eitaa logo
نشریه خط
1.3هزار دنبال‌کننده
668 عکس
181 ویدیو
12 فایل
💠 نشریه علمی_فرهنگی خط؛ تلاشی در جهت تبیین مکتب امام خمینی(ره) 🔰 متعلق به خانه طلاب جوان ☎️تلفن: 02532603677 💻سایت: www.khanetolab.ir 🔖کانال خانه طلاب: @khanetolab 🗃مدیر کانال: @mor_heydarii
مشاهده در ایتا
دانلود
💠به سمت پیش می‌رویم، و به نظر ایران میتواند به یکی از قطب‌ها تبدیل شود! ✂️ برشی از گفتگوی با دکتر ، عضو هیئت علمی دانشکده مطالعات جهانِ دانشگاه تهران 🔻متن کامل گفتگو به زودی... 🗂 پرونده ویژه؛ ✅ با موضوع: "بررسی عملکرد یک ساله دولت" 🗓تاریخ: ۱۴٠۱/٠۸/۲۳ 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻در جلسه دیروزِ سوال نمایندگان از وزیر ارتباطات، هر چه این وزیر جوان، با اخبار غرورآفرین، مطالب مستند، مستدل و منطقی به سؤالات نمایندگان در دفاع از پیام‌رسان‌های داخلی پاسخ داد، در عوض قالیباف سطحی، عوامانه، غیرمنطقی پیام‌رسان‌های داخلی را تحقیر و تخریب کرد. ❌اصلاً قابل پذیرش نیست رئیس مجلس انقلابی این‌قدر بی‌اطلاع از قابلیت‌ها و پیشرفت‌های سکوهای داخلی بوده و با بهانه‌های واهی به دنبال تضعیف پیام‌رسان‌های داخلی و باز کردن راه نفوذ پیام‌رسان‌های خارجی باشد. ✅ لینک صحبت‌های دکتر قالیباف: https://eitaa.com/khabarsyasi/44166 ✅ لینک صحبت های دکتر : https://eitaa.com/khabarsyasi/44165 خبر داغ سیاسی ✍ 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
هدایت شده از دیده بان
در ادامه ی مطلب "شبکه های اجتماعی و سلطه" 🔻🔻 https://eitaa.com/talabedideban/19 و پاسخ به سوالات زیر ❓ چرا خدمات شبکه های اجتماعی رایگان ارائه میشود؟ ❓چرا تمام خدمات شرکت گوگل رایگان است ؟ ❓ الگوریتم هایی که با دستکش مخملی کار میکنند چطور رفتار ما را جهت میدهند ؟ 🎥 میتونید مستند "معضل اجتماعی"، در رابطه با نحوه ی کارکرد شبکه های اجتماعی را ببینید 🌀🌀 دیده بان 🔰🔰 https://eitaa.com/talabedideban
1688936194_483800781.mp3
28.78M
🎙 بشنوید | صوت کامل بیانات هشتم آبان ۱۴۰۱ رهبر انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران کنگره شهدای استان قم. 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
آقای ، سلام علیکم✋ خسته نباشید... ◾️از محصر شما عذرخواهی میکنم ، ولی با پست و نامه و تلفن و کبوترِ نامه‌رسان نمی‌شود برای تجمع و اغتشاش و عملیات تروریستی فراخوان داد!!! ◾️خواستم بگویم این فراخوان ها در بستر لجن‌گرام های صهیونیستی - آمریکایی صادر میگردد و هر روز از مردم و حافظان امنیت ما خون میگیرد! ◾️و خواستم تشکر ویژه‌ای داشته باشم از شما و برخی نمایندگان مجلس بابت تلاش‌هایتان برای رفع فیلترینگِ این پیامرسان ها! ◾️خدمت عزیزان زحمتکش در شورای عالی فضای مجازی و مخصوصا دبیرِ انقلابی آن ، آقای نیز خسته نباشیدی دیگر عرض میکنم بابت رها سازی دوباره‌ی فیلترشکن ها! والسلام علیکم و رحمة الله✋ ✍ میلاد خورسندی 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
