🗓۱۴ مارس سال ۱۸۸۳ میلادی
🏴فوت فیلسوف آلمانی یهودیتبار
🏴ایدئولوگ ضدتوحیدی، مارکس/۲
💠رهبرانقلاب
‼️از شاخصای مکتب سیاسی امام خمینی، اینستکه معنویت با سیاست در هم تنیده است. حتی در مبارزات سیاسی، کانون اصلی در رفتار امام، معنویت او بود. همه مواضع امام حول محور خدا و معنویت دور میزد. امام به اراده تشریعی پروردگار اعتقاد و به اراده تکوینی او اعتماد داشت و میدانست کسی که در راه تحقق شریعت الهی حرکت میکند، قوانین و سنتهای آفرینش کمک کار اوست. این درست نقطه مقابل سیاستِ کهنه شده و از مد افتاده غربی است که بدروغ آن را سیاستِ مدرن میگویند؛ یعنی تفکیک دین از سیاست، و تفکیک دولت از معنویت. تمدن غربی بر پایه ستیز با معنویت و طرد معنویت بنا شد؛ این خطای بزرگ کسانی بود که تمدن و حرکت علمی و صنعتی را در اروپا شروع کردند. به علم اهمیت دادند اما با معنویت به جنگ برخاستند؛ این بد و انحراف بود. لذا این تمدن مادی و دور از معنویت هرچه پیشرفت کند، انحرافش بیشتر میشود؛ هم خود آنها و هم همه بشریت را با میوه های زهرآگین خود تلخکام میکند؛ کمونیزم و حکومتهای اختناق مارکسیستی هم جزو نتیجه ها و میوه های تلخ جدایی حرکت علمی و صنعتی از معنویت بود. ۸۳/۳/۱۴
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓۱۴ مارس سال ۱۸۸۳ میلادی
🏴فوت فیلسوف آلمانی یهودیتبار
🏴ایدئولوگ ضدتوحیدی، مارکس/۳
💠رهبرانقلاب
‼️قبل از انقلاب، وقتیکه مجموعهی مبارزین ما با مجموعه مثلاً مبارزین مارکسیست آن روز مواجه میشدند بنده همیشه این حرف را به خودیها میگفتم؛ میگفتم که فرق ما و آنها اینستکه ما خدا داریم، آنها خدا ندارند؛ من دلم به حال آنها میسوزد. در گوشه سلّول، در زیر شکنجه، ما یک پناهی داشتیم، یک خدایی داشتیم، به او پناه میبردیم، از او کمک میطلبیدیم؛ اگر هم ارادهی او اقتضا نمیکرد که آنجا به ما کمک بکند، لااقل دلمان خوش بود که او دارد میبیند که ما برای خاطر او داریم زجر میکشیم، امّا آن مارکسیست بیچاره این را نداشت. بنده میگفتم این آدمی که خدا ندارد، تا وقتی تحت تأثیر شور و هیجان و احساسات و مانند اینها است، خب، حرکت میکند، میدود؛ اگر یک لحظه این شور و هیجان گرفته بشود و یک لحظه به خودش فکر کند، خواهد دید کار بیهودهای دارد میکند. میگوید من کشته بشوم که دیگری زنده بماند؟ من کشته بشوم که فلانکس پول گیرش بیاید یا راحت زندگی کند؟ چرا؟ خصوصیّت ایمان این است که احساس مجاهدت را در انسان زنده نگه میدارد. این خودش یک ارزش بزرگ فرهنگی است ۹۵/۱۲/۱۶
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓۱۴ مارس سال ۱۸۸۳ میلادی
🏴فوت فیلسوف آلمانی یهودیتبار
🏴ایدئولوگ ضدتوحیدی، مارکس/۴
💠رهبرانقلاب
‼️در مبارزات اسلامی، تبیین خیلی نقش دارد. من این را به شما جوانانی که احساس مسئولیت میکنید، توی پرانتز عرض میکنم که تبیین خیلی اهمیت دارد. برخلاف تفکر مارکسیستی که آن روز رائج بود و اعتقاد به تبیین نداشتند؛ میگفتند مبارزه یک سنت است، تحقق خواهد یافت؛ چه شما بخواهید، چه نخواهید؛ چه بگوئید، چه نگوئید. یعنی دیالکتیکی که آنها تفسیر کرده بودند، لازمهاش این بود که این مبارزه، احتیاج به تبیین ندارد. در سال۴۹ یک جوانی از همین کسانی که مشهدی بود، با ما هم آشنا بود، وابستهی به یکی از همین گروهکهائی بود که آن روز تازه سر بلند کرده بودند، کمونیست بودند، یک جائی با من ملاقات کرد؛ شرح داد که میخواهیم این کارها را بکنیم. من گفتم توی این زمینه اجتماعی که نمیشود؛ یک قدری با مردم صحبت کنید، تبیین کنید، با کمال بی اعتنائی گفت: آن روش اسلامی است! بله، روش اسلامی همین است. روش اسلامی تبیین است و همین تبیینها موجب شد که انقلاب اسلامی بر بسیاری از این پیش زمینههای تاریخی و تربیتهای غلط فائق بیاید و فائق آمد. ۸۷/۲/۱۴
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓۱۴ مارس سال ۱۸۸۳ میلادی
🏴فوت فیلسوف آلمانی یهودیتبار
🏴ایدئولوگ ضدتوحیدی، مارکس/۵
💠رهبر انقلاب:
‼️فلسفه حفاظ جنگ اعتقادی است! ۷۶/۱/۱۸
‼️حوزه باید از مسائلی که به علوم اسلامی مرتبط است مطلع باشد؛ چرا ما از اول متوجه نباشیم که چه چیزی دارد در دنیا فرآورده میشود، تا به افکار بشر داده بشود، تا خودمان را از ریشه آماده کنیم؟ بنشینیم تا صد سال بعد از مرگ مارکس، که افکار او همه جا منتشر شد و وارد کشور ما گردید و چهار نفر از بچههای ما مارکسیست شدند و خدا را انکار کردند، آن وقت تازه به این فکر بیفتیم که علیه بیخدایی آنها کتاب بنویسیم!
اگر همان وقتی که تفکرات اقتصادی یا اجتماعی مارکسیسم یا هر مکتب دیگری داشت ریشه میگرفت و جوانه میزد - من به عنوان مثال مارکسیسم را میگویم، که حالا امروز در دنیا دیگر از مارکسیسم تقریباً خبری نیست؛ امروز باز چیزهای دیگری هست - چنانچه حوزههای علمیه متوجه بودند میتوانستند به موقع و بجا آن افکار صحیح اسلامی را بدهند و نگذارند که در موضع تدافعی قرار بگیرند؛ حوزویان همیشه باید موضع تهاجمی و تبیینی داشته باشند! ۷۰/۶/۳۱
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓۱۴ مارس سال ۱۸۸۳ میلادی
🏴فوت فیلسوف آلمانی یهودیتبار
🏴ایدئولوگ ضدتوحیدی، مارکس/۶
💠رهبر انقلاب:
‼️یکی از کارهای شما اعضای بنیاد ملاصدرا، تألیف و کار فلسفی، نوشتن کتب فلسفه برای کودکان است.
غربیها کتابهای فلسفىِ متعدّدی برای کودکان نوشتهاند و ذهن آنان را از اوّل با مبانی فلسفیای که امروز مورد پسند لیبرال دمکراسی است، آشنا میکنند. یقیناً در نظام شوروی سابق و دیگر نظامهای مارکسیستی اگر دستگاه فلسفه برای کودکان و جوانان بود، چیزی بود که مثلاً به فلسفهی علمی «مارکس» منتهی شود. ما از این کار غفلت داریم.
من به دوستانی که در بنیاد ملاّ صدرا مشغول کار هستند، سفارش کردم، گفتم بنشینید برای جوانان و کودکان کتاب بنویسید. این کاری است که قم میتواند بر آن همّت بگمارد. بنابراین از جمله کارهای بسیار لازم، بسط فلسفه است؛ البته با مبانی مستحکم و ادبیات خوب و جذّاب! ۸۲/۱۰/۲۹
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓۱۴ مارس سال ۱۸۸۳ میلادی
🏴فوت فیلسوف آلمانی یهودیتبار
🏴ایدئولوگ ضدتوحیدی، مارکس/٧
💠رهبرانقلاب
‼️امروز مخالفین تفکر اسلامی در دانشگاه فعالند، حتی مارکسیستها! بنده چون کتاب زیاد میخوانم تعدادی کتاب دیدم که نشان از این بود که درون دانشگاه میخواهند تفکّر مارکسیستی را باز دوباره سرِپا کنند، آن هم کِی؟ بعد از سقوط حکومت شوروی مارکسیستی! ۹۴/۸/۲۰
‼️دشمن بطور ویژه، بر روی جریانهای دانشجویی، سرمایهگذاری میکند؛ تا بتواند در محیطهای دانشجویی نفوذ کند و برای خودشان سربازانی را در آنجا تدارک ببیند. امروز سرویسهای جاسوسی امریکا و اسرائیل حتی حرفی ندارند که به تشکلهایی در دانشگاههای ایران کمک مالی بکنند که این تشکل به حسب ظاهر، وابستهی به تودهایهای سابقند. امروز بعد از آنکه اردوگاه مارکسیزم بهکلی متلاشی شده و غلط بودنِ آن با آن فلسفهنماها، بر همه ظاهر و مبرهن شده و دیگر وجود این جریان چپ، معنایی ندارد؛ اما در عین حال میبینیم که اینها را نگه میدارند و حفظ میکنند؛ شماها باید متوجه اینهاباشید. مسئولیت شما سنگین است! ۸۴/۷/۲۵
⚠️توجه؛
🏴کتابهای حسین بشریه مدرس مارکسیسم در دانشگاه تهران و امام صادق از مهمترین آنهاست، رجوع شود به کتاب ارتش سری روشنفکران!
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓۱۴ مارس سال ۱۸۸۳ میلادی
🏴فوت فیلسوف آلمانی یهودیتبار
🏴ایدئولوگ ضدتوحیدی، مارکس/٨
💠رهبرانقلاب
‼️راه تأثیرگذاری و جذّاب شدن تشکّلهای دانشگاهی، اقناع فکری است؛ این، فرع بر این است که خودتان درست کار کرده باشید. خودتان درست کار کنید؛ وقتی یک حقیقتی جزو فکر شما و ذهن شما شد، میتوانید مخاطبتان را اقناع کنید؛ اگر چنانچه ما بخواهیم با تشر و تُشور و تهدید و ضرب و زور، یک چیزی را به ذهن طرف تحمیل بکنیم، ممکن هم هست تحت تأثیر هیجانات، لحظهای قبول کند امّا ماندگار نیست.
من شنیدهام در دانشگاه ما یک جریانهایی باز دارند حرف مارکسیسم را دوباره زنده میکنند، منتها این، دمیدن در کورهی خاموش است بنابراین آن، دیگر برنمیگردد. لکن حالا شنیدهام دنبال این هستند که قطعاً پول آمریکاییها دنبالش است؛ برای اینکه بالاخره خود این شقّه شقّه کردن دانشجوها برای آنها یک نعمت بزرگی است! ۹۴/۴/۲۰
⚠️توجه؛
🏴سلسله نشست تفکر مارکسیستی فیلسوف ایتالیایی آنتونیو گرامشی در دانشگاه تهران! ۹۴/۱/۲۹
↙️صوت جلسات
http://sociologyut.ir/519/
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓۱۴ مارس سال ۱۸۸۳ میلادی
🏴فوت فیلسوف آلمانی یهودیتبار
🏴ایدئولوگ ضدتوحیدی، مارکس/۹
💠رهبرانقلاب
‼️بنده بارها، از سالها پیش تکرار کردهام، کارفرما و کارگر مکمّل یکدیگرند، نه معارض یکدیگر. بر خلاف تفکّر دیالکتیک مارکسیستی که بر تضاد و تعارض بود، کارفرما و کارگر دو عضوی هستند که میتوانند به هم کمک کنند؛ دو معارض و دو دشمن نیستند؛ دو همکارند و هرکدام هم حقّی دارند. بالاخره کارفرما کسی است که میتوانست این سرمایه را ببرد بگذارد مثلاً در فلان بانک و بدون دغدغه از سود آن استفاده کند؛ شاید بیشتر از درآمد کار هم برای او سود داشت؛ امّا نکرده، وارد میدان کار شده؛ این چیز بسیار خوبی است. اگر نیّت خدایی در این کار باشد، خدای متعال بهشت خواهد داد بخاطر این کار؛ من میشناختم مرد مؤمنی را که زندگیاش زندگی سادهای بود، پولدار بود لکن زندگی سادهای داشت، به من گفت که بارها به من میگویند تو مگر دیوانه شدی که آمدی پولت را گذاشتی در این دستگاههای تولیدی با این خطر و با این ریسکی که دارد؛ برو در بانک بگذار و سودش را بگیر، استفاده کن؛ من گفتم نه، من باید از این پول استفاده کنم برای پیشرفت کشور و تولید. این چیز بسیار با ارزشی است. یکی از حقوقی که اینجا وجود دارد، همکاری صمیمانهی کارگر با کارفرما است؛ باید با هم همکاری صمیمانه بکنید. ۹۵/۲/۸
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓۱۴ مارس سال ۱۸۸۳ میلادی
🏴فوت فیلسوف آلمانی یهودیتبار
🏴ایدئولوگ ضدتوحیدی، مارکس/۱۰
💠رهبر انقلاب:
‼️در نظام اسلامی مسائل اقتصاد، فرهنگ هست، دانش روز و فنّاوریهای جدید عالَم هست، ارتباطات گوناگون اجتماعی هست، سبک زندگی هست؛ دائم تفکّرات جدید که در زندگی اثر میگذارند، دارد در دنیا به وجود میآید و صادر میشود؛ اینها هست
ما یک نظامی داریم با این پدیدهها و با این حوادثی که پیرامونش و در درونش وجود دارد؛ این نظام باید اداره بشود با اسلام، با فکر اسلامی. فکر اسلامی در جنبهی عملی، همان فقه اسلام است؛ البته فلسفه هم لازم است؛ لکن آنچه زندگی را اداره میکند، عملاً فقه ما است؛ علّت هم این است که فلسفهی اسلامی در طول زمان امتداد عملی نداشته؛ یعنی این حکمت نظری ما به حکمت عملی امتداد پیدا نکرده؛ در حالی که فلسفههای غربی که از لحاظ نفْسِ فلسفه بودن خیلی کم محتواتر و ضعیفتر از فلسفه اسلامی هستند، امتداد عملیّاتی دارند؛ یعنی اگر چنانچه شماها مثلاً فرض کنید که فلسفهی کانت یا هگل یا مارکس را معتقد باشید، در مورد حکومت نظر دارید، در مورد فرد نظر دارید، در مورد ارتباطات اجتماعی نظر دارید؛ امّا اینکه اقتضای فلسفه ملّاصدرا یا فلسفه ابنسینا یا دیگری در حکومت یا در فلان مسئله چیست، چیزی برای ما روشن نشده؛ نه اینکه ندارد، قطعاً دارد؛ سفارش من به متفلسفین و فعّالان فلسفه همیشه این بوده که این امتداد را پیدا کنند؛ چون معتقدم اثر دارد؛ این امتداد وجود دارد امّا خب روی آن کار نشده. ۹۷/۱۲/۱۳
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
جهادتبیینی
🗓۱۴ مارس سال ۱۸۸۳ میلادی 🏴فوت فیلسوف آلمانی یهودیتبار 🏴ایدئولوگ ضدتوحیدی، مارکس/۱ 💠رهبر انقلاب: ‼️ت
🗓۱۴ ماه مارس سال ۱۸۸۳ میلادی
🏴فوت فیلسوف آلمانی یهودیتبار
🏴ایدئولوگ ضدتوحیدی، مارکس
🏴پدر معنوی حکومتهای کمونیستی
🏴ایدئولوگ ضدتوحید، کارل مارکس
🏴و احیای دوباره تفکر مارکسیستی
🏳و امر موکدومکرر رهبری بر شناخت
🏳و نقد این تفکرالحادی شکستخوره
📲۱۰پست ویژه در کانال جهادتبیینی!
⚠️توجه؛
‼️مطالعه مطالب از تصویر پیوست!
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓۲۲ ماه شعبان سال ۵۸۸ قمری
🏳رحلت فقیه، رجالی و محدث کبیر
🏳مرحوم ابنشهرآشوب مازندرانی/۱
💠رهبرانقلاب
‼️تکریم چهرههای برجستهی علمی ما درتاریخ، ما را تشویق میکند به اینکه بیشتر به سمت قلّههای علم حرکت کنیم. در آن وقتی که وسایل تعلیم و تربیت، وسایل مسافرت، بسیار محدود و تحصیل علم بسیار دشوار بوده، ما شخصیّتهایی مثل ابن شهرآشوب داریم؛ حالا از قبیل ابن شهرآشوب صدها عالم بزرگ در تاریخِ ما و در میراث علمی ما ثبت و ضبط شدهاند. این بزرگوار در آن شرایط از شخصیّتهای بزرگ، از اساتیدی مثل طبرسیِ صاحب مجمع البیان، طبرسیِ صاحب احتجاج، عبدالجلیل رازی قزوینی، سیّد فضل الله راوندی، قطب الدّین راوندی، ابوالمکارم ابن زهره، زمخشری استفاده کرده؛ یعنی رفته پیش اینها و علم آموخته. ایشان کتاب ربیع الابرارِ معروف زمخشری را پیش خودِ زمخشری خوانده و اجازهی روایت آن کتاب را گرفته. یعنی در آن دوران بسیار دشوار- در این صد سال که عمر کرده ایشان، خب عمر طولانی و خوبی بوده- حقیقتاً استفاده کرده این مرد بزرگ از این عمر طولانی برای کسب علم؛ لذا ایشان فقیه بود، محدّث بود، رجالی بود، شاعر بود، منشی بود، ادیب و خوش محاوره بود-آنچه که دربارهی او نوشتهاند اینها است- یک شخصیّت جامع الاطرافِ این جوری؛ این برای ما درس آموز است، برای جوانان ما درس آموز است؛ هم افتخار میکنیم به آن گذشته، هم تشویق میشویم که بیاموزیم. ۹۲/۷/۱
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓۲۲ ماه شعبان سال ۵۸۸ قمری
🏳رحلت فقیه، رجالی و محدث کبیر
🏳مرحوم ابنشهرآشوب مازندرانی/۲
💠رهبرانقلاب
‼️یک کار لازمی وجود دارد که در مورد ابن شهرآشوب علی الظّاهر تا حالا انجام نگرفته و آن مستند کردن یا مُسند کردن روایات او است. ایشان مثلاً فرض کنید در مناقب این همه روایت نقل کرده؛ هیچ کدام اینها سند ندارد، در حالی که این شخصِ بزگوار از شیخ طوسی گاهی به یک واسطه و گاهی به دو واسطه نقل میکند؛ یعنی گاهی نقل میکند از پدرش و او از استادش و او از شیخ طوسی، گاهی هم نقل میکند از جدّش یعنی شهرآشوب و او از شیخ طوسی؛ یعنی اینقدر سند او به شیخ طوسی نزدیک است. خیلی خب، افرادی بنشینند، تنقیح کنند طُرُق ابن شهرآشوب را؛ یعنی اگر بتوانند بنشینند طرق ابن شهرآشوب را- که خود او البتّه در معالم العلماء مبالغی از اینها را ذکر کرده- به مشایخ روایتی مثل شیخ طوسی، که حالا طرق شیخ طوسی به ائمّه کاملاً معلوم و روشن است، معلوم کنند و تصحیح کنند، همهی این روایاتی که در کتاب مناقب هست یا بسیاری از این روایات، مستند خواهد شد؛ همهی این روایاتی که الان مُرسلات است، مُسندات خواهد شد؛ این کار بسیار مهمّی است. این را باید البّته بسپرید به جمعِ فاضلِ حدیث دان و رجال شناس و رجال دان در قم، که بنشینند ان شاء الله این کار بزرگ را هم انجام بدهند. ۹۲/۷/۱
