نجفی افزود: کسانی که تصور میکنند وضعیت کشور قبل از سال 57و وقوع انقلاب بهتر از وضعیت کنونی بود، حکم افرادی را دارند که از بیماری و عمق آن خبر نداشتند چون دردی ناشی از بیماری حس نکرده بودند. این افراد اینگونه تصور میکنند که قبل از انقلاب زندگی بهتری داشتهاند درحالیکه ادامه آن روند میتوانست به مرگ فرد آن هم بدون درد منجر شود. وی با بیان اینکه غده وابستگی به خارج از ایران خارج شده و با این اتفاق، سطح زندگی مردم رشد چشمگیری پیدا کرده است تأکید کرد: وضعیت معیشت مردم نسبت به سالهای قبل از انقلاب اسلامی بهتر شده است. آمارها نشان میدهد بسیاری از مردم تهران قبل از انقلاب گاز نداشتند و در روستاها نیز بحث برخورداری از گاز تقریبا صفر بوده است اما الان بسیاری از روستاییان ما خانههایی مانند شهرنشینان دارند و روستاییها همان چیزی که دنیای مدرن به شهرنشینان داده است در اختیار دارند. این سطح پیشرفت زندگی را در ایران بعد از وقوع انقلاب نشان میدهد و نمیتوان به سادگی از کنار این پیشرفتها گذشت.
این استاد دانشگاه، با بیان اینکه نباید یک واحد یا یک رویداد را با یک رویداد دیگر مقایسه کرد و باید یک مجموعه را با یک مجموعه مقایسه کرد، با بیان اینکه معاندین این شائبه را ترویج میکنند که با گذشت زمان اگر رژیم پهلوی در مصدر امور بود میتوانست خدمات بیشتری به کشور نسبت به انقلاب ارائه کند، گفت: خاطرات هایزر را بخوانید و ببینید که او با شاه چگونه مانند یک نوکر برخورد میکند و این را با امامی که اجازه خواندن پیام نخستوزیر ژاپن را نمیدهد ببینید. این برای ایرانی که مستقل است بدون هزینه نیست. میخواهند سیاهنمایی کنند. این حرفها اثری بر واقعیت ندارد. نجفی امنیت پایدار را محصول انقلاب دانست و با بیان اینکه برخی دنبال این هستند که احساس ناامنی را در جامعه ترویج کنند و اشتباهاتی که در برخی حوزهها از سوی مدیران رخ داده است را گردن انقلاب بیندازند، گفت: جامعه امروز از امنیت نسبی خوبی برخوردار است که در هیچ کدام از کشورهای منطقه شاهد آن نیستیم. ممکن است در کشور سوءمدیریتهایی وجود داشته باشد اما ضعفها و مشکلاتی که داریم را نباید پای ذات انقلاب گذاشت چرا که ضعفهای افراد ارتباطی به دین و انقلاب ندارد.
او ذات انقلاب اسلامی را ذاتی تحولگرا دانست و گفت: لازم نیست انقلابی از درون انقلاب دربیاید. انقلاب مدام در حال تازه شدن است و این موضوع به این دلیل است که برهههایی از زمان شاهد این هستیم که انقلاب از عدهای عبور میکند. این عبور کردن از نامها و افراد خود تصدیقی برای تحولگرا بودن انقلاب است.
رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، در ادامه در پاسخ به این سؤال که در سالهای بعد از انقلاب اسلامی روسای جمهوری با شعارهای انقلابی بر سرکار آمدند اما در نهایت از قطار انقلاب پیاده شدند این اتفاق را طبیعی خواند و گفت: انقلاب مانند خودرویی است که هر یک از روسای جمهور بعد انقلاب غیر از بنیصدر، به شکل مؤثری آن را به سمت جلو هل دادند. این خودرو حرکت کرده است و این افراد تا زمانی که در خدمت انقلاب و اصالت آن بودند همراه آن بودند اما هر وقت خودخواهی کردند و اجتهاد خود را داشتند زمین خوردند و انقلاب از آنان عبور کرد. قرار نیست انقلاب خود را برای این افراد حالا هر عنوان یا سمتی که داشته باشند فدا کند و برای آنان بایستند. قرار نیست انقلاب در عقاید و ایدههای این افراد زندانی شود. نجفی با بیان اینکه این افراد ممکن است طرفدارانی داشته باشند اما اسلام برای این افراد و طرفداران آنها متوقف نمیشود، گفت: این افراد میتوانند زاویه نگاه خود را به کل بیان کنند اما قرار نیست کل به این افراد محدود شود. مردم اگر از چیزی عبور کنند حتی اگر از آن هم به نیکی یاد کنند دیگر به گذشته بر نمیگردند. مردم اگر چیزی را بخواهند انجام میدهند. در موضوع بنزین مردم ناراحت شدند
نه اینکه در این ماجرا گروهی بیاید و بخواهد به سرنگونی نظام فکر کند. وی توضیح داد: مردم هر مقداری که از نظام شاهنشاهی عبور کردند، کردهاند و اگر میخواستند نظام شاهنشاهی برگردد این کار را تا الان انجام داده بودند و کسی هم نمیتواند جلوی مردم را بگیرد. اگر مردم از هاشمی عبور کردند و به خاتمی رأی دادند یعنی از هاشمی عبور کردند و اگر از خاتمی به احمدینژاد رسیدند و به او رأی دادند یعنی از خاتمی عبور کردهاند. وقتی هم احمدینژاد رد صلاحیت شد، آب از آب تکان نخورد و اتفاقی را ندیدیم. الان این وضع برای روحانی تکرار شده است و مردم هم از این فرد عبور کردهاند. این به آن معنا نیست که این افراد آدمهای حتما بدی هستند اما به این معناست که مردم دیگر اینها را نمیخواهند. این عبورها از نظر من مثبت است و این تکامل انقلاب و مردم و نشانه آگاه شدن مردم است.
http://mousanajafi.ir
https://eitaa.com/drmousanajafi
@Habibollah_Babai
عشق یا شهوت؟؟
مدتی است در فضای مجازی و حقیقی جامعه، افرادی که هیچ سنخیتی با مقام والای عشق ندارند، مدعی عشق و عاشقی شده اند و همه ی ارزش های اخلاقی، انسانی و الهی را به قربانگاه برده اند. غافل از آنکه آنچه که خود در آن هستند و دعوت به آن می کنند، خود خود " شهوت" است و نه مقام حضرت "عشق".
البته جماعتی که خود هیچ بهره ای از علم و فرهیختگی ندارند، به صورت طبیعی، عروسک خیمه شب بازی سیاستمداران می شوند و صد البته که اقتضای بازیگری همین است که کارگردان صحنه ی بازی، شخص دیگری است.
در هرصورت، عشق و شهوت با همدیگر متفاوتند و دقت در تفاوت این دو، ما را به این یقین خواهد رساند که این شهوت پرستان، به دروغ، مدعی عشق شده اند. در عین حال، به برخی از این تفاوتها اشاره میکنیم:
1."عشق" همراه با ایثار و "شهوت" همیشه با خود خواهی
ویژگی اصلی یک عاشق، از خود گذشتگی و ایثار است در حالیکه آنچه این مدعیان دنبال می کنند و دیگران را به آن دعوت می کنند، خود خواهی و نفسانیت و بلکه حیوانیت است. عمل " سقط جنین"، یک جنایت بشری و اخلاقی است در حالیکه این مدعیان می گویند: برای اینکه به عشقت برسی، سقط جنین اشکالی ندارد و این در حالی است که برای گربه، سگ و سایر حیوانات اشک تمساح می ریزند. یعنی برای جنین انسان، به اندازه یک حیوان ارزش قائل نیستند.
مدعیان دروغین عشق می گویند: برای رسیدن به عشق، می توانی از همسر چند ساله و فرزند خرد سالت فاصله بگیری!! یعنی یک نفر و بلکه چندین نفر را به پای احساسات(شهوت) خودت قربانی کنی، بعد اسمش را بگذاری عشق!!
داستان این احمق ها، همانند آن شخصی است که به خواستگاری می رود و بعد بهش دختر نمی دهند و بعد برای اثبات عشقش، معشوق را می کشد!!!
حال شما پاسخ دهید آیا این عشق است و یا شهوت؟؟
امام علی ع: شهوت، شما را به سمت بدیها سوق میدهد(غررالحکم)
2."عشق"، روشنگر و شهوت، گمراه کننده
از هم پاشیدگی خانوادگی، هرج و مرج در روابط عاطفی و انسانی، به تاراج رفتن ارزش های الهی و انسانی و... همه و همه سوغات شهوات نفسانی است نه عشق که میراثش ثبت است بر جریده ی عالم. امام علی ع: با وجود شهوت، هیچ عقل و خردی نیست( غررالحکم)
عشق یعنی ایثار آن بانویی که یک عمر پای شوهر قطع نخاعیش صبر می کند و او را عاشقانه، پرستاری می کند و هم چنین آن بانویی که عاشقانه تنها فرزندش را برای حفظ ارزش های انسانی و الهی به قتلگاه می فرستد و تا آخر می ایستد. و عشق یعنی آن بانو و یا آقایی که یک عمر به خاطر فرزندان، پای بد اخلاقی ها و بی مهریها صبر می کند.
3. "عشق" آزادی بخش است و " شهوت" اسارت آور
امام علی ع: "شهوت ها، افراد احمق را به گروگان می گیرند"(غررالحکم).
عشق یعنی آزادی از منفعت طلبی، هرزه گری و همه رزائل اخلاقی در حالیکه شهوت طلبی، غرق شدن در بدیها و رسوائیها را به دنبال دارد. حالا قضاوت با شما، کسانیکه زمینه ی از هم گسستن خانواده ها، قتل، هرج و مرج، غربگرایی و هزاران بدی را فراهم می کنند، عاشق اند یا شهوت پرست؟.
"جهاد تبیین"
محمد علی خسروی، استاد حوزه علمیه یزد
2.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥شهید مدافع حرمی که حضرت زینب سلاماللهعلیها به سوریه دعوتش کرد
@BisimchiMedia
در محضر امام خمینی(ره)
اگر تو حاضری جهنم را تحمل کنی
حاج آقامصطفی(ره) نقل میکرد: روزی برای طلبهای نزد امام وساطت کردم تا پولی را بگیرم و به آن طلبه بدهم. امام به وساطت من ترتیب اثر ندادند.
مرتبۀ دوم وساطت کردم، باز هم امام ترتیب اثر ندادند. کمکم از این برخورد امام دچار تعجب و حیرت شده بودم.
وقتی برای مرتبۀ سوم وساطت کردم، امام در جواب فرمودند: مصطفی! این کمد و گنجهای که میبینی، مقدار زیادی پول هم در آنجاست! این هم کلید این گنجه است! من این کلید را در اختیار تو میگذارم تا هرچه میخواهی از آن پول برداری و به این طلبه بدهی، مانعی ندارد، ولی به یک شرط و آن شرط این است که جهنمش را هم باید خودت بروی.
من دیگر حاضر نیستم به این طلبه روی عدم لیاقتی که در او وجود دارد، پول سهم امام بدهم. اما اگر تو حاضری که جهنم را تحمل بکنی، این پول و این گنجه و این کلید در اختیار تو.
* آیتالله محمد فاضل لنکرانی – مصاحبه با صدای جمهوری اسلامی ایران – برنامه راه نور– 1/9/74
لزوم تلاش #سرپرست _خانواده برای #تأمین_حوائج
یک روز #امام_علی(ع) گوشت خریده بودند، و در یک ظرفی گذاشته و به طرف منزل تشریف میبردند. در بین راه کسی به حضرت برخورد کرد، و عرض کرد: «احمل عنک یا امیرالمومنین» آقا من عوض شما میبرم. (این آن موقعی است که امام علی(ع) خلافت ظاهری دارد) قال: لا، حضرت فرمودند: نه، ابوالعیال احق ان یحمل» آن کسی که دارای خانواده است، سزاوارتر است از اینکه آذوقه را به سوی خانوادهاش حمل کند.(1)
____________
1- بحارالانوار، ج 70، ص 207
وعده خدا به شبخیزان(حکایت اهل راز)
در حالات مرحوم شیخ جعفر کاشف الغطاء(ره) که از بزرگان علما و ساکن نجف اشرف بود، آمده است: در یکی از شبها که برای «تهجّد» برخاست، فرزند جوانش را از خواب بیدار کرد و فرمود: «برخیز به حرم مطهّر مشرّف شده در آنجا نماز بخوانیم.... آقازاده، به ناچار از جا برخاست و وضو ساخت و با هم
به راه افتادند.
کنار درب صحن مطهّر که رسیدند، آنجا مرد فقیری را دیدند، نشسته و دست سؤال(گدایی) برای گرفتن پول از مردم باز کرده است.
آن عالم بزرگوار ایستاد و رو به فرزندش فرمود: «این شخص در این وقت شب برای چه اینجا نشسته است؟» گفت: «برای تکدّی از مردم.» فرمود: «چه مقدار ممکن است از رهگذران، عاید او گردد؟» گفت: «احتمالاً مقداری ناچیز.»
فرمود: «درست فکر کن ببین، این آدم برای یک مقدار بسیار اندک کمارزش دنیا، در این وقت شب از خواب و آسایش خود دست برداشته و آمده در این گوشه نشسته و دست تذلّل به سوی مردم دراز کرده است!
آیا تو، به اندازه این شخص، اعتماد به وعدههای خدا درباره شبخیزان و متهجّدان نداری که فرموده است: «احدی نمیداند که به پاداش عملشان چه چشمروشنیها برای آنان، ذخیره گردیده است.
* کتاب: نماز شب، کلید حلّ مشکلات
سید مرتضی موسوی، انتشارات میثم تمار، 1389
12.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
یه کم از صلابت و صراحت امام خمینی(ره) ببینید و عشق کنید 😍😊
@BisimchiMedia
https://kayhan.ir/fa/news/236963/ چراغی در غبار جهاد تبیین سواد رسانه ای جنگ رسانه ای