نشریه خط
👇👇
🔰برادر عزیزمان آقای جمشیدی یادداشتی نوشته اند تحت عنوان: نتایج پرسه زنی های جامعه شناختی در ایستگاه های مترو او در یادداشتش آورده در حالی که تنها «پنج درصد» از دختران و زنان، «کشف حجاب» کرده بودند؛ با مشاهدۀ این تعداد اندک، متعجب شدم که این همه غوغا و هیاهو برای «حجاب اختیاری» – که هدفی جز «کشف حجاب» نداشت – تنها معطوف به همین «پنج درصد» بوده ؟ 👈باید گفت بله؛ این همه غوغا و هیاهو تنها معطوف به همین «پنج درصد» بوده! واین نوع برخورد و بزرگنمایی، غوغا و هیاهو در واقع یک روش است برای تغییر فرهنگ یک جامعه. 🔻روشی که در سال ۱۹۴۸ یک زیست شناس آمریکایی به نام آلفرد کنزی توانست با استفاده از آن، شوک بزرگی را به جامعه آمریکا وارد کند. او به همراه شاگردانش دست به تحقیقات و جمع آوری اطلاعاتی پیرامون مسائل جنسی زد و شروع به آمارگیری و مصاحبه در مورد بین مردم آمریکا کردند؛ کنزی نتیجه کار خود را در دو کتاب تحت عنوان رفتارجنسی مردان و رفتار جنسی زنان منتشر کرد که طبق آمارهای کتاب 85 درصد مردان و 40 درصد زنان بعد از ازدواج به همسرانشان وفادار نیستند و 96 درصد مردان با زنان روسپی ارتباط دارند و همچنین درصد بالایی از مردم با حیوانات رابطه جنسی برقرار میکنند؛ پس فساد اخلاقی در جامعه یک امر کاملا عادی است و نباید از آن ترسید. ➖بدین ترتیب توانست با شکستن قبح فحشا و تنوع خواهی جنسی، نقش جرقه ای را برای رقم خوردن فراهم کند. 🔺اما مشکل و مسئله ای که مردم آمریکا از آن بی اطلاع بودند مربوط میشد به گروه‌های هدفی که کنزی برای گرفتن آمار انتخاب کرده بود... ✔️برای فهم بهتر توضیحات،متن آقای جمشیدی و کلیپ زیر را مشاهده بفرمایید.🔻🔻 https://eitaa.com/KHAT_NASHRIYE/806 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
🔘تقسیم کار کرده‌اند؛ ➖بعضی پایان ایران جغرافیایی را اعلام می‌کنند، و عده دیگرشان پایان ایران فرهنگی را! 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
☑️علی‌رغم تضعیف دیپلماسی انرژی در سال‌های گذشته، گازی سه جانبه ایران، ترکمنستان و آذربایجان را می‌توان گام محکمی در راستای تبدیل شدن به هاب انرژی منطقه دانست. 1⃣ سوآپ چیست؟ معنی لغوی سوآپ این است که دولت یا بخش خصوصی، نفت یا گاز را در یک مرز کشور از همسایگان دریافت می‌کنند و در مرز دیگر به افراد مورد نظر آنان تحویل می‌دهند. توجه شود که سوآپ با ترانزیت و انتقال گاز با خط لوله تفاوت دارد...
