eitaa logo
جهادتبیینی
2.6هزار دنبال‌کننده
11.7هزار عکس
0 ویدیو
455 فایل
تاریخ اسلام، ایران، جهان در کلام آیت الله‌ خامنه‌ای #نشربامنبع @mobayyen
مشاهده در ایتا
دانلود
🗓۱۴ مارس سال ۱۸۸۳ میلادی 🏴فوت فیلسوف آلمانی یهودی‌تبار 🏴ایدئولوگ ضدتوحیدی، مارکس/۳ 💠رهبرانقلاب ‼️قبل از انقلاب، وقتیکه مجموعه‌ی مبارزین ما با مجموعه مثلاً مبارزین مارکسیست آن روز مواجه میشدند بنده همیشه این حرف را به خودی‌ها میگفتم؛ میگفتم که فرق ما و آنها اینستکه ما خدا داریم، آنها خدا ندارند؛ من دلم به حال آنها میسوزد. در گوشه سلّول، در زیر شکنجه، ما یک پناهی داشتیم، یک خدایی داشتیم، به او پناه میبردیم، از او کمک میطلبیدیم؛ اگر هم اراده‌ی او اقتضا نمیکرد که آنجا به ما کمک بکند، لااقل دلمان خوش بود که او دارد میبیند که ما برای خاطر او داریم زجر میکشیم، امّا آن مارکسیست بیچاره این را نداشت. بنده میگفتم این آدمی که خدا ندارد، تا وقتی تحت تأثیر شور و هیجان و احساسات و مانند اینها است، خب، حرکت میکند، میدود؛ اگر یک لحظه این شور و هیجان گرفته بشود و یک لحظه به خودش فکر کند، خواهد دید کار بیهوده‌ای دارد میکند. میگوید من کشته بشوم که دیگری زنده بماند؟ من کشته بشوم که فلان‌کس پول گیرش بیاید یا راحت زندگی کند؟ چرا؟ خصوصیّت ایمان این است که احساس مجاهدت را در انسان زنده نگه میدارد. این خودش یک ارزش بزرگ فرهنگی است ۹۵/۱۲/۱۶ @Jahade_tabeini
🗓۱۴ مارس سال ۱۸۸۳ میلادی 🏴فوت فیلسوف آلمانی یهودی‌تبار 🏴ایدئولوگ ضدتوحیدی، مارکس/۴ 💠رهبرانقلاب ‼️در مبارزات اسلامی، تبیین خیلی نقش دارد. من این را به شما جوانانی که احساس مسئولیت میکنید، توی پرانتز عرض میکنم که تبیین خیلی اهمیت دارد. برخلاف تفکر مارکسیستی که آن روز رائج بود و اعتقاد به تبیین نداشتند؛ میگفتند مبارزه یک سنت است، تحقق خواهد یافت؛ چه شما بخواهید، چه نخواهید؛ چه بگوئید، چه نگوئید. یعنی دیالکتیکی که آنها تفسیر کرده بودند، لازمه‌اش این بود که این مبارزه، احتیاج به تبیین ندارد. در سال۴۹ یک جوانی از همین کسانی که مشهدی بود، با ما هم آشنا بود، وابسته‌ی به یکی از همین گروهکهائی بود که آن روز تازه سر بلند کرده بودند، کمونیست بودند، یک جائی با من ملاقات کرد؛ شرح داد که میخواهیم این کارها را بکنیم. من گفتم توی این زمینه‌ اجتماعی که نمیشود؛ یک قدری با مردم صحبت کنید، تبیین کنید، با کمال بی اعتنائی گفت: آن روش اسلامی است! بله، روش اسلامی همین است. روش اسلامی تبیین است و همین تبیین‌ها موجب شد که انقلاب اسلامی بر بسیاری از این پیش زمینه‌های تاریخی و تربیتهای غلط فائق بیاید و فائق آمد. ۸۷/۲/۱۴ @Jahade_tabeini
🗓۱۴ مارس سال ۱۸۸۳ میلادی 🏴فوت فیلسوف آلمانی یهودی‌تبار 🏴ایدئولوگ ضدتوحیدی، مارکس/۵ 💠رهبر انقلاب: ‼️فلسفه حفاظ جنگ اعتقادی است! ۷۶/۱/۱۸ ‼️حوزه باید از مسائلی که به علوم اسلامی مرتبط است مطلع باشد؛ چرا ما از اول متوجه نباشیم که چه چیزی دارد در دنیا فرآورده میشود، تا به افکار بشر داده بشود، تا خودمان را از ریشه آماده کنیم؟ بنشینیم تا صد سال بعد از مرگ مارکس، که افکار او همه جا منتشر شد و وارد کشور ما گردید و چهار نفر از بچه‌های ما مارکسیست شدند و خدا را انکار کردند، آن وقت تازه به این فکر بیفتیم که علیه بی‌خدایی آنها کتاب بنویسیم! اگر همان وقتی که تفکرات اقتصادی یا اجتماعی مارکسیسم یا هر مکتب دیگری داشت ریشه میگرفت و جوانه میزد - من به عنوان مثال مارکسیسم را میگویم، که حالا امروز در دنیا دیگر از مارکسیسم تقریباً خبری نیست؛ امروز باز چیزهای دیگری هست - چنانچه حوزه‌های علمیه متوجه بودند میتوانستند به موقع و بجا آن افکار صحیح اسلامی را بدهند و نگذارند که در موضع تدافعی قرار بگیرند؛ حوزویان همیشه باید موضع تهاجمی و تبیینی داشته باشند! ۷۰/۶/۳۱ @Jahade_tabeini
🗓۱۴ مارس سال ۱۸۸۳ میلادی 🏴فوت فیلسوف آلمانی یهودی‌تبار 🏴ایدئولوگ ضدتوحیدی، مارکس/۶ 💠رهبر انقلاب: ‼️یکی از کارهای شما اعضای بنیاد ملاصدرا، تألیف و کار فلسفی، نوشتن کتب فلسفه برای کودکان است. غربی‌ها کتاب‌های فلسفىِ متعدّدی برای کودکان نوشته‌اند و ذهن آنان را از اوّل با مبانی فلسفی‌ای که امروز مورد پسند لیبرال دمکراسی است، آشنا میکنند. یقیناً در نظام شوروی سابق و دیگر نظام‌های مارکسیستی اگر دستگاه فلسفه برای کودکان و جوانان بود، چیزی بود که مثلاً به فلسفه‌ی علمی «مارکس» منتهی شود. ما از این کار غفلت داریم. من به دوستانی که در بنیاد ملاّ صدرا مشغول کار هستند، سفارش کردم، گفتم بنشینید برای جوانان و کودکان کتاب بنویسید. این کاری است که قم میتواند بر آن همّت بگمارد. بنابراین از جمله کارهای بسیار لازم، بسط فلسفه است؛ البته با مبانی مستحکم و ادبیات خوب و جذّاب! ۸۲/۱۰/۲۹ @Jahade_tabeini
🗓۱۴ مارس سال ۱۸۸۳ میلادی 🏴فوت فیلسوف آلمانی یهودی‌تبار 🏴ایدئولوگ ضدتوحیدی، مارکس/٧ 💠رهبرانقلاب ‼️امروز مخالفین تفکر اسلامی در دانشگاه فعالند، حتی مارکسیست‌ها! بنده چون کتاب زیاد میخوانم تعدادی کتاب دیدم که نشان از این بود که درون دانشگاه میخواهند تفکّر مارکسیستی را باز دوباره سرِپا کنند، آن هم کِی؟ بعد از سقوط حکومت شوروی مارکسیستی! ۹۴/۸/۲۰ ‼️دشمن بطور ویژه، بر روی جریانهای دانشجویی، سرمایه‌گذاری میکند؛ تا بتواند در محیطهای دانشجویی نفوذ کند و برای خودشان سربازانی را در آنجا تدارک ببیند. امروز سرویسهای جاسوسی امریکا و اسرائیل حتی حرفی ندارند که به تشکلهایی در دانشگاههای ایران کمک مالی بکنند که این تشکل به حسب ظاهر، وابسته‌ی به توده‌ایهای سابقند. امروز بعد از آنکه اردوگاه مارکسیزم به‌کلی متلاشی شده و غلط بودنِ آن با آن فلسفه‌نماها، بر همه ظاهر و مبرهن شده و دیگر وجود این جریان چپ، معنایی ندارد؛ اما در عین حال میبینیم که اینها را نگه میدارند و حفظ میکنند؛ شماها باید متوجه اینهاباشید. مسئولیت شما سنگین است! ۸۴/۷/۲۵ ⚠️توجه؛ 🏴کتابهای حسین بشریه مدرس مارکسیسم در دانشگاه تهران و امام صادق از مهمترین آنهاست، رجوع شود به کتاب ارتش سری روشنفکران! @Jahade_tabeini
🗓۱۴ مارس سال ۱۸۸۳ میلادی 🏴فوت فیلسوف آلمانی یهودی‌تبار 🏴ایدئولوگ ضدتوحیدی، مارکس/٨ 💠رهبرانقلاب ‼️راه تأثیرگذاری و جذّاب شدن تشکّل‌های دانشگاهی، اقناع فکری است؛ این، فرع بر این است که خودتان درست کار کرده باشید. خودتان درست کار کنید؛ وقتی یک حقیقتی جزو فکر شما و ذهن شما شد، میتوانید مخاطبتان را اقناع کنید؛ اگر چنانچه ما بخواهیم با تشر و تُشور و تهدید و ضرب و زور، یک چیزی را به ذهن طرف تحمیل بکنیم، ممکن هم هست تحت تأثیر هیجانات، لحظه‌ای قبول کند امّا ماندگار نیست. من شنیده‌ام در دانشگاه ما یک جریان‌هایی باز دارند حرف مارکسیسم را دوباره زنده میکنند، منتها این، دمیدن در کوره‌ی خاموش است بنابراین آن، دیگر برنمیگردد. لکن حالا شنیده‌ام دنبال این هستند که قطعاً پول آمریکایی‌ها دنبالش است؛ برای اینکه بالاخره خود این شقّه شقّه کردن دانشجوها برای آنها یک نعمت بزرگی است! ۹۴/۴/۲۰ ⚠️توجه؛ 🏴سلسله نشست تفکر مارکسیستی فیلسوف ایتالیایی آنتونیو گرامشی در دانشگاه تهران! ۹۴/۱/۲۹ ↙️صوت جلسات http://sociologyut.ir/519/ @Jahade_tabeini
🗓۱۴ مارس سال ۱۸۸۳ میلادی 🏴فوت فیلسوف آلمانی یهودی‌تبار 🏴ایدئولوگ ضدتوحیدی، مارکس/۹ 💠رهبرانقلاب ‼️بنده بارها، از سالها پیش تکرار کرده‌ام، کارفرما و کارگر مکمّل یکدیگرند، نه معارض یکدیگر. بر خلاف تفکّر دیالکتیک مارکسیستی که بر تضاد و تعارض بود، کارفرما و کارگر دو عضوی هستند که میتوانند به هم کمک کنند؛ دو معارض و دو دشمن نیستند؛ دو همکارند و هرکدام هم حقّی دارند. بالاخره کارفرما کسی است که میتوانست این سرمایه را ببرد بگذارد مثلاً در فلان بانک و بدون دغدغه از سود آن استفاده کند؛ شاید بیشتر از درآمد کار هم برای او سود داشت؛ امّا نکرده، وارد میدان کار شده؛ این چیز بسیار خوبی است. اگر نیّت خدایی در این کار باشد، خدای متعال بهشت خواهد داد بخاطر این کار؛ من میشناختم مرد مؤمنی را که زندگی‌اش زندگی ساده‌ای بود، پول‌دار بود لکن زندگی ساده‌ای داشت، به من گفت که بارها به من میگویند تو مگر دیوانه شدی که آمدی پولت را گذاشتی در این دستگاه‌های تولیدی با این خطر و با این ریسکی که دارد؛ برو در بانک بگذار و سودش را بگیر، استفاده کن؛ من گفتم نه، من باید از این پول استفاده کنم برای پیشرفت کشور و تولید. این چیز بسیار با ارزشی است. یکی از حقوقی که اینجا وجود دارد، همکاری صمیمانه‌ی کارگر با کارفرما است؛ باید با هم همکاری صمیمانه بکنید. ۹۵/۲/۸ @Jahade_tabeini
🗓۱۴ مارس سال ۱۸۸۳ میلادی 🏴فوت فیلسوف آلمانی یهودی‌تبار 🏴ایدئولوگ ضدتوحیدی، مارکس/۱۰ 💠رهبر انقلاب: ‼️در نظام اسلامی مسائل اقتصاد، فرهنگ هست، دانش روز و فنّاوری‌های جدید عالَم هست، ارتباطات گوناگون اجتماعی هست، سبک زندگی هست؛ دائم تفکّرات جدید که در زندگی اثر میگذارند، دارد در دنیا به وجود می‌آید و صادر میشود؛ اینها هست ما یک نظامی داریم با این پدیده‌ها و با این حوادثی که پیرامونش و در درونش وجود دارد؛ این نظام باید اداره بشود با اسلام، با فکر اسلامی. فکر اسلامی در جنبه‌ی عملی، همان فقه اسلام است؛ البته فلسفه هم لازم است؛ لکن آنچه زندگی را اداره میکند، عملاً فقه ما است؛ علّت هم این است که فلسفه‌ی اسلامی در طول زمان امتداد عملی نداشته؛ یعنی این حکمت نظری ما به حکمت عملی امتداد پیدا نکرده؛ در حالی که فلسفه‌های غربی که از لحاظ نفْسِ فلسفه بودن خیلی کم محتواتر و ضعیفتر از فلسفه اسلامی هستند، امتداد عملیّاتی دارند؛ یعنی اگر چنانچه شماها مثلاً فرض کنید که فلسفه‌ی کانت یا هگل یا مارکس را معتقد باشید، در مورد حکومت نظر دارید، در مورد فرد نظر دارید، در مورد ارتباطات اجتماعی نظر دارید؛ امّا اینکه اقتضای فلسفه ملّاصدرا یا فلسفه ابن‌سینا یا دیگری در حکومت یا در فلان مسئله چیست، چیزی برای ما روشن نشده؛ نه اینکه ندارد،‌ قطعاً دارد؛ سفارش من به متفلسفین و فعّالان فلسفه همیشه این بوده که این امتداد را پیدا کنند؛ چون معتقدم اثر دارد؛ این امتداد وجود دارد امّا خب روی آن کار نشده. ۹۷/۱۲/۱۳ @Jahade_tabeini
جهادتبیینی
🗓۱۴ مارس سال ۱۸۸۳ میلادی 🏴فوت فیلسوف آلمانی یهودی‌تبار 🏴ایدئولوگ ضدتوحیدی، مارکس/۱ 💠رهبر انقلاب: ‼️ت
🗓۱۴ ماه مارس سال ۱۸۸۳ میلادی 🏴فوت فیلسوف آلمانی یهودی‌تبار 🏴ایدئولوگ ضدتوحیدی، مارکس 🏴پدر معنوی حکومتهای کمونیستی 🏴ایدئولوگ ضدتوحید، کارل مارکس 🏴و احیای دوباره تفکر مارکسیستی 🏳و امر موکدومکرر رهبری بر شناخت 🏳و نقد این تفکرالحادی شکست‌خوره 📲۱۰پست ویژه در کانال جهادتبیینی! ⚠️توجه؛ ‼️مطالعه مطالب از تصویر پیوست! @Jahade_tabeini
🗓۲۲ ماه شعبان سال ۵۸۸ قمری 🏳رحلت فقیه، رجالی و محدث کبیر 🏳مرحوم ابن‌شهرآشوب مازندرانی/۱ 💠رهبرانقلاب ‼️تکریم چهره‌های برجسته‌ی علمی ما درتاریخ، ما را تشویق میکند به اینکه بیشتر به سمت قلّه‌های علم حرکت کنیم. در آن وقتی که وسایل تعلیم و تربیت، وسایل مسافرت، بسیار محدود و تحصیل علم بسیار دشوار بوده، ما شخصیّتهایی مثل ابن شهرآشوب داریم؛ حالا از قبیل ابن شهرآشوب صدها عالم بزرگ در تاریخِ ما و در میراث علمی ما ثبت و ضبط شده‌اند. این بزرگوار در آن شرایط از شخصیّت‌های بزرگ، از اساتیدی مثل طبرسیِ صاحب مجمع البیان، طبرسیِ صاحب احتجاج، عبدالجلیل رازی قزوینی، سیّد فضل الله راوندی، قطب الدّین راوندی، ابوالمکارم ابن زهره، زمخشری استفاده کرده؛ یعنی رفته پیش اینها و علم آموخته. ایشان کتاب ربیع الابرارِ معروف زمخشری را پیش خودِ زمخشری خوانده و اجازه‌ی روایت آن کتاب را گرفته. یعنی در آن دوران بسیار دشوار- در این صد سال که عمر کرده ایشان، خب عمر طولانی و خوبی بوده- حقیقتاً استفاده کرده این مرد بزرگ از این عمر طولانی برای کسب علم؛ لذا ایشان فقیه بود، محدّث بود، رجالی بود، شاعر بود، منشی بود، ادیب و خوش محاوره بود-آنچه که درباره‌ی او نوشته‌اند اینها است- یک شخصیّت جامع الاطرافِ این جوری؛ این برای ما درس آموز است، برای جوانان ما درس آموز است؛ هم افتخار میکنیم به آن گذشته، هم تشویق میشویم که بیاموزیم. ۹۲/۷/۱ @Jahade_tabeini
🗓۲۲ ماه شعبان سال ۵۸۸ قمری 🏳رحلت فقیه، رجالی و محدث کبیر 🏳مرحوم ابن‌شهرآشوب مازندرانی/۲ 💠رهبرانقلاب ‼️یک کار لازمی وجود دارد که در مورد ابن شهرآشوب علی الظّاهر تا حالا انجام نگرفته و آن مستند کردن یا مُسند کردن روایات او است. ایشان مثلاً فرض کنید در مناقب این همه روایت نقل کرده؛ هیچ کدام اینها سند ندارد، در حالی که این شخصِ بزگوار از شیخ طوسی گاهی به یک واسطه و گاهی به دو واسطه نقل میکند؛ یعنی گاهی نقل میکند از پدرش و او از استادش و او از شیخ طوسی، گاهی هم نقل میکند از جدّش یعنی شهرآشوب و او از شیخ طوسی؛ یعنی اینقدر سند او به شیخ طوسی نزدیک است. خیلی خب، افرادی بنشینند، تنقیح کنند طُرُق ابن شهرآشوب را؛ یعنی اگر بتوانند بنشینند طرق ابن شهرآشوب را- که خود او البتّه در معالم العلماء مبالغی از اینها را ذکر کرده- به مشایخ روایتی مثل شیخ طوسی، که حالا طرق شیخ طوسی به ائمّه کاملاً معلوم و روشن است، معلوم کنند و تصحیح کنند، همه‌ی این روایاتی که در کتاب مناقب هست یا بسیاری از این روایات، مستند خواهد شد؛ همه‌ی این روایاتی که الان مُرسلات است، مُسندات خواهد شد؛ این کار بسیار مهمّی است. این را باید البّته بسپرید به جمعِ فاضلِ حدیث دان و رجال شناس و رجال دان در قم، که بنشینند ان شاء الله این کار بزرگ را هم انجام بدهند. ۹۲/۷/۱ @Jahade_tabeini
🗓۲۵ اسفند ماه سال ۱۳۷۳ 🏳رحلت حاج احمدخمینی/۱ 💠رهبرانقلاب ‼️یادگار امام‌ و عزیزترین‌ کس‌ او، دنیای‌ فانی‌ را وداع‌ گفت‌ و چهره‌ محبوب‌ و غمخوار کشور و انقلاب‌ و خدمتگزاری‌ صدیق‌ برای‌ هدفهای‌ امام‌ راحل و اندیشه‌ای‌ روشن‌ و چشمی‌ تیزبین، در خدمت‌ نظام‌ اسلامی، کشور و ملت‌ و دوستداران‌ خود را ترک کرد و ایران‌ اسلامی‌ را به‌ عزای‌ خویش‌ نشانید. ایشان در دوران‌ پرحادثه‌ انقلاب یکی‌ از مؤثرترین‌ عناصر در جریانات‌ کشور و انقلاب‌ بود. او برای‌ رهبر کبیر انقلاب‌ فرزندی‌ مهربان‌ و در عین‌ حال، مشاوری‌ امین‌ و یاری‌ دیرین، و سربازی‌ فداکار، و مدیری‌ گوش‌ بفرمان، و کارگزاری‌ لایق‌ و کار آمد بود. امام‌ بزرگ‌ ما بارها محبت‌ پرشور و اعتماد عمیق‌ و تحسین‌ قلبی‌ خود نسبت‌ به‌ این‌ فرزند خاضع‌ و مطیع‌ خود را بر زبان‌ آورده‌ بود و نزدیکترین‌ها، گواهی‌ صادق‌ آنچنان‌ پدری‌ را، در حق‌ پسر یگانه‌اش، از آن‌ زبان‌ پرهیزکار شنیده‌ بودند. در طول‌ سالهای‌ انقلاب‌ چه‌ بسیار گره‌ها، که‌ به‌ دست‌ او گشوده‌ شد و چه‌ بسیار کارهای‌ بزرگ‌ که‌ به‌ تدبیر او انجام‌ گشت. از اینها برتر نقش‌ این‌ عنصر پرتلاش‌ و پرتوان‌ در حراست‌ عاشقانه‌ از سلامتی‌ جسمی‌ و آرامش‌ خاطر امام‌ بزرگوار بود. بی‌ شک سلامت‌ و توان‌ جسمی‌ وقدرت‌ کاری‌ آن‌ قائد عظیم‌الشأن‌ در دوران‌ پرمخاطره‌ دهساله، با وجودکهولت‌ سنی‌ و بیماری‌ قلبی، در میان‌ عوامل‌ و اسباب‌ عادی‌ از همه‌ بیشتر به‌ ابتکار و مراقبت‌ و پیگیری‌ دلسوزانه‌ این‌ فرزند مهربان، وابسته‌ بود. ملت‌ ایران‌ از این‌ بابت‌ بسی‌ مدیون‌ این‌ عزیز فقید است! ۷۳/۱۲/۲۶ @Jahade_tabeini