هدایت شده از سعداء/حجت الاسلام راجی
🔰 دغدغههای #حاج_قاسم !
♨️ دغدغه دوم: زنان بیپناه
⭕️ بخش اول
💢 دومین دغدغۀ حاج قاسم دغدغۀ حمایت از زنان بیپناه است. علیرغم ادعاهای گزاف و دروغین رسانههای غربی و آمریکایی در دلسوزی و اقدام برای نجات زنان، آنکس که به راستی از حقوق زن دفاع کرد حاج قاسم سلیمانی بود. حاج قاسم سلیمانیِ ما با اقداماتی که انجام داده مهمترین مدافع زنان کشورهای منطقه بود.
برای روشن شدن مطلب باید ادعاهای دروغین غربی ها در حمایت از زنان منطقه و در عمل، جنایات آنها در قبال زنان منطقه را مرور کنیم.
آمریکاییها دو مرتبه و هر دوبار با بهانه دفاع از حقوق زنان و کودکان و فضاسازی رسانهای در این باره به عراق حمله کردند.
🔹 اولین بار در زمان حمله عراق به کویت و در ماجرای جنگ خلیج فارس بود که دختر نوجوانی در جلسهای با گریه زیاد گزارش داد که کودکان زیادی در بیمارستانهای کویت توسط سربازان عراقی کشته شدهاند. بوش در صحبتهای خود در توجیه حمله سنگین به عراق بارها به صحبتهای او استناد کرد. بعدها مشخص شد که آن گزارشها همه دروغ بوده و آن دختر، نیره الصباح، دختر سفیر کویت در آمریکا بوده است؛ آن برنامه ساختگی نیز با هدف فریب افکار عمومی و سوء استفاده دولت آمریکا تولید شده بود.
🔻جنگ خلیج فارس منجر به بیش از یک دهه تحریم اقتصادی و انزوای سیاسی شد. عراقیها –به ویژه زنان– از اساسیترین نیازهای خود محروم بودند: در این دهه 1.5 میلیون نفر که 500000 نفر آنها کودک بودند جان خود را از دست دادند. زنان افزایش نرخ مرگ و میر را تجربه کردند.
♦️ دومین بار نیز در سال 2003 میلادی، دولت آمریکا افکار عمومی مردم خود را به بهانه بهبود وضعیت آزادی و بهداشت و آموزش و معیشت زنان عراق با حمله نظامی به عراق همراه کرد. اما نتیجه این حمله چه بود؟ در طی دوران حضور آمریکا در عراق آمار بسیار زیادی از بازداشت زنان عراقی بدون دلیل و همچنین سوء استفاده و اخاذی از همسران آنها گزارش شده است.
یکی از گزارشهای صلیب سرخ در ماه می سال 2004 نشان داد که طی سال ۲۰۰۳، حدود ۴۳ هزار زن عراقی توسط سربازان آمریکایی بازداشت شده بودند که 70 تا 90% از آنها اشتباهاً دستگیر شده بودند و جرمی نداشتند! چرا باید زنان عراقی بدون دلیل توسط سربازان آمریکایی زندانی شوند؟ نیروهای ایالات متحده به طور معمول به زندانی کردن اقوام زن مظنونهای مرد، برای استفاده به عنوان گروگان و چانه زنی، میپردازند. بنا به گفته وزارت امور خارجه ایالات متحده، تعداد مراکز بازداشت زنان بیش از 450 مورد است. زنان در ایستهای بازرسی و در حین تفتیش خانههایشان مورد آزار جسمی و جنسی قرار میگیرند.
🔻تعداد کل زنان بازداشت شده در عراق از ابتدای حضور آمریکا تا کنون مشخص نیست. در سال 2005، ایمان خامس از مرکز بین المللی دیدهبان اشغال، 625 زن را در زندان الرسافه و 750 زن را تنها در الکاظمیه گزارش کرد که از دوازده تا شصت سال سن داشتند. زنان در معرض شکنجه، تجاوز و تحقیر قرار دارند؛ آنها با موهایشان کشیده میشوند، با برق میسوزند، مجبور میشوند از توالتهای کثیف غذا بخورند و روی این زنان عراقی ادرار میکنند.
