❌❌نگارنده: محمد مهدی نادری، طلبه حوزه علمیه قم
نقدی اجمالی بر صحبتهای جناب حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در سخنرانی شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان:
ایشان در این سخنرانی که به طور زنده پخش شد با اشاره و کنایه و بعضاً تصریح، مطالبی را ناظر به اغتشاشات اخیر فرمودند که به نظر حقیر نقدهای متعددی بر آن وارد است و پاسخ تفصیلی آن در قالب فضای مجازی ممکن نیست و مجالی دیگر میطلبد. در اینجا فقط به اجمال به چند نکته اشاره میکنم. البته متأسفانه حرفهای ایشان را میلیونها نفر دیدند و شنیدند اما مطالب حقیر را فقط تعداد کمی خواهند خواند.امیدوارم عزیزانی که این مطلب به دست آنها میرسد با بازنشر آن، زمینه اطلاع رسانی هرچه بیشتر را فراهم آورند.
1. ایشان تأکید داشتند همه مطالبشان مستند به قرآن و روایات است. اما متاسفانه با نگاهی یک سویه فقط به یک دسته آز ایات یا مواردی از سیره و روایات که مفاد آن رحمت و مدارا بود اشاره کردند و دسته دیگر از آیات و روایات و سنت پیامبر و اهلبیت و انبیا علیهم السلام را که مفاد آن برخورد و مقابله با آشوبگران و نقض کنندگان قانون است از قلم انداختند. فقط برای نمونه، در ایه 48 سوره حجرات میفرماید: اگر دو دسته از مؤمنین به رودررویی و مقاتله با هم برخاستند، سعی کنید بین آنها را اصلاح کنید، اما اگر یک گروه آز آین دو دسته، اصرار بر بغی و ستمکاری داشت با آنها مقابله و جنگ کنید تا به مسیر درست بازگردند. نمونه دیگر خود امیرمؤمنان علیه السلام است که در سه جنگ جمل و صفین و نهروان با این گونه گروهها برخورد فیزیکی و نظامی و خشونت آمیز کرد و بسیاری از آنها را به جهنم فرستاد.
2. انصافاً در جمهوری اسلامی آیا به صرف این که کسی بگوید من جمهوری اسلامی را قبول ندارم با او برخورد میشود؟! ما افراد زیادی را می شناسیم و یقین داریم که مخالف جمهوری اسلامی هستند ولی با آنها کاری نداریم و آزادانه در این کشور مشغول زندگی هستند.
3. در اغتشاشات اخیر نباید همه را با یک چوب راند. عده ای از این افراد مزدور بیگانه بودند و کاملاً با برنامه و حساب و کتاب وارد شده بودند. البته عده ای نیز فریب خوردگانی بودند که تحت تأثیر برخی القائات فضای رسانه ای به این جرگه پیوسته بودند. متأسفانه در صحبتهای جنابعالی هیچ تفکیکی بین این دو دسته صورت نگرفت.
4. نظام از همان ابتدا در برخورد با این مسئله سیاست مدارا را پیشه کرد و مأموران انتظامی مظلوم ما یا حق حمل سلاح نداشتند یا حق شلیک و استفاده از آن را. نتیجه این سیاست نیز شهادت مظلومانه دهها تن از نیروهای پلیس، سپاه و بسیج بود.
5. وقتی خوارج دست به اقدام عملی زدند و زن باردار را به جرم عدم برائت از علی کشتند، امیرالمؤمنین علیه السلام با آنها وارد جنگ شد و بسیاری از آنها را از دم تیغ گذراند. مگر در این اغتشاشات، آرمان علی وردی را برهنه نکردند و از او خواستند از نظام و رهبری برائت بجوبد و وقتی امتناع کرد او را با انواع شکنجه ها و سوزاندن نقاطی از بدنش شهید نکردند؟
6. مگر اغتشاشگران با ایجاد رعب و وحشت و گرفتن راه مردم موجب سقط جنین زن باردار نشدند؟ مگر جلوی آمبولانس را نگرفتند و آن را با افراد مجروح داخلش آتش نزدند؟ مگر اتوبان کرج را نبستند و شهید عجمیان را با آن وضع فجیع به شهادت نرساندند؟ جنابعالی اگر در آن روز و ساعت در اتوبان کرج تشریف داشتید آیا برای جانیانی که به صورت جمعی و گروهی مشغول به شهادت رساندن شهید عجمیان بودند درس اخلاق می گذاشتید؟!! آیا در این موارد راهکار نصیحت است یا برخورد صریح و قاطع؟ جواب کودکان بی گناهی را که پدران آنها مظلوانه به دست این جنایتکاران شهید شدند چگونه میدهید؟ میفرمایید باشد عزیزم میروم آنها را نصیحت میکنم!!! «و لکم فی القصاص حیات یا اولی الالباب».
7. جناب انصاریان بر خلاف تصور شما همه این افراد محب اهلبیت نبودند که شما بدون هیچ تفکیک و استثنایی، به طور عموم در باره آنها صحبت میکنید. فیلمها و کلیپهای خودشان هست که اسلام و امام حسین و کربلا و قرآن را مسخره می کنند. مگر ندیدید قرآن را آتش زدند؟ بین این افراد، بهایی بود، لامذهب بود، تکفیری و داعشی بود، نوکران سینه چاک مریم رجوی جایتکار بودند و خیلیهای دیگر مانند آنها. مگر به چشم خود ندیدید که آن داعشی ملعون چگونه حرم مطهر شاه چراغ را به خاک و خون کشید؟
8. مگر رهبر معظّم انقلاب با فرمان عفو، زمینه آزادی بسیاری از این افراد را فراهم نکردند؟ چرا در صحبتهای خود به این مسئله و همچنین سیاست مدارایی که نظام از ابتدای اغشاشات در پیش گرفت اشاره نکردید؟
9. جناب انصاریان از کدام اسلام سخن میگویید؟ اسلامی که سراسرش رحمت و جانم و عمرم و مدارا است و هیچ غلظت و خشونت و برخورد قاطع در آن نیست کجا نازل شده که ما از آن بی خبریم؟ در دعای افتتاح به خداوند عرض میکنیم: و انت ارحم الراحمین فی موضع العفو والرحمه و اشدالمعاقبین فی موضع النکال والنقمه. آری، رحمت به جای خود، عقوبت هم به جای خود. نمیشود و نباید عقوبت را نادیده گرفت. نکند جنابعالی هم طرفدار آن دیدگاه هستید که سالها پیش مقاله «خون به خون شستن محال آمد محال» را نوشت و تلویحاً حرکت حضرت امیر علیه السلام در جنگهای صدر اسلام و همچنین امام حسین علیه السلام را اشتباه دانست؟
10. امروزه و با تغییر شرایط زمان و مکان، حتی برخی مواردی که در گذشته صرفاً اظهار مخالفت تلقی میشده دیگر چنین حکمی ندارد، بلکه مصداق محاربه و اقدام عملی بر علیه نظام اسلامی است. آن سلبریتی که صدها هزار دنبال کننده دارد، وقتی در صفحه شخصی خود مطلبی را مینویسد و بی سند و مدرک، اتهاماتی را به نظام وارد میکند، این دیگر صرف یک اظهار نظر در صفحه شخصی نیست، بلکه اقدامی است که هزاران نفر را تحریک کرده و تحت تأثیر قرار میدهد و آنها را به کف خیابان و مقابله با نظام اسلامی میکشاند.
البته همانطور که در ابتدا اشاره کردم نقدهای فراوان دیگری نیز به صحبتهای حضرتعالی دارم که فعلاً از ذکر آنها را صرف نظر میکنم. چنانکه آنچه در اینجا آوردم نیز محتاج شرح و بسط مفصل است. در پایان عرض میکنم به نظر حقیر، در صحبتهای حضرتعالی در شب بیست و یکم ماه رمضان، متأسفانه به نظام اسلامی و رهبری عزیز جفا شد. امید که این جفا را در صحبتهای شب بیست و سوم تدارک بفرمایید.
🖍 رادان، مرد میدان
در روزگار گیجی و فقدان فهم و تشخیص همه دستگاههای فرهنگی و تبلیغی
در دوران سکوت مرگبار علما و وعاظ و سیاسیون و نخبگان
در زمانی که حتی آمران خارج نشین هرزگی و کشف حجاب صریحا اذعان می کنند که کشف حجاب آغاز یک انقلاب جنسیتی و هویتی در جامعه زنان ایران است نه پایان یک جنبش اعتراضی
فقط یک مرد پیدا می شود که شجاعانه تصمیم بر اجرای قانون و شریعت می گیرد ولی او هم توسط همین ترک عمل کنندگان مفتخور محکوم و تهدید می شود.
نماینده ای که وظیفه اش را نمی فهمد و رادان را تهدید به عواقب تصمیمات فراجا در برخورد با هنجارشکنی می کنند غلط می کند که نام نماینده ملت ایران را یدک می کشد.
