eitaa logo
جهاد تبیین
146 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
2.2هزار ویدیو
65 فایل
#ارکان_جهاد_تبیین #واجب_قطعی_فوری_عینی 📑|فعالیت کانال تبیین مباحث سیاسی تحلیل مسائل روز انتشار بالینک
مشاهده در ایتا
دانلود
بنده‌ عزیزم شما تا این لحظه بیش از ۵٠ درصد حجم بسته ویژه ۳۰ روزه استفاده از رحمت خاص خداوند را مصرف کرده‌ايد و کمتر از ۵٠ درصد یعنی حدود ۱۳ روز دیگر از حجم بسته باقی مانده است. پس از به پایان رسیدن حجم باقی‌مانده، عبادات شما با نرخ عادی محاسبه خواهد شد. یعنی از این پس: نه یک آیه برابر ختم قرآن نه نفس‌هایتان مانند تسبیح و نه خواب‌هایتان عبادت محسوب می‌شود. تمديد این بسته نیز امکان‌پذیر نخواهد بود.پس، از روزهای باقی‌مانده، کمال استفاده را ببرید. 🔹هیچکس تنها نیست 🔸همراه اول و آخر 🔹خداوند مهربان💓♥️
استاد شیخ جعفر : شاید در کاری بهتر و لازم تر و کامل تر از قرائت و تلاوت نباشد.
بسم الله الرحمن الرحیم 📌اساس مدیریت بر حلم است حلیم با تغافل ، سکوت ، مدارا ، شرح صدر ، نرمش و ... کشتی را از طوفان ، صخره ، راهزن و ... عبور داده و با سلامت و برکت به ساحل می رساند ✍حجت الاسلام والمسلمین قوامی؛ مدیر بنیاد فقهی مدیریت اسلامی https://eitaa.com/joinchat/3071213621Cb5c37cbcf2
حالا که قرار است بروی... کاش کسی به اهل کوفه برساند که شب آخر است... شاید کسی پیدا شود که سوالی جدی بپرسد... شاید کسی پیدا شود تا هدف از خلقت را به او بگویی... ما که پس از هزار و چهارصد سال حسرت سوال های نپرسیده از شما را می خوریم... حیف ‌هنوز نفهمیده اند که چه گوهری از کفشان می رود و آن ها فقط نگاه می کنند... سرِ شیعه در چنین روزهایی به سنگ می خورد... در چنین روزهایی که سوالاتی بس جدی ولی بی جواب برایمان مانده... این فقط بخشی است از وحشت دنیای بی علی... ..اللهم عجل لولیک الفرج..
شاید بد نباشد بدانید دعوای این روزهای سر چیست؟ سر این معادله است که پولیون در اقتصاد آن را چون آیه قرآن میدانند بیائید ساده به این فرمول نگاه کنیم: MV=PY P سطح عمومی قیمتهاست Y میزان کالاها و خدمات در اقتصادست V سرعت گردش پول‌ست M عرضه پول‌ست Image نقدهایی که به این نظریه شده آنقدر زیاد است که نیازی به بیان آن نیست. از فروض این نظریه گرفته تا نقدهایی که فیسکالها (مالیون) به این نظریه کرده اند. اما من میخواهم از دیدگاهی دیگر این نظریه را بررسی کنم سوال: تورم در این فرمول متاثر از رابطه سه متغیر است. آیا در جامعه هم همین است؟ یعنی آیا تورم در جامعه متاثر از فرهنگ، سیاست، فساد، نرخ ارز، قیمت انرژی،‌ روابط بین الملل و ده ها عامل دیگر نیست؟ یعنی رفتار مردم دهه شصت که نان شبشان را با هم قسمت میکردند با مردم یک جامعه که به خون هم تشنه هستند روی تورم تاثیر یکسان دارد؟ فساد اقتصادی و احتکار چه؟ همانطور که می‌بینید قبل از اینکه این فرمول نوشته شود یک جامعه و یک انسان اقتصادیِ خاصی فرض گرفته شده است. یک انسان و یک جامعه با یک ایدئولوژی مشخص. انسانِ منفعت طلب و جامعه بازاری. جامعه ای که در آن همه چیز کالاست و همه جا بازار. انسانی که هیچ انگیزه غیرمادی ندارد کدام یک از این عوامل فرهنگی و اجتماعی و سیاسی و ... در این فرمول دیده می شود؟ اگر سرمایه داران انحصار ایجاد کنند در بازار و قیمت را بالا ببرند، این فرمول در موردش سکوت میکند. اگر مردم اهل انصاف باشند یا نباشند این معادله در مورد آن نظری ندارد. چون اساسا انسان این معادله گرگ است همان که هابز میگفت: انسان گرگ انسان است. همان که اسمیت و میل و بنتهام میگفتند: انسانِ لذت جویِ منفعت طلب که فقط به دنبال حداکثر کردن مطلوبیت مادی خود است. شاید بگوئید خب الان همین است. جواب این است که نخیر! اگر چنین انسانی در دنیای امروز تربیت شده است نتیجه این نگاه است نه برعکس! کسانی که سعی میکنند ایدئولوژی هایشان را پشت فرمولهای ریاضی پنهان کنند مهم نیست که مسلمانند یا غیرمسلمان. مهم نیست فریاد میزنند که نئولیبرال هستند یا نیستند. مهم نیست ریش دارند یا ندارند. مهم این است که «علم»ی که از آن دم میزنند سرتا پا ایدئولوژی است. سرتا پا جاهلیت مدرن است! الان ممکن است بگویند خب همین عوامل دیگر را هم میرویم و آمار میگیریم و مدلسازی میکنیم و می آوریم در فرمول :))) اولا که بروید و بیاورید! فعلا که نرفتید! ثانیا باز هم تازه میشود یک گزاره اثباتی. آنجا که قرار است بر اساس نظریه عدالت لیبرالی نسخه بپیچید دوباره پای ایدئولوژی وسط می آید خلاصه ماجرا را دکتر علی سعیدی گفته‌اند و حق مطلب را ادا کرده اند: من به‌جای این‌که به‌دنبال اثبات وجود چیزی به نام اقتصاد اسلامی باشم، می‌خواهم سؤال بنیادین‌تری بپرسم و آن اینکه مگر ما چیزی به نام علم اقتصاد داریم؟ یعنی آیا گزاره‌های بنیادین مکتب لیبرالیسم «علمی» اند؟ مثلا اینکه «بازار آزاد یا رقابت کامل میتواند بیشترین کارایی را برای اقتصاد فراهم کند» گزاره‌ای حاکی از واقع و عاری از هرگونه قضاوت هنجاری است؟ یا نظریه مقداری پول که حجم پول در گردش را با سطح عمومی قیمتها مرتبط میکند، گزاره‌ای اثباتی وفارغ از هرگونه دعاوی هنجاری و ایدئولوژیک است؟ یا نظریۀ عمومی کینز یا تعادل عمومی والراس یا نظریۀ مطلوبیت نهایی یا نظریۀ رفتار مصرف‌کننده یا نظریۀ رفتار تولیدکننده یا نظریات رفاه؛ کدامشان از کدام «واقعیت عینی» سخن می‌گویند؟ آیا جز این است که تمامی این نظریاتی که در کلاس‌های اقتصاد می‌خوانیم و درس می‌دهیم هر کدام به نحوی به‌دنبال تنظیم امور اقتصادی هستند؟ و آیا جز این است که هر کدام از این‌ها از نوع و هستند و امری را و عمل بر خلاف آن را می‌کنند؟ مگر نه این است که از نگاه طرفداران اقتصاد رایج، رسیدن به نقطۀ کارای پارتویی است؟ مگر نه این است که در مواقع تزاحم میان برابری و کارایی، از قواعد رفع تزاحم استفاده می‌شود؟ و مگر غیر از این است که تمام اقتصاد خرد، فقه استدلالی برای اثبات کارایی بازار کاملاً رقابتی در توزیع «بهینۀ» کالاهای خصوصی است و نهایتاً فتوای آقای آلفرد مارشال را در وجوب رساندن اقتصاد به نقطۀ تعادل عرضه و تقاضا مستدل و مستند می‌کند؟ به بیان صریح و ساده، تمام آنچه به‌عنوان «علم اقتصاد» تبلیغ و ترویج می‌شود، چیزی نیست جز فتواهای فقهی علمای لیبرال دربارۀ تعاملات اقتصادی جامعۀ خودشان! سخن پایانی نصیحتی است برادرانه به مهندسین عزیزی که بدون پیش زمینه وارد رشته اقتصاد می شوند: استقلال فکری خودتان را حفظ کنید. همین
▫️دولت اسلامی دشمنانی هم دارد. ...مرگ ما بیش از آنچه ناشی از این باشد که دیگری بیاید ما را بکُشد، ناشی از این است که در درون خودمان اختلافی به‌وجود می‌آید. غالباً مرگ‌های ما ناشی از ویروسی، میکروبی، بیماری‌یی و سلول عاصی‌یی است که سرطان درست می‌کند؛ کمتر ناشی از این است که کسی بیاید آدم را بکُشد. دولت اسلامی هم همین‌طور است؛ باید مواظب دشمن‌های درونی‌اش باشد؛ اینها آفت‌هایش است. شاید این دشمن درونی از دشمن بیرونی خطرناکتر هم هست. آلوده شدن به شهوات، حرصِ به دنیا، دلبسته شدن به منافع فردی، مرعوب دشمنان بیرونی شدن، مأیوس شدن از وعده‌ی الهی و تحقّق آرمان‌های الهی، دشمنان درونی ما هستند.
۲۵ امیرالمؤمنین علی _علیه‌السلام_: در تصدیق سخن چین شتاب مکن، زیرا سخن چین، گرچه در لباس اندرز دهنده ظاهر می شود، اما خیانت‌کار است. 📚 به نقل از نهج البلاغه، نامه ۵۳
‼️آرایش صورت و چشم در حال روزه 🔷س ۵۸۴۵: آیا آرایش صورت و چشم در حال روزه گناه است و آیا روزه را باطل می کند؟ ✅ج: آرایش صورت، برای خانم ها در صورتی که در معرض دید نامحرم قرار گیرد جایز نیست، حال فرقی نمی کند که در حال روزه باشد یا خیر. اما در هر حال این کار جزو مبطلات روزه نیست. البته درباره سرمه، گفته می شود اگر مزه یا بوی آن به حلق برسد، برای روزه دار مکروه می باشد.
‼️قرآن به سر گرفتن با تلفن همراه 🔷س ۵۸۴۲: آیا در شب های قدر استفاده از تلفن همراه و تبلت و لبتاپ و امثال آن در صورتی که نرم افزار قرآن آن باز باشد، و روی صفحه تلفن همراه باشد، به جای کتاب قرآن قابل استفاده می باشد؟ البته در زمان سر گرفتن قرآن. ✅ج: در فرض سؤال، حکم قرآن را ندارد. 📕منبع: رساله آموزشی امام خامنه‌ای
سلام علیکم و رحمة الله با عرض تسلیت ایام شهادت *مولای هستی حضرت امیرالمومنین امام علی علیه السلام* و آرزوی سلامتی و قبولی طاعات و عبادات؛ مجموعه تولیدات ویژه *روز قدس* سال ۱۴۰۱ تولید شده توسط و *خانواده عقیق - قم*، برای ملاحظه و استفاده از سوی اساتید و طلاب محترم به ۸ زبان تقدیم می‌شود. --------- *زبان های*: *فارسی- عربی- آذری- انگلیسی- روسی- اسپانیولی- ترکی- اردو* بخش ۱ شامل: مجموعه اینفوگرافیک *تاریخ و جغرافیای فلسطین* مجموعه کمیک موشن *بچه‌های فلسطین* مجموعه موشن غلط‌های مشهور درباره اسرائیل مجموعه نمایشگاهی علائم افول و زوال اسرائیل مجموعه نمایشگاهی علل حمایت از فلسطین https://mega.nz/folder/U8cXkABJ#s8NfmclzOMz2X1w9X2qQ6A . . بخش ۲ شامل: استاپ موشن *کودک فلسطینی* فوتوموشن‌های *فلسطین زمین مقاومت* مجموعه نمایشگاهی *اسطوره‌های فلسطین* مجموعه نمایشگاهی *حامیان و خائنان فلسطین* مستند موشن *ریشه مقاومت* نقاشی *آبرنگ سرزمین قدس* نقاشی شن *جایگاه مسجدالاقصی* https://mega.nz/folder/PO42nDBY#zRLKefkDK32tpASfz4hA7g التماس دعا