eitaa logo
جهادتبیینی
2.6هزار دنبال‌کننده
11.5هزار عکس
0 ویدیو
454 فایل
تاریخ اسلام، ایران، جهان در کلام آیت الله‌ خامنه‌ای #نشربامنبع @mobayyen
مشاهده در ایتا
دانلود
🗓۱۹ اسفند ماه سال ۱۳۹۱ ش 🏳رحلت روحانی گمنام عالیقدر 🏳مولف و محقق مجاهد بصیر 🏳نواده سید عبدالحسین لاری، 🏳حجةالاسلام سیدمجتبی لاری 💠رهبرانقلاب ‼️خبر درگذشت روحانی عالیقدر و نویسنده مجاهد، مرحوم حجت‌الاسلام و المسلمین آقای حاج سیّد مجتبی موسوی لاری را با تأسف فراوان دریافت کردم. خدمات این عالِم فرزانه و بزرگوار و ارزشمند به گسترش معارف اسلامی و مکتب اهل بیت علیهم‌السلام در سراسر جهان، در چند دهه‌ی اخیر حقاً کم نظیر است و هزاران انسان منصف و مشتاق، با هدایت نوشته‌های وی که با چیرگی علمی و تبیین منطقی نوشته و در پنج قاره منتشر می‌شد، به سر چشمه‌ی حقیقت دست یافته و اسلام را شناخته و بدان ایمان آورده‌اند. این عالم پارسا بی هیچ تظاهر و ادعا، یک تنه و بدون تکیه به این و آن، عمر و توان خود را مصروف این مجاهدت بزرگ کرد و پرداختن به وظیفه و کسب رضای الهی را وجهه‌ی همت ساخت. این جانب درگذشت این عالم با اخلاص را به مردم شریف لارستان و استان فارس و به همه‌ی ارادتمندان و شاگردان و بهره مندان از کتابهای او و بویژه به خاندان مکرّم و بازماندگان معزّز ایشان تسلیت میگویم و رحمت و مغفرت الهی و علوّ درجات را برای ایشان از خداوند متعال مسألت میکنم. ۹۱/۱۲/۱۹ @Jahade_tabeini
🗓۲۰ اسفند ماه سال ۱۳۶۳ 🏳درگذشت مجتهد مجاهد 🏳زعیم حوزه علمیه اصفهان 🏳عضو مجلس خبرگان رهبری 🏳نماینده مردم اصفهان در مجلس 🏳حجت الاسلام سید حسین خادمی 💠امام خمینی ‼️إنّالله و إنّا إلیه راجعون‏؛ رحلت تأسف انگیز عالم عادل متعهد خدمتگزار به اسلام و مسلمین، حضرت‏‎ ‎‏حجت الاسلام و المسلمین، آقای حاج آقا حسین خادمی ـ رحمة الله علیه ـ موجب تأثر و‏‎ ‎‏تأسف گردید. این عالم متقی بحق خادم صادق شریعت و حافظ حدود اسلام و سرمشق‏‎ ‎‏تقوا و علم و عمل برای دیگران بود. و فقدان و رحلتش ثُلمه ای بر اسلام و حوزه های‏‎ ‎‏علمیه بود. امثال این شخصیتها که یادگار سلف صالح و نمونه هایی از بزرگان علم و تقوا‏‎ ‎‏بودند ذخیره هایی بوده و هستند که ما باید با جان و دل قدرشان را بدانیم و در حیات و‏‎ ‎‏مماتشان پیروی از سیرۀ حسنۀ آنان کنیم. اینجانب این ضایعه را به ولی عصر بقیة الله ـ‏‎ ‎‏ارواحنا له الفداء ـ و به ملت شریف ایران، بویژه علمای اعلام و حوزه های مقدسۀ علمیه‏‎ ‎‏و اهالی محترم اصفهان، تسلیت عرض می کنم؛ و برای خاندان محترمشان پس از تسلیت،‏‎ ‎‏صبر و اجر مسئلت می کنم. خداوند این عالم جلیل و میهمان عزیز را در جوار رحمت‏‎ ‎‏خود مشمول عنایات خاصۀ خود فرماید. والسلام علی عبادالله الصالحین و رحمة الله و‏‎ ‎‏برکاته.‏ ‌۶۳/۱۲/۲۰ @Jahade_tabeini
🗓۲۱ اسفند ماه 🏳بزرگداشت نظامی گنجوی 💠رهبرانقلاب ‼️کسی که تاریخ دوره‌ی میانه و درگیری‌های شدید بین ایران و آسیای صغیر را می‌داند، از اینکه می‌بیند در همان زمان و در زمان‌های قبل و بعد از آن، زبان فارسی تا مدتی زبان علم و ذوق و ادب و شعر و هنر در آسیای صغیر بوده است و شعرا به این زبان شعر می‌گفتند، منشیان به این زبان می‌نوشتند و ادبا با این زبان تکلّم می‌کردند؛ تعجب می‌کند. شاید در برهه‌ای از زمان هم، زبان فارسی در آسیای صغیر، زبان رسمی بوده است که من آن را یقین ندارم. شعرای بزرگی را می‌شناسیم که بهترین آثارشان را به زبان فارسی - نه به زبان مادری - بیان کرده‌اند. از نظامی گنجوی در طرف غرب و امیرخسرو دهلوی و حسن دهلوی در شبه‌قاره بگیرید تا در دوران بعد از آن در شبه‌قاره، شعرایی مثل فیض دکنی و نیز مثل صائب تبریزی و یا اقبال لاهوری و در این اواخر مثل مرحوم استاد شهریار که بیشترین و شاید بهترین اشعار خود را به زبان فارسی سروده‌اند - «بهترین» را به‌طور قاطع عرض نمی‌کنم؛ به‌خاطر آن که بعضی از اشعار زبان ترکی او، فوق‌العاده است - همه‌ی این‌ها نشان‌دهنده‌ی جاذبه‌های فراوان زبان فارسی است! ۷۴/۱۰/۱۶ @Jahade_tabeini
🗓۲۱ اسفند ماه سال ۱۳۹۶ 🏳رحلت عارف کتوم انقلابی 🏳عضو مجلس خبرگان رهبری 🏳آیةالله شيخ نصرالله شاه‌آبادی 💠رهبرانقلاب ‼️رحلت عالم بزرگوار مرحوم آیت الله آقای حاج شيخ نصرالله شاه‌آبادی رحمة‌الله‌علیه را به بازماندگان مکرّم ایشان و بیت رفیع شاه‌آبادی و همه‌ ارادتمندان ایشان تسلیت عرض میکنم و علوّ درجات ایشان را که از شاگردان و نزدیکان امام راحل عظیم‌الشأن و از وفاداران به انقلاب و خدمتگزاران نظام جمهوری اسلامی بودند، از خداوند متعال مسألت مینمایم. ۹۶/۱۲/۲۲ ‼️طلب رحمت و مغفرت میکنیم برای مرحوم آقای شاه‌آبادی (رضوان‌ الله ‌تعالی علیه) و یاد ایشان را گرامی میداریم. ایشان در میان فرزندان مرحوم آیت‌الله‌العظمیٰ آقای شاه‌آبادی جزو آن فرزندانی بودند که با امام راحل روابط نزدیک و صمیمی و مهربانانه‌ای داشتند که امام نسبت به چند نفرشان - از جمله ایشان - نگاه پدرانه و نزدیکی داشتند و خود ایشان هم انصافاً، هم از لحاظ روحیّه، هم از لحاظ برخورد، هم از لحاظ وفاداری به انقلاب شخص برجسته‌ای بودند؛ خداوند ان‌شا‌ء‌الله درجاتشان را عالی کند. ۹۶/۱۲/۲۴ @Jahade_tabeini
