eitaa logo
جهادتبیینی
2.6هزار دنبال‌کننده
11.5هزار عکس
0 ویدیو
454 فایل
تاریخ اسلام، ایران، جهان در کلام آیت الله‌ خامنه‌ای #نشربامنبع @mobayyen
مشاهده در ایتا
دانلود
🗓دوشنبه ۱۲ ماه صفر سال ۳۸ ق 🏴تحمیل حکمیت بر امیرالمومنین 🏴توسط مقدسین در جنگ صفین/۴ 💠رهبرانقلاب ‼️در جنگ صفین تا قرآن ها را بلند کرد، این مقدس‌های نادان بنا کرد دلشان لرزیدن که «وای قرآن»! آمدند اطراف على را گرفتند، شمشیرها را کشیدند که باید بروی با معاویه صلح کنی! چرا؟ معاويهٔ الان با معاويهٔ دیروز مگر چه فرقی کرد که دیروز بد بود، دشمن بود، باید با او جنگید، امروز بایستی رفت با او صلح کرد، بایستی با او آشتی کرد؟ چه شده مگر؟ گفتند نه، الاولابد بایستی با او صلح کنی، چون قرآن را سر نیزه کرده. بابا دروغ است، فریب است، شما را گول می زند، به قرآن اعتقادی ندارد او، آلت دستش قرار نگیرید، بیخود برای او کار نکنید ۵۳/۹/۱ ‼️حضرت فرمود: شما اشتباه میکنید، شما اینها را نمیشناسید. این کسانی که امروز قرآن را به عنوان حکم مطرح می کنند، به قرآن اعتقاد ندارند؛ من اینها را میشناسم، دورهٔ کودکی اینها را دیدم، دوره بزرگی اینها را هم دیدم. بدترین ها بودند. اینها به قرآن اعتقادی ندارند. وقتی در تنگنا گیر می کنند، قرآن را مطرح میکنند. ۸۹/۴/۵ ‼️امیرالمؤمنین زیر فشار اینها - که حتی با شمشیر، حضرت را تهدید می کردند و امیرالمؤمنین که نمیتوانست با سربازهای خودش بجنگد - پیغام داد به مالک اشتر که بیایند. و مسئله حکمیت در آنجا پایه ریزی شد، به توطئه و شیطنت اردوگاه شام و سردمداری عمرو عاص، و گفتند یک حکم از این طرف یک حکم از آن طرف، و تكلیف را فی مابین معین کنند. ۶۳/۴/۱۰ @Jahade_tabeini
🗓دوشنبه ۱۲ ماه صفر سال ۳۸ ق 🏴تحمیل حکمیت بر امیرالمومنین 🏴توسط مقدسین در جنگ صفین/۵ 💠رهبرانقلاب ‼️در جریان تحمیل حکمیت بر امیرالمؤمنین، حضرت فرمود ابن عباس از طرف من حكم. خوارج گفتند ابن عباس نه، او آدمی است جنگ طلب و محب توست، فرمود مالک اشتر، شجاع و مخلص و بصیر. گفتند نه خیر، آن هم همین طور است، او این جنگ را اصلا رها نمیکرد، او را میگذاریم که برود داوری کند برای اینکه صلح ایجاد کند. حضرت فرمود خب، من اینها را معرفی میکنم. گفتند نه! ابوموسی اشعری. خود همین انتخاب، کار مردم عادی نبود. خب، مردم عادی ابوموسی را از کجا میشناختند؟ عبدالله بن عباس که مأمن تر و آبرومندتر از ابوموسی اشعری بود، پس عامه مردم نبودند که روی ابوموسی انگشت میگذاشتند. یک حرفهایی هست که وقتی گفته میشود، روشن است که این حرف، حرف یک جریان است، یک دستگاه است، یک سازماندهی است، حساب شده است. خب چرا ابوموسی؟ ابوموسی‌ای که از اولش هم با علی خیلی میانه خوبی نداشت. در ماجرای خلافت امیرالمؤمنین، حاکم بصره بود و رها کرد؛ حالا در جنگ در کنار امیرالمؤمنین است. اصرار که بایستی او را بگذارید، حضرت قبول نمیکردند؛ بالاخره باز با همان ابزاری که اصل داوری را بر حضرت تحمیل کرده بودند، این شخص را هم تحمیل کردند.۶۵/۳/۱۲ ‼️بعد هم این مقدس‌مآب احمق بی خبر از عالَم، به نام ابوموسی اشعری، علی را از حکومت خلع کرد؛ و یک شیطان صفت خبیث، یعنی عمرو عاص، معاویه را به خلافت نصب کرد. حالا بیا درستش کن! نتیجه حکمیت بین دو جبهه، این میشود که علی از خلافت عزل میشود و معاویه در مسند خلافت تثبیت میشود. ۵۲/۷/۲۲ @Jahade_tabeini
🗓دوشنبه ۱۲ ماه صفر سال ۳۸ ق 🏴تحمیل حکمیت بر امیرالمومنین 🏴توسط مقدسین در جنگ صفین/۶ 💠رهبرانقلاب ‼️امیرالمومنین میفرماید بصیر آن کسی است که بشنود، گوش خود را نبندد؛ وقتی شنید، بیندیشد. من یک مثال از تاریخ بزنم. در جنگ صفین لشکر معاویه چیزی نمانده بود که بکلی منهدم و منهزم شود. حیله‌ای که برای نجات خود اندیشیدند، اینبودکه قرآنها را بر نیزه‌ها کنند، با این معنا که قرآن بین ما و شما حکم باشد. کار عوام پسند قشنگی بود. عده‌ای که بعدها خوارج شدند و روی امیرالمؤمنین شمشیر کشیدند، گفتند این که حرف خوبی است؛ میگویند بیائیم قرآن را حکم کنیم. ببینید، اینجا فریب خوردند؛ اینجا لغزیدند، این کسی که دارد دعوت میکند و میگوید بیائید به حکمیت قرآن تن بدهیم، کسی است که دارد با امام منتخبِ مفترض الطاعه میجنگد! او چطور به قرآن معتقد است؟ امیرالمؤمنین غیر از اینکه از نظر ما از طرف پیغمبر منصوب بود، اما آن کسانی هم که این را قبول نداشتند، این مسئله را قبول داشتند که آن روز بعد از خلیفه‌ سوم، همه مردم با او بیعت کردند، خلافت او را قبول کردند؛ شد امام، شد حاکم مفترض الطاعه جامعه‌ی اسلامی. هر کس با او میجنگید، روی او شمشیر میکشید، وظیفه همه مسلمانها بود که با او مقابله کنند. اگر این کسیکه قرآن را سر نیزه کرده، حقیقتا به قرآن معتقد است، قرآن میگوید که تو چرا با علی میجنگی. اگر واقعا به قرآن معتقد است، باید دستهایش را بالا ببرد، بگوید آقا من نمیجنگم؛ این مطلب مشکلی بود که نشود فهمید؟ این بی‌بصیرتی ناشی از چشم بستن بر روی یک حقیقت واضح است! ۸۹/۸/۴ @Jahade_tabeini
