eitaa logo
جـھـٰاد‌ابـن‌العـمـٰاد‌ .
1.5هزار دنبال‌کننده
6هزار عکس
1.4هزار ویدیو
81 فایل
- به‌نام ِ‌خدای‌ِچشمانِ‌جهاد ؛ 💙 . . • - اینجا گوشه‌ای دنج از عاشقانه‌هایِ منو عزیزِبرادرم ؛ #جھاد‌جـٰان‌ : ) . . - اگر تو اینجایی بدون بی‌دلیل نیست ؛ قطعا دعوتِ خود شهیدجهادی . 🌱 ' • - شروطِ‌کانال : @jahad319 . . - گردان‌کانال : @jahad29 . .
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کمی_تفکر ﺗﺎﺣﺎﻻ ﺩﻧﺪﻭﻧﭙﺰﺷﮑﯽ ﺭﻓﺘﯿﻦ؟ ﺍﻭﻝ ﺩﮐﺘﺮ ﭼﻨﺪ ﺗﺎ ﺳﻮﺯﻥ ﻣﯿﺰﻧﻪ ﺗﻮ ﻟﺜﻪ ﺗﻮﻥ،ﺑﻌﺪ ﺍﻭﻥ ﻣﺘﻪ ﺭﻭ ﻣﯿﮕﯿﺮﻩ ﺩﺳﺘﺶ ...💉 ﺑﻌﻀﯽ ﻭﻗﺘﺎ ﺍﺯ ﺷﺪﺕ ﺩﺭﺩ ﺩﺳﺘﻪ ﻫﺎﯼ ﺻﻨﺪﻟﯽ ﺭﻭ ﻣﺤﮑﻢ ﻓﺸﺎﺭﻣﯿﺪﯾﻢﻭﺍﺷﮏ ﺗﻮ ﭼﺸﻤﺎﻣﻮﻥ ﺟﻤﻊ ﻣﯿﺸﻪ ...😰 ﭼﺮﺍ ﻧﻤﯿﺰﻧﯿﻦ ﺗﻮ ﮔﻮﺷﺶ؟ ﭼﺮﺍ ﺩﺍﺩ ﻭ ﻫﻮﺍﺭ ﻧﻤﯽ ﮐﻨﯿﺪ؟ ﺍﯾﻦ ﻫﻤﻪ ﺩﺭﺩ ﺭﻭ ﺗﺤﻤﻞ ﮐﺮﺩﯾﺪ،ﺍﯾﻦ ﻫﻤﻪ ﺳﻮﺯﻥ ﻭ ﺁﻣﭙﻮﻝ ﻭ ﻣﺘﻪ ﻭ ﺍﻧﺒﺮ ﻭ ... ﺧﻮﺏ ﺍﻋﺘﺮﺍﺽ ﮐﻨﯿﺪ ﺑﻬﺶ ! ﭼﺮﺍ ﺍﻋﺘﺮﺍﺽ ﻧﻤﯽ ﮐﻨﯿﺪ؟ ﺗﺎﺯﻩ ﮐﻠﯽ ﻫﻢ ﺍﺯﺵ ﺗﺸﮑﺮ ﻣﯿﮑﻨﯿﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﯾﻢ ﺑﯿﺎﯾﻢ ﺑﯿﺮﻭﻥ ﻣﯿﮕﯿﻢ: ﺁﻗﺎﯼ ﺩﮐﺘﺮ ﺑﺒﺨﺸﯿﺪ ﻭﻗﺖ ﺑﻌﺪﯼ ﮐﯽ ﻫﺴﺘﺶ؟!😊 ﺑﻪ ﺩﮐﺘﺮ ﺍﻋﺘﺮﺍﺽ ﻧﻤﯽ ﮐﻨﯿﻢ ﭼﻮﻥ ﻣﯽ ﺩﻭﻧﯿﻢ ﺍﯾﻦ ﺩﺭﺩ ﻓﻠﺴﻔﻪ ﺩﺍﺭﻩ ﻭ ﻣﻨﺠﺮ ﺑﻪ ﺑﻬﺒﻮﺩ ﻣﯿﺸﻪ،ﻣﯿﺪﻭﻧﯿﻢ ﯾﻪ ﺣﮑﻤﺘﯽ ﺩﺍﺭﻩ،ﺧﻮﺏ «ﺧﺪﺍ ﻫﻢ ﺣﮑﯿﻤﻪ...» ﺍﺻﻼ ﻗﺒﻼ ﻫﻢ ﺑﻪ ﺩﮐﺘﺮ ﻣﯽ ﮔﻔﺘﻨﺪ ﺣﮑﯿﻢ ... ﯾﻌﻨﯽ ﮐﺎﺭﻫﺎﯼ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺭﻭﯼ ﺣﮑﻤﺖ ﺍﺳﺖ.☺️ پس اگه خدا ﺩﺭﺩ ﻭ ﺭﻧﺠﯽ ﺭﻭ ﺗﻮ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﻣﺎ ﻓﺮﺳﺘﺎﺩ،ﺍﺯﺵ ﺗﺸﮑﺮﮐﻨﯿﻢوﺑﮕﯿﻢ ﻧﻮﺑﺖ ﺑﻌﺪﯼ ﮐﯽ ﻫﺴﺘﺶ؟ ﺭﻧﺞ ﺑﻌﺪﯼ؟ ﯾﺎﺩﺕ ﻧﺮﻩ ﺍﻭﻥ ﺧﯿــﻠﯽ ﻭﻗﺘﻪ ﺧﺪﺍﺳﺖ... 🍃🌸 @Jahad1370313
گذࢪ تڪ تڪ این ثانیہ‌هاے عمـــــࢪم؛ بہ قدیمۍشدن نوڪࢪۍام مۍاࢪزد✨🌱 💚 @Jahad1370313
حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: ✨ هر بار که نماز به‌جا می‌آوری، ملتفت باش که چیزی به دست آوری و مطلبی بفهمی که قبلاً آن را نمی‌فهمیدی. ✨ تلاوت سوره‌ها و آیات قرآن هم همین‌گونه است؛ یعنی در هر دفعه چیزی به دست بیاور، غیر از آنچه قبلاً به دست آورده بودی. 📚 در محضر بهجت، ج٢، ص٢۶٩ @Jahad1370313
✨﷽✨ 🌼رعایت نظم ؛ مهمتر از اعمال مستحبی ✍امام صادق علیه السلام، در حال طواف کعبه بودند که ((سفیان ثوری)) از ایشان پرسید: «آیا حضرت محمد صلی‌الله‌علیه‌وآله، هنگامی که در طواف کعبه، مقابل حجرالأسود می‏‌رسیدند، آن را لمس می‌کردند و می‌بوسیدند؟» امام صادق پاسخ دادند: «بله، رسول‌الله، هم در طواف واجب و هم مستحب، حَجَرالأسود را لمس می‌کردند و می‌بوسیدند.» امام صادق ، پس از پاسخ به سوال سفیان، از مقابل حجرالاسود رد شدند ولی آن را لمس نکردند. سفیان با تعجب پرسید: «مگر شما نگفتید که رسول اللَّه در طواف خود، حجرالأسود را می‏‌بوسیدند؟ پس چرا خودتان از کنار آن عبور کردید و آن را لمس نکردید؟!» امام صادق علیه السلام در جواب گفتند: «مَردم آن زمان، حقّ حضرت محمد صلی‌الله‌علیه‌وآله را رعایت می‏‌کردند؛ و زمانی که رسول‌الله به حجرالأسود می‏‌رسید، برایش راه می‏‌گشودند و آن حضرت به راحتی و بدون اینکه مزاحم دیگران شوند به آن می‌رسیدند. ولی مَردم این زمان، حقّ مرا نمی‏‌شناسند و رعایت نمی‏‌کنند. من هم دوست ندارم برای آن که حَجَرالأسود را لمس کنم و آن را ببوسم، بر جمعیّت فشار آورم و افراد را اذیّت کنم.» 📚کافی ، جلد ۴ ، صفحه ۴۰۴ 📚وسائل‏ الشّیعة ، جلد ۱۳، صفحه ۳۲۵ @Jahad1370313
⚜بسم رب المهدی⚜ عکس هاروگذاشت روی میز! -کدومش بنظرت بیشتربادلت حرف بازی میکنن؟! کدومش نگات میکنه؟! کدومش باهات حرف میزنه؟! مات موندم! اینهمه عکس که همشون چهره های مظلومی داشتند... نمی دونک چرایادحضرت زهراافتادم!!! سریع گفتم: بگوکدومشون پهلوشکسته رفت؟! یه لحظه مکث کردوبایه لبخندکوچیک که ازته دل نبودوبیشترناراحتی بودگفت: همونی که توروضه هاش ازعشق آسمونیش،مادرپهلوشکسته می خوند! جوابشوباسکوت دادم! سرشو انداخت پایین وگفت: 🌹شهیدحجت الله رحیمی🌹 😔😔😔 شهیـــد حجت اللّٰه رحیمـــی @Jahad1370313
گفتم🤔 اینجا تا مشهد چقدر راه است؟! گفت : آنقدر کہ بگویی🙃... السلام‌علیک یاعلےبن‌موسےالرضا؏♥️ 🍁@Jahad1370313
📜 فهجرت ابابکر ... فلم تزل مهاجر له حتی توفیت 🔖معنی :حضرت فاطمه زهرا (س) از ابوبکر اعراض کرد... و تا زنده بود با او سخن نگفت . 📖 منابع از کتب اهل سنت : 📚 صحیح بخاری ، ج ۴ ، ص ۹۶ ، کتاب فضل الجهاد و السیر ، باب الخمس ، و ج ۵ ، ص ۱۷۷ ، باب غزوه خیبر ، و ج ۸، ۱۸۵ ، کتاب الفرائض ، چاپ مصر . 📚 صحیح مسلم ، ج ۵ ، ص ۱۵۴ ، کتاب الجهاد و السیر ، باب قول النبی ﷺ ما ترکنا و فهو صدقه. 📚 سنن الکبری بیهقی ، ج ۶ ، ص ۳۰۰ ، کتاب قسم الفی ء و الغنیمه ، چاپ هند 📚 سنن ترمذی ، ج ۴ ، کتاب السیر ، باب ۴۴ ، حدیث ۱۶۰۹ ، چاپ مصر 📚 مسند احمد ، ج ۱ ، ص ۶ و ۹، چاپ مصر 📌و ده ها منبع دیگر اهل سنت... 🔍سوال از سنت : ایا شما پیرو کسی هستید که مورد غضب نبی مکرم اسلام قرار گرفته است و دختر پیامبر را اذیت کرده است⁉️
📜 قال رسول الله ﷺ : فاطمة بضعة منی، فمن أغضبها فقد أغضبنی 🔖 معنی : فاطمه پاره تن من است هر که او را به خشم اورد مرا به خشم اورده است. 📖 منابع از کتب اهل سنت : 📚صحيح البخاری، محمد بن اسماعيل بخاری، دار الفكر للطباعة والنشر، 1401ق، ج4، ص210 و 219و ج5، ص36؛ باب فضائل فاطمه(س)، ح 29. 📚 صحیح مسلم، ج 4، ص 1902، باب 15، ح 95 و 94 و 93 ؛ صحیح مسلم، جزء 7، باب فضائل زهرا(س)، 141، 143. 📚الجامع الكبير (سنن الترمذی)، أبو عيسى محمد بن عيسى بن سَوْرة بن موسى بن الضحاك الترمذی(م279هـ)، المحقق: بشار عواد معروف، بیروت، دار الغرب الإسلامی، 1998م، ج6، ص181، ح3867. 📚 الشفا بتعریف حقوق المصطفی، القاضی ابی الفضل عیاض بن موسی الیحصبی(م544ق)، محقق: عبده علی کوشک، دمشق، مکتبه الغزالی، و بیروت، دار الفیحاء، 2000م-1420ق، ج2، ص44. 📚 مسند الإمام أحمد بن حنبل، أبو عبد لله أحمد بن محمد بن حنبل بن هلال بن أسد الشيبانی(م241هـ)، محقق: شعيب الأرنؤوط و عادل مرشد، و دیگران، تحت إشراف: دکتر عبد الله بن عبد المحسن التركی، بیروت، مؤسسة الرسالة، چاپ اول، 1421ق-2001 م، ج31، ص285. 📚سنن ترمذی، پیشین، ج6، ص181، ح3869. 📚 حلية الأولياء وطبقات الأصفياء، أبو نعيم أحمد بن عبدالله بن أحمد بن إسحاق بن موسى بن مهران الأصبهانی(م430هـ)، قاهره، السعادة، 1394ق-1974م، ج2، ص40. 📚 السنن الكبرى، أبو بكر أحمد بن الحسين بن علی بن موسى الخُسْرَوْجِردی الخراسانی، البيهقی(م458ق)، المحقق: محمد عبد القادر عطا، بیروت، دارالكتب العلمية، چاپ دوم، 1424ق-2003 م، ج10، ص340، ح20862. 📚 الفصول المهمة فی معرفة الائمة، نورالدین علی بن محمد بن احمد غزی مکی معروف به ابن صباغ مالکی، ص 146. 📚 المناقب، الموفق بن احمد البكري المكي الحنفي الخوارزمي(م568ق)، قم، موسسه نشر اسلامی، 1411ق، ص353. 📚 غريب الحديث، إبراهيم بن إسحاق الحربي أبو إسحاق(م285ق)، المحقق: د. سليمان إبراهيم محمد العايد، مکه، جامعة أم القرى، چاپ اول، 1405ق، ج3، ص1186. 📚 شرح الأخبار في فضائل الأئمة الأطهار، القاضی النعمان بن محمّد التميميّ المغربی، المحقق: السيد محمّد الحسينی الجلالی، مؤسسة النشر الإسلامی، ج3، ص30 📚 کنز العمال فی سنن الأقوال والأفعال، علاء الدين علی بن حسام الدين ابن قاضی خان القادری الشاذلی الهندی البرهانفوری الشهير بالمتقي الهندی(م97ق) المحقق: بكری حيانی و صفوة السقا، بیروت، مؤسسة الرسالةچاپ پنجم، 1401ق-1981م، ج13ف ص678، ح37738. 📚 تاريخ الامم و الملوک،  محمد بن جرير طبری، بيروت، فی حوادث سنة 13 هجری قمری، ج2، ص619. 📚 سنن ترمذی، ترمذی، بیروت: دارالفكر للطباعة و النشر والتوزيع، 1403 ه.ق، ج5، ص360. 📚 طریحی، فخر الدین، مجمع البحرین، تحقیق: حسینی‏، سید احمد، ج 4، ص 300، کتابفروشی مرتضوی، تهران، چاپ سوم، 1375ش.