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓۲۵ اسفند ماه سال ۱۳۷۳
🏳رحلت حاج احمدخمینی/۱
💠رهبرانقلاب
‼️یادگار امام و عزیزترین کس او، دنیای فانی را وداع گفت و چهره محبوب و غمخوار کشور و انقلاب و خدمتگزاری صدیق برای هدفهای امام راحل و اندیشهای روشن و چشمی تیزبین، در خدمت نظام اسلامی، کشور و ملت و دوستداران خود را ترک کرد و ایران اسلامی را به عزای خویش نشانید. ایشان در دوران پرحادثه انقلاب یکی از مؤثرترین عناصر در جریانات کشور و انقلاب بود. او برای رهبر کبیر انقلاب فرزندی مهربان و در عین حال، مشاوری امین و یاری دیرین، و سربازی فداکار، و مدیری گوش بفرمان، و کارگزاری لایق و کار آمد بود. امام بزرگ ما بارها محبت پرشور و اعتماد عمیق و تحسین قلبی خود نسبت به این فرزند خاضع و مطیع خود را بر زبان آورده بود و نزدیکترینها، گواهی صادق آنچنان پدری را، در حق پسر یگانهاش، از آن زبان پرهیزکار شنیده بودند. در طول سالهای انقلاب چه بسیار گرهها، که به دست او گشوده شد و چه بسیار کارهای بزرگ که به تدبیر او انجام گشت. از اینها برتر نقش این عنصر پرتلاش و پرتوان در حراست عاشقانه از سلامتی جسمی و آرامش خاطر امام بزرگوار بود. بی شک سلامت و توان جسمی وقدرت کاری آن قائد عظیمالشأن در دوران پرمخاطره دهساله، با وجودکهولت سنی و بیماری قلبی، در میان عوامل و اسباب عادی از همه بیشتر به ابتکار و مراقبت و پیگیری دلسوزانه این فرزند مهربان، وابسته بود. ملت ایران از این بابت بسی مدیون این عزیز فقید است! ۷۳/۱۲/۲۶
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓۲۵ اسفند ماه سال ۱۳۷۳ ش
🏳رحلت امین امام، مطیع رهبری
🏳حجةالاسلام سیداحمدخمینی/۲
💠رهبرانقلاب
‼️تجلیلِ از این عزیز سفرکرده ما به عنوان یک فریضه، همیشه وجود دارد، این مرد صبور و پُرکار و بسیار جدّی، به معنای حقیقی کلمه، بیشتر عمر مفید خود را در خدمت امام و برای امام و هدفهای امام گذرانید. امام هم قدر این فرزند باکفایت خود را میدانستند. حداقل ۲مرتبه بنده خودم از امام شنیدم که فرمودند: احمد عزیزترین افراد برای من است. امام از آن آدمهایی نبودند که به عنوان یک کار احساساتی و شخصی، بخواهند به نزدیکان خود اظهار علاقه کنند؛ آن جمله را فرمودند که ما هم بگوییم؛ نفرمودند که فقط خود ما بدانیم. در موارد متعددی امام نسبت به حاج احمد آقا اظهار اعتماد کردند. من فراموش نمیکنم جلسه بسیار پُرهیجانی را که امام رضواناللَّهعلیه بهطور صریح جلوی من و چند نفر دیگر اظهار کردند که به حاج احمد آقا اعتماد کامل دارند. پس به خاطر امام، خوب است که ما همیشه از یادگار فقید امام تجلیل کنیم. ۷۹/۱۲/۲۶
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓۲۵ اسفند ماه سال ۱۳۷۳ ش
🏳رحلت امین امام، مطیع رهبری
🏳حجةالاسلام سیداحمدخمینی/۳
💠رهبرانقلاب
‼️ایشان مشاوری امین برای امام بودند. امام هم زمانی جملهای با این مضمون گفتند که احمد هیچ چیزی را به من نسبت نمیدهد که من نگفته باشم. این گواهی امام بسیار با ارزش و مهم است. حاج احمد آقا عنصر قابل و لایقی بودند. اوّلاً ایشان خیلی باهوش بودند. به نظر من در بین خصوصیّات ذاتی و صفاتی که در یک انسان، برجسته است، اگر بخواهیم یکی را برای حاج احمد آقا از همه برجستهتر حساب کنیم، آن هوش ایشان بود. بسیار مرد باهوش و تیز و زیرکی بودند. بعضی از صفات خوب امام را هم من در ایشان دیدم. مثلاً آدم بیرودربایستیای بودند. امام نیز همینگونه بودند. مرحوم حاج آقا مصطفی نیز همینگونه بودند. من با ایشان هم از نزدیک معاشرت و رفاقت داشتم. جاهایی که لازم بود اصلاً هیچ رودربایستی نداشتند. ایشان یک حالت صراحتِ خوبی را البته در مواردی -نمیگویم در همهجا- داشتند که تعبیر درستش همان رودربایستی نداشتن است. ایشان مرد عاقلی محسوب میشدند. به شدّت به امام عشق میورزیدند و علاقهمند ایشان بودند. علاوه بر این، از بُن دندان به این انقلاب اعتقاد داشتند و برای همین هم بود که آن هوش سرشار در خدمت انقلاب و امام به کار میرفت. اصل برای ایشان، همینها بود. من بعداً دیدم در وصیتنامهشان هم همین را تصریح کردهاند. این را من خودم دیدم که برای ایشان در درجهی اوّل، امام و انقلاب مطرح بود. رفاقتها، دوستیها، جبههها، باندها و گروهها، هیچ مطرح نبود. این، جهاتِ بسیار خوبی بود که ایشان داشتند! ۷۴/۳/۱۱
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓۲۵ اسفند ماه سال ۱۳۷۳ ش
🏳رحلت امین امام، مطیع رهبری
🏳حجةالاسلام سیداحمدخمینی/۴
💠رهبرانقلاب
‼️حاج احمد آقا بعد از رحلت امام، در رابطه با مسائل رهبری و مسائل دولت، موضعی اتّخاذ کردند که بسیار تحسین برانگیز بود. ایشان انتقادهایی هم به بعضی از امور داشتند؛ اما این انتقادها در مورد مسائل دولت منعکس نمیشد. در مورد مسائل رهبری هم، نظر ایشان با آنچه که از طرف رهبری ابراز میشد، کاملاً موافق اعلام میشد و موافق هم بودند. احمد آقا در برههی بعد از رحلت امام، یکی از بهترین مواضعی را که ممکن است کسی مثل ایشان داشته باشد، در دفاع از اصول و موازین انقلاب و آن چهرهی حقیقی خطّ امام اتّخاذ کرده بودند. ایشان واقعاً از جان و دل از آن مواضع و از جمله از رهبری، دفاع میکردند. دفاع بسیار جانانهای که ایشان چه از اساس و اصل رهبری و چه از شخص حقیر میکردند، در بعضی از روحیههایی که ممکن بود به گونهی دیگری فکر کنند، تأثیرات زیادی داشت. بههرحال، موضع بعد از رحلت امام که ایشان اتّخاذ کرده بودند، بسیار موضع ارزشمندی بود. من معتقدم یکی از بهترین فصول زندگی ایشان، عندالله، همین فصل اخیر است که ایشان واقعاً راه خدا، راه حق و راه صحیح را متقرّباً الیالله برگزیده بودند. با اینکه یقیناً توقّعات گوناگونی از ایشان بود؛ همانگونه که وسوسههایی هم بود. آدم میبیند در اطراف بعضی از افراد، وسوسههایی میشود. یقیناً در اطراف ایشان هم وسوسههایی وجود داشت. در این شکّی نیست. لکن ایشان قرص و محکم ایستاده بودند و همان اصولی را که مورد نظر شریف امام بود، با قاطعیت تمام ابراز میکردند! ۷۴/۳/۱۱
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓۲۵ اسفند ماه سال ۱۳۷۳ ش
🏳رحلت امین امام، مطیع رهبری
🏳حجةالاسلام سیداحمدخمینی/۵
💠رهبرانقلاب
‼️او حقیقتاً رنج کشید و تلاش و فعالیت کرد. در آن راهی که تشخیص میداد راه انقلاب و راه اسلام و راه مورد نظر امام است، بیملاحظه حرکت کرد و خیلیها را هم با خودش دشمن کرد. بعضی از این دشمنیهایی که ولو با نام اسلام و با نام بعضی از دلسوزیها نسبت به مفاهیم زیبا انجام میگیرد، دشمنیهای شخصی است؛ عقدههایی است که از شخص این عزیز مظلوم در دل داشتند؛ چون او در مواضع امام متصلّب بود و تسلیم نمیشد و زیر بار خیلیها نمیرفت. کسانی که برای دلخوشی دشمنان انقلاب و اسلام، زبان به هجو و بدگویی از مرحوم آقای حاج احمد آقا باز کردند، اینها در واقع پشت سر حاج احمد آقا، از امام و انقلاب عقده دارند. دشمنىِ شخصی آنها با آن مرحوم به خاطر این است که او به معنای حقیقی کلمه مدافع بود: مدافع امام و انقلاب در زمان حیات امام و بعد از حیات امام. ایشان از ارزشها و اصول دفاع کرد و ایستاد و خلاف انتظار و توقّع خیلیها رفتار نمود. خود ایشان در یک سال آخر عمرش، دوسه مرتبه پیش من از بعضی کسان که از او توقّعات دیگری داشتند و چیزهای دیگری میخواستند، درد دل کرد. پروردگارا! به محمّد و آل محمّد، رحمت و مغفرت و رضوان خود را بر روح آقای حاج احمد آقا و بر روح امام بزرگوارمان - که منشأ وجود و تربیت او بودند - فرو بریز. ۷۹/۱۲/۲۶
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓۱۹ ماه مارس سال ۱۹۳۰
🏴فوت نخست وزیر انگلیس
🏴بانی تشکیل رژیم صهیونیسم
🏴سر آرتور جیمز بالفور خبیث/۱
💠رهبرانقلاب
‼️عامل و مجرم اصلی فاجعه تشکیل رژیم صهیونیستی، دولتهای غربی و سیاستهای شیطانی آنها بود. آن روزی که دولتهای فاتح جنگ اوّل جهانی، منطقهی غرب آسیا، یعنی قلمرو آسیایی حکومت عثمانی را به عنوان مهمترین غنیمت جنگی، میان خود در کنفرانس پاریس تقسیم میکردند، نیاز به یک پایگاه امن در قلب این منطقه را برای تضمین سلطهی دائمی خود بیش از پیش احساس کردند. انگلیس از سالها پیش از آن، با طرح بالفور زمینه را آماده کرده و با همفکری زرسالاران یهودی بدعتی به نام صهیونیسم را مهیّای نقشآفرینی کرده بود؛ و اکنون زمینههای عملی آن فراهم میشد. از همان سالها مقدّمات را بتدریج در کنار هم چیدند و سرانجام پس از دوّمین جنگ جهانی با استفاده از غفلت و گرفتاری دولتهای منطقه، ضربهی خود را وارد آوردند و رژیم جعلی و دولتِ بدون ملّتِ صهیونیست را اعلام کردند. آماج این ضربه در درجهی اوّل ملّت فلسطین و در درجهی بعد همهی ملّتهای این منطقه بودند! ۹۹/۳/۲
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓۱۹ ماه مارس سال ۱۹۳۰
🏴فوت نخست وزیر انگلیس
🏴بانی تشکیل رژیم صهیونیسم
🏴سر آرتور جیمز بالفور خبیث/۲
💠رهبر انقلاب:
‼️اساساً تشکیل دولت صهیونیست در این نقطه از دنیای اسلام، با یک هدفِ بلند مدتِ استکباری بوجود آمد. اصلاً به وجود آوردن این دولت در این نقطه حسّاس که تقریباً قلب دنیای اسلام است - یعنی قسمت غرب اسلامی را که آفریقاست، به قسمت شرق اسلامی که همین خاورمیانه و آسیا و مشرق است، متّصل میکند و یک سه راهی است بین آسیا و آفریقا و اروپا - برای خاطر این بود که در بلند مدت، تداوم سلطه استعمارگرانِ آن روز که در رأسشان دولت انگلیس بود، بر دنیای اسلام باقی بماند و اینطور نباشد که اگر یک وقت دولت اسلامىِ مقتدری مثل دورانهایی از حکومت عثمانی، بوجود آمد، بتواند جلوِ نفوذ استعمارگران انگلیسی را در این منطقه بگیرد. لذا یک پایگاه برای خودشان درست کردند.
لذا طبق اسناد تاریخی، تشکیل حکومت صهیونیستی در آنجا، بیش از آنچه که آرزوی مردم یهود باشد، خواست دولت انگلیس بود. شواهدی وجود دارد که در همان زمان بسیاری از یهودیها اعتقادشان این بود که احتیاجی به این دولت نیست؛ این دولت به نفعشان نیست؛ لذا گریزان بودند. بنابراین، این یک آرزو و ایده یهودی نبود؛ بیشتر یک ایده استعماری و یک ایده انگلیسی بود. ۷۹/۹/۲۵
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓۲۰ ماه مارس سال ۱۹۲۵ م
🏴فوت لرد جرج ناتانیل کرزن
🏴رئیسمجلس اعیان انگلستان
🏴نائب السلطنه در هند و ایران
🏴حامیتشکیلرژیمصهیونیستی/۱
💠رهبرانقلاب
‼️من بیست، سی سال پیش از اینکه درباب مسائل شبه قارّه هند مطالعه می کردم و مینوشتم، متوجّه شدم در میانگروههای استقلالطلب هندوستان که علیه انگلیسیهامبارزه میکردند - و میان آنها، هم مسلمان بود هم هندو و هم سیک - انگلیسیها نسبت به مسلمانان حسّاسیت خاصی داشتند! آنها با هندوها و سیکها کنار میآمدند، ولی با مسلمانان آبشان به یک جوی نمیرفت! لذا در وهله اوّل به سراغ مسلمانان میرفتند تا آنها را سرکوب کنند. یک لُرد انگلیسی در همان روزگار گفته بود: «ما وقتی به تجربههای زمان خود مینگریم، احساس میکنیم اسلام با ما ذاتاً دشمن است!» انگلیسیها آن روز به این نتیجه رسیده بودند وبراین اساس عملمیکردند. ۷۱/۱/۱۵
‼️دولت انگلیس، بیش از همه چیز، از استقلال ایران بدش میآید. اینها همان کسانی هستند که سالهای متمادی در این مملکت خوردند و چاپیدند و حالا که مملکت مستقل است، ناراحتند، دولت انگلیس اگر الان هم فرصت پیدا کند، دلش میخواهد بیاید در خلیج فارس، مثل زمان «لرد کُرزن» بایستد و برای دولتهای اطراف خلیج فارس، از جمله ایران، دستور صادر کند! ملت ایران اجازه نمیدهد. حالا دولت انگلیس باشد، دولت امریکا باشد، هر قلدر دیگری باشد و بخواهد در امور ما، خواستهای ما، اهداف ما، آرمانهای بزرگ ما و مقدّسات ما دخالت کند! ۷۱/۱۱/۲۵
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓۲۰ ماه مارس سال ۱۹۲۵ م
🏴فوت لرد جرج ناتانیل کرزن
🏴رئیسمجلس اعیان انگلستان
🏴نائب السلطنه در هند و ایران
🏴حامیتشکیلرژیمصهیونیستی/۲
💠رهبرانقلاب
‼️اگر یک کشوری نتواند از لحاظ اقتصادی، از لحاظ علمی، از لحاظ زیرساختهای پیشرفت، خودش را تأمین کند و رشد پیدا کند، بیرحمانه مورد تطاول قرار خواهد گرفت. ما نمیخواهیم مورد تطاول قرار بگیریم. ۲۰۰سال کشور ما مورد تعرض و تطاول قرار گرفته. ضعف دستگاههای سلطنتىِ بیعرضهی نالایقِ فاسدِ دنیاطلب، و نشاطی که در طرف مقابل وجود داشت، باعث این تطاول شد. از سال ۱۸۰۰ انگلیسها اولْبار در دستگاه سیاسی کشور ما وارد شدند و دخالت کردند و نفوذ کردند و یارگیری کردند و همراه آنها یا قریب به آنها، بعضی از کشورهای دیگر اروپائی هم در این مدت همین کار را کردند. سال ۱۸۰۰ که اولین سفیر انگلیس وارد کشور شد - که از هند هم آمد؛ یعنی آن وقتی بود که حکومت هند در اختیار انگلیسها بود و نایبالسلطنه در آنجا بود - از همان بوشهر که از کشتی پیاده شد، شروع کرد به رشوه دادن و خریدن افراد، و راحت توانست افراد را خریداری کند. این همه شاهزاده و امیر و اسمهای دهنپرکن، همه در مقابل هدایای این آقا خاضع و تسلیم شدند! روند تطاول دشمنان در این کشور، از آن زمان شروع شد. انقلاب یک سد پولادینی در مقابل اینها درست کرده. ما میخواهیم این سد را مستحکمتر کنیم. ۹۰/۵/۲۶
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓۲۰ مارس سال ۱۹۲۵
🏴فوت لرد جرج کرزن
🏴نائبالسلطنه انگلیس درایران
🏴مولف ایران و قضیه ایران/۳
💠رهبرانقلاب
‼️آن روزی که راهآهن به این کشور آمد، آنچه که در وهلهی اول به ذهن هر کسی میرسید، این بود که مرکز کشور را از راه این استانهای مرکزی به خلیج فارس متصل کنند؛ این طبیعیترین کاری بود که باید انجام بگیرد. اما این کار را نکردند. آن نویسنده سیاسی انگلیسی وابسته به دستگاه استعماری خائنِ به منافع این کشور، در کتاب «ایران و قضیه ایران»، اعتراف میکند که راهآهن ایران باید از تهران میآمد، از مرکز کشور - از استان اصفهان، از استان فارس - عبور میکرد، میرفت تا میرسید به خلیج فارس؛ اما این کار انجام نگرفت. راهآهن ایران را در دوران طاغوت، در دوران رضاخان، با محاسبهی منافع قدرتهائی که دشمنان بزرگ این کشور محسوب میشدند - یعنی انگلیس و روسِ آن روز - کشیدند، اسمش را هم گذاشتند راهآهن سراسری! دروغ محض؛ کدام سراسری؟ برای اینکه جبههی آن روزِ متفقِ جنگ - یعنی انگلیس و روس - بتوانند در دو طرف کشور ما سلاح و مهمات منتقل کنند، از نفت کشور بتوانند استفاده کنند، آمدند از بخشی از خلیج فارس، آن هم با یک فاصلهای، راهآهنی کشیدند به تهران؛ از آنجا هم به بخشی از دریای خزر، برای اینکه قشون روس و قشون انگلیس بتوانند به همدیگر متصل شوند و سلاح و تجهیزات و امکانات منتقل کنند و نفت ایران را بردارند ببرند هرجائی که میخواهند، مصرف کنند. یعنی سیاست حاکم بر یک عمل عمرانی در کشور که عبارت است از ساخت خط آهن اینقدر تحت تأثیر سیاستهای استعماری و نفوذ بیگانگان در کشور انجام میگرفت! ۸۷/۱۲/۱۶
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓۲۹ اسفندماه سال ۱۳۲۹
🏳ملی شدن صنعت نفت/۱
💠رهبرانقلاب
‼️اینکه من مدام میگویم تاریخ را بخوانید، برای این است. اگر علما و انگیزهی دینی نبود، قطعاً نهضت ملّی شدن صنعت نفت پیش نمیرفت؛ این را همه بدانند. در مقدّمهی این نهضت آیتالله کاشانی بود. پشتیبان او مرجع تقلیدی مثل مرحوم آسیّدمحمّدتقی خوانساری در قم بود. مروّجان این فکر، یک جمعی در قم و در مشهد ما یک عالم دینی، یک منبریِ درجهی یک و یک فعّال مذهبی گویندهی متفکّر درجهی یک بودند؛ اینها مروّجین نهضت ملّی بودند، مردم بهخاطر دین آمدند. بعد که مرحوم کاشانی را جدا کردند، علما را طرد کردند، مذهبیها را کنار گذاشتند، مصدّق شکست خورد. تا دین بود، تا عنصر ایمان دینی بود، حرکت به جلو بود؛ وقتی این عنصر از آن گرفته شد، حرکت متوقّف شد، شکست خورد، تبدیل به عکس شد. یک آمریکایی با یک چمدان اسکناس آمد در تهران و همهی قضایا را به هم زد و کودتای ۲۸مرداد بوجود آمد! ۹۵/۱۰/۱۹
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓۲۹ اسفندماه سال ۱۳۲۹
🏳ملی شدن صنعت نفت/۲
💠رهبرانقلاب
‼️اگر آیةالله کاشانی نبود، ملی شدن صنعت نفت به هیچ وجه در این کشور پا نمیگرفت. حالا یک عده نمک خوردگانِ نمکدان شکن هستند؛ نان نهضت ملی را میخوردند، بعد به آیةالله کاشانی بدگویی میکنند! ۸۵/۸/۱۷
‼️من به جوانان عرض میکنم، با تاریخ گذشته نزدیک کشورتان آشنا شوید؛ چون یکی از راههای فریب جوانان، تحریف تاریخ است که امروز متأسفانه این کار بهوفور صورت میگیرد. آیةالله کاشانی کسی است که اگر او نبود، نهضت ملی شدن صنعت نفت یقیناً در این کشور به وقوع نمیپیوست، به کمک ایشان دکتر مصدّق و دیگر سرانِ نهضت ملی شدن صنعت نفت توانستند حمایت مردم را جلب کنند؛ والاّ حمایت مردم جلب نمیشد. کسی مصدّق را نمیشناخت؛ کسی معنای ملی شدن صنعت نفت را نمیدانست؛ تودههای عظیم مردم که در جریان وارد نبودند و برای آنها توضیح داده نشده بود. دستگاه دربار که مخالف چیزفهمىِ مردم بود، خودش هم عامل دست انگلیسیها بود. روشنفکران و سیاسیّونی که جهت حرکتشان این بود، وسیله و راهی نداشتند و مردم به آنها اعتماد نمیکردند. آیةالله کاشانی وارد میدان شد و مردم را هم به میدان آورد! ۸۰/۸/۲۰
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓۲۹ اسفندماه سال ۱۳۲۹
🏳ملی شدن صنعت نفت/٣
💠رهبرانقلاب
‼️آیةالله کاشانی به عنوان نماینده مردم تهران و رئیس مجلس آن روز، پشتیبان طرح ملی شدن صنعت نفت شد. نمایندگان مرحوم آیةالله کاشانی به سرتاسر کشور مسافرت میکردند. من خودم آن وقت نوجوان بودم. نماینده آیةالله کاشانی به مشهد آمد و منبر رفت. او چنان دلهای مردم را مثل مغناطیس به خود جذب میکرد که هیچ عامل دیگری نمیتوانست جای این حرکت را بگیرد. و به این ترتیب مردم طرفدار ملی شدن صنعت نفت ایران شدند و علیرغم اینکه محمدرضا موافق نخستوزیری مصدّق نبود، به پشتیبانی حمایت مردمی، مصدق نخستوزیر شد. اگر آیةالله کاشانی این حمایت عظیم مردمی را برای مصدق بوجود نمیآورد، او نخستوزیر نمیشد. بعد در سال۳۱ که ضدّ حمله دربار علیه مصدّق شروع شد و او از نخستوزیری برکنار گردید، فقط یک عامل توانست مجدداً قدرت را به مصدق برگرداند و آیةالله کاشانی بود. اینها واضحات تاریخ است لکن عدهای عمداً اینها را کتمان میکنند و نمیگذارند این حرفها به گوش نسل حاضر برسد؛ پس عامل اصلی جوشش نخست وزیری مصدق و نهضت نفت، همین مرد بزرگ و شجاع، آیةالله کاشانی بود! ۸۰/۸/۲۰
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓۲۹ اسفندماه سال ۱۳۲۹
🏳ملی شدن صنعت نفت/۴
💠رهبرانقلاب
‼️نهضت ملّی شدن صنعت نفت که یک حادثهی بزرگی بود در کشور؛ آنجا هم مردم وارد میدان شدند که به نهضت ملّی، معروف شد؛ درخواست نهضت ملّی چه بود؟ یک درخواست حدّاقلّی بود؛ دنبال استقلال اقتصادی و استقلال سیاسی و استقلال همهجانبه نبود؛ نفت ما دربست در اختیار انگلیسها بود، در نهضت ملی شدن صنعت نفت، درخواست این بود که نفت را از دست انگلیسیها بگیریم و دست خودمان باشد. خب، این چیز خیلی زیادی نبود، البته مهم بود اما استقلال کامل نبود. در این نهضت هم مردم به میدان آمدند، حوادثی هم اتفاق افتاد اما نهضت دو سال بیشتر طول نکشید و دشمن توانست این نهضت را سرکوب کند و ادامه پیدا نکند. بعد که نهضت سرکوب شد، وضع نفت بدتر از قبل شد؛ یعنی کنسرسیومی که بعد از قضایای ۲۸مرداد ۳۲ در کشور به وجود آوردند، خیلی وضعش بدتر بود از آنچه قبلاً وجود داشت؛ یعنی اگر قبلاً دست انگلیس بود، حالا دست انگلیس و آمریکا بود! وضع نفت چهارمیخه در اختیار دشمنان بود و تا قبل از انقلاب هم همینجور بود و انقلاب این استقلال نفتی را بوجود آورد! ۹۴/۱۰/۱۹
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓۲۹ اسفندماه سال ۱۳۲۹
🏳ملی شدن صنعت نفت/۵
💠رهبرانقلاب
‼️اقتصاد نفتی یعنی تکیهی اصلی به فروش نفت خام، این یکی از عیوب اساسی اقتصاد ما است؛ آن حرفی را که ۲۰سال قبل گفتم و بعضی از مسئولینِ دولتهای آن روز یک لبخندی زدند و از آن عبور کردند، گفتم ما بایستی به جایی برسیم که هروقت اراده کردیم بتوانیم درِ چاههای نفتمان را ببندیم؛ ای کاش میتوانستیم؛ و این ممکن است، این را بعید نباید دانست؛ حالا گفته میشود که مشتریها از دست میروند، نه، راههایی برای همهی اینها وجود دارد. ما اسیر نفت نباشیم؛ امروز ما اسیرِ نفتیم، ما توی مشت نفتیم؛ نفت هم دست ما نیست. تولیدش دست ما است، امّا قیمت گذاریش، امکان فروشش، تحریمش به دست دیگران است؛ ما در واقع اسیر نفتیم، ولی نفت باید اسیر ما باشد، نفت باید در اختیار ما باشد؛ نفت یک سرمایهی ملّی است ما عادت کردهایم که نفت را، این ذخیرهی ملّی را از زیر زمین میآوریم بیرون و بدون هیچ ارزش افزودهای میفروشیم. خب اقلا ارزش افزوده برایش درست کنیم؛ اینها اشکالات اساسی ما است. ما بایستی وابستگی را روزبهروز به نفت کم کنیم! ۹۷/۳/۲
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓۲۸ اسفند ماه سال ۱۴۰۰ ش
🏴رحلت روحانی مجاهدخدوموبصیر
🏴نمایندهرهبری در دانشگاهخوزستان
🏴حامی و مشوق همیشگی حقیر
🏴حجةالاسلام سید محسن شفیعی
💠رهبرانقلاب
‼️جناب مستطاب حجة الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علی شفیعی دامت برکاته، با تأسف و تأثر خبر درگذشت فرزند عزیز و فاضل حضرتعالی جناب حجة الاسلام آقای سید محسن شفیعی را شنیدم. ایشان نقش ارزشمندی در همه عرصه های علمی و اجتماعی و دانشگاهی خوزستان ایفا میکردند و از امیدهای آینده بودند. فقدان این عالم پرتلاش و خدوم و بصیر خسارتی است که جبران آنرا از خداوند متعال مسألت میکنم. به جنابعالی و مادر مکرم و همسر و فرزندان گرامی ایشان و دیگر بازماندگان تسلیت عرض میکنم و رحمت و مغفرت الهی برای ایشان مسألت مینمایم. ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓۱ فروردین ماه سال ۱۳۹۶ ش
🏳آغاز فعالیت کانال جهادتبیینی
🏳درپی امر رهبری بر جهادتبیینی
💠رهبرانقلاب
‼️ آنچه وظیفه هم ملت اسلام و همه امت اسلام است، مبارزه برای روشنگری است؛ هم علما مسئولند، هم روشنفکران هم تحصیلکردهها هم همه کسانی که منبری دارند، تریبونی دارند مسئولند که روشنگری کنند و حقایق دنیای اسلام را برای مردمی که نمیدانند بیان کنند؛ این روشنگری جهاد است. جهاد فقط شمشیر گرفتن و جنگ کردن در میدان قتال نیست؛ جهاد شامل جهاد فکری، جهاد عملی، جهاد تبیینی و تبلیغی، و جهاد مالی است. امروز بهخاطر اینکه این فریضه را -فریضهی تبیین را- ما درست انجام ندادیم، یک عدّهای دچار گمراهیاند و به خیال اینکه برای اسلام دارند کار میکنند، علیه اسلام دارند کار میکنند! ۹۵/۲/۲۹
🏳سال نو مبارک. کانال جهادتبیینی از اول فروردین سال۹۶ با هدف تبیین و شناخت ابعاد مختلف مفاهیم نظام فکری رهبری در قالب مصادیق تاریخ دین، هنر، ادبیات، علم، سیاست، فرهنگ و... جهت تقویت حافظه تاریخی با معرفی کتب مفید جهت ارتقاء سطح کتابخوانی آغاز شد. در این چند سال بسیاری از مخاطبان همچون مرحوم حجةالاسلام سید محسن شفیعی و دیگر بزرگان پیشنهاد چاپ مطالب کانال در قالب کتاب را ارائه دادند. لذا برای غنای بیشتر مطالب کانال جهت تولید کتابی جامع، خواهشمندم حتما پیشنهادتان را با حقیر در میان بگذارید!/.تشکر
@mobayyen
@Jahade_tabeini
May 11