در مارس 2006، دختر 14 ساله عراقی به نام عبیر قاسم حمزه توسط سربازان آمریکایی به صورت گروهی مورد تجاوز قرار گرفت و کشته شد! خانواده و خواهر هفت سالهاش که در اتاق کناری بودند نیز توسط سربازان آمریکایی، همانجا، اعدام شدند. کمی بعد گزارشهای دیگری از زنان عراقی منتشر شد که خبر از تجاوزهای گروهی داشت. اینها فقط مشت نمونه خروار است.
💢 طبق گزارش کتاب فمینیسم و جنگ که در سال ۲۰۰۶ منتشر شده است، به گفته پنتاگون، بیش از 500 مورد از تعرض جنسی نیروهای امریکایی در عراق و افغانستان علیه زنان، گزارش شده است.
حالا این کشورهای جنایتکار به ما در رابطۀ با حقوق زن اعتراض میکنند. کسانی که برای بهبود وضعیت زنان عراق به آنجا رفتند این بلاها را بر سر زنان عراقی آوردند. اکنون پس از سالها حضور آمریکا در عراق ببینید آیا وضعیت بهداشت، معیشت و آموزش زنان عراقی بهبود پیدا کرد یا خیر.
🌐 برای مطالعه متن کامل سخنرانی #حجت_الاسلام_راجی به مناسبت سالگرد شهادت سردار دلها، به صفحه مجازی زیر مراجعه نمایید:
https://soada.ir/parvandeh/daghdaghe_hajghasem/
💠 اندیشکده راهبردی #سعداء
🆔 @soada_ir
لعنت خدا و فرشتگان بر ابن ۵۱ نفر جنایتکار و مادر خطاکار ❗⬇️❗⬇️❗⬇️❗⚘❗⬇️❗⬇️
هدایت شده از رصدگر فجازی انقلاب 🇮🇷
🔰 «پاورقی» جذابتر از متن/ بخش اول
🔸در تجلیل از برنامه تلویزیونی پرمخاطب و مبتکرانه #پاورقی
🔹فتنه ۸۸ نقطه آغاز ورود شبکههای اجتماعی و فضای مجازی به پروژههای براندازی علیه جمهوری اسلامی بود. در مقابل، جدیترین رویشهای جبهه انقلاب در سبک و محتوا در فضای مجازی هم در همان ایام اتفاق افتاد. اصولا در طول تاریخ خلاقیتها و استعدادها در تنگناها، جنگها و درگیریها بروز و ظهور مضاعفی داشتهاند. بسیاری از اختراعات و تکنولوژیهای امروز محصول دوران جنگ در کشورهای مبدع آن تکنولوژی است.
🔹در ماجرای جنگ رسانهای هم تقریبا با همین وضعیت روبرو هستیم. فتنه ۸۸ فرصتی شد برای مدافعین انقلاب تا در حوزههایی مثل وبلاگنویسی، تولیدات چندرسانهای و حضور در شبکههای اجتماعی مثل گوگل پلاس صاحب ایده و خلاقیت و ابتکار عمل شوند.
🔹فتنه اخیر اما در عرصه رسانه، بزرگترین جنگ تاریخ علیه انقلاب اسلامی بود. اینبار هم مدافعین رسانهای انقلاب مرد میدان بودند و در مقابل هجمه بیسابقه دشمن در فضای مجازی ایستادگی کردند. در شبکههای اجتماعی، تولیدات چندرسانهای، نماهنگ، سرود، کلیپ، گزارشهای افشاگرانه، تولیدات حوزه سواد رسانهای و ... جریان رسانهای انقلاب اتفاقات مهم و درخوری را رقم زد.
🔹اما بیشک پربسامدترین، جریانسازترین، پرمخاطبترین و مبتکرانهترین کار رسانهای در فتنه ۸۰ روزه ۱۴۰۱، برنامه تلویزیونی پاورقی بود. برنامهای با رویکرد طنز که برجستهسازی تناقضات و گافهای رسانهای جریان برانداز محور آن است و تا کنون چهل و چهار قسمت آن از شبکه دو سیما پخش شده است.