🗓دوشنبه ۱۲ ماه صفر سال ۳۸ ق 🏴تحمیل حکمیت بر امیرالمومنین 🏴توسط مقدسین در جنگ صفین/۷ 💠رهبرانقلاب ‼️صبر یکی از خصلتهای جوان انقلابی است. بله، خشم انقلابی داریم امّا صبر انقلابی هم داریم. مظهر اتمّ و اکمل عدالت، امیرالمؤمنین است دیگر، از او عادل‌تر که نداریم، امّا امیرالمؤمنین هم یک جاهایی صبر کرد؛ تاریخ زندگی امیرالمؤمنین را میبینید دیگر. یک جا در مقابل فشار خوارج و مانند اینها در جنگ صفّین صبر میکند و به حکمیّت تن میدهد؛ پس یک جاهایی صبر ضروری است! ۹۷/۳/۷ ‼️بعد از قضیه حکمیت، خوارج بعد از جدا شدن از لشكر اميرالمؤمنين شروع كردند به ترور، ايجاد وحشت، هجوم به آدمهای بی پناه و از بين بردن دوستان اميرالمؤمنين. هر جا انسانهای صادق و پاك و وفادار به حضرت را كه را میيافتند، بيدرنگ نابودش ميكردند. عبدالله بن خباب بن ارت که پدرش از صحابه بزرگ پیامبر بود و خود وی از حواريين حضرت بود، كشتند و شكم همسر حامله اش را شكافتند و جنين را از رحم او بيرون كشيدند و تكه پاره كردند. زن را كشتند، مرد را كشتند و حتّی بچه را هم كشتند. اينها همان كسانی بودند كه وقتی يكی از خودشان خوكی را كشته بود، وی را عقاب ميكردند كه چرا خون اين حيوان را روی زمين ريختی! مردمانی جاهل، كج فهم، منحرف، علی الظاهر متعبد که وقتی پای شهواتشان به ميان میآمد، نميتوانستند خودداری كنند. ۶۵/۳/۲ @Jahade_tabeini
🗓دوشنبه ۱۲ ماه صفر سال ۳۸ ق 🏴تحمیل حکمیت بر امیرالمومنین 🏴توسط مقدسین درجنگ صفین/۸ 💠رهبرانقلاب ‼️ما این دعا را در شب شهادت امیرالمومنین میخوانیم که: «اللّهم العن قتلة امیرالمؤمنین»؛ خدایا! قاتلان امیرالمؤمنین را لعنت کن، از رحمت خودت دور کن. در مسجد کوفه، یک نفر که بیشتر بر فرق مبارک حضرت شمشیر نزد؛ اما میگوید قاتلان! ببینید، این هم یکی از همان درسهایی است که انسان از دعا میگیرد. لازم نیست که انسان، خودش مباشرتاً در حادثه حضور داشته باشد تا حادثه به او منسوب شود. از آن روزی که غوغای حکمیت در جنگ صفین به راه افتاد، یک عده‌ی ظاهرپرست، به قرآنهای سرنیزه فریب خوردند و این‌قدر این فریب خودشان را غلیظ کردند و حق را به جانب خود دانستند که جرئت کردند به انسان والامقامی مثل علی فشار بیاورند و زور بگویند و او را وادار به قبول حکمیت کنند؛ از آن روز، کسانی که در آن قضیه فعال بودند، جزوِ قتله‌ی امیرالمؤمنین‌اند؛ تا آنهایی که قدرش را نداشتند؛ تا آنهایی که کمک کردند؛ تا آنهایی که به دنبال شهوت‌رانیها یا اغراض شخصیشان در به شهادت رساندن این انسان بزرگ تاریخ، همراهی کردند. لعنت خدا بر همه‌ی آنها! ۸۵/۷/۲۱ @Jahade_tabeini
🗓دوشنبه ۱۲ ماه صفر سال ۳۸ ق 🏴تحمیل حکمیت بر امیرالمومنین 🏴توسط مقدسین در جنگ صفین/۹ 💠امام خمینی ‼️آن‌قدر که اسلام از این مقدسین روحانی‌نما ضربه خورده است، از هیچ قشر دیگر نخورده، نمونه بارز آن مظلومیت و غربت امیرالمؤمنین که در تاریخ روشن است! ۶۷/۱۲/۳ ‼️در قضیه حکمیت، حضرت امیر در عین حالی که در فشار ابوموسی را تعیین کرد البته ایشان میخواست کس دیگر را تعیین کند. لکن فشار آوردند دوستان خودش، همان دوستانی که باید حضرت امیر از آنها فریاد کند، فشار آوردند که نه، ابوموسی برای این کار خوب است. حضرت، ابوموسی را تعیین کرد، بعد که ابوموسی آن حکمیت را کرد، همین دوستها میخواستند نقض کنند! حضرت امیر مقاومت کرد و فرمود حالا که حَکَم حکم کرده ما باید به احترام قائل بشویم. در صورتی که بر ضد او بود! ۶۰/۳/۲۵ ‼️ما باید این تأسف را به گور ببریم که نگذاشتند آن طوری که حضرت امیر میخواست حکومت تشکیل بدهد. جنگهایی که در داخل پیش آوردند آنهایی که مدعی اسلام بودند و با اسم اسلام با ایشان معارضه کردند، و با اسم اسلام، اسلام را کوبیدند و با اسم قرآن کریم ایشان را از مقصد باز داشتند. اگر آن حیله‌ای که معاویه و عمروعاص به کار برده بودند، آنهایی که از طبقه مقدسین باصطلاح بودند مانع نشده بودند از این که حضرت امیر بشکند آن حیله را و آن حیله شکسته میشد، سرنوشت اسلام غیر از این بود که حالا هست، نه غیر از آن بود که بعدها شد. شاید قضایای امام حسن و فاجعۀ کربلا پیش نمیآمد. جرم گناه همۀ این امور به گردن آن مقدسین نهروان بود که لعنت خدا تا ابد بر آنها باشد. ۶۳/۲/۹ @Jahade_tabeini
🗓دوشنبه ۱۲ ماه صفر سال ۳۸ ق 🏴تحمیل حکمیت بر امیرالمومنین 🏴توسط مقدسین درجنگ صفین/۱۰ 💠امام خمینی ‼️من مدعی هستم که مثل ملت ایران از صدر اسلام تاکنون در تاریخ نبوده است، شما کدام ملت را سراغ دارید که با این همه گرفتاری و رنج و با این همه شهید دادن و خون دادن، این‌طور مستقیم ایستاده باشند؟ در کوفه صدر اسلام که امیرالمؤمنین، مظلومتر از هر حاکمی درهر وقت بود. آنقدر اذیتش میکردند! همان مقدس‌ها ایستادند مقابلش، گفتند: باید حکمیت را قبول کنی چنانچه قبول نکنی، چه خواهیم کرد. مجبورش کردند به اینکه قبول کند. بعد هم تکفیرش کردند. گفتند توبه کن، تو کافر شده‌‌ای.‌ کدام زمان را شما سراغ دارید که مثل حالا باشد؟ چرا از خدا تشکر نمیکنید که در عصری واقع شده‌‌اید که یک همچو ملت دارید؟ ۶۱/۱/۱ ‼️اشخاصی که میگویند که بیایید صلح بکنیم، بیایید یک سازشی بکنیم. ما از تاریخ باید این امور را یاد بگیریم؛ به حضرت امیر تحمیل کردند، مقدسین تحمیل کردند، آنهایی که جبهه‌شان داغ داشت آنها تحمیل کردند به حضرت امیر حکمیت را و میخواستند بکشندش اگر نکند؛ این ابتلا را حضرت امیر داشت، الآن نظیر او را ما داریم. اینکه میگویند، این ور و آن ور میافتند که بگذارید یک حکمیتی پیدا بشود، بیایند حکم، حکم پیدا بشود که کارها را انجام بدهد، تشخیص بدهد که کی چی است، دنیا نمیداند که کی متجاوز است؟! ما از آن قضیه باید عبرت بگیریم و زیر بار حکمیت نرویم. آن حکمیت تحمیلی که در زمان امیرالمؤمنین واقع شد و هر دویش به دست اشخاص حیله‌گر درست شد، این ما را هدایت میکند به اینکه زیر بار حکمیت تحمیلی نرویم! ۶۵/۲/۲ @Jahade_tabeini
