eitaa logo
معارف اسلامی
599 دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
2.4هزار ویدیو
244 فایل
🔷 برای ارتباط با مدیر کانال از این آیدی استفاده کنید 👇🏻 @drhosseins
مشاهده در ایتا
دانلود
16.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞جایگاه زن در غرب، از کتاب مقدس تا الان ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 👈 عضوشوید @Islamimaaref
🔻خیال‌بافی‌ِ جناب قالی‌باف: 🖊 مهدی جمشیدی ۱. واقعیّت این است پاره‌ای از نخبگان انقلابی به جانب «اسلام رحمانی» شتافته‌اند؛ همان اسلامی که به تعبیر آیت‌الله خامنه‌ای، نشأت‌گرفتۀ از «معارف لیبرالیستی» است. اسلام رحمانی، تعبیر برآمده از خطّ فکریِ روشنفکریِ سکولار است که در جریان اصلاحات، صورت عینی یافت. چندی پس از اینان، جریان اعتدال‌گرا نیز چون احساس کرد که این رویکرد، «رأی‌ساز» و «مقبولیّت‌آفرین» است، همین منطق را در پیش گرفت. دراین‌میان، برخی گروه‌ها و نیروهای فکری و سیاسی در جریان انقلاب نیز که با وجود ظواهرِ موجّه، سودای قدرت داشتند و می‌خواستند خویش را برآیندِ آرمانیِ ذائقۀ عمومی نشان دهند، به همین ورطه فروافتادند و به «سایه‌نشینانِ انگارۀ اسلامِ رحمانی» تبدیل شدند. بیش از همه، قالی‌باف و یاران و مشاورانش این جهت‌گیری را برگزیدند. ۲. اینک به‌روشنی می‌دانیم که قالی‌باف، یک نیروی سیاسیِ «موقعیّت‌زده» و «اقتضامدار» است و وفاداری ایدئولوژیکش در لحظه‌های حسّاس، شکننده است. کافی‌ست احساس کند که افکار عمومی یا بخشی از آن، متمایل به سویی است؛ دراین‌حال، او سر از پا نخواهد شناخت و بی‌محاسبه و شتابزده، خواهد کوشید که خود را هم‌داستان با آن «تمایل اجتماعی» نشان بدهد. این تمایل، ممکن است «برجام» باشد، یا «کنار نهادنِ طرح تنظیم‌گری فضای مجازی» یا «بی‌عملی نسبت به حجاب». بی‌جهت نبود که آیت‌الله خامنه‌ای در آخرین دیدار خویش با مجلس، تعبیر «تعارض منافع» را به‌کار برد. ۳. این‌بار، او و دیگران از «حاج‌قاسم» برای روایت «اسلامِ رحمانی» بهره گرفته‌اند و در جهت «چهره‌پردازیِ لیبرال» از حاج‌قاسم کوشیده‌اند. امّا واقعیّت تفکّر حاج‌قاسم، آن چند جملۀ بریده‌شده از صدر و ذیلش نیست. اجازه دهید فارغ از این مطامع سیاسی و غرض‌ورزانه، تأمّل کنیم که حاج‌قاسم چه گفته است. یک ضلع از منطق او این است که جریان انقلابی و حزب‌اللهی، هرگز نباید دچار «بریدگی از توده‌ها» و «گسستگی از خُرده‌فرهنگ‌های متفاوت» شود، بلکه باید بکوشد با آنها «ارتباط» برقرار کند تا در اثر این ارتباط، سخن انقلاب را به آنها منتقل کند: «باید با مردم گفتگو کنیم... نباید فقط به قشر مذهبیِ نزدیکِ خودمان بسنده کنیم... باید مردم را حفظ کنیم... اینان مردم ما هستند... همه مثل هم نیستند... نباید مردم را از دین برانیم... اگر بگوییم فلانی باحجاب و فلانی بی‌حجاب است دیگر چه کسی را می‌خواهیم حفظ کنیم... آن دختر بدحجاب هم دختر ما و جزو جامعۀ ماست... باید به آنها توجّه کنیم و با آنها رابطۀ صمیمی برقرار کنیم... رابطۀ حزب‌اللهی با کسی‌که دینش ضعیف‌تر است موضوعیّت دارد... این‌که فقط رابطۀ حزب‌اللهی با حزب‌اللهی را در پیش بگیریم خطاست... باید برای جذب‌کردن به میان مردم برویم.» این گفته‌های او به معنی آن است که نیروهای فکری و فرهنگیِ جبهۀ انقلاب نباید «خویش‌بسنده» و «حصارنشین» باشند، بلکه به قصد «هدایت» و «روشنگری» و «جذب»، از جماعت‌های خویش بیرون بیایند و به سراغ «دیگری‌های فرهنگی» بروند. این دیگری‌ها، دچار «ضعف در دین‌داری» هستند، امّا باید به آنها نزدیک شد و منطق انقلاب را به آنها عرضه کرد. روشن است که در این بیان، هیچ اثری از اسلام رحمانی نیست؛ چراکه حاج‌قاسم، «نسبی‌اندیشانه» قضاوت نمی‌کنند و نمی‌گوید باید این بخش از جامعه را به حال خویش «رها» کرد، بلکه برعکس، دعوت به «امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر» می‌کند. ۴. حاج‌قاسم در جای دیگری می‌گوید: «نباید به‌عنوان مسئول و به بهانۀ رقابت‌های انتخاباتی، بر محفوظ‌ماندن دختر خودمان حریص باشیم، امّا بر ولنگاریِ جامعه، بی‌توجّه؛ چنان‌که کسی جرأت نکند در جامعه، امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر کند، بلکه مسئول باید همانند کشاورز، علف‌های هرز را هرس کند تا مزرعه از بین نرود.» حاج‌قاسم در اینجا نیز برخلاف منطقِ اسلامِ رحمانی: اوّلا، با تعبیر ولنگاریِ اجتماعی نشان می‌دهد که دچار «نسبی‌گرایی ارزشی» و فروکاهیدنِ ارزش‌ها‌ی شرعی به سلایق‌ فرهنگی نیست؛ ثانیاً، ارزش‌ها - و از جمله حجاب - را جزو «مسأله‌های اصلی» می‌شمارد که آشکارا به وضع دختران اشاره می‌کند و آن را مبنای قضاوت صریح خویش قرار می‌دهد؛ ثالثاً، به «مداخلۀ مستقیمِ حاکمیّتی» در زمینۀ ارزش‌ها باور دارد، چون می‌گوید کارگزاران نباید مجال بدهند که آسیب‌های اجتماعی – یا همان «علف‌های هرز» – جامعه را آلوده کنند. رابعاً، معتقد به مشروعیّت استفاده از «سازوکارهای سلبی» است؛ هرچند آن را مقدّم نمی‌شمارد. خامساً، بر این باور است که باید امکان «امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر» فراهم باشد و جامعه دچار «فردگرایی» و «خصوصی‌انگاریِ کنش‌های عمومی» نشود. بنابراین، روایت قالی‌باف از منطق حاج‌قاسم، آغشته به تحریف است. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 👈 عضوشوید @Islamimaaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پیش بینی شش سال پیش رهبر معظم انقلاب اسلامی از ناکامی رژیم آل سعود در یمن امروز؛ بن سلمان ولیعهد سعودی:به طور کامل از یمن خارج می شویم به شرط تضمین امنیتی از سوی انصار الله، ایران و عمان البته ظاهراً انصارالله هم شرط رفع کامل محاصره و پرداخت غرامت رو گذاشته. عربستان باید چند سال پیش میگفت غلط کردم ولی خیلی زور زد که کار به اینجا نکشه که بی فایده بود 😊 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1655832592Cd30cd51591 ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 👈 عضوشوید @Islamimaaref
https://odysee.com/@tablighgharb:3?view=content مباحث شیخ قمی در وبگاه اودیسه
رفقا این عکسو پخش کنید💚 شاید دل مادر شهیدی شاد و راضی بشه 💔:)) ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 👈 عضوشوید @Islamimaaref