🔻زبان تیز و جذاب طنز
مهمترین ویژگی برنامه «پارورقی» طنز بودن آن است؛ در جنگ رسانه ای و فضای مقابله با عملیات روانی دشمن در فضای مجازی و رسانه، هنوز هیچ بسترو قالبی، کاراتر، موثرتر، جذاب تر و محبوب تر از طنز پیدا نشده است. زبان تیز و بران و در عین حال جذاب و سرگرم کننده طنز فاخر سیاسی، در عملیات روانی و جنگ رسانه ای هم برای طرف مقابل کوبنده و ساکت کننده است و هم برای مخاطب خودی و مردم ایران، تبیین کننده، افشاگر و خنثی ساز تحریفهای دشمن.
🔹پاورقی به خوبی توانسته حرف خود را در قالب طنز سیاسی جا بیندازد. توانمندی مجری اصلی و مجری کمکی برنامه که از طنزپردازان توانمند در جبهه انقلاب هستند، در کنار متن نقطهزن و خوشپرداخت و خوش لفظ توانسته لحظات شیرین و اثرگذاری را برای مخاطب ایجاد کند.
🔹طنز پاورقی در عین خنده دار بودن، به وادی لودگی و جفنگ گویی نمی افتد و در همان حالی که به تحقیر دشمن و عمله های آن میپردازد، دست از اخلاق و مرام انقلابی نمی کشد. هم در ابلاغ پیام و تولید متن آرمان گراست و هم در جذب مخاطب، چشم را بر واقعیتهای ذهن مخاطب امروزیِ مانوس با فضای مجازی و ادبیات و زبان مورد پسند او نمی بندد.
🔹درست در نقطه مقابل این طنز، جریان طنزنویسی طیف برانداز است که در مواجهه با انقلاب اسلامی عمدتا گرفتار هجو، هزل، هرزه گویی، فحاشی و رکیک نویسی شده است؛ آن هم با محتوایی به دور از انصاف، اخلاق و واقع نمایی.
🔻راهبرد امیدآفرینی
از برجسته ترین ویژگیهای محتوایی پاورقی، ساری و جاری کردن راهبرد امیدآفرینی در متن و محتوای برنامه است؛ آن هم با ترکیبی منطقی و قالبی سر و شکل یافته و منسجم. در امیدآفرینی هم باید نقاط قوت درونی کشور را برجسته کرد و هم در مقابل، واقعیتهای ناگفته دنیای غرب را به مخاطب ایرانی نشان داد و از سوی سوم، نقاط ضعف داخلی را نیز با زاویه دید درست نقد کرد.
🔹هر سه این موارد در پاورقی اتفاق می افتد. بخش باغ اروپا، بخش بیان اتفاقات امیدآفرین و روشن در داخل کشور که عمدتا در قسمت "مردم نازنین" نمایش داده میشود و بخش "جوالدوز" که ویژه نقد جریانهای داخلی و مدیران است، نمونه هایی از به کار گیری این سه تاکتیک برای امیدآفرینی است.
ادامه در بخش دوم
#رسایی
@enwhattt
هدایت شده از جلسه نهج البلاغه مصباح الهدی تبریز
سلام امروز سهشنبه ۱۳دی ماه ۱۴۰۱مصادف با سالگرد شهادت سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی رحمت الله علیه ان شاءالله جلسه هفتگی نهج البلاغه مصباح الهدی با توجهات حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف بعداز نماز مغرب و عشاء درمحل دائمی از ساعت ۷الی۹دائر میباشد ۰ ثواب مجلس را هدیه کنیم به روح شهید حاج قاسم سلیمانی رحمت الله علیه
💢قهرمان ملی
🔹در ميان بزرگان معاصر نام «حاج قاسم سليمانی» نام ممتازی که از او مىتوان به عنوان «قهرمان وطن» ياد کرد. بزرگمردی که متعلق به همه وطنپرستان اين سرزمين است و هیچکس حق ندارد «حاج قاسم» را به نفع خود مصادره کرده و او را در حد يک چهره قومى، قبيلگی، جناحی و سياسی تقليل دهد!
