eitaa logo
مساجد کاظم آباد
136 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
1.4هزار ویدیو
9 فایل
این کانال به منظور اطلاع رسانی های دینی مذهبی ایجاد شده است.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💞عشاق الرضا علیه السلام 🏴تعویض پرچم گنبد مطهر در آستانه سالروز وفات حضرت زینب سلام الله علیها 💞اینجا مخصوص عاشقان امام رضا(علیه السلام) است،بفرمایید👇👇👇 •┈••✾🍃🌹🍃🌹🍃✾••┈•         @oshagholreza8 •┈••✾🍃🌹🍃🌹🍃✾••┈•
به بهانه تمسخر و تحلیل های کوچه بازاری در رابطه با بشارت رهبرانقلاب توسط غربگرایان سنت الهی این است: "پیروزی‌های بزرگ از دل شرایط بظاهر بحرانی به دست می‌آید" برخی معاندین و مخالفینِ جمهوری اسلامی و غربگرایان طی چند روز گذشته در فضای مجازی، با بحرانی و فاجعه بار توصیف کردن شرایط امروز جمهوری اسلامی، این بشارت رهبر انقلاب را به تمسخر گرفته‌اند که فرمودند: "ما به قله ها نزدیک شده‌ایم، نبایدخسته شویم". اینگونه مطالب تمسخرآمیز، برای ما یادآور واقعه‌ای تاریخی است: در شرایط بظاهر بحرانی و وحشت انگیز جنگ احزاب، مسلمانان با دیدن انبوه سپاه دشمن، احساس بن‌بست و شکست کردند و از شدت ترس به خود می‌لرزیدند(احزاب: ۱۱_۱۰)؛ اما پیامبراکرم(ص) در آن شرایط بظاهر بحرانی، به آنان بشارت پیروزی‌های بزرگ در آینده را می‌داد و می‌فرمود: "بزودی در امنیت کامل به طواف کعبه خواهیم رفت و خداوند کسری و قیصر را نابود کرده و گنج‌های آنان را در راه خدا انفاق خواهیم کرد."(دلائل النبوه، بیهقی، ج۳، ص ۴۰۲) منافقان و بیماردلان این نوع بشارت‌های پیامبر(ص) را تمسخر می‌کردند و می‌گفتند:" ما الان در شرایطی هستیم که برای قضای حاجت نمی‌توانیم کمی آن طرف‌تر برویم، آنگاه محمد می‌پندارد که ما از گنجهای قیصر و کسری بهره‌مند می‌شویم!"(همان) آری! پیامبر(ص) با چشم بصیرتش آینده را می‌دید و بشارت می‌داد. بشارتی که در نهایت با فاصله کوتاهی محقق شد. آیات متعددی از قرآن کریم این نوید را به همه _ بخصوص مومنان جبهه حق _ می‌دهد که: "گاه خداوند پیروزی های بزرگ را از دل یک شرایط بظاهر بحرانی که همه احساس بن بست و احساس شکستِ قطعی می کنند، نصیب جبهه حق می‌کند": ماجرای عبور قوم‌ موسی(ع) از بن بست رود نیل در حالیکه سپاهیان فرعون پشت سرشان بودند. پیروزی سپاه اندک طالوت در مقابل انبوه سپاه جالوت. پیروزی سپاه اندک مسلمانان بر سپاه ۳ برابری کفار در جنگ بدر با وجود شرایط جغرافیایی بدتر از دشمن و تجهیزات بسیار کمتر از تجهیزات دشمن. شرایط عجیب و دلهره‌آور جنگ احزاب و پیروزی شگفت‌آور مسلمانان که پیشتر به آن اشاره شد. و موارد متعدد دیگر... بدیهی است جامعه شناسی و علوم سیاسیِ غربی که بر بنیان‌های پوزیتیویستی بنا شده اند و درکی از واقعیاتِ غیبی عالَم ندارند، این بشارتها را نه واقعی، بلکه خرافی و برای تزریق "امید کاذب" به مردم می‌دانند و حتی آن را مسخره می‌کنند. اما اولیاء خدا و مومنان واقعی که اندیشه‌شان متکی به مبانی قرآنی است و علاوه بر "واقعیات عینیِ" عالَم، به "واقعیات غیبیِ" عالَم و وعده‌های غیبی خداوند نیز باور عمیق و قلبی دارند، تصویر دیگری از آینده دارند و پدیده‌های سیاسی و اجتماعی را بگونه‌ای دیگر تحلیل می‌کنند.
ذبح و تاثیر آن بر سلامت 🥩🍖 👆 برگرفته از کتاب: علوم نوین در اسلام 📕
روزه داری یک درمان مؤثر برای آرتریت روماتوئید ( ) است زیرا در طول روزه داری هم التهاب و هم درد در این بیماران کاهش می‌یابد.🌡🔬 برگرفته از کتاب علوم نوین در اسلام 📕 🔍جهت دریافت این کتاب: @bookislsc
هدایت شده از عفاف گرایی
بسم الله الغیور قسمت(۱۳۶) درسنامه عفاف، ص۲۹۸ ♦️درس ششم: عفت بساوايي ۴ دست دادن به نامحرم در صورت عدم تحريك چه حكمي دارد؟ اگر كسي مطمئن باشد كه با دست‌دادن تحريك نمي‌شود آيا در اين صورت مي‌تواند دست بدهد؟ با توجه به اينكه هيچ آيه، روايت و دليل شرعي چنين فرضي را جايز ندانسته است بنابراين نمي‌تواند دست بدهد. گذشته از اينها فرض كنيد كسي به خودش اطمينان داشته باشد كه تحريك نمي‌شود ليكن از كجا مي‌داند كه طرف مقابل او نيز تحريك نمي‌شود؟! البته در همين‌ صورت اطمينان نيز ممكن است بعد از گذشت مدت‌ زماني، همان فرد آن صحنه را به‌ياد آورد و تحريك گردد. و اگر هيچ‌يك از اينها هم نباشد بي‌ترديد رواج اين رفتار در بين مردم و به‌ويژه جوانان انحراف‌زا است. بنابراين هيچ عقل سالمي دست‌دادن به نامحرم را حتي در صورت اطمينان از عدم تحريك، جايز نمي‌داند. آري دست‌دادن با نامحرم در صورتي كه حايلي همانند پارچه يا دستكش باشد اشكال ندارد به شرط اينكه دست را فشار ندهند و هيچ‌گونه تحريك نيز در پي ‌نداشته باشد چنان‌كه در برخي از روايات و در فتاواي فقيهان به اين مسئله اشاره شده است. شهيد مطهري در اين‌باره مي‌گويد: بديهي است كه جايز ‌بودن دست‌دادن با زن بيگانه در صورت حائل ‌بودن جامه يا دستكش، مشروط به اين است كه تلذّذ و ريبه‌اي در كار نباشد، اما اگر تلذّذ و ريبه در كار باشد همان‌طور كه بعضي از فقهاي ديگر در حاشيه «عُروة»‌ يادآوري كرده‌اند قطعاً حرام است. فایل p.d.f کتاب درسنامه عفاف در👇 @efaf_amin
برگزاری دعای ندبه منزل مرحوم حاج برات الله صفادل