eitaa logo
خط حزب‌ اللّه
10.2هزار دنبال‌کننده
886 عکس
18 ویدیو
163 فایل
نشریه خط حزب الله ‏‏‏هفته‌نامه جامعه مؤمن و انقلابی 🔗 farsi.khamenei.ir/weekly 🔗 ble.ir/khattehezbollah 🔗 virasty.com/khattehezbollah
مشاهده در ایتا
دانلود
📝 | دفاع مقدّس ملّت ایران سرمشق مقاومت امّت اسلامی 👈 بررسی یک الگوی موفق برای همه ملت‌های مسلمان 🔸«این جنگ، یک جنگ دفاعی بود ... جنگ تدافعی و دفاعی، محلّ بُروز غیرت و تعصّب و وفاداری عمیق انسانها به آرمانهایی است که به آنها پایبندند؛ حالا یا این آرمانها وطن است یا بالاتر از آن؛ یعنی دین و عقیده و اسلام. در جنگ تهاجمی، این مطرح نیست.» ۱۳۸۵/۷/۲۹ ایستادگی در برابر تهاجم دشمنان به معنای «دفاع از وطن، دفاع از هویّت ملّی و دفاع از ارزشهایی است که این به آن پایبند است.» ۱۳۸۵/۷/۲۹ جنگ دفاعی با چنین ویژگی‌هایی، در دوران هشت‌ساله، درس‌های بزرگ و فراوانی را در خود جای دارد. دفاع مقدّس، «این تجربه‌ی درس‌آموز، سرمشق همیشگی ملّت بزرگ ایران و الگوی موفّقی در برابر چشم همه‌ی ملّتهای مسلمان است.» ۱۳۸۲/۷/۳ 🔹درس اوّل: دوره دفاع مقدس، نیروی محرکه تاریخ انقلاب است 🔸«اگرچه کسی از جنگ ــ از حیث جنگ ــ خوشش نمی‌آید، ... لیکن آن هشت سال جنگ بایستی تاریخ ما را تغذیه کند. ما باید از آنچه در این هشت سال جنگ اتّفاق افتاده، آن روحیه‌ی مقاومت، آن روحیه‌ی فداکاری همراه با اخلاص ... استفاده کنیم. ۱۳۷۰/۴/۲۵ در حقیقت، «این دوره، دوره‌ی ذخیره‌ی نیروى محرّکه‌ی تاریخ و الهام‌بخش امم است.» ۱۳۶۸/۶/۳۰ حقیقت این است که «جبهه‌ی اسلامی باید میتوانست در صحنه‌ی سیاست جهانی دست‌وپا بزند، پرواز کند و عالم‌گیر بشود. مقدّمه‌ای لازم داشت، این مقدّمه را دشمن ما به صورت زودرس خودش برای ما تدارک دید و فراهم کرد.» ۱۳۵۹/۷/۴ 🔹درس دوّم: قدرتمان را آشکار کنیم 🔸دوّمین درس دفاع مقدّس این است که هیچ گاه اظهار ضعف نکنیم، بلکه خود را قوی کنیم؛ چرا که «جنگ تحمیلی به خاطر این اتّفاق افتاد که دشمن در ما احساس ضعف کرد. اگر دشمن بعثی و محرّکینش خاطر‌جمع نبودند که سرِ چند روز به تهران خواهند رسید ــ آنها این‌‌جوری فکر میکردند ــ این جنگ انجام نمیگرفت؛ ... احساس ضعف شما موجب تشویق دشمن به حمله‌ی به شما است؛ این یک قاعده‌ی کلّی است.» ۱۳۹۵/۱۲/۱۶ «دفاع مقدّس این سرمایه را برای ما به وجود آورد که بدانیم بعضی کارها هست که بظاهر نشدنی است امّا در واقع اگر همّت کنیم، شدنی است.» ۱۳۹۹/۶/۳۱ اساساً «ادبیّات جنگ، به طور کلّی ادبیّات بشارتی است؛ ... قرآن هم درباره‌ی شهدا ... نفی این دو آفت را بشارت میدهد: یکی ترس، یکی اندوه؛ ... اگر ما نشاط اجتماعی میخواهیم، اگر امید و شادابی و سرزندگی میخواهیم، اگر طراوت در نسلهای جوانمان میخواهیم، باید به این گزاره‌ی ملکوتی و قرآنی ایمان بیاوریم.» ۱۳۹۹/۶/۳۱ 🔹درس سوّم: استعدادهایمان را بشناسیم 🔸شناخت هویّت ملّی و استعدادهای نهفته در مردم، یکی دیگر از مهم‌ترین درس‌های دفاع مقدّس است. دشمن، در همان قدم‌های اوّل، خیلی زود به داخل خاک ایران پیشروی کرد؛ امّا با نهیب امام، مردم و نیروهای نظامی «از قوّتی که در آنها نهفته بود و آن را کشف نکرده بودند استفاده کردند.» ۱۳۹۵/۱۲/۱۶ و این «وسیله‌ای شد برای اینکه استعدادهای مکنون در انسانها، به شکل عجیبی بُروز کند.» ۱۳۹۲/۹/۲۵ این استعداد و قوّت «فقط قوّت جنگیدن و شجاعت و به میدان رفتن نبود، یکی از آنها این بود؛ قوّت مدیریّت، سازمان‌دهی، ابتکار، ابتکار عمل و این کارها بود، [لذا] صفحه‌ی جنگ را دگرگون کردند.» ۱۳۹۵/۱۲/۱۶ و «از آن وضعیّت رسیدیم به این وضعیّت که چند هزار اسیر در فتح‌المبین و چند هزار اسیر در بیت‌المقدّس [گرفتیم] ... روزبه‌روز ما توانستیم به هویّت خودمان، به قدرت خودمان آشنا بشویم.» ۱۳۹۶/۳/۳ بنابر‌این، «جنگ حقیقتاً آینه‌ی تمام‌نمای ظرفیّت‌های ملّت ایران بود.» ۱۳۸۴/۶/۳۱ 📝 ادامه 👇
