eitaa logo
کشکول
2.1هزار دنبال‌کننده
94 عکس
84 ویدیو
41 فایل
بیان نکات انگیزشی، احوالات علما، تصاویر بزرگان، احادیث اهل بیت، کلمات قرآنی و... گروه شرائع(پرسش وپاسخ علمی): https://eitaa.com/joinchat/1993736381C529fe81854 ادمین کانال: @Qweazs 🔴کپی کردن مطالب، فقط با ذکر منبع مجاز‼️
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم • اللّٰهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الحُجَّةِ بْنِ الحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلَىٰ آبائِهِ فِي هٰذِهِ السَّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلِيلاً وَعَيْناً حَتَّىٰ تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فِيها طَوِيلاً.
🎁به حول و قوه الهی با کسب اجازه از استاد بزرگوار،جناب آقای موسوی کرمانشاهی صوت تدریس کتاب رسائل شیخ انصاری ایشان در کشکول منتشر خواهد شد. 🔹علیرغم اینکه استادْ متبحّر ومعلم فنّ هستند پیشنهاد میکنم رفقای بزرگوار، مانند حقیر از استماع اصوات وی مستفیض شوند. _______________________ ⚠️نشر مطالب بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست. 🔹کانال /عضویت: ✓ ایتا ↶ https://eitaa.com/joinchat/1881866418Cd47922eac2 ✓ تلگرام ↶[تنها کشکول حوزوی در تلگرام] https://t.me/KASHKUL_SHARAYEA
402.7.4_اصول_استاد موسوی_جلسه 1.MP3
15.22M
📕اصول فقه، رسائل، قطع و ظن 👤 استاد موسوی کرمانشاهی 🔶 جلسه اول 📅۱۴۰۲/۰۷/۰۴ ___________________ ⚠️نشر مطالب بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست. 🔹کانال /عضویت: ✓ ایتا ↶ https://eitaa.com/joinchat/1881866418Cd47922eac2 ✓ تلگرام ↶[تنها کشکول حوزوی در تلگرام] https://t.me/KASHKUL_SHARAYEA
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
[فاعلم انّ المكلّف اذا التفت الى حكم شرعى]: در مورد كلمه «مكلّف» دو احتمال وجود دارد: ❇️احتمال اوّل آنست كه مراد از مكلف خصوص مجتهد است. چه آنكه غرض و هدف اصلى در كتاب رسائل، بحث و بررسى، از ادلّه‌اى است كه بطور تفصيل، مكلف را با احكام شرعى آشنا مى‌سازد و آشنائى اين‌چنينى تنها در مورد مكلف صاحب‌نظر و مجتهد، مطرح مى‌باشد. ثانيا يكى از حالات عارض بر مكلف، حالت «شك» است و مكلّف در حال شك، دست به دامان اصول عمليه برده و يكى از اصول عمليه را بكار مى‌اندازد. جارى ساختن اصل عملى، نياز به فحص و بررسى از ادلّه ظنّيه، دارد و فحص و بررسى تنها از عهده مجتهد برمى‌آيد و شخص عامى و غير مجتهد عاجز خواهد بود. ❇️احتمال دوم آنست كه منظور از «مكلف» اعمّ از مجتهد و عامى باشد. چه آنكه يكى از حالات عارض بر مكلف، آنست كه نسبت به حكم شرعى، «قطع» و يقين حاصل نمايد. لزوم عمل كردن برطبق يقين، اختصاص به مجتهد ندارد و شخص عامى ايضا مى‌تواند و بايد برطبق قطعش عمل نمايد. در مسئله فحص (گرچه شخص عامى) عاجز است و لكن مجتهد و مقلّد شخص عامى بنيابت از او فحص و بررسى را انجام خواهد داد. _______________ ⚠️نشر مطالب بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست. 🔹کانال /عضویت: ✓ ایتا ↶ https://eitaa.com/joinchat/1881866418Cd47922eac2 ✓ تلگرام ↶[تنها کشکول حوزوی در تلگرام] https://t.me/KASHKUL_SHARAYEA
بسم الله الرحمن الرحیم • اللّٰهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الحُجَّةِ بْنِ الحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلَىٰ آبائِهِ فِي هٰذِهِ السَّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلِيلاً وَعَيْناً حَتَّىٰ تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فِيها طَوِيلاً.
402.7.5_اصول_استاد موسوی_جلسه2.MP3
15.52M
📕اصول فقه، رسائل، قطع و ظن 👤 استاد موسوی کرمانشاهی 🔸 جلسه دوم 📅۱۴۰۲/۰۷/۰۵ ___________________ ⚠️نشر مطالب بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست. 🔹کانال /عضویت: ✓ ایتا ↶ https://eitaa.com/joinchat/1881866418Cd47922eac2 ✓ تلگرام ↶[تنها کشکول حوزوی در تلگرام] https://t.me/KASHKUL_SHARAYEA
✍️ اعلم أنّ المكلّف إذا التفت... 🔷 فإن قلت إنّ التّقييد بالشّرط مستدرك إذ المكلّف لا بدّ أن يكون ملتفتا و إلاّ لم يكن مكلّفا لقبح تكليف غير الملتفت قلت إنّ المراد بالمكلّف هنا هو المكلّف الواقعي مع قطع النّظر عن كونه ملتفتا و عدمه لأنّ الالتفات‏ شرط لتنجز التّكليف لا لتعلق التكليف الواقعي في الجملة فيرجع الحاصل إلى أن من جميع الشّرائط العامة من البلوغ و القدرة و العقل إذا التفت إلى حكم شرعي إلى آخر ما ذكره و مقابله من لم يجمعها فيخرج منه التفات الصّبي و المجنون و العاجز لعدم ترتب أثر شرعا و عقلا على التفات هؤلاء 🔷 و يحتمل أن يريد به المكلّف العالم بالأحكام إجمالا الجاهل بتفاصيلها فيكون المراد بالحكم الّذي هو متعلّق الالتفات هي الأحكام الخاصّة من وجوب الصّلاة و حرمة شرب الخمر أو نحوهما و يحتمل أن يكون الشّرط واردا لبيان الموضوع لما عرفت من كون الالتفات شرطا لتنجّز التّكليف فيكون مأخوذا في موضوعه‏. 📕أوثق الوسائل في شرح الرسائل ( طبع قديم )، ص: 3 ___________ ⚠️نشر مطالب بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست. 🔹کانال /عضویت: ✓ ایتا ↶ https://eitaa.com/joinchat/1881866418Cd47922eac2 ✓ تلگرام ↶[تنها کشکول حوزوی در تلگرام] https://t.me/KASHKUL_SHARAYEA
✍امام رضا علیه‌السلام: كار شايسته و كوشش در پرستش و عبادت را تنها به اعتماد و پشت‌گرمىِ محبّت آل محمّد صلی‌الله عليه و آله رها نكنيد. 📚فقه‌الرضا عليه‌السلام، ص۳۳۹ ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ 💠@KASHKUL_SHARAYEA
بسم الله الرحمن الرحیم • اللّٰهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الحُجَّةِ بْنِ الحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلَىٰ آبائِهِ فِي هٰذِهِ السَّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلِيلاً وَعَيْناً حَتَّىٰ تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فِيها طَوِيلاً.
402.7.8_اصول_استاد موسوی.MP3
20.47M
📕اصول فقه، رسائل، قطع و ظن 👤استاد موسوی کرمانشاهی 🔸 جلسه سوم 📅۱۴۰۲/۰۷/۰۸ ___________________ ⚠️نشر مطالب بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست. 🔹کانال /عضویت: ✓ ایتا ↶ https://eitaa.com/joinchat/1881866418Cd47922eac2 ✓ تلگرام ↶[تنها کشکول حوزوی در تلگرام] https://t.me/KASHKUL_SHARAYEA
402.7.9_اصول_استاد موسوی.MP3
18.41M
📕اصول فقه، رسائل، قطع و ظن 👤استاد موسوی کرمانشاهی 🔸جلسه چهارم 📅۱۴۰۲/۰۷/۰۹ ___________________ ⚠️نشر مطالب بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست. 🔹کانال /عضویت: ✓ ایتا ↶ https://eitaa.com/joinchat/1881866418Cd47922eac2 ✓ تلگرام ↶[تنها کشکول حوزوی در تلگرام] https://t.me/KASHKUL_SHARAYEA