eitaa logo
معارف اسلامی
573 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
2.3هزار ویدیو
237 فایل
@drhosseins برای ارتباط با مدیر کانال از این آی دی استفاده کنید.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 خدا، فوراً جبران می کند 💠 چه بیان لطیفی وجود مبارک 🌸 (سلام الله علیه) 🌸دارد! در آمده است که آنچه را شما در راه خدا بکنید، (فهو یخلفه)*. درسی که برای رضای خدا می دهید، ابن زحمت و تلاش و کوششی که می کنید؛ یک مقدار نیرو مصرف می کنید، یک مقدار علم‌ به دیگری می دهید. ذات اقدس اله جانشین این نیرو را نیروی برتر، جانشین این علم را که نرفته است علم بالاتر عطا می کند. (ما تنفقون)*، (ما انفقتم)*، به تعبیرات گوناگون؛ (فهو یخلفه)، جانشینش می آید؛ این یک اصل کلّی است. حالا (من جآء بالحسنه فله خیر منها)*، (من جآء بالحسنه فله عشر امثالها)*، توضیحات این مساله است. امّا آن بیان نورانی امام (سلام الله علیه) این است که: اگر کسی در راه خدا به جامعه اسلامی کمکی بکند، این (فهو یخلفه) معنایش این نیست که بعدها خدا جانشینش را می فرستد! الآن مثلاً اگر یک بارانی بیاید، قلوه سنگی در یکی از این باغها فرو برود، یک چند سانتی در روی زمین فرو برود، اگر کسی این سنگ را از اینجا بردارد جایش خالی است. مدتها باید باران بیاید تا کم کم این تسطیح بشود و جا پر بشود. امّا اگر یک سطل آب....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*🎥 مسعود روزنامه نگار مخالف ج.ا.ا در رابطه با دیدار مشهور با و ره می گوید. برگی شنیدنی از که متاسفانه گویندگان آن نیز عظمت آنرا درک نکردند و به بیراهه رفتند⁉️ ✅حتما ببینید ♨️🌸♨️🌸♨️
🟨🔸 *دروغهایی که سلطنت طلب ها به جوانان ما گفتن و اونها هم بدون تحقیق قبول کردن*
❇️ شهادتین دندان پزشک مسیحی در یاسوج 💠«لی‌لی‌یا هیچاک» خانم مسیحی اهل اوکراین در یاسوج و در محل کار حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یاسوج، شهادتین خواند و مسلمان شد.
منم رعیت بلادِ تو علی ترانه خوان خانه زادِ تو علی اسیر رأفت زیادِ تو علی سرم سرای اعتقادِ تو علی من و شفاعت معادِ تو علی بهشتی‌ام به یمن یادِ تو علی (ع)🌺🌿 🌿🌺
سلام بر دین یاران عزیز، سیزدهم رجب المرجب، روز میلاد امام علی بن ابیطالب علیه اسلام و روز پدر بر شما و خانواده های ارجمندتان مبارک باد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥اولين باری كه رهبرانقلاب شعر "علی ای همای رحمت" را شنیدند ☑️ @enghlaabi | انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اعتراف مهم سروش!! 🔺بین امام خمینی (رحمت‌الله علیه) و شاه صددرصد آقای خمینی را انتخاب می‌کنم زیرا... 🆔 @Masaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 عیال‌وارترین پدر ایران! 🔹جهانگیر ابراهیمی چگونه ۲۰ ساله از حمایت ۱۵۰ یتیم، به حمایت از ۱۵۰ هزار یتیم رسید؟ 🔹ابراهیمی: خیّری داریم که ماهی ۸۵۰ میلیون تومان کمک می‌کند و می‌گوید تجارتی پرسودتر از این سراغ ندارم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 عصر جدید| نگاه کلی به بیانیه گام دوم رهبر انقلاب 🔹به مناسبت ایّام سالگرد انتشار بیانیه «گام دوم انقلاب» خطاب به ملت ایران. @Farsna
🇮🇷 نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه فرهنگیان استان زنجان برگزار می کند . 👥 نشست تخصصی نماز با محوریت مقایسه نماز با الگوهای بدیل در معنویت های نوظهور الف. نماز و " مراقبه "های اشو ب. نماز و " کوان" ذن بودیسم ج. نماز و " مانترا " در عرفان هندویی د. نماز و " اتصال " در عرفان حلقه ه. نماز و " یوگا " و " سوجوک"و " قانون جذب" در جریان " تفکر جدید " و. مقایسه نماز با مدتیشین و تمرکز و مراقبه 👤 با سخنرانی دکتر مسلم‌ گریوانی - دکترای عرفان اسلامی ، مولف و مدرس حوزه و دانشگاه - عضو هیئت علمی پژوهشگاه معارج - عضو گروه علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی - صاحب چندین اثر علمی و کتاب برگزیده سال ⏰ زمان : دوشنبه ۲ اسفند ماه ۱۴۰۰ راس ساعت ۳۰ : ۱۰ صبح 📜 صدور گواهی ویژه " اساتید . کارکنان و دانشجو معلمان " دانشگاه فرهنگیان استان زنجان 👨‍💻در بستر مجازی اسکای روم با لینک و آدرس 🆔️https://www.skyroom.online/ch/zanjan-1399/nahad 👈 لطفا از طریق گزینه میهمان وارد شوید .
🌹🌹دوره تربیت دینی کودکان🌹🌹 ✅مدرس: حجت الاسلام علیرضا تراشیون ✅تحصیل به صورت مجازی 💥قیمت دوره: 🌹رایگان 🌹 🔰مرکز آموزش مجازی 💠موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره قم 💥لینک ثبت نام در تاریخ ۶ اسفند در کانال زیر درج می شود. 🌹هزینه شرکت = ارسال این بنر برای ۱۰ نفر 💠با ارسال این بنر در ترویج معارف اسلامی ما را یاری نمایید 🔶کانال دوره های آزاد مرکز مجازی👇🏻👇🏻👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/1626996803Cf3e1cc8ef9 که
*منبري که در آن از خميني تعريف شود، بيش از اين نمي‌ارزد!* امام خمينی(ره) پيش از قيام پانزده خرداد و تبعيد به نجف اشرف، به مناسبت‌هاي مختلف مانند شهادت ائمه معصومين (عليهم السلام) در بيت خود مجالس روضه داشت و از منبري‌هاي مطرح در قم در اين مجلس به ايراد سخن مي‌پرداختند و روضه مي‌خواندند. يک سخنران نام‌آشناي آن روزها نقل مي‌کرد: چند جلسه‌اي در بيت حضرت امام صحبت کردم و به رسم رايج آن روز، حضرت امام مبلغي را که درون پاکتي بود، در ازاي آن چند جلسه به من عطا کردند. پس از يکي دو روز، وقتي هنگام نياز به پول، در پاکت را گشودم، ديدم که مبلغ داخل آن، بسيار ناچيز است. تعجب کردم که نکند اين پاکت پول مربوط به مورد و شخص ديگري بوده و در آن اشتباهي صورت گرفته است...! مدتي از اين ماجرا گذشته بود که روزي به مناسبتي با مرحوم حاج آقا مصطفي، فرزند امام ـ که با هم دوست بوديم ـ صحبتي داشتيم، در آن فرصت، به اين موضوع نيز اشاره کردم. البته در آن زمان به مبلغ پولي که مرسوم بود و براي چند جلسه مي‌دادند، نياز جدي نداشتم و برايم مهم نبود، فقط مي‌خواستم حقيقت قضيه را بفهمم. مرحوم حاج آقا مصطفي از مبلغ پول داخل پاکت پرسيد و من به ايشان گفتم که: ... ريال. ايشان هم بسيار تعجب کردند و فرمودند: از آقا بپرسم ببينم ماجرا چه بوده. از ايشان تقاضا کردم طوري