eitaa logo
معارف اسلامی
597 دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
2.6هزار ویدیو
250 فایل
🔷 برای ارتباط با ادمین از این آیدی استفاده کنید 👇🏻 @drhosseins
مشاهده در ایتا
دانلود
9.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 جکسون هینکل فعال آمریکایی: این محشرترین برهه تاریخ است که در آن زندگی میکنیم جهان غرب در همه جبهه در حال شکست خوردن است، روسیه در اوکراین در حال پیروزیست، ایران با چکش منطقه‌ای خود مدام بر سر اسرائیل می‌کوبد حوثی‌ها در حال فلج کردن اقتصاد نظام جهانی هستند و... https://eitaa.com/joinchat/232980563C19ce5274b6 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 👈 عضوشوید. @Islamimaaref
٦. هر آنچه به ذهن تو می‌رسد ولی بر زبان نمی‌آوری در جای دیگری ثبت می‌شود . آنچه به ذهنت می‌رسد و درباره آن صحبت می‌کنی و به آن عمل می‌کنی در واقعیت تو تجلی و تظاهر پیدا می‌کند. ٧. امکان ندارد تو به چیزی فکر کنی، و یا درباره ی آن صحبت کنی، و به آن عمل کنی، در حالی‌که به آن باور نداشته باشی. بنابراین فرایند خلقت باید شامل باور یا آگاهی باشد. (تو به کمک ایمان شفا خواهی). این ایمان مطلق است. این بصیرت قلبی است. این، یقین کامل است. بنابراین بخشِ عملی خلقت همواره آگاهی و دانایی را در بر داشته و شامل یقین کامل و قبول کاملِ واقعیت ها است. (گفتگو با خدا، ج1، ص 114) ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 👈 عضوشوید. @Islamimaaref
*عمامه عاریتی؟!* مرحوم حاج شیخ عبدالکریم حائری از شاگردان مرحوم میرزای بزرگ شیرازی در سامرا بود. *در حرم محضر امیرالمؤمنین (ع)* می‌رود. زیارت می‌کند و به آقا می‌گوید: *آقا ما داریم برمی‌گردیم به ایران و می‌دانم برگردم، سیل مقلّدان و مراجعان در مسائل شرعیه به سمت ما می‌‌‌آید. آقا، یک الگویی را به ما معرفی کنید که من در آینده‌ی زندگی‌ام، این الگو بشود برای ما شاخص، این استقبال دنیا، مرجعیت، عزّت، ثروت و آقایی، ما را غافل نکند.* *حاج شیخ عبدالکریم حائری سه ماه نجف می ماند* و صبح و شام وقتی حرم مشرّف می‌شود، از امیر المؤمنین (ع) همین خواسته را تقاضا می‌کند. *سه ماه هم ایشان کربلا می‌ماند.* جمعاً می‎شود شش ماه. دیگر ایشان داشته باز ناامید می‌شد که شاید آقا امام حسین (ع)هم مصلحت نمی‌دانند که معرفی کنند، آن شب با دل شکسته از حرم می‌‍‌رود در همان منزلی که در کربلا اسکان داشتند، ایشان شب می‌خوابد، *خواب سیدالشهداء (ع) را می‌بیند. آقا می‌فرماید:* "شیخ عبدالکریم! از ما یک انسان جامعِ کاملِ وارسته می‌خواهی به عنوان الگو؟" می‌گوید: بله آقا. *می‌فرماید:"فردا صبح وارد حرمِ ما که می‌خواهی بشوی طلوع فجر،کنار قبرِ حبیب بن مظاهر اسدی، یک جوان 18 ساله‌ای نشسته،* عمامه‌ای کرباسی به سر دارد و یک عبای کرباسی ولباس کرباسی هم پوشیده. شما که وارد می‌شوی،این جوان بلند می‌شود وارد حرم می‌شود یک سلامی پایین پا به من می‌کند،یک سلام به علی اکبر، یک سلام به جمیع شهداء،از حرم خارج می‌شود بعد از طلوع فجر.این جوان را دریاب که یکی از انسان‌های بزرگ است ". حاج شیخ می‌فرماید: بیدار شدم. طلوع فجر، وقتی وارد حرم شدم،دیدم کنار قبر حبیب بن مظاهر، همان گوهری که امام حسین (ع) حواله کرده بود، نشسته بود. وارد شدم، این قیام کرد و آمد در حرم و یک سلام به حضرت سیدالشهداء(ع)،یک سلام به علی اکبر و یک سلام به جمیع شهداء، ازحرم خارج شد آمد به ایوان و از آنجا به صحن رفت. دنبالش دویدم. در صحن،صدایش زدم و گفتم:آقا،بایست من با تو کار دارم. برگشت یک نگاهی به من کرد و گفت: "آقا! عمامه‌ی من عاریتی است. " و رفت. از صحن رفت بیرون،رفت در کوچه‌ پس‌کوچه‌های کربلا، دنبالش دویدم: آقا! عرضی دارم، مطلبی دارم، بایست. دوباره درحال حرکت برگشت و گفت: "آقا! عبای من هم عاریتی است "؛ و رفت. آقای حاج شیخ عبدالکریم می‌گوید: دیدم دارد از دستم می‌رود؛ محصول شش ماه زحمت درِ خانه‌‌ی دو امام،بااین دو کلمه دارد می‌گذارد و می‌رود. دویدم و خودم را به او رساندم و دستش را گرفتم و گفتم: بایست.عبای من عاریتی است؛ عمامه‌ی من عاریتی است یعنی چه؟ *شش ماه التماس کرده‌ام تا شما را معرفی کرده‌اند، کار داریم با شما*. یک نگاهی به حاج شیخ می‌کند و می‌گوید: "چه کسی من را به شما معرفی کرد؟". آقا شیخ عبدالکریم می‌گوید: صاحب این بقعه و بارگاه، سید الشهداء(ع). به حاج شیخ عبدالکریم می‌گوید: "امروز چندمِ ماه است؟" حاج شیخ عبدالکریم روز را می‌گویند. می‌گوید: "دنبال من بیا ". در کوچه‌پس‌کوچه‌های کربلا می‌روند تا به خارج از کربلا می‌رسند.یک تلّی بود که روی آن تل، یک اتاقکی بود. می‌رسد به درِ آن اتاق و می‌گوید: اینجا خانه‌ی من است، فردا طلوع فجر، وعده‌ی دیدار من و شما همین جا. می‌رود داخل و در را می‌بندد. شیخ فرموده بود: من در عجب بودم؛ خدایا، این چه مطلبی می‌خواهد به من بگوید که موکول کردبه فردا.چرا امروز نگفت؟! آن درسی که بناست به من بدهد و زندگی آینده‌ی من را تضمین کنددر معنویت؛ بشود درس؛ بشود پیام. ایشان می‌فرماید: لحظه‌شماری می‌کردم.آن روز گذشت تا فردا و طلوع فجر، رفتم بیرونِ کربلا، روی همان تل پشتِ همان اتاقک.آمدم در بزنم، صدای ناله‌ی پیرزنی از درون آن اتاق بلند بود و صدا می‌زد: وَلَدی! وَلَدی.پسرم، پسرم. در زدم، دیدم پیرزنی با چشمان اشک آلود در را گشود. گفتم: خانم دیروز یک جوانی زمان طلوع فجر، وارد این خانه شد و گفت اینجا خانه‌ی من است و با من وقت ملاقات گذاشته.این آقا کجاست؟ گفت: این پسرِ من بود، الآن پیشِ پای شما از دنیا رفت. وارد شدم. دیدم پاهای این جوان به قبله دراز، هنوز بدن گرم. گفتم: وا أسفا! دیر رسیدم. یک روز حاج شیخ بر فراز تدریس کرسی درس خارج در قم، این خاطره را نقل کرده بود از دوران جوانی و بعد فرموده بود: آن درسی که آن جوانِ بزرگ و کامل از طرف امام حسین (ع) به من آموخت، درسِ عملی بود. روز قبل به من گفت: آقا عمامه‌ی من عاریتی است، عبای من عاریتی است. فردا جلوی چشمانِ من، عبا و عمامه را گذاشت و رفت. می‌خواست به من بگوید: *شیخ عبدالکریم حائری! مرجعیت، عاریتی است. ریاست، عاریتی است. خانه‌هایتان، عاریتی است پول‌های حسابتان، عاریتی است وجودتان، عاریتی است سلامتی‌تان، عاریتی است. هر چه می‌بینید، عاریه است. و امانت است دل به این عاریه‌ها نبندید. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 👈 @Islamimaaref
💐 میلاد باسعادت حضرت امام محمد تقی، جواد الائمه و حضرت علی اصغر علیهماالسلام مبارک باد. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 👈 عضوشوید. @Islamimaaref
12.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سلام علیکم توصیه می‌شود حتما این کلیپ رو مشاهده فرمائید. لطفا نشر حداکثری ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 👈 عضوشوید. @Islamimaaref
2.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آیاتی موثر در اجابت دعا حتما انجام بدین، دو سه دقیقه بیشتر وقت نمی‌گیره. برای بقیه هم بفرستین. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 👈 عضوشوید. @Islamimaaref
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 👈 عضوشوید. @Islamimaaref
نکتهٔ بسیار مهمی که معمولاً مغفول واقع میشود، تفاوت ظریف واژه‌های عدل، انصال، و فضل است‌‌. آنچه در کف است و رعایتش بر همه واجب و ترکش مساوی ظلم بوده و عذاب دنیوی و اخروی دارد، عدل است. عدل قانون است. خشک است. میگوید اگر کسی را کشت، میتوانید بکشیدش. یعنی حق دارید بکشیدش. عدل در کف است. اما سقف، فضل یا همان احسان است. در احسان نه تنها انسان انتقام نمیگیرد و نه تنها از بدی‌ها گذشت نمی‌کند، بلکه در ازای آنها خوبی می‌کند‌. ما از خدا انتظار داریم که با ما با فضلش تا کند نه عدلش. رسول خدا(ص) میفرماید: بر مدار عدل، هیچ‌کس لایق بهشت نمیشود و فضل است که مؤمنان را بهشتی می‌کند. هرچه کسی بیشتر مرضی خدا باشد، خدا بیشتر از عدل فاصله گرفته و با فضلش با وی تعامل می‌کند. پس عدل در همه‌جا زیبنده است ولی فضل به لیاقت طرف منوط است. ما باید با همه عادل و با خوبان و نزدیکان و ذوی‌الحقوق، فاضل و محسن باشیم. عدل رحمانیت است و فضل رحیمیت. هر دو هم لازم است: إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَالْإِحْسَانِ [سوره النحل : 90]. اما ما بین این سقف و کف، یک چیز دیگری هم هست که عبارتست از انصاف. انصاف خودش واژهٔ نصف را در خود نهان داشته. انصاف گاهاً با الفاظ قسط و مساوات هم در ادبیات دینی آمده: فَأَصْلِحُوا بَيْنَهُمَا بِالْعَدْلِ وَأَقْسِطُوا إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُقْسِطِينَ [سوره الحجرات : 9]. بیست و چند بار خدا در قرآن به قسط دعوت کرده. در قسط، انسان خودش را نصف میکند و نصف وجودش را میبرد آن طرف دیگر و از دید شخص دیگری که با او در مسئله‌ای درگیر است به قضیه می‌نگرد و هرچه برای خود می‌پسندد، برای او هم می‌پسندد. یعنی منفعت را مساوی تقسیم میکند. برای همین به آن مساوات هم میگویند. یعنی میگوید اگر خودم آنطرف بودم، انتظار داشتم با من چگونه رفتار کنند؟ پس سعی می‌کند همانطور رفتار کند که انتظار دارد با او رفتار کنند. قسط، فضیلت اخلاقی است؛ عدل حد ادنای اخلاق است بطوریکه نبودش مساوی با رذیلتِ ظلم است و احسان، کمال اخلاق یا مکارم اخلاق است. کسی که با احسان با دیگران رفتار میکند، محسن است و خدا هم با احسان با وی تعامل میکند و کسی که با قسط و انصاف با دیگران رفتار می‌کند، خدا دوستش دارد و نسبت به او انصاف را رعایت می‌کند یعنی ضعف‌ها و فقدان‌ها و جهل‌ها و شرایط خاص او را هم مدّ نظر قرار میدهد و در عقاب او سرعت به خرج نمیدهد. چنین کسی به مغفرت نزدیک است و عاقبت، عاقبت به خیر میشود‌. لازمهٔ انصاف نسبت به مردم، برخورداری از صفت رحمت است. آدمی که بقدر انصاف، رحمت داشته باشد، همان رحمت، عاقبت به خیرش می‌کند‌: مَن رَحِمَ عُصفوراً، رَحِمَهُ الله. کسی که به گنجشکی رحم کند، خدا به او رحم می‌کند‌. در احسان، وجود فرد چنان از مهر و محبت و رحمت، مملوّ است که به لیاقت دیگران نگاه نمی‌کند. مثل ابر است که می‌بارد، مثل خورشید که می‌تابد. برای همین محسنین حساب و کتاب ندارند و غرق رحمت خدا بوده و بی‌حساب به بهشت میروند. اما اهل عدل و حساب و کتاب با مردم، آنها مدام مردم را قضاوت کرده، در موارد زیادی مستحقّ نمی‌دانند و محروم می‌کنند. لذا با خودشان هم همینطور تا می‌شود و محرومیت زیادی می‌کشند و حساب و کتاب دقیقی دارند. پناه بر خدا از عدل! اهل عدل زیاد در وادی ظلم می‌لغزند و زیاد آتش آنها را مسّ می‌کند. این سه‌‌گانه تقریباً منطبق است بر سه‌گانهٔ اصحاب شِمال، اصحاب یمین، و مقرّبین. هرچه انسان فتیلهٔ رحمت را در خود بالاتر بکشد، راحت‌تر به سعادت می‌رسد و راحت‌تر از سختی‌های دنیا و عُقبی میگذرد. چون بهرهٔ خودش از رحمت خدا بیشتر میشود. در واقع ما با جاری کردن رحمت خدا از وجود خود به اطراف، واجد آن می‌شویم. اگر رحمت از ما بسوی دیگران جاری نشود، به خود ما هم نمیرسد. این، سرّ حدیث نبوی است که: إرحَم، تُرحَم. حجةالاسلام مصطفی نیک اقبال ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 👈 عضوشوید. @Islamimaaref
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 👈 عضوشوید. @Islamimaaref
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 👈 عضوشوید. @Islamimaaref
خانه‌ی جهنمی چه خانه‌ای است؟! ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 👈 عضوشوید. @Islamimaaref
🔰نویسنده این متن زیبا را نمی شناسم اما هر که هست خدا به او و قلمش برکت دهد. 🌲یکم بهمن ۵۷ آیت‌اللّه خمینی با قبای نوک‌مدادی و عرقچین سفید درحالی که پارچه سفید با خط‌های آبی روی دوش‌انداخته، در کلبه‌ محقری میان دهکده نوفل‌لوشاتو مشغول چای‌نوشیدن است. چند کتاب قطور کهنه اطراف خود چیده و روی میز تحریر کوچک‌اش مشغول تصحیح آخرین کتابش است. پنجره اتاق باز است. نسیم خنکی از میان درختان حیاط، می‌خزد توی اتاق؛ کاغذها را جابه‌جا میکند و گونه‌های آقا را نوازش میکند. امروز جمهوری اسلامی فقط درحد فکری در ذهن آقاست و ایده ولایت فقیه، فقط درحد نوشته‌های سیاهی روی کاغذهای سفید روی میز. ابرقدرت‌ها به تلاطم افتاده‌اند. روح‌اللّه اما کار را به‌ خدا سپرده. او اگر بخواهد نظم ظالمانه جهانی تغییر خواهد کرد. آیت‌اللّه، چایش را می‌نوشد. 🌲یکم بهمن ۱۴٠۲ آیت‌اللّه خامنه‌ای در اتاق کارش در خیابان فلسطین‌جنوبی تهران مشغول کار است. حالا جمهوری اسلامی روی زمین است. ولایت فقیه لای کاغذها نیست. شهرهای موشکی زیر پاهایش در جریان است و ماهواره جدید، بالای سرش در مدار قرار گرفته. مشت مستضعفین پر شده. نیروهای آیت‌اللّه، نه در میدان ژاله تهران که در قلب بیروت و دمشق و بیخ گوش اسرائیل شهید می‌شوند. دریا را بچه‌های یمن قبضه کرده‌اند و خشکی را چریک‌های حزب‌اللّه و قدس و کتائب. متخصصان، آمریکای امروز را حتی قابل مقایسه با آمریکای ۵۷ نمی‌دانند. اسرائیل توان خروج از پیچیده‌ترین و طولانی‌ترین نبرد تاریخ خود را ندارد. عکس امام روی دیوار لبخند می زند. آیت‌اللّه، چایش را می‌نوشد. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 👈 عضوشوید. @Islamimaaref