جهادتبیینی
🗓دوشنبه ۱۲ ماه صفر سال ۳۸ ق 🏴تحمیل حکمیت بر امیرالمومنین 🏴توسط مقدسین در جنگ صفین/۱ 💠رهبرانقلاب ‼️هم
🗓دوشنبه ۱۲ ماه صفر سال ۳۸ ق 🏴تحمیل حکمیت بر امیرالمومنین 🏴توسط مقدسین درجنگ صفین 📲۱۰ پست در کانال جهادتبیینی! ⚠️توجه؛ 🏳مطالعه از تصویر پیوست! @Jahade_tabeini
📆۷ شهریور سال ۱۳۶۹ 🏳رحلت مرجع مجاهد 🏳آیةالله مرعشی نجفی/۱ 💠رهبرانقلاب ‼️ارتحال‌ عالم‌ جلیل‌القدر و فقیه‌ اهل‌بیت ‌علیهم‌السلام ‌آیةالله ‌العظمی‌ سید شهاب الدین‌ مرعشی‌ نجفی را به‌ حضرت ‌ولی‌ عصر و جهان‌ تشیع‌، مخصوصا مراجع‌ عظام‌ و علمای‌ اعلام‌ و حوزه‌های‌ علمیه‌ و بالاخص‌ خانواده‌ی‌ محترم‌شان‌ تسلیت‌ میگویم‌. آن ‌بزرگوار یکی‌ از اساطین‌ حوزه علمیه‌ و از ارکان‌ علمی‌ و عملی‌ آن‌ محسوب ‌میشدند و عمر بابرکت‌ خود را به‌ تعلیم‌ و تدریس‌ و تربیت‌ و تزکیه‌ مصروف‌ نمودند. فقدان‌ این‌ عالم‌ جلیل‌ حقا ضایعه بزرگ‌ است‌. از خداوند متعال علو درجات‌ آن‌ حضرت‌ را مسألت‌ نموده‌ و ملت‌ عزیز را به‌ تجلیل‌ از مقام‌ شامخ ‌ایشان‌ در سراسر کشور دعوت‌ میکنم‌. ۶۹/۶/۸ ‼️یک‌خصوصيت مرحوم‌مرعشی‌نجفی، انس با مردم بود. ایشان یک مرجع مردمی بود. به قدری ایشان با مردم قم ارتباطشان نزدیک بود که خیلی‌ها ایشان را قمی میدانستند، هیچکس ترکی حرف زدنشان را -خوب ایشان تبریزی بودند- ندیده بود حتّی گاهی که بعضی از طلبه‌های ترک میرفتند با ایشان ترکی صحبت میکردند، ایشان فارسی جواب میداد. ارتباط با مردم یک خصوصیّت برجسته‌ در ایشان بود. ایشان نسبت به امام و انقلاب نیز، از ابتدا همراهی داشتند. مرحوم حاج آقا مصطفی یکی از بیوتی که بعد از زندانی شدن امام با آنجا ارتباط داشتند، بیت مرحوم آقای مرعشی بود. واقعاً جوانان ما و خیلی از مردم ما، خصوصیّات اخلاقی و رفتاری این بزرگان را نمیشناسند، اگر بشناسند، محبّت اینها در دلشان جاگیر میشود و خیلی لازم است که این کار انجام بگیرد. ۸۹/۱۱/۱۸ @Jahade_tabeini
📆۷ شهریور سال ۱۳۶۹ 🏳رحلت مرجع مجاهد 🏳آیةالله مرعشی نجفی/۲ 💠رهبرانقلاب ‼️مرحوم آیت‌الله مرعشی یک تفاوتهایی با معمول و متعارف مراجع داشتند، یکی از این تفاوتها همین مسئله‌ی انس با کتاب و کتاب‌شناسی و نسخه‌شناسی است؛ این را ما کمتر دیده‌ایم، البتّه بزرگانی از مراجع و علمای بزرگ بوده‌اند که کتابخانه‌های قدیمی و خوبی در نجف و قم داشتند، امّا انس با کتاب و شناختن نسخه‌های خطّی و شناختن مؤلّفین از جمله خصوصیّات مرحوم آیت‌الله مرعشی نجفی بود که ایشان این هنر بزرگ را نیز در کنار سایر مفاخری که در وجود ایشان بود، داشتند. یکی از علل ارتباط ایشان با بعضی از برجستگان و نام‌آوران دانشگاهی شاید همین بود که مکاتباتی داشته‌اند، زیرا مسئله‌ی کتاب و نسخه و مؤلّفین و جمع کتاب و شناسایی کتاب در زندگی ایشان تأثیر داشت. یکی دیگر از خصوصیّات ایشان، تنوّع در معلومات بود و همین مسئله‌ی آشنایی با انساب و مسایل مربوط به انساب چیز کمی نیست، چیز مهمّی است؛ ایشان آشنایی داشتند، کار کرده بودند و مطالعات زیادی در این زمینه داشتند. یک مسئله‌ی دیگر نیز مسئله‌ی اجازت و تسلسل ارتباط علمای شیعه از لحاظ اجازه‌ی روایتی به یکدیگر بود که ایشان در این قضیّه هم خیلی فعّال بودند. همین‌طور که اشاره شد ایشان با علمای معروف دنیای اسلام ارتباط داشتند، از آنها اجازه گرفته بودند و به آنها اجازه‌ی روایت داده بودند، تبادل اجازات داشتند؛ اینها جزو آن نکات برجسته‌ای است که خوب است در مورد ایشان شناخته شود و شناسانده شود. ۸۹/۱۱/۱۸ @Jahade_tabeini
📆۷ شهریور سال ۱۳۶۹ 🏳رحلت مرجع مجاهد 🏳آیةالله مرعشی نجفی/۳ 💠رهبرانقلاب ‼️حوزه علمیه، باید در صفِ اولِ حرکتِ عظیمِ جامعه قرار داشته باشد. همچنان که ملاحظه کردید، مراجع بزرگ ما مثل مرحوم آیةالله‌العظمی گلپایگانی، مرحوم آیةالله‌العظمی نجفی و امروز آیةالله‌العظمی اراکی، چه در زمان امام رضوان الله علیه و چه بعد از زمان امام تا امروز، در صف اوّل قرار داشتند. در هر حادثه مهمی که در جامعه اتّفاق میافتاد، اینها مقدّم بودند. روز رأیگیری، اوّل صبح، مرحوم آقای گلپایگانی و مرحوم آقای مرعشی، اوّلین کسانی بودند که رأی میدادند. کار اینها، یک کار رمزی و نمادین بود. خوب؛ رأی را عصر هم میشود داد. اما اوّلِ صبح رأی دادن، یک کار رمزی است. امام، رضوان‌الله‌علیه را دیده بودید که چقدر مقیّد بودند! حالا وضع ایشان که معلوم است. مراجع قم این‌طور بودند. در کارهای اساسی؛ جنگ، حضور در جبهه‌ها، تحریض بر حضور در جبهه‌ها، کارهای اقتصادی و غیره، همیشه در صفِ مقدّم بودند. حوزه، باید این‌طور باشد. کسی که در حوزه باشد و به نظام اسلامی و احکام قرآن - که در این نظام عملی میشود - و به حکومت اسلامی - که به برکت مجاهدت مردم سرِ پا شده است - با چشمِ غیرجدّی نگاه کند، یک عنصر بیگانه است؛ هر کس میخواهد باشد. در حوزه علمیه صحیحِ شیعی، همه بخصوص طلاّب جوان، باید خود را در صفوف اوّل بدانند، که بحمدالله همیشه همین‌طور بوده است. یعنی همیشه فضلای جوان، طلاّب جوان، بزرگان حوزه و مدرّسین محترم، در صفوف مقدّم جا داشته‌اند؛ باز هم باید در صفوف مقدّم جا داشته باشند. ۷۳/۶/۲۰ @Jahade_tabeini
