.
رهبر ایران؛ احترام و حسرت یک ژاپنی
♦️دیدگاه یک ژاپنی در مورد پاسخ رهبر ایران به ترامپ:"برای او احترام قائلم، ایران غروری دارد که ما در ژاپن باختهایم. رهبر قدرتمند ایران، حسرت برانگیز (رشک برانگیز) است."
🔹سفر شینزو آبه به تهران، با پیغامی فریبکارانه از ترامپ که مورد بی اعتایی رهبر عالی ایران قرار گرفت، این تاثیر مهم را داشت که بخش مهمی از جمعیت 126 میلیون نفری ژاپن را با یک رهبر مقتدر و نفوذ ناپذیر در مقابل آمریکا آشنا کرد.
♦️هیچ بعید نیست همین تصویر منتقل شده از ایران، اثری تمدن ساز داشته باشد و منشا تحولی بزرگ در جامعه و سیاست تحقیر شده ژاپن پس از جنگ جهانی دوم شود.
🔹آنها صاحب یک امپراتوری قدرتمند بودند. اما هفت دهه است از آمریکا توهین و تحقیر می بینند؛ از ایجاد پایگاه نظامی و تحمیل کاپیتولاسیون، تا تعرض به زنان ژاپنی توسط نظامیان آمریکا و ممانعت از داشتن برنامه نظامی و دیپلماسی و تجارت خارجی مستقل.
♦️تاثیر انگیزشی و رشک برانگیز برخورد مقتدای حکیم و قدرتمند ایران، البته قطعا منحصر در مردم ژاپن نخواهد ماند. ملت های بسیاری، از آمریکا تحقیر دیده اند.
🔹این قدرت #نفوذ_نرم انقلاب اسلامی است.
10.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
علامه حسن بن فرحان مالکی از رزیة الخمیس سخن می گوید. او اکنون در زندان آل سعود اسیر است.
💠 #حديث_روز یکشنبه 27 خرداد 1398
🔺 پایههای کمال
🔅 #امام_علی_علیه_السلام :
🔸 عقلُ المَرءِ نِظامُهُ ، وأدَبُهُ قِوامُهُ ، وصِدقُهُ إمامُهُ ، وشُكرُهُ تَمامُهُ .
🔹«خرد آدمى، سامان بخش اوست، و ادبش مايه قوام او، و راستگويىاش پيشواى او، و سپاسگزارى اش كمال او.»
📚 غرر الحكم: ح ٦٣٣٥
🔸 @hadithnet
💠سخن، قدرت سحرآميز دارد؛ امّا عمل، اعجاز مى كند!
🔸تبليغ، در قرآن و حدیث
✍️ در قرآن كريم ، واژه «تبليغ» و مشتقّات آن ، ۲۸ بار به كار رفته اند.
از منظر قرآن و احاديث ، رساندن پيام هاى سازنده خداوند مهربان به انديشه و دل مردم، مهم ترين وظيفه انبياى الهى و ادامه دهندگان راه آنان است.
به انجام رساندن اين وظيفه، تا آن جا اهمّيت دارد كه قرآن، خطاب به پيامبر اسلام، تأكيد مى فرمايد :
⚜️« إِنْ عَلَيْكَ إِلَّا الْبَلَاغُ . جز رساندن پيام ، بر عهده تو نيست» .
و پيامبر بزرگوار اسلام، خود را به عنوان يك «مبلّغ» به مردم معرفى مى كند و مى فرمايد :
🔅إنَّما أنَا مُبَلِّغٌ .
من، فقط مبلّغم .
🔺عوامل موفّقيت مبلّغ
بر اساس آنچه امروزه در دانش هاى روان شناسى ، ارتباطات اجتماعى و مديريت مطرح است ، موفّقيت يا شكست مبلّغان و برنامه سازان تبليغاتى در رسيدن به اهداف خود ، به پنج عامل باز مى گردد : 1 . انگيزه 2 . محتوا ، 3 . ويژگى هاى مبلّغ ، 4 . ابزارها و 5 . شيوه تبليغ .
🚩مهم ترين نكته تبليغى اين است كه كارآيى «سخن» در انتقال پيام هاى الهى، در مقابل كارآيى «عمل»، ناچيز است.
سخن ، قدرت سحرآميز دارد؛ امّا عمل، اعجاز مى كند . از اين رو ، پيشوايان دينىِ ما، بيش از تبليغ با سخن، بر تبليغ با عمل، تأكيد دارند .
📚 تبلیغ در قرآن و حدیث، ص 426
👈 بیشتر بخوانید :
➡️ http://hadith.net/post/43083/
🔸
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
یا KMPlayer یا VLC Mplayer باز شود.
می دانم اگر
#داوری_نادرستی در مورد کسی بکنم،
دنیا تمام تلاشش را می کند تا
مرا در شرایط او قرار دهد تا
به من ثابت کند
در #تاریکی همه ی ما شبیه یکدیگریم ...
#داستایوفسکی
👤#سخن
📚