🗓۱۲ مارس ۲۰۰۳ م 🏳فوت هاوارد فاست 🏳نویسنده رمان "آمریکایی" 💠رهبرانقلاب ‼️نمیدانم شما چقدر با وضع دموکراسیهای غربی و انتخابات آنجا آشنا هستید. هرچه در این زمینه اطلاع پیدا کنید و معلوماتتان بیشتر شود، به ناکامی تحزب و دمکراسی غربی بیشتر پی خواهید برد. کتابی هست که بعید است شما آن را مطالعه کرده باشید -لابد کمتر وقت میکنید کتاب بخوانید- این کتاب از یک رمان نویس معروف امریکایی به نام «هاوارد فاست» است، او ده، دوازده جلد کتاب دارد که بنده بعضی از کتابهایش را دارم و خیلی از آنها را خوانده‌ام، او یک رمان‌نویس بسیار خوبی است؛ او کتابی دارد بنام «آمریکایی» که شرح حال فلان کس معروف در امریکاست. آدم وقتی این کتاب را میخواند، واقعا میفهمد که انتخابات آمریکایی یعنی چه! کسانی که در آن انتخابات هیچ کاره‌ی محضند، مردمند؛ من میبینم الان کسانی برای اینگونه تحزب در کشور تلاش میکنند؛ من اینگونه حزب را قبول ندارم! ۷۷/۱۲/۴ @Jahade_tabeini
🗓۲۳ اسفند ماه ۱۳۴۰ ش 🏴رحلت آیةالله کاشانی/۱ 💠امام خمینی ‼️آقای کاشانی از جوانی در نجف بودند و یک روحانی مبارز بودند. مبارزه با استعمار، آن وقت البته انگلستان بود مبارزه با او. در ایران هم که آمدند تمام زندگی‌شان صرف همین معنا شد و من از نزدیک ایشان را میشناختم ۶۲/۹/۲۶ ‼️شیاطین میخواهند تمام منافع ملتها را چپاول کنند و از سالهای طولانی نقشه‌های عجیب و غریبی داشته‌اند و مع‌الأسف قشرهای زیادی هم از این نقشه‌ها غافل بودند؛ از جمله این مطلب که روحانیون در امور سیاسی نباید دخالت کنند. آنها باید مردم را در این نماز و روزه و امثال اینها هدایت کنند و دخالت در سیاست یک فحشی بود برای اهل علم اگر میگفتند فلان آخوند سیاسی است، وقتی مرحوم آقای کاشانی را که به خرم آباد تبعید کرده بودند و در قلعۀ فلک الافلاک محبوس بود، رئیس ارتش آنجا رو کرد به آقای کاشانی که سیاست، شأن شما نیست، چرا شما در سیاست دخالت میکنید؟ آقای کاشانی هم فرمود: «خیلی خری»، شما نمیدانید که این کلمه در آن وقت مساوی با قتل بود، ایشان گفتند: تو خیلی خری، اگر من دخالت در سیاست نکنم پس کی دخالت بکند؟! ۵۹/۱۰/۲ @Jahade_tabeini
🗓۲۳ اسفند ماه ۱۳۴۰ ش 🏴رحلت آیةالله کاشانی/۲ 💠امام خمینی: ‼️خدا میداند که در کشف حجاب، این پهلوی‌ها چه جنایتهایی کردند، حتی به‌علمای بزرگ هم پیشنهاد میکردند که شما مجلس بگیرید با خانمهایتان؛ با زنهایتان بیایید در مجلس برای اینکه فرموده‌اند. نقل کردند که یکی‌شان رفته بود پیش مرحوم آقای کاشانی گفته بود که فرموده‌اند که شما باید در آن مجلسی که مختلط است شرکت کنید. ایشان فرموده بودند: فلان خوردند. او گفته بود که آن بالایی‌ها گفته‌اند. گفته بود: من هم همان بالایی‌ها را می‌گویم. بله، اینها می‌خواستند با ارعاب و هو و جنجال، کار را انجام بدهند. لهذا، به ایشان هیچ تعرّضی نکردند! ۵۹/۸/۱۴ 💠رهبر انقلاب: ‼️مرحوم آيةالله كاشانى يك مرد مجتهد قوى بود كه در دوران بعد از حادثه‌ى ۲۸ مرداد ايشان چند سفر مشهد آمده بودند، بنده آن وقت طلبه جوانى بودم در مجلس ايشان حاضر ميشدم. ايشان دو سال ماه رمضان در مشهد بود علماى بزرگ مشهد در شبهاى ماه رمضان ميآمدند در محضر ايشان بحثهاى علمى میشد و همه از مرحوم آيةالله كاشانى استفاده‌هاى زيادى میكردند! ۶۳/۴/۲۹ ‼️امام یکبار به ما گفتند که من هیچکس را به شجاعت مرحوم آقای کاشانی ندیدم، میفرمودند یک مأمور کلانتری آمد پیش آقای کاشانی و گفت که مثلاً فرمانده‌مان سلام رساندند و گفت شما و خانواده به فلان مجلس، که باید زنهایشان بی حجاب میبودند، دعوتید؛ آقای کاشانی هم نزدیک به این تعبیر میگوید که فرمانده‌تان خیلی غلط زیادی کردند! ۹۱/۱/۸ @Jahade_tabeini
🗓۲۳ اسفند ماه ۱۳۴۰ ش 🏴رحلت آیةالله کاشانی/۳ 💠امام خمینی ‼️این گروهی(جبهه ملی) که با اسلام و روحانیت اسلام سر سخت مخالف بودند. از اولش هم مخالف بودند. اولش هم وقتی که مرحوم آیت‌اللّه‌ کاشانی دید که اینها خلاف دارند میکنند و صحبت کرد، اینها این کار کردند که یک سگی را نزدیک مجلس عینک به آن زدند و اسمش را «آیت‌‌اللّه‌» گذاشتند! این در زمان آن (مصدق) بود که اینها فخر میکنند به وجود او. او هم مُسلِم نبود. من در آن روز در منزل یکی از علمای تهران بودم که این خبر را شنیدم که یک سگی را عینک زده‌اند و به اسم «آیت اللّه‌» توی خیابانها میگردانند. من به آن آقا عرض کردم که این دیگر مخالفت با شخص نیست؛ این (مصدق) سیلی خواهد خورد و طولی نکشید که سیلی را خورد و اگر مانده بود سیلی بر اسلام میزد! این «جبهۀ ملی»، از میرزای شیرازی در قضیۀ تنباکو و شیخ فضل الله نوری تا آقای کاشانی و تمام علمایی که در خلال مشروطیت برای اسلام کار کردند را بد گفتند! آن روزنامه جبهۀ ملی را پیدا بکنید و ببینید که در آن میرزای شیرازی را متهم کرده به دروغگویی! شیخ فضل الله را این قدر فحش داده! مگر جرم شیخ فضل الله و کاشانی بیچاره چه بود؟ جرمشان این بود که میگفت قانون باید اسلامی باشد. جرم شیخ فضل الله این بود که احکام قصاص غیر انسانی نیست، انسانی است. جرم اینها همین است که اینها عقیده‌شان این است که باید اسلام در ایران پیاده بشود. و شما می‌گویید که احکام غرب مترقی است. در تمام طول سلطنت رضا شاه و محمدرضا شاه سبّ به اسلام در کار نبوده، اما «جبهۀ ملی» سبّ اسلام کرده است! ۶۰/۳/۲۵ @Jahade_tabeini