📆۷ شهریور ماه سال ۱۳۸۲ش 🏳شهادت مجتهدمجاهدبصیر 🏳رئیس مجلس اعلای عراق 🏳آیةالله سیدمحمدباقرحکیم 💠رهبرانقلاب ‼️دست گنهکار و پلید مزدوران استکبار، فاجعه ای بزرگ آفرید و شخصیت ارزشمندی را که در برابر اشغالگران عراق، سنگر مستحکمی بشمار میآمد، از مردم عراق گرفت و این سنگر را ویران کرد. امروز در جوار حرم ملکوتی مولای متقیان، آیت الله سیدمحمدباقر حکیم بهمراه دهها نفر از مردان و زنان با ایمانی که از زُلالِ ذکر و خشوع نماز جمعه بهره مند شده بودند شربت شهادت نوشیدند و به حریم امن رحمت و فیض خاص الهی عروج کردند. این شهید عزیز، عالم مجاهدی بود که سالهای متمادی برای احقاق حقّ ملت عراق با رژیم خبیث صدام مبارزه کرد و پس از سقوط آن مجسمه شر و فساد در مقابله با اشغالگران آمریکایی و انگلیسی همچون سدّ مستحکمی ایستاد و مبارزه دشوار را با نقشه های شوم آنان آغاز کرد و خود را برای شهادت در راه این جهاد بزرگ و پیوستن به خیل شهیدان خاندان معظم آل حکیم و دیگر شهیدان علم و فضیلت در عراق آماده کرده بود. فاجعه امروز نجف اشرف و شهادت این سیّد بزرگوار و عالم مجاهد بی شک در خدمت هدفهای آمریکا و صهیونیستهای غدار انجام یافته است. شهید آیة‌الله حکیم مظهر خواسته‌ی بحق ملتی بود که دین و استقلال و آینده کشور خود را در معرض تهدید و خانه خود را در زیر چکمه اشغالگران میبیند و میخواهد از هویت دینی و ملی خود در برابر متجاوزان دفاع کند. شهادت این سید بزرگوار مصیبت جانکاهی برای ملّت عراق و سند دیگری بر جرم اشغالگران است که ناامنی و هرج و مرج را با حضور نامشروع خود بر عراق تحمیل کرده اند. ۸۲/۶/۷ @Jahade_tabeini
📆۷ شهریور ماه سال ۱۳۳۱ش 🏳درگذشت مرجع مجاهد بصیر 🏳آیةالله‌سیدمحمدتقی‌خوانساری 💠رهبرانقلاب ‼️اینکه من مدام میگویم تاریخ را بخوانید، برای این است. اگر علما و انگیزه‌ی دینی نبود، قطعاً نهضت ملّی شدن صنعت نفت پیش نمیرفت؛ این را همه بدانند. در مقدّمه‌ی این نهضت آیت‌الله کاشانی بود. پشتیبان او مرجع تقلیدی مثل مرحوم آسیّدمحمّدتقی خوانساری در قم بود. مروّجان این فکر، یک جمعی در قم و در مشهد ما یک عالم دینی، یک منبریِ درجه‌ی یک و یک فعّال مذهبی گوینده‌ی متفکّر درجه‌ی یک بودند؛ اینها مروّجین نهضت ملّی بودند، مردم به‌خاطر دین آمدند. بعد که مرحوم کاشانی را جدا کردند، علما را طرد کردند، مذهبی‌ها را کنار گذاشتند، مصدّق شکست خورد. تا دین بود، تا عنصر ایمان دینی بود، حرکت به جلو بود؛ وقتی این عنصر از آن گرفته شد، حرکت متوقّف شد، شکست خورد، تبدیل به عکس شد. یک آمریکایی با یک چمدان اسکناس آمد در تهران و همه‌ی قضایا را به هم زد و کودتای ۲۸مرداد بوجود آمد! ۹۵/۱۰/۱۹ @Jahade_tabeini
📆۸شهریورماه سال۱۳۶۰ 🗓شهادت رجایی و باهنر 🏴انفجاردفترنخست‌وزیری 🏴توسط سازمان منافقین 🏴روز مبارزه با تروریسم 💠رهبرانقلاب ‼️لعنت خدا بر دستهای منافق و جنایتکاری که این دو عزیز را به خاک و خون کشید؛ متأسّفانه امروز برخی از سیاستهای غربی، سعی میکنند این روسیاه‌ها را تطهیر کنند، منافقین را به یک شکلی در موضع مظلومیّت نشان بدهند و برایشان فضای مظلومیّت ایجاد کنند؛ و البتّه نخواهند توانست؛ کسانی که هزاران نفر را در داخل کشور از بین بردند، از امام جماعت و امام جمعه تا کاسبِ بازاری تا جوان دانشجو تا پاسدار کمیته تا خانواده‌ای که سر افطار نشسته بودند -و دیگران و دیگران و دیگران، هزاران نفر، حالا من رقم دقیق را نمیدانم- تا رؤسای کشور مثل شهید بهشتی و آن شخصیّت‌های برجسته‌ی آن روز که به شهادت رسیدند و تا این دو بزرگوار؛ آن وقت حالا دستهای سیاسی خبیث و مغرض -چه در خارج کشور، چه دنباله‌هایشان یا دلبستگانشان در داخل کشور- میخواهند اینها را تطهیر کنند و چهره‌ی اینها را موجّه نشان بدهند و اینها را مظلوم نشان بدهند و در مقابل، خدشه به چهره‌ی مبارک و نورانی امام وارد کنند. چهره‌ی امام خدشه‌بردار نیست و البتّه مطمئنّاً ناکام بوده‌اند و خواهند بود. ۹۵/۶/۳ @Jahade_tabeini
📆۸شهریور۱۲۸۶ش/۳۱ اوت ۱۹۰۷م 🏴قرارداد۱۹۰۷درعهدمحمدعلی‌قاجار 🏴تقسیم ایران بین روس و انگلیس 💠رهبرانقلاب ‼️امروز کشور از استقلال برخوردار است و این خواسته‌ی عمومی این مردم در انقلاب بوده، یعنی واکنش ملّت ایران به دویست سال سلطه‌ی بیگانگان بر این کشور است. این را خوب است جوانهای ما، اهل فکر و تحقیق ما، مورد توجّه قرار بدهند. تا قبل از انقلاب، حدود ۲۰۰سال قدرتهای سلطه‌گر بر این کشور مسلّط بودند، حکومت قاجار با تضمینِ دولتِ تزاریِ روسیه بر سرِ پا بود؛ یعنی در جنگهای ایران و روس، در قضیّه‌ی ترکمانچای، عبّاس‌میرزای قاجاری از روس‌ها قول گرفت که حکومت در خاندان قاجار باقی بماند یعنی خاندان قاجار زیر پرچم و ضمانت روس‌ها زندگی میکردند. بعد انگلیس‌ها آمدند، رضاخان را سر کار آوردند؛ همان انگلیس‌ها محمد‌رضا را سر کار آوردند؛ بعد در ۲۸مرداد سال ۳۲ آمریکایی‌ها وارد میدان شدند و محمد‌رضا را تجدید سلطنت کردند؛ یعنی در طول این سالهای متمادی، حکومتهای ما را یا این قدرت یا آن قدرت می‌آورد و میبُرد. در یک برهه‌ای از زمان -قرارداد ۱۹۰۷- انگلیس و روس تزاری با هم توافق کردند، کشور ایران را بین خودشان تقسیم کردند؛ یک قسمت زیر سلطه‌ی انگلیس، یک قسمت زیر سلطه‌ی روس، یک قسمت کوچک هم این وسط مستقل؛ یعنی این‌جور کشور در زیر سلطه بود؛ لذا خواست عمومی ملت ایران این بود که استقلال پیدا کند. من میتوانم عرض بکنم که امروز هیچ کشوری در دنیا، ملّتی به استقلال ملت ایران ندارد! ۹۷/۱/۱ @Jahade_tabeini
📆۸ شهریور ماه سال ۱۲۸۶ 🗓قتل علی‌اصغر خان اتابک 🏳صدراعظم سه شاه قاجار 💠رهبرانقلاب ‼️خیلی از کارهای تحقیقاتی و پژوهشی درباره تاریخ ایران، تاریخ تجملاتی است، تحقیق در بعضی موارد تاریخ اصلا واجب و ضروری نیست، بعنوان مثال کسی از معاصرین آمده درباره قاتل اتابک اعظم تحقیق کرده و کتاب تاریخی بصورت سوال و جواب تهیه کرده، خب این سوال چقدر جزو نیازها و ضروریات یک ملت و یک کشور است که بیاییم تحقیق کنیم و قاتل اتابک را بیابیم؟! از این قبیل تحقیقات در تاریخ ما کم نیست البته تاریخ نگاری کاری است که میشود با انجام آن قصد قربت کرد، مورخ محقق مومن که کارش در جهت اهداف الهی است با این قصد میتواند کار کند اما تحقیقی که مورد نیاز کشور و ملت است! کتاب روشنای علم ص۴۱۶ بیانات در دیدار با پژوهشگران موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران وابسته به بنیاد مستضعفان ۷۵/۱۰/۳ @Jahade_tabeini
📆۸ شهریور ماه سال ۱۳۴۸ش 🏳فوت سیدضیاءالدین طباطبایی 🏴آخرین‌نخست‌وزیرحکومت‌قاجار 🏴شریک‌کودتای۳اسفند۱۲۹۹رضاخان 💠رهبرانقلاب ‼️حکومت رضاشاه از سلطنتش که شروع نشد، از کودتای سال ۱۲۹۹ شروع شد؛ اصلاً استبداد از آن وقت شروع شد. رضاخان بود که توانست آن استبداد قاهرِ رضاخانی را - سردار سپه بود - مثل یک میوه‌ی رسیده‌ای در دامن او (محمدرضا) بگذارد؛ والّا امکان نداشت. پس مبدأ استبداد دوم را، سال ۱۲۹۹ شمسی بگذارید. ۸۵/۲/۹ ‼️انگلیسیها رضاخان را به عنوان یک عامل دست‌نشانده بر سرِ کار آوردند تا کار مورد نظر آنها را انجام دهد. این حرفها جای انکار نیست؛ حرفی نیست که من بزنم؛ این حرفها جزو واضحات تاریخ است که هم گزارشگران نوشته‌اند و هم اسنادی که بعد از سی، چهل سال منتشر شده، گویای آن است. همین چند روز پیش در سندی از همین قبیل میخواندم که در جلسه‌ای که سید ضیاء و رضاخان و مأموران انگلیسی بودند، رضاخان گفته بود که من سیاست سرم نمیشود و وارد نیستم؛ هرچه شما دستور بدهید؛ من گوش به فرمانم! همین‌طور هم بود؛ اما لحظه‌ای که احساس کردند یک ذرّه حالت گوش به فرمانیاش متزلزل شده و گرایشی، آن هم نه به سمت استقلال حقیقی، بلکه به سمت آلمان هیتلری پیدا کرده است - طبیعتاً وقتی رضاخان به هیتلر نگاه کند، به هیجان می‌آید و لذّت می‌برد - او را کنار زدند و پسرش را بر سرِ کار آوردند. اینها جزو واقعیّات کشور است. ۸۰/۵/۱ @Jahade_tabeini
📆۸ شهریور ماه سال ۱۳۴۸ ش 🏳فوت سیدضیاءالدین طباطبایی 🏴عامل‌انگلیس،دلّال‌اراضی‌فلسطین 💠رهبرانقلاب ‼️اصل ماجرای تصرف فلسطین چیست؟ صهیونیستها تصرّفشان این‌طوری بود که اوّل با جنگ نیامدند؛ اوّل با حیله آمدند، رفتند زمینهای بزرگ فلسطین را که زارعان و کشاورزان عرب روی آنها کار میکردند و خیلی هم سرسبز و آباد بود، با قیمتهای چند برابر قیمت اصلی، از صاحبان و مالکان اصلی این زمینهای بزرگ - که در اروپا و امریکا بودند - خریدند؛ آنها هم از خدا خواستند و زمینها را به این یهودیها فروختند. البته دلاّلهایی هم داشتند که نقل کرده‌اند یکی از دلالهایشان همین «سیّدضیاء» معروف، شریک رضاخان در کودتای ۱۲۹۹ بود که از این‌جا که به فلسطین رفت، آن‌جا دلاّل خرید زمین از مسلمانان برای یهودیها و اسرائیلیها شد! زمینها را خریدند؛ زمینها که ملک اینها شد، با روشهای واقعاً بسیار خشن و همراه با سبعیّت و سنگدلی، بتدریج شروع به اخراج زارعان از این زمینها کردند. در جایی میرفتند، میزدند، میکشتند و در همین هنگام افکار عمومی دنیا را هم با دروغ و فریب به طرف خودشان جلب میکردند. ۷۸/۱۰/۱۰ @Jahade_tabeini
🗓۲۹ ماه اوت سال ۱۹۶۶ میلادی 🗓اعدام نظریه‌پرداز اسلامی مصری 🏳متفکر مجاهد، سید ابراهیم قطب 🏳مولف "مشاهد القیامة في القرآن"/۱ 💠رهبرانقلاب ‼️اعتقاد به قیامت، از اعتقاد به خداوند قابل انفکاک نیست و اصل مسأله‌ی قیامت و مسأله‌ی آخرت این است که برهان عقلی و برهان نقلی هم دارد. اما برای جزئیات و تفاصیلش ما از عقل دلیلی نداریم، و لذا بایستی نقل به ما بفهماند چه جزئیاتی در آخرت وجود خواهد داشت و قیامت چگونه است؟ این‌ها را قرآن برای ما تصویر میکند که حساب انسان چگونه انجام میگیرد؟ و اگر قرآن نگوید، عقل ما راهی برای شناخت اینها ندارد، که بهشت چه جور جائی است؟ جهنم چگونه جائی است؟ انسانها در قیامت چه وضعیتی دارند؟ انسانها در قیامت چه میکنند؟ آنها را عقل نمیتواند بفهمد اما صحنه‌های زنده‌ی آنها را قرآن بیان کرده یکی از نویسندگان معروف مصری (سید قطب) در همین زمینه‌ها دو کتاب نوشته که یکی مشاهد القیامه است، یعنی منظره‌‌های قیامت. و او میگوید: قرآن اینجا از بیان عادی فراتر رفته و صحنه‌نگاری میکند، واقعیت هم همین‌طور است! ان‌شاءالله با قرآن که یک قدری انس بگیرد، آیات قیامت خیلی آیات عجیبی است! وقتی انسانها آنها را باتدبر میخواند کانّه دارد صحنه‌ی قیامت را در مقابل چشم خودش از نزدیک مشاهده میکند و از طریق نقل میشود به این جزئیات رسید. ۷۰/۸/۱ @Jahade_tabeini
🗓۲۹ ماه اوت سال ۱۹۶۶ میلادی 🗓اعدام نظریه‌پرداز اسلامی مصری 🏳متفکرمجاهد، سید ابراهیم قطب 🏳مولف کتاب المستقبل لهذا الدین 🏳ترجمه شده توسط استادخامنه‌ای 🏳با عنوان "آینده، در قلمرو اسلام"/۲ 💠رهبرانقلاب ‼️کتاب حاضر با همه کوچکی حجم، قدمی‌بزرگ و مؤثر در راه انجام ‌این رسالت است. مؤلف عالی‌قدر و بزرگوار کوشیده است در ضمن فصول ‌این کتاب که به وضعی ابتکاری منظم شده‌اند، ابتدا ماهیت دین را آن چنانکه هست معرفی کند و پس از بیان ‌اینکه دین برنام زندگی است و شعائر و مظاهر دینی آن‌گاه ضروری و سودبخش است که نمایند واقعیات و نشان‌دهند حقایق باشد، با زبانی شیوا و جهان‌بینی خاص خود اثبات کند که سرانجام حکومت جهان در اختیار مکتب ما و «آینده، در قلمرو اسلام» خواهد بود. وی پس از بررسی اجمالی مبانی کمونیزم، مکتبی که بیش از نیم قرن است در هر گوشة جهان جمعی را به خود متوجه ساخته و بیش از یک سوم نیروهای انسانی در اختیار گرفته و برای ملت‌های عقب افتاده و محروم، همچون امیدی رؤیایی، لذتبخش و شیرین است؛ و پس از تحلیل یکی دو نمونه از برنامه‌هایی که دانشمندان غیر کمونیست برای نجات بشر از وضع نابسامان کنونی پیشنهاد می‌کنند، با دقتی درخور تحسین و با سنجشی عمیق و محققانه ثابت کرده است که ‌این برنامة کامل و وسیع خود زندگی انسانها را ـ با حفظ مزایای انسانیت ـ اداره کند اسلام است. کتاب‌های دیگر ‌این نویسند متفکر و مجاهد نیز هر کدام قدمی ‌است در راه تدوین مکتب و حربه‌ای است در برابر آنهایی که اسلام را غیر منطقی و غیر اصولی و بی‌خاصیت و بی‌تأثیر می‌پسندند. فروردین ۱۳۴۵ @Jahade_tabeini
🗓۲۹ ماه اوت سال ۱۹۶۶ میلادی 🗓اعدام نظریه‌پرداز اسلامی مصری 🏳متفکر مجاهد، سید ابراهیم قطب 🏳نویسنده الاسلام‌ومشکلات‌الحضاره 🏳ترجمه شده توسط استادخامنه‌ای 🏳باعنوان ادعا‌نامه‌ای‌علیه‌تمدن‌غرب/۳ 💠مقدمه مهم و پرمغز استادخامنه‌ای 🔷برکتاب ادعانامه‌ای علیه تمدن‌غرب؛ ‼️تمدن صنعتی غرب بدین شكل كنونی اگرچه ساخته دست انسان است، در خورد انسان نیست، فرزندی است كه از خون مادر تغذیه میكند و در مسیر خود به سوی رشد و كمال، قدم بر بناگوش و سینه آفریننده خویش میكوبد و افزایش خود را با كاستی او تأمین میكند؛ تاكنون چنین بوده و چنین رفته است. آری، آنچه این واقعیت را - واقعیت تمدن صنعتی غرب را - تحمل ناپذیر ساخته، واقعیت دیگری است و آن ناسازگاری این تمدن است با «انسان». تمدن بشری كه باید برای انسان و در راه ترقی و كمال او به كار افتد، پیوسته در اضمحلال انسان كوشیده و از «سرور موجودات زمین» برده‌ای فرمانبردار و یا - به قول نویسنده دانشمند این كتاب (سیدقطب) - تمدن صنعتی غرب از انسان یک چهارپا ساخته است و این است سند محكومیت این تمدن؛ ادعانامه‌ی هوشمندان و آگاه‌دلان بشر بر ضد این تمدن در همین یك جمله خلاصه میشود! @Jahade_tabeini
📆۲٩ ماه اوت سال ۱۹۶۶ میلادی 🗓اعدام نظریه‌پرداز اسلامی مصری 🏳متفکر مجاهد، سید ابراهیم قطب 🏳نویسنده تفسیر فی ظلال القرآن/۴ 💠رهبرانقلاب ‼️من وقتی خبر اعدام سید قطب را شنیدم، گریه کردم، و هنگام شنیدن خبر درگذشت عبدالناصر هم گریستم! دل‌بستگی ما به سیدقطب امری روشن است و نیازی به بیان علل آن نیست؛ چون این مرد به مدد قلم ادیبانه، رنج‌ها و سختی‌های عملی، و اندیشه پرفروغ قرآنی خود، اسلام را با چهره‌ای پویا و انقلابی و برخوردار از چشم‌اندازهای گسترده، به گونه‌ای معرفی کرد که در نتیجه آن، انسان مسلمان نسبت به دین خود احساس غرور و مباهات می‌کند و شأن خود را از امور بی‌ارزشی که مردمان را مشغول ساخته، بالاتر می‌یابد. همچنین در تفسیر خود، به یک زبان اسلامی پویا سخن می‌گوید که فرد مسلمان از هر مذهب که باشد، در آن عارضی با عقاید مذهبی خود نمی‌یابد. البته به استثنای بعضی چیزهایی که با اعتقاد کسانی که برای امیرالمؤمنین علی (ع) مقام عصمت قائلند، منافات دارد، از جمله یک روایت ساختگی در رابطه با علت نزول آیه تحریم خمر، البته من او را معذور می‌داشتم، زیرا او خود از کسانی است که قائل به عصمت امام - به ویژه پیش از حکم تحریم خمر - نیست. و به طور کلی، نقل این روایت مجعول، از عدم احاطه کامل او به شخصیت امیرالمؤمنین (ع) حکایت دارد. خون دلی که لعل شد ص۱۷۷ @Jahade_tabeini
🗓۲۹ ماه اوت سال ۱۹۶۶ میلادی 🗓اعدام نظریه‌پرداز اسلامی مصری 🏳متفکرمجاهد، سید ابراهیم قطب 🏳مولف خصائص التصور الاسلامی 🏳ترجمه شده توسط استادخامنه‌ای/۵ 💠رهبرانقلاب ‼️مرحوم سید قطب در یکی از کتبش حرفی دارد که من بیشتر از ۴۰سال قبل که این حرف را دیدم، دائماً در ذهن من هست. او میگوید اگر داعیان اسلام به جای نوشتن این همه کتاب و تبلیغات و سخنرانی، یک کار برای ترویج اسلام بکنند، آن کار از همه این کارها تأثیرش بیشتر است. و آن اینکه در یک جزیره‌ای دور افتاده‌ای در دنیا، یک حکومت اسلامی تشکیل بدهند؛ اثرش از هزاران کتاب و سخنرانی، در ترویج دین، بیشتر است. ما این را امتحان کردیم. نظام اسلامی وقتی تشکیل شد، فریاد اسلام وقتی از حلقوم امام، آن مرد بزرگ و بی‌نظیر خارج شد؛ کار بجائی رسید که خیلی از عربها از روی علاقه به رادیوهای ایران در آن اوائل انقلاب گوش میکردند و زبان فارسی را میآموختند، سید قطب درست گفت. از هزاران کتاب، اثر این نظامی که بر اساس اسلام به وجود آمده، بیشتر است! ۸۸/۲/۲۳ ⚠️توجه؛ 📚استاد خامنه ای علاوه بر ترجمه و نشر ۳ کتاب سیدقطب: تفسیر فی ظلال القرآن؛ الاسلام و المشکلات الحضاره (ادعانامه‌ای علیه غرب)؛ المستقبل لهذا الدین (آینده در قلمرو اسلام)، کتاب خصائص التصور الإسلامي سیدقطب را نیز درسال ۱۳۴۵ نیز ترجمه کرده اند اما متاسفانه تاکنون منتشر نشده است، گرچه این اثر با نام «ویژگی های ایدئولوژی اسلامی» توسط برادرشان، استاد سید محمد خامنه ای ترجمه شده و به چاپ رسیده است! پاورقی کتاب آینده در قلمرو اسلام ص۷ @Jahade_tabeini
🗓۲۹ ماه اوت سال ۱۹۶۶ میلادی 🗓اعدام نظریه‌پرداز اسلامی مصری 🏳متفکرمجاهد، سید ابراهیم قطب/۶ 💠رهبرانقلاب ‼️بخش مهمی از تبلیغات ضد جمهوری اسلامی ناظر به اینستکه جمهوری اسلامی در چشم ملتهای مسلمان، به صورت یک الگوی موفق درنیاید. به نظر من این نکته‌ی بسیار مهمی است که همه‌ی ما باید به آن توجه کنیم. چون وقتی الگو پیدا شد، مردم به سمت آن حرکت میکنند؛ وقتی توفیق این الگو دانسته شد، مردم تشویق میشوند. یکی از نویسنده‌های مصری در پنجاه سال قبل، شصت سال قبل در یک کتابی نوشته است که اگر ما بتوانیم یک نقطه‌ی از دنیا را با یک حکومت اسلامی اداره کنیم، از هزاران کتاب و تبلیغ برای پیشرفت اسلام این مؤثرتر است. راست میگوید. با اینکه الگوی ما از لحاظ انطباق با اسلام، آنجور که ما میخواهیم، نیست - خب، ما متأسفانه با شکل مطلوبِ تحقق اسلام خیلی فاصله داریم - اما همان اندازه‌ای که توانستیم، توفیق پیدا کردیم، اسلام را وارد جامعه و زندگیمان کردیم، آثارش را داریم مشاهده میکنیم، عزتش را میبینیم، قدرتش را میبینیم، پیشرفتش را میبینیم، استقلالش را میبینیم؛ این را مردم دارند مشاهده میکنند. پس آنها میخواهند این الگوسازی نشود؛ لذاست که سعی میکنند الگو را در چشم مخاطبان خراب کنند، یکی از کارهائی که از اول انقلاب تا حالا انجام گرفته، این است. اگر ضعفی داریم، آن ضعف را در چشمها بزرگ میکنند؛ اگر ضعفی نداریم، آن را بدروغ به ما نسبت میدهند؛ این را باید توجه داشته باشیم. یکی از کارهای اساسی دشمن در تبلیغات ضد جمهوری اسلامی، ناظر به این معناست و همه‌ی تلاش هم برای این است. ۸۹/۱۲/۱۹ @Jahade_tabeini
🗓۲۹ ماه اوت سال ۱۹۶۶ میلادی 🗓اعدام نظریه‌پرداز اسلامی مصری 🏳متفکرمجاهد، سید ابراهیم قطب/۷ 💠رهبرانقلاب ‼️واقعاً باید برای جذب جوان به مسجد برنامه‌ریزی کرد. نه اینکه ما با حضور میان‌سال و پیرمرد در مسجد مخالفیم؛ نه، مؤمنین همه باید بیایند به مسجد و استفاده کنند، امّا جوانها را باید جذب مسجد بکنیم. بعضی خیال میکنند برای اینکه جوانها را جذب کنیم به مسجد، وسایل سرگرمی فراهم بکنیم؛ مثل همان جریانی که یک کلیسایی در آمریکا انجام میداد که آن نویسنده مصری میگوید رفتم دیدم که پای این کلیسا یک برنامه‌ای زده‌اند که مثلا امشب از ساعت فلان در سالن کنار کلیسا این برنامه‌ها هست: برنامه‌ی رقص است و آواز است و یک شام سبکی است و اُنس هست و مانند اینها. میگفت حسّاس شدم، رفتم دیدم بله کنار سالن کلیسا یک کاباره؛ دخترها، پسرها، مردها، میان‌سال‌ها می‌آیند تماشا میکنند؛ دختر و پسرها هم میدان‌دارند. موسیقی هست، رقص هست، آواز هست، آخر سر هم کشیش آمد و چراغها را یک خرده‌ای کم کرد تا یک خرده کم نور بشود و فضا خاص شود، میگفت رفتم بیرون؛ فردا برگشتم آمدم آن کشیش را در کلیسا پیدا کردم‌؛ گفتم من دیشب در این جلسه‌ی شما بودم، آخر معنای این چیست؟ ایشان گفت: ای آقا، میخواهیم جوانها را جذب کنیم! جوانها را میخواهیم جذب کنیم‌! اگر بنا است با رقص و آواز و موسیقی و امثال اینها جوان جذب بشود، خب بروند همان کاباره، چرا بیاید اینجا؟ راه جذب جوانها تصرّف دل جوان است وَالّا حالا یک وسیله‌ی بازی هم آنجا فراهم کردیم، گذاشتیم، خب اگر بنا است برای بازی بیاید، برود در باشگاه بازی کند. ۹۵/۵/۳۱ @Jahade_tabeini
🗓۲۹ ماه اوت سال ۱۹۶۶ میلادی 🗓اعدام نظریه‌پرداز اسلامی مصری 🏳رهبر جمعیت اخوان المسلمین مصر 🏳متفکرمجاهد، سید ابراهیم قطب/۸ 💠رهبرانقلاب ‼️من قبل از انقلاب مدتی در مشهد سخنرانی داشتم جوانان بسیاری برای گوش دادن به سخنرانی من می‌آمدند. این سخنرانیها بعد از نماز مغرب و عشاء بود. (درپی مبحث ولایت کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن) خبر میدادند که فلانی گرایش سنّی پیدا کرده است! بعد دیدند این کم است؛ گفتند این گرایش وهابی پیدا کرده است، این اخبار به گوش من می‌رسید. آدمهای مغرضی نبودند، بلکه جاهل بودند. عده‌ای از من میخواستند که برخوردی داشته باشم. من در سخنرانی میگفتم: وقت ندارم و نمیخواهم به این منازعات بپردازم. پرداختن به منازعاتِ سخنانی از این قبیل که شما سنی شده‌ای؛ شیعه نیستی و من هم بخواهم شیعه بودن خود را اثبات کنم، بیهوده است؛ مهم نبود عده‌ای شیعه بودن مرا باور کنند یا نکنند. من کار دیگری داشتم؛ کاری که همه عشق و زندگی مرا تشکیل میداد. میخواستم معارف عمیق اسلامی را به نسلی که در اختيار و در دسترس من بود منتقل کنم و این کار مؤثر واقع شد. همین کارها بود که ذره ذره جمع شد و در سراسر کشور، گفتمانی انقلابی به وجود آورد! کتاب مسجد رهبری ص۲۵۶ دیدار با علمای اهل سنت ۸۱/۱۲/۶ 📸طرح جلد چاپ اول کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن؛ چاپ ۱۳۵۴ @Jahade_tabeini
📆۹ شهریورسال۱۳۲۶ 🏳فوت حسین پیرنیا 🏳موتمن الملک قاجار/۱ 💠رهبرانقلاب ‼️من بارها گفته ام که تاریخ مشروطه را مطالعه کنید، عبرتهای خیلی عجیبی در تاریخ مشروطیت هست. اصلا علت اصلی اینکه جریان عدالت خواهی اسلامی به جریان مشروطه انگلیسی و مجلس شورای اسلامی به مجلس شورای ملی تبدیل شد، حضور یک عده روشنفکران وابسته به غرب بود. البته همه آنها خائن نبودند من این را به روشنی میتوانم ادعا کنم که همه خائن نبودند. اما خیلی از آنها غافل بودند، خیلی از آنها فریب خورده و خیلی ها اسیر هوی و هوس بودند. شما در بين رجال سیاسی آن روز ببینید؛ اول کسی که کلمه مشروطه را به کار برده غیر از آن انجمن ها و مجامع پایین و پنهان و از رجال سیاسی ای بود که نفوذ داشت و توانست کاری بکند، «میرزا نصرالله نائینی» بود؛ یعنی مشیرالدوله بعدی که اول مشروطه وزیر خارجه بود و بعد نخست وزیر شد. میرزا نصرالله نائینی پدر دو نفر روشنفکر است؛ «حسن مشیرالدوله» پیرنیای بعدی و «حسین مؤتمن الملک» که رئیس مجلس بود. البته این دو نفر، آدمهای خائنی نبودند؛ نه حسن مشیرالدوله خائن بود، نه حسین مؤتمن الملک. حسین مؤتمن الملک همان کسی است که در زمان نمایندگی «مدرس»، رئیس مجلس بود و رئیس مقتدری بود؛ حتی با رضاخان هم برخورد مختصری در برهه ای از زمان داشت. اما این دو نفر، روشنفکرهای غرب زده، یعنی اسیر تفکرات غربی بودند. ۷۸/۱۲/۲۳ @Jahade_tabeini
📆۹ شهریورسال۱۳۲۶ 🏳فوت حسین پیرنیا 🏳موتمن الملک قاجار/۲ 💠رهبرانقلاب ‼️رضاخان که آمد، مجلس و قانون و قانونگذاری و مانند اینها همه دود شد رفت هوا؛ امّا قبل از آمدن رضاخان -که خب مسئله‌ی قانونگذاری و مجلس و مجلس شورا است و تازه هم مشروطیّت سرِکار آمده بود؛ ظاهراً در دوره‌ی دوّم یا سوّم مجلس؛ بالاخره قبل از قدرت گرفتن رضاخان- رئیس مجلس مؤتمن‌الملک بود که از رجال خوشنامِ زمان قاجار است، برادر مؤتمن‌الملک، نخست‌وزیر بود که مشیرالدّوله است. او هم اتّفاقاً از رجال خوشنام است؛ یعنی این دو برادر جزو رجال نسبتاً خوشنام دوره‌ی قاجار و اوّل پهلوی هستند. پس برادر بزرگ‌تر که مشیرالدّوله بود، رئیس دولت بود، نخست‌وزیر بود؛ مؤتمن‌الملک -برادر کوچک‌تر- رئیس مجلس بود. رئیس دولت -نخست‌وزیر- از مجلس وقت گرفت که بیاید آنجا یک گزارشی بدهد؛ مثلاً ساعت هشت صبح یک سخنرانی بکند. ساعت هشت صبح شد، مشیرالدّوله نرسید؛ مؤتمن‌الملک به ساعتش نگاه کرد، دید پنج‌دقیقه از هشت گذشت، گفت نخست‌وزیر را دیگر راه ندهید؛ نخست‌وزیر را راه ندهید؛ پنج‌دقیقه بعد مشیرالدّوله رسید به مجلس، راهش ندادند! این‌جور است. نخست‌وزیر پنج‌دقیقه از وقت معیّن تأخیر کرده، رئیس مجلس که برادرش بود -برادر کوچک‌ترش هم بود- راهش نداد؛ این یعنی اقتدار مجلس، هیبت مجلس این است؛ این را باید حفظ کنید. این دست خود شما است و شما میتوانید این کار را بکنید. ۹۵/۳/۱۶ 📸رضاخان، حسین پیرنیا @Jahade_tabeini
📆۹ شهریور ماه سال ۱۳۵۷ 🏳ربوده شدن امام موسی صدر 💠رهبرانقلاب ‼️لازم است من اشاره بکنم به عزیز گمشده مسلمانان جنوب لبنان یعنی امام موسی صدر که به وسیله ایادی دشمن بزرگ و امپریالیست‌ها و عمال و مزدورانشان ربوده شده است. پروردگارا! به حرمت محمد و آل محمد، این فرزند خلف اسلام و این مرد رزمنده مسلمان را به سلامت به اهلش برگردان! ۵۹/۵/۱۷ ‼️وحدت و هویت بخشیدن به شیعه‌ی لبنان و ایجاد هم‌زیستی و احترام متقابل میان پیروان ادیان و طوائف سیاسی در آن کشور از سویی و صراحت در معرفی رژیم غاصب صهیونیست به‌عنوان «شرّ مطلق» و اعلام حرمت همکاری با آن از سوی دیگر و بالاخره ابراز ارادت و صمیمت نسبت به رهبر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، چه در عرصه‌ی فرهنگی و نوشتاری و چه با همکاری با عناصر مبارز ایرانی در مدتی طولانی، از این عالم بزرگوار که فرزند حوزه‌ی علمیه‌ی قم و بازمانده‌ی یکی از خاندان‌های بزرگ علمی در جهان تشیع است، شخصیتی همه‌جانبه پدید آورده بود و چنین بود که امام راحل بزرگوار ما دلبستگی و تکریم خود به این شخصیت معزّز را از اوائل پیروزی انقلاب با بیانات گوناگون ابراز داشتند. یقیناً محروم شدن صحنه‌ی لبنان از حضور چنین عنصر ممتاز و ارزشمندی، یک خسارت بزرگ بوده و هست که متأسفانه عکس‌العمل مناسب خود را از سوی مدعیان طرفداری از حقوق بشر دریافت نکرده و امیدواریم بیخبری‌ها در این قضیه با همت صاحبان همت و مسؤولیت، پایان یابد! ۷۸/۳/۸ @Jahade_tabeini
📆۹ شهریوروماه سال ۱۳۸۰ش 🗓رحلت مرجع مجاهد انقلابی 🏳عضو مجلس خبرگان رهبری 🏳آیةالله‌اسماعیل‌صالحی‌مازندرانی 💠رهبرانقلاب ‼️درگذشت‌ عالم‌ و فقیه‌ بزرگوار آیه‌الله‌ آقای صالحی مازندرانی را به‌ حوزه‌ی علمیه‌ی قم‌ و مراجع‌ و علمای اعلام‌ آن‌، همچنین‌ به‌ مردم‌ شریف‌ و انقلابی مازندران‌ و بخصوص‌ به‌ بازماندگان‌ و فرزندان‌ مکرم‌ آن‌ مرحوم‌ تسلیت‌ عرض‌ میکنم‌. این‌ عالم‌ جلیل‌ از جمله‌ی ذخائر حوزه‌ی علمیه‌ و از حامیان‌ و مدافعان‌ صادق‌ و صمیمی انقلاب‌، چه‌ در دوران‌ اختناق‌ و چه‌ پس‌ از آن‌ محسوب‌ میشدند و فقدان‌ ایشان‌ برای کسانی که‌ از خرمن‌ دانش‌ وی بهره‌ میبردند و نیز برای دوستان‌ و ارادتمندان‌ ایشان‌ موجب‌ خسارت‌ و مایه‌ی تأسف‌ و تأثر است‌. از خداوند متعال‌ علو درجات‌ ایشان‌ و صبوری و اجر برای بازماندگان‌ محترمشان‌ مسئلت‌ مینمایم‌. ۸۰/۶/۱۱ @Jahade_tabeini