eitaa logo
استاد فیاض بخش
15.1هزار دنبال‌کننده
366 عکس
207 ویدیو
34 فایل
🔹پاسخ به سوالات: @JelvehnoorAdmin 🔹ادمین موسسه و امور کلاس‌ها: @JelvehAdmin 🔸بخش فروش: @JelvehAdmin ▫️سایت موسسه جلوه نور علوی: www.jelveh.org ▫️تلگرام: https://t.me/Jelvehnooralavi ▫️بله: https://ble.ir/Jelvehnooralavi
مشاهده در ایتا
دانلود
استاد فیاض بخش
📹 ببینید| نگو لعنت بر شیطان؛ بگو لعنت بر خودم...! استاد فیاض‌بخش 🔹 امیرالمؤمنین(ع) می‌فرماید: «النّ
🔹 امیرالمؤمنین(ع) می‌فرماید: «النّاسُ أبناءُ الدنيا، و الوَلَدُ مطبوعٌ عَلى حُبِّ اُمِّهِ» مردم فرزندان دنیا هستند و با مادر دنیا انس دارند. بنابراین ایشان ذاتاً دنیا را دوست دارند. 🔹 از اینجا معلوم می‌شود که ریشه رذایل، فسادها و رفتن مردم به سوی افعال ضداخلاقی، حیوانیت انسان است. از آنجا که انسان دنیاگراست، دست به فساد می‌زند تا دنیای بیشتری داشته باشد، همین دنیاگرایی است که باعث می‌شود هروقت احساس بی‌نیازی می‌کند طغیان کند و به حقوق دیگران تجاوز نماید. 🔹 این دنیاگرایی از چه سرچشمه می‌گیرد؟ از نفس اماره انسان. پس از اینجا معلوم می‌شود که ریشه رذایل اخلاقی انسان شیطان نیست، بلکه نفس اماره خود اوست. 🔹 شیطان مثل میکروب می‌ماند که هرجا بستر خوبی برای رشد و نمو پیدا ‌کند، بلافاصله می‌آید و آنجا می‌نشیند؛ به محض اینکه کسی را می‌بیند که نفس اماره قوی و فربهی دارد، به سراغش می‌رود و اغواگری می‌کند. 🔹 بنابراین سررشته مشکلات از نفس اماره است؛ شیطان فقط وعده می‌دهد و دعوت می‌کند: «وَمَا كَانَ لِيَ عَلَيْكُمْ مِنْ سُلْطَانٍ إِلَّا أَنْ دَعَوْتُكُمْ فَاسْتَجَبْتُمْ لِي فَلَا تَلُومُونِي وَلُومُوا أَنْفُسَكُمْ‏» (ابراهیم، 22)؛ شیطان می‌گوید که من فقط شما را دعوت کردم، اجبارتان که نکردم! 🔹 حال اگر نظام تربیتی باشد که ما بتوانیم با دستورات آن نفس اماره خویش را کاملا تحت کنترل دربیاوریم، دیگر نیازی نیست که برای رام کردنش پیوسته مجبور باشیم تهدید عذاب جهنم و وعده نعیم بهشت را ارائه کنیم. 🔹 بلکه این نفس خود به خود به سراغ عصیان الهی نمی‌رود و اگر کار بد نکند یعنی کار خوب می‌کند. 🔹 اگر ما بتوانیم نفس اماره را کنترل کنیم، با یک تیر دو هدف زده‌ایم: اول: رذایل اخلاقی‌مان را کنترل کرده‌ایم. دوم: بستر اغوای شیطان را پاک کرده‌ایم و او با اینکه می‌خواهد ما را اغوا کند اما دیگر نمی‌تواند. 🔹 شیطان امید و آرزویش بود که امیرالموًمنین را منحرف کند و یا رسول اکرم(ص) را نیز اغوا کند، ولی وقتی دیگر نفس اماره‌ای در میان نباشد، چه ماده فسادی در درون ایشان پیدا کند تا بتواند آنجا را فاسد کند؟! 🔹 این آیه شریفه شاهد خوبی است برای مطلب ما: بعد از اینکه شیطان شروع می‌کند به تهدید کردن: «قالَ فَبِعِزَّتِكَ لَأُغْوِيَنَّهُمْ أَجْمَعينَ» و همین‌طور در مقابل خداوند برای انسان نقشه می‌کشد که من اجازه نمی‌دهم حتی یک نفر از بنده‌هایت در مسیر صراط مستقیم باشند، خودش ابراز عجز می‌کند که من بر بندگان مخلَصت دسترسی ندارم: «إِلاَّ عِبادَكَ مِنْهُمُ الْمُخْلَصينَ» (ص، 83)؛ چرا؟ چون بنده مخلص نفس اماره ندارد و بستری برای اینکه شیطان بتواند نفوذ کند ندارد. لذا خود پروردگار هم می‌گوید هر کاری می‌خواهی بکن و با همه توانت حمله کن، اما بدان آن دسته از بندگانی که گرفتار نفس اماره هستند به دنبال تو راه می‌افتند. 🔹 عزیزان من! ما فرافکنی نکنیم، نگوییم بر شیطان لعنت، بگوییم بر خودم لعنت! ☑️ کانال جلوه نور علوی 🆔‌‌‌‌‌‌@jelvehnooralavi
📚 محصولات انتشارات فیض‌فرزان را از نمایشگاه مجازی کتاب تهران با شرایط ویژه خریداری نمایید: https://b2n.ir/Ketab.ir 👈 ۲۰ درصد تخفیف و ارسال رایگان 🔹 آثار حاضر در نمایشگاه: ▫️مجموعه ۵ جلدی ادب حضور ▫️ولایت و امامت (ج۴ و ۵ و ۶) ▫️درآمدی بر مکتب علامه(ره) ▫️کهکشان نیستی 📆 سوم تا دهم بهمن ماه 📽 فیلم آموزشی نحوه ثبت نام و دریافت یارانه خرید کتاب برای طلاب و دانشجویان: https://www.aparat.com/v/J5qtE ☑️ کانال جلوه نور علوی @jelvehnooralavi
📍همزمان با برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب، کلیه محصولات موسسه جلوه نور علوی با شرایط ویژه عرضه می‌گردد. https://www.zibagift.com/eshop/list/1044/ 👈 ۲۰درصد تخفیف و ارسال رایگان ▫️شهید (رهیافتی به راز و رمز مقام شهادت) ▫️ در محضر ارباب معرفت ▫️آداب المریدین ▫️دوره ۵جلدی ادب حضور ▫️درآمدی بر مکتب علامه ▫️دوره ۶ جلدی ولایت و امامت از منظر عقل و نقل ▫️تفسیر واژگان قرآن کریم 📆 سوم تا دهم بهمن ماه ☑️ کانال جلوه نور علوی @jelvehnooralavi
🌷شهادت؛ پیشنهادی برای زندگی به بهانه انتشار کتاب شهید، اثر استاد محمدتقی فیاض‌بخش روزنامه فرهیختگان، ۲۱ دیماه ۱۴۰۰ ✍ حمیدرضا میررکنی بنادکی بخش اول از سه قسمت ۱- ما ایرانیان دقایق و ساعات زیادی را در یاد و ذکر شهیدان سپری کرده‌ایم. از ذکر مظلومیت‌شان گریسته‌ایم، با حکایات‌شان امیدوار شده‌ایم، از کلمات‌شان عبرت گرفته‌ایم، با قهرمانی‌هایشان غروری محکم و استوار پیدا کرده‌ایم و از خیال ملاقات‌شان آرزوها ساخته‌ایم. ما با آنان عجینیم و این عجین بودن، گرچه خیر و برکت است، در عین حال بسیار خطیر و فریباست. این خصلتِ ذاتیِ مناسبتِ آدمی با هر حقیقتی است؛ حتی بزرگ‌ترین حقایق، آن هنگام که نزدیک و قریب پنداشته می‌شوند، جوهره و اساس خود را برای آدمی از دست می‌دهند؛ گویی حقیقت برای حقیقت ماندن همواره باید همچون چیزی در آن دوردست به دید آید والا برای همیشه مغفول یا پیش‌پا افتاده قلمداد خواهد شد. شهادت هم همچون حقیقتی اعلی از این قاعده مستثنی نیست. این روزها عده‌ای وصف «شهید مجازی» را درباره صفحات مجازی‌شان به کار می‌برند، بعضی دیگر هم برای شهدا بر سر مزارشان «جشن تولد» می‌گیرند. گاه و بی‌گاه زمزمه‌هایی از مراودات فانتزی با شهیدان هم تحت عنوان «رفاقت با شهدا» به گوش می‌رسد. تمامی این موارد، هم گویای انس نزدیک ما با شهیدان است و هم در عین حال گویای فاصله و غفلت ماست از حقیقت شهادت. جوان شیفته شهادت از آن رو که همواره در انس با شهید حظی از آن مقام شعف‌انگیز می‌برد، در چشیدن شیرینی آن انس خود را در حیات طیبه‌ای می‌یابد که به هیچ عنوان میلی به ترک آن پیدا نمی‌کند. کسی که از این شیرینیِ انس راهی برای توجه به حقیقتِ شهادت باز می‌کند، در اصل از توجه به شهید محضری می‌سازد برای ایستادن در مقام شهادت و شهید و آن کس که به «شیرینیِ» توجه به شهید اکتفا می‌کند، عمر را صرف تدارک فانتزی‌های شهدایی می‌کند؛ او در اصل شخصِ شهید را بدل به حجابی غلیظ در برابر حقیقت گرم و گیرای شهادت می‌کند؛ یعنی شهید را به ضدحقیقتش بدل می‌سازد. نام و لفظ شهید را به زبان می‌آوریم، اما از حقیقت مقام او چیزی به دست نمی‌دهیم. تجربه مشارکت در شهادت‌های بزرگ را داشته‌ایم، اما همچنان درباره حقیقت آن دچار سوءتفاهمیم؛ حتی از حقیقت آن پرسشی هم نمی‌کنیم. گویی شهادت واضح‌ترین چیز است؛ جنگی در می‌گیرد، کسانی به میدان می‌روند و کسانی از میدان بازنمی‌گردند و شهید می‌شوند. از یکی از شهدای دوران دفاع مقدس نقل است که فرموده بود: «شهادت راز هستی است و تا چشم‌ها کم‌سو است، همواره راز خواهد ماند.» [۱] آنچه ما آن را به سادگی روایت می‌کنیم، حتی نزد اهلش راز است. شهادت حق است و «لکلّ حق حقیقه.»[۲] پس شهادت را هم حقیقتی است. آن حقیقت گرچه در میدان قتال بارزترین جلوات خود را اظهار می‌کند، اما فی‌نفسه تخته‌بند میدان قتال نیست؛ چه اگر بود دعوت به شهادت می‌باید ملازم با دعوت به جنگ می‌شد. حال آنکه دعوت به شهادت، دعوت به حقیقتی است ورای آن میدان، دعوت به چیزی است که خود به میدان نیرو می‌دهد و نه آنکه از میدان نیرو بگیرد. آن حقیقت چیست و راه توجه به آن چگونه است؟ ۲- شهادت را در لغت به دیدن و «مشاهده‌کردن» معنا کرده‌اند. آن کسی شهید است که «می بیند.» وقتی پای دیدن به میان می‌آید لابد چیزی «دیدنی» در کار است. دعوت به شهادت، در اصل دعوت به «دیدن» چیزی است. واضح است که دیدن فرع بر «حیات» است والا مرده را که دیدنی در کار نیست. دیدن، کار زندگان است و شهادت، نحوی دیدن؛ پس شهادت اولا و بالذات نحوی زیستن می‌باید باشد (ولو جلوه‌ای از آن در نحوه مردن ظاهر شود). ادامه در پست بعد 👇 ☑️ کانال جلوه نور علوی @jelvehnooralavi
🌷شهادت؛ پیشنهادی برای زندگی به بهانه انتشار کتاب شهید، اثر استاد محمدتقی فیاض‌بخش روزنامه فرهیختگان، ۲۱ دیماه ۱۴۰۰ ✍ حمیدرضا میررکنی بنادکی بخش دوم از سه قسمت در مقدمه صحیفه سجادیه از جناب یحیی بن زید(ره) نقلی آمده است بسیار آموزنده. چنان که می‌دانیم جریان حضرت زید بن علی(ره) و فرزندان ایشان بسیار اهل جهاد و سیف بودند. متوکل بن هارون نقل می‌کند که در دیدار با جناب یحیی(ره) سخن از امام صادق(ع) به میان آمد. یحیی که ارادتی وافر به امام(ع) داشت در توضیح تفاوت موضع خود با امام(ع) چنین اظهار داشت: «إِنَّ عَمِّی مُحَمَّدَ بْنَ عَلِی وَ ابْنَه جَعْفَراً- عَلَیهمَا السَّلَامُ- دَعَوَا النَّاسَ إِلَى الْحَیاةِ وَ نَحْنُ دَعَوْنَاهمْ إِلَى الْمَوْت»[۳]؛ عموی من محمد بن علی و فرزندش جعفر، مردم را به زندگانی می‌خوانند و ما مردم را به مرگ فرامی‌خوانیم. جناب یحیی این سخن را برای بیان فضیلت خود بر عمو و پسرعموی خود(ع) بیان کرده است؛ اما در همین بیان -گویا ناخواسته- حقیقت مهمی را فاش کرده است. درنظر یحیی(ره) دعوت به جهاد و شهادت‌گویی دعوتی است به مرگ و کار اهل‌بیت(ع) چنین دعوتی نیست. ایشان داعیان زندگی‌اند و نه داعیان مرگ، دعوت ایشان دعوت به زنده بودن و زنده کردن است؛ «یا اَیُّها الَّذینَ ءامَنُوا استَجیبوا لله وَ لِلرَّسولِ اِذا دَعاکُم لِما یُحییکُم». بنابراین دعوت امامان به زندگی به خلاف چیزی که یحیی(ره) تصور می‌کرد دعوت به این زندگی عرفی نبود. به همین قیاس هم درک شیعی اصیل از مقوله شهادت، مرادف و مصادف با «مرگ» عرفی نبوده و نیست. آنانی که اهل آن زندگانی اصیلند، همانانی‌اند که به معنای اصیلش شهیدند؛ از این رو است که ایشان ولو در میدان قتال ظاهری به تیغ شمشیر کشته نشده باشند، باز هم شهیدند؛ «الْمَیتُ مِنْ شِیعَتِنَا صِدِّیقٌ‏ شَهید»[۴]. کسی لبیک‌گوی دعوت اولیاست که مترصد آن «نحوه دیدن» خاص و مقیم در آن «زیستنِ» خاص باشد. شرط آن دیدن، حضور در آن زیستن است. آنچه گاهی در صورت «مردن در میدان جنگ» آشکار می‌شود، نه اصل شهادت، بلکه جلوه‌ای از آن حقیقت است، ورنه چه بسیار شهیدانی که حامل حقیقت شهادت بودند و عرفا شهید نشدند. مرحوم امام خمینی(ره) «سلسله‌جنبان شهادت محبوب دل همه شهیدان» بود و هست، یکی از این شهدای حقیقی است. جمله شهیدعارف ما حاج قاسم سلیمانی (رضوان‌الله تعالی علیه) تنها در این منطق فهمیدنی است: «تا کسی شهید نبود، شهید نمی‌شود. شرط شهید شدن، شهید بودن است.» ۳- گفتارهایی که حول مفهوم شهادت فعالند، به میزانی به حقیقت موضوع خود نزدیکند که این «دیدن» را مدنظر داشته باشند. دعوت به شهادت دعوت به اصل آن «دیدن» است. آنکه هزاران سخن از شهید و شهدا می‌گوید، اما به اصل توحید همچون حقیقه‌الحقایق و همچون چیزی که مشهود و مقصود شهید است دعوتی ندارد و راهی بدان باز نمی‌کند، در اصل مشغول مصرف‌کردن لفظ شهادت است. آن گفتارهایی که شهادت را تنها در میدان جنگ می‌جویند، نسبت به حقیقت شهادت غافلند و هرچه از شهادت دم بزنند، در اصل مشغول ترویج غفلت خویشند. سنجه ما برای سنجش این گفتارها و نیز سنجه ما برای تشخیص طریق شهادت، چیزی نیست مگر توجه دائم به حقیقت شهادت و تعمیق مدام این توجه. ادامه در پست بعد 👇 ☑️ کانال جلوه نور علوی @jelvehnooralavi
🌷شهادت؛ پیشنهادی برای زندگی به بهانه انتشار کتاب شهید، اثر استاد محمدتقی فیاض‌بخش روزنامه فرهیختگان، ۲۱ دیماه ۱۴۰۰ ✍ حمیدرضا میررکنی بنادکی بخش سوم از سه قسمت کتاب «شهید» به قلم استاد محمدتقی فیاض‌بخش مترصد است راهی به این حقیقت باز کند و شهید و اهل‌شهادت را از قِبَل فهمِ آن حقیقت قدسی بازشناسد و نه بالعکس. از این رو است که در مقدمه آن تاکید شده است که پرداخت کتاب به معنا و اساس شهادت، پرداختی است نه از ظاهر به باطن، بلکه سیری است از «باطن به ظاهر» شهادت و از «درون به بیرون» (ص۱۷). یعنی کتاب مذکور شهادت را در همان مقام عالیِ آن طرح کرده و جلوات عینی‌ترِ آن را رفته‌رفته متذکر شده و مرئی ساخته است. پیش از این آثاری نظیر مقاله شهید اثر استاد مطهری و نیز سخنرانی شهید از مرحوم شریعتی سازندگان درک عمومی ما از مفهوم و معنای شهادت بوده‌اند. شهیدآوینی(ره) در روایت‌هایش از دفاع مقدس - خصوصا در مستندهای روایت فتح- آن درک عرفی را بسیار تعمیق کرد و می‌توان گفت حقیقت باطنی شهادت را یک‌بار به تمامه احیا کرد. با این حال تاکنون هیچ تلاش تفصیلی و عملی منسجمی برای صورت‌بندی حقیقت شهادت و شروط سیر در آن صورت نگرفته است. حتی در گفتارهای گذشته حول مفهوم شهادت هم – ولو نه به تصریح – شهادت همچون پیشنهادی برای مردن، طرح شده بوده است، حال آنکه در کتاب شهید، شهادت نه پیشنهادی برای مردن که پیشنهادی برای زیستن و زنده شدن است. طرح شروط و اصول سیر به مراتب شهادت، از همین درک سربرآورده و در کتاب بخش مستوفایی را به خود اختصاص داده است. چنانکه از توضیحات ماقبل روشن شد، شرط شهادت قصدکردن و نیل به سوی حقیقت شهادت است و حقیقت شهادت همان حیات اساسی و آن زندگی اصیل است. کتاب شهید، کتاب دعوت است، دعوت به آن زندگانی اصیل، دعوتی به بلندای خود حقیقت شهادت. پی‌نوشت‌ها: ۱- این جمله منسوب است به شهید قاسم غریب (رضوان‌الله تعالی علیه). ۲- الغیبه(للنعمانی)، تصحیح: علی‌اکبر غفاری، تهران: نشر صــدوق، چاپ اول، ص۱۴۱. ۳- الصحیفه السجادیه، علی بن الحسین(ع)، قم: دفتر نشر الهادی، ۱۳۷۶، ص۱۰ ۴- الخصال. شیخ صدوق. تصحیح: علی‌اکبر غفاری، قم: جامعه مدرسین، چاپ اول، ج۲، ص۶۳۶. 🌐 لینک متن کامل این مطلب 👈 لینک آشنایی بیشتر با کتاب شهید و خرید آن ☑️ کانال جلوه نور علوی @jelvehnooralavi
شهادت؛ پیشنهادی برای زندگی.pdf
214.8K
📖 مطالعه فرمایید | متن کامل یادداشت 🌷شهادت؛ پیشنهادی برای زندگی به بهانه انتشار کتاب شهید، اثر استاد محمدتقی فیاض‌بخش روزنامه فرهیختگان، ۲۱ دیماه ۱۴۰۰ ✍ حمیدرضا میررکنی بنادکی 🌐 لینک آشنایی بیشتر با کتاب شهید و خرید آن ☑️ کانال جلوه نور علوی @jelvehnooralavi
📍نمایشگاه مجازی کتاب تا ساعت ۲۴ دوشنبه یازدهم بهمن تمدید شد. 📚 کتاب «در محضر ارباب معرفت» تالیف استاد آیت‌الله رخشاد را با شرایط ویژه از نمایشگاه خریداری کنید. 🌐 لینک خرید: https://b2n.ir/ArbabMarefat 🔸مشخصات کتاب: ▫️۶۸۲ صفحه ▫️قطع وزیری ▫️جلد سخت ▫️قیمت پشت جلد: ۱۵۰ هزار تومان ▪️ ۲۰ درصد تخفیف ویژه نمایشگاه و ارسال رایگان 🔸 پس از انتشار دو کتاب «در محضر بهجت(ره)» و «در محضر علامه طباطبایی(ره)» که مورد استقبال گسترده علاقه‌مندان به مباحث اخلاقی و سلوکی قرار گرفت، اثر جدید استاد رخشاد، حاصل سال‌ها انس و هم‌نشینی ایشان با مرحوم آیت‌الله سعادت‌پرور(ره) است؛ که البته در لابلای آن از بیانات و احوالات مرحوم علامه طباطبایی(ره) نیز فراوان سخن به میان آمده. 🔸کتاب شامل ۲۵۰ جلسه است که طی هریک به شرح آیات، روایات معصومین(ع) و اشعار سلوکی با بیانی لطیف پرداخته شده و با ذوق مؤلف محترم مزین به اشعار عرفای بزرگ نیز گشته است. 🔸این جلسات در ۸ فصل تنظیم شده: ▫️در آستانه سلوک ▫️شرایط و لوازم سلوک ▫️نفحات سلوک ▫️پایان سلوک ▫️ندای ملکوت ▫️صاحبان ملکوت ▫️ترنم ملکوت ▫️سالکان ملکوت ☑️ کانال جلوه نور علوی @jelvehnooralavi
▪️ارتحال مرجع عالی‌قدر، حضرت آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی را تسلیت عرض می‌کنیم. ☑️ موسسه فرهنگی هنری جلوه نور علوی @jelvehnooralavi
4_5953962598071273159.mp3
4.12M
🔉 بشنوید| ویژه استقبال از ماه رجب استاد فیاض‌بخش ☑️ کانال جلوه نور علوی @jelvehnooralavi
📍تذکر مهم ضمن عرض سلام و وقت بخیر یادآور می‌شود جلسه شرح حدیث معراج یک هفته درمیان برگزار می‌شود و لذا امروز ۱۳ بهمن جلسه نخواهیم داشت. ضمنا با توجه به شرایط کرونایی، احتمال برگزار نشدن جلسه وجود دارد. در این باره طی هفته آینده اطلاع‌رسانی خواهد شد. با تشکر
📍با حلول ماه عزیز رجب، دفتر اول از مجموعه ادب حضور با فرمت‌های متنوع تقدیم حضورتان می‌گردد: ➖ کتاب صوتی (رایگان) ➖ کتاب الکترونیک (رایگان) ➖ نسخه چاپی 👈 ادب حضور مجموعه‌‌ای پنج جلدی است که به آداب و مراقبات مهم‌ترین ‏ایّام سال در نزد اهل معنا می پردازد؛ اوقاتی که در فرهنگ اهل بیت(ع)، فرصتی ویژه برای سیر و سلوک توحیدی معرفی شده‏‌اند. این ایّام عبارتند از: سه ماه ارجمند رجب، شعبان و رمضان، اربعین موسوی (یعنی ماه ذی‏‌قعده و دهه اول ذی‏حجّه) و ایام سوگواری حسینی(ع) در محرم و صفر. 👈 عصاره دستورات اخلاقی و عبادی، و همچنین معارف توحیدی پیرامون این ایام، بنا بر مکتب تربیتی علامه طباطبایی(ره)، در این جزوه گردآوری شده است. 👈 این جزوه ممتاز و منحصر بفرد است؛ زیرا استاد فیاض‌بخش در آن برخی ظرایف و لطایفی را گرد آورده‌اند که خود مستقیماً و سینه به سینه از محضر اساتید اخلاق و سیر و سلوک، به ویژه مرحوم آیت‌الله سعادت‌پرور دریافت نموده‌اند و لذا بسیاری مطالب آن در کتب مشابه ذکر نشده. 👈 در تدوین این جزوه، دو کتاب گرانقدر "المراقبات" تالیفات استاد بزرگ اخلاق و عرفان، میرزا جواد آقا ملکی تبریزی و "اقبال الاعمال"، نوشته عالم و عارف نامی، سید بن طاووس، بیش از سایر منابع مورد استفاده قرار گرفته؛ که این نیز به توصیه اساتید این مکتب تربیتی بوده است. 🔸لینک‌های کتاب ادب حضور (دفتر اول): اسرار ماه رجب و مراقبات و مناسک آن، همراه با آداب اعتکاف: 📱لینک خرید و ارسال پستی دوره پنج‌جلدی ادب حضور 📱لینک خرید و ارسال پستی فقط جلد اول (اسرار ماه رجب) 📱لینک دانلود رایگان نسخه دیجیتال ادب حضور ماه رجب از اپلیکیشن طاقچه 📱لینک دریافت کتاب صوتی ادب حضور ماه رجب از سایت ایران‌صدا ☎️ جهت خرید سازمانی کتاب، با این شماره تماس بگیرید: 09127974750 ☑️ کانال جلوه نور علوی @jelvehnooralavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📍کتاب صوتی دفتر اول از مجموعه ادب حضور (اسرار ماه رجب و مراقبات و مناسک آن، همراه با آداب اعتکاف) اثر استاد محمدتقی فیاض‌بخش را از سایت یا اپلیکیشن ایران‌صدا دریافت کنید. 🎙 با صدای گویندگان مطرح صداوسیما، آقایان حسن سلطانی و علی‌اکبر حنیفی ▪️مشخصات: ▫️تعداد بخش‌ها: ۷ قطعه ▫️مدت: ۱۶۰ دقیقه 🌐 لینک دریافت کتاب صوتی اسرار ماه رجب ☑️ کانال جلوه نور علوی @jelvehnooralavi
📍کتاب دیجیتال دفتر اول ادب حضور (اسرار ماه رجب و مراقبات و مناسک آن، همراه با آداب اعتکاف) اثر استاد محمدتقی فیاض‌بخش را از سایت یا اپلیکیشن طاقچه بصورت رایگان دریافت کنید. 🌐 لینک دریافت کتاب الکترونیک ادب حضور ماه رجب ☑️ کانال جلوه نور علوی @jelvehnooralavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | در جامعه ما غوغا می‌کنه این بت... ! استاد فیاض‌بخش ☑️ کانال جلوه نور علوی @jelvehnooralavi
استاد فیاض بخش
📹 ببینید | در جامعه ما غوغا می‌کنه این بت... ! استاد فیاض‌بخش ☑️ کانال جلوه نور علوی @jelvehnooral
🔸مرحوم علامه طباطبایی(ره) بیانی به این مضمون دارند که چون خدا در فرهنگ غرب و در فرهنگ کفر جایگاهی ندارد، کرامت نفس توحیدی جای خودش را به عزت نفس و اصالت انسان داد. اما آنها از این جلوتر رفتند و اصالت را به جامعه دادند. بدین ترتیب کم‌کم کرامت انسان جایش را به کرامت جامعه و عزت جامعه داد؛ لذا جامعه شد بت! ▫️بدین ترتیب در جوامع کفر، اعم از کشورهای شرقی یا غربی، ملاک رفتار درست، مَحامد و مستحسنات اجتماعی است. در این جوامع عمل اخلاقی چیست؟ هرآنچه که جامعه می‌پسندد. اگر جامعه به من بگوید بی‌حجاب باش و تو بر خلاف جامعه با حجاب باشی، کار غیراخلاقی کرده‌ای. در مقابل اگر جامعه می‌گوید امسال فلان لباس و فلان پوشش مد است، آن کار اخلاقی است زیرا دیگران تحسین می‌کنند. ▫️قرآن کریم به شدت به این تفکر حمله می‌کند؛ مثلا آنجا که می‌فرماید «أَكْثَرُهُمْ لا يَعْقِلُونَ». خداوند وقتی از اقوامی مثل ثمود که مورد عذاب الهی قرار گرفتند سخن به میان می‌آورد، همین حرفشان را ذکر می‌کند که وقتی انبیای الهی مردم را به توحید دعوت می‌کردند، ایشان می‌گویند: «أَتَنْهَانَا أَنْ نَعْبُدَ ما يَعْبُدُ آباؤُنا‏»(هود، 62)؛ می‌گویند پدرانمان هم همینگونه عبادت می‌کردند؛ یعنی جامعه؛ ولو که پدرانتان نمی‌فهمیدند! ولو پدرانتان مشرک بودند! ▫️بدین ترتیب خداوند آن بت بزرگ را می‌کوبد؛ بتی که در واقع از نفس اماره آدمی عبور کرد، ولی بسیار خشن‌تر و مهیب‌تر از بت نفس اماره انسان را نابود می‌کند. ▫️این بت اکنون در جامعه ما غوغا می‌کند! بت فشار جامعه، بت فشار مد، بت فشار دوستان، بت فشار قضاوت کردن مردم، حرف مردم،‌ شماتت رفقا که این چه لباسی است که پوشیدی این چه عقایدی است که داری. این را اسلام رد می کند. ☑️ کانال جلوه نور علوی 🆔‌‌‌‌‌‌@jelvehnooralavi
📍اطلاعیه مهم با سلام و وقت بخیر بدینوسیله به اطلاع می‌رساند متاسفانه به‌دلیل اوج گرفتن دوباره کرونا، جلسه شرح حدیث معراج تا اطلاع ثانوی برگزار نخواهد شد. لطفا دیگر علاقه‌مندان را هم مطلع فرمایید. ان‌شاءالله باز هم توفیق از سرگیری جلسات را پیدا نماییم. اطلاع‌رسانی‌های بعدی در این باره نیز از همین طریق انجام خواهد شد. با تشکر @jelvehnooralavi
📚 همزمان با حلول ماه رجب، کتاب «آداب‌المریدین» تجدید چاپ گردید. تالیف جناب حجت‌الاسلام دکتر روحی و استاد محمدتقی فیاض‌بخش 🌐 برای آشنایی بیشتر و خرید کتاب به این لینک بروید. 🔸مشخصات کتاب: ▫️۲۸۶ صفحه ▫️قطع پالتویی ▫️جلد چرمی ▫️قیمت: ۹۹۰۰۰ تومان ▫️ مجموع تیراژ تاکنون: ۲۷۰۰۰ نسخه ☑️ کانال جلوه نور علوی @jelvehnooralavi
استاد فیاض بخش
📚 همزمان با حلول ماه رجب، کتاب «آداب‌المریدین» تجدید چاپ گردید. تالیف جناب حجت‌الاسلام دکتر روحی و
‍ 📚 معرفی مختصری از کتاب «آداب‌المریدین» ❗️آداب المریدین به هیچ وجه یک کتاب منتخب ادعیه یا خلاصه مفاتیح الجنان نیست! این کتاب توسط دو تن از اساتید اخلاق و عرفان که خود سال‌ها در محضر بزرگانی همچون مرحوم آیت‌الله بهجت و آیت‌الله سعادت‌پرور کسب فیض کرده‌اند تألیف و تدوین شده تا دستورالعملی برای شاگردان طریق سلوک و طالبان دستورات خاص عبادی باشد. از مهمترین ویژگی‌های کتاب این موارد است: 👈 یک دوره‏ فشرده از اعمال عبادی شبانه‏ روز از لحظه بیداری برای نافله شب تا هنگام استراحت شبانه، در آن گردآوری شده. 👈 اعمال عبادی کتاب، با دستورات بزرگان و مشایخ مکتب ملاحسینقلی همدانی، از جمله میرزا جوادآقا ملکی تبریزی، سیدعلی آقای قاضی، علامه طباطبایی، آیت‌الله بهجت و... تکمیل گردیده. 👈 از آنجا که اساتید این مکتب، معمولا شاگردانشان را به کتاب «مفتاح الفلاح» مرحوم شیخ بهایی ارجاع می‌دادند، ساختار و عمده ادعیه و دستورات کتاب آداب‌المریدین بر مبنای این کتاب تنظیم شده و توصیه‏‌های علمای ربّانی متأخّر نیز به آن افزوده گردیده. 👈 ارائه یک برنامه منظم عبادی و سلوکی، متناسب با توان و استعداد هر فرد، ویژگی ممتاز کتاب آداب‌المریدین است. 🌐 برای خرید کتاب به این لینک بروید. ☎️ جهت خرید سازمانی به این شماره تماس بگیرید: 09127974750 ☑️ کانال جلوه نور علوی @jelvehnooralavi
هدایت شده از استاد فیاض بخش
📌 حدیث مَلَک داعی، در ارجمندی ماه رجب @jelvehnooralavi
هدایت شده از استاد فیاض بخش
📌 حدیث مَلَک داعی، در ارجمندی ماه رجب (ترجمه) @jelvehnooralavi
استاد فیاض بخش
📌 حدیث مَلَک داعی، در ارجمندی ماه رجب @jelvehnooralavi
‍ 🔸مروری بر فرازهای حدیث "مَلَک داعی"، در ارجمندی ماه رجب: 🔻«خطابات این روایت به گونه‌ای است که ما در سایر روایات مشابه آن را سراغ نداریم؛ که خداوند در یک ماه به بندگانش بفرماید: کیانند که نیمه‌های شب از بستر برخیزند و با من مناجات کنند، خلوت کنند و من همنشین آنان گردم: «أَنَا جَلِیسُ مَنْ جَالَسَنِی»، خداوند در این تعبیر چنان خود را تنزّل می‌دهد که انسان شرمنده می‌شود؛ می‌فرماید که من با شما مجالست می‌کنم، نه آنکه شما با من مجالست نمایید! ▫️«وَ الْعَبْدُ عَبْدِی»: چنین بنده‌ای (که در این نیمه‌های شب از بستر برمی‌خیزد و با من مناجات می‌کند) بنده حقیقی من و مستحق بهشت خواص اولیای من است: (فَادْخُلٖی فی عِبادی وَادخلی جَنَّتی). ▫️«وَ الرَّحْمَةُ رَحْمَتِی»: رحمتی که من در این شب‌ها بر بندگانم فرو می‌فرستم، رحمت خاص‌الخاص من است؛ رحمتی است که سالک را کامل و واصل می‌کند. ▫️«فَمَنْ دَعَانِی فِی هَذَا الشَّهْرِ أَجَبْتُهُ»: هر کس در این ماه مرا بخواند، جوابش را می‌دهم. ▫️«وَ مَنْ سَأَلَنِی أَعْطَیتُهُ»: هر کس در این ماه از من چیزی بخواهد، به او می‌دهم؛ حتّی اگر خود من را بخواهد به او می‌دهم؛ چراکه در ادامه می‌فرماید: «وَ مَنِ اسْتَهْدَانِی هَدَیتُهُ»: هر کس از من هدایت خاص را بخواهد هدایتش می‌کنم. کسی که نیمه‌های شب، آن هم در ماه رجب، از بستر برخواسته و مشغول مناجات با خدای خود شده، مگر هدایت شده نیست؟ پس چرا در روایت می‌فرماید که از من هدایت بخواهد؟ این نشان می‌دهد که سالک در اینجا طالب هدایت خاص است؛ چنان‌که خداوند در این آیه شریفه می‌فرماید: یآٰ اَیّها الَّذٖینَ ءامنوا ءاٰمِنُوا بِاللهِ. خداوند به کسانی که ایمان آورده‌اند فرمان می‌دهد که ایمان بیاورند، اگر هر دو ایمان در یک رتبه بود، امر به تحصیل حاصل بود! و چنین امری از خداوند لغو است! پس مراد از آیه توصیه به مرتبه بالاتر از هدایت است. همان طور که در این‏جا می‌فرماید: «وَ مَنِ اسْتَهْدَانِی هَدَیْتُهُ» 🔺و بعد می‌فرماید: «وَ جَعَلْتُ هَذَا الشَّهْرَ...»: و من این ماه را ریسمانی بین خودم و بندگان خاصم قرار دادم؛ هر کس به این ریسمان چنگ بزند، بداند که به من متصل می‌شود.» 📚منبع: ادب حضور (دفتر اول)، ص۳۶. ☑️کانال جلوه نور علوی @jelvehnooralavi
هدایت شده از استاد فیاض بخش
2- Sharhe Doaye Rajab.mp3
6.15M
‍ 🔉 فایل صوتی| شرح برخی فرازهای ادعیه ماه رجب 🔶 استاد فیاض بخش 🔸 شرح فرازهای ابتدایی دعای دوم هر روز ماه رجب: «خَابَ الوَافِدونَ عَلَی غَیرِک...» که از امام صادق(ع) نقل شده. 🔸 شرح برخی فرازهای مناجات ناحیه مقدسه: «وَ اغْفِرْ لَنَا مَا تَعْلَمُ مِنَّا وَ مَا لَا نَعْلَم...» ☑️ کانال جلوه نور علوی 🆔 @jelvehnooralavi
استاد فیاض بخش
‍ 🔉 فایل صوتی| شرح برخی فرازهای ادعیه ماه رجب 🔶 استاد فیاض بخش 🔸 شرح فرازهای ابتدایی دعای دوم هر ر
دعای ناحیه مقدسه در ماه رجب.mp3
5.94M
🔉 بشنوید| نوای دعای ناحیه مقدسه ماه رجب 🔸 اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِمَعَانِي جَمِيعِ مَا يَدْعُوكَ بِهِ وُلاةُ أَمْرِكَ... 👈 این دعا از ناحیه مقدسه امام عصر علیه‌السلام به دست شیخ ابوجعفر محمد بن عثمان بن سعید (دومین نایب از نواب اربعه حضرتش) رسیده، دعایی است که در هر روز از ماه رجب خوانده می‌شود. @jelvehnooralavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐💐💐 📽 ببینید| شب و روز مبعث، قله ماه رجب و از شب‌های قدر است. استاد فیاض‌بخش @jelvehnooralavi