🗓۲۳ اسفند۱۳۳۵
🏳تاسیس ساواک
💠رهبرانقلاب
‼️ساواک ایران به وسیلهی نیروهای آمریکایی و اسرائیلی تجهیز شد! ۹۶/۳/۳۱
‼️بعد از کودتای آمریکایی ۲۸ مرداد، دستگاه جهنّمی ساواک را بهوجود آوردند. اینها را غربیها کردند، اینها کار همین انگلیسیها و آمریکاییها بود! ۹۴/۱۲/۲۰
‼️یکى از خصوصیّت آن رژیم فاسد، دیکتاتورىِ سیاه و خفقان عجیب علیه مردم، با قساوت آمیزترین روشها بود، حرفهاى فراوان و موثّق وجود دارد از آنچه اینها با مردم، با مبارزین و با کسانى که ولو اندک انتقادی داشتند، انجام میدادند؛ آن شکنجهها، آن فشارهاى عجیب و غریبِ جسمى و روحى، آن زندانهاى مخوف، که امروز برخى از نشانههاى آنها هست که افراد میروند میبینند تعجّب میکنند. همین کسانیکه امروز دَم از حقوق بشر میزنند با همه وجود طرفدار اینها بودند؛ دستگاه جهنّمى ساواک را خود صهیونیستها و خود آمریکاییها بوجود آورده بودند، روشها را آنها بهشان یاد داده بودند! ۹۳/۱۰/۱۷
‼️جوانهای عزیز تاریخ مبارزات ملّت ایران را بیشتر بخوانند و بیشتر بدانند؛ و کسانی که اهل بیان هستند، اهل گفتن هستند، برای جوانهای امروز ما تبیین کنند که در دوران مبارزات بر ملّت ایران چه گذشت، چه کسانی مقابل ملّت ایران بودند، ساواک را چه کسی به وجود آورد، روشهای شکنجه را چه کسی به ساواکیها یاد داد، عناصر مؤمن و علاقهمند را با نظارت چه کسانی در داخل کشور مورد شکنجه قرار دادند؛ اینها را جوانهای ما بایستی آگاه بشوند و بدانند. ۹۴/۸/۱۲
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓۱۴ ماه مارس سال ۲۰۱۸
🏳فوت فیزیکدان انگلیسی
🏳منتقد خدا باوری و معاد
🏳برنده جایزه آزادی بیان
🏳استیون ویلیام هاوکینگ
💠رهبرانقلاب
‼️یک نکته در مورد علوم انسانی عرض کنم. ببینید، ما نمیگوییم علوم انسانی غیر مفید است؛ ما میگوییم علوم انسانی به شکل کنونی مضر است؛ مثلا من یکی از حرفهایی که دارم، همین رشتهی تعلیم و تربیت در حوزه است. بحث در این نیست که این علوم مفید نیست؛ بحث در این است که اینی که امروز در اختیار ما قرار دادند، مبتنی بر یک جهانبینی است غیر از جهان بینی ما. علوم انسانی مثل پزشکی، مهندسی، فیزیک نیست که جهانبینی و نگرش نسبت به انسان و جهان در آن تأثیر نداشته باشد؛ چرا، تأثیر دارد. شما مادی باشید، یک جور علوم انسانی تنظیم میکنید. علوم انسانی ما برخاستهی از تفکرات پوزیتیویستی قرن پانزده و شانزده اروپاست. اگر ما در داخل حوزه رشته تعلیم و تربیت داشته باشیم، در زمینه تعلیم و تربیت متخصص تربیت کنیم؛ آن وقت حوزه علمیه و روحانیت می تواند آموزش و پرورش را عرصه حضور خودش قرار دهد. نه اینکه ما برویم بشویم وزیر آموزش و پرورش؛ این اصلا کارساز نیست. بحث آموزش و پرورش، کتاب درسی است و ساختن معلم، تربیت معلم، تربیت دینی معلم و تولید کتابهای دینی و کتابهای غیردینی؛ یعنی کتاب فیزیک یا کتاب ریاضیات هم می تواند درس توحید بدهد، میتواند انسانها را بی دین کند؛ هم میتواند توحید و تدین و تعبد را به دانش آموز القا کند، هم میتواند او را بی دین کند، به مبدأ و معاد بی اعتنا کند. ما باید بتوانیم حوزهی علمیه را آماده کنیم. الان حوزهی علمیه آماده نیست! ۸۹/۸/۲
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓۱۴ مارس سال ۱۸۸۳ میلادی
🏴فوت فیلسوف آلمانی یهودیتبار
🏴ایدئولوگ ضدتوحیدی، مارکس/۱
💠رهبر انقلاب:
‼️تکامل در منطق اسلام به معنی پیچیدهتر شدن نیست، بلکه تبدیل ذات حیوانی به ذات انسانی است. همچنانکه ملاصدرا حرکت عَرَضی را در مقابل خود ذات تصور کرد که به آن میگویند حرکت جوهری، یعنی خود این جوهر و خود این ذات، یک حرکتی پیدا میکند از چیزی به چیز دیگری نه اینکه چیزیست دارای خصوصیت و آن خصوصیت تبدیل میشود که همان خصوصیت عرضی باشد، بلکه چیزیست که خود او به تدریج تبدیل میشود به چیز دیگر، مثل انسانی که در آغاز یک موجود حیوانی بیش نیست، شعور انسانی ندارد به تدریج تبدیل میشود به انسان، این حرکت جوهری است، جوهر او عَرَض میشود، ذات او دگرگون میشود و به تکامل میرسد، این تکامل انسان را میرساند به رتبه فرشتگان و بالاتر از آن.
در منطق مادیها و دیالکتیکی و مارکسیستی، تکامل یعنی پیچیدهتر شدن، مثلا مغز میمونهایی که داروین ادعا میکرد بشر از نسل آنهاست او مغزش تکامل پیدا کرده، یعنی پیچیدهتر شده و شده است مغز انسان اما در منطق اسلامی، هر پیچیدهتر شدنی کاملتر شدن نیست، بلکه تبدیل ذات حیوانی به ذات انسانی، تکامل است! ۷۰/۹/۶
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓۱۴ مارس سال ۱۸۸۳ میلادی
🏴فوت فیلسوف آلمانی یهودیتبار
🏴ایدئولوگ ضدتوحیدی، مارکس/۲
💠رهبرانقلاب
‼️از شاخصای مکتب سیاسی امام خمینی، اینستکه معنویت با سیاست در هم تنیده است. حتی در مبارزات سیاسی، کانون اصلی در رفتار امام، معنویت او بود. همه مواضع امام حول محور خدا و معنویت دور میزد. امام به اراده تشریعی پروردگار اعتقاد و به اراده تکوینی او اعتماد داشت و میدانست کسی که در راه تحقق شریعت الهی حرکت میکند، قوانین و سنتهای آفرینش کمک کار اوست. این درست نقطه مقابل سیاستِ کهنه شده و از مد افتاده غربی است که بدروغ آن را سیاستِ مدرن میگویند؛ یعنی تفکیک دین از سیاست، و تفکیک دولت از معنویت. تمدن غربی بر پایه ستیز با معنویت و طرد معنویت بنا شد؛ این خطای بزرگ کسانی بود که تمدن و حرکت علمی و صنعتی را در اروپا شروع کردند. به علم اهمیت دادند اما با معنویت به جنگ برخاستند؛ این بد و انحراف بود. لذا این تمدن مادی و دور از معنویت هرچه پیشرفت کند، انحرافش بیشتر میشود؛ هم خود آنها و هم همه بشریت را با میوه های زهرآگین خود تلخکام میکند؛ کمونیزم و حکومتهای اختناق مارکسیستی هم جزو نتیجه ها و میوه های تلخ جدایی حرکت علمی و صنعتی از معنویت بود. ۸۳/۳/۱۴
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓۱۴ مارس سال ۱۸۸۳ میلادی
🏴فوت فیلسوف آلمانی یهودیتبار
🏴ایدئولوگ ضدتوحیدی، مارکس/۳
💠رهبرانقلاب
‼️قبل از انقلاب، وقتیکه مجموعهی مبارزین ما با مجموعه مثلاً مبارزین مارکسیست آن روز مواجه میشدند بنده همیشه این حرف را به خودیها میگفتم؛ میگفتم که فرق ما و آنها اینستکه ما خدا داریم، آنها خدا ندارند؛ من دلم به حال آنها میسوزد. در گوشه سلّول، در زیر شکنجه، ما یک پناهی داشتیم، یک خدایی داشتیم، به او پناه میبردیم، از او کمک میطلبیدیم؛ اگر هم ارادهی او اقتضا نمیکرد که آنجا به ما کمک بکند، لااقل دلمان خوش بود که او دارد میبیند که ما برای خاطر او داریم زجر میکشیم، امّا آن مارکسیست بیچاره این را نداشت. بنده میگفتم این آدمی که خدا ندارد، تا وقتی تحت تأثیر شور و هیجان و احساسات و مانند اینها است، خب، حرکت میکند، میدود؛ اگر یک لحظه این شور و هیجان گرفته بشود و یک لحظه به خودش فکر کند، خواهد دید کار بیهودهای دارد میکند. میگوید من کشته بشوم که دیگری زنده بماند؟ من کشته بشوم که فلانکس پول گیرش بیاید یا راحت زندگی کند؟ چرا؟ خصوصیّت ایمان این است که احساس مجاهدت را در انسان زنده نگه میدارد. این خودش یک ارزش بزرگ فرهنگی است ۹۵/۱۲/۱۶
