🏳بمناسبت عیدفطر
💠رهبرانقلاب
‼️عیدفطر، عید بازگشت به فطرت است! ۷۶/۷/۲۱
‼️اگرکسی با فطرت پاک وارد راه الهی شود، بیشک راه را روشن میبیند؛ اثر عمل منفی بر ایمان و فطرت نتیجهاش این میشود که ۵۰سال بعداز وفات پیامبر، نوهاش با آن وضع فجیع به شهادت میرسد! ۸۳/۸/۲۰
‼️جوانهای نسل معاصر ما و جوانهائی که در آینده خواهند آمد، بدانند راه انقلاب، راهی است که احتیاج دارد به عزم، به ایمان، به ثبات قدم. بعضی این ثبات قدم را دارند، بعضی در بین راه برمیگردند؛ البته اینها به ضرر خودشان عمل میکنند؛ «فمن نکث فانّما ینکث علی نفسه». آن کسانی که از راه انقلاب برگردند، مثل کسانی هستند که در تابستان روزه گرفتهاند و تا اواخر روز، روزه را حفظ میکنند، اما یک ساعت به غروب، دو ساعت به غروب طاقتشان تمام میشود؛ افطار میکنند. این مثل همان کسی است که از اولِ روز، روزه نگرفته است. باطل کردن روزه در هر زمانی از ساعات روز باشد، ابطال روزه است. در راه انقلاب اگر ثبات قدم وجود نداشت، اگر پیوستگی حرکت وجود نداشت، انسان رابطهاش با انقلاب قطع میشود. این بیوفائی به انقلاب است. همیشه بودند کسانی که به انقلاب بیوفائی کردند، به انقلاب دلبستگی خود را کم کردند، به انقلاب پشت کردند. وصیت امام این است که جوان ما، با چشم واقعبینانه نگاه کنند. اصل، انقلاب است؛ اشخاص، اصل نیستند. انقلابی بودن به حفظ رابطهی خود و عمل خود و پیوستگی خود با انقلاب است. ۸۷/۳/۱۴
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🏴بمناسبت پایان ماه بهار قرآن
💠رهبرانقلاب
‼️همه شما خواهران و برادران، هر روز قرآن بخوانید و سعی کنید با آن مأنوس شوید و آن را بیاموزید و دریابید. مهم، قطع رابطه نکردن با قرآن است. چه نیم صفحه و یک ورق بخوانید، چه یک «حزب» و یا «یک جزء»؛ رابطه نباید قطع شود. به هر حال همه هر چقدر وقت، همت و حوصله دارید، باید قرآن بخوانید. بعضی فقط در ماه رمضان قرآن میخوانند؛ این خطاست؛ هر روز باید قرآن بخوانید؛ بعد از نماز صبح یا آخر شب که میخواهید بخوابید و یا وسط روز خواندن مقداری از قرآن لازم است. البته خواندن قرآن به تنهایی کافی نیست؛ باید معنای آن را بفهمید. هرکس که میتواند بفهمد، چه بهتر؛ اما کسی که نمیفهمد، باید از ترجمه های قرآن استفاده کند و هر آیه ای را که میخواند به ترجمه آن نیز بنگرد. پرداختن به معنای قرآن در کنار الفاظ آن، انس با قرآن را بیشتر میکند. به ویژه کسیکه قرآن را حفظ باشد، این کار برای او آسانتر است. وقتی از این طریق معنای قرآن را فهمیدید، آنوقت میتوانید در قرآن تدبر کنید و با همین فکر یک دنیا معرفت نصیبتان میشود. اگر در دنیا با قرآن مانوس شوید، در آخرت هم با قرآن محشور میشوید! ۷۴/۴/۱۴ (کتاب قرآن، حرفی برای تمام فصول ص۱۸)
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
📆دوشنبه ۱شوال ۴۱ق
🗓هلاکت عمروعاص
💠رهبرانقلاب