📝 ادامه 🔹درس چهارم: کارها را به مردم بسپاریم 🔸یکی دیگر از مهم‌ترین درس‌های جنگ، تقویت مشارکت مردمی در عرصه‌های اجتماعی است. یکی از غفلت‌های زیان‌بار ابتدای جنگ که منجر به از دست دادن خرّمشهر شد، «طرز فکر غلطى بود که آن روز بر دستگاه اداره‌ى جنگ و اداره‌ى نیروهاى مسلّح حاکم بود. در آن روزها ... آن دستگاهى که سیاست جنگ و اداره‌ى جنگ با او بود، عقیده‌ى به اینکه نیروهاى مردمى قادرند دفاع کنند نداشت و موجب مى‌شد که امکانات به اینها نمى‌داد.» ۱۳۶۴/۳/۳ این در حالی است که «کار وقتی دست مردم باشد، وقتی استعدادهای مردمی و حضور مردمی میدان پیدا کند که وارد عرصه شود، این غفلتها پیش نمی‌آید.» ۱۳۹۰/۷/۲۱ لذا «بتدریج، عظمت نیروهای مردمی، خود را نشان داد.» ۱۳۸۱/۳/۱ تا جایی که «جنگ را مردم اداره کردند؛ مردم پای کار بودند.» ۱۳۹۰/۷/۲۰ نکته‌ی مهم‌تر اینکه «در دفاع مقدّس، برای حضور مردمی یک مدل‌سازی جدیدی انجام گرفت. نحوه‌ی حضور مردمی یک نحوه‌ی شگفت‌آوری است.» ۱۳۹۹/۶/۳۱ در این مدل جدید، اوّلاً «همه میتوانستند همکاری کنند، همه میتوانستند هم‌افزایی کنند ...بعد، در این حرکت دسته‌جمعی چه استعدادهایی ناگهان پیدا بشود.» ۱۳۹۹/۶/۳۱ «این مدل ابتکاری از حضور مردم همیشه میتواند مطرح باشد. امروز هم ما میتوانیم. اگر همّت بکنیم و با نگاه درست به مردم و مسائل نگاه کنیم، میتوانیم از این مدل استفاده کنیم.» ۱۳۹۹/۶/۳۱ 🔹درس پنجم: به جوانان میدان بدهیم 🔸در دوران دفاع مقدّس، جوانان نقش مؤثّرتری ایفا کردند. «جنگ هشت‌ساله ... با همه‌ی این سختی‌ها این حُسن بزرگ را داشت که به جوان ایرانی نشان داد که قادر است، که میتواند، اگر اراده بکند و در یک میدانی وارد بشود، خواهد توانست بر رقیب و حریف خودش فائق بیاید.» ۱۳۹۵/۷/۲۸ مثلاً «جوانی از مجموعه‌ی یک روزنامه، که مشغول فعّالیّت مطبوعاتی است، برود جبهه و بعد از مدّت کوتاهی بشود مثلاً شهید حسن باقری، نابغه‌ی اطّلاعات جنگ!» ۱۳۹۹/۶/۳۱ «این مجموعه‌ی جوان ... جزو معجزات انقلاب در زمان ما است.» ۱۳۷۰/۱۱/۳۰ در حقیقت، «پایه‌گذاری امثال قاسم سلیمانی‌ها، در جنگ و در دوران دفاع مقدّس گذاشته شد.» ۱۳۹۹/۶/۳۱ 🔹درس ششم: معنویّتمان را تقویت کنیم 🔸مهم‌ترین درس دفاع مقدّس تقویت اخلاق و معنویّت در زندگی است. از طرفی، «در دفاع مقدّس، عالی‌ترین فضایل اخلاقی بُروز کرد؛ هم فضایل اخلاقی، هم معنویّات و عروج معنوی و تعالی روحی.» ۱۳۹۹/۶/۳۱ از طرفی دیگر، «سبک زندگی اسلامی در رفتار رزمندگان ما و شهدای ما یک چیز برجسته‌ای است.» ۱۴۰۰/۸/۳۰ دفاع مقدّس «مظهری از برترین صفاتی است که یک جامعه میتواند به آنها ببالد و از جوانان خودش انتظار داشته باشد.» ۱۳۸۸/۶/۲۴ «آن حالات معنوی، آن گریه‌های نیمه‌شب، آن سحرخیزی‌ها، آن شور و عشق توحیدی، آن بی‌اعتنائی به زیورهای دنیوی، و در مواردی هم اتّصال به غیب؛ بعضی از این عزیزان، این جوانهای عارف ... در جبهه کارشان به جایی رسیده بود که آینده را میدیدند.» ۱۳۹۹/۶/۳۱ 🔹خلاصه‌ی درس‌های دفاع مقدّس 👈 نکته‌ی پایانی اینکه شاید بتوان درس اصلی دفاع مقدّس را چنین خلاصه کرد که «دفاع مقدّس یک اصل را برای ملّت ایران ثابت کرد و آن اصل، این است که صیانت کشور و بازدارندگی کشور از دست‌اندازی دشمن با مقاومت به دست می‌آید نه با تسلیم؛ ... این احساس که باید مقاومت کرد، موجب شد که هم اطمینان و اعتماد به نفْس داخلی به وجود بیاید ــ یعنی در داخل، سیاسیّون کشور، عناصر فعّال کشور، فعّالان فرهنگی کشور، یک اعتماد به نفْسی پیدا کنند در همه‌ی قضایای گوناگونی که برای یک کشور پیش می‌آید و یک اطمینانی پیدا کنند ــ و هم به دشمن یاد داد که در محاسبات خودش قدرت داخلی ایران را به حساب بیاورد، مقاومت ایران را به حساب بیاورد.» ۱۴۰۱/۶/۳۰ 🔖 منتشرشده در شماره جدید نشریه خط حزب‌الله
نسخه تابلو اعلانات ۴۶۲ خط حزب‌الله.pdf
2.19M
📝 نسخه | شماره ۴۶۲ نشریه خط حزب‌الله 💻 @Khatt_khamenei
📝 | تلألؤهای رنگارنگ یک حقیقت واحد 👈 «هویّت ایرانی» چیست و چه نسبتی با وجوه مختلف زندگی ایرانیان دارد؟ 🔸پیگیری معنای لغوی و تحت‌اللّفظی «هویّت» در فرهنگ‌های لغت فارسی، تقریباً حول یک محور مشترک دُور می‌زند. فرهنگ لغت عمید کلمات «ماهیّت»، «وجود»، «هستی» و «تشخّص» را مترادف‌های «هویّت» می‌داند و معادل فارسی این کلمه را هم واژه‌هایی مانند «شناسه»، «چیستی»، «کیستی» و «نام‌ونشان» می‌داند. لغت‌نامه‌ی دهخدا هم چنین نگاهی دارد و آن را معادل «تشخّص» می‌داند. فرهنگ لغت معین کلماتی مانند «شخصیّت»، «ذات» و «حقیقت یک چیز» را معادل معنایی «هویّت» تعریف می‌کند. جستجو در دیگر فرهنگ‌های لغات هم، کمابیش، به چنین واژه‌ها و کلماتی ختم خواهد شد. همین کالبدشکافی معنایی و لغوی بهترین نقطه‌ی شروع برای صحبت کردن درباره‌ی «هویّت» است.