هدایت شده از بدون سانسور اردبیل
🔰 گلستان سعدی:
یکی را از علما پرسیدند که یکی با ماه رویی در خلوت نشسته و درها بسته و رقیبان خفته و نفس طالب و شهوت غالب، چنان که عرب گوید التّمرُ یانعٌ وَ الناطورُ غیرُ مانع. هیچ باشد که به قوت پرهیزکاری ازو به سلامت بماند؟ گفت: اگر از مهرویان به سلامت بماند از بدگویان نماند.
و اِن سَلِم الانسان من سوءِ نفسه
فَمِن سوءِ ظن المُدَعی لیس يَسلَم
شاید پس کار خویشتن بنشستن
لیکن نتوان زبان مردم بستن
▫️منبع:سایت طلب
#یلدای_فاطمی
#حجاب
#سردار_دلها
🇮🇷 مسافر ۱:۲۰
@mosafere_yeko_bist
┅═══🍃✼🇮🇷✼🍃═══┅
هدایت شده از شادیسم(طنز سیاسی)
ﺑﻌﻀﯽ ﭘﺴﺮﺍﻡ ﻫﺴﺘﻦ ﮐﻪ ﺩﯾﮕﻪ ﺍﺳﺐ ﺳﻔﯿﺪﺷﻮﻥ ﮐﻔﺎﻑ ﻧﻤﯿﺪﻩ!
ﺑﺎﯾﺪ ﺍﺗﻮﺑﻮﺱ ﺩﺭﺑﺴﺖ ﺑﮕﯿﺮﻥ ﯾﮑﯽ ﯾﮑﯽ ﺩﺧﺘﺮﺍﯼ ﺭﻭﯾﺎﻫﺎﺷﻮﻧﻮ ﺟﻤﻊ ﮐﻨﻦ
ﻻﻣﺼﺐ ﺩﻝ ﮐﻪ ﻧﯿﺴﺖ گاراژ حاج تقی و برادرانه.
✍🏻 مصطفی
#یلدا
#طنز_اجتماعی
#حجاب
@shadism
هدایت شده از 🌎 سیاست و دیانت 🌎
🌠☫﷽☫🌠
🔴 چرا ایران در دکترین دفاعیاش به دنبال سلاح هستهای نیست؟
♦️بازدارندگی بدون اتم
🔸اصلیترین دلیل تمایل کشورها برای داشتن سلاح هستهای، قابلیت آن در ایجاد بازدارندگی است. تهران اما جدا از اینکه طبق فتوای رهبر انقلاب، تولید بمب هستهای را حرام میداند، این سلاح را عامل ایجاد بازدارندگی برای خودش نمیداند و به مولفههای دیگری دست یافته است.
✅ به اعتقاد کارشناسان مسائل نظامی، تسلیحات موشکی و پهپادی و نفوذ منطقهای ایران، قابلیت بازدارندگی منحصربهفردی را به ارمغان آورده است. این موضوع روز گذشته در اظهارات کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در سومین مجمع گفتوگوی تهران بازتاب پیدا کرد. او گفته که ما امروز از توانمندیهای بالایی برخورداریم ولی قصد تولید بمب اتم نداریم چون این سلاح را مولفه امنیت نمیدانیم.
1️⃣ ایران به دنبال بازدارندگی علمی-ملی
🔹 اگر ابتکار ساخت تانک توسط انگلیسیها یکی از دلایل شکست سنگین ارتش قدرتمند و درحال پیشروی امپراتوری آلمان در جنگ جهانی اول بود، ایران نیز با اتکا به مراکز علمی خود دست به بررسی راهبردیهای نظامی و ساخت تسلیحات متناسب با آن مانند پهپادهای تهاجمی و انتحاری زد که به این ترتیب در جنگهای منطقه، دستان تهران را بر فراز دستان رقبا قرار داد.