نشریه خط
☑️علی‌رغم تضعیف دیپلماسی انرژی در سال‌های گذشته، #سوآپ گازی سه جانبه ایران، ترکمنستان و آذربایجان را
2⃣چرا این قرارداد اهمیت دارد؟ 🔹رابطه گازی ایران و ترکمنستان از سال ۷۵ با انعقاد یک قرارداد ۲۵ ساله شروع شد. واردات گاز از ترکمنستان به دلیل قیمت پایین گاز آن کشور نسبت به سایر کشورها به شدت به نفع ایران بود. ➖البته حدود سال ۸۶ ترکمنستان به ناگهان خواستار افزایش چندین برابری قیمت شد که با مخالفت مسئولین ایرانی این خواسته تعدیل شد. با این وجود تا سال ۹۲ رابطه ایران و ترکمنستان به شیوه حسنه‌ای پیش می‌رفت ولی در سال ۹۵ ترکمنستان صادرات گاز خود را به ایران به دلیل بدهی‌های انباشته شده قطع کرد. 👈مسئولین دولت گذشته که خود را مدعی دانش دیپلماسی می‌دانستند و در رأس آن‌ها بیژن زنگنه، وزیر نفت سابق به جای سیاست ترمیم رابطه با این کشور همسایه، راه تعمیق اختلافات را در پیش گرفت. وی در گفته‌های خود همواره به بی‌نیاز بودن به گاز ترکمنستان و امتیاز ندادن به این کشور تأکید می‌کرد. سیاستی که در سال‌های گذشته آثار زیان‌بار آن در عدم تأمین گاز خانگی و صنایع مناطق شمالی نمایان شد. 📎mehrnews.com/xWBXF 🔍 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سیلی بهنگام ایل غیور منگور ♦️آمریکا و اسرائیل، یک سیلی جانانه از ایل غیور "منگور" در مهاباد طلب داشتند که دیشب و امروز خوردند. دم این ایل کُرد و سنی مذهب غیور گرم که پاسخ نقشه سیا و موساد را با تحقیر دادند. 🔹خواستم بنویسم مزدوران وطن فروش، از ایل غیور منگور سیلی خوردند؛ دیدم امثال کومله و دموکرات اصلا قدر و مقداری ندارند که بشود اعتنا کرد. آنها که از مردم شریف کُرد مهاباد سیلی خوردند، اسرائیل و آمریکا بودند و نه گروهک ها. ♦️این گروهک ها اگر سر سوزنی شرافت، غیرت و شجاعت سرشان می شد، هنگامی که داعش به کردستان عراق حمله کرد، کُرد های بیگناه را کشت و می خواست در موصل هم جنایت کند، به کمک کُردها می شتافتند. 🔹این، البته انتظار گزافی است از گروهک هایی که دهه ها قبل از داعش، برای مزدوری تشکیل شده و یوغ نوکری سیا و موساد را به گردن آویخته بودند. ♦️همین ها زمانی که ارتش جنایتکار صدام، رزمندگان غیور ایرانی و شهرهای کُرد نشین ایران و عراق را در معرض جنایت بمباران شیمیایی قرار داده بود، سمت دشمن ایستاده بودند؛ همان گونه که امروز کاسه لیسی دشمنان ملت های منطقه را می کنند. ✍ محمد ایمانی 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
🔰یک سوال مهم درباره پایان مماشات 👈این روزها از سوی برخی چهره‌ها در جواب مطالبهٔ از سوی بدنه اجتماعی انقلابی، به راهبردی ارجاع داده میشود با این ادبیات که:«باید کشته بشویم اما نکشیم!» در قسمت دوم این عبارت: «اما نکُشیم» نسبت به عوامل غیر اصلی و در چهارچوب قانون، مشکلی به نظر نمیرسد! 🔻اما مشکل و سوالی که به ذهن میرسد مربوط به آنجایی است که: 👈 گفته می‌شود باید کشته بدهیم. به نظر شما آیا تنها راه‌حل در این وضعیت همین است؟ آیا این روش بازدارندگی لازم را به همراه دارد؟ اصلا این راهبرد برگرفته از چه مبنای فکری بوده و از نظر شرع و عقل تصمیم درستی است؟ سبد اقدام در این عرصه شامل چه مواردی می‌باشد؟ آیا منحصر در سرکوب است؟ ➖ما میخواهیم تلاشی داشته باشیم برای رسیدن به جوابی مناسب برای این سوالات. از شما مخاطبین عزیز هم درخواست داریم آنچه که به ذهنتان میرسد را برای ما بفرستید. 👌مناسب ترین ها بازتاب داده شود 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
🌍نخستین نظمِ جهانی🌎 👈هنری کیسینجر در کتاب «نظم جهانی» می‌نویسد: «در واقع هیچوقت نظم جهانیِ واقعاً جهانی وجود نداشته است.» با این حال در دوره‌هایی یک نظم و نظام غالب وجود داشته است که نخستین مورد آن در دوره جدید و تحت عنوان «نظم جهانی» به چهار قرن پیش بازمی‌گردد. در میانه قرن هفدهم و پس از جنگ‌های مذهبی ۳۰ ساله در اروپا، نمایندگان کشورهای بزرگ اروپا در سالن شهرداری شهر مونستر آلمان گردهم آمدند و پیمان وستفالی را امضا کردند. 👈این پیمان اولین نظم جهانی را شکل داد که براساس آن قرار شد هر کشور فارغ از بزرگی یا کوچکی آن، به عنوان یک واحد سیاسی مستقل و دارای حاکمیت در قلمرو خود شناخته شده و کشورها از دخالت در امور یکدیگر پرهیز کنند. در حالی این پیمان و وضعیت پس از آن، نخستین نظم جهانی نامیده می‌شود که مردمان و حکومت‌های مستقر در دیگر قاره‌های زمین، نه تنها دخالتی در شکل‌گیری آن نداشتند بلکه حتی بسیاری از آنان از این موضوع بی‌خبر نیز بودند. ➖عمر آنچه نظم جهانی وستفالی نامیده می‌شود، تا جنگ جهانی اول بود. پس از پایان این جنگ، معاهده ورسای و تشکیل جامعه ملل، تلاشی برای پایه‌گذاری نظم جدید بود. 🗂 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
سراسیمگی دشمنان برای برداشتن روسری از سر زنان ایرانی برای چیست؟ 🔻دلیلش روشن است. تمدن غرب صدها سال تلاش کرده تا الگوی خودش را بر همه جهان تحمیل کند و بگوید بدون ؛ بدون تجاوز از حدود الهی، بدون التزام به سکولاریسم ممکن نیست کشوری و ملتی کند. شیطان بزرگ تمام همّش را صرف این کرده که بگوید توسعه و پیشرفت اقتصادی ملازمِ نظام فاسد اخلاقیست: « الشَّیْطَانُ یَعِدُکُمُ الْفَقْرَ وَیَأْمُرُکُمْ بِالْفَحْشَاءِ » شیطان بزرگ؛ شما را از یک سو به عقب افتادگی، توسعه نیافتگی و فقیر شدن تهدید می‌کند و از دیگر سو امر به فحشا می‌کند. این الگوی توسعه و پیشرفت در منظومه‌های شیطانی است. ✅جمهوری اسلامی همان طور که الگوی مارکسیستی مبارزه منهای خدا را به چالش کشید و به بن بست رساند و خود جانشین سرافراز آن شد؛ امروز منهای معنویت، منهای هویت دینی، منهای استقلال فرهنگی را که غرب علمدار آن است به چالش کشیده! ✍ وحید جلیلی 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢از:سیدحسن نصرالله 📌به: طاغوت عربستان 🔴نه تو می‌توانی، نه پدرانت، نه اجدادت و نه فرزندانت، چیزی ازین تقدیر الهی تغییر دهید! جواب دندان شکنِ سید مستعفین به بن سلمان مزدور، درباره ظهور حضرت حجت (عج) و دشمنی با ایران به خاطر زمینه سازیِ ظهور 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
♨️بازی با ولز و چند درس و نکتهٔ مهم‌تر از نتیجهٔ بازی! ۱. دیدیم که همهٔ بازیکنان تیم ملی فوتبال، سرود ملی جمهوری اسلامی ایران را خواندند؛ به یاد بسپاریم و صد البته و و برخورداری از قاطعیت، همواره ضروری و راهگشاست (برغم سازهای مخالف و واهمه‌سازی‌های منفعلان). ۲. صحنهٔ خواندن جمعی سرود ملی را برد و پیروزی اصلی و بزرگ‌تر از نتیجهٔ بازی باید دانست؛ آن صحنه در نوع خود، غلبه‌ای تاریخی بر سنگین‌ترین عملیات‌های روانی جهان علیه ایران بود و مملو