نگاه جامعه‌شناسانه به مفهوم «هویّت» هم چیزی نزدیک به همان معنایی را در ذهن پژوهشگران تداعی می‌کند که فرهنگ‌های لغت فارسی مراد کرده‌اند. از نگاه علمای علوم اجتماعی، هرگاه یک فرد یا جامعه‌ی انسانی پیگیر هویّت خودش است یعنی به دنبال آن است که ببیند چه پاسخ‌هایی می‌تواند به کیستی و چیستیِ خود بدهد؛ اینکه «من» یا «ما»ی انسانی چیست و متأثّر و متشکّل از چیست و ریشه در چه مفاهیمی دارد. 🔹پاسخ به این سؤال‌ها، قطعاً و یقیناً، از تاریخ و جغرافیای فرد یا اجتماع انسانی جدا نیست. انسان‌ها در عین اینکه در بعضی از نیازها و مسائل زیستی و فکری مشابهند، امّا آنگاه که پای نوع زیست فرهنگی و اجتماعی آن‌ها به میان کشیده می‌شود دچار تفاوت‌های جدّی با هم می‌شوند. این تفاوت‌ها که در شکل و شمایل زیست و تفکّر و عادات و رسوم فردی و اجتماعی و حتّی آئین‌های روزمرّه‌ی حیات انسانی متبلور می‌شود، برخاسته از یک نظام معنایی است که ریشه در هویّت انسان‌ها دارد. 🔸با این مقدّمه مشخّص می‌شود وقتی که از «هویّت انسان ایرانی» سخن می‌گوییم، از چه چیزی سخن می‌گوییم. پرسش از «هویّت انسان ایرانی»، در واقع، پرسش از کیستی و چیستیِ انسانِ ایرانی است؛ برای پاسخ به این پرسش باید به فرهنگ انسان ایرانی رجوع کرد، فرهنگ هم متأثّر از فکر و تاریخ و جغرافیایی است که انسان ایرانی، در طول هزاران سال، در آن زندگی کرده است.حال، با این نگاه، مشخّص می‌شود که هویّت انسان ایرانی جدا از تاریخ او و جدا از جغرافیای او نیست. انسان ایرانی بیش از هزار سال است که با فرهنگِ متأثّر از جهان‌بینی اسلامی، در این نقطه از دنیا، ادامه‌ی حیات داده و پیش از ورود اسلام به ایران هم یکتاپرست و موحّد بوده. در کنار این فرهنگ توحیدی، زیّ و زیست فرهنگ ایرانی هم قرار دارد که او را در عین اشتراکات توحیدی، از دیگر تیره‌های مسلمانان هم متفاوت می‌کند؛ تفاوت‌هایی که به تعبیر کتاب وحی، مایه‌ی شناسایی ابناء بشر است. پس هویّت انسان ایرانی جدا از دین و توحید و فرهنگِ ملّیِ برآمده از جهان‌بینی توحیدی جامعه‌ی ایرانی نیست. هر پاسخی به کیستی و چیستی انسان ایرانی اگر این موضوع را از دایره‌ی تحلیل حذف کند، حتماً پاسخی نادرست و غلط به مسئله‌ی «هویّت ایرانی» داده است. 🔹 غربگرایان علیه هویّت ایرانی 🔸با وجود تلاش جریان غربگرا در دو قرن اخیر برای شکاف بین «اسلامیّت» و «ایرانیّت»، مرور تاریخ ایران ــ به‌خصوص در دو سه قرن معاصر ــ نشان داده این دو نه‌تنها از یکدیگر جدا نیستند، بلکه هر یک مقوّم دیگری بوده و خدمات متقابلی به هم ارائه کرده‌اند. شهید آیت‌اللّه مرتضیٰ مطهّری، در کتاب گران‌قدر خدمات متقابل اسلام و ایران، به بررسی خدمات متقابل این دو وجه هویّتی در طول قرن‌ها در جامعه‌ی ایرانی پرداخته است؛ موضوعی که رهبر معظّم انقلاب اسلامی هم بارها به آن اشاره کرده‌اند: 🔸 «از اوّل انقلاب، یک گروهی سعی میکردند گرایش به ملّیّت را و نام ایران را و بزرگداشت ایران را در مقابل گرایش اسلامی و انقلابی قرار بدهند و تفکیک کنند بین مسئله‌ی ملّیّت و مسئله‌ی اسلامیّت. ... امتحانِ بزرگِ جنگ پیش آمد، به مرزهای کشور حمله شد، ایران مورد تهاجم قرار گرفت ... چه کسی از مرزها دفاع کرد؟ بچّه‌مسلمان‌ها، نمازشب‌خوان‌ها، چیت‌سازیان‌ها، سلگی‌ها، لشکر انصارالحسین؛ اینها دفاع کردند، اسلام دفاع کرد از مرزهای ایران. اسلامیّت و ایرانیّت دو قطب متضاد نیستند، یک حقیقتند. هر کسی طرف‌دار اسلام شد، هر کسی سرباز اسلام شد، از هر ارزشی ــ از جمله ارزش میهن و وطن ــ به طور طبیعی دفاع میکند.» ۱۴۰۲/۷/۵ 📝 ادامه 👇
📝 ادامه 🔸اگر تاریخ فرهنگ اسلامی و موحّدانه‌ی ایرانی‌ها را سرچشمه‌ی پاسخ به سؤال درباره‌ی چیستی و کیستیِ انسان ایرانی قرار دهیم، پس تحریف و ایجاد اعوجاج در تعریف «هویّت ایرانی» هم زمانی رقم خواهد خورد که بخواهد انسان ایرانی را از این سرچشمه جدا کند. هر اقدام و عمل و طرحی که بخواهد پاسخی بریده از تاریخ ایران و فرهنگ توحیدی آن به کیستی و چیستیِ انسان ایرانی بدهد و او را از تاریخ و جغرافیای ایران جدا کند و تاریخ و جغرافیای دیگری را اصل قرار دهد، باعث تحریف در «هویّت ایرانی» خواهد بود. قرار دادن تاریخ و جغرافیای دیگری غیر از تاریخ و جغرافیای ایران باعث ایجاد یک هویّت دیگر خواهد شد؛ هویّت دیگری که هرچه باشد، قطعاً هویّت ایرانی نیست. اینجا است که حفظ و حراست از تاریخ و جغرافیای ایران اهمّیّت مضاعف پیدا می‌کند. 🔹 مراقب هویّت‌زدایی باشیم 🔸 تحریف «هویّت ایرانی» مقدّمه‌ی هویّت‌زدایی از انسان ایرانی است و هویّت‌زدایی هم مقدّمه‌ی پذیرش و برتری دادن بیگانه بر خود است؛ چیزی که به آن، در ادبیّات علوم سیاسی، «استعمار» می‌گویند: «هویّت‌زدایی یعنی این: مبانی اندیشه‌ای و رویکردهای تاریخی و ملّی یک کشور تحقیر بشود، گذشته‌ی ‌یک کشور تحقیر بشود، گذشته‌ی انقلاب تحقیر بشود، کارهای بزرگی که انجام گرفته کوچک‌نمایی بشود؛ و البتّه عیوبی وجود دارد ‌و این عیوب هم ده برابر بزرگ‌نمایی بشود؛ هویّت‌زدایی یعنی این. آن وقت به جای این هویّت، منظومه‌ی فکری غرب جایگزین ‌بشود که یک نمونه‌اش همین سند ۲۰۳۰ آمریکایی‌ها است که این، مظهر سلطه‌ی نواستعماری غربی در زمان ما است؛ یعنی ‌یکی از نمونه‌هایش این است‌.»۱۴۰۱/۲/۶ برای مقابله با تحریف هویّتی باید وجوه مثبت و نقاط قوّت تاریخ و فرهنگ و جغرافیای ایران را تقویت و برجسته کرد تا انسان ایرانی به تاریخ و فرهنگ و جغرافیای خود مباهات کند؛ فرقی هم نمی‌کند که تشییع باشکوه یک قهرمان ملّی مانند شهید سلیمانی باشد یا مبارزه‌ی ورزشی بانوی ورزشکار ایرانی با حجاب اسلامی در میادین برجسته‌ی بین‌المللی؛ همه‌ی این‌ها تجلّی‌های متفاوت و متنوّع یک مفهوم واحدند و همه دارند هویّت ایرانی را به ارزش‌ها و تاریخ و فرهنگ و جغرافیای ایران پیوند می‌زنند: 🔸«‌از قبل از انقلاب، از مبارزات دوران ستم‌شاهی بگیرید تا حوادث انقلاب، تا حوادث دفاع مقدّس، تا حوادث بعد از آن، تا کرونا؛ در ‌همه‌ی اینها این هویّت متعهّد و دارای احساس مسئولیّت در ملّت ایران خودش را نشان داده؛ همان طور که در دوران مبارزات ‌ستم‌شاهی بود، در دوران دفاع ‌مقدّس بود، در دوران بعد بود، در دوران کرونا و در حرکت علمی عظیم کشور، یک جریان مهمّی ‌است که نشان‌دهنده‌ی [هویّت] ملّت ما است‌.‌‌ این، هویّت ملّت ما را نشان میدهد؛ این حرکت، حرکت هویّت‌ساز است برای ملّت؛ ‌این همان چیزی است که قهرمانانی مثل شهید سلیمانی، مثل شهید فخری‌زاده، مثل شهید شهریاری، از درون این هویّت بیرون ‌می‌آیند؛ این یک حقیقت است که به شکلهای مختلف و به جلوه‌های گوناگون، خودش را نشان میدهد: هویّت ملّت ایران؛ این ‌حقایق هویّت‌ساز و نشانه‌های هویّت؛ هم نشانه‌ی هویّت است، هم خودش تقویت‌کننده‌ی هویّت و سازنده‌ی هویّت ملّت ایران است‌.»۱۴۰۰/۹/۲۱ 🔹 جلوه‌های متنوّع یک حقیقت واحد 🔸 با این نگاه، همه‌ی آن‌هایی که دل در گرو ایران و هویّت ایرانی دارند بخشی از سربازان هویّت‌ساز ایران بزرگند؛ از رزمنده‌ی خطّ مقدّم نبرد در جنگ تحمیلی گرفته، تا تولیدکننده‌ای که در پی قطع وابستگی ایران به ممالک بیگانه است، تا قهرمان ورزشکاری که به مانند یک سرباز در میادین ورزشی می‌جنگد تا نام و پرچم ایران و، در ادامه، تاریخ و فرهنگ آن را به رخ بکشد: «شما [ورزشکاران] در میدان مبارزات ورزشی ... هویّت ایرانی‌ ‌و اسلامی خودتان را به معنای واقعی کلمه نشان دادید؛ شخصیّت ‌اسلامی و ایرانی، هم در کارهای شما مردها، هم در کارهای این خانمها نشان داده شد. سجده کردید؛ دعا کردید؛ دختر ایرانی ما با ‌رئیس‌جمهوری که میخواست به او دست بدهد، چون نامحرم بود، دست نداد؛ اینها خیلی ارزش دارد، اینها خیلی مهم است. ... اینها نشان‌دهنده‌ی هویّت انقلابی و اسلامی و ایرانی شما است؛ اینها است که یک ملّت را بالا میبرد. ... قهرمان اصیلی که از دل ملّت برخاسته، میتواند ملّت خودش را نمایندگی کند و نمایش بدهد هویّت ملّت خودش را؛ این کار را ‌شماها کردید، و این خیلی با‌ارزش بود‌.»۱۳۹۷/۷/۲ 🔖 منتشرشده در شماره جدید نشریه خط حزب‌الله
🌷 این شماره‌ هفته‌نامه خط‌ حزب‌الله به روح مطهر شهیدان ابراهیم زاده، سوزنی، ناروئی تقدیم میشود. 📜 khl.ink/khat |
🔰 عید گرفتن روز ولادت پیغمبر(ص) برای درس و الگو گرفتن است 📜 khl.ink/khat |
🔰 دنیا را برای آخرت نباید ترک کرد 📜 khl.ink/khat |
🔰 حکم دست زدن در مسجد 📜 khl.ink/khat |