آیا نمی بینی که فحشاء علنی به سرعت در جامعه در حال انتشار است و شاید هم نون تو و امثال تو در توسعه هرزگی است یا نکند ناموس خودت هم بند را لو داده و....
خاک بر شرف کسانی که از بیت المال این مردم محروم میخورند و نسبت به سلامت اخلاقی فرزندان بی گناه آنها غیرت و تعصبی ندارند.
جالب است مسئولین بی کفایت یاد گرفته اند که بگویند:« حجاب را باید فرهنگی حل کرد!»
بسم الله بگویید سازمانهای عریض و طویل فرهنگی و تبلیغاتی حکومت چه غلطی کرده اند که کار جوان ما به اینجا رسیده است؟
بگویید الآن چه تحلیل و جمع بندی و برنامه به اصطلاح فرهنگی برای این معضل دارند.؟
والله همه شأن گیج و حیرانند و در گل گیر کرده اند.
بگذارید لااقل یک نفر ابرویتان را بخرد و یک اقدامی بزند!
سردار ! گویا تقدیرت این بود که پس از سالها خدمت، اول شهادت سیاسی است و سپس شهادت جسمانی آن در این مقام باشد.
پیشاپیش شهادتت مبارک
🖍مهدوی ارفع
10.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
میگن بخوایم یا نخوایم دیگه مردم از
دین زده شدن و بخدا و پیغمبر
اعتقادی ندارن🙃
اما واقعیت چیه؟
#بصیرت_محور
https://eitaa.com/joinchat/3071213621Cb5c37cbcf2
💢فردا خواب نمونید.....
هميشه خواب روزه دار عبادت نيست، گاهي خيانت است!*
مثل وقتي كه پاي صهيونيست در ميان باشد...
#روز_قدس_همه_می_آییم
آقای حسین انصاریان!
عبادالله؟! وعباد الرحمن.الذین یمشون علی الأرض هوناً؛ اینها که کف خیابان پامیکوبند و سر لخت کردهاند و باسن تکان میدهند، عبد نیستند، هرزند...
🌸🌼🌸
خيلي قشنگه 👌
حرف حساب روز:
ﯾﻪ ﭼﯿﺰﺍﯾﯽ.. ﺍﮔﻪ ﺑِﺸﮑﻨﻪ، ﺑﺎ ﻫﯿﭻ ﭼَﺴﺒﯽ نِمیشه ﺩُﺭﺳﺘﺶ ﮐﺮﺩ، مثلِ.. "دل آدما"
ﯾﻪ ﭼﯿﺰﺍﯾﯽ.. ﺍﮔﻪ ﺑِﺮﯾﺰﻩ،ﺑﺎ ﻫﯿﭻ ﭼﯿﺰﯼ ﻧِﻤﯿﺸﻪ جَمعش ﮐﺮﺩ، ﻣﺜﻞِ... "آبرو"
ﯾﻪ ﭼﯿﺰﺍﯾﯽ ﺭﻭ ﺍﮔﻪ ﺑُﺨﻮﺭﯼ،ﺑﺎ ﻫﯿﭻ چیزی ﻧِﻤﯿﺘﻮﻧﯽ ﺑِﺮﯾﺰﯾﺶ ﺑﯿﺮﻭﻥ، مثلِ... "مال بچه یتیم"
ﯾﻪ ﭼﯿﺰﺍﯾﯽ ﺭﻭ ﺍﻭﻧﺠﻮﺭﯼ ﮐﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﻗَﺪﺭﺷﻮ ﻧِﻤﯿﺪﻭﻧﯽ،
مثلِ...."پدر و مادر"
ﯾﻪ ﭼﯿﺰﺍﯾﯽ ﺭﻭ ﻧِﻤﯿﺸﻪ ﺗَﻐﯿﯿﺮ ﺩﺍد، ﻣﺜﻞِ... "گذشته"
ﯾﻪ ﭼﯿﺰﺍﯾﯽ ﺭﻭ ﺑﺎ ﻫﯿﭻ پوﻟﯽ ﻧِﻤﯿﺸﻪ ﺧَﺮﯾﺪ، ﻣﺜﻞِ..."ﻣُﺤﺒﺖ"
ﯾﻪ ﭼﯿﺰﺍﯾﯽ ﺭﻭ ﻧَﺒﺎﯾﺪ ﺍﺯ ﺩَﺳﺖ ﺩﺍﺩ، ﻣﺜﻞِ..."دوستِ ﻭﺍﻗِﻌﯽ"
ﯾﻪ ﭼﯿﺰﺍﯾﯽ ﺭﻭ ﻧِﻤﯿﺘﻮﻧﻢ ﺗَﺤﻤﻞ ﮐﻨﻢ،
ﻣﺜﻞِ..."ﺁﺩﻣﺎﯼِ ﭼﺎپلوﺱ ﻭ ﺩﺭﻭﻏﮕو"
ﯾﻪ ﭼﯿﺰﺍﯾﯽ ﻫَﺰﯾﻨﻪ ﻧﺪﺍﺭﻩ، اﻣﺎ ﺧﯿﻠﯽ ﺣﺎﻝ ﻣﯿﺪﻩ،
ﻣﺜﻞِ..."ﺧَﻨﺪﯾﺪن"
ﯾﻪ ﭼﯿﺰﺍﯾﯽ ﺧﯿﻠﯽ ﮔِﺮﻭﻧﻪ، ﻣﺜﻞِ...."تاوان"
ﯾﻪ ﭼﯿﺰﺍﯾﯽ ﺧﯿﻠﯽ تَلخه، ﻣﺜﻞِ...."ﺣَﻘﯿﻘﺖ"
ﯾﻪ ﭼﯿﺰﺍﯾﯽ ﺧﯿﻠﯽ ﺳَﺨﺘﻪ، مثلِ...."ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺑﻮﺩﻥ"
ﯾﻪ ﭼﯿﺰﺍﯾﯽ ﺧﯿﻠﯽ ﺯِﺷﺘﻪ، ﻣﺜﻞ..ِ.."ﺧﯿﺎﻧﺖ"
ﯾﻪ ﭼﯿﺰﺍﯾﯽ ﺧﯿﻠﯽ ﺑﺎ ﺍَﺭﺯﺷﻪ، ﻣﺜﻞِ...."ﻋِﺸﻖ"
ﯾﻪ ﭼﯿﺰﺍﯾﯽ ﺗﺎﻭﺍﻥ ﺩﺍﺭﻩ ﻣﺜﻞِ...."ﺍِﺷﺘﺒاه"
یه کسی هَمیشه هَوامون رو داره،
مثلِ...."خداااا"
#مبانیروزجهانیقدسدرنهجالبلاغه 👇
🔻کُونَا لِلظّالِمِ خَصماً وَ لِلمَظلومِ عَوناً.
🔹دشمن ستمگر و یاور ستمدیده باشيد.
📚 نهج البلاغه، نامه 47
همه با هم در #راهپیماییروزقدس
🔹به مناسبت فرا رسیدن روز قدس🔹
🔸هستند و هستند و هستند🔸
در منازل جنوب شهر، گاهی که باران زیاد میآید، آب وارد خانهها میشود و به ناچار آب را سطل سطل در کوچه میریزند. حال اگر سطح آب زیرزمینی بالا بیاید، این آب را سطل سطل که سهل است، بشکه بشکه هم بیرون بریزند تمام نمیشود چون دوباره مثل چاه جایش آب بالا میآید. عرب بهاینگونه جوشیدن آب، «انتفاضه» میگوید یعنی خودجوش. الآن به جریان فلسطین شورش نمیگویند، انتفاضه میگویند.
بچه مدرسۀ فلسطینی را کسی سازماندهی نکرده و کسی استادش نشده است بلکه خودش به این نتیجه رسیده که زندگی در قید و بند رژیم اسرائیل از مرگ بدتر و مرگ در مبارزه با اسرائیل، پیروزی و حیات است. از خانه و مدرسهاش که بیرون میآید، برای اینکه فریاد کند من با اسرائیل مخالفم، سنگ به آنها میزند. این حرکت، حرکت یک گروه نیست که اسرائیل، رئیس آن را بگیرد و از بین ببرد و با متلاشی شدن آن سازمان، حرکت متوقف شود؛ اینها از فطرت رهنمود میگیرند؛ این است که هرچه اسرائیل حبس و تبعید و اعدام کند، هستند و هستند و هستند. باران نیامده که به سرداب اسرائیل بریزد تا آن را سطل سطل بِکشنَد تا تمام شود؛ آب از زیرِزمین بالا آمده، مثل چاه که هرچه برداری باز جایش پر میشود.
در روایات داریم که خدا امر امام زمان(عج) را اصلاح میکند. اصلاح کار حضرت که بهدست توانای خداوند انجام میشود، همین است که آدمها از درونشان جوشش پیدا میشود و نهضت از متن جوامع بشری میجوشد.
#انتفاضه
#روز_قدس
#فلسطین