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓۱۴ مارس سال ۱۸۸۳ میلادی
🏴فوت فیلسوف آلمانی یهودیتبار
🏴ایدئولوگ ضدتوحیدی، مارکس/۴
💠رهبرانقلاب
‼️در مبارزات اسلامی، تبیین خیلی نقش دارد. من این را به شما جوانانی که احساس مسئولیت میکنید، توی پرانتز عرض میکنم که تبیین خیلی اهمیت دارد. برخلاف تفکر مارکسیستی که آن روز رائج بود و اعتقاد به تبیین نداشتند؛ میگفتند مبارزه یک سنت است، تحقق خواهد یافت؛ چه شما بخواهید، چه نخواهید؛ چه بگوئید، چه نگوئید. یعنی دیالکتیکی که آنها تفسیر کرده بودند، لازمهاش این بود که این مبارزه، احتیاج به تبیین ندارد. در سال۴۹ یک جوانی از همین کسانی که مشهدی بود، با ما هم آشنا بود، وابستهی به یکی از همین گروهکهائی بود که آن روز تازه سر بلند کرده بودند، کمونیست بودند، یک جائی با من ملاقات کرد؛ شرح داد که میخواهیم این کارها را بکنیم. من گفتم توی این زمینه اجتماعی که نمیشود؛ یک قدری با مردم صحبت کنید، تبیین کنید، با کمال بی اعتنائی گفت: آن روش اسلامی است! بله، روش اسلامی همین است. روش اسلامی تبیین است و همین تبیینها موجب شد که انقلاب اسلامی بر بسیاری از این پیش زمینههای تاریخی و تربیتهای غلط فائق بیاید و فائق آمد. ۸۷/۲/۱۴
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓۱۴ مارس سال ۱۸۸۳ میلادی
🏴فوت فیلسوف آلمانی یهودیتبار
🏴ایدئولوگ ضدتوحیدی، مارکس/۵
💠رهبر انقلاب:
‼️فلسفه حفاظ جنگ اعتقادی است! ۷۶/۱/۱۸
‼️حوزه باید از مسائلی که به علوم اسلامی مرتبط است مطلع باشد؛ چرا ما از اول متوجه نباشیم که چه چیزی دارد در دنیا فرآورده میشود، تا به افکار بشر داده بشود، تا خودمان را از ریشه آماده کنیم؟ بنشینیم تا صد سال بعد از مرگ مارکس، که افکار او همه جا منتشر شد و وارد کشور ما گردید و چهار نفر از بچههای ما مارکسیست شدند و خدا را انکار کردند، آن وقت تازه به این فکر بیفتیم که علیه بیخدایی آنها کتاب بنویسیم!
اگر همان وقتی که تفکرات اقتصادی یا اجتماعی مارکسیسم یا هر مکتب دیگری داشت ریشه میگرفت و جوانه میزد - من به عنوان مثال مارکسیسم را میگویم، که حالا امروز در دنیا دیگر از مارکسیسم تقریباً خبری نیست؛ امروز باز چیزهای دیگری هست - چنانچه حوزههای علمیه متوجه بودند میتوانستند به موقع و بجا آن افکار صحیح اسلامی را بدهند و نگذارند که در موضع تدافعی قرار بگیرند؛ حوزویان همیشه باید موضع تهاجمی و تبیینی داشته باشند! ۷۰/۶/۳۱
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓۱۴ مارس سال ۱۸۸۳ میلادی
🏴فوت فیلسوف آلمانی یهودیتبار
🏴ایدئولوگ ضدتوحیدی، مارکس/۶
💠رهبر انقلاب:
‼️یکی از کارهای شما اعضای بنیاد ملاصدرا، تألیف و کار فلسفی، نوشتن کتب فلسفه برای کودکان است.
غربیها کتابهای فلسفىِ متعدّدی برای کودکان نوشتهاند و ذهن آنان را از اوّل با مبانی فلسفیای که امروز مورد پسند لیبرال دمکراسی است، آشنا میکنند. یقیناً در نظام شوروی سابق و دیگر نظامهای مارکسیستی اگر دستگاه فلسفه برای کودکان و جوانان بود، چیزی بود که مثلاً به فلسفهی علمی «مارکس» منتهی شود. ما از این کار غفلت داریم.
من به دوستانی که در بنیاد ملاّ صدرا مشغول کار هستند، سفارش کردم، گفتم بنشینید برای جوانان و کودکان کتاب بنویسید. این کاری است که قم میتواند بر آن همّت بگمارد. بنابراین از جمله کارهای بسیار لازم، بسط فلسفه است؛ البته با مبانی مستحکم و ادبیات خوب و جذّاب! ۸۲/۱۰/۲۹
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓۱۴ مارس سال ۱۸۸۳ میلادی
🏴فوت فیلسوف آلمانی یهودیتبار
🏴ایدئولوگ ضدتوحیدی، مارکس/٧
💠رهبرانقلاب
‼️امروز مخالفین تفکر اسلامی در دانشگاه فعالند، حتی مارکسیستها! بنده چون کتاب زیاد میخوانم تعدادی کتاب دیدم که نشان از این بود که درون دانشگاه میخواهند تفکّر مارکسیستی را باز دوباره سرِپا کنند، آن هم کِی؟ بعد از سقوط حکومت شوروی مارکسیستی! ۹۴/۸/۲۰
‼️دشمن بطور ویژه، بر روی جریانهای دانشجویی، سرمایهگذاری میکند؛ تا بتواند در محیطهای دانشجویی نفوذ کند و برای خودشان سربازانی را در آنجا تدارک ببیند. امروز سرویسهای جاسوسی امریکا و اسرائیل حتی حرفی ندارند که به تشکلهایی در دانشگاههای ایران کمک مالی بکنند که این تشکل به حسب ظاهر، وابستهی به تودهایهای سابقند. امروز بعد از آنکه اردوگاه مارکسیزم بهکلی متلاشی شده و غلط بودنِ آن با آن فلسفهنماها، بر همه ظاهر و مبرهن شده و دیگر وجود این جریان چپ، معنایی ندارد؛ اما در عین حال میبینیم که اینها را نگه میدارند و حفظ میکنند؛ شماها باید متوجه اینهاباشید. مسئولیت شما سنگین است! ۸۴/۷/۲۵
⚠️توجه؛
🏴کتابهای حسین بشریه مدرس مارکسیسم در دانشگاه تهران و امام صادق از مهمترین آنهاست، رجوع شود به کتاب ارتش سری روشنفکران!
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓۱۴ مارس سال ۱۸۸۳ میلادی
🏴فوت فیلسوف آلمانی یهودیتبار
🏴ایدئولوگ ضدتوحیدی، مارکس/٨
💠رهبرانقلاب
‼️راه تأثیرگذاری و جذّاب شدن تشکّلهای دانشگاهی، اقناع فکری است؛ این، فرع بر این است که خودتان درست کار کرده باشید. خودتان درست کار کنید؛ وقتی یک حقیقتی جزو فکر شما و ذهن شما شد، میتوانید مخاطبتان را اقناع کنید؛ اگر چنانچه ما بخواهیم با تشر و تُشور و تهدید و ضرب و زور، یک چیزی را به ذهن طرف تحمیل بکنیم، ممکن هم هست تحت تأثیر هیجانات، لحظهای قبول کند امّا ماندگار نیست.
من شنیدهام در دانشگاه ما یک جریانهایی باز دارند حرف مارکسیسم را دوباره زنده میکنند، منتها این، دمیدن در کورهی خاموش است بنابراین آن، دیگر برنمیگردد. لکن حالا شنیدهام دنبال این هستند که قطعاً پول آمریکاییها دنبالش است؛ برای اینکه بالاخره خود این شقّه شقّه کردن دانشجوها برای آنها یک نعمت بزرگی است! ۹۴/۴/۲۰
⚠️توجه؛
🏴سلسله نشست تفکر مارکسیستی فیلسوف ایتالیایی آنتونیو گرامشی در دانشگاه تهران! ۹۴/۱/۲۹
↙️صوت جلسات
http://sociologyut.ir/519/
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓۱۴ مارس سال ۱۸۸۳ میلادی
🏴فوت فیلسوف آلمانی یهودیتبار
🏴ایدئولوگ ضدتوحیدی، مارکس/۹
💠رهبرانقلاب
‼️بنده بارها، از سالها پیش تکرار کردهام، کارفرما و کارگر مکمّل یکدیگرند، نه معارض یکدیگر. بر خلاف تفکّر دیالکتیک مارکسیستی که بر تضاد و تعارض بود، کارفرما و کارگر دو عضوی هستند که میتوانند به هم کمک کنند؛ دو معارض و دو دشمن نیستند؛ دو همکارند و هرکدام هم حقّی دارند. بالاخره کارفرما کسی است که میتوانست این سرمایه را ببرد بگذارد مثلاً در فلان بانک و بدون دغدغه از سود آن استفاده کند؛ شاید بیشتر از درآمد کار هم برای او سود داشت؛ امّا نکرده، وارد میدان کار شده؛ این چیز بسیار خوبی است. اگر نیّت خدایی در این کار باشد، خدای متعال بهشت خواهد داد بخاطر این کار؛ من میشناختم مرد مؤمنی را که زندگیاش زندگی سادهای بود، پولدار بود لکن زندگی سادهای داشت، به من گفت که بارها به من میگویند تو مگر دیوانه شدی که آمدی پولت را گذاشتی در این دستگاههای تولیدی با این خطر و با این ریسکی که دارد؛ برو در بانک بگذار و سودش را بگیر، استفاده کن؛ من گفتم نه، من باید از این پول استفاده کنم برای پیشرفت کشور و تولید. این چیز بسیار با ارزشی است. یکی از حقوقی که اینجا وجود دارد، همکاری صمیمانهی کارگر با کارفرما است؛ باید با هم همکاری صمیمانه بکنید. ۹۵/۲/۸
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓۱۴ مارس سال ۱۸۸۳ میلادی
🏴فوت فیلسوف آلمانی یهودیتبار
🏴ایدئولوگ ضدتوحیدی، مارکس/۱۰
💠رهبر انقلاب:
‼️در نظام اسلامی مسائل اقتصاد، فرهنگ هست، دانش روز و فنّاوریهای جدید عالَم هست، ارتباطات گوناگون اجتماعی هست، سبک زندگی هست؛ دائم تفکّرات جدید که در زندگی اثر میگذارند، دارد در دنیا به وجود میآید و صادر میشود؛ اینها هست
ما یک نظامی داریم با این پدیدهها و با این حوادثی که پیرامونش و در درونش وجود دارد؛ این نظام باید اداره بشود با اسلام، با فکر اسلامی. فکر اسلامی در جنبهی عملی، همان فقه اسلام است؛ البته فلسفه هم لازم است؛ لکن آنچه زندگی را اداره میکند، عملاً فقه ما است؛ علّت هم این است که فلسفهی اسلامی در طول زمان امتداد عملی نداشته؛ یعنی این حکمت نظری ما به حکمت عملی امتداد پیدا نکرده؛ در حالی که فلسفههای غربی که از لحاظ نفْسِ فلسفه بودن خیلی کم محتواتر و ضعیفتر از فلسفه اسلامی هستند، امتداد عملیّاتی دارند؛ یعنی اگر چنانچه شماها مثلاً فرض کنید که فلسفهی کانت یا هگل یا مارکس را معتقد باشید، در مورد حکومت نظر دارید، در مورد فرد نظر دارید، در مورد ارتباطات اجتماعی نظر دارید؛ امّا اینکه اقتضای فلسفه ملّاصدرا یا فلسفه ابنسینا یا دیگری در حکومت یا در فلان مسئله چیست، چیزی برای ما روشن نشده؛ نه اینکه ندارد، قطعاً دارد؛ سفارش من به متفلسفین و فعّالان فلسفه همیشه این بوده که این امتداد را پیدا کنند؛ چون معتقدم اثر دارد؛ این امتداد وجود دارد امّا خب روی آن کار نشده. ۹۷/۱۲/۱۳
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini