فقه ۶ جلسه ۵۰.m4a
10.07M
🔹مکاسب شیخ انصاری، احکام شرط فاسد، جلسه ۵۰
🆔@Islamicthought
هدایت شده از نشریه عبرتهای عاشورا
❤️خاطره عجیب حاج قاسم سلیمانی از شهید مهدی زین الدین به بهانه ۲۷ آبان سالروز شهادت ایشان
🌹شادی روح شهدا صلوات
🌍 @ebratha_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 #سرخط_دیدار | مروری بر بیانات رهبر انقلاب در دیدار جمعی از نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور | ۱۴۰۰/۸/۲۶
📣 نکاتی درباره مسئلهی نخبگی و وظایف نخبگان
1️⃣ به فکر شکرِ نعمتِ نخبگی باشید.
📝نخبگی یک نعمت و موهبت خدایی است.
2️⃣ قدر نعمت نخبگی را بدانید و براساس آن کار و تلاش کنید.
✅مجموعهی حکمرانی، مسئولین، پدر و مادر، معلمین و اساتید هم باید از نخبه قدردانی کنند.
🎭بخش مهم جنگ نرم استعمارگران اینست که ملتها را از استعداد خودش غافل کنند.
📛غفلت و غارت مکمل هماند، غفلت مقدمهی غارت است، غارت افزایش دهندهی غفلت است.
3️⃣ احساس مسئولیت داشته باشید در قبال مسائل کشور
❌ این برداشت که همه چی باید آماده باشد تا نخبه بتواند کار بکند، برداشت درستی نیست. گاهی بایستی با موانع مبارزه کنید.
🚫 نامهربانیها نبایستی نخبه را از ادامهی راه و از فعالیت و از تلاش منصرف بکند و نباید دلسرد بشوند.
🤲 نخبه بایستی شکر کند، شکر عملی این است که تلاش کند، فعالیت کند.
4️⃣ نخبهی علمی بایستی به آینده و افقی که برای علم در کشور ترسیم شده چشم بدوزد.
🔆 باید جوری حرکت بکنیم که ایران در دنیا منبع علم محسوب بشود.
✏️یعنی اگر کسانی بخواهند به جدیدترین یافتههای علمی دست پیدا کنند ناچار بشوند فارسی یاد بگیرند. این یک آیندهی ممکنی است.
⚙️ مراحل رسیدن به مرجعیت جهانی در زمینه علم:
◀️ مرحلهی اول: کم کردن فاصله خودمان با مرز دانش جهانی
◀️ مرحلهی دوم: عبور از خطوط دانش جهانی
◀️مرحلهی سوم: دنبال کردن تمدن نوین اسلامی
5️⃣ نخبگان علمی باید آفرینش علمی داشته باشند.
✳️ نوآوری در علم ناشی از این است که یک قانونی را که در طبیعت وجود دارد و تا امروز کشف نشده، شما کشف میکنید، براساس آن تولید علم میشود، باید دنبال این باشیم.
6️⃣ باید به مسائل کشور فکر کنید و مسئلهمحور کار کنید.
↔️ مسائل کشور بایستی از طرق علمی و با روش علمی حل بشوند.
❓میتوان برای همهی مشکلات کشور راهحل علمی پیدا کرد.
🔴 مسائل مبتلابه امروز ما:
💧مسئلهی آب در کشور 🌱 مسئلهی محیطزیست 🚦مسئلهی ترافیک ♨️ مسئله آسیبهای اجتماعی 💢 مسئلهِی اعتیاد ❗️مسئلهی طلاق ⭕️ مسئلهی حاشیهنشینی 🖍 مسئلهی هجرت از روستاها و تخریب روستاها
🧮 مشکلات نظام پولی و نظام مالی 📌 مشکل نظام مالیاتی
🗞 مشکل بانکها 🛠 موانع رشد تولید 🔰 مسئلهی هوش مصنوعی
✅ باید کاری کنیم که در دنیا حدّاقل در [بین] ده کشور اوّل در مورد هوش مصنوعی قرار بگیریم.
7️⃣ مسئله مهاجرت نخبگان
✖️آن چیزی که اشکال دارد مهاجرفرستی است
😡 تشویق دانشجویان به ترک کشور خیانت است.
😡ناامید کردن جوانان نسبت به آیندهی کشور، دلسرد کردن جوانان و آینده را به او تلخ و سیاه نشان دادن، خیانت است.
8️⃣ مسئلهی مانعزدایی از تولید
🔱 مهمترین موانع تولید، موانع فرهنگی است مثل:
⛔️احساس ناامیدی ⛔️ احساس ناتوانی ⛔️ احساس بیآینده بودن ⛔️ بیحوصلگی ⛔️ بیهمتی ⛔️سرگرمیهای مضرّ ⛔️ سرگرمیهای زائد ⛔️ راحتطلبی ⛔️نداشتن همت ⛔️ نداشتن خطرپذیری
9️⃣ راجع به شرکتهای دانشبنیان
🟢 [تعداد] شرکتهای دانشبنیان خوشبختانه رشد خوبی داشته. باید افزایش هم پیدا کند، منتها سختگیری بشود در رعایت ضوابطِ دانشبنیان بودن.
🔻صنایع بزرگ ما در کشور دانشبنیان نیستند، این عیب بزرگی است.
⤴️شرط لازم برای رشد و تقویت شرکتهای دانشبنیان این است که ما بتوانیم محصولات آنها را در داخل کشور رایج کنیم.
⚖️ سهم شرکتهای دانشبنیان از تولید ناخالص ملی کمتر از یک درصد است. باید افزایش یابد.
🔰شما [نخبگان] نور چشمان کشور و ملّت هستید. انشاءالله خداوند شما را برای این کشور نگه دارد.
💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی
💻 اولین لپتاپ ایرانی با نام «ماتریکس» به مرحله طراحی و تولید انبوه رسیده است
🔹لپتاپ ماتریکس دارای پردازندهی مرکزی (Central Processing Unit) یا CPU، چهار هستهای است. همچنین رم این لپتاپ قابلیت ارتقا تا ۸ گیگابایت و حافظه داخلی آن تا یک ترابایت SSD و HDD است.
🔹لپتاپ ایرانی دارای صفحه نمایش FullHD و یک درگاه خروجی HDMI 4K است. قدرت باتری این لپتاپ لیتیوم پلیمر چهار سلول با ظرفیت ۲۰ هزار میلیآمپر ساعت است که قابلیت استفاده روزمره به مدت ۲۴ ساعت با یک بار شارژ را دارد.
🔹همچنین تاچپد این لپتاپ با سایز هفت اینچ با قابلیت لمس پنج انگشت هم زمان دارد و قابلیت شخصیسازی انواع جسچر نیز برنامهریزی شده است.
#⃣ #استقلال_سایبری
🇮🇷 جبههٔ #انقلاب اسلامی در فضای مجازی
✊🏻 @jebheh
هدایت شده از کانال رسمی دانشگاه اراک
بسیج سیاسی است، اما سیاستزده نیست، سیاسیکار نیست، جناحی نیست؛ بسیج مجاهد است، اما بی انضباط نیست، افراطی نیست؛ بسیج عمیقاً متدین و متعبد است، اما متحجر نیست، خرافی نیست؛ بسیج بابصیرت است، اما ازخودراضی نیست؛ بسیج اهل جذب است - گفتهایم جذب حداکثری - اما اهل تسامح در اصول نیست؛ بسیج غیور است، پاسدار خطوط فاصل است؛ بسیج طرفدار علم است، اما علمزده نیست؛ بسیج متخلق به اخلاق اسلامی است، اما ریاکار نیست؛ بسیج در کار آبادکردن دنیاست، اما خود اهل دنیا نیست. این شد یک فرهنگ
بیانات مقام معظم رهبری در خصوص فرهنگ بسیجی در دیدار با اقشار مختلف مردم
🌺هفته بسیج گرامی باد🌺
همراه ما باشید👇
📲@araku
فقه ۱ جلسه ۴۹.m4a
12.4M
🔹مکاسب شیخ انصاری، نوع سوم معامله با آنچه نفع عقلایی ندارد، جلسه ۴۹
🆔@Islamicthought
فقه ۶ جلسه ۵۱.m4a
14.41M
🔹مکاسب شیخ انصاری، احکام شرط فاسد، جلسه ۵۱
🆔@Islamicthought
طرح پاییزه کتاب تا3 آذر
تخفیف 30درصد برای همه عناوین کتاب
(قصه های خوب برای بچه های خوب،کهکشان نیستی و ...)
https://www.instagram.com/p/CWdO3RYokcI/?utm_medium=copy_link
پاتوق کتاب اراک
08632229038
🆔@Islamicthought
هدایت شده از جستارهای فقهی و اصولی، فصلنامه علمی پژوهشی
شاخص تحقق خلوت با نامحرم با تأکید بر فضای مجازی
(دوره 7، شماره 3 - شماره پیاپی 24، پاییز 1400، مقاله 6 )
نویسندگان:
#محمدصادق_فاضل 1 #فاطمه_اردشیری 2
1 دانش آموخته سطح چهار حوزه علمیه قم، قم-ایران. (نویسنده مسئول)، m_60_sfazel@yahoo.com
2 طلبه سطح سه حوزه علمیه مازندران، رایانامه: f.ardeshiri@whc.ir
چکیده:
میزان و کیفیت ارتباط زن و مرد یکی از مسائلی است که دین مبین اسلام برای آن اهمیت خاصی قائل شدهاست، به گونهای که دستورات فراوانی برای آن صادر کردهاست؛ دستوراتی که در علم فقه، گاهی بهصورت حکم الزامی و گاهی بهصورت حکم غیر الزامی مطرح شدهاند. یکی از این دستورات، نهی از خلوت بین مرد و زن نامحرم است. خلوت به این معناست که زن و مرد نامحرمی در یک مکان، بدون حضور شخص سومی، تنها باشند و خلوت کنند. در اسلام از خلوت با نامحرم نهی شدهاست که برخی فقیهان این نهی را تحریمی میدانند و برخی دیگر، از آن کراهت برداشت کردهاند. خلوت با نامحرم از دیرباز مصادیق متعددی داشتهاست؛ اما با گسترش تکنولوژی و شیوع استفاده از فضای مجازی، خلوت با نامحرم در فضای مجازی نیز به مصادیق آن افزوده شدهاست. مقاله حاضر با مراجعه به کتب فقهی و با بررسی شرایط تحقق حکم خلوت با نامحرم و تطبیق آن با فضای مجازی، به این نتیجه رسیدهاست که شرایط نهی از خلوت با نامحرم در مورد فضای مجازی نیز وجود دارد. بنابر این، اگر خلوت با نامحرم در فضای حقیقی حرام باشد (بنابر اختلاف نظری که در مسئله وجود دارد)، خلوت در فضای مجازی نیز حرام خواهد بود و اگر در فضای حقیقی حکم به کراهت خلوت با نامحرم گردد، در فضای مجازی نیز همین حکم وجود خواهد داشت.
کلیدواژهها:
#خلوت #خلوت_با_اجنبیه #خلوت_با_نامحرم #امکان_تحقق_حرام_ریبه
دریافت فایل مقاله:
http://jostar-fiqh.maalem.ir/article_70517_cf18c18045eaa218bd231229ea20e095.pdf
لینک صفحه مقاله در سامانه نشریه:
http://jostar-fiqh.maalem.ir/article_70517.html
لینک کانال نشریه در ایتا:
https://eitaa.com/jostar_fiqh_maalem_ir
لینک کانال نشریه در سروش:
sapp.ir/jostar.fiqh.maalem.ir
هدایت شده از گروه علمی فرهنگی فتح
📖فروش کتاب
درس نامه روانشناسی اسلامی
🖋نویسنده : دکتر سید علی مرعشی
(پزشک، روانشناس، عضو هیأت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز)
♨️۲۰ درصد تخفیف ویژه
ثبت سفارش و کسب اطلاعات بیشتر :
📲0916 321 8580
🆔@moshaver1
با ما همراه باشید :
🆔@fatehan_net
هدایت شده از گروه علمی فرهنگی فتح
1_1100698078.pdf
383.3K
📝معرفی و مقدمه
🔖کتاب درس نامه روانشناسی اسلامی
🖋دکتر سید علی مرعشی
ثبت سفارش کتاب :
📲 0916 321 8580
@moshaver1
🌐 fatehan.net
🆔 @fatehan_net
هدایت شده از 🇮🇷 بدون مرز 🇮🇷
🔴 پای کار نخبگان | به قلم نخبهای که نخبگی را دوست ندارد!
👤 #رجانیوز
🔹 من در سمپاد درس خواندهام. در دبیرستان المپیاد میخواندم و در مرحله اول دو رشته قبول شدم. در تمام دوران تحصیلم، از شرکت در کلاسهای دروس عمومی مثل تاریخ و اجتماعی و دینی و ادبیات معاف بودم. «حذف درس» امتیاز ویژهای بود که مدرسه به ما داده بود، برای اینکه مدال بگیریم و آنها گزارشش را رد کنند.
🔸️ در المپیاد معلمانی داشتم که هیچ چیز جز فرمول از آنها نیاموختم. بخش المپیاد مدرسه شبیه یک قمارخانه بود! ما مثل اسب مسابقه بودیم و دبیرانمان روی ما شرطبندی میکردند. روی خود من برای مدال طلا و نقره شرط بسته بودند اما شب قبل از آزمون مرحله دوم کارم به بیمارستان کشید و با اینکه معلمانم امید مدال طلا یا نهایتا نقره کشوری برایم داشتند، با اختلافی جزئی نتوانستم مدال بگیرم.
✅ طبیعتا کنکور هم برایم سخت نبود. معلم فیزیک و مشاور ما شرط بسته بودند که فلانی رتبه دو رقمی خواهد شد اما باز از گردش روزگار سر جلسه کنکور حالم بد شد و سه رقمی شدم. با اینکه با همان رتبه میتوانستم شریف و غیره قبول شوم، ترجیح دادم در مسابقه ناخوشایند اپلای و تحصیل خارج از کشور و اقامت شرکت نکنم و دانشگاه دیگری را انتخاب کردم. بعد از آن در ارشد و دکتری موقعیت خارج رفتن داشتم اما نرفتم.
🔹 من در سراسر دوران تحصیلم و از روزی که در پایه اول راهنمایی از سوی خانواده و محله و فامیل و جامعه به عنوان «نخبه» شناخته شدم و به مدرسه «تیزهوشان» رفتم، از دریافت چیزی که به من هویت ببخشد محروم بودهام. جز چیزهایی که در خانواده یاد گرفتم، دلیل دیگری برای بالیدن به هویت دینی و ملی خود نداشتم. من در مدرسه تیزهوشان این نظام معلمی داشتم که به ما میگفت به ازای هر پیکان در ایران خودرو، فلان میلیون به حساب بیت رهبری واریز میشود! و میگفت چرا میخواهی استعداد تو در خدمت این سیستم باشد.
🔸️ این روزها برخی از آنها را میبینم که در برابر بیان اخیر رهبری درباره مهاجرت نخبگان اهل آسیبشناسی شدهاند. چه کسانی؟ کسانی که صدها و شاید هزارها دختر و پسر تیزهوشانی را در صنعت آیندهفروشی المپیاد و کنکور به اسارت گرفتند و متعالیترین مفاهیم این جامعه یعنی نخبگی و معلمی و تعلیم و تربیت را به مبتذلترین وجه آن بازاری کردند.
✅ معلم عزیز! اگر امروز سمپادی هست و اگر بنیاد نخبگانی در این کشور وجود دارد، تنها پای کار آن آقای خامنهای بوده. گزارش مرحوم آقای اژهای از تاسیس سمپاد را ببینید تا بدانید چه کسی دهه شصت در این کشور پشت نخبگان ایستاده بود. همین چند سال قبل را بررسی کنید که کدام مقام در این کشور از انحلال سمپاد صدایش درآمده؟ جستجو کنید و ببینید بنیاد نخبگان در دهه هشتاد با پیگیری چه کسی در این کشور ایجاد شد. کلید واژه «تولید علم»، «جنبش نرمافزاری»، «دانشبنیان» را پیگیری کنید تا ببینید فرهنگسازی اینها در کشور با چه کسی بوده.
🔹️ در این کشور یک نفر چهل سال است پای کار نخبگان است. اما شما نخبگان را جز برای درآمد و اپلای و شرطبندی نخواستید. برخی از شما با جنایتی که در سمپاد کردید، آنجا را به جای «پرورش» محل «ربایش» استعدادهای برتر کشور کردید. به شمایی که از ما فقط پول درآوردید و ماها را به جای انسان، تعدادی ماشینحساب بار آوردید، خیلی ژست انتقاد نمیآید.
🔸️ شما برای ما معلمی نکردید. شما ما را مشتی انسان بیدفاع بارآورده بودید که در برابر کوچکترین وسوسه مهاجرت تمام آن فرمولها و قدرت حل مساله فراموشمان میشد. آن قدری بیهویت از زیر دست شما خارج شدیم که همه جا محاسبهگر بودیم جز در برابر وطنمان.
💢 اما آقای خامنهای ما را قوی میخواست و در هر دیدار با نخبگان به ما هویت میبخشید. بار کارهای نکرده شما در تعلیم و تربیت را هم ایشان به دوش کشید و الحق که موفق بود. آقای خامنهای جای همه شما برای ما معلمی کرد، روی ما شرط نبست و ما را بازاری نکرد. او پای کار نخبگان بود و ما پای کار او خواهیم بود.
🇮🇷بدون مرز
@bedonemarz
@bedonemarz
فقه ۶ جلسه ۵۲.m4a
11.39M
🔹مکاسب شیخ انصاری، احکام شرط فاسد، جلسه ۵۲
🆔@Islamicthought
هدایت شده از نورهدایت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠بیانات امام خامنه ای
🎥 #کلیپ_نموداری
🔸شش توصیه به بسیجیان
📎 مجموعه 15: بسیج
✅ @nurehedayat_com
هدایت شده از بیسیمچی مدیا 🎬
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از خیارات شرعی در اسلام چی میدونید؟
@BisimchiMedia
فقه ۱ جلسه ۵۱.m4a
13.96M
🔹مکاسب شیخ انصاری، نوع سوم معامله با آنچه نفع عقلایی ندارد، و نوع چهارم معامله بر آنچه فی نفسه حرام است، اجرت آرایشگر، جلسه ۵۱
🆔@Islamicthought
فقه ۶ جلسه ۵۳.m4a
11.14M
🔹مکاسب شیخ انصاری، احکام شرط فاسد، جلسه ۵۳
🆔@Islamicthought
هدایت شده از "سنگر کتاب"
#کتاب
#دواماممجاهد
درموردکتاب:
کتاب دو امام مجاهد مشتمل بر شش گفتار از آیتالله خامنهای(مدّظلّهالعالی) است که در سالهای ۵۱و ۵۲ ایراد شده است.
دو گفتار اوّل کتاب، شامل دو سخنرانی ایشان در فروردین سال ۵۱ است که در حسینیّهی ارشاد تهران انجام شده است. معظّمٌله در این دو جلسه که به مناسبت ایّام شهادت امام حسن(علیهالسّلام) در آخر ماه صفر برگزار شده، علاوه بر شرح نظریّهی «انسان ۲۵۰ساله» به جایگاه والا و مهمّ امام حسن(علیهالسّلام) در این دوران و چرایی دست کشیدن از جنگ و علل پذیرفتن آتشبس و بیان تفاوت شرایط امام حسن و امام حسین(علیهماالسّلام) پرداختهاند.
#نویسنده : حضرت آقا
⭕مذهبی(امامحسن«ع»،امامحسین«ع»)
✅تعداد صفحات:۳۳۱صفحه✅
🔷قیمت روی جلد:۳۲۰۰۰هزارتومان🔷
🔶قیمت با تخفیف:۲۶۰۰۰هزارتومان🔶
✅جهت سفارش کتاب با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:↓
۰۹۱۸۶۴۱۰۷۶۷
راه ارتباطی:↓
🆔@Khadem_sangar_1
✅@sangarketab✅
هدایت شده از نهضت مرکزی
#مهارت_زندگی
#مرکز_تحکیم_بنیان_خانواده
#اداره_تبلیغات_شهرستان_اراک
🔸️🔸️🔸️🔸️🔸️🔸️🔸️🔸️
(( برگزاری اولین دوره کلاس های آموزشی مرکز تحکیم ))
در ۵ مسجد شهرستان اراک :
۱) مسجد امام حسین علیه السلام، میدان امام حسین
۲) مسجد حجت بن الحسن علیه السلام خیابان طالقانی کوچه درمانگاه ولایت
۳) مسجد علی بن ابیطالب منطقه فوتبال
۴) مسجد حضرت ابوالفضل ۴ راه فوتبال رو به روی مجتمع آفتاب
۵ ) مسجد اهل بیت شهرک الهیه
🔸️🔸️🔸️🔸️🔸️🔸️🔸️🔸️🔸️
اینستاگرام اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اراک
https://www.instagram.com/nehzat_arak
اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اراک
https://eitaa.com/nehzat_arak
واتساپ اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اراک
https://chat.whatsapp.com/LIbo0o6IBLjAwXshd2nDyf
هدایت شده از کانال اطلاع رسانی امور پژوهشگران
✴️ سایتهای پژوهشی 👇
✅ دایرة المعارف بزرگ اسلامیhttps://www.cgie.org.ir/
✅ دانشنامه جهان اسلام http://rch.ac.ir/home
✅ سایت مرکز فرهنگ و معارف قرآن http://maarefquran.com/
✅ پژوهشکده باقر العلوم علیه السلام http://www.pajoohe.com/fa/
✅ سایت پارس قرآن http://www.parsquran.com/
✅ اندیشه قم http://www.andisheqom.com/
✅ قرآن اِستادیز http://www.quranstudies.ir/
✅ اهل بیت http://www.ahlolbait.com/
✅ پایگاه اطلاع رسانی اسلامیپارسا http://islamicdatabank.com/
✅ حدیث نت http://www.hadith.net/
✅ شهر حدیث http://hadithcity.com/
✅ معصومین masoomin.com/ http://www
✅ جست و جوگر حدیثی میزان http://mizan.hadith.net/
هدایت شده از هیأت انصـــــارالزهـــــرا"سلام الله علیها"
✅گزارش تصویری
🌹جشن خودمونی تولد آبان ماهی ها
🗓دوشنبه؛1آذرماه
🌹مجموعه فرهنگی تربیتی
انصار الزهرا(سلام الله علیها)
sapp.ir/ansarzahrainfo
https://eitaa.com/ansar_zahra_info
فقه ۶ جلسه ۵۴.m4a
12.25M
🔹مکاسب شیخ انصاری، احکام شرط فاسد، جلسه ۵۴
🆔@Islamicthought
فقه ۱ جلسه ۵۲.m4a
16.48M
🔹مکاسب شیخ انصاری، نوع چهارم معامله بر آنچه فی نفسه حرام است، اجرت آرایشگر فریبکار، و تزئین زن با البسه و تزئینات مخصوص مردان و بالعکس، جلسه ۵۲
🆔@Islamicthought
مصاحبه با برنامه در کانون مهر شبکه آفتاب.m4a
6.57M
📻مصاحبه حجت الاسلام استاد حسنی با رادیو اراک
✅ پایگاه مقاومت بسیج امام حسین علیهالسلام در مسجد امام رضاعلیهالسلام
🎊به مناسبت هفته بسیج🎊
🆔@Islamicthought
📚قابل توجه محققین، اساتید و علاقمندان عرصه علوم تربیتی و تربیت اسلامی
به اطلاع می رساند جلسه نقد و بررسی کتاب "اخلاق حرفه ای در تربیت" تالیف دکتر فاطمه وجدانی در روز چهارشنبه مورخ 1400/09/03 ساعت 13:00 برگزار می گردد.
جهت شرکت در جلسه به لینک زیر مراجعه فرمایید.👇👇👇
https://vc.cfu.ac.ir/majaziqom