از درس. ۳. دستگیری آن بازیکن وقیح و قومیت‌گرا نیز، هم درست بود و هم به‌موقع (باز هم بر خلاف سازهای مخالف دلسوزان خاله‌خرسی و منفعل). اتفاقا تعقیب و کیفر بسیار زودتر و بلافاصله پس از اولین جرم و عبور از حدود می‌بایست صورت می‌گرفت. این مسیر را می‌بایست با قدرت ادامه داد و به جد از قوانین و حدود حراست کرد و همه را نسبت به آن پاسخگو کرد و به بسیاری از سلبریتی‌ها و مشاهیر در هر عرصه و از هر قشری پایان داد. ✍ علی نجاتی مهر 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
هدایت شده از مثل خمینی (ره)
🔰 رهبر معظم انقلاب 🔻شما روایت کنید حقایق جامعه‌ خودتان و انقلابتان را. شما اگر انقلاب را روایت نکنید، دشمن روایت می‌کند. ♦️ دوره آموزشی- عملیاتی 🔹جهاد تبیین با محوریت طرح کلان رهبری 🔸از مبانی معرفتی تا امتداد میدانی 📆 مهلت ثبت نام: ۸ آذر ماه 📌 برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به سایت زیر مراجعه نمایید. https://khanetolab.ir/revayatenasr/ 🔻اطلاعات تکمیلی و اخبار دوره در کانال "مثل خمینی" 👇👇👇👇👇👇👇 🌐 @ahd_ba_khomeini 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
🔰پاسخی برای یک پرسش تکراری که این روزها گاهی برخی از چهره‌ها نیز جاهلانه و بعضا عامدانه به آن دامن می‌زنند: ❓برای دوری جامعه از مفاسدِ فضای مجازی باید فرهنگ سازی کرد؛ جواب نمی‌دهد.پاسخ: 1⃣ -که در درستی و ضرورت آن تردید نیست- باید در بستر سالم و با فرض رعایت و تحقق استانداردهای لازم صورت گیرد. 👈آیا فرهنگ سازی رانندگی برای افرادی که با وسیلۀ نقلیۀ مشکل دار(مثلا بدون ترمز) و در جاده غیر استاندارد رانندگی میکنند، می‌تواند نتیجه بخش باشد وآنها را از خطرات حفظ کند؟! بنابراین در فضای مجازی نیز کنترل راه های انحرافی منطقاً مقدم بر آموزش و ارشاد است؛
2⃣ فرهنگ سازی به هیچ وجه نافی برخوردهای محدودیت آور نیست و اساساً بخشی از فرهنگ سازی با ایجاد محدودیت و انجام عوامل سلبی محقق می‌شود؛ چنان که به عنوان نمونه برای تحقق قوانین راهنمایی و رانندگی در جامعه و فرهنگ سازی آن، در کنار آموزش و ترویج قوانین، پلیس به مقابله با تخلفات و ازجمله دریافت جریمه اقدام می‌کند؛
3⃣ چرا ادعای فوق در موضوعات و زمینه‌های مشابه دیگر مطرح نمی‌شود؟ 👈مثلا در پزشکی نیز گفته شود:«راه‌اندازی مطب پزشکی، و عرضهٔ دارو آزاد است. مردم خود شعور دارند؛ می‌توانند تشخیص دهند. وظیفهٔ حکومت، صرفا فرهنگ سازی است تا خود مردم، پزشکان شایسته را از افراد نااهل و غیرمتخصص، و داروهای مفید را از مضر تشخیص دهند.»! 🔰 اگر در عرصهٔ بهداشت و درمان، لازم است بر اساس استانداردها عمل کرد و از فعالیت‌ها و داروهای غیراستاندارد جلوگیری شود، و اگر در مورد مواد مخدر لازم است عوامل سلبی وجود داشته باشد، طبعا در مسائل فکری و روحی نیز که از اهمیت بیشتری برخوردار است باید کنترل و نظارت صورت گیرد و درهمین راستا فضای مجازی نیز مشمول چنین حکمی خواهد بود. 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
