چرا غصه بخوریم؟!.mp3
زمان:
حجم:
487.5K
📣 فرمول رهایی از غم و غصه!
حضرت آیت الله مصباح یزدی(ره):
🔹قرآن مىفرمايد «فَاتَّخِذْهُ وَكِيلًا»؛ خدا به بندهاش مىگويد، خدايى كه قدرت بینهايت دارد، به بندهاش مىگويد اى بنده من! تو مرا وكيل خودت قرار بده! مگر در كارهاى زندگیات وكيل نمىگيرى؟! يك معاملهاى برايت بكنند يا يك سندى برايت بروند امضاء كنند يا بروند در دادگاه از طرف تو دفاع كنند، مگر وكيل نمىگيرى؟! بيا من را هم وكيل خودت را قرار بده! «فَاتَّخِذْهُ وَكِيلًا»! توكل هم اصلاً همين است. توكل هم يعنى خدا را وكيل قرار بدهيم.
💠 اين فرمول را خوب است كه در ذهنمان نگه داشته باشيم:
🔻اگر آدم باورش باشد كه آنچه مصلحت ما است خدا بهتر از خود ما میداند
و
🔻خدا بهتر مىتواند آن را تحقق ببخشد
و
🔻 خدا بيشتر هم مىخواهد كه اين مصلحت گيرِ ما بيايد
🔹آدم وقتى يك وكيلِ داناىِ تواناىِ مهربان داشته باشد ديگر غصه مىخورد؟! براى يك كارش وكيلى دارد كه از خودش بهتر مصلحتش را مىداند، بهتر هم دوستش مىدارد، بيش از خودش او را دوست دارد،
هم دانا است، هم توانا است، هم مهربان؛ يك همچنين وكيلى داشته باشيم ديگر غصه داریم؟!
💠@IslamlifeStyles
recording-20240506-080350.mp3
زمان:
حجم:
5M
✅ بهترین راه مقابله با بدحجابی دختران چیه؟
🔺وقتی سبک زندگی جمعی نباشه نمیشه از جوانانمون انتظار دینداری زیادی داشته باشیم..
حجت الاسلام حسینی
💠@IslamlifeStyles
سلام و شب بخیر خدمت شما مجاهدان میدان مبارزه با هوای نفس
حالتون خوبه؟
❇️💥 نظرتون چیه امشب چند دقیقه ای بریم پای صحبتای نورانی آقا امیرالمومنین علی علیه السلام؟
یه روایت زیبایی هست که دیروز کلیپش رو تقدیم کردم. امشب یه مقدار موشکافانه تر میخوام با هم اون روایت رو بخونیم.
💕❤️ هر کسی واقعا دنبال اینه که با عشق و لذت خداوند رو عبادت کنه بیاد پای منبر امشب.
بریم؟😊
💠@IslamlifeStyles
❇️ نَوف بِکالى میگوید: شبی امیر مؤمنان(ع) را دیدم در حالیکه رویگردان و شتابان به سمتی در حرکت بود، پس به حضرت عرض کردم: به کجا میروى، مولاى من؟
حضرت فرمود: اى نوف! رهایم کن که آرزوهایم مرا به سوى محبوب کشانده است....💞
گفتم: مولاى من! آرزوهایت چیست؟
فرمود: آن که من آرزویش را دارم میداند آرزوهای من چیست و از بیان آن براى دیگرى بی نیازم....
👈🏼 در ادب عبد، همین بس که در نعمتها و نیازهایش، جز پروردگارش را شریک نکند....
🌹@IslamlifeStyles
گفتم: اى امیر مؤمنان! من از حرص و چشم داشتن بر آرزویى از آرزوهاى دنیا بیمناکم...😢
به من فرمود: چرا از نگهدار بیمناکان و پناه عارفان، بهره نمیگیرى؟
گفتم: مرا به آن، راهنمایى کن مولای من.... 😥
🌺 فرمود: او خداوند بلند مرتبه و بزرگ است....
آرزویت را به حُسن تفضّلش پیوند بزن و با همه همّتت به او روى آور. و از آنچه که در دلت میآید[و وسوسه میکند] روی بگردان. پس اگر در اجابت آن خواستهات تو را به تأخیر انداخت، من بر تحقّق آن از سرچشمهاش ضمانت میکنم...
🌹@IslamlifeStyles