🔸امروز برخى از مدعيان سياسى در آستانه سالگرد حاج قاسم، و در حالى که با توجه به مناقشات پيش آمده، نام حاج قاسم میتواند به عنصری براي تقويت انسجام ملي بدل گردد، اينگونه القاء مىکنند که: «عدهاى سعى کردند شهيد سليمانی را براي خودشان مصادره کنند» يا «برخى از کسانى که هملباس شهيد سليمانی هستند و در نهادهاى مهمی حضور دارند، انگار مکتب و راه شهيد سليمانی را فراموش کردهاند»، «بخشى از ترويجدهندگان ظاهرى اين تبليغات، خود قائل به اين مکتب ارزشمند نيستند» و... اين ادعاها خود اتهاماتی جناحیـ سياسى است که کمکى به تقويت محبوبيت حاج قاسم و قرار دادن او به عنوان محور انسجام ملى نمىکند، بلکه بر کدورتها میافزاید و فرصتها را از بين مىبرد!
🔹به نظر میرسد راه مبنایی به جاى اتهامزنی آن باشد که وصيتنامه حاج قاسم سليمانی بازخوانی شود و معيار عمل قرار گيرد و همه آنها که حاج قاسم را قبول دارند براي تحقق باورها، آرمانها و توصيههايش پیشگام شوند و تلاش نمايند تا «مکتب سليمانی» مبنای همدلی اجتماعی گردد.
🔸حاج قاسم در بخشي از وصیتنامه خود خطاب به سياسيون کشور اصولى را براي فعاليت سياسى برمیشمارد و میفرماید: «نکتهای کوتاه خطاب به سياسيون کشور دارم: چه آنهايی [که] اصلاحطلب خود را مىنامند و چه آنهایی که اصولگرا... اگر میخواهيد با هم باشيد، شرط با هم بودن، توافق و بيان صريح حول اصول است. اصول، مطول و مفصل نيست.
🔹اصول عبارت از چند اصل مهم است: اول آنها، اعتقاد عملی به ولايت فقيه است؛ يعني اين که نصيحت او را بشنويد، با جان و دل به توصيه و تذکرات او بهعنوان طبيب حقيقى شرعى و علمى، عمل کنيد. کسى که در جمهورى اسلامی مىخواهد مسئوليتی را احراز کند، شرط اساسي آن [اين است که] اعتقاد حقيقى و عمل به ولايت فقيه داشته باشد.»
🔸به نظر مىرسد عمل به همين بند از وصيتنامه فصلالخطابی برای مواجهه با قهرمان ملی باشد! حاج قاسم متعلق به همه جناحهاى سياسى و فراتر از آن همه ملت ايران است؛ همه آنهايی که به مکتب حاج قاسم سليمانیـ که همانا برخاسته از مکتب امام خمينی(ره) استـ تعلق دارند و آن را بنیان و اساس فعاليت و تصميمگيریهای سياسی خود قرار دادهاند!
✍🏻مهدی سعیدی
#حرفروز
✅ #بصیرت
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
🇮🇷| https://www.basirat.ir
🇮🇷| http://eitaa.com/joinchat/1238302720C917153d8f5
🇮🇷| https://rubika.ir/basirat_fa
🇮🇷| https://t.me/basirat_fa
🇮🇷| splus.ir/basirat_fa
هدایت شده از یا صاحب الزمان مهدی جانم
دفعه دومی که حسین رفته بود سوریه تو مُحرم بود. مثل همیشه پیام میدادم بهش
ازش پرسیدم: حسین عزاداری هم میکنید اونجا؟!
گفت: نه، اینجا اکثرا ۴ امامی هستن، عزاداری نمیکنن! بهم خیلی سخت میگذره که نمیتونم عزاداری کنم. خوش به حال شما خیلی استفاده کنید از محرم!
بعدها وقتی برگشت، به حسین گفتم:
چرا مُحرم رفتی؟
گفته بود: من همه چیزایی که بهشون وابسته بودم گذاشتم کنار، فقط یه چیز مونده بود که
نمیتونستم ولش کنم برم؛ اونم ایام مُحرم بود
که باید به نفسم غلبه میکردم و میرفتم...
شهید حسین معزغلامی🕊🌹
https://fatehe-online.ir/231707
این فاتحه آنلاین طراحی شده برای سردار سلیمانی لطفا شما هم نشر دهید .
هدایت شده از شاخص
6.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا