📆١٨ تیر ماه سال ۱۳۷۱
🗓رحلت بانوی انقلابی
🏳والده آیت الله بهشتی
🏳سیده معصومه خاتونآبادی
💠رهبرانقلاب
‼️درگذشت بانوی مؤمنه والده مکرمه شهید بزرگوار انقلاب، آیت الله دکتر بهشتی را به خاندان آن مرحوم تسلیت میگویم. این بانوی محترم از این جهت که دُرّ یگانهای چون آن شهید عالی مقام را در دامان پاک خود پرورد، دارای حق عظیمی بر جامعه اسلامی و انقلابی ما است و از این جهت که در فقدان خونین او صبر و شکر ازخود نشان داد، شایسته درود و رحمت خدا و ستایش و تجلیل بندگان خدا است. ۷۱/۴/۱۸
‼️در هیچ جای دنیا زنانی که مثل این مادران شهدای ما، مادر دو شهید، مادر سه شهید، مادر چهار شهید باشند، نیستند. در جامعه ما، مادرانی با این خصوصیات که از پدرها بهتر و قویتر و آگاهانهتر ایستادند، در این میدان بسیارند. این همان تربیت اسلامی است؛ این همان دامان پاک و مطهّر و نورانی فاطمه زهرا سلاماللهعلیهاست. شما دخترانِ فاطمه هستید؛ فرزندان فاطمه زهرا هستید؛ دنباله روان فاطمه زهرا هستید. ۷۹/۶/۳۰
📸گلزار شهدای اصفهان، مزار مادر شهیدبهشتی
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
📆۱۸ تیر ماه سال ۱۳۹۳ شمسی
🗓درگذشت مجتهد مجاهد انقلابی
🏳حاکم شرع،رئیس دیوانعالی کشور
🏳رئیس دادگاههای انقلاب اسلامی
🏳عضو شورای نگهبانومجلس خبرگان
🏳عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام
🏳آیةالله محمد محمدی گیلانی(رض)
💠رهبرانقلاب
‼️درگذشت عالم مجاهد مرحوم آیتالله آقای محمّدی گیلانی را به خاندان محترم و بازماندگان و دوستان و ارادتمندان ایشان تسلیت عرض میکنم. خدمات این عالم بزرگوار در قوهی قضائیه و حضور در مسئولیتهای مهمّی همچون شورای نگهبان و مجلس خبرگان و مجمع تشخیص، بر همگان آشکار است. پیش از آن نیز همراهی و وفاداری نسبت به امام بزرگوار از آغازین روزهای نهضت و پایداری صمیمانه در کنار ایشان، خصوصیّت فراموش نشدنی این روحانی فاضل و برجسته است. از خداوند متعال مسألت میکنم که روح ایشان را قرین فضل و رحمت خود سازد و علو درجات به وی عنایت فرماید. ۹۳/۴/۱۸
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
📆۱۸ تیرماه سال ۱۳۸۷ شمسی
🗓رحلت آیةالله علیپناه اشتهاردی
💠رهبرانقلاب
‼️با تأسف و تأثر خبر درگذشت عالم پارسا و پرهیزگار مرحوم آیت الله آقای حاج شیخ علیپناه اشتهاردی را دریافت کردم. ایشان از بندگان صالح خداوند و عالمی مهذّب و پاک و برخوردار از سجایای اخلاقی و صلاح و سداد عملی بودند و نه تنها درس اخلاق ایشان در حوزهی علمیه، که شیوهی زندگی و رفتار ایشان نیز آموزندهی تقوا و پارسائی محسوب میگشت. اینجانب فقدان آن عالم ربانی را به علمای اعلام و مراجع عظام و به عموم فضلا و طلاب و ارادتمندان و شاگردان آن مرحوم تسلیت میگویم و رحمت و غفران و فضل الهی را برای وی از خداوند متعال مسألت میکنم. ٨٧/۴/۱۸
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
📆۱۸ تیرماه سال ۱۳۹۸
🗓درگذشت فقیه ربانی
🏳آیةالله سيدمحمدشاهرودی
💠رهبرانقلاب
‼️رحلت فقیه ربانی آیتالله آقای حاج سیدمحمد شاهرودی را که از فقهای برجستهی حوزهی علمیه نجف و در سالهای پس از انقلاب ساکن قم بودند، به حوزههای قم و نجف و به عموم ارادتمندان و شاگردان آن مرحوم و بخصوص به آقازادگان و بازماندگان ایشان و وابستگان به بیت شریفِ والد ایشان آیت الله العظمی شاهرودی از مراجع دوره قبل در نجف، تسلیت عرض میکنم و علو درجات و رحمت و مغفرت الهی را برای آن مرحوم مسألت مینمایم. ۹۸/۴/۱۸
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
📆چهارشنبه۸ ذیالحجه سال۶۰
🗓قیامحسینی ازمکه بهکربلا/۱
💠رهبرانقلاب
‼️خیلی حرفها درباره این حادثه عظیم و عجیب و بینظیر وجود دارد که ما باید درباره آن فکر کنیم و بگوییم. اگر این حادثه را دقیق در نظر بگیرید، شاید بشود گفت انسان میتواند در حرکت چند ماهه حضرت اباعبدالله از آن روزی که از مدینه خارج شد و به طرف مکه آمد، تا آن روزی که در کربلا شربت گوارای شهادت نوشید بیش از صد درس مهم بشمارد. نخواستم بگویم هزارها درس؛ میشود گفت هزارها درس هست. ممکن است هر اشاره آن بزرگوار، یک درس باشد؛ اما این که میگویم بیش از صد درس، یعنی اگر ما بخواهیم این کارها را مورد مداقّه قرار دهیم، از آن میشود صد عنوان و سرفصل به دست آورد که هر کدام برای یک امّت، برای یک تاریخ و یک کشور، برای تربیت خود و اداره جامعه و قرب به خدا، درس است. ۷۴/۳/۱۹
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
📆چهارشنبه۸ ذیالحجه سال۶۰
🗓قیامحسینی ازمکه بهکربلا/۲
💠رهبرانقلاب:
‼️هدف از قيام سيدالشهداء نه حکومت بود و نه شهادت بلکه یکی از اینها نتیجه قیام حضرت بود، این بحث در دوران اختناق طاغوتی خیلی اوج گرفت؛ حتی کتاب "شهید جاوید" بر اثبات قیام برای حکومت بود و دکتر شریعتی هم ضد این موضع یعنی قیام برای شهادت را گرفت و یک شعاری هم درست کرد که "وقتی نمیتوانی خوب زندگی کنی، خوب بمیر"؛ بنده همان وقت این تِز را ارائه کردم که این دو هدف قیام حضرت نبود نتیجه قهری قیام حضرت بود بلکه هدف حضرت انجام تکلیف اسلامی یعنی قیام علیه طاغوت بود و این قیام در هر زمانی و بر هر مسلمانی واجب که در مقابل ظلم بایستد! آفتاب درمصاف ص۱۹۶ ۶۶/۶/۱۰
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
📆چهارشنبه۸ ذیالحجه سال۶۰
🗓قیام حسینی از مکه به کربلا
🏳باعدم نصرت بزرگان از حضرت/۳
💠رهبرانقلاب
‼️قیام سیدالشهدا نه برای حکومت بود و نه برای شهادت بود؛ اینها از نتایج قیام حضرت بود نه هدف قیامشان، هدف قیام انجام یک واجب اسلامی بود که این واجب متوجه تمام مسلمین در تمام طول تاریخ است؛ این واجب باید به وسیله امام حسین انجام میگرفت تا درسی عملی برای مسلمانان در طول تاریخ باشد. این واجب عبارت است از اینکه هر وقت ارکان حکومت اسلامی دچار فساد شد، آن وقت امت اسلامی باید برای اصلاحش قیام کنند؛ این درسی برای همه تاریخ مسلمین و تاریخ بشر تا ابد شد. در آن موقع هم کسانی به امام حسین میگفتند: شما در مدینه و مکه، محترمید و در یمن، آن همه شیعه هست. به گوشهای بروید که با یزید کاری نداشته باشید، یزید هم با شما کاری نداشته باشد! عبادت و تبلیغ کنید! چرا قیام کردید؟ اینها حرف عبدالله بن جعفر و محمد حنفیه و عبدالله بن عباس بود، اینها همه دینشناس، آدمهای عارف، عالم و چیزفهم بودند اما نمیفهمیدند که این تکلیف، تکلیفی نیست که با خطر برداشته شود، این مطلب اساس معارف حسینی است! ۷۴/۳/۱۹
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
📆چهارشنبه۸ ذیالحجه سال۶۰
🗓قیام حسینی از مکه به کربلا
🏳باعدم نصرت بزرگان از حضرت/۴
💠رهبرانقلاب
‼️درپی نامه کوفیان و عزم سیدالشهدا بر قیام، نزدیکان امام، ایشان را نصیحت میکردند که قیام نکنید این کوفیها با پدرتان و برادرتان آنجور عمل کردند حالا اگر شما هم قیام کنید به نتیجه نمیرسید و کشته میشوید، این حرف محمد حنفیه و عبدالله بن عباس و عبدالله بن جعفر بحضرت بود، این حرف عاقلان و خردمندان و ریش سفیدان و آدمهای معتدل و چیزفهم بود که نه داغ بودند و نه جوان بودند، آنوقت حضرت در جواب این اظهارات پوچ و باطل و ناآگاهانه ذیل خطبهای در حین خروج از مکه به کوفه فرمود اینقدر مرا از مرگ نترسانید، ای ابن عباسها، ای ابن جعفرها، اینقدر به حسین نگویید قیام نکن تا کشته نشوی، مرگ برای حسین حق است همچنانکه بر جد او و پدر و مادر و برادر او حق بود، مرگ اجتناب ناپذیر است، مرگی خوب است که یک مرگ شرافتمندانه برای خدا و در راه اهداف اسلامی باشد که نام آن مرگ در قاموس اسلام "شهادت" است! کتاب دو امام مجاهد ص۲۳۷ ۵۲/۱۱/۱۴
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
📆چهارشنبه۸ ذیالحجه سال۶۰
🗓قیام حسینی از مکه به کربلا
🏳باعدم نصرت بزرگان از حضرت/۵
💠رهبرانقلاب
‼️شکی نباید داشت که عبدالله بن عباس به امیرمومنان و خاندان پیامبر وفادار بود یعنی بنابرآنچه که من در تاریخ زندگی عبدالله بن عباس نگاه کردم، تردید ندارم که او مخلص و مرید اهلبیت و مخالف مخالفان اهلبیت بود اما در زمان قیام حسینی، تمام افراد نام و نشان داری که در مکه و مدینه بودند، حقیقت قیام حضرت را نمیفهمیدند و با این کار حضرت مخالفت میکردند، مثل ام سلمه همسر پیامبر و محمد حنفیه برادر حضرت و عبدالله بن عباس پسرعموی حضرت و عبدالله بن جعفر پسرعموی حضرت و شوهر حضرت زینب، اینها مردمان خوب و محترمی بودند اما از روی علاقه بحضرت با حضرت بحث و محاجه میکردند و نمیگذاشتند امام به کربلا برود گرچه خودشان مخالف یزید بودند اما نه خودشان قیام میکردند و نه اجازه قیام بحضرت میداند و نه به قیام میپوستند، لذا فرق امام حسین با آنان همین بود که آنها صرفا علیه یزید حرف میزدند! کتاب قیام حسینی ص۴۷ ۶۳/۷/۲۰
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
📆چهارشنبه۸ ذیالحجه سال۶۰
🗓قیام حسینی از مکه به کربلا
🏳باعدم نصرت بزرگان از حضرت/۶
💠رهبرانقلاب
‼️با دریافت نامه کوفیان توسط سیدالشهدا، حضرت هم راه میفتد به سمت کوفه اما تمام کسانیکه در مکه مدینه افراد نام و نشانداری بودند و حقیقت قضیه را نمیفهمیدند با این کار حضرت مخالفت میکردند، کسانی مثل محمد حنفیه و عبدالله بن جعفر و عبدالله بن عباس مخالف بودند، چون محاسبه میکردند که حضرت که به حکومت نمیرسد پس به شهادت میرسد لذا خودشان که نمیرفتند در قیام حضرت هم اشکال میتراشیدند اما سیدالشهدا علی رغم همه این نصیحتهای بظاهر عاقلانه قیام کردند! ۶۱/۸/۴
‼️قیام عظیم حسینی هم علیه حاکمیت طاغوتی بود و هم علیه روحیه راحت طلبى فسادپذیرِ؛ این کار مهم حضرت است، اگر امام حسین قیام نمیکرد، آیا روحیه تنبلی و گریز از مسؤولیت تبدیل به روحیه ظلم ستیزی و مسؤولیت پذیری میشد؟! چراکه وقتی امام حسین، از مدینه که مرکز بزرگزادگان اسلام بود، به مکه رفت. فرزند عباس، فرزند زبیر، فرزند عمر، همه اینها در مدینه جمع بودند و هیچکس حاضر نشد در آن قیام تاریخی، به حضرت کمک کند. ۷۱/۱۱/۶
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
📆چهارشنبه۸ ذیالحجه سال۶۰
🗓قیام حسینی از مکه به کربلا
🏳باعدم نصرت بزرگان از حضرت/۷
💠رهبرانقلاب
‼️دشوارترین مبارزه، مبارزه غریبانه است. کشته شدن در میان دوستان و تحسین مردم، چندان دشوار نیست. دشوار آنجاست که وقتی انسان به سمت میدان نبرد میرود، آحاد جامعه نسبت به او یا منکرند، یا غافلند، یا کناره میجویند و یا در مقابلش میایستند. تعداد کمی هم که قلباً وی را تحسین میکنند جرأت ندارند زبانی به تحسینش بپردازند. در قیام حسینی، حتی کسانی مانند عبدالله بن عباس و عبدالله بن جعفر که خودشان جزو خاندان بنیهاشم و از همین شجره طیّبهاند، جرأت نمیکنند در مکه یا مدینه بایستند، فریاد بزنند و به نامِ امام حسین شعار بدهند. چنین مبارزهای، غریبانه است و مبارزه غریبانه، سختترین مبارزههاست. چنانکه به یکی از آنها فرمود بیا به من کمک کن. و او به جای کمک، اسبش را برای حضرت فرستاد، غربت از این بالاتر و مبارزه از این غریبانهتر؟! ۷۳/۳/۱۷
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
📆چهارشنبه۸ ذیالحجه سال۶۰
🗓قیام حسینی از مکه به کربلا
🏳باعدم نصرت بزرگان از حضرت/۸
💠رهبرانقلاب
‼️نکته مهم در نهضت حسینی که خیلی مهمّ است اینستکه در هیچ حادثهای از حوادث خونبار صدر اسلام، به اندازه حادثه کربلا، غربت و بیکسی و تنهایی وجود نداشته، هیچ حادثهای مثل حادثه کربلا نیست؛ چه در جنگهای صدر اسلام و جنگهای پیغمبر و چه در جنگهای امیرالمومنین که سربازانی که به میدان جنگ میرفتند، تشویق پیغمبر یا امیرالمؤمنین بود. چقدر از جوانان ما حاضر بودند برای یک پیام امام، جانشان را قربان کنند! اما در حادثه کربلا سیدالشهدا و یارانش غریب محضند. بزرگان دنیای اسلام در آن روز، کسانی بودند که بعضی از کشته شدن حسین بن علی غمشان نبود؛ چون حضرت را برای دنیای خودشان مضرّ میدانستند! عدهای هم که غمشان بود، آن قدر اهتمام به این قضیه نمیکردند. مثل عبدالله بن جعفر و عبدالله بن عباس. بعد از کشته شدن هم کسی برای آنها یک فاتحه نمیگرفت. بنابراین، یکی از خصوصیات قیام حسینی غریبانه بودن آن است! ۷۲/۱۰/۲۶
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini