eitaa logo
قرارگاه جهادی شهید کاظمی ضیاءالصالحین
157 دنبال‌کننده
236 عکس
193 ویدیو
4 فایل
🇮🇷 قرارگاه جهادی فرهنگی شهید احمد کاظمی | وابسته به بنیاد فرهنگی تربیتی ضیاءالصالحین 🇮🇷 ☑️ ارتباط با ادمین 👇 ⏩ @Mohamadrezanorzad_61
مشاهده در ایتا
دانلود
🚨 دردناک است... ✍️ ۱. چندی پیش، مصطفی مهرآیین، سه نامۀ هتاکانه به شخص رهبر انقلاب نوشت و منتشر کرد و فضا ساخت و موج آفرید. من چند روز منتظر شدم تا بیینم کسی از جبهۀ انقلاب، واکنش معرفتی و فاخر نسبت به مواضعِ شبه‌عملی اما مؤثّر و رسانه‌ای وی نشان خواهد داد یا نه. اما دریغ از یک واکنش عالمانه. به نقطۀ مرکزیِ انقلاب، حملۀ مستقیم شده، اما کلّیّت جبهۀ انقلاب، خاموش و ساکت است. بهانه هم البتّه این است که مهرآیین، پوپولیست است! مگر ذهنیّـت عمومی و امر اجتماعی، بر اساس منطق دانشگاهی و حوزوی شکل گرفته که بخواهیم حملات روشنفکریِ سکولار را در این چهارچوب ارزیابی کنیم؟! معتقدم که همۀ توجیهات، بهانه برای بی‌عملی بودند و بس. چنان‌که در موارد دیگر نیز کنش و اقدام و فاعلیّتی ندیدیم. نمی‌دانم حضرات، خود را برای چه مسألۀ مهم‌تر و بنیادی‌تری نگاه داشته‌اند که این‌چنین تحفّظ می‌کنند و هیچ کنشی را در شأن خویش نمی‌انگارند. ۲. به‌نظرم حملۀ مستقیم مهرآیین، به تحریک دیگران بوده برای سنجش و ارزیابی واکنش جریان انقلاب نسبت به رهبر انقلاب. حتی در این ماه‌ها می‌شنویم که در برخی محافل خودی، سخن از حیات رهبر انقلاب و رهبر بعدی به میان می‌آید... . اشاراتی بسیار تلخ و گزنده که من حتّی نمی‌توانم درباره‌اش اندیشه کنم و چاره‌ای جز گریختن از مسأله و وانهادن آن به امیدهای اشراقی و الهامات قدسیِ برخی صاحب‌دلان ندارم که گفته‌اند تقدیر تاریخی، بر اتّصال زعامت ایشان به عهد ظهور است. به‌هرحال، حسّاسیّت‌ها نسبت به رهبر انقلاب، کاستی گرفته است. این ترور شخصیّت، جنبۀ مقدّمه‌ای ندارد؟! طرح امنیتی در پشت‌صحنه در میان نیست؟! مگر به‌صورت صریح در رسانه‌های غربی، سخن از طرح‌های یاوه به میان نیامده است؟! فراموش نکنیم در اغتشاش اخیر، تمامیّت دشنام‌ها و هتاکی‌ها، معطوف به رهبر انقلاب بود. این‌همه، حاکی از خطّ آشکارِ حرمت‌شکنی و عادی‌سازی در سطح اجتماعی است تا به‌تدریج، طرح‌های بعدی تحمّل شوند. ۳. ازاین‌رو، بر این باورم که خطوط قرمز، صورتی شده‌اند، و در واقع، برخی از انقلابی‌ها، صورتی شده‌اند و غیرت و حسّاسیّت و حمیّت خود را بیش‌وکم، باخته‌اند. آرام‌آرام، شیطان تساهل و تسامح، اراده و تعلّق‌خاطر و عمل را بلعیده و ما را عریان از واکنش کرده است. بر این اساس بود که من پس از آن انتظارِ بی‌حاصل، مهرآیین را دعوت به مناظره کردم و نپذیرفتنش هم برای او، گران تمام شد. او نشان داد که اهل گفتگو نیست و می‌خواهد از غوغاسالاری، هدف‌های غیرمعرفتی را دنبال کند. مهدی نصیری نیز این‌گونه بود. از طرف بسیج دانشگاه تهران، دعوت به مناظرۀ با من شد، ولی گریخت. البته هوشمندی به خرج داد که به این معرکه وارد نشد؛ چون ته‌ماندۀ اعتبارش نیز از دست می‌رفت. آری، در برابر مهرآیین، این تنها صدایی بود که از جبهۀ انقلاب برخاست و پرچم غیرت و احساس‌مسئولیّت را برافراشته نگاه داشت، اما اینک توسط کسانی‌که هیچ‌گاه در خط مقدّم نبوده‌اند یا اغلب در شب عملیات، به مرخصی می‌روند، متهم به عبور از انقلاب و رهبر انقلاب می‌شوم. گویا هر کسی جنگنده‌تر است و شمشیرش، روی نیام را نمی‌بیند، بیشتر متهم می‌شود. از آنان که حاشیه‌نشین و محافظه‌کار بوده‌اند و در بزنگاه‌ها، ادب خاموشی داشته‌اند و جز کلّیّات و بدیهیات، نگفته‌اند و ننوشته‌اند، بیش از این انتظار نیست. از لبۀ تیزِ مسأله‌های انقلاب می‌گریزند تا غبار مواجهات و چالش‌ها بر جامه‌اشان ننشیند و برای آینده‌ای که هیچ‌گاه نخواهد رسید، محفوظ و مصون بمانند. راه بازسازیِ انقلابی از نقّادیِ انقلابی می‌گذرد و باید به تعارفات سیاسی‌کارانه و مصلحت‌اندیشی‌های شبه‌نظری پایان داد و خطّ روشنگریِ تئوریکِ آوینی را دوباره احیا کرد. ©️ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا | 🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
✴️ برای اولین بار در منطقه مغان ✴️ اعطای مدرک کارشناسی رشته علوم و معارف اسلامی✴️ ✅ ویژه دارندگان: 🔻شاغل به تحصیل پایه نهم و بالاتر (حداکثر سن ۱۸ سال؛ بدون آزمون کتبی) 🔻شاغل به تحصیل دوازدهم و دوستانی که دارای مدرک دیپلم و مدارک دانشگاهی هستند.(بدون محدودیت رشته) ⭕️ در پاسخ به سوال برخی از عزیزان در مورد نحوه فعالیت بانوان بعد از فارغ التحصیلی سوال دارند : 🔹با دریافت مدرک کارشناسی علوم و‌ معارف اسلامی شرکت در همه فراخوانهای استخدامی بلامانع هست . 🔹اکثر بانوان دانش آموخته در سراسر کشور در زمینه های وکالت ،دبیری، نیروی انتظامی ،مربی و معاونت پرورشی ،قضاوت، سردفتری، کارشناس صدا و سیما، مدرس دانشگاه ، مشاور و.. فعالیت دارند . ⭕️ امکان ادامه تحصیل در دانشگاه و تا دکتری رایگان در استان اردبیل بدون محدودیت رشته ⭕️ امکان انتقالی و مرخصی دارد در طول تحصیل ⭕️ پرورش استعداد برتر در عرصه های فرهنگی، پژوهشی و آموزشی ✅ آدرس : پارس آباد، میدان جانبازان، جنب ورزشگاه شهید کلانتری، حوزه علمیه ثامن‌الحجج (علیه‌السلام) ✅شماره تماس جهت مشاوره: 09029553155--32734096
32.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🗞 نامه‌ای سرگشاده و تذکر خیرخواهانه به تریبونی که باید برای اقامه حق باشد + پیوست فیلم بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم از: عبد خدا و سرباز کوچک مولای غریبمان به: عبد خدا، امام جمعه استان، آقای سیدحسن عاملی موضوع: تذکر خیرخواهانه و توصیه‌ای دلسوزانه که «فَإِنَّ الذِّكْرَىٰ تَنْفَعُ الْمُؤْمِنِينَ». نماز جمعه، به‌عنوان یکی از ارکان مهم نظام جمهوری اسلامی ایران، همواره جایگاهی مقدس و اثرگذار در هدایت افکار عمومی و تبیین مواضع نظام داشته است. رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها بر اهمیت این تریبون و ضرورت بهره‌گیری صحیح از آن تأکید فرموده‌اند. که متأسفانه در مواردی علی‌رغم انتظار باطنی، از شما خلاف آن را در (سیره توجهات ویژه‌تان به برخی شهرها و عدم توجه به مغانِ غریب) رؤیت کرده‌ایم... یا حتی در توجهات ویژه‌تان به برخی فعالین فرهنگی و عدم حمایت یا حتی برخورد قهری با گروهی دیگر...! ما، ضمن ارج نهادن به مجاهدت‌های ایثارگران و خدمت‌گزاران نظام، بر این باوریم که وحدت کلمه و پرهیز از ایجاد تفرقه از اصول بنیادین جامعه اسلامی است و باید همه ظرفیت‌ها در مسیر اعتلای جمهوری اسلامی و تحقق اهداف متعالی انقلاب اسلامی به‌کار گرفته شود. با این حال، بدیهی است که ائمه جمعه و مسئولان نظام باید در چارچوب موازین اسلامی و قانونی سخن بگویند و مواضع خود را بر پایه ارزش‌های انقلابی و دینی استوار سازند. اخیراً سخنانی از یکی از ائمه جمعه در رسانه‌ها منتشر شد که ما را بر آن داشت تا این نامه سرگشاده را به عنوان تذکری خیرخواهانه تقدیم نماییم. (۱/۲، ادامه دارد...)
(۲/۲، ادامه نامه) تریبون نماز جمعه جایگاهی است که در آن بر تقوا (اعم از عبادی و سیاسی) تأکید می‌شود؛ و اگر این توصیه مغفول بماند، از نظر فقهی نیز خطبه‌ها دچار اشکال خواهند شد. اما بعد؛ چندی پیش یکی از ائمه جمعه خطاب به آقای پزشکیان گفت: «قبل از شما یک فاجعه‌ای در کشور شده که مقصرش شما هم نیستید..!» گویا که بناست به مخاطب عام این مفهوم القاء شود که هر چه بدبختی و کم و کاستی وجود دارد از میوه باغ شهید جمهور رئیسی مظلوم است. این قبیل اظهارات، آن هم از سوی کسانی که خود را در صفوف نزدیک به خطوط قرمز رهبری معرفی می‌کنند، شایسته نیست. سزاوار است یا این سخن را پس بگیرند و اذعان کنند که در گزینش واژگان دچار خطا شده‌اند و مقصودشان همسویی با مخالفان شهید رئیسی نبوده است، یا به روشنی بیان کنند که این سخنان خلاف واقع و خلاف تقوا را بر اساس کدام معیار دینی، انقلابی و بر مبنای کدام بخش از منظومه فکری رهبری ایراد کرده‌اند. این تذکر را فعلاً به‌صورت سربسته عرض می‌کنم: شما که در رقابت با رهبری چنین پیش می‌تازید و در برابر «نماز جمعه نصر»، «نماز جمعه غیرت» برگزار می‌کنید، احیاناً قصد رقابت با آن جمله معروف رهبری را ندارید که فرمودند: «دلم برای رئیسی سوخت…»؟! آری، ما نیز با شنیدن سخنان شما حقیقتاً دلمان برای رئیسی سوخت؛ آن هم به خاطر این‌که ملاحظه و رضایت پزشکیان و جبهه اصلاحات را بر رضایت حق ترجیح داده و چنین سخنی را بر زبان راندید! حضرت والا، بسیاری از مواضع شما جای نقد جدی و ریشه‌ای دارد که از ذکر آن‌ها در این مقال خودداری می‌کنم، چرا که نمی‌خواهم نگاه مثبت برخی انقلابیون نسبت به شما مخدوش شود. لذا: ➖ از این پس در استخدام و گزینش واژگان خود نهایت دقت را به‌کار گیرید. چرا که امتی شما را امام القوم می‌دانند و چشم‌شان به فعل و تقریر شماست پس خطای شما در سفید کردن اصلاحات و تارک فعل جلوه دادن شهید جمهور رئیسی مظلوم امتی را به این عقیده و باور ملتزم خواهد کرد. ➖ وقتی به زیبایی به پزشکیان توصیه کردید که «یک زمانی متوجه می‌شوید که وقت شما گذشته و اطرافیان شما نگذاشته‌اند کار پیش رود» همه لذت بردیم؛ ولی به آنچه برای دیگران به عنوان تذکر می‌فرمایید، خود هم عامل باشید؛ که مصداق آیه «لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفْعَلُونَ» (چرا چیزی می‌گویید که خود به آن عمل نمی‌کنید؟) نباشید یا به تعبیر مولایمان در حکمت ۱۵۰ نهج‌البلاغه «لاتَكُنْ مِمَّنْ... يَنْهى وَ لا يَنْتَهى، وَ يَأْمُرُ بِما لايَأْتى» مانند کسی مباش که مردم را نهى مى‌کند و خود پذیراى نهى نیست و به آنچه خود به جا نمى‌آورد دستور مى دهد! مخاطب این جملهٔ زیبای شما همه ما و مخصوصاً خودتان هم هستید که خدای ناکرده «زمانی ممکن است وقت شما هم تمام شود و اطرافیان شما هم نگذارند به حق رفتار و عمل نمایید»! ➖ حضرت والا، امروز جایگاهی که در اختیار شماست، جایگاه خدمت است نه ریاست و آقایی، لذا حصاری به دور آن نکشید و مانع حضور و بیان دیدگاه‌های جوانان انقلابی نشوید، هرگز خلف وعده نکنید و در جلسات معین پیش از موعد مقرر، مردم را سر کار گذاشته و محل را ترک نفرمایید؛ که این‌ها از مصادیق حق‌الناس است و فردای قیامت گریبان‌گیر خواهد شد. در پایان، از خداوند متعال برای خود و شما طلب مغفرت و توفیق تداوم گام برداشتن در مسیر حق را مسئلت دارم. امید است یا با توبه و اصلاح، به کار خود ادامه دهید، یا آن جایگاه را به فردی بسپارید که بتواند به عدالت و حق رفتار نماید. ما که همواره در سایه آیه شریفه «أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ» در مقابل رژیم جعلی علی‌اف از شما حمایت کرده‌ایم؛ لکن این حمایت مانع از آن نیست که در داخل کشور هم راه انتقاد را ببندیم؛ اما چون دلسوز شما هستیم، این چند سطر را به ایما و اشاره نوشتیم تا به دستتان برسد؛ چرا که دیدار و گفت‌وگو با شما به این آسانی میسر نیست و گاه ماه‌ها باید تلاش کرد تا در استان، اولویت دیدار مشخص شود. (یاد نامه‌ها و سفارشات امیرالمؤمنین علیه‌السلام به کارگزارانش بخیر.) اللّهُمَّ اجْعَلْ عَواقِبَ امُورِنا خَیْراً وَالسَّلَامُ عَلَىٰ مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَىٰ ✍️
هدایت شده از تشکیلات اسلامی
﷽ 📍 جاهلیت مدرن و حمایت از ظلم❗️ 📌این مسئلۀ حمایت کردن از ظلمی که واقع شده، مربوط به همه جا است. مثلاً کسی بچّه‌اش بد کرده و به حقوق دیگران تجاوز کرده است و چون بچّۀ خودش است از او حمایت می‌کند؛ یا مثلاً رفیقش است که باز هم همین است. گفتم که علاقه‌ها و پیوندها در روابط اجتماعی مختلف است. پیوند خویشاوندی داریم؛ پیوند دوستی و رفاقتی داریم؛ پیوند محبّتی داریم؛ پیوند شغلی داریم؛ پیوندهای منطقه‌ای داریم؛ پیوندهای سیاسی و بین‌المللی داریم و... بعد می‌آیند به خاطر این پیوندها از یکدیگر حمایت می‌کنند. ظلم هم واقع شده است، امّا باز هم حمایت می‌کنند. سؤال می کنیم چرا حمایت می‌کنید؟ می‌گویند: چون قرارداد داریم! چه جاهلیتی بالاتر از این؟ بعد هم می‌گویند تمام دنیا این طور عمل می‌کنند؛ خِرَد جمعی این طور می‌گوید. بعداً در مورد «خِرد جمعی» هم بحث می‌کنیم. ما قرارداد داشتیم با این ها! گروه یا ملّتی تجاوز کرده به گروه یا ملّتی دیگر، دولتی به دولت دیگری تجاوز کرده؛ با این حال می‌آیند و از متجاوز حمایت می کنند. چرا؟ چون قرارداد حمایتی داریم! اگر بخواهی جامعه اصلاح شود و روابط مجتمع سالم شود، این دو رُکن باید اجرا شود. 📚 ‍‌◦◦◉✿ ✿◉◦◦ ┘◄🌐 [سایت] | [بله] 🆔 ☫ @islamictashkilat
16.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 پاسخ امام راحل از تمجید آیت‌الله مشکینی (رحمة‌الله‌علیهما) را ببینید و بعد مقایسه کنید با رفتارهای امروزی برخی مسئولین که دوست دارند همواره تمجید شوند و اگر نقدشان کنید، آشفته شده و کل ظرفیتشان را علیه شما و مجموعه شما بسیج می‌کنند. 🔻 واقعاْ مسئولین امروزی به کجا می‌روند؟! «واعظان کاین جلوه در محراب و منبر می‌کنند چون به خلوت می‌روند آن کارِ دیگر می‌کنند» 📄 توضیحات مفصل در پست‌های بعدی خواهد آمد... ©️ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا | 🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
🗞 از مکتب امام تا نقاب‌داران امروز: نقدی بر وارونگی اخلاق در سایۀ قدرت - بخش اول ✍️ 🔻 در طلیعۀ سخن، باید از حقیقتی آغاز کرد که ریشه در آموزه‌های اسلامی دارد: اخلاق اسلامی، نه زینت گفتار است و نه پوششی برای رفتار؛ بلکه جوهرۀ زیست مؤمنانه است، و معیار سنجش صداقت در گفتار و کردار. اخلاق اسلامی، آن‌گاه معنا می‌یابد که در برابر نقد، به جای آشفتگی، به تأمل و اصلاح روی آورد؛ و به جای عوام‌فریبی، به صداقت و شفافیت تمسک جوید. چه بر ما گذشته که نقدی دلسوزانه، به جای آن‌که چراغی باشد در تاریکیِ تصمیم، موجی از آشفتگی در دل مسئولان می‌افکند؟ چرا به جای پاسخ‌گویی و اصلاح، به تمجید و تقدیر پناه می‌برند تا خود را عزیز جلوه دهند و منتقد را ناآگاه؟ آیا اینان از مکتب امام راحل بهره‌ای برده‌اند؟ آن امامی که در برابر ستایش، نه به وجد می‌آمد، بلکه نفس خویش را ملامت می‌کرد و از مادح، با نرمی و حکمت، گله می‌نمود؛ نه آن‌که مدح را قاب گیرد و در بنرها و کانال‌ها بیاراید. امروز اما، مدعیان خط امام، چنان از آن مکتب دور افتاده‌اند که گویی با مبانی‌اش بیگانه‌اند. آری، مکتب امام راحل، همان مکتب صادق آل محمد علیهماالسلام است؛ مکتبی که در برابر تمجید، چهره بر خاک می‌نهاد و دل از ستایش تهی می‌داشت. نه آن‌که جلسات سفارشی با نفرات گزینشی ترتیب داده و سیره و مبانی اسلام و انقلاب را وارونه جلوه داده و به دست فراموشی بسپارد. منتقد، برای اهل حق، نعمتی‌ست گران‌سنگ؛ اگر تو را به توبه و انابه و بازگشت به مسیر حق فراخواند، و دعای خیر بدرقه‌ات کند، باید شکرگزار این شهد شیرین باشی. و اگر قدر نشناسی و آن را تلخ چون زهر پنداری، چنان مصیبتی بر تو فرود خواهد آمد که مفتضح‌تر از پیش خواهی شد. اگر باور ندارید کلام حق را به‌خاطر بسپارید و منتظر بمانید که فرمود: «فَانْتَظِرُوا إِنِّی مَعَکُمْ مِنَ الْمُنْتَظِرِینَ» اما عده‌ای، طبل‌های توخالی را به صحنه می‌آورند تا صدای حق شنیده نشود؛ از تمام قوا بهره می‌گیرند تا چراغ حقیقت را خاموش سازند. غافل از آن‌که حق، نه در کف میدان، بلکه در ذات و اصالت خود پایدار است. و باطل، هرچند پر سر و صدا، چون کف روی آب، ناپایدار و بی‌ریشه است. «يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ» بی‌گمان، تاریخ آینه‌ای‌ست که در آن چهرۀ حق و باطل، گاه در غبار فتنه پنهان، و گاه در فروغ حقیقت نمایان می‌شود. چه بسیار روزگاران که باطل، بر سریر قدرت تکیه زد، خون پاکان را بر زمین ریخت، و چراغ هدایت را در زندان ظلم خاموش خواست؛ اما سنت الهی آن بود که حق، هرچند مظلوم، سرانجام سربرآورد و باطل، هرچند پرهیاهو، رسوا گردد. نظام مقدس جمهوری اسلامی، به برکت خون شهدا و با هدایت ولایت، چونان پرچمی از نور در افق تاریخ برافراشته شد؛ نشانه‌ای از پیروزی ایمان بر طاغوت، و صدای مظلومان در برابر مستکبران. اما در این مسیر، فتنه‌گرانی با جامۀ تقدس و نقاب روشنفکری، چه با عمامه و چه یقۀ سفید، کوشیده‌اند حقیقت را وارونه جلوه دهند؛ شهید را به جای جلاد بنشانند، نه تنها در گفتار، بلکه در کردار، با ناعدالتی‌ها، تبعیض‌ها، و تحریف مسیر نورانی انقلاب. اینان، ذغال‌فکرانی‌اند که در لباس اندیشه، آتش تفرقه می‌افروزند؛ و مقدس‌نماهایی که به نام دین، به کام دنیا می‌کوشند. اما تاریخ، بار دیگر گواه خواهد شد: حق، اگرچه در محاصرۀ تردید و تحریف، باز خواهد درخشید؛ و باطل، هرچند بزک‌شده، بی‌پرده خواهد افتاد. در روزگار ما، گاه دیده می‌شود که برخی از اصحاب قدرت، به جای پاسخ‌گویی و خدمت، به کنج مذلتِ رفتارهای مذبوحانه پناه می‌برند؛ با بی‌تقوایی در نیت، و استبداد در عمل، دست بر مراکز خدمت‌رسانی و فرهنگی و تربیتی چون می‌گذارند، بی‌آن‌که از حرمت نام آن شرم داشته باشند. و چون مردمی از سر حق‌طلبی به اداره‌ای ذی‌ربط رجوع کنند، به جای قانون و انصاف، با دیوار تعصب و کینه روبه‌رو می‌شوند: «اینجا از آنِ فلان آقاست که شما نقدش کرده‌اید!» گویی نقد، نه فریضه‌ای عقلانی، که جرمی نابخشودنی‌ست؛ و گویی قدرت، نه امانتی الهی، که میراثی شخصی‌ست. آیا اینان، که منتقد را اهل جهنم می‌خوانند، از روزی نمی‌هراسند که پرده‌ها فرو افتد و اسناد حق‌جویان آشکار گردد؟ آیا نمی‌دانند که عوام‌فریبی، هرچند پرزرق، سرانجام بی‌پرده خواهد شد؟ و آیا نمی‌شنوند صدای وجدان ملت را که از تبعیض و تحقیر به فغان آمده است؟ نه، حقیقت را نمی‌توان؛ نه با هیاهو و ارعاب و نه با عوام‌فریبی و مصلحت‌اندیشی پوشاند. آن‌که امروز از نقد می‌گریزد، فردا در محکمۀ تاریخ، بی‌پناه خواهد ایستاد. و آن‌که به جای تقوا، به تزویر پناه برده، از فروغ ایمان خواهد سوخت. ادامه دارد...
🗞 از مکتب امام تا نقاب‌داران امروز: نقدی بر وارونگی اخلاق در سایۀ قدرت - بخش دوم ای آن‌که هنوز در تشخیص «قبل» و «بعد»، «گذشته» و «حال» درمانده‌ای، و در فهم مرجع ضمیر قوا، به حیرت نشسته‌ای، چگونه می‌خواهی بر چهرۀ حق، پردۀ باطل بیفکنی؟ تو که در ابتدایی‌ترین مفاهیم درجا زده‌ای، با کدام بصیرت، با کدام جسارت، می‌خواهی حقیقت را خاموش سازی؟! امروز، با غوغا و قدرت، حتی اگر بتوانی صدای حق را در گلو خفه کنی، فردای قیامت که در محکمۀ عدل الهی، هیچ حجابی نخواهد ماند؛ و هیچ توجیهی، تو را از پاسخ‌گویی نخواهد رهانید؛ چه خواهی کرد؟! آیا نشنیده‌ای که فرمود: «وَلاَ تَلْبِسُواْ الْحَقَّ بِالْبَاطِلِ وَتَكْتُمُواْ الْحَقَّ وَأَنتُمْ تَعْلَمُونَ»؛ حق را با باطل درنیامیزید، و آن را پنهان نسازید، در حالی که به روشنی می‌دانید. امام رضوان‌الله‌تعالی‌علیه، جملاتی گهرباری دارند که همچون مشعل هدایت است، و رهبر عزیزمان نیز، همواره ما را به تأمل در این مباحث فراخوانده‌اند، و با تأکید بر جوهرۀ ولایت، مسیر حق را روشن ساخته‌اند. و هر آن‌کس که این مسیر را قطع کند، بیرون از دایرۀ ولایت ایستاده است. و اگر روزی لازم باشد، این حقیقت را مفصل شرح خواهم داد. اما این بار، دعوت به توبه نمی‌کنم، بلکه دعوت به تعقل می‌نمایم. از درِ اندیشه سخن می‌گویم تا باشد که این آقایان، بی‌هیاهو و بی‌جدل، این عبارات امام عزیز را خود بخوانند، خود بفهمند، و اگر هنوز روزنه‌ای از بصیرت در دلشان باقی‌ست، به آن بازگردند: «قضیه ولایت فقیه یک چیزی نیست که مجلس خبرگان ایجاد کرده باشد. ولایت فقیه یک چیزی است که خدای تبارک و تعالی درست کرده است. همان ولایت رسول‌الله هست. و این‌ها از ولایت رسول‌الله هم می‌ترسند! شما بدانید که اگر امام زمان - سلام‌الله‌علیه - حالا بیاید، باز این قلم‌ها مخالف‌اند با او. و آن‌ها هم بدانند که قلم‌های آن‌ها نمی‌تواند مسیر ملت ما را منحرف کند. آن‌ها باید بفهمند اینکه ملت ما بیدار شده است، و مسائلی که شما طرح می‌کنید ملت می‌فهمد، متوجه می‌شود، دست و پا نزنید! خودتان را به ملت ملحق کنید. بیایید در آغوش ملت. قلم‌های شما از تفنگ‌های آن دموکرات‌ها به اسلام بیشتر ضرر دارد. نطق‌های شما به اسلام ضررش بیشتر از آن توپ‌هایی است که آن‌ها به جوانان ما می‌بندند و تفنگ‌هایی که آن‌ها می‌بندند؛ ضررش به اسلام بیشتر است، برای اینکه آن‌جا دشمن معلوم است، و شما به صورت‌های مخفی به میدان می‌آیید. قلم‌های شما از سرنیزه‌های رضاخان بدتر است برای اسلام! و شما مضرتر هستید از رضاشاه و محمدرضا برای اسلام، برای اینکه آن‌ها معلوم بود مخالف هستند و مردم می‌شناختند آن‌ها را، مخالفت می‌کردند با آن‌ها، مقاومت می‌کردند؛ شما در پوشش اسلام، در پوشش طرفداری از خلق مسلمان، برخلاف اسلام دارید عمل می‌کنید.» [صحیفه امام خمینی، جلد ۱۰، صفحه ۳۰۹] وَالسَّلَامُ عَلَى مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَى ©️ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا | 🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
4.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 آقای مسئول در اردبیل، منتقد اهل جهنم نیست!!! ➖ تخلیه دفاتر ضیاءالصالحین پاسخ ما نیست... ➖ تحریم روحانیون جهت حضور در مراسم و هیئات هفتگی ضیاءالصالحین شیوه حکم‌رانی نیست... ➖ اماکن بیت‌المال، ملک شخصی نیست که بگویند اینجا مال فلانی است و نمی‌شود در آنجا مراسم ایام فاطمیه را برگزار کرد!!! ➖ اگر قیامت را باور دارید، باید حامی «حق» می‌بودید... ➖ وارونه‌نمایی حقیقت راه فرار نیست... ➖ بس است یا بازهم بگویم؟! ©️ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا | 🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
🚨 تطبیق پروتکل‌های صهیون با جریانات منطقه‌ای؛ ❓پرسش‌هایی برای تأمل و بیداری سیاسی 🔻 از همه عزیزان دعوت می‌کنیم با دقت کامل به این فایل صوتی گوش دهند و تک‌تک پروتکل‌های مطرح‌شده در کتاب «پروتکل‌های دانشوران صهیون» را با تحولات منطقه‌ای تطبیق دهند. همان‌طور که رهبر انقلاب فرمودند: «از خواندن کتاب پروتکل‌های دانشوران صهیون غفلت نکنید.» 🔺 این توصیه، در نوع خود پیامی مهم و راهبردی برای شناخت نقشه‌های پنهان سلطه‌طلبان جهانی است. ❓ پرسش‌هایی برای تطبیق و تحلیل: 🔻 در ادامه، مجموعه‌ای از پرسش‌های کلیدی مطرح می‌شود که مخاطب را به تأمل و تحلیل عمیق دعوت می‌کند: ➖ چه کسانی تلاش دارند همه مسائل را با زور و قدرت حل کنند؟ ➖ انحصارگرایی قدرت و ثروت توسط چه جریان‌هایی دنبال می‌شود؟ ➖ چه کسانی و چرا به تضعیف تشکیلات اسلامی علاقه‌مندند؟ ➖ منابع و ثروت‌های اقتصادی منطقه در کجا و توسط چه کسانی متمرکز شده‌اند؟ ➖ دشمنی با مجموعه‌های اخلاق‌محور طبق کدام پروتکل صورت می‌گیرد؟ ➖ چه کسانی افکار عمومی را به سمت مادیات و مصرف‌گرایی سوق می‌دهند؟ ➖ چه کسانی از همه مسائل، حتی انسان‌ها، به‌عنوان ابزار و وسیله استفاده می‌کنند؟ ➖ آن‌هایی که در ظاهر پدرسالار و مهربان و در باطن سرکوب‌گر هستند، چه کسانی‌اند؟ ➖ چه کسانی رسانه‌ها را در راستای اهداف سیاسی و امنیتی خود کنترل می‌کنند؟ ➖ چه کسانی اختلاف‌افکنی در منطقه را دامن می‌زنند؟ ➖ اگر اصل بر اتحاد است، چرا خیانت، زورگویی و تخریب را توجیه می‌کنند و انتظار دارند سکوت طرف مقابل مایه وحدت باشد؟ ➖ آیا این سکوت، خود نشانه‌ای از تحریف مفهوم وحدت نیست؟ 🔸 نکته پایانی: هوشیاری در برابر نفوذ: برخی از این مصادیق ممکن است عامدانه و با هدف دشمنانه صورت گیرند، و برخی دیگر ناآگاهانه در پازل دشمن ایفای نقش کنند. بنابراین: حواس‌مان و حواستان جمع باشد. ©️ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا | 🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
🚨 دشمن‌شناسی در منظومه فکری رهبر انقلاب؛ سلاح بصیرت در میدان نبرد پیچیده‌ی امروز - بخش اول ✍️ 🔹 مقدمه: در گفتمان ناب انقلاب اسلامی، «دشمن‌شناسی» هرگز محدود به حیطه‌ای سیاسی یا صرفاً امنیتی نمی‌گردد، بلکه «فریضه‌ای استراتژیک» و سنگ بنای هر حرکتی، از خُردترین کنش‌های فردی تا والاترین اقدامات اجتماعی به شمار می‌آید. مقام معظم رهبری، این دریادلِ آگاه به اعماق توطئه‌ها، با تأکیداتی ژرف و مکرر، خطوط کلی نبرد با استکبار را ترسیم و راه‌های رهایی از دام‌های آنان را تبیین نموده‌اند. مرور سیر بیانات حکیمانه‌ی ایشان، از آغازین سال‌های دهه‌ی هفتاد تا امروز، گواهی است بر استواری در اصول بنیادین دشمن‌شناسی، و در عین حال، نشانه‌ی تکاملی ژرف در شناخت ابزارها و شیوه‌های نوین دشمنی در میدان «جنگ نرم» و «تهاجم فرهنگی». این نوشتار بر آن است تا با گردآوری این گنجینه‌ی معرفت، به استخراج «منظومه‌ی فکری» ایشان در این عرصه همت گمارد و آن را به نظاره بنشیند؛ چرا که تنها با فهم این منظومه است که می‌توان در میان امواج سهمگین فتنه‌ها، سکان کشتی انقلاب را به‌درستی در دست گرفت و مسیر را با بصیرت پیمود. 🔹فصل اول: هویت و ماهیت «دشمن اصلی» در افق بلند اندیشه‌ی مقام معظم رهبری، «دشمن» به‌مثابه‌ی هویتی انتزاعی یا صرفاً دولتی رقیب تصویر نمی‌گردد، بلکه «جبهه‌ای منسجم و به‌هم‌پیوسته» با ماهیتی آشکار و اهدافی معین، ترسیم می‌گردد: 1️⃣. مرکزیت استکبار جهانی: «دشمن اصلی، صهیونیست‌ها و نیز دولت و رژیم آمریکاست که تحت تأثیر کمپانی‌ها و فروشندگان اسلحه و چپاولگران بین‌المللی قرار دارد» (۱۳۷۵/۰۸/۳۰). آمریکا به عنوان «سرکرده‌ی نظام سلطه» (۱۳۹۳/۱۰/۱۹)، انگلیس به عنوان «مستعمر پیر» و صهیونیست‌ها به عنوان مظهر استکبار، ارکان اصلی این جبهه هستند. اما آنچه در این تحلیل، شایسته‌ی تأملی ژرف‌تر است، آن است که این استکبار جهانی، برای تحقق اهداف شوم خویش، تنها به فشارهای بیرونی بسنده نکرده، بلکه همواره در پی نفوذ به درون ساختارهای داخلی بوده است؛ تا آنجا که می‌کوشد «عوامل خودی» را در سطوح گوناگون به خدمت گیرد و مسیر انقلاب را از درون دچار استحاله سازد. از همین‌رو، بصیرت و هوشیاری در شناخت این راهبرد پیچیده، به فریضه‌ای دائمی برای امت انقلابی بدل می‌شود؛ آزمونی سترگ که غفلت از آن، به بهای سنگینِ از کف رفتن دستاوردهای تاریخی انقلاب خواهد انجامید. 2️⃣. دشمنی ذاتی و آشتی‌ناپذیر: این دشمنی ریشه در ماهیت نظام جمهوری اسلامی دارد. «آن کسانی که از وابستگی ایران و عقب‌ماندگی ملت ایران منتفع می‌شدند، امروز با ما دشمن خونی و دشمن آشتی‌ناپذیرند» (۱۳۹۵/۱۰/۱۹). این دشمنی از سر احساسات زودگذر نیست، بلکه به دلیل «ذات نظام سلطه» است که در تقابل کامل با اسلام ناب و اندیشه‌ی استکبارستیزی قرار دارد. امروز، بیش از هر زمان، باید به هوشیاریِ ژرف و بصیرتی مستمر آراسته بود؛ چرا که این نبرد وجودی، در هیأت‌های گوناگون و اندازه‌های متنوع رخ می‌نماید. آنچه در جبهه‌ی فرهنگ و تربیت به چشم می‌آید، تنها اختلافات سطحی در شیوه اجرایی و سلیقه‌ها نیست، بلکه رویارویی‌ای بنیادین با مبانی تشکیلاتی و تربیتی انقلاب اسلامی است، دشمنی‌ای که با طراحی دقیق، در پی نفوذ به ژرفای جان‌ها و دگرگونی در باورهاست. و همین خصیصه، پرده از چهره‌ی عوامل نفوذی در داخل کشور و منطقه برداشته و آنان را در منظر ملت، رسوا ساخته است. از این‌رو، هر کنش دشمن اعم از تحریم‌های اقتصادی تا جنگ‌های روانی را باید در پرتو این دشمنی ذاتی و آشتی‌ناپذیر تحلیل کرد. تنها با چنین فهمی است که می‌توان در تمامی عرصه‌ها، به‌ویژه در میدان خطیر فرهنگ و تربیت، با هوشیاری ایستادگی نموده و نقشه‌های آنان را نقش بر آب ساخت. بی‌تردید، غفلت از این حقیقتِ بنیادین، خیانتی آشکار به آرمان‌های بلند شهیدان و مکتب ناب اسلام خواهد بود؛ و این، مسئولیتی است که بر دوش همه‌ی آگاهان و پاسداران اندیشه‌ی انقلاب سنگینی می‌کند. هم آنان که با واکاوی بینش‌ها و اندیشه‌های مکتب اسلام، از مرزهای معنوی انقلاب پاسداری می‌کنند؛ دل‌سپردگان حقیقت، حافظان آرمان، و نگهبانان شعله‌ی بیداری در شب‌های غفلت که هر واژه‌شان، سنگری‌ست در برابر تحریف؛ و هر سکوت‌شان، فریادی‌ست علیه فراموشی. پاسداران اندیشه جای لباس نظامی، جامه‌ی آگاهی بر تن دارند و بر بلندای تاریخ ایستاده‌اند تا نگذارند میراث خون و ایمان، در هیاهوی مصلحت‌طلبان گم شود. 🔻 ادامه در پست بعدی... 🔻
🔺ادامه دشمن‌شناسی در منظومه فکری رهبر انقلاب؛ سلاح بصیرت در میدان نبرد پیچیده‌ی امروز - بخش اول🔺 3️⃣. انکار دشمن، بزرگ‌ترین خیانت: رهبر معظم انقلاب هشدار می‌دهند که القای «توهم توطئه» خود بزرگ‌ترین توطئه است تا ملت را از اصل وجود دشمن غافل کند. «وقتی ما می‌گوییم دشمن داریم، می‌گویند آقا شما دچار توهّمید؛ توهّم توطئه. خود این مطرح کردن توهّم توطئه، به‌نظر ما یک توطئه است.»(۱۳۹۵/۰۳/۱۴) در میانه‌ی این کارزار سهمگین، ما از خط مقدم نبرد فرهنگی و تربیتی، بانگ هشدارهایی بلند و مکرر در گستره‌ی منطقه سر داده‌ایم؛ هشدارهایی از جنس آگاهی، نسبت به توطئه‌هایی که همچون تیغی زهرآگین، ژرف‌ترین بنیان‌های تربیتی و فرهنگی این سرزمین را نشانه گرفته‌اند. در این مسیر، بی‌پروا و با تکیه بر عهدی روشن، پرده از چهره‌ی آن جاسوس گریخته و شبکه‌ی نفوذ پلیدش برداشتیم و اوراقی مستند و روشنگر را در منظر همگان نهادیم. اما افسوس! آنچه می‌بایست ناقوس خطر را در گوش مسئولین ذی‌ربط به صدا درآورد و آنان را به میدان اقدام بکشاند، در نهایت با تغافلی شگفت‌انگیز و چه‌بسا ناتوانی در مواجهه‌ی قاطع با موریانه‌های نفوذ، مواجه گشت. این بی‌اعتنایی تا بدان‌جا پیش رفت که مخاطب خاص این روزهای ما، در اعترافی کم‌سابقه، به‌صراحت اذعان نمود که قربانی فشارهای همان عنصر نفوذی بوده است. بی‌گمان، این اعتراف، توجیه‌گر آن سکوت‌های مشکوک، رفتارهای تبعیض‌آمیز و شانه خالی کردن از بار مسئولیت نخواهد بود؛ بلکه برعکس، چونان مُهری تابناک، حقانیت مسیر ما را در آسمان حقیقت می‌درخشاند و گواهی می‌دهد که آنچه گفتیم، از روی حدس و گمان نبوده، و بالعکس برخاسته از مشاهدات عینی و واقعیت‌هایی انکارناپذیر بوده است. و دردآورتر آن‌که، شماری از کسانی که ردای دین و پرچم انقلاب را بر تن دارند، در عمل، به مجریان ناخودآگاه «پروتکل‌های دانشوران صهیون» بدل گشته‌اند؛ بی‌آن‌که دریابند در چه ورطه‌ی هولناکی گام نهاده‌اند. اینان نمی‌دانند که چگونه با دستان خویش، تیشه بر ریشه‌ی همان درختی می‌زنند که خود بر شاخه‌ی آن نشسته‌اند! ادامه دارد... ©️ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا | 🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