🗓۲۳ اسفند۱۳۳۵ 🏳تاسیس ساواک 💠رهبرانقلاب ‼️ساواک ایران به وسیله‌ی نیروهای آمریکایی و اسرائیلی تجهیز شد! ۹۶/۳/۳۱ ‼️بعد از کودتای آمریکایی ۲۸ مرداد، دستگاه جهنّمی ساواک را به‌وجود آوردند. اینها را غربی‌ها کردند، اینها کار همین انگلیسیها و آمریکاییها بود! ۹۴/۱۲/۲۰ ‼️یکى از خصوصیّت آن رژیم فاسد، دیکتاتورىِ سیاه و خفقان عجیب علیه مردم، با قساوت آمیزترین روشها بود، حرفهاى فراوان و موثّق وجود دارد از آنچه اینها با مردم، با مبارزین و با کسانى که ولو اندک انتقادی داشتند، انجام میدادند؛ آن شکنجه‌ها، آن فشارهاى عجیب و غریبِ جسمى و روحى، آن زندانهاى مخوف، که امروز برخى از نشانه‌هاى آنها هست که افراد میروند میبینند تعجّب میکنند. همین کسانیکه امروز دَم از حقوق بشر میزنند با همه وجود طرفدار اینها بودند؛ دستگاه جهنّمى ساواک را خود صهیونیستها و خود آمریکاییها بوجود آورده بودند، روشها را آنها بهشان یاد داده بودند! ۹۳/۱۰/۱۷ ‼️جوانهای عزیز تاریخ مبارزات ملّت ایران را بیشتر بخوانند و بیشتر بدانند؛ و کسانی که اهل بیان هستند، اهل گفتن هستند، برای جوانهای امروز ما تبیین کنند که در دوران مبارزات بر ملّت ایران چه گذشت، چه کسانی مقابل ملّت ایران بودند، ساواک را چه کسی به وجود آورد، روشهای شکنجه را چه کسی به ساواکیها یاد داد، عناصر مؤمن و علاقه‌مند را با نظارت چه کسانی در داخل کشور مورد شکنجه قرار دادند؛ اینها را جوانهای ما بایستی آگاه بشوند و بدانند. ۹۴/۸/۱۲ @Jahade_tabeini
🗓۱۴ ماه مارس سال ۲۰۱۸ 🏳فوت فیزیکدان انگلیسی 🏳منتقد خدا باوری و معاد 🏳برنده جایزه آزادی بیان 🏳استیون ویلیام هاوکینگ 💠رهبرانقلاب ‼️یک نکته در مورد علوم انسانی عرض کنم. ببینید، ما نمیگوییم علوم انسانی غیر مفید است؛ ما میگوییم علوم انسانی به شکل کنونی مضر است؛ مثلا من یکی از حرفهایی که دارم، همین رشته‌ی تعلیم و تربیت در حوزه است. بحث در این نیست که این علوم مفید نیست؛ بحث در این است که اینی که امروز در اختیار ما قرار دادند، مبتنی بر یک جهان‌بینی است غیر از جهان بینی ما. علوم انسانی مثل پزشکی، مهندسی، فیزیک نیست که جهان‌بینی و نگرش نسبت به انسان و جهان در آن تأثیر نداشته باشد؛ چرا، تأثیر دارد. شما مادی باشید، یک جور علوم انسانی تنظیم میکنید. علوم انسانی ما برخاسته‌ی از تفکرات پوزیتیویستی قرن پانزده و شانزده اروپاست. اگر ما در داخل حوزه رشته تعلیم و تربیت داشته باشیم، در زمینه تعلیم و تربیت متخصص تربیت کنیم؛ آن وقت حوزه علمیه و روحانیت می تواند آموزش و پرورش را عرصه حضور خودش قرار دهد. نه اینکه ما برویم بشویم وزیر آموزش و پرورش؛ این اصلا کارساز نیست. بحث آموزش و پرورش، کتاب درسی است و ساختن معلم، تربیت معلم، تربیت دینی معلم و تولید کتابهای دینی و کتابهای غیردینی؛ یعنی کتاب فیزیک یا کتاب ریاضیات هم می تواند درس توحید بدهد، می‌تواند انسانها را بی دین کند؛ هم می‌تواند توحید و تدین و تعبد را به دانش آموز القا کند، هم می‌تواند او را بی دین کند، به مبدأ و معاد بی اعتنا کند. ما باید بتوانیم حوزه‌ی علمیه را آماده کنیم. الان حوزه‌ی علمیه آماده نیست! ۸۹/۸/۲ @Jahade_tabeini
🗓۱۴ مارس سال ۱۸۸۳ میلادی 🏴فوت فیلسوف آلمانی یهودی‌تبار 🏴ایدئولوگ ضدتوحیدی، مارکس/۱ 💠رهبر انقلاب: ‼️تکامل در منطق اسلام به معنی پیچیده‌تر شدن نیست، بلکه تبدیل ذات حیوانی به ذات انسانی است. همچنانکه ملاصدرا حرکت عَرَضی را در مقابل خود ذات تصور کرد که به آن میگویند حرکت جوهری، یعنی خود این جوهر و خود این ذات، یک حرکتی پیدا میکند از چیزی به چیز دیگری نه اینکه چیزیست دارای خصوصیت و آن خصوصیت تبدیل میشود که همان خصوصیت عرضی باشد، بلکه چیزیست که خود او به تدریج تبدیل میشود به چیز دیگر، مثل انسانی که در آغاز یک موجود حیوانی بیش نیست، شعور انسانی ندارد به تدریج تبدیل میشود به انسان، این حرکت جوهری است، جوهر او عَرَض میشود، ذات او دگرگون میشود و به تکامل میرسد، این تکامل انسان را میرساند به رتبه فرشتگان و بالاتر از آن. در منطق مادی‌ها و دیالکتیکی و مارکسیستی، تکامل یعنی پیچیده‌تر شدن، مثلا مغز میمون‌هایی که داروین ادعا میکرد بشر از نسل آنهاست او مغزش تکامل پیدا کرده، یعنی پیچیده‌تر شده و شده است مغز انسان اما در منطق اسلامی، هر پیچیده‌تر شدنی کامل‌تر شدن نیست، بلکه تبدیل ذات حیوانی به ذات انسانی، تکامل است! ۷۰/۹/۶ @Jahade_tabeini
🗓۱۴ مارس سال ۱۸۸۳ میلادی 🏴فوت فیلسوف آلمانی یهودی‌تبار 🏴ایدئولوگ ضدتوحیدی، مارکس/۲ 💠رهبرانقلاب ‼️از شاخصای مکتب سیاسی امام خمینی، اینستکه معنویت با سیاست در هم تنیده است. حتی در مبارزات سیاسی، کانون اصلی در رفتار امام، معنویت او بود. همه مواضع امام حول محور خدا و معنویت دور میزد. امام به اراده تشریعی پروردگار اعتقاد و به اراده تکوینی او اعتماد داشت و میدانست کسی که در راه تحقق شریعت الهی حرکت میکند، قوانین و سنتهای آفرینش کمک کار اوست. این درست نقطه مقابل سیاستِ کهنه شده و از مد افتاده غربی است که بدروغ آن را سیاستِ مدرن میگویند؛ یعنی تفکیک دین از سیاست، و تفکیک دولت از معنویت. تمدن غربی بر پایه ستیز با معنویت و طرد معنویت بنا شد؛ این خطای بزرگ کسانی بود که تمدن و حرکت علمی و صنعتی را در اروپا شروع کردند. به علم اهمیت دادند اما با معنویت به جنگ برخاستند؛ این بد و انحراف بود. لذا این تمدن مادی و دور از معنویت هرچه پیشرفت کند، انحرافش بیشتر میشود؛ هم خود آنها و هم همه بشریت را با میوه های زهرآگین خود تلخکام میکند؛ کمونیزم و حکومتهای اختناق مارکسیستی هم جزو نتیجه ها و میوه های تلخ جدایی حرکت علمی و صنعتی از معنویت بود. ۸۳/۳/۱۴ @Jahade_tabeini
🗓۱۴ مارس سال ۱۸۸۳ میلادی 🏴فوت فیلسوف آلمانی یهودی‌تبار 🏴ایدئولوگ ضدتوحیدی، مارکس/۳ 💠رهبرانقلاب ‼️قبل از انقلاب، وقتیکه مجموعه‌ی مبارزین ما با مجموعه مثلاً مبارزین مارکسیست آن روز مواجه میشدند بنده همیشه این حرف را به خودی‌ها میگفتم؛ میگفتم که فرق ما و آنها اینستکه ما خدا داریم، آنها خدا ندارند؛ من دلم به حال آنها میسوزد. در گوشه سلّول، در زیر شکنجه، ما یک پناهی داشتیم، یک خدایی داشتیم، به او پناه میبردیم، از او کمک میطلبیدیم؛ اگر هم اراده‌ی او اقتضا نمیکرد که آنجا به ما کمک بکند، لااقل دلمان خوش بود که او دارد میبیند که ما برای خاطر او داریم زجر میکشیم، امّا آن مارکسیست بیچاره این را نداشت. بنده میگفتم این آدمی که خدا ندارد، تا وقتی تحت تأثیر شور و هیجان و احساسات و مانند اینها است، خب، حرکت میکند، میدود؛ اگر یک لحظه این شور و هیجان گرفته بشود و یک لحظه به خودش فکر کند، خواهد دید کار بیهوده‌ای دارد میکند. میگوید من کشته بشوم که دیگری زنده بماند؟ من کشته بشوم که فلان‌کس پول گیرش بیاید یا راحت زندگی کند؟ چرا؟ خصوصیّت ایمان این است که احساس مجاهدت را در انسان زنده نگه میدارد. این خودش یک ارزش بزرگ فرهنگی است ۹۵/۱۲/۱۶ @Jahade_tabeini
🗓۱۴ مارس سال ۱۸۸۳ میلادی 🏴فوت فیلسوف آلمانی یهودی‌تبار 🏴ایدئولوگ ضدتوحیدی، مارکس/۴ 💠رهبرانقلاب ‼️در مبارزات اسلامی، تبیین خیلی نقش دارد. من این را به شما جوانانی که احساس مسئولیت میکنید، توی پرانتز عرض میکنم که تبیین خیلی اهمیت دارد. برخلاف تفکر مارکسیستی که آن روز رائج بود و اعتقاد به تبیین نداشتند؛ میگفتند مبارزه یک سنت است، تحقق خواهد یافت؛ چه شما بخواهید، چه نخواهید؛ چه بگوئید، چه نگوئید. یعنی دیالکتیکی که آنها تفسیر کرده بودند، لازمه‌اش این بود که این مبارزه، احتیاج به تبیین ندارد. در سال۴۹ یک جوانی از همین کسانی که مشهدی بود، با ما هم آشنا بود، وابسته‌ی به یکی از همین گروهکهائی بود که آن روز تازه سر بلند کرده بودند، کمونیست بودند، یک جائی با من ملاقات کرد؛ شرح داد که میخواهیم این کارها را بکنیم. من گفتم توی این زمینه‌ اجتماعی که نمیشود؛ یک قدری با مردم صحبت کنید، تبیین کنید، با کمال بی اعتنائی گفت: آن روش اسلامی است! بله، روش اسلامی همین است. روش اسلامی تبیین است و همین تبیین‌ها موجب شد که انقلاب اسلامی بر بسیاری از این پیش زمینه‌های تاریخی و تربیتهای غلط فائق بیاید و فائق آمد. ۸۷/۲/۱۴ @Jahade_tabeini
🗓۱۴ مارس سال ۱۸۸۳ میلادی 🏴فوت فیلسوف آلمانی یهودی‌تبار 🏴ایدئولوگ ضدتوحیدی، مارکس/۵ 💠رهبر انقلاب: ‼️فلسفه حفاظ جنگ اعتقادی است! ۷۶/۱/۱۸ ‼️حوزه باید از مسائلی که به علوم اسلامی مرتبط است مطلع باشد؛ چرا ما از اول متوجه نباشیم که چه چیزی دارد در دنیا فرآورده میشود، تا به افکار بشر داده بشود، تا خودمان را از ریشه آماده کنیم؟ بنشینیم تا صد سال بعد از مرگ مارکس، که افکار او همه جا منتشر شد و وارد کشور ما گردید و چهار نفر از بچه‌های ما مارکسیست شدند و خدا را انکار کردند، آن وقت تازه به این فکر بیفتیم که علیه بی‌خدایی آنها کتاب بنویسیم! اگر همان وقتی که تفکرات اقتصادی یا اجتماعی مارکسیسم یا هر مکتب دیگری داشت ریشه میگرفت و جوانه میزد - من به عنوان مثال مارکسیسم را میگویم، که حالا امروز در دنیا دیگر از مارکسیسم تقریباً خبری نیست؛ امروز باز چیزهای دیگری هست - چنانچه حوزه‌های علمیه متوجه بودند میتوانستند به موقع و بجا آن افکار صحیح اسلامی را بدهند و نگذارند که در موضع تدافعی قرار بگیرند؛ حوزویان همیشه باید موضع تهاجمی و تبیینی داشته باشند! ۷۰/۶/۳۱ @Jahade_tabeini
🗓۱۴ مارس سال ۱۸۸۳ میلادی 🏴فوت فیلسوف آلمانی یهودی‌تبار 🏴ایدئولوگ ضدتوحیدی، مارکس/۶ 💠رهبر انقلاب: ‼️یکی از کارهای شما اعضای بنیاد ملاصدرا، تألیف و کار فلسفی، نوشتن کتب فلسفه برای کودکان است. غربی‌ها کتاب‌های فلسفىِ متعدّدی برای کودکان نوشته‌اند و ذهن آنان را از اوّل با مبانی فلسفی‌ای که امروز مورد پسند لیبرال دمکراسی است، آشنا میکنند. یقیناً در نظام شوروی سابق و دیگر نظام‌های مارکسیستی اگر دستگاه فلسفه برای کودکان و جوانان بود، چیزی بود که مثلاً به فلسفه‌ی علمی «مارکس» منتهی شود. ما از این کار غفلت داریم. من به دوستانی که در بنیاد ملاّ صدرا مشغول کار هستند، سفارش کردم، گفتم بنشینید برای جوانان و کودکان کتاب بنویسید. این کاری است که قم میتواند بر آن همّت بگمارد. بنابراین از جمله کارهای بسیار لازم، بسط فلسفه است؛ البته با مبانی مستحکم و ادبیات خوب و جذّاب! ۸۲/۱۰/۲۹ @Jahade_tabeini
🗓۱۴ مارس سال ۱۸۸۳ میلادی 🏴فوت فیلسوف آلمانی یهودی‌تبار 🏴ایدئولوگ ضدتوحیدی، مارکس/٧ 💠رهبرانقلاب ‼️امروز مخالفین تفکر اسلامی در دانشگاه فعالند، حتی مارکسیست‌ها! بنده چون کتاب زیاد میخوانم تعدادی کتاب دیدم که نشان از این بود که درون دانشگاه میخواهند تفکّر مارکسیستی را باز دوباره سرِپا کنند، آن هم کِی؟ بعد از سقوط حکومت شوروی مارکسیستی! ۹۴/۸/۲۰ ‼️دشمن بطور ویژه، بر روی جریانهای دانشجویی، سرمایه‌گذاری میکند؛ تا بتواند در محیطهای دانشجویی نفوذ کند و برای خودشان سربازانی را در آنجا تدارک ببیند. امروز سرویسهای جاسوسی امریکا و اسرائیل حتی حرفی ندارند که به تشکلهایی در دانشگاههای ایران کمک مالی بکنند که این تشکل به حسب ظاهر، وابسته‌ی به توده‌ایهای سابقند. امروز بعد از آنکه اردوگاه مارکسیزم به‌کلی متلاشی شده و غلط بودنِ آن با آن فلسفه‌نماها، بر همه ظاهر و مبرهن شده و دیگر وجود این جریان چپ، معنایی ندارد؛ اما در عین حال میبینیم که اینها را نگه میدارند و حفظ میکنند؛ شماها باید متوجه اینهاباشید. مسئولیت شما سنگین است! ۸۴/۷/۲۵ ⚠️توجه؛ 🏴کتابهای حسین بشریه مدرس مارکسیسم در دانشگاه تهران و امام صادق از مهمترین آنهاست، رجوع شود به کتاب ارتش سری روشنفکران! @Jahade_tabeini
🗓۱۴ مارس سال ۱۸۸۳ میلادی 🏴فوت فیلسوف آلمانی یهودی‌تبار 🏴ایدئولوگ ضدتوحیدی، مارکس/٨ 💠رهبرانقلاب ‼️راه تأثیرگذاری و جذّاب شدن تشکّل‌های دانشگاهی، اقناع فکری است؛ این، فرع بر این است که خودتان درست کار کرده باشید. خودتان درست کار کنید؛ وقتی یک حقیقتی جزو فکر شما و ذهن شما شد، میتوانید مخاطبتان را اقناع کنید؛ اگر چنانچه ما بخواهیم با تشر و تُشور و تهدید و ضرب و زور، یک چیزی را به ذهن طرف تحمیل بکنیم، ممکن هم هست تحت تأثیر هیجانات، لحظه‌ای قبول کند امّا ماندگار نیست. من شنیده‌ام در دانشگاه ما یک جریان‌هایی باز دارند حرف مارکسیسم را دوباره زنده میکنند، منتها این، دمیدن در کوره‌ی خاموش است بنابراین آن، دیگر برنمیگردد. لکن حالا شنیده‌ام دنبال این هستند که قطعاً پول آمریکایی‌ها دنبالش است؛ برای اینکه بالاخره خود این شقّه شقّه کردن دانشجوها برای آنها یک نعمت بزرگی است! ۹۴/۴/۲۰ ⚠️توجه؛ 🏴سلسله نشست تفکر مارکسیستی فیلسوف ایتالیایی آنتونیو گرامشی در دانشگاه تهران! ۹۴/۱/۲۹ ↙️صوت جلسات http://sociologyut.ir/519/ @Jahade_tabeini
🗓۱۴ مارس سال ۱۸۸۳ میلادی 🏴فوت فیلسوف آلمانی یهودی‌تبار 🏴ایدئولوگ ضدتوحیدی، مارکس/۹ 💠رهبرانقلاب ‼️بنده بارها، از سالها پیش تکرار کرده‌ام، کارفرما و کارگر مکمّل یکدیگرند، نه معارض یکدیگر. بر خلاف تفکّر دیالکتیک مارکسیستی که بر تضاد و تعارض بود، کارفرما و کارگر دو عضوی هستند که میتوانند به هم کمک کنند؛ دو معارض و دو دشمن نیستند؛ دو همکارند و هرکدام هم حقّی دارند. بالاخره کارفرما کسی است که میتوانست این سرمایه را ببرد بگذارد مثلاً در فلان بانک و بدون دغدغه از سود آن استفاده کند؛ شاید بیشتر از درآمد کار هم برای او سود داشت؛ امّا نکرده، وارد میدان کار شده؛ این چیز بسیار خوبی است. اگر نیّت خدایی در این کار باشد، خدای متعال بهشت خواهد داد بخاطر این کار؛ من میشناختم مرد مؤمنی را که زندگی‌اش زندگی ساده‌ای بود، پول‌دار بود لکن زندگی ساده‌ای داشت، به من گفت که بارها به من میگویند تو مگر دیوانه شدی که آمدی پولت را گذاشتی در این دستگاه‌های تولیدی با این خطر و با این ریسکی که دارد؛ برو در بانک بگذار و سودش را بگیر، استفاده کن؛ من گفتم نه، من باید از این پول استفاده کنم برای پیشرفت کشور و تولید. این چیز بسیار با ارزشی است. یکی از حقوقی که اینجا وجود دارد، همکاری صمیمانه‌ی کارگر با کارفرما است؛ باید با هم همکاری صمیمانه بکنید. ۹۵/۲/۸ @Jahade_tabeini
🗓۱۴ مارس سال ۱۸۸۳ میلادی 🏴فوت فیلسوف آلمانی یهودی‌تبار 🏴ایدئولوگ ضدتوحیدی، مارکس/۱۰ 💠رهبر انقلاب: ‼️در نظام اسلامی مسائل اقتصاد، فرهنگ هست، دانش روز و فنّاوری‌های جدید عالَم هست، ارتباطات گوناگون اجتماعی هست، سبک زندگی هست؛ دائم تفکّرات جدید که در زندگی اثر میگذارند، دارد در دنیا به وجود می‌آید و صادر میشود؛ اینها هست ما یک نظامی داریم با این پدیده‌ها و با این حوادثی که پیرامونش و در درونش وجود دارد؛ این نظام باید اداره بشود با اسلام، با فکر اسلامی. فکر اسلامی در جنبه‌ی عملی، همان فقه اسلام است؛ البته فلسفه هم لازم است؛ لکن آنچه زندگی را اداره میکند، عملاً فقه ما است؛ علّت هم این است که فلسفه‌ی اسلامی در طول زمان امتداد عملی نداشته؛ یعنی این حکمت نظری ما به حکمت عملی امتداد پیدا نکرده؛ در حالی که فلسفه‌های غربی که از لحاظ نفْسِ فلسفه بودن خیلی کم محتواتر و ضعیفتر از فلسفه اسلامی هستند، امتداد عملیّاتی دارند؛ یعنی اگر چنانچه شماها مثلاً فرض کنید که فلسفه‌ی کانت یا هگل یا مارکس را معتقد باشید، در مورد حکومت نظر دارید، در مورد فرد نظر دارید، در مورد ارتباطات اجتماعی نظر دارید؛ امّا اینکه اقتضای فلسفه ملّاصدرا یا فلسفه ابن‌سینا یا دیگری در حکومت یا در فلان مسئله چیست، چیزی برای ما روشن نشده؛ نه اینکه ندارد،‌ قطعاً دارد؛ سفارش من به متفلسفین و فعّالان فلسفه همیشه این بوده که این امتداد را پیدا کنند؛ چون معتقدم اثر دارد؛ این امتداد وجود دارد امّا خب روی آن کار نشده. ۹۷/۱۲/۱۳ @Jahade_tabeini
جهادتبیینی
🗓۱۴ مارس سال ۱۸۸۳ میلادی 🏴فوت فیلسوف آلمانی یهودی‌تبار 🏴ایدئولوگ ضدتوحیدی، مارکس/۱ 💠رهبر انقلاب: ‼️ت
🗓۱۴ ماه مارس سال ۱۸۸۳ میلادی 🏴فوت فیلسوف آلمانی یهودی‌تبار 🏴ایدئولوگ ضدتوحیدی، مارکس 🏴پدر معنوی حکومتهای کمونیستی 🏴ایدئولوگ ضدتوحید، کارل مارکس 🏴و احیای دوباره تفکر مارکسیستی 🏳و امر موکدومکرر رهبری بر شناخت 🏳و نقد این تفکرالحادی شکست‌خوره 📲۱۰پست ویژه در کانال جهادتبیینی! ⚠️توجه؛ ‼️مطالعه مطالب از تصویر پیوست! @Jahade_tabeini
🗓۲۲ ماه شعبان سال ۵۸۸ قمری 🏳رحلت فقیه، رجالی و محدث کبیر 🏳مرحوم ابن‌شهرآشوب مازندرانی/۱ 💠رهبرانقلاب ‼️تکریم چهره‌های برجسته‌ی علمی ما درتاریخ، ما را تشویق میکند به اینکه بیشتر به سمت قلّه‌های علم حرکت کنیم. در آن وقتی که وسایل تعلیم و تربیت، وسایل مسافرت، بسیار محدود و تحصیل علم بسیار دشوار بوده، ما شخصیّتهایی مثل ابن شهرآشوب داریم؛ حالا از قبیل ابن شهرآشوب صدها عالم بزرگ در تاریخِ ما و در میراث علمی ما ثبت و ضبط شده‌اند. این بزرگوار در آن شرایط از شخصیّت‌های بزرگ، از اساتیدی مثل طبرسیِ صاحب مجمع البیان، طبرسیِ صاحب احتجاج، عبدالجلیل رازی قزوینی، سیّد فضل الله راوندی، قطب الدّین راوندی، ابوالمکارم ابن زهره، زمخشری استفاده کرده؛ یعنی رفته پیش اینها و علم آموخته. ایشان کتاب ربیع الابرارِ معروف زمخشری را پیش خودِ زمخشری خوانده و اجازه‌ی روایت آن کتاب را گرفته. یعنی در آن دوران بسیار دشوار- در این صد سال که عمر کرده ایشان، خب عمر طولانی و خوبی بوده- حقیقتاً استفاده کرده این مرد بزرگ از این عمر طولانی برای کسب علم؛ لذا ایشان فقیه بود، محدّث بود، رجالی بود، شاعر بود، منشی بود، ادیب و خوش محاوره بود-آنچه که درباره‌ی او نوشته‌اند اینها است- یک شخصیّت جامع الاطرافِ این جوری؛ این برای ما درس آموز است، برای جوانان ما درس آموز است؛ هم افتخار میکنیم به آن گذشته، هم تشویق میشویم که بیاموزیم. ۹۲/۷/۱ @Jahade_tabeini
🗓۲۲ ماه شعبان سال ۵۸۸ قمری 🏳رحلت فقیه، رجالی و محدث کبیر 🏳مرحوم ابن‌شهرآشوب مازندرانی/۲ 💠رهبرانقلاب ‼️یک کار لازمی وجود دارد که در مورد ابن شهرآشوب علی الظّاهر تا حالا انجام نگرفته و آن مستند کردن یا مُسند کردن روایات او است. ایشان مثلاً فرض کنید در مناقب این همه روایت نقل کرده؛ هیچ کدام اینها سند ندارد، در حالی که این شخصِ بزگوار از شیخ طوسی گاهی به یک واسطه و گاهی به دو واسطه نقل میکند؛ یعنی گاهی نقل میکند از پدرش و او از استادش و او از شیخ طوسی، گاهی هم نقل میکند از جدّش یعنی شهرآشوب و او از شیخ طوسی؛ یعنی اینقدر سند او به شیخ طوسی نزدیک است. خیلی خب، افرادی بنشینند، تنقیح کنند طُرُق ابن شهرآشوب را؛ یعنی اگر بتوانند بنشینند طرق ابن شهرآشوب را- که خود او البتّه در معالم العلماء مبالغی از اینها را ذکر کرده- به مشایخ روایتی مثل شیخ طوسی، که حالا طرق شیخ طوسی به ائمّه کاملاً معلوم و روشن است، معلوم کنند و تصحیح کنند، همه‌ی این روایاتی که در کتاب مناقب هست یا بسیاری از این روایات، مستند خواهد شد؛ همه‌ی این روایاتی که الان مُرسلات است، مُسندات خواهد شد؛ این کار بسیار مهمّی است. این را باید البّته بسپرید به جمعِ فاضلِ حدیث دان و رجال شناس و رجال دان در قم، که بنشینند ان شاء الله این کار بزرگ را هم انجام بدهند. ۹۲/۷/۱ @Jahade_tabeini
🗓۲۵ اسفند ماه سال ۱۳۷۳ 🏳رحلت حاج احمدخمینی/۱ 💠رهبرانقلاب ‼️یادگار امام‌ و عزیزترین‌ کس‌ او، دنیای‌ فانی‌ را وداع‌ گفت‌ و چهره‌ محبوب‌ و غمخوار کشور و انقلاب‌ و خدمتگزاری‌ صدیق‌ برای‌ هدفهای‌ امام‌ راحل و اندیشه‌ای‌ روشن‌ و چشمی‌ تیزبین، در خدمت‌ نظام‌ اسلامی، کشور و ملت‌ و دوستداران‌ خود را ترک کرد و ایران‌ اسلامی‌ را به‌ عزای‌ خویش‌ نشانید. ایشان در دوران‌ پرحادثه‌ انقلاب یکی‌ از مؤثرترین‌ عناصر در جریانات‌ کشور و انقلاب‌ بود. او برای‌ رهبر کبیر انقلاب‌ فرزندی‌ مهربان‌ و در عین‌ حال، مشاوری‌ امین‌ و یاری‌ دیرین، و سربازی‌ فداکار، و مدیری‌ گوش‌ بفرمان، و کارگزاری‌ لایق‌ و کار آمد بود. امام‌ بزرگ‌ ما بارها محبت‌ پرشور و اعتماد عمیق‌ و تحسین‌ قلبی‌ خود نسبت‌ به‌ این‌ فرزند خاضع‌ و مطیع‌ خود را بر زبان‌ آورده‌ بود و نزدیکترین‌ها، گواهی‌ صادق‌ آنچنان‌ پدری‌ را، در حق‌ پسر یگانه‌اش، از آن‌ زبان‌ پرهیزکار شنیده‌ بودند. در طول‌ سالهای‌ انقلاب‌ چه‌ بسیار گره‌ها، که‌ به‌ دست‌ او گشوده‌ شد و چه‌ بسیار کارهای‌ بزرگ‌ که‌ به‌ تدبیر او انجام‌ گشت. از اینها برتر نقش‌ این‌ عنصر پرتلاش‌ و پرتوان‌ در حراست‌ عاشقانه‌ از سلامتی‌ جسمی‌ و آرامش‌ خاطر امام‌ بزرگوار بود. بی‌ شک سلامت‌ و توان‌ جسمی‌ وقدرت‌ کاری‌ آن‌ قائد عظیم‌الشأن‌ در دوران‌ پرمخاطره‌ دهساله، با وجودکهولت‌ سنی‌ و بیماری‌ قلبی، در میان‌ عوامل‌ و اسباب‌ عادی‌ از همه‌ بیشتر به‌ ابتکار و مراقبت‌ و پیگیری‌ دلسوزانه‌ این‌ فرزند مهربان، وابسته‌ بود. ملت‌ ایران‌ از این‌ بابت‌ بسی‌ مدیون‌ این‌ عزیز فقید است! ۷۳/۱۲/۲۶ @Jahade_tabeini
🗓۲۵ اسفند ماه سال ۱۳۷۳ ش 🏳رحلت امین امام، مطیع رهبری 🏳حجةالاسلام سیداحمدخمینی/۲ 💠رهبرانقلاب ‼️تجلیلِ از این عزیز سفرکرده ما به عنوان یک فریضه، همیشه وجود دارد، این مرد صبور و پُرکار و بسیار جدّی، به معنای حقیقی کلمه، بیشتر عمر مفید خود را در خدمت امام و برای امام و هدفهای امام گذرانید. امام هم قدر این فرزند باکفایت خود را میدانستند. حداقل ۲مرتبه بنده خودم از امام شنیدم که فرمودند: احمد عزیزترین افراد برای من است. امام از آن آدمهایی نبودند که به عنوان یک کار احساساتی و شخصی، بخواهند به نزدیکان خود اظهار علاقه کنند؛ آن جمله را فرمودند که ما هم بگوییم؛ نفرمودند که فقط خود ما بدانیم. در موارد متعددی امام نسبت به حاج احمد آقا اظهار اعتماد کردند. من فراموش نمیکنم جلسه بسیار پُرهیجانی را که امام رضوان‌اللَّه‌علیه به‌طور صریح جلوی من و چند نفر دیگر اظهار کردند که به حاج احمد آقا اعتماد کامل دارند. پس به خاطر امام، خوب است که ما همیشه از یادگار فقید امام تجلیل کنیم. ۷۹/۱۲/۲۶ @Jahade_tabeini
🗓۲۵ اسفند ماه سال ۱۳۷۳ ش 🏳رحلت امین امام، مطیع رهبری 🏳حجةالاسلام سیداحمدخمینی/۳ 💠رهبرانقلاب ‼️ایشان مشاوری امین برای امام بودند. امام هم زمانی جمله‌ای با این مضمون گفتند که احمد هیچ چیزی را به من نسبت نمیدهد که من نگفته باشم. این گواهی امام بسیار با ارزش و مهم است. حاج احمد آقا عنصر قابل و لایقی بودند. اوّلاً ایشان خیلی باهوش بودند. به نظر من در بین خصوصیّات ذاتی و صفاتی که در یک انسان، برجسته است، اگر بخواهیم یکی را برای حاج احمد آقا از همه برجسته‌تر حساب کنیم، آن هوش ایشان بود. بسیار مرد باهوش و تیز و زیرکی بودند. بعضی از صفات خوب امام را هم من در ایشان دیدم. مثلاً آدم بی‌رودربایستی‌ای بودند. امام نیز همینگونه بودند. مرحوم حاج آقا مصطفی نیز همین‌گونه بودند. من با ایشان هم از نزدیک معاشرت و رفاقت داشتم. جاهایی که لازم بود اصلاً هیچ رودربایستی نداشتند. ایشان یک حالت صراحتِ خوبی را البته در مواردی -نمیگویم در همه‌جا- داشتند که تعبیر درستش همان رودربایستی نداشتن است. ایشان مرد عاقلی محسوب میشدند. به شدّت به امام عشق میورزیدند و علاقه‌مند ایشان بودند. علاوه بر این، از بُن دندان به این انقلاب اعتقاد داشتند و برای همین هم بود که آن هوش سرشار در خدمت انقلاب و امام به کار میرفت. اصل برای ایشان، همینها بود. من بعداً دیدم در وصیتنامه‌شان هم همین را تصریح کرده‌اند. این را من خودم دیدم که برای ایشان در درجه‌ی اوّل، امام و انقلاب مطرح بود. رفاقتها، دوستیها، جبهه‌ها، باندها و گروهها، هیچ مطرح نبود. این، جهاتِ بسیار خوبی بود که ایشان داشتند! ۷۴/۳/۱۱ @Jahade_tabeini
🗓۲۵ اسفند ماه سال ۱۳۷۳ ش 🏳رحلت امین امام، مطیع رهبری 🏳حجةالاسلام سیداحمدخمینی/۴ 💠رهبرانقلاب ‼️حاج احمد آقا بعد از رحلت امام، در رابطه با مسائل رهبری و مسائل دولت، موضعی اتّخاذ کردند که بسیار تحسین برانگیز بود. ایشان انتقادهایی هم به بعضی از امور داشتند؛ اما این انتقادها در مورد مسائل دولت منعکس نمیشد. در مورد مسائل رهبری هم، نظر ایشان با آنچه که از طرف رهبری ابراز میشد، کاملاً موافق اعلام میشد و موافق هم بودند. احمد آقا در برهه‌ی بعد از رحلت امام، یکی از بهترین مواضعی را که ممکن است کسی مثل ایشان داشته باشد، در دفاع از اصول و موازین انقلاب و آن چهره‌ی حقیقی خطّ امام اتّخاذ کرده بودند. ایشان واقعاً از جان و دل از آن مواضع و از جمله از رهبری، دفاع میکردند. دفاع بسیار جانانه‌ای که ایشان چه از اساس و اصل رهبری و چه از شخص حقیر میکردند، در بعضی از روحیه‌هایی که ممکن بود به گونه‌ی دیگری فکر کنند، تأثیرات زیادی داشت. به‌هرحال، موضع بعد از رحلت امام که ایشان اتّخاذ کرده بودند، بسیار موضع ارزشمندی بود. من معتقدم یکی از بهترین فصول زندگی ایشان، عندالله، همین فصل اخیر است که ایشان واقعاً راه خدا، راه حق و راه صحیح را متقرّباً الی‌الله برگزیده بودند. با این‌که یقیناً توقّعات گوناگونی از ایشان بود؛ همان‌گونه که وسوسه‌هایی هم بود. آدم میبیند در اطراف بعضی از افراد، وسوسه‌هایی میشود. یقیناً در اطراف ایشان هم وسوسه‌هایی وجود داشت. در این شکّی نیست. لکن ایشان قرص و محکم ایستاده بودند و همان اصولی را که مورد نظر شریف امام بود، با قاطعیت تمام ابراز میکردند! ۷۴/۳/۱۱ @Jahade_tabeini
🗓۲۵ اسفند ماه سال ۱۳۷۳ ش 🏳رحلت امین امام، مطیع رهبری 🏳حجةالاسلام سیداحمدخمینی/۵ 💠رهبرانقلاب ‼️او حقیقتاً رنج کشید و تلاش و فعالیت کرد. در آن راهی که تشخیص میداد راه انقلاب و راه اسلام و راه مورد نظر امام است، بیملاحظه حرکت کرد و خیلیها را هم با خودش دشمن کرد. بعضی از این دشمنیهایی که ولو با نام اسلام و با نام بعضی از دلسوزیها نسبت به مفاهیم زیبا انجام میگیرد، دشمنیهای شخصی است؛ عقده‌هایی است که از شخص این عزیز مظلوم در دل داشتند؛ چون او در مواضع امام متصلّب بود و تسلیم نمیشد و زیر بار خیلیها نمیرفت. کسانی که برای دلخوشی دشمنان انقلاب و اسلام، زبان به هجو و بدگویی از مرحوم آقای حاج احمد آقا باز کردند، اینها در واقع پشت سر حاج احمد آقا، از امام و انقلاب عقده دارند. دشمنىِ شخصی آنها با آن مرحوم به خاطر این است که او به معنای حقیقی کلمه مدافع بود: مدافع امام و انقلاب در زمان حیات امام و بعد از حیات امام. ایشان از ارزشها و اصول دفاع کرد و ایستاد و خلاف انتظار و توقّع خیلیها رفتار نمود. خود ایشان در یک سال آخر عمرش، دوسه مرتبه پیش من از بعضی کسان که از او توقّعات دیگری داشتند و چیزهای دیگری میخواستند، درد دل کرد. پروردگارا! به محمّد و آل محمّد، رحمت و مغفرت و رضوان خود را بر روح آقای حاج احمد آقا و بر روح امام بزرگوارمان - که منشأ وجود و تربیت او بودند - فرو بریز. ۷۹/۱۲/۲۶ @Jahade_tabeini
🗓۱۹ ماه مارس سال ۱۹۳۰ 🏴فوت نخست وزیر انگلیس 🏴بانی تشکیل رژیم صهیونیسم 🏴سر آرتور جیمز بالفور خبیث/۱ 💠رهبرانقلاب ‼️عامل و مجرم اصلی فاجعه تشکیل رژیم صهیونیستی، دولتهای غربی و سیاستهای شیطانی آنها بود. آن روزی که دولتهای فاتح جنگ اوّل جهانی، منطقه‌ی غرب آسیا، یعنی قلمرو آسیایی حکومت عثمانی را به عنوان مهم‌ترین غنیمت جنگی، میان خود در کنفرانس پاریس تقسیم میکردند، نیاز به یک پایگاه امن در قلب این منطقه را برای تضمین سلطه‌ی دائمی خود بیش از پیش احساس کردند. انگلیس از سالها پیش از آن، با طرح بالفور زمینه را آماده کرده و با همفکری زرسالاران یهودی بدعتی به نام صهیونیسم را مهیّای نقش‌آفرینی کرده بود؛ و اکنون زمینه‌های عملی آن فراهم میشد. از همان سالها مقدّمات را بتدریج در کنار هم چیدند و سرانجام پس از دوّمین جنگ جهانی با استفاده از غفلت و گرفتاری‌ دولتهای منطقه، ضربه‌ی خود را وارد آوردند و رژیم جعلی و دولتِ بدون ملّتِ صهیونیست را اعلام کردند. آماج این ضربه در درجه‌ی اوّل ملّت فلسطین و در درجه‌ی بعد همه‌ی ملّتهای این منطقه بودند! ۹۹/۳/۲ @Jahade_tabeini
🗓۱۹ ماه مارس سال ۱۹۳۰ 🏴فوت نخست وزیر انگلیس 🏴بانی تشکیل رژیم صهیونیسم 🏴سر آرتور جیمز بالفور خبیث/۲ 💠رهبر انقلاب: ‼️اساساً تشکیل دولت صهیونیست در این نقطه از دنیای اسلام، با یک هدفِ بلند مدتِ استکباری بوجود آمد. اصلاً به وجود آوردن این دولت در این نقطه حسّاس که تقریباً قلب دنیای اسلام است - یعنی قسمت غرب اسلامی را که آفریقاست، به قسمت شرق اسلامی که همین خاورمیانه و آسیا و مشرق است، متّصل میکند و یک سه راهی است بین آسیا و آفریقا و اروپا - برای خاطر این بود که در بلند مدت، تداوم سلطه استعمارگرانِ آن روز که در رأسشان دولت انگلیس بود، بر دنیای اسلام باقی بماند و اینطور نباشد که اگر یک وقت دولت اسلامىِ مقتدری مثل دورانهایی از حکومت عثمانی، بوجود آمد، بتواند جلوِ نفوذ استعمارگران انگلیسی را در این منطقه بگیرد. لذا یک پایگاه برای خودشان درست کردند. لذا طبق اسناد تاریخی، تشکیل حکومت صهیونیستی در آنجا، بیش از آنچه که آرزوی مردم یهود باشد، خواست دولت انگلیس بود. شواهدی وجود دارد که در همان زمان بسیاری از یهودی‌ها اعتقادشان این بود که احتیاجی به این دولت نیست؛ این دولت به نفعشان نیست؛ لذا گریزان بودند. بنابراین، این یک آرزو و ایده یهودی نبود؛ بیشتر یک ایده استعماری و یک ایده انگلیسی بود. ۷۹/۹/۲۵ @Jahade_tabeini