فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆این مصاحبه با یک خانم که نه ایرانین نه مسلمان بسیار بسیار جالبه..
حتمآ ببینید.
✍ یه عده از خانمام هستن فکر میکنند #کار کردن بیرون از منزل به زن شخصیت میده.. و اگر زنی در خانه همسرداری کنه و بچه داری کلی عقب مونده..
آیا کار کردن زن به خودی خود یک ارزش محسوب میشه؟!
چه پیشه ای مهم تر و مقدس تر از تربیت فرزندان؟!
✅یک خانم خانه دار میتونن کنار وظائف مادری و همسریشون به مطالعه و تحصیل علم بپردازند، به هنر و ورزش بپردازند به سیاست بپردازند، در فضای مجازی نقش فرهنگی ایفا کنند و..
اگر خانمی شرائط زندگیشون ایجاب کرد با رضایت خانوده بیرون از منزل کار کردن اشکالی نداره و اگر به زندگیشون خللی ایجاد نمیکنه همین طور سلامتیشون خیلی هم خوبه اما هرگز #کار_کردن بانوان حسن محسوب نمیشه❌
اون چیزی که حسنه و اولویت داره، ایفا کردن نقش درست مادری هست چه یک بانو شاغل باشن چه نباشن
چه بسیار مواردی که کار کردن #بانوان به ضرر خودشون تمام میشه چه به لحاظ جسمی چه به لحاظ روحی..
در خیلی از موارد شاهد بوده ایم که حتی همسران از موقعیت شغلی همسرانشون، سوء استفاده کرده اند و آنرا به عنوان یک وظیفه تلقی کرده اند و هیچ حق مالی برای خانم خودشون درنظر نگرفته اند، حتی درباره ی درآمد خود خانم ها..
#حجاب
#چرا_حجاب
#کلاس_چرا_حجاب
🌺 eitaa.com/Kelasecherahejab
🌐 @ADYAN8
کلاس چرا حجاب
👆این مصاحبه با یک خانم که نه ایرانین نه مسلمان بسیار بسیار جالبه.. حتمآ ببینید. ✍ یه عده از خانمام
شاید برخی خانم ها با خودشون بگن یعنی چی چرا این خانم از همسرشون با عنوان پادشاهِ خونه یاد کردن؟!
این تعبیر بسیار به جا و خوبِ این خانم، نشاندهنده ی فهم بالای ایشون از یک زندگی مشترکه و در واقع به خودشون شخصیت دادن بیش از اونکه به همسرشون شخصیت داده باشن، حتما میپرسین چطور؟!🤔
کلاس چرا حجاب
شاید برخی خانم ها با خودشون بگن یعنی چی چرا این خانم از همسرشون با عنوان پادشاهِ خونه یاد کردن؟! ای
وقتی یک خانم همسرش رو جلوی فرزندانش پادشاهِ خانه یا یه لفظی شبیه به همین مثلا رییس معرفی میکنه در واقع به شوهرش هویت و اعتبار بخشیده،
غرور بخشیده..
مردیکه همسرش بهش اعتبار ببخشه تکیه گاه محکم تری خواهد بود.
حالا یه سوال👇
وقتی یه پادشاهی یه جایی هست زن اون پادشاه کی میشه؟!
احسنت👌
ملکه✨
میشه ملکه ی اون خونه ..
و اگر همسرش رو رئیس خطاب کنه خودش میشه معاون و معاون در مقام اجرایی خیلی مهمه فقط تفاوتش اینه که معاون تحت چتر حمایتیِ رئیسه و با اونه که مفهوم و هویت پیدا میکنه .. همون طور که رئیس هم بدون معاون نمیتونه هیچ کاری انجام بده و سنگ رو سنگ بند نمیشه اگر بخواد فقط به تنهایی کار کنه..
دیدین چطور زیرکانه به خودش اعتبار بخشید؟!
مهم تر بگم:
خانمیکه در کمال تواضع اینطور همسرش رو خطاب میکنه رابطه ی عاطفیشونو مستحکم تر میکنه و تو قلب همسرش اگر جایی داشته مطمئنآ جاش ماندگارتر و عمیق تر میشه، فقط یک جملست اما برخی کلمات معجزه میکنند.
کلاس چرا حجاب
وقتی یک خانم همسرش رو جلوی فرزندانش پادشاهِ خانه یا یه لفظی شبیه به همین مثلا رییس معرفی میکنه در وا
یک بار دیدن این ویدئوی تاثیر گذار کمه، چندین بار با دقت ببینین و برای دوستانتون هدیه بفرستین
زوجی که غرور دارند نسبت به هم زندگی موفقی نخواهند داشت، هر وقت تواضع حاکم شد درهای محبت و دوستی گشوده میشه، چه در ارتباط خانوادگی چه میان دوستان..
هر جا پای غرور بیاد وسط رابطه ها تیره میشه
اگر مادر مغرور باشه رابطش با فرزندش به سردی میگرایه
اگر مرد مغرور باشه ، خانم روز به روز نسبت بهش بی مهرتر میشه،
اگر زن مغرور باشه ، آقا دچار انزوا میشه و از خانه فراریه
اگر یه معلم یا استاد مغرور باشه ، شاگردانش ارتباط مطلوبی با وی نخواهند داشت و کمتر ازش تاثیر میپذیرند..
اگر مدیر یک مجموعه مغرور باشه ، کارمندان روحیه کسل خواهند داشت و بازده کاریشون پایین میاد و انگیزشون رو کم کم از دست میدن
خلاصه هر جا پای غرور بیاد وسط ویرانگره
بیایم غرورو بذاریم کنار، مگر برخی جاها که خدا خودش مجوز برامون صادر کرده مثل غرور در برابر دشمن و بیگانگان و..
کلاس چرا حجاب
یک بار دیدن این ویدئوی تاثیر گذار کمه، چندین بار با دقت ببینین و برای دوستانتون هدیه بفرستین زوجی ک
اینم بگم برم کار دارم:
✨ خواهران خوبم، برادران بزرگوارم، تواضع انسان رو نه تنها کوچک نمیکنه، بلکه به بالاترین درجات انسانی میرسونه، بلکه عزت میبخشه، بلکه آرامش میاره با خودش، متواضع باشیم تا بزرگ بشیم..✨
یه چیزی: از پیامبر تو کل عالم بزرگ تر داریم؟!
نه
نداریم..
چه اسما
چه رسما
چه مقاما..
همه جوره پیامبر(ص) بزرگ ترین بنده ی روی کل کره ی خاکی از اول تا آخرن
نکته اینکه: از پیامبر(ص) متواضع تر تو کل عالم نداریم..
هر چی متواضع تر
بزرررررگ تر..
یه حدیثم از پیامبر بگم که اخر حرفم نورانی بشه
انّ التواضع یزید صاحبه رفعة فتواضعوا یرفعکم اللّه
تواضع و فروتنی وسیله سربلندی و سرافرازی است، تواضع کنید تا خدای متعال مقام شما را بلند گرداند.
از #فواید_حجاب این است که جسم وتن را مورد قضاوت دیگران قرار نمی دهد.
زن خلقت لطیف و حساسی دارد و نباید جسم و روحش مورد قضاوت و انتقاد هرکسی قرار بگیرد.
#حجاب
#چرا_حجاب
#کلاس_چرا_حجاب
🌺 eitaa.com/Kelasecherahejab
#قرآن کریم حجاب را برای عده ای خاص بیان کرده! نه برای همه و استخراج احکام حجاب فقط از روایات است.
پاسخ👇
اگر کسی به قرآن استناد میکند، لابد ایمانی (هر چند ضعیف) دارد، پس جزو مۆمنین و مۆمنات میباشد، و اگر هیچ ایمانی ندارد، نباید برای خطای خود به قرآن استناد کند.
بسیاری از آنان که (به جای سۆال) شبهاتی را چنین رایج میکنند، مردانی هستند که اصلاً مخاطب آیات حجاب زنان نمیباشند، بلکه مسئولیت و کارشان شبههافکنی است؛ یک عده از دختران و بانوان نیز مایل نیستند حجاب را رعایت کنند و اصلاً برایشان فرقی ندارد که قرآن چه فرموده یا چه نفرموده، اما برای توجیه به شبهات آنان تأسی میکنند.
رعایت ننمودن حجاب، یک معصیت و خطای بزرگ فردی و اجتماعی است، اما مجتهد شدن مخالفان حجاب (یا سایر احکام الهی)، مصیبتی بسیار سنگینتر و مضرتر از بدحجابی میباشد.
گویی چگونگی رکعات و آداب نماز، یا چگونگی مناسک حج مثل طواف یا سعی، یا چگونگی بسیاری از احکام دیگر، همه در ظاهر قرآن کریم بیان شده است و فقط مانده است، مسئله حجاب.
پس اگر اندک تعقل و تأملی در همین ظاهر قرآن کریم بنمایند، متوجه میشوند که قرآن به تنهایی نازل نشده است، لذا در همین ظاهر آیاتش نیز مکرر توصیه و تأکید به فراگیری اسلام و قرآن از پیامبر اکرم و اهل بیت عصمت صلوات الله علیهم اجمعین شده است تا هر کس یک کتاب چند صد برگی زیر بغل نزند و با تفسیر به رأی انواع و اقسام احکام ، باب میل را به نام اسلام صادر کند.
الف – اگر در قرآن کریم تصریح شده باشد که مۆمنین و مۆمنات باید چنین و چنان کنند، معنایش این نیست که دیگران مشمول این اوامر و احکام الهی نیستند، بلکه یعنی همه باید مۆمن باشند و رعایت این احکام است که سبب ایمان میگردد و عدم رعایت نیز ضایع کنندهی ایمان است.
بالاخره کسی که برای بدحجابیاش به آیات قرآن کریم استناد میکند، لابد ایمان و باوری دارد، پس مراقب باشد که ضایع نشود و اگر اصلاً باور و ایمان ندارد، پس چرا به قرآن استناد میکند؟!
ب – آیا اگر در قرآن کریم فرمود: به مردان مۆمن بگو: که چشمچرانی نکنند و از زنا پرهیز کنند «قُل لِّلْمُۆْمِنِینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ وَیَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ» و فرمود: به زنان مۆمنه بگو: که هیزی نکنند و زنا نکنند«وَقُل لِّلْمُۆْمِنَاتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَیَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ»، معنایش این است که این قبیل مفاسد برای دیگران هیچ اشکالی ندارد؟!
یا اگر فرمود: مۆمنین باید از نماز خود مراقبت و محافظت کنند، به عهد خود وفا کنند، از لغو پرهیز کنند و ... (سوره المۆمنون) معنایش این است که لزومی ندارد دیگران نماز بخوانند، مراقب نماز خود باشند که ضایع نشود و به کارهای بیهوده مشغول شوند و جفای در عهد و خیانت در امانت بکنند؟! این چه استدلالی است؟!
ج – پس اگر در سوره «النّور، 31»، امر به حجاب نموده، همگان را شامل میگردد و همگان مسئول و البته مورد مۆاخذه خواهند بود، چنانچه اگر امر به نماز، روزه، جهاد و ... نموده نیز همگان را شامل میگردد، نه این که فقط مردان و زنان مۆمن را شامل گردد.
د – در قرآن کریم آیات بسیاری وجود دارد که در آنها امر به اطاعت از رسول اعظم و اولیالامر نموده است و آیات بسیاری وجود دارد که امر به رجوع به «راسخون فی العلم» نموده است، و در آیاتی تأسی به ایشان را به عنوان بهترین الگو و اسوه دستور داده است و از جمله امر نموده که در مباحثی که نسبت به آن علم ندارید، وارد نشده و اظهار نظر ننمایید، به ویژه اگر مربوط به اسلام، قرآن و احکام الهی باشد که غالباً نتیجهی آن دروغ بستن به خدا میشود.
از این رو، کسانی که حجاب (یا سایر واجبات و محرمات) را رعایت نمیکنند، باید مراقب باشند که شیاطین انس و جنّ، آنها را به گناه بزرگتر که حمل کردن گناهشان به قرآن است نیاندازند. مراقب باشند که سر خود اجتهاد نکنند.
چنان میگویند: «این احکام در #روایات آمده و نه در قرآن»، که گویی قرآن کریم به خودشان نازل شده است؟! مگر نه این است که همین قرآن را پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله به مردم ابلاغ کرده است، پس چگونه است که بین سخنان ایشان فرق میگذارند، بخشی را میپذیرند و بخشی را نمیپذیرند؟!
#حجاب
#چرا_حجاب
#کلاس_چرا_حجاب
🌺 eitaa.com/Kelasecherahejab
کلاس چرا حجاب
#قرآن کریم حجاب را برای عده ای خاص بیان کرده! نه برای همه و استخراج احکام حجاب فقط از روایات است. پ
رعايت حجاب وظيفه همه مسلمانانه و همسران پيامبر(ص) به سبب انتساب به حضرت و قرار گرفتن در كانون وحى الهى، داراى موقعيت ويژه اى بودند و نسبت به حجاب و دورى از نامحرم، مورد تأكيد بيشترى قرار داشتند، ولى آيات حجاب فقط درباره آنان نيست؛ زيرا: 👇✨
الف - مورد خطاب واقع شدن زنان پيامبر(ص) در آيات 32 و 33 سوره احزاب (يا نِساءَ النَّبِيِّ لَسْتُنَّ كَأَحَدٍ مِنَ النِّساءِ إِنِ اتَّقَيْتُنَّ فَلا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَيَطْمَعَ الَّذي في قَلْبِهِ مَرَضٌ وَ قُلْنَ قَوْلاً مَعْرُوفاً ) (وَ قَرْنَ في بُيُوتِكُنَّ وَ لا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجاهِلِيَّةِ الْأُولى وَ أَقِمْنَ الصَّلاةَ وَ آتينَ الزَّكاةَ وَ أَطِعْنَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ إِنَّما يُريدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهيراً )، جهت تأكيدست نه اختصاص داشتن حكم به آنان؛ چون در اين آيات دستورهايى آمده است كه به زنان پيامبر اختصاص ندارد؛ مانند: به پاداشتن نماز، پرداخت زكات، اطاعت از خدا و رسول و..؛ بنابراين، حكم حجاب و دورى از نامحرم نيز به آنان اختصاص ندارد، بلكه همانند نماز، زكات و.. بين آنان و ديگران مشتركه.
ب - در آيات ديگر مربوط به حجاب، همه زنان مسلمان مورد خطاب واقع شدهاند؛ مانند آيه 31 سوره نور و آيه 59 سوره احزاب
ج- به جز آیات، روایات بسیاری که به حد تواتر معنوی می رسد، بر لزوم حجاب برای زنان مسلمان دلالت دارد.
د- علاوه بر این، اجماع فقهای اسلامی از آغاز تاکنون بر رعایت حجاب و پوشش تأکید دارد.
حال اگر در مورد این امر سؤالی مطرح شود مبنی براینکه چرا آيه 59 سوره مباركه احزاب (اى پيامبر! به زنان و دختران خود و زنان مؤمنان بگو كه خويشتن را به وسيله چادر فروپوشند) دختران مؤمنان را مخاطب قرار نداده و تنها به دختران پیامبر(ص) بسنده كرده؟ 👇
الف- اين نوع خطاب ها به چگونگى خطاب هاى قرآن كريم باز مى گردد. قرآن كريم خطاب هاى متعددى دارد؛
1. برخى از آنها عام است و مراد از آنها همه افرادند؛ مانند: هو الذى خلق لكم ما فى الارض جميعاً
2. برخى خطاب ها خاص هستند: يايها الرسول بلغ ما انزل اليك من ربك
3. گروهى از خطاب ها عامند؛ اما مرادشان خاص است.
4. و برخى خاص اند؛ اما با مراد عام: يا ايها النبى اذا طلقتم النساء..اى پيامبر! هر زمان خواستيد زنان را طلاق دهيد..
اين جا مخاطب شخص پيامبرند، ولى مراد از آن، عموم مسلمانان.
بسيارى از خطاب هاى قرآن اين گونه است. آيه 59 سوره احزاب مخاطبان اوليه اش زنان و دختران پيامبر اكرم(ص) هستند، ولى مرادش عام است و همه زنان و دختران مسلمان را شامل مى شو،؛ حتى اگر عبارت نساء المومنين در ادامه نمى آمد، باز هم مراد عام بود؛ چنان كه آيه 22 و بخش ابتدايى آيه 33 و آيه 34 سوره احزاب چنينست.
(لَمَّا رَأَ الْمُؤْمِنُونَ الْأَحْزابَ قالُوا هذا ما وَعَدَنَا اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ صَدَقَ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ ما زادَهُمْ إِلاَّ إيماناً وَ تَسْليماً ) و چون مؤمنان آن گروه ها را ديدند، گفتند: اين همان چيزى است كه خدا و پيامبرش به ما وعده داده اند و خدا و پيامبرش راست گفته اند. و جز به ايمان و تسليمشان نيفزود.
(وَ قَرْنَ في بُيُوتِكُنَّ وَ لا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجاهِلِيَّةِ الْأُولى وَ أَقِمْنَ الصَّلاةَ وَ آتينَ الزَّكاةَ وَ أَطِعْنَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ إِنَّما يُريدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهيراً
و در خانه هاى خود بمانيد و چنان كه در زمان پيشين جاهليت مى كردند، زينت هاى خود را آشكار مكنيد. و نماز بگزاريد و زكات بدهيد و از خدا و پيامبرش اطاعت كنيد. اى اهل بيت، خدا مى خواهد پليدى را از شما دور كند و شما را پاك دارد.
(وَ اذْكُرْنَ ما يُتْلى في بُيُوتِكُنَّ مِنْ آياتِ اللَّهِ وَ الْحِكْمَةِ إِنَّ اللَّهَ كانَ لَطيفاً خَبيراً
آنچه را در خانه هايتان از آيات خدا و حكمت تلاوت مى شود، ياد كنيد، كه خدا باريك بين و آگاهست.
ب- واژه نساء عام است و شامل زنان، دختران و حتى دختر بچه ها نيز مى شود؛ بنابراين در اين آيه، به طور مستقيم به دختران مؤمنان اشاره نشده؛ ولى چون عام است، شامل آنان نيز مى شود.
اين گونه سخن گفتن در فارسى رايجه؛ براى مثال وقتى مىگوييم: زنان ايرانى بسيار باهوش هستند، به اين معنى نيست كه دختران ايرانى، كودن هستند و از هوش بهره اى ندارند. بنابراین خطاب آیات حجاب را نمی توان اختصاص به زنان پیامبر داد، بلکه حجاب و وجوب آن یک امر همگانی در مورد تمامی مسلمانان است.
رعایت حجاب برای تمامی زنان مومن و مسلمان، تکلیف الهیست و رعایت آن علاوه بر رشد دادن شخصیت فرد از لحاظ اجتماعی و فرداز لحاظ اجتماعی و فردی در تأمین بهداشت روحی و آرامش خانواده و امنیت در جامعه نیز نقش به سزایی ایفا میکند
کلاس چرا حجاب
🌺 eitaa.com/Kelasecherahejab