eitaa logo
معارف اسلامی
574 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
2.3هزار ویدیو
237 فایل
@drhosseins برای ارتباط با مدیر کانال از این آی دی استفاده کنید.
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ شبکه‌‌های اجتماعی سلاح جنگی ارتش آمریکا لی فنگ، افشاگر توئیتر: 🔹ارتش آمریکا در شبکه‌های اجتماعی مثل فیسبوک، تلگرام، توئیتر و... شبکه مخفی عملیات روانی دارد. آن‌ها با کمک اخبار دروغ و جعلی و تصاویر دیپ‌فیک علیه کشورهای مخالف آمریکا فعالیت می‌کنند. ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ دوستان خود را به جبهه انقلابی جنوب دعوت کنید! https://eitaa.com/jejonoob 👈 عضوشوید @Islamimaaref
علیان حاج آقا: من اگه دختر بودم عاشق جمهوری اسلامی میشدم! بهم مهریه میداد بهم نفقه میداد بهم اجرت المثل میداد بهم بابت شیر دادن بچم پول میداد تو ادارات و کارخونه ها کارهای آسون و دفتری رو میداد به من سربازی هم نمیفرستادم حضانت بچمو تا ۷ سالگی میداد بهم جنگ نمیفرستادم به شوهرم ۲ برابر خواهر شوهرم ارث میداد اگه میرفتم سرکار تمام پولام برا خودم بود و شوهرم حق نداشت پولم رو از بگیره و من وظیفه نداشتم پولم رو خرج زندگی مشترک کنم وظیفه نداشتم خونه و ماشین و لوازم خونه‌ تهیه کنم چون همش رو باید شوهرم تهیه میکرد، خرج عروسی با شوهرم بود فقط یه کار ازم میخواست اونم یه روسری بود که ارزشش رو داشت بندازم رو سرم. ✅ در فضای مجازی آگاهانه بپذیریم
احادیث آیه ۳۱ از سوره بقره - تفسیر روایی اهل بیت علیهم السلام http://alvahy.com/%D8%A8%D9%82%D8%B1%D9%87/31 👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌 👈 عضوشوید @Islamimaaref
📰بهترین روش مقابله‌ قانونی و شرعی با زن‌هایی که در معابر عمومی، کشف حجاب می‌کنند و به حکم قرآن و قانون کشور، عمل نمی‌کنند: 🔹️زنی که حجاب را قبول ندارد و کشف حجاب می‌کند: یعنی قوانین اسلام و قوانین مدنی را قبول ندارد. 🔹️لذا زنی که قوانین اسلام را قبول ندارد، در صورت شکایت به دستگاه قضایی برای اجرای مهریه، نباید مهریه به او تعلق بگیرد. چون مهریه قانون اسلام است. نباید به او نفقه تعلق بگیرد، چون نفقه قانون اسلام است. نبایدحضانت فرزند را تا ۷ سالگی به او بدهند، چون حضانت قانون اسلام است. 🔹️زن بی حجابی که مورد تعرض و خیانت و جسارت قرار گرفت، حق شکایت به هیچ ارگان اسلامی را ندارد چون خودش با بی‌حجابی، انتخاب کرده که اینگونه با او رفتار شود. 🔹️امید است از این پس، دستگاه قضایی در زمینه شکایت شهروندان قانون‌شکن و بی‌حجاب، موارد بالا را مورد توجه قرار دهد. نمی‌شود که در اجرای قانون، سلیقه‌ای عمل کرد و در کنار کشف حجاب، توقع اجرای مهریه و... را داشت. 🇮🇷اخبار جبهه انقلاب اسلامی @News_Revolution 📡 👈 عضوشوید @Islamimaaref
ما باید به نخبگان طراز اول ادبی، به چشم یک سرمایۀ ویژۀ انسانی نگاه ‌کنیم نه این‌که فقط وقتی قله می‌شوند به آن‌ها توجه ‌کنیم. ما برای داشتن یک معلّم ادبیات در ساختار آموزش و پرورش چه‌قدر هزینه می‌کنیم؟ آن نیروی انسانی که می‌تواند ادبیات تولید کند چقدر ارزش دارد؟ آدمی خلاق و آفرینشگر، نه این‌که صرفاً ادبیات را منتقل کند یا آموزش بدهد یا بازگویی کند. کسی‌که می‌تواند ادبیات ایجاد کند، می‌تواند ادبیات گذشتۀ ما را روزآمد کند... متن کامل مصاحبۀ علی‌محمد مؤدب با اندیشه‌نامۀ پایداری را از پیوند زیر بخوانید: https://shahrestanadab.com/Content/ID/12339/ @shahrestanadab 👈 عضوشوید @Islamimaaref
❌گناهی که انسان را زود هلاک می کند ┄┅═══✼🍃💐🍃✼═══┅┄ زندگی به سبک‌کلام اهل‌بیت سلام‌الله‌علیهم👇 https://eitaa.com/joinchat/3549036638C527104af53 🌹اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🌹 👈 عضوشوید @Islamimaaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥سخنان عجیب رهبر جنبش ری استارت در خصوص علت اصلی فوت و شروع اغتشاشات. به اعترافات این خائن توجه کنید بعد قضاوت باخودتان. باهمه خیانت هاو نفهمی هایش، پرده ازکاراین بی غیرت ها وحرام لقمه ها وفاسدهابرداشت. 🤣 @Tanzsiyase
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️‌ که شد! 🔹‌ سیاستمدار و یکی از سرسخت‌ترین مخالفان اسلام در پارلمان هلند بوده که اکنون خودش به یکی از طرفدارهای اسلام تبدیل شده است. 🌐 به دیـــــــده بــــــان بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/691208313Ce043051afa 👈 عضوشوید @Islamimaaref
🔻خلاصه مطالب ارائه شده در نشست تحلیل روانشناختی علل حضور نوجوانان در اعتراضات 🔻 🎙سخنران: حجت الاسلام و المسلمین دکتر مهکام ریاست محترم انجمن روانشناسی اسلامی حوزه علمیه قم هیئت علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی ره 💢 مقدمه اتفاقات اخیر دل همه را به درد آورد. اما یکی از مهم ترین اخبار در این میان حضور نسبتا در خور توجه نوجوانان است. نکته مهم دیگر اینکه بخش جدی از پرخاشگری ها مربوط به این گروه سنی بوده است. اظهار نظر بسیاری از نخبگان متاسفانه با واقعیت ها سازگاری نداشته است. در این جلسه ما به دنبال عوامل حضور نوجوانان هستیم. پدیده های اجتماعی از عوامل متعددی پیروی می کند، ما بیشتر به عوامل روانشناختی توجه خواهیم داشت و علل را با نگاه روانشناختی تبیین خواهیم کرد. 🎖مطالب ارائه شده، نتیجه پژوهشی میدانی است: مصاحبه با ۳۰۰ نوجوان دستگیر شده در اغتشاشات در ۴ استان مصاحبه با ۱۰۰ نوجوانان همراه با خانواده هایشان ✅ نتایج به دست آمده از علل به شرح زیر است: 1⃣ عوامل مرتبط به دین و مذهب 🔸شبهه ذهنی نسبت به خدا و مناسک دینی 🔹شبهات متعدد نسبت به تبعیض دین در جنسیت 🔸شبهات متعدد نسبت به حجاب و حجاب اجباری 🔹شبهات متعدد نسبت به نگاه دین به آزادی 🔸شبهات متعدد نسبت به نظام جمهوری اسلامی 🔹عدم تقید یا تقید پایین به مناسک دینی 🔸عدم تقید به حجاب و داشتن روابط با نامحرم 2⃣ عوامل خانوادگی 🔹 روابط ضعیف درون خانواده (طلاق، اعتیاد، خیانت و عوامل مختلف ضد استحکام خانواده) 🔸 مشکلات بین فرزندان با والدین (گسست بین نسلی)، اختلافات شناختی، فاصله عاطفی 🔹 بهم ریختگی ساختار خانواده 🔸 سبک نامناسب فرزندپروری خانواده هایی با سبک: سخت گیر، سهل گیر، بی توجه سبک بی توجه: فرزندان یاغی و طغیانگر بار می آورند انتقال خشم از والدین به جامعه نکته: مسائل معیشتی در خانواده متغیر اثر گذاری نبوده است. ۳۰ درصد در خانواده های مرفه ۳۵ درصد در خانواده های معمولی ۲۵ درصد در خانواده های فقیر 3⃣ عوامل اجتماعی 🔹عوامل انسانی همسلان: بحث نفوذ اجتماعی و همنوایی ضعف اعتماد به نفس و عزت نفس پایین باعث همنوایی معلمان: انتقال نگاه منفی در چهار پنج سال گذشته و ایجاد حس کمبود اعتماد به نفس و تشویق مهاجرت و بزرگ نمایی غرب و آتش بیاری در وقایع اخیر سلبریتی ها: تبدیل شدن شخصیت های مشهور به مراجع علمی و فرهنگی 🔸 حاکمیت سیاست های غلط برخوردهای بد اداری 🔹رسانه ها : القاء مطالب زیر ایران بدترین کشور عدم آزادی بیان دروغگویی حاکمیت احساس مظلوم بودن مطالبه گری پرخاشگرانه 🔸 احساس های عمومی وضعیت بد آزادی وضعیت بد اقتصادی تمایل به زندگی در خارج از کشور 4⃣ عوامل فردی (روانشناختی) 🔸 عوامل فردی - هوش انتزاعی ضعیف (تجزیه و تحلیل پایین) -مرکز کنترل بیرونی (شخصیت پیرو + همنوایی بالا) و خودکنترلی پایین -حرمت خود پایین (دریافت احساس ارزشمندی از بیرون) -نیاز شدید به خود نمایی -هیجان پذیری شدید 🔹 بیماری های مشاهده شده: - رگه هایی از اختلال شخصیت ضد اجتماعی نمایشی مرزی اختلال دو قطبی 🔸 سایر عوامل فردی: - اعتیاد به بازی های رایانه ای (خشونت آمیز و هجومی علیه ایران) - حضور مستقیم در فضای مجازی و وابستگی به آن - ضعف و افت تحصیلی - اعتیاد دائم و موقت یا مصرف مواد و الکل 🔷 مشکلات هویتی: جنسیتی، دینی، ملی، خانوادگی، منشی (شخصیت)، اجتماعی اگر داده های این شش بعد مختل شد، چه می شود؟ بزرگ ترین ضعفی که در بین نوجوانان مشاهده شد: گمگشتگی هویت به خصوص: هویت دینی، ملی، منشی
🚨 عاقبت اختلاسگران در ایران ⭕️ احکامی که رسانه‌ها اعلام نمی‌کنند! 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1655832592Cd30cd51591
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| نماهنگ «اینها افسانه است.» بیانات آیت الله پیرامون شخصیت مرحوم آیت الله محی‌الدین حائری شیرازی (ره) ۹۶/۱۰/۱۴ 💻 @mesbahyazdi_ir 👈 عضوشوید @Islamimaaref
🔰سند خیلی محرمانه ساواک از برنامه بهائیان برای مسلمانان جهت تغییر نوع پوشش و ساختمان 📁متن سند: 🔸جلسه ای با شرکت 9 نفر از بهائیان ناحیه 15 شیراز در منزل آقای فرهنگ آزادگان و زیر نظر آقای لقمانی تشکیل گردید. 🔹بعد از قرائت نامه آقای ولی اله لقمانی در مورد ادیان جهان و آمار آنها و شهدای بهائیت سخت گفت. وی اضافه کرد، آقایان بهائیان بهتر است بیشتر مطالعه نمایند و از روی حقیقت قضاوت کنند تا بفهمند معنی بهائیت که امروز آزادی بیشتری دارند یعنی چه؟ 🔸در زمان قدیم احبا نمیتوانستند بگویند ما بهایی هستیم و نمیتوانستند تبلیغ کنند اگر هم مبارزه ای مینمودند فورا آنها میکشتند. لیکن اکنون آن تعصب ها کنار گذاشته شده است. 