‼️قرآن به سر گرفتن با تلفن همراه
🔷س ۵۸۴۲: آیا در شب های قدر استفاده از تلفن همراه و تبلت و لبتاپ و امثال آن در صورتی که نرم افزار قرآن آن باز باشد، و روی صفحه تلفن همراه باشد، به جای کتاب قرآن قابل استفاده می باشد؟ البته در زمان سر گرفتن قرآن.
✅ج: در فرض سؤال، حکم قرآن را ندارد.
📕منبع: رساله آموزشی امام خامنهای
سلام علیکم و رحمة الله
با عرض تسلیت ایام شهادت *مولای هستی حضرت امیرالمومنین امام علی علیه السلام* و آرزوی سلامتی و قبولی طاعات و عبادات؛
مجموعه تولیدات ویژه *روز قدس* سال ۱۴۰۱
تولید شده توسط و *خانواده عقیق - قم*، برای ملاحظه و استفاده از سوی اساتید و طلاب محترم به ۸ زبان تقدیم میشود.
---------
*زبان های*:
*فارسی- عربی- آذری- انگلیسی- روسی- اسپانیولی- ترکی- اردو*
بخش ۱
شامل:
مجموعه اینفوگرافیک *تاریخ و جغرافیای فلسطین*
مجموعه کمیک موشن *بچههای فلسطین*
مجموعه موشن غلطهای مشهور درباره اسرائیل
مجموعه نمایشگاهی علائم افول و زوال اسرائیل
مجموعه نمایشگاهی علل حمایت از فلسطین
https://mega.nz/folder/U8cXkABJ#s8NfmclzOMz2X1w9X2qQ6A
.
.
بخش ۲
شامل:
استاپ موشن *کودک فلسطینی*
فوتوموشنهای *فلسطین زمین مقاومت*
مجموعه نمایشگاهی *اسطورههای فلسطین*
مجموعه نمایشگاهی *حامیان و خائنان فلسطین*
مستند موشن *ریشه مقاومت*
نقاشی *آبرنگ سرزمین قدس*
نقاشی شن *جایگاه مسجدالاقصی*
https://mega.nz/folder/PO42nDBY#zRLKefkDK32tpASfz4hA7g
التماس دعا
11.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#بهعلیشناختممنبخداقسمخدارا
✅چگونه نهج البلاغه امام علی (ع) منشأ مسلمان شدن فیلسوف غربی می شود؟
✨وقتی دانشجوی ایرانی در دانشگاه تگزاس آمریکا به استاد فلسفه بی خدایش ترجمه «نهج البلاغه» امام علی (ع) را هدیه می دهد...✨
⚡️ این استاد (گری کارل لگنهاوزن) با خواندن نهج البلاغه چنان شیفته شخصیت امام علی (ع) می شود که او را شایسته الگو بودن می یابد.
⚡️جذابیت تصویر دقیق نهجالبلاغه از خدا برای این فیلسوف.
⚡️این پایان ماجرا نیست، آن دانشجو (اکبر نوجه دهی) بعدها در دفاع مقدس به شهادت می رسد و آن استاد که مسلمان شده و نام محمد برای خود انتخاب کرده است سرانجام استاد «فلسفه دین» حوزه علمیه قم می شود.⚡️
⚡️این سرگذشت را از زبان خود استاد لگنهاوزن بشنوید⚡️
خداوندا! عاقبت ما را نیز ختم به خیر بفرما🤲
﷽
📍 دعا در خواست فقیر از غنی است ❗️
📌جهت این است که دعا «درخواست» است؛ دعا «پناهبردن» است. در قالب اصطلاح، درخواستِ فاقد از واجد؛ فقیر از غنی و نادار از دارا است. ما باید این معنا را در نظر بگیریم. که نسبت عبد با پروردگارش چه نسبتی است. آیهٔ شریفه می فرماید: «يا أَيُّهَا النَّاسُ أَنْتُمُ الْفُقَراءُ إِلَى اللَّهِ وَ اللَّهُ هُوَ الْغَنِيُّ الْحَميد». ای مردم! همه بدانید! رابطهٔتان با خدا رابطۀ ندار با دارا است؛ رابطهٔ فاقد با واجد است؛ رابطهٔ تهیدست با غنی است. این خطاب قرآن به همه است: «يا أَيُّهَا النَّاسُ أَنْتُمُ الْفُقَراءُ إِلَى اللَّهِ وَ اللَّهُ هُوَ الْغَنِيُّ الْحَميد».
چه بسا این کلام که مخلوق، فقیر است، مسامحه باشد؛ چرا که مخلوق، «فقر محض» است. سراپای من و تو هیچ است. هرچه هست از او است. سراپای من و تو فقر است؛ نه اینکه من خودم یک چیزی هستم و خدا یک چیزی و من فقیرهستم و او غنی؛ خیر، همین که گفتی من کسی هستم، همینجا اشتباه کردی. تو کسی نیستی. اصلاً هستیِ تو برای اوست. به تعبیر معروف، قرآن خیلی به ما احترام گذاشته که فرموده است.
1️⃣سورهٔ مبارکۀ فاطر، آیهٔ 15
〰️〰️〰️〰️〰️
📚 #مجموعه_حقیقت_بندگی
#حاج_آقا_مجتبی_تهرانی
✨﷽✨
🌷 سفارشات کوتاه پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) به أمیر مؤمنان علی (علیه السّلام)
✍ای علی: مؤمن حقیقی سه نشانه دارد: روزه، نماز، أدای زکات.
و شخص ظاهر_ساز را نیز سه نشانه است:
در حضور چابلوسی، در پشت سر بدگوئی، و در مصیبت سرزنش کند.
و ستمکار را سه ویژگی است: زیر دستش را سرکوب کند، و بالادست خویش را نافرمانی، و همنوعان ستمکارش را یاری نماید.
و ریاکار را سه نشانه است: نزد مردم سرحال، و به وقت تنهائی بیحوصله، و در همه کار خوش دارد از او تعریف شود.
و منافق را سه علامت است: اگر سخن گوید دروغ است، و چنانچه مورد اعتماد و امانت داری واقع شود خیانت کند، و به هنگام وعده زیر قول خود زند.
تنبل را سه نشانه است: در انجام امور سستی کند تا به تقصیر و عقب ماندگی افتد، و کوتاهی کند آنقدر که به تباهی کشاند، و تلف کند تا گناهکار شود.
☘عاقل را نشاید که برای غیر سه مورد سفر کند : بهبود وضع زندگی ، قدمی برداشتن برای روز جزا ، و بردن لذّتی در غیر حرام.
📚 تحف العقول
*اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم*
🏴🏴🏴
امام علی علیه السلام فرمودند:
*أَلاَ وَ إِنَّ لِكُلِّ مَأْمُومٍ إِمَاماً يَقْتَدِي بِهِ وَ يَسْتَضِيءُ بِنُورِ عِلْمِهِ أَلاَ وَ إِنَّ إِمَامَكُمْ قَدِ اِكْتَفَى مِنْ دُنْيَاهُ بِطِمْرَيْهِ وَ مِنْ طُعْمِهِ بِقُرْصَيْهِ أَلاَ وَ إِنَّكُمْ لاَ تَقْدِرُونَ عَلَى ذَلِكَ وَ لَكِنْ أَعِينُونِي بِوَرَعٍ وَ اِجْتِهَادٍ وَ عِفَّةٍ وَ سَدَادٍ*
آگاه باش! هر پيروى را امامى است كه از او پيروى مىكند، و از نور دانشش روشنى مىگيرد، آگاه باش! امام شما از دنياى خود به دو جامه فرسوده، و دو قرص نان رضايت داده است، بدانيد كه شما توانايى چنين كارى را نداريد امّا با پرهيزكارى و تلاش فراوان و پاكدامنى و راستى، مرا يارى دهيد.
نهجالبلاغه فرازی از نامه ۴۵
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
سلام و قبولی طاعات و عبادات در نزد حق تعالی و حاجت روایی و تسلیت شهادت امام علی ع :
متن زیر ارزش صدها بار دیدن و خواندن و نشر رو داره مخصوصا در این ایام که متعلق است به امیرالمومنین علی بن ابیطالب عليه السلام.
بسم الله الرحمن الرحیم
براى امير المومنين علی عليه السلام نامه اى از معاويه رسيد
حضرت مهر نامه را شكست و قرائت كرد : " از طرف امير المومنين و خليفة المسلمين ، معاويه بن ابى سفيان براى على :
اى على !
در جنگ جمل هر چه خواستى با ام المومنين : عايشه و اصحاب رسول خدا : طلحه و زبير كردى اكنون مهياى جنگ باش "
حضرت جواب نامه را اينگونه نوشت:
از طرف عبدالله
تو به رياست مى نازى و من به بندگى خداوند.
من
آماده جنگ هستم به همان نشان كه " انا قاتل جدك و عمك و خالك : من همان کس هستم که پدربزرگ و عمو و داییت را کُشته ام "
سپس نامه را مهر و امضاء کرد و از یارانش كه در محضرش بودند ، پرسيد : كيست كه اين نامه را به شام ببرد ؟
كسى جواب نداد
دوباره حضرت سوالش را تكرار فرمود و اين بار طِرِمّاح از ميان جمعيت برخاست و عرض كرد : على جان! من حاضرم. حضرت ضمن اينكه او را از متن تند نامه آگاه كرد ، فرمود :
طِرِمّاح !
به شام كه رفتى مواظب آبروى على باش طرماح گفت : سمعاً و طاعةً آنگاه نامه را گرفت وبوسیدو روی چشمهایش گذاشت و بسوى شام حركت كرد
معاويه در باغ قصرش بود كه عمرو عاص خبر رسيدن يكى از یاران على را به او رساند
معاويه فورا دستور داد كه بساطى رنگين پهن كنند تا شكوه آن طرماح را تحت تاثير قرار بدهد و او را به لكنت بيندازد دستور انجام شد
طِرِمّاح وقتى وارد شد و آن فرشهاى رنگين و بساط مفصل را ديد ، بى اعتناء به همه آنها با همان كفشهاى خاك آلوده اش قدمها را بر فرشها گذاشت ، خود را به معاويه رساندودرکنار معاویه روی صندلی همانطور كه او بر مسندش لميده بود ، طرماح نيزروی صندلی لم داد و پاهايش را دراز كرد
اطرافيان معاويه به طرماح اعتراض كردند كه " پاهايت را جمع كن " اما او گفت : تا او پاهايش را جمع نكند ، من هم پاهايم را جمع نخواهم كرد
عمرو عاص به معاويه در گوشى گفت : اين مردى بيابانيست و كافيست كه تو سر كيسه ات را كمى شل كنى تا او رام بشود و لحنش را هم عوض كند
معاويه ضمن اينكه دستور داد تا سى هزار درهم پيش طرماح بگذارند ، از او پرسيد : از نزد كه به خدمت كه آمده اى ؟
طرماح گفت : از طرف خليفه برحق ، اسدالله ، عين الله ، اذن الله ، وجه الله ، امير المومنين على بن ابيطالب نامه اى دارم براى امير زنازاده فاسق فاجر ظالم خائن ، معاوية بن ابى سفيان
معاويه ناراحت از اينكه سى هزار درهم نيز نتوانسته است كه اين تربیت شده درمکتب على عليه السلام را ساكت كند ، گفت : نامه را بده ببينم
، طرماح گفت : روى پاهايت مى ايستى ، دو دستت را دراز ميكنى تا من نامه على عليه السلام را ببوسم و به تو بدهم
معاويه گفت : نامه را به عمرو عاص بده
طرماح گفت : اميرى كه ظالم است ، وزيرش هم خائن است و من نامه را به خائنى چون او نميدهم
معاويه گفت : نامه را به يزيد بده
طرماح گفت : ما دل خوشى از شيطان نداريم چه رسد به بچه اش
معاويه پرسيد : پس چه كنيم ؟
طرماح گفت : همانكه گفتم
بالاخره معاويه بلندشدودستهایش رادرازکردونامه را گرفت و خواند بعد هم با ناراحتى تمام كاتبانش را احضار كرد تا جواب نامه را اينگونه بنويسد " على ! عده لشكريان من به عدد ستارگان آسمان است مهياى نبرد باش "
طرماح برخاست و گفت : من خودم جواب نامه ات را مى دهم:
ستارگان وماه تازمانی ستاره وماه هستندکه ازخورشیدخبری نباشد على عليه السلام خود به تنهايى خورشيديست كه ستارگان تو در برابرش نورى نخواهند داشت سپس خواست برود كه
معاويه گفت " طرماح ! سى هزار درهمت را بردار و سپس برو "
طرماح گفت من دستهایم راکوتاه کرده ام که زبانم وپاهایم درازست و بدون خداحافظى راه كوفه را در پيش گرفت
معاويه رو به عمرو عاص كرد و گفت : حاضرم تمام ثروتم را بدهم تا يكى از شما به اندازه يكساعتى كه اين مرد از على طرفدارى كرد ، از من طرفدارى كند
عمرو عاص گفت : بخدا اگر على به شام بيايد ، من كه عمرو عاصم نمازم را پشت سر او ميخوانم اما غذايم را سر سفره تو ميخورم
( الأختصاص ص ١٣٨)
👏👏👏👏👏
اگر لذت بردی حتماصلوات هدیه کن به امیرعوالم هستی علی بن ابیطالب علیه السلام وشاگردش طِرِمّاح 🌸💞
🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