🔴داریم به روزهای فرار شاه نزدیک میشیم هر کی گفت شاه نکشت ، این عکس رو بزنید تو صورتش 🔹️ با اسلحه جنگی انقلابیون رو محاصره کردند و یک نفر رو زنده نگذاشت. 🔸️ شاه تا میتونست کُشت ، ولی حریف ِ "ایدئولوژی " و "لیدر" انقلابیها نشد. ـــــــــــــــــــــــ پایگاه خبری صابرین نیوز↙️ 🆘@sabreenS1_official ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 👈 عضوشوید @Islamimaaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴مگر این‌ها که کشته شدند بشر نبودند؟! 🔹 مگر این‌ها نداشتند؟! مگر حق بشر این نیست که اگر کسی کسی را کشت بکند؟! این حق بشر است، حق اشخاصی است که از اولاد او یا از بقایای اوست که قصاص کند از این‌ها. 🔸 لکن عمده این است که این جامعه‌های در خدمت ها هستند با اسم «حقوق بشر»؛ این جامعه‌هایی که برای فریاد می‌زنند می‌خواهند حقوق بشر پایمال بشود. 🔹 این نویس‌ها و مطبوعاتی که به اسم بشر دوستی انتشار این اکاذیب را می‌کنند، این‌ها در خدمت هستند؛ این‌ها حقوق بشر را پایمال می‌کنند. 🔻 امام خمینی (ره)؛ ۴ اردیبهشت ۱۳۵۸ 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1655832592Cd30cd51591 ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 👈 عضوشوید @Islamimaaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥اشاره رهبر انقلاب به یک سند تازه منتشر شده: کارتر در سال ۱۹۷۹ به سازمان سیا دستور سرنگونی انقلاب را داده است 🔹رهبر انقلاب صبح امروز در دیدار مردم قم:یعنی همان اول انقلاب اوایل انقلاب رئیس‌جمهور آمریکا دستور سرنگونی جمهوری اسلامی ایران را با خواب آشفته‌ای که لابد دیده به سازمان سیا صادر میکند. 🔹آن وقت نکته‌ی جالب توجه این است که به چه وسیله ساقط کنید، ذکر میکند اولین نکته‌ای ذکر میکند تبلیغات است؛ پروپاگاندا. میگویند با پروپاگاندا تبلیغ کنید علیه جمهوری اسلامی. ـــــــــــــــــــــــ ♨️دریافت داغترین کلیپ های سیاسی در کانال 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1655832592Cd30cd51591
لازم است وضعیت فاجعه بار زن در غرب تبیین شود مقام معظم رهبری.mp3
1.15M
🎙دستورمقام معظم رهبری: لازم است وضعیت فاجعه بار زن در غرب افشاگری بشود. https://eitaa.com/TablighGharb/3473 در لبیک به دستورحضرت آقا برای اولین بار 💋😱🔞 شرح وضعیت فاجعه بار زن و خانواده وانحطاط اخلاق در غرب بدون سانسور 🤮 🔻جلسه 1: خاطرات فرنگ، حمله فمینیستها به شیخ در غرب https://eitaa.com/Israel666/113 🔻جلسه 2: اسپنسر تونیک یهودی و عکس های برهنه چندهزار نفری https://eitaa.com/Israel666/114 🔻جلسه 3: کشف حجاب و فحشاء در عصر پهلوی https://eitaa.com/Israel666/115 🔻جلسه 4: دفن «انسان زباله ها» زنده در غرب https://eitaa.com/Israel666/123 🔻جلسه 5: از سند 2030 تا آزادی لواط در غرب https://eitaa.com/Israel666/124 🔻جلسه 6: آثار و برکات آموزش های جنسی برای کودکان درغرب https://eitaa.com/Israel666/125 🔻جلسه 7: جایگاه رفیع زن درکلیسای کاتولیک و روم باستان https://eitaa.com/Israel666/139 🔻جلسه 8: جایگاه رفیع زن در تورات وعهدین https://eitaa.com/Israel666/140 🔻جلسه 9: نقد مبانی زن زندگی آزادی غرب https://eitaa.com/Israel666/168 🔻جلسه 10: زنا عامل فروپاشی تمدنها https://eitaa.com/Israel666/169 🔻جلسه 11: نقد مبانی مرد میهن آبادی https://eitaa.com/Israel666/170 ➖➖➖ 🟢نشر حداکثری🟢 💠حمایت مالی از «جهاد تبیین» تولید و نشر محتوی 💳↙️
6104337757441017
به نام محسن مجتهدزاده (شیخ قمی) رو شماره کارت بزن کپی میشه ➖➖➖ 🔻💡ارسال پیام به شیخ قمی ⏩ @sheijqomi_tablighGharb ✅🔻💡کانال پاسخ به شبهات غرب ⏩https://eitaa.com/joinchat/23527424Cc6ba52ee21
کینه‌ای که از دارد! موضوع مهم زنان، دیر زمانی است که به صحنه تقابل فرهنگ غربی با فرهنگ اسلامی تبدیل شده است. این تقابل از نگاه ویرانگر و تحقیر‌کننده دهه‌ها و سده‌های اخیر غرب به زن که نتیجه هولناک آن سال‌هاست در این جوامع خودنمایی می‌کند و حتی صدای بسیاری از ‌اندیشمندان منصف و نگرانشان را بلند کرده است تا نگاه عزت‌بخش و احیا‌کننده فرهنگ اصیل اسلامی در خصوص زن که باعث شده است زنان بسیاری با دین‌ها و ملیت‌های مختلف و در اقصی نقاط جهان، دلداده نگاه مترقی و «انسان» دیدن زن شوند دیده می‌شود. این جذاب بودن حقوق و نگاه ارزشی اسلام برای زنان بود که سردمداران نگران فرهنگ غربی را به فکر استحاله جوامع اسلامی و شبیه ساختن زن مسلمان به زن غربی ‌انداخت تا مانع از فروپاشی ارزش‌های منحط اما سودآور در حوزه زنان در غرب شود. اما بیش از چهار دهه است این تقابل فرهنگی صورت و شدتی متفاوت پیدا کرده است. پیروزی انقلاب اسلامی آن هم در کشوری که 43 قبل‌تر یعنی در 17 دی ماه سال 1314 با دستور کشورهای استعمارگر غربی و پادویی رضاخان پهلوی کمر به برچیدن حجاب اسلامی بسته شد و در سال‌های بعد تلاش برای به ابتذال کشاندن زنان و دختران و تبدیل آن به کشوری دنباله‌رو فرهنگ غربی ادامه داشت شوک عظیمی به دنیای غرب وارد کرد. با ترویج و تابیدن نگاه انقلاب اسلامی به حوزه‌های مختلف در سطح جامعه که برگرفته از ارزش‌های اصیل اسلام بود، یکی از جلوه‌های مترقی و دستاوردهای رهایی‌بخش در مسیر انقلاب مربوط به تغییر نگاه به زن از یک موجود ضعیف نگاه داشته شده و محروم از حقوق والایی که قرن‌ها پیش اسلام به او داده بود کم‎کم خودنمایی کرد. علاوه‌بر جنبه‌های مثبت و اصلاحی و مترقی انقلاب اسلامی در جنبه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی در داخل و خارج از کشور، با توجه به اثر‌گذاری شگرف انقلاب مردم ایران بر موضوع زنان در سطحی فرا‌مرزی و کمک به احیای ارزش‌های اسلامی در حوزه زنان، بدون اغراق می‌توان گفت که بعد از نجات زنان با تابیدن خورشید اسلام در حجاز و رهایی زنان و دختران از دوران سیاه مشرکین، پیروزی انقلاب اسلامی یک بار دیگر نجات‌بخش زنان شد. اگر با آغاز و گسترش اسلام در شبه جزیره عربستان، دختران از کابوس ننگ شمرده شدن و مجازات زنده به گور شدن به جرم دختر بودن نجات پیدا کردند و ارزشی همتراز با مردان یافتند، پیروزی انقلاب اسلامی نیز یک بار دیگر نجات بخش روح و جایگاه دختران و زنان در ایران و بسیاری از نقاط جهان شد. اگر تا دیروز در این کشور حرکت خزنده فرهنگ مخرب غربی، کمال زن و دختران ایرانی را فستیوال «دختر شایسته» و نشستن تصویر برهنه زنان بر جلد مجلات و سر در سینماهای منحرف و مستهجن و تبلیغ اجناس می‌دانست یا خوش‌رقصی در کاباره‌ها و خدمات‌دهی در فحشاخانه‌ها و مراکز رسمی بدنام شهر تا سر حد مرگ سرنوشت محتوم بسیاری از دختران و زنان روستایی و شهری گرفتار در دام کاسبان پول‌پرست تاجر شهوت و ثروت بود و اگر عرصه برای خانواده‌های مذهبی و دختران و زنان مومن حتی در تردد روزانه و با ترس از حال دگرگون مشتریان مشروب‌فروشی‌های متعدد در محلات مختلف تنگ آمده بود، با پیروزی انقلاب و حاکم‌شدن ارزش‌های اسلامی، برگ جدیدی رقم خورد و فضای کم‌نظیری برای حیات طیبه و رشد و ترقی دختران و زنان در مسیر صحیح ایجاد شدادامه را در این لینک بخوانید https://kayhan.ir/fa/news/257673/
چرا «‌قل یا ایها الکافرون‌»؟! ۱- نقل است ملای رومی، صاحب مثنوی معنوی با دو تن از شیوخ معتقد به دو فرقه منحرف به بحث و گفت‌و‌گو نشسته بود. گفت‌و‌گوی آنها به درازا کشید و مؤذن صدا به اذان مغرب بلند کرد.آن دو شیخ از ملای رومی خواستند که امامت نماز مغرب را بر عهده گیرد و ملای رومی پذیرفت و در هر دو رکعت نماز، سوره «‌قل یا ایها الکافرون‌» را خواند، یکی از دو شیخ با تعجب علت را پرسید و ملای رومی با دست به او اشاره کرد و گفت؛ رکعت اول را خطاب به تو و رکعت دوم را خطاب به آن دیگر خواندم! ۲- بعد از شهادت سردار سلیمانی که با دستور مستقیم ترامپ صورت گرفته بود و در حالی که ده‌ها میلیون نفر از مردم داغدار ایران، یکصدا و یکدل خواستار انتقام از عاملان این جنایت بودند، مدعیان اصلاحات قلم و زبان به نصیحت گشودند که مبادا نظام به فکر انتقام از آمریکا باشد! و انتقام را باعث کشدار شدن خصومت معرفی می‌کردند! و می‌نوشتند که «‌هرنوع پاسخی ممکن است یک بازی پینگ‌پنگی ایجاد کند که دوطرف را وارد جنگی تمام‌عیار خواهدکرد‌»! ۳- بعد از شهادت دانشمند برجسته کشورمان، شهید محسن فخری‌زاده، باز هم مدعیان اصلاحات چهره خیر‌خواهانه! به خود گرفتند! و گفتند و نوشتند که نظام نباید درپی انتقام باشد! زمان برای انتقام مناسب نیست! و رژیم صهیونیستی را به اقدامات خصمانه دیگر وا می‌دارد! از جمله این که نوشته بودند «‌شکیبایي استراتژیک باید مهم‌ترین محور سیاست ایران در نفی آتش‌افروزی نتانیاهو و ترامپ باشد‌»‌! ۴- مدعیان اصلاحات در طول آشوب‌های اخیر به حمایت از تروریست‌های اجاره‌ای و اراذل و اوباش آشوبگر مشغول بودند و بعد از فروکش کردن آشوب‌ها و ناکامی دشمنان بیرونی در توطئه‌ای که تدارک دیده و به صحنه آورده بودند و هنگامی که نوبت به مجازات قاتلان مردم و تروریست‌های آدم‌کش رسید، بار دیگر به میان صحنه دویدند و در حالی که باز ادای مصلحان انسان‌دوست! را در می‌آوردند، زبان به زینهار گشوده و قلم به نصیحت چرخاندند که نباید قاتلان را مجازات کرد! و اصلاً هم به روی نامبارک خود نیاورده و نمی‌آورند که چرا در آن هنگام که تروریست‌ها به کشتار مردم بی‌گناه مشغول بودند، رگ غیرت شما نمی‌جُنبید و زبان به کام گرفته و لام تا کام از خیرخواهی! و انسان‌دوستی! سخنی نمی‌گفتید؟! ۵- این روزها که نشریه فرانسوی «‌شارلی ابدو‌» بعد از اهانت چند سال قبل به ساحت مقدس رسول خدا‌(ص)، به اهانت بی‌شرمانه دیگری روی آورده و در حالی که ملت علیه دولت فرانسه و اهانت نشریه یاد شده به خروش آمده و با تظاهرات و اجتماعات فراگیر به محکوم کردن این اقدام بی‌شرمانه پرداخته و خواستار مقابله‌ای پشیمان‌کننده با دولت فرانسه و نشریه شارلی ابدو شده‌اند، بازهم سر و کله جماعت مدعی اصلاحات پیدا شده و با توئیت‌زدن‌ها و مصاحبه‌ها و مقاله نوشتن‌ها و‌... اصرار دارند که نباید در مقابل این اهانت سخیف و بی‌شرمانه واکنشی نشان داده شود! ۶- اکنون این پرسش از مدعیان اصلاحات در میان است که مواضع و عملکرد شما با مواضع و عملکرد دشمنان تابلودار اسلام و انقلاب چه تفاوتی دارد؟! حسین شریعتمداری ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 👈 عضوشوید @Islamimaaref
♦️معاون دادستان کل: دادستانی برای برخورد با «کشف حجاب» به پلیس دستور داده است معاون دادستان کل در امور نظارت بر دادسراها و ضابطین سراسر کشور طی یادداشتی از صدور بخشنامه‌ای از سوی دادستانی کل کشور به پلیس برای برخورد قاطعانه با جرم کشف حجاب خبر داد. عبدالصمد خرم‌آبادی، معاون دادستان کل در امور نظارت بر دادسراها و ضابطین سراسر کشور به بررسی وظایف ضابطان دادگستری و قوه قضائیه در برخورد با جرم کشف حجاب پرداخت و گفت: جرم «کشف حجاب» یکی از جرایم مشهود است و مأموران انتظامی مکلفند در اجرای تبصره ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی ۱۳۷۵ و قسمت اخیر ماده ۴۴ قانون آئین دادرسی کیفری مرتکبان جرایم مشهود را دستگیر و جهت اعمال مجازات به مراجع ذیصلاح قضائی معرفی نمایند. اخیراً طی بخشنامه‌ای از سوی دادستانی کل کشور به پلیس دستور داده شده است در سراسر کشور با قاطعیت با جرم کشف حجاب برخورد کند. در اجرای دستور ریاست محترم قوه قضائیه و دادستان محترم کل کشور به دادستان‌های عمومی و انقلاب سراسر کشور نیز اعلام شده است که در اجرای ماده ۳۲ قانون آئین دادرسی بر اقدامات ضابطان در زمینه برخورد با جرم کشف حجاب نظارت کرده و در اجرای ماده ۱۱ و بند (پ) ماده ۲۳۵ قانون مذکور از رؤسای دادگاه‌ها بخواهند علاوه بر جزای نقدی مرتکبان جرم کشف حجاب را به مجازات‌های تکمیلی و تبعی نیز محکوم کنند و به رؤسای کل دادگستری سراسر کشور نیز اعلام شده است به قید فوریت برنامه ریزی لازم را برای برخورد جدی و بازدارنده با جرم کشف حجاب به عمل آورند. مجازات اصلی جرم کشف حجاب به موجب تبصره ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۷۵، ده روز تا دو ماه حبس است. اما از آنجا که در اجرای سایر مقررات مجازات حبس کمتر از سه ماه الزاماً باید تبدیل به مجازات جایگزین حبس شود، با در نظر گرفتن مواد ۲۳، ۲۶، ۶۵ و ۸۷ قانون مجازات اسلامی دادگاه‌ها می‌توانند کسانی را که مرتکب جرم کشف حجاب می‌شوند علاوه بر پرداخت جزای نقدی به تحمل یک یا چند مورد از مجازات‌های تبعی و تکمیلی مانند تبعید، منع از اشتغال به حرفه یا کار معین، انفصال از خدمات دولتی و عمومی، منع از خروج از کشور، الزام به انجام خدمات عمومی رایگان، منع از عضویت در احزاب، گروه‌ها و دستجات سیاسی یا اجتماعی، توقیف وسایل دخیل در ارتکاب جرم (مانند بستن محل کسب و توقیف وسیله نقلیه، توقیف رسانه)، الزام به یادگیری حرفه، شغل یا کار معین و… به مدت ۶ ماه محکوم کند. مجازات جرم کشف حجاب از جمله مجازات‌های درجه ۸ است، بنابراین به موجب مواد ۳۴۰ و ۴۲۷ قانون آئین دادرسی کیفری به این جرم مستقیماً در دادگاه کیفری دو رسیدگی می‌شود و رأی دادگاه قطعی و غیر قابل تجدید نظر است. مجازات جرم تشویق و ترغیب دیگران به کشف حجاب بسیار سنگین‌تر از جرم کشف حجاب است، چرا که تشویق و ترغیب به کشف حجاب یکی از مصادیق بارز تشویق به فساد محسوب می‌شود و مجازات تشویق به فساد به موجب بند (ب) ماده ۶۳۹ قانون مجازات اسلامی یک تا ده سال حبس است بنابراین دادگاه‌ها مکلفند کسانی را به هر طریق دیگران را ترغیب به کشف حجاب می‌نمایند به مجازات فوق الذکر محکوم کنند. جبهه انقلابی جنوب https://eitaa.com/jejonoob ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 👈 عضوشوید @Islamimaaref