🔴کسی که آشوب می‌کند و سطل آشغال می‌سوزاند در نگاه برخی آقایان دیده می‌شود ولی کسی که سالی چند بار خودجوش بیرون می‌آید در نگاه برخی اصلاً دیده نمی‌شود. ظاهراً تجمعات قشر متدین و انقلابی و میهن دوست کشور از بس تکرار شده دیگر دیده نمی‌شود. 🔻دیدیم فردای روزی که عده‌ای قلیل در خیابان آشوب به پا کردند، مسئولینی آمدند و گفتند: حرف مردم را هم باید شنید! دم از زدند. اینکه سیستم نباید به انسداد سیاسی برسد و باید مسیرهارا باز کرد! 🔘اما آن طرف یک بدنهٔ اجتماعی وجود دارد که مهم‌ترین عامل در همه عرصه‌ها بوده و اساسا تنها نیروی آبادگر و پیشرانِ کشور است.و اگر بنا به بروز اجتماعی هم باشد، حداقل در همین تهران سالی ۵ الی ۶ بار یک مسیر چند کیلومتری را پر از جمعیت می‌کند و می‌آید روی ارزش‌های خودش تأکید می‌کند. ولی سیاستمداران ما اصلاً این قشر عمده جامعه را نمی‌بینید.پرسش من این است که اصلا شما آمدید از این بپرسید که اساساً با این چیزی که تحت عنوان سیاست‌های اجتماعی جدید زمزمه می‌کنید، موافقند یا خیر؟! ➖شما اگر نمایندهٔ آن لایهٔ آشوبگر هستید که هیچ، اما اگر نمایندهٔ این لایه دیندار و انقلابی هستید حق ندارید از جانب خودتان حرف بزنید. باید نمایندگی کنید نه ریاست! حرف آن‌ها را مطرح کنید! 👈 فلذا فردای این آشوب‌ها، اگر آقایان بخواهند جامعه را شکل دهند و مثلا در قضیه حجاب تصمیم گیری کنند این حق را ندارند بدون جلب رضایت همین بدنهٔ اجتماعی کاری انجام بدهند! 📻 گفتگوی با ، پژوهشگر سیاست‌گذاری عمومی 🌐@KHAT_NASHRIYE
❓اگر برای شما هم سوال شده که چگونه باید با جریان اغتشاش و اعتراض مواجه شویم و دست به چه نوع اقداماتی بزنیم که بتوانیم اتفاقی را روی زمین رقم بزنیم، به نظر لازم می‌آید ابتدا باید یک دسته‌بندی و احصایی داشته باشیم از عاملان این دو اتفاق، ماهیت، مسأله و اهداف و نیز ریشه پدید آمدنشان؛ تا سپس بتوانیم به سمت مواجهٔ درست و ارائه راهکارهای کوتاه و بلند مدت قدم برداریم. 🔺تصویر بالا، یک نمونه خوب از دسته بندی با محورهای مذکور می‌باشد که آقای مهدی جمشیدی ارائه کرده‌اند؛ ☑️مطالعه این دسته‌بندی، برای روشن‌تر شدن ابعاد ماجرا و به تبع تصمیم‌گیری درست، پیشنهاد می‌شود! 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
🔰اینکه صدای یک عده، صدای برخی افرادِ یک جامعه هست، اینجا بحثی وجود ندارد. ❓اما آیا هم هست؟ وقتی میگوییم ملت یا مردم، در واقع اشاره به همه می‌کنیم. و آن هنگام که میگوییم صدای مردم، باید مشخص شود که صدای کدام مردم منظور است؟ اگر ما گفتیم آن حرف، نیست، نه یعنی اینکه صدای تعدادی از افراد این جامعه نیست؛ بلکه یعنی اینها نماینده آن هویت کل نیستند. صدایشان صدای همه نیست. خوب چه زمانی یک جمعیت، صدایشان علاوه بر آنکه صدای برخی از افراد جامعه هست صدای جامعه هم هست؟ ☑️این پرسش درستی است که باید حل شود! ✍ علی مهدیان 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
🔍واقعيّت اجتماعيِ اخير كه در قالب اغتشاش سربرآورد و نمايان شد، مبتني بر حجم انبوهی از روايت‌های رسانه‌ای بود که ابتدا به حجابِ الزامی «معنادهی‌های ناروا» کرد و به واسطه تصرف در ، «دِگرشُدگی معنایی» را در این زمینه ایجاد نمود؛ 👈و به این واسطه، تصویر ذهنیِ بخشی از جامعه نسبت به از هویت اولیه‌اش فاصله گرفت و به یک «کج روایت» تبدیل شد. 🔻به همين واسطه نيز توانست عده‌ای را با خود همراه كند که ازاين رو، بايد تأمّل کرد که چه «معانی تازه‌ای» شکل گرفته اند و «روایت‌ها» و «کج روایت‌ها» از حجاب الزامی چه هستند! ادامه دارد... 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE