10.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📍 Why I Hate Religion, But Love Jesus?
❇️ رپِر مسیحی: چرا از مذهب و دین متنفّرم اما به عیسی مسیح عشق میورزم.
🔹این کلیپ یک #هشدار است؛ هشداری از مسیری طی شده، برای متولیان دین ...
#مسیحیت |#نقد_کلیسا | #ادیان_فرق | #دین_در_آمریکا
10.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻الان روزگاریه که سکوت کردن کمک به جبهه یزید هست، حق رو بگید و تماشاچی نباشید❗️
#جهاد_تبیین
...................................
رفیق مکار و ....
حضرت امیر علیه السلام :
«لیکن أبغض الناس الیک و أبعدهم منک»؛
آن کسی را که باید از خودت دور کنی و مبغوضش بداری می دانی چه کسی باید باشد؟
«أطلبهم لمعایب الناس»؛ آن که می گردد نقطه ضعف های مردم را پیدا می کند،
امام کاظم فرمودند:
«أعوذ بک من صاحب خدیعه»؛
خدایا من از رفیق مکار به تو پناه می برم.
پرسید یابن رسول الله رفیق مکار کیست؟
فرمود:
«إن رای حسنه دفنها»؛
اگر خوبی از تو ببیند می پوشاند، دفنش می کند و روی آن خاک می ریزد.
«و إن رأی سیئه أفشاها»
و اگر از تو بدی یا نقطه ضعفی ببیند آن را مطرح می کند، و آن را افشا می کند.
روایت اولی در نامه ۵۳ نهج
روایت دومی در بحار الانوار ج ۸۳ ص ۵۳
سهراب سپهری چقدر زیبا گفت:
ﺧﺪﺍ ﮔﺮ ﭘﺮﺩﻩ ﺑﺮ ﺩﺍﺭﺩ ﺯ ﺭﻭی ﻛﺎﺭ آﺩﻣﻬﺎ!
ﭼﻪ ﺷﺎﺩﻳﻬﺎ ﺧﻮﺭﺩ ﺑﺮﻫﻢ...
ﭼﻪ ﺑﺎﺯﻳﻬﺎ ﺷﻮﺩ ﺭﺳﻮﺍ...
یکی ﺧﻨﺪﺩ ﺯ آﺑﺎﺩی...
یکی ﮔﺮﻳﺪ ﺯ ﺑﺮﺑﺎﺩی...
یکی ﺍﺯ ﺟﺎﻥ ﻛﻨﺪ ﺷﺎﺩی...
یکی ﺍﺯ ﺩﻝ ﻛﻨﺪ ﻏﻮﻏﺎ...
ﭼﻪ ﻛﺎﺫﺏ ﻫﺎ ﺷﻮﺩ ﺻﺎﺩﻕ...
ﭼﻪ ﺻﺎﺩﻕ ﻫﺎ ﺷﻮﺩ ﻛﺎﺫﺏ...
ﭼﻪ ﻋﺎﺑﺪ ﻫﺎ ﺷﻮﺩ ﻓﺎﺳﻖ...
ﭼﻪ ﻓﺎﺳﻖ ﻫﺎ ﺷﻮﺩ ﻋﺎﺑﺪ...
ﭼﻪ ﺯشتی ﻫﺎ ﺷﻮﺩ ﺭﻧﮕﻴﻦ...
ﭼﻪ تلخی ﻫﺎ ﺷﻮﺩ ﺷﻴﺮﻳﻦ...
ﭼﻪ ﺑﺎﻻﻫﺎ ﺭﻭﺩ پايين...
ﻋﺠﺐ ﺻﺒﺮی ﺧﺪﺍ ﺩﺍﺭﺩﻛﻪ ﭘﺮﺩﻩ ﺑﺮ ﻧﻤﻴﺪﺍﺭﺩ!!
