eitaa logo
معارف اسلامی
597 دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
2.4هزار ویدیو
244 فایل
🔷 برای ارتباط با مدیر کانال از این آیدی استفاده کنید 👇🏻 @drhosseins
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 امام خمینی (ره): بعد از این که چیزی قانون شد نق زدن در آن اگر بخواهد مردم را تحریک بکند مفسد فی الارض است. 🇮🇷 با دیده بان ولایت باشید👇 🆔 @didebann
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اینها تصاویر انتخابات ریاست جمهوری سال ١٣۶٠ است، اینها هم اعضای ستاد آیت الله خامنه ای نیستند، رقبایش هستند. 🔺در این انتخابات ۴۶ نفر ثبت نام کردند اما ۴۲ نفر یعنی ۹۱ درصد نامزدهای ثبت نامی توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شدند. نامزدهای نهایی این انتخابات سید علی خامنه‌ای، سید علی‌اکبر پرورش، حسن غفوری‌فرد و سید رضا زواره‌ای بودند. 🔺سه نفر دیگر شب انتخابات آمدند و گفتند ما اصلح نیستیم، به ما رای ندهید. رحمت خدا بر آنها.
🔰 چقدر این سخنان امام امت ، به درد این ایام می خورد و آرامش بخش است... 💢 هیچ تأسفی نمی‌خوریم که لیبرال‌ها در کنار ما نیستند، چرا که از اول هم نبودند. : من امروز بعد از ده‌سال از پیروزى انقلاب اسلامى همچون گذشته اعتراف می‌کنم که بعضی تصمیمات اول انقلاب در سپردن پست‌ها و امور مهمه کشور به گروهى که عقیده خالص و واقعى به اسلام ناب محمدى نداشته‌اند، اشتباهى[تحمیل اطرافیان] بوده است که تلخى آثار آن به راحتى از میان نمی‌رود، گرچه در آن موقع هم من شخصا مایل به روى کار آمدن آنان نبودم ولى با صلاحدید و تأیید قبول نمودم 👈 و الآن هم سخت معتقدم که آنان به چیزى کمتر از از تمامى اصولش و هر حرکت به سوى آمریکای جهانخوار قناعت نمی‌کنند، در حالى که در کارهاى دیگر نیز جز حرف و ادعا هنرى ندارند. 👌 امروز هیچ تأسفى نمی‌خوریم که آنان در کنار ما نیستند چرا که از اول هم نبوده‌اند. انقلاب به هیچ گروهى بدهکارى ندارد و ما هنوز هم چوب اعتمادهاى فراوان خود را به گروه‌ها و می‌خوریم. 📚 صحیفه امام ، ج 21 ص 285 🌺در نشر مطالب حق کوشا باشیم🌺
Video from Dr.Hs
قرآن و مذاکره .pdf
110.4K
دلیل اصرار بر با چیست؟ شیخ مرتضی کتاب و پایان تاریخش
🔻 انتشار برای اولین بار 🔰شرح‌حدیث | از جدل بیهوده و و عیب‌جویی و طعنه‌زنی پرهیز کنیم 🔹يا اَباذَرٍّ! لا تَكُن‏ عَيّاباً وَ لا مَدّاحاً وَ لا طَعّاناً وَ لا مُمارياً. 🔸پیامبر (ص) به اباذر فرمود: ای اباذر! عیب‌جوی این و آن نباش! که مدام انسان این و آن را تعییب کند، عیب این را بگیرد، عیب آن را بگیرد، عیب آن [دیگری] را بگیرد عیّاب یعنی کثیرالتّعییب؛ بعضی‌ها این جور هستند دیگر؛ مرتّباً در فکر این هستند که یک عیبی از کسی پیدا کنند و آن را ذکر کنند... 🔸نقطه‌ی مقابلش هم این است: مدّاحِ این و آن نباش! همین طور مدام تعریفهای زیادی، بیش ‌از حد؛ این هم مَنهی (نهش شده) است در این روایت. مدح زیادی هم همین جور است، حالا یک وقت انسان منصفانه در مقامی که لازم است تمجیدی از کسی میکند امّا اینکه همین طور مدام مدح یکی را بکند یا مدح همه را بکند یا مبالغه‌آمیز درباره‌ی کسی حرف بزند و مدح بکند، ممنوع است؛ بخصوص مدح صاحبان قدرت و ثروت که عیب آن و زشتی آن خیلی بیشتر هم هست. 🔸طعنه‌زن به این و آن [نباش]. طعنه‌زنی غیر از عیب‌جویی است. کارهای افراد را طعنه میزند، یک چیزی را در یک کسی مستمسک قرار میدهد. می‌بینیم دیگر این روزها طعنه زدن به این و آن متأسّفانه رایج است بخصوص در این مطبوعات و روزنامه‌ها و مانند اینها. یک کسی یک حرفی زده که مثلاً یک‌ خرده‌ای به نظر مبالغه‌آمیز می‌آید؛ این را به یک شکلی، [مثلاً] مسخره‌آمیز تیتر کنند در روزنامه و بزرگ کنند. 🔸️ و اهل جدل هم نباش. «ممارات» یعنی مجادله کردن، مباحثه‌های بیخودی؛ سر یک چیزی کوچکی یا بحث علمی یا بحث غیر علمی مدام سر و کله زدن و مدام بحث کردن و مدام استدلال کردن و مانند اینها. خب همه‌ی حرفهای دنیا را میشود یک دلیلی برایش ذکر کرد، و بر همه‌ی دلیلهای دنیا هم میشود یک اشکالی ــ وارد یا ناوارد ــ وارد کرد؛ این [یکی] به آن اشکال کند، آن به این اشکال کند؛ تمام‌شدنی نیست. ۱۳۸۵/۵/۱۵ ▪️شرح حدیث اخلاق توسط رهبر انقلاب در جلسه درس خارج فقه 🔍 مطالعه شماره جدید نشریه خط حزب الله👇 https://farsi.khamenei.ir/news-content?id=47940
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام امام خمینی ره همه باید رای بدهید تکلیف است ♨️خبرهای داغ انتخابات ۱۴۰۰ را دنبال کنید👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1655832592Cd30cd51591
گناهی که خداوند در همین دنیا هم از آن‌ نمی‌گذرد؛ مرتکب را همین دنیا مفتضح و رسوا می‌کند!
💢استاد : 🔸عزیزان من ، این نکته را تا آخر عمرتان در خاطر داشته باشید ؛ در سیر و سلوک ، ذکر ، ورد و نفی خواطر ، مُعدّ و زمینه ساز فیض الهی است؛ آنچه که اصل کار است، ِسالک است.