هدایت شده از مدرسه مضمار ؛ تشکیلات اسلامی
🎙 #میدان_تشکیلات
◀️ ۱۰ گام برای راهاندازی تشکیلات
🔰 #دکتر_حمیدرضا_محمدی
🌐دریافت کلیه فایلها در صفحه ی مضمار🌐
https://b2n.ir/d34486
💢 مقدمه ( توضیح روند کلی مباحث)
http://bayanbox.ir/info/1612709070871454603/Meidan-Tashkilat-0-Moqadameh
💢 میدان تشکیلات - جلسه اول
http://bayanbox.ir/info/4299974832309639138/Meidan-Tashkilat-1
💢 میدان تشکیلات - جلسه دوم
http://bayanbox.ir/info/3834331466930703536/Meidan-Tashkilat-2
💢 میدان تشکیلات - جلسه سوم
http://bayanbox.ir/info/3259314930523815319/Meidan-Tashkilat-3
💢 میدان تشکیلات - جلسه چهارم
http://bayanbox.ir/info/2103334765822880355/Meidan-Tashkilat-4
💢 میدان تشکیلات - جلسه پنجم
http://bayanbox.ir/info/4532422964643372501/Meidan-Tashkilat-5
💢 میدان تشکیلات - جلسه ششم
http://bayanbox.ir/info/9092054640454143346/Meidan-Tashkilat-6
💢 میدان تشکیلات - جلسه هفتم
http://bayanbox.ir/info/5151727533113361678/Meidan-Tashkilat-7
💢 میدان تشکیلات - جلسه هشتم
http://bayanbox.ir/info/5906367242300431742/Meidan-Tashkilat-8
💢 میدان تشکیلات - جلسه نهم
http://bayanbox.ir/info/5908888077068282623/Meidan-Tashkilat-9
💢 میدان تشکیلات - جلسه دهم
http://bayanbox.ir/info/5705933923013214503/Meidan-Tashkilat-10
🗂 تشکیلات اسلامی مِضمار
🔰 مبانیِ تخصصی تربیت تشکیلاتی
📱http://eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
32.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
*پیش ثبت نام هنرستان صدا و سیما*
💠هنرستان صدا و سیما💠
(وابسته به رسانه ملی🇮🇷)
🔸با هدف تربیت آینده سازانی *هنرمند* ، *متعهد* و *انقلابی* در مقطع دوم متوسطه:
💻 *پویانمایی(انیمیشن)*
و 🎥 *تولید برنامه تلویزیونی*
🔸از بین دانش آموزان مستعد، هنرجو میپذیرد.
🔸جهت پیش ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به سایت هنرستان
🌐 https://art.iribu.ac.ir
مراجعه نمائید.
@Javaaneh_ir
✴️ اهمیت «تشکیلات سازی» در بررسی نقش عباس بن علی (ع)
📌چکیده: ابوالفضل ایفاگر نقشی است که در «داستان عباس» نمودار میشود. نقشی که در هر سازمان و نظام و نهاد و تشکیلاتی حیاتی و لازم است. شخصیت حضرت عباس در کربلا تنها یک «شخص» نیست، بلکه یک «نقش» است.
🔅حتی اگر حسین هم باشی بهعنوان رهبر در آن جایگاه محتاج عباس هستی!
عباس کیست و نقشش چیست که نظامِ، بی او فروخواهد ریخت؟ (ترجمۀ جملۀ امام به او: اگر بروی، سپاهم از هم خواهد پاشید:
«اِذَا مَضَیتَ تَفَرّقَ عَسکَری»
🔺عباس نقشی دارد که حتی حسین علیهالسلام هم نمیتواند انجام دهد، پس در نبود او کربلا دچار اختلال میشود و نه تنها سپاه حسین، بلکه حتی خودِ حسین هم بی او فرو خواهد ریخت. نقش حسین با عباس تمام میشود و الا قامتش خواهد شکست.
برای فهم نقش عباس باید وظایف او مورد بررسی قرار گیرد. عباس دارای نقشی است که امام از آن بهعنوان «عامل انسجام گروه» نام میبرد و محصول خود را در نظام سپاه نشان میدهد. چنان که در نبودش سپاه از هم میپاشد: «تَفَرَّقَ عَسکَری»؛ عباس به منزلۀ «نخ تسبیح» برای دانههای افراد سپاه است.
سؤال بعد آن است که این انسجام چگونه انجام میپذیرد؟
🔺برای فهم این نقش کلیدی، بررسی یک نقش کلیدی دیگر در کنار این نقش مهم مینماید که امام در فقدان او نیز میشکند و آن شخصیت حبیببنمظاهر است.
شاید با توجه به این دو شخصیت، پاسخ به سؤال، قدری راحتتر شود، چه خصوصیت مشترکی در این دو شخصیت است که قوامِ قامت نقش رهبرند و نبودشان عامل فرو ریختن نظام و سازماندهی خواهد شد؟ (تعبیر «انکسار» در مورد امام حسین در مقاتل بعد از شهادت این دو شخصیت آمده است: «لَمّا وَقَعَ حَبیب عَلَی الاَرض بَانَ الاِنکِسار...، اَلاَنَ اِنکَسَرَ ظَهری»...)
------------------------
#حجت_الاسلام_علوی
#جوانهها🌱
@Javaaneh_ir
#اسوه_های_تشکیلات
تنها یک نفر مسئول کیفیت زندگی شماست و آن شخص خود شمایید واگر می خواهید موفق شوید، باید مسئولیت تجارب صددرصد زندگی خود را بپذیرید سال هاست یاد گرفته ایم دیگران را برای شکست هایمان سرزنش کنیم! هر چیزی غیر از خودمان...
#شهید_عباس_دانشگر
🌱@Javaaneh_ir
🔴 گزینش و ارزیابی دائمی معلمان برای جلوگیری از تربیت هنجارشکن
🔻در فتنه اخیر و به طور کلی در سال های گذشته مشاهده کرده ایم که برخی از معلمان موجب ایجاد انحراف #فکری و #عملی در دانش آموزان شدند. زیرا خودشان دارای تفکرات مسموم و رفتارهای هنجارشکن بوده اند.
🔻از طرفی، مقام معظم رهبری اخیراً فرمودند:
" کاری که معلّم بر عهده گرفته ــ معلّم متعهّد ــ به نظر من مهمترین کار در کشور است؛ یعنی تربیت و تعلیم نونهالان کشور، یعنی ساختن آیندهی کشور. معلّم در واقع معمار آیندهی کشور است. امروز شما دارید فردای کشور را میسازید. اگر بتوانید انسان آگاه، عالم، اهل فکر کردن، متفکّر، اهل منطق، باایمان، بااراده، متشرّع، پایبند به اخلاق اسلامی، پایبند به تعهّدات ملّی تربیت کنید، بزرگترین خدمت به کشور انجام گرفته؛ یعنی واقعاً هیچ خدمت دیگری قابل مقایسهی با این نیست. "
🔻همچنین ایشان در مورد گزینش معلمان نیز فرمودند:
" شایستگیهای حرفهای معلّم و شایستگیهای عمومی معلّم هم در طول خدمت بایستی رصد بشود؛ یعنی صرفاً [رصدِ] اوّلِ کار اهمّیّت ندارد؛ #اوّلِ کار اهمّیّت دارد، لکن #ادامه هم اهمّیّت دارد. و راهش این است که ضوابط گزینش کمرنگ نشود؛ خب یک مقداری سختیهایی دارد، گزینشهای در چهارچوب ضوابط یک مقدار سخت است، [امّا] نگذارند این سختی موجب بشود که این ضوابط کمرنگ بشود. "
https://khl.ink/f/52723
⏪ بنابراین، از موضوعات ضروری که باید آموزش و پرورش نست به آن همیشه دغدغه داشته باشد، گزینش معلمان متعهد و با تقواست. این گزینش و ارزیابی باید به صورت مستمر و پس از استخدام هم صورت بگیرد.
زیرا چه بسا برخی افراد پس از مدتی از مسیر قبلی خود برگردند و یا حتی در گزینش آنها خطایی صورت گیرد.
🌱 @Javaaneh_ir
💠 #حجاب
یعنی همین دقتِ در برخورد؛
که آلوده نشوی و آلوده نسازی؛
که اسیر نشوی و اسیر ننمایی....
📚نامه های بلوغ - استاد صفایی حائری
#جوانهها🌱
@Javaaneh_ir
💠 #اخلاق_تشکیلاتی
🔅تهذیب نفس، شالوده مبارزه است
🔺️کسی که لب رودخانه جای پایش را محکم نکرده باشد و بخواهد غریقی را نجات بدهد، خودش هم غرق میشود.
در انسان نیز مهم این است که اول، درون خودش را اصلاح کند و شالوده کار را از آنجا بگذارد.
اگر مبارزات انسان بر اساس تهذیب نباشد، نتیجه ای نخواهد داشت؛
مثل اینکه بخواهند ساختمان چند طبقهای را بدون شالوده بالا ببرند.
کسی که مبارزاتش بر اساس تهذیب نفس و خودسازی آغاز نشده، توفیق پیدا نمیکند.
ممکن است در ابتدا چند متری ساختمان را بالا بیاورند، اما همین که قدری بالا رفت، فرو میریزد.
این بنیان باید ((بنیان مرصوص)) بشود.
✍️ آیتالله حائری شیرازی
📚کتاب تمثیلات سیاسی اجتماعی/ج ۱/ص۱۱۹
#جوانهها🌱
@Javaaneh_ir
💠 #ریشهها
حرکت هایی که نسنجیده باشند ، در انسان باروری نمیآورد و علامت آن هم این است که یا مغرور عمل مان می شویم و یا خسته از عمل!
اگر مارا بکوبند خستهایم و اگر تشویق مان کنند، مغروریم..
ولی اگر ریشهها در ما پا گرفته باشد ، نه در تشویقها غروری میآید و نه در ضربهها خستگی ؛ که مدام باروری دارد..
#عینصاد_کتابحرکت
#جوانهها🌱
@Javaaneh_ir
◼️ امام صادق(ع) مرد علم و دانش، مرد مبارزه، مرد تشکیلات
امام صادق(ع) مرد تشکیلات بود و تشکیلات عظیمی از مؤمنان خود از طرفداران جریان حکومت علوی در سراسر عالم اسلام از اقصای خراسان و ماوراءالنهر تا شمال آفریقا به وجود آورده بود. تشکیلات یعنی چه؟ یعنی این که وقتی امام صادق(ع) اراده میکند آن چه را که او میخواهد بدانند، نمایندگان او در سراسر آفاق عالم اسلام به مردم میگویند تا بدانند. یعنی از همه جا وجوهات و بودجه برای ادارهی مبارزهی سیاسی عظیم آل علی جمع کنند. یعنی وکلا و نمایندگان او در همهی شهرها باشند که پیروان امام صادق(ع) به آنها مراجعه کنند و تکلیف دینی و همچنین تکلیف سیاسی خود را از آن حضرت بپرسند.
تکلیف سیاسی هم مثل تکلیف دینی واجبالاجرا است. امام صادق(ع) یک چنین تشکیلات عظیمی را به وجود آورده بود و با این تشکیلات و به کمک مردمی که در این تشکیلات بودند با دستگاه بنی امیه مبارزه میکرد.
امام خامنه ای ۱۴/۶/۱۳۵۹
🏴شهادتامامجعفرصادق (ع) تسلیت باد.
@Javaaneh_ir