و من خطبة له (علیه السلام) حين بلغه خبر الناكثين ببيعته و فيها يذم عملهم و يلزمهم دم عثمان و يتهدّدهم بالحرب:
ذمّ الناكثين:
أَلَا وَ إِنَّ الشَّيْطَانَ قَدْ [ذَمَرَ] ذَمَّرَ حِزْبَهُ وَ اسْتَجْلَبَ جَلَبَهُ، لِيَعُودَ الْجَوْرُ إِلَى أَوْطَانِهِ وَ يَرْجِعَ الْبَاطِلُ إِلَى نِصَابِهِ؛ وَ اللَّهِ مَا أَنْكَرُوا عَلَيَّ مُنْكَراً وَ لَا جَعَلُوا بَيْنِي وَ بَيْنَهُمْ نَصِفاً.
دم عثمان:
وَ إِنَّهُمْ لَيَطْلُبُونَ حَقّاً هُمْ تَرَكُوهُ وَ دَماً هُمْ سَفَكُوهُ؛ [فَإِنْ] فَلَئِنْ كُنْتُ شَرِيكَهُمْ فِيهِ فَإِنَّ لَهُمْ لَنَصِيبَهُمْ مِنْهُ، وَ [إِنْ] لَئِنْ كَانُوا وَلُوهُ دُونِي فَمَا التَّبِعَةُ إِلَّا عِنْدَهُمْ، وَ إِنَّ أَعْظَمَ حُجَّتِهِمْ لَعَلَى أَنْفُسِهِمْ؛ يَرْتَضِعُونَ أُمّاً قَدْ فَطَمَتْ وَ يُحْيُونَ بِدْعَةً قَدْ أُمِيتَتْ. يَا خَيْبَةَ الدَّاعِي، مَنْ دَعَا وَ إِلَامَ أُجِيبَ؟ وَ إِنِّي لَرَاضٍ بِحُجَّةِ اللَّهِ عَلَيْهِمْ وَ عِلْمِهِ فِيهِمْ.
✍این خطبه 22نهج البلاغه است ،کلام امیرالمومنین بروز وشیواوزیبا بیان کردند اوضاع و شرایط
تاریخ تکرار می شود ،هرآنچه در زمان امام علی اتفاق افتاد بعینه دارد تکرارمی شود.
جهاد تبیین
و من خطبة له (علیه السلام) حين بلغه خبر الناكثين ببيعته و فيها يذم عملهم و يلزمهم دم عثمان و يتهدّده
اين خطبه ـ همان گونه که از عنوانش پيداست ـ به بيعت شکنى طلحه و زبير و سپس به حوادث تلخِ جنگ جمل نظر دارد، و نيز به مسئله خون «عثمان» که دستاويزى براى جنگ طلبان جمل و بعد از آن، بهانه اى براى آتش افروزان شام گرديد، اشاره مى کند و آن ها را با تهديدهاى روشنى، مورد ملامت و سرزنش قرار مى دهد. حضرت در پايان خطبه به تهديدهاى دشمنانش پاسخ دندان شکنى مى دهد.
اين خطبه ازنظر محتوا با خطبه 10، 26 و 172 تناسب و شباهت قابل ملاحظه اى دارد و به همين دليل، احتمال دارد که هرکدام از اين خطبه ها، بخشى از خطبه واحدى بوده که سيّد رضى (رحمه الله) آن را تجزيه کرده و هرکدام را به تناسبى، در جايى نقل کرده است.
بعضى از شارحان نهج البلاغه معتقدند که اين خطبه، از خطبه هاى مربوط به جنگ صفّين است و اشاراتى که در آن آمده، متوجّه معاويه است؛ ولى از عنوانى که سيّد رضى (رحمه الله) براى آن انتخاب کرده و نيز از کلام ابن ابى الحديد و غير او، استفاده مى شود که اين خطبه هر چند مضامينش با هر دو گروه تناسب دارد، ولى تنها مربوط به پيمان شکنان جنگ جمل است. .