویب کرد. البته رئیس‌جمهور دموکرات آن سال ــ آدم دوروی بددل که هم دورو بودند، هم بددل بودند، هم زرنگ هم بودند، از مسئولین ما زرنگ‌تر بودند انصافاً در بعضی از مراودات انسان می‌بیند ــ امضاء کرد آن قانون، میتوانست امضاء نکند، ادعا میکرد که میخواهد همکاری کند، همراهی کند با ایران، در قضیه‌ی مسئله‌ی هسته‌ای و اینها، اما در عین حال امضاء کرد قانون جامع را. @IRNA_1313
📸 | مخدوش... 🔹از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون ۲۲۱ هزار وسیله نقلیه با تخلف پوشش پلاک در شهر تهران اعمال قانون شدند. 🔹هر فردی ارقام پلاک خودرو را تغییر دهد مجرم است و در مراجع قضایی ۶ ماه تا یکسال محکومیت دارد. 🔹مخدوش کردن پلاک موتور سیکلت ها، آسیب های اجتماعی متعددی برای جامعه به همراه دارد و به عنوان یک رفتار ضد اجتماعی تلقی می‌شود که نشان‌دهنده بی‌توجهی به حقوق دیگران و هنجارهای جامعه است. عکاس: تصاویر بیشتر @IRNAimages