‼️اگر فقط تصدیق و پذیرش در صدق کلمهی ایمان کافی بود، من میگویم اولْمؤمنِ به پیغمبر ابولهب یا ولید بن مغیره بود آن هوشمندان عرب خوب میفهمیدند که رسول خدا راست میگوید. اما شما شیعیان بعد از ۱۴قرن از آن تاریخ، او را شیعه نمیدانی یا عمروعاص خبیثی که درباره امیرالمومنین شعر میگوید و دم احتضار، اظهار ندامت میکند و میگوید دینم را به دنیای معاویه فروختم، با علی که میدانستم حق است جنگیدم؛ اگر فقط تشخیص و ایمان قلبی و باور کافی بود، عمروعاص باید اولْ شیعه عالم باشد. لذا قرآن صریحاً نفی میکند ایمان کسانی را که بطور مطلق پایبند تعهدات ایمانی خود نیستند. بنابراین ایمانی که در اسلام معتبر است ایمان متعهدانه است! ۵۳/۶/۳۱
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
📆۲۴اردیبهشت ماه ۹۵۵ش
🗓فوت شاه طهماسب اول
💠رهبرانقلاب
‼️اگر به تاریخ کشورمان از هزارها سال پیش تا امروز نگاه کنید میبینید حکومت فردىِ مطلقهی دیکتاتوری، حکومت یک جمع معدود با ریاست یک فرد بر عامهی مردم، بدون اینکه عامهی مردم اندک اختیاری در ادارهی این کشور داشته باشند، داشتهایم. این، تاریخ ماست. سلطنتهای ما، همه از این قبیل بودهاند. آن پادشاهانی که ما آنها را احترامشان هم میکنیم؛ پادشاهان مقتدر غزنوی، سلجوقی، بعد بیائید تا برسید به دوران صفویه؛ شاه عباس، شاه اسماعیل، شاه طهماسب، آنها هم همینجور بودند. اینها پادشاهان خوب مایند؛ اما همین پادشاهان خوب، چه جوری این مملکت را اداره کردند! ۸۶/۶/۳۱
‼️بعد از دوران صدر اسلام، امروز اوّلین باری است که اسلامِ صحیحِ نابِ متّکی به قرآن و حدیث در عالم واقع، دارد تحقّق پیدا میکند؛ حتّی در دورانهایی که مثلًا علما، محترم هم بودند، اینجور نبود، در دوران صفویّه، علما، محترم بودند؛ محقّقکَرکی از شام پا میشود میآید در اصفهان و شیخالاسلام کلّ کشور هم میشود؛ پدر شیخ بهایی، خود شیخ بهایی، اینها همه کسانی هستند که جزو علمای بزرگ بودند امّا اینها حدّاکثر کاری که میکردند این بود که دستگاه قضاوت را برعهده بگیرند، آنهم تا جایی که منافات با برخی از تندرویهای دستگاه حکومت و سلطنت نداشته باشد؛ وَالّا شاهعباس و شاهطهماسب و بقیّهی سلاطین، کار خودشان را میکردند، حکومت اسلامی نبود، اینکه منشأ و احکام حکومتی کتاب و سنّت باشد، روایات ائمّه باشد، از صدر اسلام تا امروز دیگر سابقه نداشته است. ۹۴/۱۲/۲۵
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
📆پنجشنبه۲۴ اردیبهشت ماه سال۱۲۷۰
🗓تحریمتنباکوبافتوایمیرزایشیرازی/۱
💠رهبرانقلاب
‼️قضیهی تاریخی تحریم تنباکو، که سرآغاز یک مبارزهی مردمی و آگاهانه بر علیه تسلط غرب بود، با نام میرزای شیرازی مطرح است؛ که اگر همان حرکت میرزای شیرازی (رضوان الله علیه) ادامه پیدا میکرد و سیاستمداران و نخبگان کشور همان خط را دنبال میکردند، سرنوشت ایران غیر از آن چیزی میشد که اتفاق افتاد؛ ولی خب، استعمارگرها از غفلتها و از طمعها استفاده کردند، آمدند وسط، خط را قطع کردند! ۹۰/۲/۳
‼️میرزای شیرازی؛ آن عالم بزرگ تاریخ روحانیت و پرچمدار یک مبارزهی پُرمغز و پُرمعنا علیه مراکز فساد و کانونهای طغیان و انحراف است. حرکت میرزای شیرازی - که برخلاف بسیاری از حوادث صدوپنجاه سال اخیر، متأسفانه هنوز کار درست و کاملی دربارهی آن نشده است - یک حرکت ذوابعاد و پُرمعنا و بسیار پُربرکت بوده است. آن یک سطری که میرزای شیرازی نوشت و آن روز بساط کمپانی انگلیسی را از ایران برچید و سلطهی استعماری را موقتاً از کشور قطع کرد، یک مبارزهی چند جانبه بود: مبارزهی با استعمار و نفوذ خارجیها در این کشور بود. در چند سال آخر عمر ناصرالدین شاه - سالهای اول قرن چهاردهم؛ یعنی از سال ۱۳۰۰ به بعد - کار دربار ناصرالدین شاه، امتیاز دادن به این دولت و آن دولت، این کمپانی و آن کمپانی، و گرفتن پول و فروختن مملکت شده بود؛ مثل امتیاز رویتر و همین امتیاز تنباکو و غیره! با آن حرکت عظیم میرزا و آن فتوای کوبنده، جلوی این انحصارها و امتیازها و دخالتهای خارجی هم گرفته شد. ۷۰/۱۲/۱۴
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
📆پنجشنبه۲۴ اردیبهشت ماه سال۱۲۷۰
🗓تحریمتنباکوبافتوایمیرزایشیرازی۲
💠رهبرانقلاب
‼️من نمیدانم شما چقدر از تاریخ معاصر اطّلاع دارید و چقدر آن را خواندهاید. چقدر خوب است که شما در تابستان که قدری فراغت پیدا میکنید، واقعاً برنامهریزی کنید و قدری از تاریخ معاصر، از جمله همین قضیه تنباکو را مطالعه کنید. کتابهایی هم درباره این موضوع نوشته شده که مناسبت است آنها را بخوانید. البته مطالعه کتابهای امین را میگویم. بعضیها هستند که چون پای روحانیت و دین در میان است، از عنادی که با دین دارند، حاضر نیستند به افتخار به این بزرگی اعتراف کنند و آن را مطرح نمایند ۷۷/۲/۲۳
‼️اگر کسی به تاریخ این قرن اخیر و حول و حوش آن مراجعه کند، خواهد فهمید که مبارزه با روحانیت، از دوران قاجار به ویژه از زمان ناصرالدین شاه شروع شد. وقتی دیدند که روحانیون با امتیازات خارجی مانند امتیاز «رویتر» و امتیاز «تنباکو» مخالفت میکنند؛ با فسق و فجور روزافزون و استبداد دستگاه قاجار - بخصوص ناصرالدین شاه - مبارزه میکنند؛ با ورود اروپاییهای بیقید و شرط، به کشور ایران مبارزه میکنند؛ هم خودشان فهمیدند و هم اروپاییها به آنها فهماندند که اگر بخواهید راحت زندگی کنید، باید این طبقه را از میان بردارید. نمیشد روحانیون را از میان بردارند. نمیشد این همه نفوس از - روحانیون و علما را قلع و قمع کنند. البته گاهی کم و بیش، در گوشه و کنار این کار را میکردند. کما اینکه مرحوم نوری، مرحوم سیدعبداللَّه بهبهانی و بسیاری از بزرگان دیگر را در گوشه کنار، نابود کردند و از بین بردند. ۷۲/۱۱/۱۷
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
📆پنجشنبه۲۴ اردیبهشت ماه سال۱۲۷۰
🗓تحریمتنباکوبافتوایمیرازیشیرازی۳
💠رهبرانقلاب
‼️ما در طول تاریخ تشیع، بخاطر عدم آگاهی علما از حقایق جریانات دنیا، خیلی ضربه خوردیم؛ بخصوص در ۲۰۰سال اخیر که دنیا شکل جدیدی پیدا کرد و استعمار پدید آمد و سیاستها عوض شد و دولتهای اروپایی وارد میدان سیاست جهانی شدند و به کشورهای اسلامی تعرض کردند اما هرگاه ما عالِم دین و تقىّ و باهوش و زرنگ و دقیقی مثل میرزای شیرازی و شیخ انصاری داشتیم، از شر دشمن محفوظ میماندیم و برنده بودیم! ۶۸/۴/۲۰
‼️ایمان دینی جزو مهمترین عناصر مقاومت این کشور است؛ از۱۴۰ سال پیش، هر حرکتی در این کشور انجام گرفته عنصر ایمان دینی حرف اوّل را زده است. شما از قضیّه تنباکو شروع کنید، قضیّهی تنباکو که یک حرکت عظیم مردمی در کشور بود، عنصر دینی داشت؛ مرجع تقلید حکم کرد، مردم بر طبق حکم او بهخاطر ایمان دینی عمل کردند و یک خیانت بزرگ را که برای سالهای متمادی پدر این ملّت را درمیآورد، از سر این ملّت دور کردند! ۹۵/۱۰/۱۹
‼️اگر کسی به تاریخ این قرن اخیر و حول و حوش آن مراجعه کند، خواهد فهمید که مبارزه با روحانیت، از دوران قاجار به ویژه از زمان ناصرالدین شاه شروع شد. وقتی دیدند که روحانیون با امتیازات خارجی مانند امتیاز «رویتر» و امتیاز «تنباکو» مخالفت میکنند؛ با فسق و فجور روزافزون و استبداد دستگاه قاجار مبارزه میکنند؛ با ورود اروپاییهای بیقید و شرط، به کشور ایران مبارزه میکنند؛ هم خودشان فهمیدند و هم اروپاییها به آنها فهماندند که اگر بخواهید راحت زندگی کنید، باید این طبقه را از میان بردارید. ۷۲/۱۱/۱۷
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
📆۲۳اردیبهشت۱۳۵۸
🗓لغو کاپیتولاسیون
💠رهبرانقلاب
‼️معنای کاپیتولاسیون این است که اگر چنانچه یک گروهبان آمریکایی بزند توی گوش یک افسر ارشد ایرانی، کسی حق ندارد او را تحت تعقیب قرار بدهد. اگر یک مأمور خُردهپای آمریکایی در تهران به یک مرد شریف ایرانی یا به یک زن شریف ایرانی تعدّی بکند، کسی حق ندارد او را تحت تعقیب قرار بدهد؛ آمریکاییها میگویند حق ندارید، خودمان قضیّه را حل میکنیم؛ ذلّت یک ملّت از این بیشتر نمیشود. ۹۲/۸/۱۲
‼️رژیم منحوس طاغوت پهلوی به خاطر وابستگیاش به آمریکا، در مجلس آن روز تصویب کردند که مأمورین آمریکائی از دادگاههای ایران و امکانات قضائی و امنیتی ایران معافند. این اسمش کاپیتولاسیون است. از نظر خود آمریکائیها، رابطهی بین آمریکا و کشورهای به قول خودشان جهان سوم، رابطهی ارباب و رعیت است؛ آنها هر اختیاری در این کشور دارند؛ نفتش، گازش، منافعش و پولش را بگیرند و ملت را اینجور تحقیر کنند. ۸۹/۸/۱۲
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
📆۴ شوال سال ۸ق
🗓وقوع غزوه حنین
💠رهبرانقلاب
‼️متاسفانه مردم ما از زندگی و جنگهای پیامبر تقریباً چیزی نمیدانند؛ همینطور جسته و گریخته چیزی شنیدهاند؛ مثلاً اگر یک منبری داشته دربارهی موضوعی صحبت میکرده، بعد به مناسبت، چیزی از جنگ خندق یا مثلا جنگ حنین نقل کرده و مردم فهمیدند که جنگ حنینی هم بوده، جنگ حنینی که در قرآن از آن نام برده شده «و یوم حنین اذ أعجبتکم کثرتکم» چه جنگی بوده است، مردم از ابعاد گوناگون آن اطلاع چندانی ندارند؛ حتّی از جنگ احد - که به خاطر حساسیت آن خیلی تکرار شده است - هنوز شناخت کامل و درستی ندارند! مردم باید بدانند که پیامبر چند جنگ داشته است؛ در چند مورد از این جنگها خود پیامبر حضور داشته است؛ در چند مورد حضور نداشته است؛ با چه گروهها و چه عناوینی جنگیده است؛ شعارشان در جنگ چه بوده است. این وقایع را دنبال کنید! ۷۰/۱۲/۱۳
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
📆۳ شوال سال ۲۴۷ق
🗓هلاکت متوکل عباسی
🏴هتاک به حرم حسینی
🏴و قاتل امام هادی(ع)
💠رهبرانقلاب
‼️یک روزِ مجاهدت امامان بزرگوار به قدر سالها اثر میگذاشت؛ این بزرگواران دین را با مجاهدت حفظ کردند، والّا دینی که در رأسش متوکل و معتز و معتصم و مأمون باشد و علمایش اشخاصی باشند مثل یحیی بن اکثم که با آنکه عالم دستگاه بودند، خودشان از فساق و فجار درجه یکِ علنی بودند، اصلاً نباید بماند؛ باید همان روزها کلکِ آن کنده میشد! ۸۳/۵/۳۰
‼️اگر ملت ما هم رهبرانی فاسد و غافل از خدا و دل داده به دنیا، مثل خلفای بنیامیّه و بنیعبّاس داشته باشد، پایه را سست خواهند کرد. خلفای بنیامیّه و بنیعبّاس، بنای چند صد سالهای را که پیغمبر اکرم در طول ده سال گذاشت، توانستند خراب کنند. اینها حرفهای بسیار قابل توجّهی است. کسی مثل یزید و متوکل و این همه حاکم فاسد مست لایعقل کافی است در طول ۴۰۰سال بنایی را که پیغمبر در طول ده سال بر زمین چیده بود، از بین ببرند و تمدنی را نابود کنند! ۷۳/۶/۲۹
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
📆۵ شوال سال ۶۰ق
🗓ورود مسلم به کوفه
💠رهبرانقلاب
‼️نیازلحظه را باید شناخت، کسانی در کوفه دلهاشان پر از ایمان به امام حسین بود اما چند ماه دیرتر وارد میدان شدند؛ همهشان هم به شهادت رسیدند، پیش خدا هم مأجورند؛ اما کاری که باید بکنند، نکردند، اگر کاری که توابین در مدتی بعد از عاشورا انجام دادند، در هنگام ورود جناب مسلم به کوفه انجام میدادند، اوضاع عوض میشد؛ شناخت لحظه و انجام کار در لحظه نیاز، خیلی چیز مهمی است! ۸۸/۱٠/٢٩
‼️چرا خواص مؤمنی که دور مسلم بودند، از او دست کشیدند؟ بین اینها افرادی خوب بودند که بعضیشان بعدا در کربلا شهید شدند؛ اما اینجا، اشتباه کردند. البته آنهایی که در کربلا شهید شدند، کفاره اشتباهشان داده شد. اما کسانی از خواص، به کربلا هم نرفتند. و بعد مجبور شدند جزو توابین شوند. چه فایده؟! وقتی امام حسین کشته شد و فاجعه اتّفاق افتاد؛ وقتی حرکت تاریخ به سمت سراشیب آغاز شد، دیگرچه فایده؟! لذاست که در تاریخ، عده توابین، چند برابر عده شهدای کربلاست. اما اثری که توابین در تاریخ گذاشتند، یک هزارم اثری که شهدای کربلا گذاشتند، نیست! بخاطر اینکه در وقت خود نیامدند. کار را در لحظه خود انجام ندادند. دیر تصمیم گرفتند و دیر تشخیص دادند. چرا مسلم بن عقیل را با اینکه میدانستید نماینده امام است، تنها گذاشتید؟! آمده بود و با او بیعت هم کرده بودید. قبولش هم داشتید. به عوام کاری ندارم. خواص را میگویم! ۷۵/۳/۲۰
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
📆چهارشنبه ۱۱ می سال ۱۹۲۷م
🗓تاسیسمجموعهصهیونیستی
🏴آکادمیهنرهایسینمایی،اسکار
💠رهبرانقلاب
‼️از دروغهایی که در دنیا تبلیغ میشود، اینستکه هنر از سیاست جداست، درحالیکه مجموعههای هنری غرب، کاملا سیاسی هستند و الا چرا به فیلمهای ضد صهیونیستی ایران اجازه حضور در جشنوارههای سینمایی را نمیدهند؟ ساخت فیلمهای سیاسی بر ضد ایران و یا اعطای جایزه به فیلمهای ضد ایرانی نشانه آشکار از آمیخته بودن سیاست و هنر در غرب است! ۹۱/۱۲/۱
‼️بنده به هیچ وجه دل خوش نمیکنم به اینکه در فلان جشنواره جهانی فیلم، به فلان فیلم سینمایی ما جایزه دادند. این جایزهها با انگیزههای سیاسی است، بهترین فیلمهای سینمای ما فیلمهایی نیست که در خارج برای آنها جایزه معین شود! ۷۳/۱۱/۳
‼️در جشنوارههای غربی، فیلمهای ایرانی نشان میدهند که از لحاظ کیفیت حرفهای بمراتب پایینتر از بسیاری از فیلمهایی است که برای دفاع مقدس یا برای انقلاب ساخته میشو اما یک دانه فیلم دفاع مقدس را نشان نمیدهند؛ چون میترسند افکار عمومی دنیا تحت تأثیر قرار گیرد؛ سینما سلاح کارآمدی است، این امکانِ بزرگی در اختیار ماست، چرا از این امکان استفاده نمیکنیم!؟ ۹۷/۷/۴
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini