﷽؛
#امامصادق علیهالسلام مىفرماید :
پدرم #حضرتامامباقر علیهالسلام به #من فرمود :
#پسرم !
در #دههنخست از #ماهذىالحجّه ، هر شب میان نماز مغرب و عشاء این #دورکعت نماز را ترک مکن :
در هر رکعت سوره حمد و سوره قل هو الله را مى خوانى ، پس از آن این آیه (آیه 142 سوره اعراف) را مىخوانى :
وَ واعَدْنا مُوسى ثَلاثینَ لَیْلَةً ، وَ أَتْمَمْناها بَعَشْر ، فَتَمَّ میقاتُ رَبِّهِ
و ما با موسى سى شب وعده گذاشتیم سپس آن را با ده شب دیگر تکمیل نمودیم به این ترتیب میعاد پروردگارش (با او)
أَرْبَعینَ لَیْلَةً ، وَ قالَ مُوسى لاَِخیهِ هارُونَ اخْلُفْنى فى قَوْمى ، وَ أَصْلِـحْ
چهل شب تمام شد و موسى به برادرش هارون گفت : جانشین من در میان قومم باش و (آنها را) اصلاح کن
وَلا تَتَّبِعْ سَبیـلَ الْمُفْسِـدینَ .
و از روش مفسدان پیروى منما .
اگر چنین کنى ، در ثواب حاجیان ، و اعمال حجّ آنها شریک مى شوى .
#اقبالصفحه317
@Javanmardi_langarudi
❄️ کارشناس احکام و مسائل شرعی حجت الاسلام والمسلمین سید شمس الدین جوانمردی لنگرودی ❄️
﷽؛
#حضرتاستادانصاریان
" ملاک ازدواج چهره و بدن نیست بلکه باید ازدواج در چارچوب ارزشها باشد تا در این رهگذر ، مرد بتواند مادری نیک برای فرزندان خود انتخاب کند ".
﷽؛
#حضرتامامصادق علیه السلام
" دو رکعت نمازی که فرد متأهل می خواند از هفتاد رکعت نماز شخص مجرد برتر است ".
✅ حکم عمل جراحی تغییر جنسیت
📝 سؤال : برخی از افراد در ظاهر مذکر هستند ولی از جهات روحی و روانی ویژگیهای جنس مونّث را دارند و تمایلات جنسی زنانه در آنان بهطور کامل وجود دارد و اگر مبادرت به تغییر جنسیت نکنند به فساد می افتند. آیا معالجه آنان از طریق انجام عمل جراحی جایز است؟
📖 جواب : عمل جرّاحی مذکور برای کشف و آشکار کردن واقعیت جنسی آنان اشکال ندارد، به شرطی که این کار مستلزم فعل حرام و ترتّب مفسده ای نباشد.
#حضرت_آیت_الله_العظمی_امام_خامنه_ای
﷽؛
#امامصادق علیهالسلام فرمود :
" هر کس در خواندن سوره فجر مداومت داشته باشد ، با امام حسین علیه السلام در درجه اش در بهشت خواهد بود ".
(تأویل الآیات الظاهرة فی فضائل العترة الطاهرة ، علی استرآبادی ، تصحیح حسین استاد ولی ، مؤسسة النشر الإسلامی قم ، 1409 ق)
﷽؛
💎 از امام صادق (علیه السلام) روایت کرده اند که :
" اقرءوا سورة الفجر فی فرائضکم و نوافلکم ، فإنها سورة الحسین بن علی "
" سورهٔ فجر را در نمازهای واجب و مستحبتان بخوانید ، زیرا این سوره ، سوره حسین بن علی (علیهما السلام) است ".
💎 یکی از حاضران (ابو اسامه) پس از بیان امام صادق (علیه السلام) عرض کرد :
چگونه این سوره ، سوره امام حسین (علیه السلام) شده است ؟
حضرت فرمود : مگر این بخش از آیه و کلام خداوند را نشنیده اید که می فرماید :
" یا أیتها النفس المطمئنة ارجعی إلی ربک راضیة مرضیة فادخلی فی عبادی و ادخلی جنتی "
این آیه درباره حسین بن علی علیهماالسّلام است ؛ چرا که آن بزرگوار صاحب نفس مطمئنه بود و از خدا راضی بود و خدا نیز از او راضی بود ، و یاران آن بزرگوار از خاندان محمد (صلی الله و علیه و آله) از خداوند راضی بودند و خداوند نیز از آن ها راضی بود ، و این سوره فقط درباره حسین بن علی و شیعیان او و شیعیان آل محمد (صلی الله و علیه و آله) می باشد ".
#البرهانفیتفسیرالقرآن ، بحرانی، هاشم بن سلیمان، ج 5، ص: 658
@Javanmardi_langarudi
🌐 کارشناس احکام و مسائل شرعی حجت الاسلام والمسلمین سیدشمس الدین جوانمردی لنگرودی از قم المقدسه 🌐
#بسیار_ويژه_خواندنی
📛 پرهيز از لقمه حرام
🍃 روزى هارون به وسيله غلام مخصوصش از غذاى ويژه خود براى بهلول فرستاد ، غلام غذا را نزد بهلول گذاشت ، بهلول گفت : من از اين غذا نمى خورم آن را نزد سگهاى پشت حمام ببر ، غلام به شدت عصبانى شد و فرياد زد : احمق اين غذا غذاى مخصوص هارون است ، من اگر آن را نزد هر يك از امناى دولت و وزراى حكومت مي بردم به من جايزه و صله مى داد ، تو آن را رد كرده گستاخى هم مى كنى ! بهلول گفت : آهسته سخن بگو كه اگر سگها هم بفهمند اين غذاى خليفه است از آن نخواهند خورد !
✍ مجمع النورين 77
@Javanmardi_langarudi
﷽؛
" اگر آسمان ها و زمين ، راه را بر بنده اى ببندند و او تقواى الهى پيشه كند ، خداوند حتماً راه گشایشی برای او فراهم خواهد کرد و از جایی که گمان ندارد روزی اش خواهد داد ".
#امام_علے_علیه_السلام
﷽؛
" همراه داشتن سنگ عقیق ، موجب حفاظت و پناه از خطرات است ".
#امام_رضا_علیه_السلام
#احتکار
🌷 حضرت امیرالمؤمنین علی علیهالسلام :
« أيُّما رجُلٍ اشْتَرى طَعاما فكَبسَهُ أربَعينَ صَباحا يُريدُ بهِ غَلاءَ المُسلِمينَ ، ثُمَّ باعَهُ فتَصدّقَ بثَمنِهِ لَم يَكُنْ كَفّارَةً لِما صَنَعَ »
" هركس مواد غذايى بخرد و براى اين كه آن را به مسلمانان ، گران بفروشد چهل روز انبار كند و پس از چهل روز آن را بفروشد و همه درآمد آن را هم صدقه بدهد ، كفاره گناه او نخواهد شد .
📚 أمالی(طوسی) ص 676