2️⃣ اهداف با توانایی ساخت بدون ساخت نهایی سلاح محقق میشوند
🔸بسیاری معتقدند ایران خواهان ساخت تسلیحات هستهای نیست، بلکه صرفا خواهان کسب توانایی ساخت این سلاح است. در این شرایط تهران فناوریهای لازم را تامین، زنجیرهها را مستقر و حتی مواد لازم را نیز ذخیره میکند اما همزمان دستور نهایی برای ساخت صادر نمیشود.
3️⃣ بازدارندگی بدون تسلیحات هستهای ایجاد شده
✅ ایران بدون تسلیحات هستهای موفق به ایجاد بازدارندگی شده است، از این رو ساخت تسلیحات غیرمتعارف غیرموثر و هزینهزا هستند.
🔹 تهران از طریق ایجاد ساخت موشکهای بالستیک و کروز، پهپادهای تهاجمی و انتحاری و همچنین نفوذ منطقهای، احتمال بروز تهدیدات علیه خود را بهشدت کاهش داده است.
4️⃣ سلاح هستهای تمام نیازهای بازدارندگی را تامین نمیکند
🔸اگر ایران دارای تسلیحات هستهای اما فاقد قدرت پهپادی و نفوذ منطقهای بود، تهدیدهایی مانند گروههای تروریستی که عوامل نیابتی محور غرب هستند، قادر بودند بهشدت امنیت تهران را تحتتاثیر قرار دهند.
5️⃣ تسلیحات باعث آسیب به قدرت نرم میشود
✅ ساخت سلاح هسته درحالحاضر بالاترین اقدامی است که در حوزه آرایش تهاجمی امکانپذیر است. تسلیحات هستهای ساخته میشوند تا علیه شهرهای دشمن به کار گرفته شوند و غیرنظامیان را به کام مرگ فروبرند. از این رو ساخت چنین تسلیحاتی عامل تضعیفکننده قدرت نرم است.
6️⃣ شناخت تسلیحات هستهای
🔹 غرب امروز بهطور ویژهای درگیر تبعات دکترین بازدارندگی هستهای است. کشورهای عضو ناتو بهدلیل اتکای بیشازاندازه بر تواناییهای هستهای این سازمان، توجه کمتری به ساخت و انبار تسلیحات و مهمات لازم برای آنها داشتهاند. این بیتوجهی موجب شده بهگفته مقامات غربی مانند جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا انبارهای مهمات این قاره با کاهش شدید ذخایر روبهرو شود.
7️⃣ مزیت «بازدارندگی متعارف اشباعی» درمقابل هستهای
🔸ایران بازدارندگی را بهجای تسلیحات هستهای از طریق تسلیحات متعارف پیگیری کرده است. تسلیحات هستهای صرفا برای ابراز قدرت انبار میشوند، بدون آنکه قابلاستفاده یا حتی صادرات باشند. درمقابل تسلیحات متعارف در هر شرایطی قابلاستفادهاند، صادر میشوند و حتی میتوان از آنها بهصورت ناشناس علیه اهداف متخاصم بهره گرفت.
8️⃣ هزینههای بالا
✅ تسلیحات هستهای هزینههای بسیار بالایی دارند. کشورهای دارای این تسلیحات ضمن آنکه باید هزینههای زیادی را صرف آزمایش، ساخت و انبار تسلیحات هستهای کنند، نیازمند وسایل حملکننده معتبری هستند.این مساله نشان میدهد کشورهای هستهای باید مبالغ بسیار کلانی را صرف ساخت و ارتقای مدام وسایل حمل معتبر تسلیحات هستهای کنند.
9️⃣ حرکت کشورهای منطقه بهسمت هستهای شدن
💢 حرکت ایران بهسمت هستهای شدن، میتواند به بروز مسابقه هستهای در منطقه بینجامد. با توجه به مسیر دشوار و طولانی دسترسی کشورها به تسلیحات هستهای، منطقه بیشتر از یکدهه در تب سنگین رقابت تسلیحاتی در حوزه هستهای خواهد سوخت.
#تخریب_چی
#پایان_مماشات
#حجاب نشانه است
فتــ🇺🇸ـنـــ🇬🇧ــ️ـه
╲\╭┓
╭🌺🍂🍃
┗╯\╲
╔═••⚬🇮🇷⚬••══╗
@SiasatoDianat
╚══••⚬🌍⚬••═╝
.
#حجاب
چادرت ای ماه من! آغاز صبحی دیگر است
ابروانت زیر ابر روسری زیباتر است
سخت گیری نیست چادر!…ابتدای راحتی ست
دخترم! این بهترین ارثیّه ی یک مادر است
***
هدایت شده از عآشقـٰانِ پࢪواز
سلام🙂✋
میدونین فرق فضای مجازی ،با فضای مُجازی چیه!؟
🔅فضای مجازی فضایی که واقعی نیست ، اما با این کارایی که بلاگر ها میکنن ،داره روبه واقعی پیش میره..!
🔆فضای مُجازی ،هم فضایی که همچی توش مُجاز !
مثل فضای خونه ؛ که مجاز هستیم که هرکاری دلمون میخواد بکنیم!..
❗️بلاگر ها این فضای مجازی رو با فضای مُجازی اشتباه گرفتن❗️
چون هرکاری که دلشون میخواد رو میکنن!
و اصلا به این مسئله توجه ایی ندارن که امکان ،داره ی نفر از اونا تقلید کنه
همون کار اشتباه و انجام بده..
سعی کنیم توی فضای مجازی ،که فضای غیر واقعی است راعایت کنیم
چه کاری رو انجام ندیم 🚫
چون فضای مجازی فضای تقلید اوری است....
#حجاب
#فضای_مجازی
┈━═•••❁🕊❁•••═━┈
🌿 @asheghan_parvaz
┈━═•••❁🕊❁•••═━┈
هدایت شده از عآشقـٰانِ پࢪواز
سلام🙂✋
میدونین فرق فضای مجازی ،با فضای مُجازی چیه!؟
🔅فضای مجازی فضایی که واقعی نیست ، اما با این کارایی که بلاگر ها میکنن ،داره روبه واقعی پیش میره..!
🔆فضای مُجازی ،هم فضایی که همچی توش مُجاز !
مثل فضای خونه ؛ که مجاز هستیم که هرکاری دلمون میخواد بکنیم!..
❗️بلاگر ها این فضای مجازی رو با فضای مُجازی اشتباه گرفتن❗️
چون هرکاری که دلشون میخواد رو میکنن!
و اصلا به این مسئله توجه ایی ندارن که امکان ،داره ی نفر از اونا تقلید کنه
همون کار اشتباه و انجام بده..
سعی کنیم توی فضای مجازی ،که فضای غیر واقعی است راعایت کنیم
چه کاری رو انجام ندیم 🚫
چون فضای مجازی فضای تقلید اوری است....
#حجاب
#فضای_مجازی
┈━═•••❁🕊❁•••═━┈
🌿 @asheghan_parvaz
┈━═•••❁🕊❁•••═━┈
هدایت شده از سلسله🌴🔥
👩🎓 سه الگو در مواجهه با کشف حجاب دانشجویی
1⃣ الگوی دکتر زاکانی: برجک زنی!
• در این الگو دختر دانشجو بخاطر کشف حجاب از حرف زدن منع نمیشود و تریبون می گیرد اما جایش در مضمون حرف، گیر می افتد. در پاسخ با تیکه و طعنه جبران می شود که: ولش کنید شاید بخواهد نماینده داعش باشد! فقط بدانند اگر گیر داعش می افتادند چه بلایی سرشان می آمد!
• این الگو را:
- حزب اللهی های سیاسی تر بیشتر پذیرفتند. با بی حجابی او کنار آمده بودند اما تعرضش به رهبر انقلاب را هو کردند!
- مذهبی ترها تریبون دهی به بی حجاب را رسمیت شماری و مشروعیت بخشی به کشف حجاب خواندند!
- برخی هم بخاطر شرایط شریف ترجیح اش دادند!
• این الگو، تهاجمی و بیش از حفاظت از ارزشهای خود به فکر زدن ارزشهای طرف است؛ نتیجه اش روکم کنی است نه اقناع یا جذب و...!
لذا در شرایطی که دوماه گذشته در شریف شکل گرفته بود، این الگو نزد برخی یک پاسخ تلقی شد.
2⃣ الگوی برادر خضریان: منع گفتگو!
• در این الگو با ادب و متانت شرط گفتگو را احترام به قانون و اسلام می خواند و از اول پرسش دانشجو بی حجاب را منوط به حجاب سر کردن می کند!
• این الگو را:
- مذهبی ترها ترجیح دادند چون کشف حجاب را به رسمیت نشناخت؛ حتی اگر این دانشجو و مثل او سالن را ترک می کردند و دیگر هم در چنین جلساتی شرکت نکنند!
• این الگو بر حفاظت از ارزشهای خود بیش از درگیری مستقیم با طرف مصرّ است. می خواهد سر خطوط قرمز بایستد؛ مهر تایید بر کشف حجاب نخورد و کوتاه آمدن از حجاب برداشت نشود. اگر بتواند در گام بعد بی حجاب را به سالن هم راه نمی دهد.
• نتیجه اش جدا کردن صف از بی حجابها با فشار غیر مستقیم برآنهاست. البته بسته به تعداد طرفدار، یا به غلبه ظاهری می رسد و یا بخاطر رعایت نشدن ارزش حجاب توسط اکثر حضار، دیگر خود در آن محیط ها حاضر نمی شود؛ مثل حاضر نشدن در جشنواره های رسمی هنری یا برخی مراکز خرید و...
• شرایط افول اغتشاشات خیابانی به همراه باقی ماندن کشف حجاب ها و عادی شدنش، این الگو را نزد برخی موجّه می کند.
3⃣ الگوی سوم: گفتگوی مشروط! (نمونه ندارم!)
• در این الگو مقام مسئول پاسخ خود را مشروط می کند به اینکه: من پاسخ سؤال شما را می دهم یا اگر اشکالتان وارد بود می پذیرم به شرطی که شما هم سؤال و اشکال بنده را جواب دهید!
اگر دانشجو حاضر نشد و رفت ؛ چیزی از جنس الگوی۲ قابل صورت بندی است. اگر پذیرفت، پس از پاسخ به سؤالش یا قبول اشکالش، از کشف حجاب او سؤال و به آن اشکال می شود!
• الگوی۳ گرچه ژست الگوی۲ را ندارد لکن کشف حجاب را جای ندید گرفتن، پاسخگو می کند. به نوعی بین رسمیت نشمردن کشف حجاب و پاسخگو کردنش جمع می کند.
- بعضی همین قدر را عقب نشینی از قانون و انفعال می دانند و الگوی۲ را ترجیح می دهند.
- پاسخ طرفداران این الگو یک کلام است: در همه جاهایی که امر به معروف واجب است، قانونی (آن هم قانون خدا) نقض شده است! در همه باید راه اثر بخشی را باز کرد.
• مغزای اصلی این الگو بر ولایت طرفینی همه افراد جامعه و بالتبع امر و نهی های متقابل است(۷۱/توبه) است؛ وقتی او حق دارد به مسئول اشکال کند، مسئول هم حق دارد به کشف حجاب او اشکال کند. منطقاً "به تو چه؟" از دو طرف رخت بر می بندد و عادتاً راه برای تاثیر و تأثر باز می شود.
• هسته سخت کشف حجاب در ماه های اخیر، آنرا یک سلیقه و سبک زندگی شخصیِ غیر قابل گفتگو گرفت و دست به کشف حجاب زد. امیدش این بوده بتواند زنان زیادی را با خود همراه کند تا برخورد را پرهزینه و سخت کند.
الگوی ۱و۲ بیشتر روی فاصله ها می ایستد. تحقیر او یا رعایت ویترین رسمی (ولو به یک شال عقب افتاده) برایش مهمتر از تاثیر و تأثر طرفینی است.
*⃣ هریک از سه الگو به "لحاظ ذاتی" و به "لحاظ موقعیت و شرایط" قابل ارزش گذاری است.
هریک مبتنی بر درکی از ارزشها و روش تحقق آن و هم مبتنی بر محاسبه ای از وضعیت حجاب و کشف حجاب در جامعه است.
با همین دو می توان سه الگو را ارزش گذاری یا در موقعیت های متفاوت تجویز یا منع اش کرد.
#حجاب
#ولایت_طرفینی
📝 محسن قنبریان ۱۴۰۱/۹/۲۲
☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از سلسله🌴🔥
👩🎓 سه الگو در مواجهه با کشف حجاب دانشجویی
1⃣ الگوی دکتر زاکانی: برجک زنی!
• در این الگو دختر دانشجو بخاطر کشف حجاب از حرف زدن منع نمیشود و تریبون می گیرد اما جایش در مضمون حرف، گیر می افتد. در پاسخ با تیکه و طعنه جبران می شود که: ولش کنید شاید بخواهد نماینده داعش باشد! فقط بدانند اگر گیر داعش می افتادند چه بلایی سرشان می آمد!
• این الگو را:
- حزب اللهی های سیاسی تر بیشتر پذیرفتند. با بی حجابی او کنار آمده بودند اما تعرضش به رهبر انقلاب را هو کردند!
- مذهبی ترها تریبون دهی به بی حجاب را رسمیت شماری و مشروعیت بخشی به کشف حجاب خواندند!
- برخی هم بخاطر شرایط شریف ترجیح اش دادند!
• این الگو، تهاجمی و بیش از حفاظت از ارزشهای خود به فکر زدن ارزشهای طرف است؛ نتیجه اش روکم کنی است نه اقناع یا جذب و...!
لذا در شرایطی که دوماه گذشته در شریف شکل گرفته بود، این الگو نزد برخی یک پاسخ تلقی شد.
2⃣ الگوی برادر خضریان: منع گفتگو!
• در این الگو با ادب و متانت شرط گفتگو را احترام به قانون و اسلام می خواند و از اول پرسش دانشجو بی حجاب را منوط به حجاب سر کردن می کند!
• این الگو را:
- مذهبی ترها ترجیح دادند چون کشف حجاب را به رسمیت نشناخت؛ حتی اگر این دانشجو و مثل او سالن را ترک می کردند و دیگر هم در چنین جلساتی شرکت نکنند!
• این الگو بر حفاظت از ارزشهای خود بیش از درگیری مستقیم با طرف مصرّ است. می خواهد سر خطوط قرمز بایستد؛ مهر تایید بر کشف حجاب نخورد و کوتاه آمدن از حجاب برداشت نشود. اگر بتواند در گام بعد بی حجاب را به سالن هم راه نمی دهد.
• نتیجه اش جدا کردن صف از بی حجابها با فشار غیر مستقیم برآنهاست. البته بسته به تعداد طرفدار، یا به غلبه ظاهری می رسد و یا بخاطر رعایت نشدن ارزش حجاب توسط اکثر حضار، دیگر خود در آن محیط ها حاضر نمی شود؛ مثل حاضر نشدن در جشنواره های رسمی هنری یا برخی مراکز خرید و...
• شرایط افول اغتشاشات خیابانی به همراه باقی ماندن کشف حجاب ها و عادی شدنش، این الگو را نزد برخی موجّه می کند.
3⃣ الگوی سوم: گفتگوی مشروط! (نمونه ندارم!)
• در این الگو مقام مسئول پاسخ خود را مشروط می کند به اینکه: من پاسخ سؤال شما را می دهم یا اگر اشکالتان وارد بود می پذیرم به شرطی که شما هم سؤال و اشکال بنده را جواب دهید!
اگر دانشجو حاضر نشد و رفت ؛ چیزی از جنس الگوی۲ قابل صورت بندی است. اگر پذیرفت، پس از پاسخ به سؤالش یا قبول اشکالش، از کشف حجاب او سؤال و به آن اشکال می شود!
• الگوی۳ گرچه ژست الگوی۲ را ندارد لکن کشف حجاب را جای ندید گرفتن، پاسخگو می کند. به نوعی بین رسمیت نشمردن کشف حجاب و پاسخگو کردنش جمع می کند.
- بعضی همین قدر را عقب نشینی از قانون و انفعال می دانند و الگوی۲ را ترجیح می دهند.
- پاسخ طرفداران این الگو یک کلام است: در همه جاهایی که امر به معروف واجب است، قانونی (آن هم قانون خدا) نقض شده است! در همه باید راه اثر بخشی را باز کرد.
• مغزای اصلی این الگو بر ولایت طرفینی همه افراد جامعه و بالتبع امر و نهی های متقابل است(۷۱/توبه) است؛ وقتی او حق دارد به مسئول اشکال کند، مسئول هم حق دارد به کشف حجاب او اشکال کند. منطقاً "به تو چه؟" از دو طرف رخت بر می بندد و عادتاً راه برای تاثیر و تأثر باز می شود.
• هسته سخت کشف حجاب در ماه های اخیر، آنرا یک سلیقه و سبک زندگی شخصیِ غیر قابل گفتگو گرفت و دست به کشف حجاب زد. امیدش این بوده بتواند زنان زیادی را با خود همراه کند تا برخورد را پرهزینه و سخت کند.
الگوی ۱و۲ بیشتر روی فاصله ها می ایستد. تحقیر او یا رعایت ویترین رسمی (ولو به یک شال عقب افتاده) برایش مهمتر از تاثیر و تأثر طرفینی است.
*⃣ هریک از سه الگو به "لحاظ ذاتی" و به "لحاظ موقعیت و شرایط" قابل ارزش گذاری است.
هریک مبتنی بر درکی از ارزشها و روش تحقق آن و هم مبتنی بر محاسبه ای از وضعیت حجاب و کشف حجاب در جامعه است.
با همین دو می توان سه الگو را ارزش گذاری یا در موقعیت های متفاوت تجویز یا منع اش کرد.
#حجاب
#ولایت_طرفینی
📝 محسن قنبریان ۱۴۰۱/۹/۲۲
☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از عاشقان سید علی:)
♦️حجاب، زبان دارد
♦️بی حجابی هم زبان دارد...
❄️علامه شهید مرتضی مطهری:
«حرکات و سکنات انسان گاهی زبان دار است.گاهی وضع لباس، راه رفتن، سخن گفتن زن معنا دار است و به زبانِ بی زبانی می گوید: دلت را به من بده، در آرزوی من باش، مرا تعقیب کن؛ گاهی بر عکس، با زبان بی زبانی می گوید: دست تعرّض از این حریم کوتاه است.»
📚مسأله حجاب صفحه ۱۶۳
#زن_عفت_افتخار
#حجاب
هدایت شده از قرارگاه حاج قاسم سلیمانی
🌠☫﷽☫🌠
♨️یه خبر خوب برای خانمهای اپوزیسیون و سرسپردگان رسانههای آمریکایی، انگلیسی و سعودی
📍مقامات آمریکایی در یک مکانیزم کاملا دموکراتیک و رفراندوم آزاد، براتون مریم رجوی رو بعنوان رئیسجمهور انتخاب کردند!
📍تبریک میگم بهتون که اینبار نهتنها باید #حجاب اجباری داشته باشید، بلکه باید رنگ روسری تون هم اونا براتون انتخاب کنن سربازی هم باید برید پس زودتر برید لباسهای فرم تون رو آماده کنید!
#یلداتون #یلدای_فاطمی
@ur_sep_farhanghian_bsij