تصویر شرکآلود و اهانتآمیز از شفاعت امام حسین(ع)
اگر در ميان مسلمانان شخصی چنين معتقد شود كه در كنار دستگاه سلطنت ربوبى، سلطنتى ديگر هم وجود دارد و در مقابل آن، دست دركار است، چيزى جز شرك نخواهد بود.
اگر كسى گمان كند كه تحصيل رضا و خشنودى خداى متعال راهى دارد و تحصيل رضا و خشنودى فرضاً امام حسين(ع) راهى ديگر دارد و هر يك از اين دو، جداگانه ممكن است سعادت انسان را تأمين كند، دچار ضلالت بزرگى شده است.
در اين پندار غلط چنين گفته مىشود كه خدا با چيزهايى راضى مىشود و امام حسين(ع) با چيزهايى ديگر.
خدا با انجام دادن واجبات مانند نماز، روزه، حج، جهاد، زكات، راستى، درستى، خدمت به خلق، برّ به والدين و امثال اينها و با ترك گناهان از قبيل دروغ، ظلم، غيبت، شرابخوارى و زنا راضى مىگردد ولى امام حسين(ع) با اين كارها كارى ندارد، رضاى او در اين است كه مثلا براى فرزند جوانش علىاكبر(ع) گريه و يا لااقل تباكى كنيم؛ حساب امام حسين از حساب خدا جداست. بهدنبال اين تقسيم چنين نتيجه گرفته مىشود كه تحصيل رضاى خدا دشوار است، زيرا بايد كارهاى زيادى را انجام داد تا او راضى گردد ولى تحصيل خشنودى امام حسين(ع) سهل است، فقط گريه و سينه زدن؛ و زمانى كه خشنودى امام حسين(ع) حاصل شود او در دستگاه خدا نفوذ دارد، شفاعت مىكند و كارها را درست مىكند، حساب نماز و روزه و حج و جهاد و انفاق فىسبيلالله كه انجام ندادهايم همه تصفيه مىشود و گناهان هرچه باشد با يك فوت از بين مىرود!
اينچنين تصويرى از شفاعت نه تنها باطل و نادرست است بلكه شرك در ربوبيت است و به ساحت پاك امام حسين(ع) كه بزرگترين افتخارش «عبوديّت» و بندگى خداست نيز اهانت است همچنانكه پدر بزرگوارش از نسبتهاى «غلاهًْ»(غلوکنندگان نسبت به ساحت مقدسش) سخت خشمگين مىشد و به خداى متعال از گفتههاى آنها پناه
مىبرد.
امام حسين(ع) كشته نشد براى اينكه- العياذ بالله- دستگاهى در مقابل دستگاه خدا يا شريعت جدّش رسول خدا بهوجود آيد، راه فرارى از قانون خدا نشان دهد.
شهادت او براى اين نبوده كه برنامه عملى اسلام و قانون قرآن را ضعيف سازد. بر عكس، وى براى اقامه نماز و زكات و ساير مقرّرات اسلام از زندگى چشم پوشيده به شهادت تن داد.
ما نيز در زيارت او چنين خطاب مىكنيم:
«اشهد انّك قد اقمت الصّلوهًْ، و آتيت الزّكوهًْ، و امرت بالمعروف، و نهيت عن المنكر، و جاهدت فى الله حقّ جهاده، و عملت بكتابه و اتّبعت سنن نبيّه.»
مجموعه آثاراستادشهيد مطهرى،(عدل الهی)
ج1، ص:250- 248 - با تلخیص و ویرایش جزئی
*کی فکرشو میکرد این همه شیعه در انگلیس باشه* در این کلیپ دو دقیقه ای در روز عاشورای سال ۲۰۲۲(امسال) خیابان ریجنت لندن؛ علاوه بر زیبایی عالمگیری نام اباعبدالله الحسین علیه السلام، به حجاب بانوان مسلمان در لندن توجه کنید. ┈••✾•🌿🌸🌿•✾••┈ *این پیام را منتشر کنید.* ┈••✾•🌿🌸🌿•✾••┈
سخنان قابل تأمل استاد خیر اندیش درباره نسل شیعه. حرمله زمانت رو بشناس!!!! لطفا منتشر کنید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فرح هم برای روح شوهر مردهاش قرآن پخش میکنه!
🔺 شاهپرستا به مسلمونا فحش میدن که شما عربپرستید.
🔸اون وقت ملکهشون «فرح پهلوی» توی مجلس سالگرد شاه توی مصر قرآن پخش میکنه.
☑️ @Masaf
آیتالله سیدحسن مصطفوی دار فانی را وداع گفت
آیتالله سیدحسن سعادت مصطفوی عضو هیأت علمی دانشکده الهیات دانشگاه امام صادق(ع) و از علمای برجسته تهران، دعوت حق را لبیک گفت.
آیتالله سیدحسن سعادت مصطفوی متولد ۱۳۱۵، عضو هیئت علمی دانشکده الهیات دانشگاه امام صادق(ع) و مدیر گروه فلسفه و کلام اسلامی این دانشکده و از شاگردان آیتالله حاج شیخ محمدتقی آملی و حاج شیخ محمدحسین تهرانی نجفی و صاحب «شرح نمط سوم اشارات و تنبیهات ابنسینا» روز یکشنبه ششم شهریورماه دار فانی را وداع گفت.
او فرزند آیتالله سید محمد سعادت مصطفوی بود که در شهرستان قاین خراسان جنوبی متولد شد. پس از طی دوران دبستان و دبیرستان، بهطور جدی، صرف، نحو، معانی، بیان، مغنی، مطول، حاشیه ملاعبدالله، قوانین، شرح تجرید، شرح منظومه، شرح اشارات و فلسفه مشاء را نزد پدرش و همچنین کفایه آخوند و مکاسب و رسائل شیخ انصاری را در مدرسه علمیه رضائیه که تدریس تمام دروس، از سطح و خارج، به ایشان محول شده بود، با یک دوره درس خارج فقه و اصول به مدت
۷ سال گذرانید و پس از آن، مدت چهار سال در درس فقه آیتالله حاج میرزا محمدتقی آملی صاحب شرح عروه به نام «مصباحالهدی» حاضر شد و در همین مدت و برهه چهار ساله، در درس حکمت متعالیه اسفار اربعه آیتالله حاج سید ابوالحسن رفیعی قزوینی شرکت کرد.
وی در هجرت موقت چهار ساله آیتالله شیخ محمدحسین ثقفی تهرانی نجفی، یک دوره خارج «کفایه» و یک دوره خارج «محجهًْ العلماء» را از ایشان بهرهمند شد. وی چند سالی نیز در درس عرفان شیخ محمدعلی حکیم، حاضر شد. وی در سن ۳۰ سالگی به درجه اجتهاد در فقه و اصول نائل شد.
تدریس شرح اشارات و رسائل شیخ، تدریس از سال ۱۳۶۳ش، در دانشگاههای مختلف، در رشتههای فقه و اصول، کلام و فلسفه و عرفان نظری، عضویت در هیئت علمی قطعی تماموقت دانشکده الهیات دانشگاه امام صادق(ع) و مدیریت گروه فلسفه و کلام اسلامی این دانشکده، تدریس شفای شیخالرئیس در حوزه علمیه قم، تدریس دو واحد فلسفه و یا عرفان در مقطع دکتری دانشکده تربیت مدرس قم، عضویت رسمی در کمیته خبرگان بدون مدرک وزارت علوم و تحقیقات فناوری و عضویت رسمی در کمیته گزینش استاد و برنامهریزی وزارت علوم از جمله فعالیتهای علمی اوست.
شرح نمط سوم اشارات و تنبیهات ابن سینا به فارسی و الهیات به معنی الاخص در قرآن از کتب تالیف شده او و ملاحظاتی در باب حرکت جوهری، علم خدا، حل پارادوکس عینیت و ذهنیت وجود مطلق با تکیه بر هستیشناسی علامه سید حیدر آملی، فلسفه در افق عقل و دین و انیت و یقینآور بودن برهان صدیقین سینوی از مقالات او بود.
💬 *تدابیر اقتصادی اربعین حسینی*
اربعینیها ببینند.
چه پولی ببریم؟
چه مخارجی انجام بدهیم؟
چه چیزی با خود بیاوریم؟
⏪ دکترحمیدرضا مقصودی
____
دوستان خود را به کانال *"جبهه انقلابی جنوب"* دعوت کنید!
https://eitaa.com/jejonoob
#ایتا 👈
https://chat.whatsapp.com/IZWR51OQPNPBt8aRMVvi7A
#واتساپ 👈
https://t.me/jejonoob
#تلگرام👈
*🌾🌱 توصیه های ناب بزرگان در مورد مجلس روضه و اشک بر حضرت امام حسین (عليه السلام)🎋💫*
🍀ﺁﯾﺖ ﺍﻟﻠﻪ ﻗﺎﺿﯽ (رحمة الله عليه):
ﺩﺭ ﻋﺰﺍﺩﺍﺭﯼ ﻭ ﺯﯾﺎﺭﺕ ﺣﻀﺮﺕ ﺳﯿﺪﺍﻟﺸﻬﺪﺍ (علیه السلام) ﻣﺴﺎﻣﺤﻪ ﻧﻨﻤﺎئید؛
ﺭﻭﺿﻪ ﻫﻔﺘﮕﯽ ﻭﻟﻮ ﺩﻭ ﺳﻪ ﻧﻔﺮ ﺑﺎﺷﺪ؛
ﺍﺳﺒﺎﺏ ﮔﺸﺎﯾﺶ ﺍﻣﻮﺭ ﺍﺳﺖ؛
ﻭ ﺍﮔﺮ ﻫﻔﺘﮕﯽ ﻫﻢ ﻧﺸﺪ؛
ﺩﻫﻪ ﺍﻭﻝ ﻣﺤﺮﻡ ﺗﺮﮎ نشود.
🍀ﺁﯾﺖ ﺍﻟﻪ ﺑﻬﺠﺖ (رحمة الله عليه) :
ﮔﺮﯾﻪ ﺑﺮ ﺳﯿﺪ ﺍﻟﺸﻬﺪﺍ (علیه السلام) ﺍﺯ ﻧﻤﺎﺯ ﺷﺐ ﺑﺎﻻﺗﺮ ﺍﺳﺖ .
🍀ﺁﯾﺖ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻼﻣﻪ ﻃﺒﺎﻃﺒﺎﯾﯽ (رحمة الله عليه) :
برای رسیدن به عرفان کامل دو راه و دو مکان بیشتر وجود ندارد ؛
یا در حرم اباعبدالله یا در مجلس ابا عبدالله…
🍀شیخ جعفر شوشتری (رحمة الله عليه) :
کسانی که نام این بزرگوار را می شنوند؛
و تغییر حالی در خود نمی بینند؛
جداً نگران ایمان خود باشند!
نام آقا امام حسین (علیه السلام) محک ایمان است.
🍀 آیت الله علامه امینی (رحمة الله عليه) :
به هنگام شنیدن مدایح و مراثی آل محمد چنان بی قرار می شد؛
که بر اثر شادی یا اندوه،
زمان و مکان را از یاد میبرد؛
و روحش چنان به پرواز در می آمد؛
که گویی هم اکنون در همان صحنه ای است ؛
که اشعار و مدایح و مراثی از آن سخن می گوید.
🍀آیت الله آشیخ عبدالکریم حائری (رحمة الله عليه) :
روضه خوانی و گریه بر سیدالشهدا (علیه السلام) عمل مستحبی است که هزار واجب درآن است .
🍀حاج میرزا اسماعیل دولابی (رحمة الله عليه) :
محبت و عزاداری برای امام حسین (علیه السلام) انسان را زود به مقصد می رساند.
کلنا سفن النجاه و سفینه الحسین اسرع.
همه ی ما اهلبیت کشتی نجاتیم؛
ولی کشتی امام حسین (علیه السلام) سریعتر است .
هنگام عزاداری انسان درِ دلش را باز میکند؛
و امام حسین (علیه السلام) داخل میشوند.
🍀آﯾﺖ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻼﻣﻪ ﻃﺒﺎﻃﺒﺎﯾﯽ (رحمة الله عليه) :
ﻫﯿﭻ ﮐﺲ ﺑﻪ ﻫﯿﭻ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺍﯼ ﺍﺯ ﻣﻌﻨﻮﯾﺖ ﻧﺮﺳﯿﺪ؛
ﻣﮕﺮ ﺩﺭ ﺣﺮﻡ ﻣﻄﻬﺮ ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﯿﻦ (علیه السلام)،
ﻭ ﯾﺎ ﺩﺭ ﺗﻮﺳﻞ ﺑﻪ ﺁﻥ ،
«این کتیبه های سیاه که بر در و دیوار حسینیه و محل عزاداری نصب کرده اند؛
ما را شفاعت میکنند».
🍀ﺁﯾﺖ ﺍﻟﻠﻪ ﮔﻠﭙﺎﯾﮕﺎﻧﯽ (رحمة الله عليه) :
ﺩﻟﻢ ﻣﯽ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﻧﺎﻡ ﻣﺮﺍ ﻫﻢ ﺟﺰﺀ ﺭﻭﺿﻪ ﺧﻮﺍﻥ ﻫﺎﯼﺣﻀﺮﺕ ﺳﯿﺪ ﺍﻟﺸﻬﺪﺍﺀ (علیه السّلام )ثبت نمایند.
🍀آیت الله بهاءالدینی (رحمة الله عليه) : دستگاه امام حسین (علیه السلام)فوق فقه است.
نباید به دستگاه امام حسین (علیه السلام)اهانت شود؛
این عزاداری ها احیا کننده نماز و مساجد است.
🍀آیت الله سیدعبدالکریم کشمیری (رحمة الله عليه) :
برای امام حسین (علیه السلام) هر کاری بکنی؛
کم است.
🍀آیت الله بروجردی (رحمه الله علیه) :
به مقداری که امام حسین (علیه السلام) ،
بزرگ و واجب الاحترام است؛
منسوبین به آن حضرت هم لازم الاحترام می باشند.
🍀ﺁﯾﺖ ﺍﻟﻠﻪ ﮐﻤﭙﺎﻧﯽ (رحمة الله عليه) :
ﺩﺭ ﻣﺠﻠﺲ ﺭﻭﺿﻪ ﺧﻮﺍﻧﯽ ﮐﻪ ﺩﺍﺷﺘﻨﺪ؛
ﻣﻘﯿﺪ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﭘﺎﯼ ﺳﻤﺎﻭﺭ ﺑﻨﺸﯿﻨﻨﺪ؛
ﻭ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﻫﻤﻪ ﮐﻔﺶ ﻫﺎﺭﺍ ﺟﻔﺖ ﮐﻨﻨﺪ.
🍀آیت الله حق شناس (رحمه الله علیه)
در مجلس موعظه و روضه شرکت کنید؛
برخورد امام حسین (علیه السلام) با عزاداراش درباب رحمت،
ما فوق تصور ماست .
📚 بر گرفته از کلام بزرگان دین🌹
🌸اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم 🌸
حوزه/ کتاب «ادامه زندگی» به قلم حجت الاسلام پیمان آئینی از سوی انتشارات دیانت منتشر شد.
به گزارش خبرگزاری حوزه، کتاب «ادامه زندگی» به قلم حجت الاسلام پیمان آئینی از سوی انتشارات دیانت منتشر شد.
بر اساس این گزارش، نویسنده در این کتاب به بررسی و تحلیل تجارب نزدیک به مرگِ بیان شده در سه فصل برنامه تلویزیونی زندگی پس از زندگی و کتاب در آغوش نور می پردازد.
در این کتاب سعی شده است که به اکثر شبهات پیش آمده راجع به تجارب مرگ به صورت منظم و دسته بندی شده پاسخ داده شود.
علاقه مندان برای دانلود این کتاب، اینجا را کلیک نمایند.
هدایت شده از بصائر
✍ سلبریتی های متکبّر، آتش بیار فتنه ها!
🔰 امام امیرالمومنین(ع) در خطبه ۱۹۲ نهج البلاغه که به موضوع "تعصّب" و "تکبّر" اختصاص دارد، بیانی دارند که به فرموده مرحوم آیت الله مصباح یزدی(رحمت الله علیه)، یک مصداق آن می تواند گروههای مرجع اجتماعی و فرهنگی (و به تعبیر امروزین، "سلبریتی ها") باشند. (رجوع کنید به کتاب "زینهار از تکبّر"، ص۸۶)
🔰 این طبقه متکبّر، به واسطه شهرت و محبوبیتشان در میان مردم تعصّبات جاهلی کورکورانه ایجاد می کنند و سپس در فتنه ها میوه اش را می چینند؛ و به همین دلیل امام امیرالمومنین(ع) در این فراز، آنان را یکی از ارکان فتنه های سیاسی_اجتماعی و سخنگویان شیطان توصیف می فرمایند که با سخنانشان، عقل های مردم را می دزدند.
🔰 در فتنه اخیر که سلبریتی های بی مایه و بی بتّه، دوباره دهان باز کرده اند و با سوء استفاده از شهرت خود در آتش فتنه می دمند، خواندن بخش هایی از این فراز خالی از لطف نیست:
🔸 "أَلَا فَالْحَذَرَ الْحَذَرَ مِنْ طَاعَةِ سَادَاتِكُمْ وَ كُبَرَائِكُمْ الَّذِينَ تَكَبَّرُوا عَنْ حَسَبِهِمْ وَ تَرَفَّعُوا فَوْقَ نَسَبِهِمْ ...
فَإِنَّهُمْ قَوَاعِدُ أَسَاسِ الْعَصَبِيَّةِ وَ دَعَائِمُ أَرْكَانِ الْفِتْنَةِ وَ سُيُوفُ اعْتِزَاءِ الْجَاهِلِيَّةِ، ...
وَ هُمْ أَسَاسُ الْفُسُوقِ وَ أَحْلَاسُ الْعُقُوقِ
اتَّخَذَهُمْ إِبْلِيسُ مَطَايَا ضَلَالٍ وَ جُنْداً بِهِمْ يَصُولُ عَلَى النَّاسِ وَ تَرَاجِمَةً يَنْطِقُ عَلَى أَلْسِنَتِهِمْ اسْتِرَاقاً لِعُقُولِكُمْ وَ دُخُولًا فِي عُيُونِكُمْ وَ نَفْثاً فِي أَسْمَاعِكُمْ؛ آگاه باشيد زنهار زنهار از پيروى و فرمانبردارى سران و بزرگان جامعه تان، آنان كه به اصل و حسب خود مى نازند، و خود را بالاتر از آنچه كه هستند مى پندارند، ...
آنان شالوده تعصّب جاهلى، و ستون هاى فتنه، و شمشيرهاى تفاخر جاهليّت هستند...
آنان ريشه همه فسق ها و انحرافات و همراه انواع گناهانند.
شيطان آنها را براى گمراه كردن مردم، مركب هاى رام قرار داد، و از آنان لشكرى براى هجوم به مردم ساخت، و براى دزديدن عقل هاى شما آنان را سخنگوى خود برگزيد."(نهج البلاغه؛ خطبه ۱۹۲)
@basaer_fi
💢#فعالیتهای_برتر_مسلمانان_در_فضای_مجازی
9️⃣ پایگاه اینترنتی لجنة الدعوة الإلكترونية
(بخش دوم)
🔰 این سایت به 13 زبان زنده دنیا به تبلیغ و دعوت غیر مسلمانان به دین مبین اسلام همت گمارده است.
📍یکی از امکانات بارز این پایگاه اینترنتی، کتابخانه غنی آن است که بیش از 11 هزار جلد کتاب به 100 زبان دنیا در آن قرار داده شده است.
🔹 یکی دیگر از ویژگیهای این تبلیغ دینی دیجیتال اینست که این مجموعه بر ضرورت دعوت همه ادیان و فرهنگ ها با توجه به مقدمات فرهنگی و تمدنی هر یک از آنها تأکید دارد.
🔸 مشاور جامعه خیریه النجات، آقای جمال الشاطی در اینباره میافزاید: باید دعوت بهگونهای باشد که از فرهنگ همان مردم و کشورها استفاده بهینه شود تا تأثیر این دعوت بیشتر شود.
📌براساس همین سیاست تبلیغی، این کمیته اپلیکیشنی تبلیغی بر پایه سیستم عامل IOS را برای دعوت هندوهای شبه قاره هند راهاندازی کرد.
🔻 از آنجا که چهار زبان انگلیسی، مالایایی، تلوگو و تامیل بیشترین استفاده را در این شبه قاره دارند، این برنامه موبایلی این چهار زبان را پشتیبانی می کند.
✍️ به گفته مدیر پایگاه اینترنتی لجنة الدعوة الإلكترونية، این پایگاه توانسته حدود 4 میلیارد دقیقه صوت به زبان های مختلف را برای مخاطبین خود در سراسر دنیا فراهم بکند.
منبع: پایگاه اینترنتی لجنة الدعوة الإلكترونية
https://edc.org.kw/
🌐 تهیه شده در واحد #بین_الملل
#اسلام #فضای_مجازی #کویت
🌐 دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی مرکز ملی فضای مجازی
🆔 @OISC_Majazi
#پیام_فرمانده
#بصیرت
🔻امام خامنه ای: چیزی که امام حسن(ع) را شکست داد، نبودن تحلیل سیاسی در مردم بود. یک شایعه دشمن میانداخت؛ همه آن را قبول میکردند. ۱۳۷۲/۸/۱۲
#آگاه_باشید👌
❤️ @ghalbeziba313 ❤️
❇️چند نکته امنیتی در خصوص اغتشاشات این روزها
۱- دستگیری ۶ نفر از لیدرهای اصلی اغتشاش در تهران که عضو گروهکهای تروریستی بودند و نیز کشف چندین قبضه سلاح کمری از این افراد نشان داد که هدف اتاق عملیات آشوب پس از سال ۸۸، بالا بردن تعداد افراد در پروژه کشته سازی است، یکی از سرکردگان این گروهک در همان لحظات اولیه بازداشت و تحقیقات اعتراف کرده است که دستور داشته افراد جوان حاضر در صحنه را هدف قرار دهد!
۲- آخرین عملیات دشمن با اسم رمز «مهسا» نشان داد سرویسهای اطلاعاتی در منطقه این بار دو عنصر عملیات روانی و میدانی به را صورت همزمان مورد استفاده قرار دادهاند؛ قلاب اندازیهای یک جانبه از سوی دشمن در یک سال اخیر نتوانسته بود چیزی نصیبشان کند. اما مرگ تلخ مهسا امینی فرصتی بود که شاید تا ماهها و سالهای بعد نظیر آن یافت نشود.
۳- در اغتشاشات پراکنده در روز گذشته هویت مهسا امینی بهکل فراموششده و مانور از موضوع حجاب و مشخصاً روسری سوزی، به همان شعارهای همیشگی اغتشاشات رسید که در یک جمله (هر چیزی بهانه است؛ اصل نظام نشانه است) قابل تجمیع است.
۴- افرادی که شب گذشته به خیابان آمدند جامعه مخاطب گشت ارشاد را به خوبی نشان داد، نگاه گشت ارشاد به زنانی که حجاب ناقصی دارند نیست، بلکه ولنگارانی است که استانداردهای عرفی و نانوشته بدحجابی را نیز زیرپا گذاشته اند.
۵- در شرایطی که طراحی دشمن همهجانبه بوده است، گشت ارشاد باید داخل طرح جامع «امنیت اجتماعی» و همزمان با برخورد با اوباش، معتادان و سگگردانان گنجانده شود تا با سرمایه اجتماعی حداکثری بتواند پیش رود.
۶- ارسال یک پیام از اربیل کردستان به نقده نشان داد بازی را چه کسی هدایت میکند! پیام مسعود بارزانی به خانواده امینی نشان داد دست بازیگر این عملیات بیرون مرز افتاده است، البته شهرتطلبی بارزانی و خبری کردن این تماس باعث شد ماجرا روی آب آمده و سرویس موساد مجری و سازمان سیا به عنوان برنامهریز از خود رونمایی کنند. به نظر همزمان با سفر رئیسجمهور به نیویورک برخی سعی دارند با ایجاد «ساعت صفر» کد مهسا را به پروژه فشار حداکثری لینک کنند.
۷- بازداشت یلدا معیری عکاس اصلاحطلب که یدطولایی درصحنهآرایی اغتشاشات دارد، نقطه اتصال شهریور ۱۴۰۱ به دیماه ۱۳۹۶ بود!
۸- در پیچ تاریخی افول غرب در جهان و زوال غربگرایی در ایران، دشمن در جنگ نوظهور ترکیبی، همه نیروهایش را بهخط کرده تا کار کشور را یکسره کند. آتشافروزیهای دنبالهدار، تنها فاز نخست عملیات است.
۹- هدف از خطشکنی عناصر گروهکی و پشتیبانی گسترده رسانهای آن بود که پای دیگر طیفهای رنگینکمانی نیز به خیابان بازشود؛ حتی طیف نئو فرقانیها (عدالت خواهان سابق) نیز برای خود در این معادله سبدی را در نظر گرفتهاند.
🔻یک قاعده ساده میگوید که همانطور که حجم یک شئ را «طول، عرض و ارتفاع» آن تشکیل میدهد، ابعاد تصویر ذهنی از یک وزنکشی سیاسی و اجتماعی را نیز «کمیت، کیفیت و رؤیت» آن به وجود میآورد. کمیت، تعداد نفراتی است که برای اعلام موضع گرد هم آمدهاند. کیفیت، شدت و حدت انگیزه و موضع افراد است و رؤیت نیز ضریبی است که یک واقعه در رسانههای جمعی و اجتماعی میگیرد و دیده میشود. در عملیات خیابان حجاب رویت مهمتر از دو فاکتور دیگر بود، این موضوع نشان میدهد در دورانی که ایران قویتر از همیشه درصحنه حاضر است؛ برای دشمن امتداد عملیات مهمتر از نتیجه آن است!
https://eitaa.com/joinchat/148242459C3a9653cae7
بلافاصله تمام شبکههای خبری و رسانههای جهانی در یک سناریوی از پیش نگاشته شده به پوشش گستردۀ خبر مرگ مهسا امینی میپردازند و آن را تیتر نخست تمام اخبار میکنند. پیادهنظام داخلی دشمن یعنی سلبریتیها، اصلاحطلبان و روزنامههای زنجیرهای هم در یک حرکت همزمان فریب رسانهای داخلی را آغاز میکنند و یک شوک رسانهای به وجود میآورند و همگی پلیس را مقصر این حادثه میدانند، این در حالی است که این جانوران دو زیست در ماجرای «شلیر رسولی» که برای حفظ پاکدامنیاش، خود را از ساختمان به پایین پرتاب کرد و یا پیشتر در ماجرای قتل «میترا استاد» توسط «محمدعلی نجفی» اصلاحطلب، هیچگونه واکنشی از خود نشان نداده بودند. دلیل این امر را شاید بتوان در توییت سرکرده منافقین «مریم رجوی» جست که نوشته بود «مهسا امینی رمز آغاز قیام علیه جمهوری اسلامی»!
چند عکسـپرتره هم طی این روزها از مهسا در فضای مجازی منتشر میشود که همگی آرام، زیبا، معصوم و صد البته مظلوم است. شهید مهسا امینی!
با کلید واژههای حجاب اجباری، زن، آزادی زنان، ظلم و غیره... زنان و دختران جامعه را عصبانی، افسرده و پرخاشگر میکنند و آنگاه دست به اقدامات خیابانی نظیر تجمعات سقز و کرج و تهران و... میزنند. فقط کافی است تا در این مرحله نظام اشتباه کرده و دست به اسلحه ببرد!
در این فرض احتمال خودکشی مهسا توسط دارو برای عملیات انتحاری بر علیه نظام جمهوری اسلامی محتمل است. کافی است کمی زاویه دید را عوض کنیم و به این فکر کنیم که شاید مهسا برای ایجاد تنش و با نقشه قبلی کاری کرده تا توسط نیروی انتظامی بازداشت شود تا در فرصتی مناسب با خوردن نوعی سم یا دارو که در کالبد شکافی اثری از آن دیده نشود، دست به عملیات انتحاری نرم بزند و با تیتر «نیروهای امنیتی ایران دختر بیماری را به خاطر بیرون بودن موهایش کشتند» یک بمب رسانهای در کشور منفجر کند.
احتمالی که با بررسی سوابق خانوادگی و زندگی مهسا قابل اثبات است. هر چند تاکنون گزارشی در این خصوص ارائه نشده و همۀ آنچه گفته شد بر پایه احتمالات استوار است، اما بررسی اطرافیان و محیط زندگی مهسا میتواند راهگشای این سؤال باشد که آیا کس یا کسانی در اطراف او میتوانستهاند آنقدر بر او اثرگذار باشند که دخترکی ساده و معصوم را احساساتی کرده و او را قانع به انجام چنین کاری بر علیه نظام و کشور خود کرده باشند؟
از سوی دیگر در این ایام فضا نیز کاملاً بر علیه دشمنان نظام است. دولتی مردمی بر سر کار است، مردم در تجمع عظیم اربعین هستند و جاماندگان در حجم چند میلیون نفری در مشهد و اماکن مقدس ایران حضور یافتهاند. ایران عضو دائمی پیمان شانگهای شده و ... پس باید به طریقی به اهداف زیر برسند:
1) اغتشاش و ناآرامی در ایران برای مشغول کردن نظام به اختلافات داخلی، آنهم در شرایطی که با اقدامات دولت جدید امید در دل مردم مظلوم ایران زنده شده است.
2) کم کردن توجه ایران به تنش مرزی بین آذربایجان و ارمنستان و تغییر احتمالی نقشه جغرافیایی طبق خواست اسرائیل و آمریکا
3) وضع تحریم جدید علیه ایران
4) زیر سوال بردن موفقیتهای امنیتی در نابودی عوامل نفوذی دشمن
5) تحریک مردم غیور کردستان علیه جمهوری اسلامی ایران
6) ایجاد یک هجمه جهانی علیه جمهوری اسلامی
7) تخطئه قوانین عفاف و حجاب
8) تضعیف نیروی سرافراز پلیس جهت پیشبرد اهداف خود، مشابه کاری که در سال 1378 در ماجرای کوی دانشگاه با نیروی انتظامی کردند
9) تحت الشعاع قراردادن راهپیمایی عظیم اربعین امسال
10) تهیه مقدمات برای روز خیالی کورش
11) به انفعال انداختن نظام و بدهکار کردنش
12) و بسیاری دلایل پیدا و پنهان دیگر
آنچه در این مقاله مطرح شد با ادای احترام به مرحومه امینی و عرض تسلیت به خانواده محترم ایشان، صرفاً برای جلوگیری از هرگونه خطر برای امنیت ملی ایران عزیز است و نویسندگان مقاله معتقدند که اگر خطا یا اشتباهی از سوی مأمورین نيروي انتظامي صورت گرفته باشد، باید به آن رسیدگی شود و عامل تنبیه و مجازات شود، با اینجال یکبار دیگر این سوال را تکرار میکنیم: مرگ یا عملیات انتحاری مهسا امینی؟
مهران غلامی
مهدی تابنده
1401/6/28