مطرح نکند که حضرت امام تصور کنند به کمي مبلغ معترضم. ايشان هم قول دادند که موضوع را ماهرانه طرح کنند تا براي من بد نشود. پس از مدتي حاج آقا مصطفي به من فرمودند: فلاني! جريان پاکت را از آقا سؤال کردم و به ايشان گفتم: آقا جان! گويا در پاکت پولي که به آقاي «....» بابت جلسات روضه داديد اشتباهي صورت گرفته و مبلغ آن بسيار ناچيز بود، شايد با پاکت ديگري اشتباه شده است. آقا فرمودند: «نه، اشتباهي در کار نبود. ما از ايشان دعوت کرديم تا در وصف ائمه و معصومين ـ عليهم السلام ـ سخن بگويد، نه اين‌که از خميني تعريف کند. منبري که در آن از خميني تعريف شود، بيش از اين نمي‌ارزد!»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*علاقه به نهج البلاغه🌷* 💠از کودکی در مساجد و جلسات مذهبی شرکت می کرد و با اسلام و قرآن آشنا شد.. 💛وی علاقه زیاد و ارتباط عمیقی با نهج البلاغه داشت و این ریشه در همین دوران کودکی شکل گرفت:).. 🌹سالروز شهادت شهید محمد حسین یوسف الهی تسلیت باد🌹
این یکی دو سالی که راهپیمایی ۲۲بهمن به صورت خودرویی برگزار شد، واقعیتی را نشان داد که ۲۲بهمن سال‌های قبل چندان نمی‌توانست آن را عیان کند. نگاهی ساده به سطح خودروهای شرکت‌کننده در مراسم نشان می‌دهد که قشر مرفه مشارکت چندانی در حفاظت از انقلاب ندارد، و این قشر متوسط و ضعیف جامعه هستند که پای کار انقلاب ایستاده‌اند، همان‌طور که از ابتدا هم این‌گونه بوده‌است. و این مسئله به نوبه خودش تاییدی دیگر بر این واقعیت تاریخی است که همواره جبهه حق را قشر ضعیف رونق می‌بخشند، و غالبا قشر مرفه، با حق همراهی نمی‌کنند. 🔹 خداوند در قرآن کریم، بارها فرموده‌اند که هر وقت پیامبری را به سوی قومی فرستادیم، سرمایه‌داران و افراد برخوردار آن قوم، او را تکذیب کردند، و برعکس، اقشار فقیر و فرودست جامعه به او ایمان آوردند. این مسئله از ابتدای تاریخ بشریت، تا به امروز، یک واقعیت تاثیرگذار در تشکیل جبهه حق و باطل بوده‌است. 🔹 سال‌هاست عده‌ای با اهداف مشخص، در ذهن مردم فرو کرده‌اند که فقر باعث کشیده‌شدن مردم به سمت بی‌ایمانی است، هرچند این حرف بر مبنای یک روایت، و حرف کاملا درستی است، ولی اگر برای فقر، یکی دو مورد روایت اینچنینی داریم، در مورد غنا، به وفور حدیث و آیه و روایت، و همچنین فرمایش‌های مختلف از زبان امامین انقلاب داریم. 🔹 و این بزرگ‌نمایی اثر فقر، کاملا هدفمند، و در جهت توجیه هرنوع رفتار خلاف شرع در جامعه است، به نحوی که حتی وقتی به یک شهروند مرفه هم اعتراضی بابت رفتار اجتماعی نادرست او می‌شود، پاسخ می‌دهد که «مردم نان خوردن هم ندارند، اگر راست می‌گویی برو اول دزدی‌ها و اختلاس‌ها را درست کن!» 🔹 فقر و غنا، بیماری و سلامتی، ناامنی و امنیت، و.. همگی آزمون‌های الهی هستند، آزمون‌ها علاوه بر اینکه باعث تمرین و رشد آزمون‌دهندگان هستند، ممکن است مقدمه شکست و سقوط هم باشند. و بر اساس روایات، آزمون غنا، بسیار دشوارتر از آزمون فقر، و در حالت عمومی، احتمال شکست در آن بیشتر است. تا جایی که خداوند در قرآن اطلاق عمومی می‌کند، و می‌فرماید: انسان آنگاه که خود را در غنا و دارایی می‌بیند، طغیان می‌کند. (علق _ آیات ۶و۷) یعنی این یک قاعده عمومی است، و صرفاً استثنائاتی اندک دارد. 🔹 انقلاب ما هم از این قاعده مستثنی نبوده‌است، این طبقات ضعیف بودند که انقلاب کردند، و بعد از انقلاب هم برای حفظ آن، شهید دادند و نجیبانه پای خوب و بد انقلاب نشستند، و به فرموده حضرت روح‌الله، تنها کسانی تا انتها با انقلاب خواهندماند که طعم فقر و استضعاف را چشیده‌باشند، 🔹 بیشتر غرغرها و نق‌زدن‌هایی هم که بین فقر و انقلاب نسبت برقرار می‌کنند، معمولا از اقشار بالایی طبقه متوسط، و طبقه مرفه، شنیده می‌شود، که از لابلای زندگی شبه‌اشرافی‌شان، برای قشر مستضعف، هشتگ‌های همدردی می‌نوازند، و اگر امروز هم گهگاهی از طبقات پایین جامعه چنین صدایی به گوش می‌رسد، همان ادبیات طبقه برخوردار است که از طریق تسلط رسانه‌ای، به طبقات پایینی تحمیل شده‌است. غلامرضا گل‌صفتان @valaadiyat
🔰مصاحبه با روزنامه همشهری (۱) موسی نجفی در پاسخ به این سؤال که 70درصد جمعیت کشور، دوره قبل از انقلاب را ندیده‌اند و به‌دلیل بمباران خبری رسانه‌های دشمن دچار شبهه شده‌اند و اینطور وانمود می‌شود که مردم بدون هدف انقلاب کرده‌اند، گفت: مردم برای اینکه چیزی را قبول کنند نیاز نیست که سرمنشأ آن را ببینند. صرف ندیدن دلیل بر نبودن نیست. هر رویدادی که سرمنشا داشته باشد و اصیل باشد، جریان دارد. ندیدن سرچشمه، سبب ندیدن امتداد نیست و انقلاب اسلامی ایران هم مستثنی از این موضوع نیست. امروز مردم اثرات انقلاب و ماهیت آن را می‌بینند. نباید اینگونه تصور شود که انقلاب صرفا ماهیتی مبتنی بر سرنگونی رژیم شاهنشاهی داشته است. بلکه انقلاب وجوه مفصل‌تری را در دل خود دارد که باید به واکاوی آن پرداخت. وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی، جریانی اصیل، بزرگ و دارای هویتی کاملا مشخص است که نمی‌توان آن را کتمان کرد، افزود: برخی جریان‌‌های معاند یا افرادی که در جریان انقلاب بودند این روزها چنین ادعا می‌کنند که مردم از سر شکم‌سیری یا تفنگ‌بازی انقلاب کردند. این ادعا از اساس قابل‌قبول نیست چرا که انقلاب مردم نه برای سرنگونی یک رژیم بلکه برای براندازی ساختارهای غلطی به وقوع پیوست که مردم آن‌را قبول نداشتند. ادامه👇👇 http://mousanajafi.ir https://eitaa.com/drmousanajafi @Habibollah_Babai
🔰مصاحبه با همشهری (۲) ✅نجفی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران، دارای ابعاد ناشناخته‌ای بود که انقلابیون در آن زمان حتی تصوری از وجود آن نداشتند، گفت: در ماجرای انقلاب فرانسه، انقلابیون نمی‌دانستند که این رخداد مبدا اتفاقی بزرگ مانند تدوین اعلامیه جهانی حقوق بشر از دل انقلابشان خواهد شد. درانقلاب اسلامی ایران نیز شاهد چنین اتفاقی بودیم و انقلابیون نمی‌دانستند در آینده، انقلابی که برپا خواهند کرد دارای چه ابعاد جهانشمول و چه وسعتی خواهد شد. وی با تأکید براینکه انقلابیون و مردم در بهمن 57دنبال انقلابی بودند که فسادی در دستگاه حکومت وجود نداشته باشد، اما درباره ظرفیت‌ها و ویژگی‌های انقلاب درکی نداشتند، گفت: ظرفیتی که دین آزاد کرد در دست انقلابیون نماند و این ظرفیت به گنجینه 1400ساله اسلام برمی‌گردد و انقلابیون تصور نمی‌کردند این ظرفیت عظیم را بتوانند انجام دهند. بنابراین مردم عمق و ابعاد موضوع را درک نکرده بودند. رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران مردمی است اما اینکه مردم همه ظرفیت انقلاب را درک کرده باشند یا بتوانند تمام این ظرفیت را درک کنند، افزود: اکثریت انقلابیون عظمت انقلاب را نمی‌توانستند درک کنند که انقلابشان تا آفریقا هم برسد. وی در پاسخ به این سؤال که مردم در ابتدای انقلاب دنبال جهانی شدن انقلاب نبودند، گفت: مهم نیست که مردم دنبال چه چیزی بودند بلکه مهم این بود که مردم موانع پیش روی انقلاب را بردارند و این کار را نیز انجام دادند. انقلاب از ایران شروع شد اما به ایران ختم نشد و این ویژگی انقلاب اسلامی بود. وی به این شائبه که با گذشت 43سال از پیروزی انقلاب اسلامی، این احساس دربخشی ازمردم ایجاد شده که انقلاب از مسیر و آرمان‌هایی که برای آن ایجاد شده فاصله گرفته است و اکنون کمتر سهمی در انقلاب دارند، با تأکید بر اینکه چنین احساسی در جامعه به شکل انبوه دیده نمی‌شود، گفت: با وقوع هرانقلابی قرار نیست افراد از آن سهم‌خواهی کنند. هر نظام سیاسی برای خود قواعد و قوانینی دارد. امکانات محدود است و باید همه امکانات به عدالت در بین مردم توزیع شود. نجفی ادامه داد: دولت کنونی وارث مخروبه‌ای است که دولت قبل آن را تحویل داده است و کار زیادی از سوی این دولت باید انجام شود تا ویرانی‌های قبل برداشته شود.اما این به این معنا نیست که دولت باید همه مردم را تک تک از خود راضی کند. این کار عملا شدنی نیست. اما این را باید درنظرگرفت که ایران دهه پنجم انقلاب با ایران دهه اول انقلاب کاملا متفاوت شده است. وی توضیح داد: عمق انقلاب در دهه پنجم عمر خود افزایش یافته و رشد جدی پیدا کرده و به شکل عمیق‌تر با سلطه جهانی در حال درگیر شدن است که این خود نشان‌دهنده آن است که شعارهای ابتدای دوره انقلاب به ثمر نشسته است. جمعیت ایران از 35میلیون نفر به 85میلیون نفر افزایش یافته است. به‌عنوان مثال، در ابتد‌ای انقلاب مردم مطالبه بانکداری اسلامی نداشتند اما الان این مطالبه را به شکل جدی مطرح می‌کنند. همین مطالبه در روزهای ابتد‌ای انقلاب هم مطرح بود اما نه عمق نداشت و نه کسی درباره آن چیزی می‌‌دانست اما اکنون این مطالبه انقلاب دارای ابعاد علمی و عمیق‌تری شده است. رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با طرح به‌هم‌ریختگی ساختارهای اول انقلاب، گفت: در سال‌های 56و57 به ظاهر مسائل اقتصادی مرتب بود و کسی هم مشکلی نداشت اما آن ساختار دارای مشکلاتی بود. ایران قبل از وقوع انقلاب حکم بیماری را داشت که برای درمان یک بیماری دیگر نزد پزشک رفته و با معاینه پزشک متوجه غده سرطانی شده است. اگر این غده درمان نمی‌شد می‌توانست منجر به مرگ بیمار شود اما با جراحی انقلاب، آن غده سرطانی از بدن ایران خارج شده است. http://mousanajafi.ir https://eitaa.com/drmousanajafi @Habibollah_Babai