🔹اکنون از آمریکا و لندن صریحا دستور داریم در این مملکت مد لباس و یا ساختمان ها و بی حجابی را رونق دهیم که مسلمانان نقاب از عورت خود بردارند. 🔸به طوریکه من مطالبی در منزل آقای معتمد قرائت کردم و تمام دختران و پسران بهایی خوشحال شدند. 🔹در ایران و کشور های مسلمان دیگر، هرچه بتوانید با پیروی از مد و تبلیغات ملت اسلام را رنج دهید تا آنها نگویند امام حسین فاتح دنیا بود و علی غالب دنیا البته بهائیان هم تصدیق دارند ولی نه برای قرن اتم، اتمی که بدست بهائیان درست میشود اسلحه و مهمات بدست نوجوانان ما در اسرائیل ساخته میشود. 🔸این مسلمانان آخر به دست بهائیان از بین میروند و دنیای حضرت بهاء اله رونق میگیرد. @yamahdiadrekni72 حیات طیبه.. اکثر بهاییان در ایران یهودیان مخفی وپلیدی هستند که به دنبال گسترش فساد دربین مردم ایران می باشند بسیاری از بی حجابها در تهران قم وشهرهای دیگر
شما دعوتید به گــروه شرح نهج البلاغه «پای منبر مولا». کلاس آنلاین شرح نهج البلاغه، آرشیــــو صوتی تمــام جلسات، متــن خلاصه نویسـی دروس و آزمون هفتگی به صورت رایگان. https://eitaa.com/joinchat/2066481246Cb13f0be69d
💎امیرالمومنین علیه السلام فرمودند: به خدا سوگند كه تا فاطمه سلام الله علیها زنده بود، نه او را عصبانى نمودم و نه به كارى مجبورش كردم! او نيز، نه مرا عصبانى نمود و نه در كارى از من نافرمانى كرد. هر وقت به او نگاه مى‌‏كردم، غم‌‏ها و اندوه‌‏هایم برطرف مى‌شد. 📖كشف الغمّة ج۱، ص۳۶۳ ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ جبهه انقلابی جنوب https://eitaa.com/jejonoob
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از آخرین خبر
4_5859612577578880767.mp3
8.18M
🔺مداحی سلیم موذن‌زاده به مناسبت شب شهادت حضرت زهرا (س) 🔹یا فاطمه؛ من عقده ی دل وا نکردم 🔹گشتم… ولی قبرِ تو را پیدا نکردم 🔹چشم انتظارم مهدی بیاید؛ تا تربتت را پیدا نماید 🏴 شهادت بانوی دوعالم، حضرت فاطمه‌ زهرا (س) تسلیت باد. @Akharinkhabar
🔻انفعال در مسجد، اغتشاش در محله (۳): مسجد به‌مثابه سرچشمۀ شبکه‌سازیِ انقلابی در محله 🖊 مهدی جمشیدی ۱. تا حدی و به‌صورت نسبی، روحانیّتِ در «متن زندگی» به روحانیّتِ در «محراب» تبدیل شده است؛ روحانیّتِ «خیابان‌گرد» و «محله‌نشین»، به روحانیّتِ «منبرنشین» و «اداری» فروکاهیده شده است؛ روحانیّتِ «گره‌گشا از مسأله‌های شخصی و خانوادگیِ مردمِ محله»، به روحانیّتِ «بیگانه» و «نامحرم» تنزّل یافته است. سهم مردمِ محله از حضور روحانیّت، همین اندازه است. او قادر نیست که امامت محله را بر عهده بگیرد و به «جریان‌سازی» در بافت محلی بپردازد؛ چون فرصت ندارد که در میان مردم باشد. «ساختارهای رسمی» و «جلسه‌های حاکمیّتی» و «مناسبات سیاسی»، تمامیّتِ امام جماعت را بلعیده‌اند و چیزی را برای «مردم» باقی نگذاشته‌اند؛ جز همان پیش‌نمازی که البتّه فایدۀ اجتماعی بر آن بار نخواهد شد. در واقع، مسجد از منزلتِ متعالیِ پیشینِ خویش ساقط شده است و دیگر اعتباری ندارد؛ همچون امری «فرعی» و «حاشیه‌ای» است که کارکردی ندارد و تنها دلیل بودن و ماندنش، خودش هست. در این حال، روشن است که امام جماعت نیز هویّت و حرکت خود را به مسجد گره نمی‌زند و آن را «اصل» و «اساس» نمی‌شمارد، بلکه به سوی «ساختارهای حاکمیّتی» می‌غلتد و می‌کوشد در آنها تثبیت شود. تمام قصّۀ مسجد، همان چند رکعت نماز است و البتّه چند حاشیۀ شکلی و تکراری نیز به‌عنوان کار تبلیغی و ترویجی به آن ضمیمه می‌شود تا کسی خُرده‌گیری نکند. این اندازه کار نیز از هر کسی و با هر میزانی از مشغله نیز ساخته است. (مقصود من، دفاعِ همدلانه از هویّت دیرینه و کارکرد‌های وسیعِ روحانیّت است که در اثر یک چرخشِ اجتماعیِ نامحسوس، از دورۀ مشروطیّت به این سو، رقیق شده‌اند، نه طعنه و تقابل). ۲. یکی از زمینه‌هایی که از مساجد، «کارکردزدایی» کرد و در قالب تقسیم‌کار، منزلت و اعتبار آن را زدود، «فرهنگ‌سراها» و «سراهای محله» هستند. فرهنگ‌سرا، برآمده از اندیشه‌ورزیِ «نیروهای تکنوکرات» در دولت سازندگی بودند که از سوی شهردار تهران راه‌اندازی شدند. نیروهای تکنوکرات، آگاهانه و عامدانه در پی «انقلاب‌زدایی» از شهر و محله‌ها بودند و می‌خواستند بافت شهر را به «تمدّنِ غربی» نزدیک سازند؛ به‌گونه‌ای که دیگر نباید ظاهر شهر، گویای شعارها و اندیشه‌های انقلابی باشد، بلکه دورۀ انقلابی به سر آمده است و باید از ارزش‌های انقلاب عبور کرد و به فضای «سازندگی» و «توسعۀ اقتصادی» و «سرمایه‌سالاری» و «ثروت‌اندوزی» وارد شد. در واقع، عالَمِ ارزشیِ انقلاب، سیاست‌های دولت سازندگی را - که بر مدار توسعۀ اقتصادی می‌چرخید - برنمی‌تابید و به همین دلیل، باید این ظواهر و جلوه‌ها کنار می‌رفتند تا زمینه برای «غلبۀ تکنوکراتیسم» فراهم می‌گردید. با برآمدنِ فرهنگ‌سراها، هرچه که در اختیار مسجد بود و یا ممکن بود که در امتداد خطّ فرهنگی ِانقلاب، از مسجد انتظار داشت و توان آن را در مسجد پدید آورد، از «مساجد» گرفته و به «فرهنگ‌سراها» سپرده شدند. به‌این‌ترتیب، مسجد از «شبکۀ نیروهای مبارز و نهضتی و سیاسی» به «محفلِ خلوت‌‌نشینانِ اسرار قُدسی»، و از «مرکز بسیجِ انقلابی برای جبهه‌ها» به «کانون سخنرانی‌های تکراری»، و از «سرچشمۀ تولیدِ نیروهای جوانِ مؤمنِ انقلابی» به «آرام‌کدۀ پیران و بازنشستگان» تبدیل شد. همچنین شیوعِ «حسِ دنیاطلبی» و «دیکتاتوری پول» و «غلیان ثروت‌های بادآورده» که جملگی برخاسته از سیاست‌های انقلاب‌گریزانۀ دولت سازندگی بودند، هرچه بیشتر موجبات «انزوا» و «عزلتِ» مساجد را فراهم کردند. ۳. ما محتاج «شبکه‌سازیِ اجتماعی» هستیم؛ یعنی باید ارزش‌های اسلامی و انقلابی به‌صورت «مویرگی» در عمق جامعه، به حرکت درآیند و جامعه با این ارزش‌ها، آمیخته شود. هر چند بخشی از این روند، وابسته به فضای مجازی است، اما نباید از «فضای واقعی» نیز غفلت کرد. در فضای واقعی، ما باید سطوحی از امکان‌ها را برای راه‌یابی به «ریزبدنۀ جامعه» و «لایه‌های خُردِ اجتماعی» بیابیم که یکی از مهم‌ترین آنها، مسجد است. مسجد، «حلقۀ وصلِ» همۀ قابلیّت‌های محلی و همچون «گرانیگاهِ قدسی» است. این «نقطۀ تقاطع»، چتری است که می‌تواند محله را از نظر غایات فرهنگی و سیاسی، صورت‌بندی و ساماندهی کند؛ به این معنی که می‌تواند زیر پوستِ محله، یک «شبکۀ ارتباطیِ به‌هم‌پیوسته» بسازد که از لحاظ تدبیرگریِ محلی، نقش «دولتِ نهان» را ایفا کند. در این حال است که «چسبندگیِ محلی» رخ می‌دهد و محله، «هویّتِ انقلابی» می‌یابد و از وضعِ «سیّالیّت» و «نوسان» و «واگرایی» خارج می‎‌شود. چنین شبکه‌هایی که معطوف به مسجد و مبتنی بر ارادۀ امام محله هستند، محلۀ «بی‌هویّت» و سرشار از «ناآشنایی» و «بیگانگی» را به یک بافتِ «شناسایی‌شده» و «مفصل‌بندی‌شده» تبدیل می‌کند که در آن، امکان تحرّک ضدّفرهنگی و ضدّامنیتی، به‌شدّت کاهش می‎‌یابد.
31.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📍از کریمی زارچی تا شریفی زارچی! ♨️❗️‏آمریکایی که مریم رجوی را به عنوان رییس‌جمهور ایران معرفی می‌کند و بانی حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل می شود... ✅ 🎥صحبت های جذاب، شنیدنی و قابل تأمل دکتر کریمی زارچی، حقوقدان و استاد دانشگاه در جمع انبوه دانشجویان پیرامون حوادث و اعتراضات اخیر در کشور! ـــــــــــــــــــــــ ♨️دریافت داغترین کلیپ های سیاسی در کانال 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1655832592Cd30cd51591
🔴 تنها کسی که می تواند ایران را نجات دهد آیت‌الله خمینی است 🌹 کلام شهید: من فکر می کنم تنها کسی که می تواند ایران را نجات دهد آیت اللّه است. امروز مردی از سلاله پیامبر و علی و حسین یک تنه در مقابل این ظلم و ستم ها قد برافراشته است. پیروی از این مرجع بزرگ همانا پیروی از رسول خدا است. پیروی از حسین (ع) و ائمه اطهار است. ♦️ امام خمینی: زجر ما این است که ما را حبس کردند یا زندان بردند؟ یا زجر این است که پای بعضی از علماء را اره (اشاره به ) کردند؛ آقا! توی روغن سوزاندند زجر ما این است که ۱۰ سال، ۱۵ سال، ۸ سال، ۷ سال، علمای ما در حبس هستند 🗓 7 دی ماه ۱۳۵۳ سالروز شهادت آیت‌الله حسین http://yon.ir/kkjQf 🇮🇷کانالهای نشریه عبرتهای عاشورا🇮🇷 🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا 🌍 splus.ir/ebratha.org سروش
✨﷽✨ 👌 ✍امام زين‌العابدين(ع): بيچاره فرزند آدم ... هر روز سه مصيبت به او مى رسد و حتى از یکی از آنها پند نمى گيرد كه اگر پند میگرفت، سختي هاو كار دنيا بر او آسان مى شد. : هر روز از عمر او كم میشود در صورتى كه اگر از مال او چيزى كم گردد اندوهگين مى شود؛ درحالیکه مال جايگزين دارد، اما عمر از دست رفته جبران نمى شود. : روزيش را به طور كامل دريافت میكند، كه اگر از راه حلال باشد بايد حساب پس دهد و اگرحرام باشد كيفر میبيند. : از اينها بزرگتر است پرسیدند: "آن چيست؟" فرمود: «هيچ روزى را به شب نمى رساند مگر اين که يك منزل به آخرت نزديك شده است، اما نمى داند به سوى بهشت يا اتش؟