🔰 میلاد پیامبر(ص) مبدأ حرکت انسانها به سوی معنویت است 📜 khl.ink/khat |
🔰 بسیاری از سران مسلمانان قدر استقلال و شخصیت ناشی از اسلام را نمی‌دانند 📜 khl.ink/khat |
🔰 «دفاع مقدس» یکی از برترین زمینه‌های کار هنری است 📜 khl.ink/khat |
🔰 مرزهای جغرافیایی حقیقت «امت اسلامی» را تغییر نمیدهد 📜 khl.ink/khat |
🔰 پیام تشکر از کاروان ورزشی ایران در المپیک۲۰۲۴ پاریس 📜 khl.ink/khat |
🔰 «جهاد مقدس» 📜 khl.ink/khat |
📝 «حزب‌الله پیروز است» 👈 چهارصد و شصت و سومین شماره‌ی هفته‌نامه‌ی «خط حزب‌الله»، با تیتر یک «حزب‌الله پیروز است»، ارزیابی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در دیدار اخیر درباره حال و آینده نبرد مقاومت با رژیم صهیونی را به همراه دستخط دبیرکل حزب‌الله لبنان منتشر کرده است‌. ✍ خط‌حزب‌الله همچنین در یادداشت هفته‌ی خود، به بررسی دغدغه‌ی اصلی و دیرپای رهبر انقلاب درباره «ساخت امت اسلامی» و همچنین وظیفه‌ی ما برای تحقّق این درس نبوی پرداخته است. 🔍 گزارش هفته‌ی خط‌حزب‌الله ۴۶۳ نیز نگاهی داشته است به شش کتاب درباره‌ی قهرمانان ایثار و شهادت که رهبر انقلاب اخیراً بر آن‌ها تقریظ نوشته‌اند. 🖼 نیروهای مؤمن و انقلابی سراسر کشور می‌توانند در چاپ و توزیع این هفته‌نامه در مساجد و هیئت‌های مذهبی شهر و منطقه سکونت خود مشارکت کنند. 📢 «خط حزب‌الله» را از اینجا دریافت کنید. 💻 @Khatt_khamenei
📝 | «ساخت امت اسلامی»؛ وظیفه‌ی ما برای تحقّق این درس نبوی چیست؟ 👈 نگاهی به یک دغدغه‌ی اصلی و دیرپای رهبر انقلاب 🔹رهبر معظّم انقلاب اسلامی، در آخرین روز شهریورماه، در دیدار مسئولان نظام، سفرای کشور‌های اسلامی و میهمانان کنفرانس وحدت، تشکیل «امّت اسلامی» را یکی از مهم‌ترین درس‌های نبوی معرّفی کردند. نکته‌ی مهم و قابل تأمّلی که ایشان در ادامه به آن اشاره کردند، فقدان «امّت اسلامی» است: «ما امروز فاقد امّت اسلامی هستیم. کشورهای اسلامی زیادند، نزدیک دو میلیارد مسلمان در دنیا زندگی میکنند امّا عنوان «امّت» را نمیتوان بر این مجموعه گذاشت؛ چون هماهنگ نیستند، چون یک‌جهت نیستند. امّت یعنی مجموعه‌ی انسانهایی که در یک جهت، به سوی یک هدف، با یک انگیزه دارند حرکت میکنند؛ ما این‌جور نیستیم، ما متفرّقیم.» ۱۴۰۳/۰۶/۳۱ نتیجه‌ی این تفرقه سلطه‌ی دشمنان اسلام است که خود را به اَشکال گوناگونی نمایان می‌کند. نسل‌کشی بی‌سابقه‌ی امروز مردم مظلوم غزّه به دست باند جنایت‌کار صهیون که در سایه‌ی حمایت کشورهای غربی و بی‌عملی مجامع بین‌المللی انجام می‌شود، تنها یکی از تبعات خسارت‌بار فقدان «امّت اسلامی» است. 🔸یک دغدغه‌ی اصلی و همیشگی 🔹دغدغه‌ی رهبر معظّم انقلاب اسلامی در زمینه‌ی «اتّحاد و یکپارچگی دنیای اسلام»، دغدغه‌ای باسابقه و دیرپا است و بیراه نیست اگر بگوییم این یکی از دغدغه‌های اصلی و همیشگی ایشان بوده است. برای نمونه، بیش از سه دهه پیش، در یکی از سخنرانی‌های خود، صحنه را این‌گونه تشریح می‌کنند: «ملّت اسلام بیش از یک میلیارد نفوس در دنیا دارد. کشورهایی در آسیا، در خاورمیانه، در آفریقا، با عنوان اسلامی وجود دارد. شخصیّت‌های برجسته، دانشمندان، متفکّران و فیلسوفان، در میانِ مسلمانانِ همه جای دنیا هستند. این جمعیّتِ بیش از یک‌میلیاردی ــ که بیش از یک‌پنجم نفوس دنیا را دارند ــ اگر بخواهند به قدر نفوس خودشان در حوادث دنیا اثر بگذارند، معنایش این است که یک‌پنجم همه‌ی حوادث عالم با اراده‌ی مسلمین انجام بگیرد؛ چیز خیلی مهم و عظیمی است. دین اسلام هم برخلاف بعضی از ادیان دیگر، مردم را به تصمیم‌گیری، حضور در صحنه، کار داشتن به کار سیاست و مُلک‌داری و اداره و این‌طور امور تشویق می‌کند. این دین، دین زندگی و حکومت و سیاست است. مثل ادیان دیگر نیست که دوری از سیاست و صحنه‌ی زندگی و فعّالیّتهای گوناگون و امثال اینها را جزو اصول خودشان بدانند. درست توجّه کنید! جمعیّتی با این عظمت و با این اعتقاد دینی که باید در امور دنیا و امور زندگی دخالت بکنند، اگر یکپارچه و بانشاط باشند، اگر برای خودشان حق قائل باشند، اگر وارد صحنه باشند، چقدر برای ابرقدرت‌ها سنگین تمام خواهد شد! چقدر برای نیروهای استعماری که در کشور همین مسلمانان، نفت و ثروتهای طبیعی و پول و بازار و هرچه را که بوده و نبوده، غارت کرده‌اند، خسارت‌بار تمام خواهد شد! درست است؟ برای اینکه چنین روزی پیش نیاید و مسلمانان یک روز به عنوان مزاحمی برای غارتگران عالم به حساب نیایند، حدّاقل ۱۵۰ سال و شاید بیشتر است که استعمار کار می‌کند و نقشه می‌کشد و پول خرج می‌کند و کار نظامی و سیاسی و فرهنگی می‌کند، تا از حادثه‌ی حضور عظیم مسلمین در صحنه‌ی عالم جلوگیری کند.» ۱۳۶۹/۳/۱۵ 🔸موانع و چالش‌های امّت‌سازی 🔹نگاه رهبر انقلاب به ساخت «امّت اسلامی» واقع‌گرایانه و دور از سطحی‌نگری و شعارزدگی است. ساخت «امّت اسلامی»، به معنای واقعی کلمه، کاری سهل و سریع نیست و در این راه، موانع و چالش‌های ریز و درشت متعدّدی وجود دارد. دشمنان دنیای اسلام که امروزه بیشترین منفعت را از عدم اتّحاد دنیای اسلام می‌برند، اصلی‌ترین مانع احقاق این هدف متعالی هستند. تشکیل «امّت اسلامی» دست آنان را از بسیاری تعدّی‌ها و زیاده‌خواهی‌ها و دخالت‌ها در پهنه‌ی وسیع عالم اسلامی کوتاه می‌کند و از این منظر، عجیب نیست که نگران این موضوع باشند و از تمامی ابزار و امکانات در دسترس خود برای ممانعت از اتّحاد و انسجام دنیای بزرگ اسلام استفاده کنند و این، نکته ای بود که در بیانات اخیر رهبر انقلاب بد آن تاکید شد: «البتّه این حرفی که بنده عرض میکنم ــ ایجاد این وحدت و تشکیل امّت اسلامی ــ دشمنانی دارد؛ دشمنان اسلام؛ روی «دشمنان اسلام» فکر کنید، تکیه کنید؛ دشمن فلان کشور، مهم نیست؛ کسانی هستند دشمن اسلامند، ولو به یک بخشی از مسلمین بظاهر خودشان را نزدیک میکنند برای اینکه یک بخش دیگر را نابود کنند امّا در واقع دشمن اسلامند؛ اینها نمیخواهند این امّت اسلامی تشکیل بشود؛ اینها نمیخواهند این اتّحاد به وجود بیاید؛ اینها گسلهای مذهبی درون دنیای اسلام را فعّال میکنند. 📝 ادامه 👇
📝 ادامه 🔹یکی از مشکل‌تراش‌ترین گسلهای موجود بین جوامع، گسل اعتقادی و دینی است، مثل گسلهای زلزله. اگر چنانچه این گسل فعّال بشود، خیلی آسان نمیشود این گسل را خاموش کرد. جنگهای صلیبی دویست سال طول کشید و واقعاً صلیبی بود؛ واقعاً جنگ دینی بود و روی تعصّبات دینی این کار انجام گرفت. نمیگذارند، نمیخواهند بگذارند. باید بر خواست دشمن فائق آمد. اینکه امام بزرگوار ما از قبل از پیروزی انقلاب بر روی وحدت دنیای اسلام و وحدت شیعه و سنّی این‌‌همه تکیه کرده‌اند، به خاطر همین است؛ چون قدرت دنیای اسلام ناشی از اتّحاد است و دشمن عکس این را میخواهد و بعکس این عمل میکند و تلاش میکند. این درس امروز ما از حضرت است.» ۱۴۰۳/۰۶/۳۱ 🔸چگونه «امّت اسلامی» ساخته می‌شود؟ 🔹ساخت «امّت اسلامی»، از منظر رهبر انقلاب، سِیری روشن و منطقی دارد؛ باید مسیری را پیمود که به بیداری و احساس نیاز واقعی ملّت‌های اسلامی به اتّحاد و انسجام عملی و مؤثّر منجر شود. ایجاد این بیداری و خواست عمومی بر عهده‌ی خواصّ دنیای اسلام است: «سیاستمداران، علما، دانشمندان، دانشگاهیان، طبقات بانفوذ و صاحب فکر، شعرا، نویسندگان، تحلیلگران سیاسی و اجتماعی، اینها میتوانند اثر بگذارند. فرض بفرمایید اگر ده سال همه‌ی مطبوعات دنیای اسلام بر روی اتّحاد مسلمین تکیه کنند، مقاله بنویسند، شاعر شعر بگوید، تحلیلگر تحلیل کند، استاد دانشگاه تبیین کند، عالِم دینی حکم کند، بلاشک در طول این ده سال وضعیّت بکلّی عوض خواهد شد؛ ملّتها که بیدار شدند، ملّتها که علاقه‌مند شدند، دولتها ناچار میشوند در آن جهت حرکت بکنند.» ۱۴۰۳/۰۶/۳۱ 🔸وظیفه‌ی ما چیست؟ 🔹تشکیل «امّت اسلامی» یک آرمان و ایده‌ی بزرگ و متعالی است که راه بسیاری تا تحقّق آن باید پیموده شود، امّا طولانی‌ترین راه‌ها را نیز باید با برخاستن و گام برداشتن پیمود. ممکن است برای اعضای جامعه‌ی مؤمن و انقلابی داخل کشور این سؤال پیش بیاید که «من، به عنوان یک فرد، چه نقش و وظیفه‌ای در این مسیر طولانی و پیچیده دارم و اساساً می‌توانم داشته باشم؟» پاسخ به این سؤال، بسته به توانایی‌ها، شرایط و موقعیّت سؤال‌کننده، می‌تواند وجوه مختلفی داشته باشد؛ «فرض بفرمایید اگر ده سال همه‌ی مطبوعات دنیای اسلام بر روی اتّحاد مسلمین تکیه کنند، مقاله بنویسند، شاعر شعر بگوید، تحلیلگر تحلیل کند، استاد دانشگاه تبیین کند، عالِم دینی حکم کند، بلاشک در طول این ده سال وضعیّت بکلّی عوض خواهد شد.» ۱۴۰۳/۰۶/۳۱ 🔹در کنار استفاده از توانایی‌ها و موقعیت فردی، باید به برخی نکات دیگر نیز توجه کرد از جمله اینکه بنا به تاکید دقیق رهبر انقلاب، صدور پیام وحدت به دنیای اسلامی و زمینه‌سازی برای تشکیل، اتّحاد و انسجام امّت اسلامی، یک پیش‌زمینه‌ی بسیار مهم و جدّی دارد که عبارت است از اتّحاد و انسجام در داخل کشور: «این را هم ما خودمان و مردم کشور خودمان توجّه داشته باشیم که اگر ما میخواهیم پیام ما، پیام وحدت ما، در دنیا صادقانه تلقّی بشود، باید بین خودمان این اتّحاد را ایجاد کنیم. اختلاف سلیقه و اختلاف نظر و اختلافات سیاسی و امثال اینها نباید در همدستی و هم‌بازویی و همگامی ملّت و همدلی ملّت تأثیر بگذارد؛ دنبال اهداف حقیقی باید حرکت کنیم.» نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کرد و رهبر انقلاب نیز نسبت به آن هشدار دادند، فعال کردن گسل های مذهبی است. بی شک آنان که دغدغه تشکیل امت اسلامی را دارند در این زمین که توسط دشمن تعریف شده بازی نمی کنند و در جهت عکس آن می کوشند. 🔖 منتشرشده در شماره جدید نشریه خط حزب‌الله
✏️ | «مجیدبربری» با «پاییز آمد» 👈 نگاهی به شش کتاب درباره‌ی قهرمانان ایثار و شهادت که رهبر انقلاب بر آن‌ها تقریظ نوشتند 🔹«ملّت مسلمان و انقلابى ایران! برادران و خواهران! دولت دست‌نشانده و مزدور عراق تجاوز هوایى را به حریم جمهورى اسلامى ایران آغاز کرده و به چند پایگاه هوایى حمله نموده است. ما تا کنون نخواسته بودیم حمله را آغاز کنیم ...» گویی همین چند روز پیش بود که آیت‌اللّه خامنه‌ای، در سی‌ویکم شهریورماه ۱۳۵۹ و در آغاز جنگ تحمیلی، ساعاتی پس از بمباران فرودگاه مهرآباد توسّط رژیم صدّام، به‌عنوان نماینده‌ی حضرت امام خمینی (ره) پیامی را خطاب به ملّت ایران به‌صورت رادیویی و از طریق تلفن صادر کردند و مردم را دعوت به آرامش کردند. آن روزها شاید هیچ‌کس فکر نمی‌کرد که قرار است جنگی بزرگ بین ایران و رژیم بعث شکل بگیرد و، در همه‌ی ابعاد، هشت سال کشور را درگیر خود کند. امّا این اتّفاق افتاد و در کنار همه‌ی سختی‌ها و دشواری‌ها، دستاوردهای بی‌نظیری برای کشور داشت؛ دستاوردهایی همچون ساری و جاری شدن فرهنگ جهاد و ایثار و مقاومت و شهادت در کشور؛ فرهنگی که رهبر انقلاب زنده نگه‌داشتن آن را یکی از نیازهای اساسی کشور می‌دانند و همواره بر روی آن تأکید دارند. به همین مناسبت و در هفته‌ی دفاع مقدّس، شش کتاب حوزه‌ی «جهاد و مقاومت» که رهبر معظّم انقلاب اسلامی بر آن‌ها تقریظ نگاشته‌اند، در گزارش زیر معرّفی خواهد شد. 🔸پاییز آمد 🔹کتاب را که می‌خوانی، در نگاه اوّل، آن را روایتی از عاشقانه‌های یک زوج متدیّن و انقلابی می‌بینی که در گیر‌و‌دار انقلاب و جنگ و حوادث آن روزها، با هم آشنا می‌شوند، به هم دل می‌بندند و، در نهایت، یک زندگی ساده و شیرین را آغاز می‌کنند؛ زندگی‌ای که پُر است از حسّ خوبِ با هم بودن، پُر است از لحظه‌های شیرین و عاشقانه‌ای که شاید کمتر به گوش مخاطب امروز رسیده باشد و با این بُعد زندگی شهدا آشنایی داشته باشد. 🔹امّا وقتی برمی‌گردی و کمی با دقّتِ بیشتر، روایت زندگی فخرالسّادت را می‌شنوی، حس می‌کنی مسئله‌ی او صرفاً بیان خاطرات نبوده است؛ گویی او قصد داشته از مفهومی مهم صحبت کند که مسیر شکل‌گیری زندگی‌اش را بر اساس آن پی‌ریزی کرده و باعث تحمّل آن‌همه سختی و رنج در زندگی او شده است. و آن مفهوم، آن واژه، آن نیّت انسان‌ساز، کلمه‌ای نیست جز «رشد»؛ در واقع، فخرالسّادات به این درک و شناخت رسیده است که باید برای قوی شدن و رشد شخصیّت خود، با احمد یوسفی زندگی کند و پشتِ‌پا بزند به تمام آن راحتی‌ها و امکانات و بی‌خیالی‌ها و مرفّهانه زیستن‌ها. و این می‌شود شاکله‌ی اصلی تشکیل کتاب؛ آنگاه، خواننده دیگر کتاب را صرفاً یک عاشقانه‌ی شهدایی نمی‌بیند، بلکه در ورای قصّه‌ی یک زوج جوان، پی به مفاهیم مهم‌تری می‌برد؛ مفاهیمی که سرنوشت یک انسان را دگرگون می‌کند و از او شخصیّتی مستقل و قوی و خودساخته می‌سازد؛ شخصیّتی به مثابه‌ی یک الگو برای زنان. 🔸هواتو دارم 🔹همسرش می‌گفت: «خیلی بامرام بود. یک لوطی‌گری خاصّی در رفتارش بود. هر کسی برایش کاری می‌کرد، قطعاً آن را بی‌جواب نمی‌گذاشت. می‌گفت بعد از شهادتش هم این مرام و لوطی‌گری را دارد. اگر برایش یک زیارت عاشورا بخوانی و به او هدیه کنی، قطعاً پاسخت را می‌دهد و جبران می‌کند.» امّا مهم‌ترین قسمت گفت‌وگویم با همسر شهید، در همان ابتدای مصاحبه رقم خورد؛ آنجا که از او پرسیدم به عنوان همسر، مهم‌ترین ویژگی او را چه می‌دانید و او در پاسخ گفت: «مرتضیٰ تکلیف خودش را و خواسته‌ای را که از زندگی داشت، می‌دانست.» و این دانستنِ تکلیف و وظیفه بود که از همان ابتدا به زندگی او جهت داده بود و او را در مسیری درست نهاده بود. او تکلیف‌مدار بود و برای همین هم وقتی در سال‌ ۱۳۹۲، جریان تکفیری به مزار حجربن‌عدی جسارت کرد، خونش به جوش آمد و دیگر نتوانست نشستن و تماشا کردن را تحمّل کند و ببیند که دشمن به نزدیکی زینبیّه رسیده و در صدد جسارت به حرمِ بزرگ‌راویتگرِ تاریخِ تشیّع، یعنی حضرت زینب سلام‌الله علیها باشد. 🔸فقط بیست سال و سه روز 🔹عنوان «جوان‌ترین مدافع حرم»، به‌خودیِ‌خود، آن‌قدر جذّاب است که دیگر برای خواندن قصّه‌ی زندگی‌اش دنبال دلیل و مدرک نگردیم؛ زندگی جوانی بیست‌ساله که مانند بسیاری از شهدای دفاع مقدّس، نه در پی یک تحوّل آنی، که طیّ یک فرآیند چندساله و در مواجهه با آثار اندیشمندان بزرگ اسلامی و غوطه‌ور شدن و غُور در این آثار، در مقطعی مهم از تاریخ، تکلیف خود را تشخیص می‌دهد و پای در عرصه‌ی نبردی سهمگین می‌نهد؛ نبردی که باعث می‌شود در اوج جوانی از بسیاری از تمایلات خود بگذرد، قید تحصیل در خارج از کشور را بزند و با شناخت و بینشی عمیق، قدم در راهی بگذارد که اعتقاد به آن ذرّه‌ذرّه در وجود او شکل گرفته است. ✏️ ادامه 👇
✏️ ادامه 🔹قسمت جذّاب ماجرا آنجا است که وقتی زندگی شهدا را از بالا نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که علی‌رغم داشتن شباهت‌هایی با یکدیگر، به‌شدّت در جزئیّات با هم متفاوت بوده‌اند و هر یک ماجرایی خاص دارند. سیّدمصطفیٰ موسوی از آن‌هایی بود که در این جزئیّات با دیگران بسیار متفاوت بود. از سبکِ کتاب‌هایی که می‌خواند گرفته تا مدل رفتار با پدر و مادر و حضور در جمع دوستان تا تیپ و ظاهر و مدل‌موی او، همگی سبب می‌شد که زندگی او خواندنی و، به‌خصوص برای نسل جوان، متفاوت باشد؛ نسلی که نیاز دارد بداند که شهدا افرادی بودند از جنس خودشان و در همین کوچه‌پس‌کوچه‌های تهران قدم می‌زدند، کافه می‌رفتند، برای ظاهرشان ساعت‌ها وقت می‌گذاشتند و، خلاصه، افرادی بودند که می شود به آن‌ها دست پیدا کرد و در آسمان هفتم آشیانه نداشتند. 🔸نفوذ از دل خاک 🔹اهمّیّتش را بعد از ماجرای هفتم اکتبر بیشتر فهمیدیم؛ آنجا که رزمندگان حماس، با استفاده از این راهبرد، باند تروریست رژیم صهیونی را به معنی واقعی کلمه به زانو درآوردند و توانستند با امکاناتی بسیار کمتر و با خلّاقیّتی بسیار بیشتر، جنگ را به نفع خود پیش ببرند. از «تونل‌های زیرزمینی» صحبت می‌کنیم؛ تونل‌هایی که بلای جان صهیون‌ها شد و جنگ را به نفع مبارزان فلسطینی مغلوبه کرد. ما نیز تجربه‌ی حفر تونل را بیش از سی سال پیش و در دفاع مقدّس خودمان داشتیم و درست در روزهایی که جنگمان گره خورده بود، توانسته بودیم با استفاده از این روش، عملیّات را به نفع خودمان به پایان برسانیم. کتاب «معبد زیرزمینی» روایت یکی از همین گره‌ها است؛ گرهی که به واسطه‌ی دشت باز و بدون مانع بین دو خطّ نبرد، و خاک‌ریز بلند بعثی‌ها و اشراف کامل آنان به منطقه به وجود آمده بود و امکان هیچ گونه پیشروی را به نیروهای خودی نمی‌داد. اینجا است که حاج غلامحسین رعیّت رکن‌آبادی وارد قصّه می‌شود و پس از بررسی کامل منطقه، اعلام می‌کند که می‌تواند به یاری خدا این گرهِ کور را باز کند؛ گرهی که باز کردن آن، در آن گرمای طاقت‌فرسا، مرد یل می‌خواهد و هر کسی از عهده‌ی آن برنمی‌آید. برای این کار، او جمعی از مقنّیان شهر را جمع می‌کند و با مینی‌بوس به منطقه می‌رود. 🔸از «مجیدبربری» تا «شهید مجید قربان‌خانی» 🔹پیش‌تر، جایی در متن نوشته بودم که وقتی از بالا به زندگی شهدا نگاه می‌کنیم، با وجود اختلاف در جزئیّات، قرابت‌های زیادی در زندگی آنان می‌بینیم؛ گویی همه شبیه به هم بودند و از یک الگوی خاص در زندگی پیروی می‌کردند. امّا مجید قربان‌خانی از آن‌هایی بود که اگر از صدفرسخی هم به زندگی او نگاه می‌کردیم، هیچ شباهتی بین او و دیگر شهدا پیدا نمی‌کردیم. ما با صفحات کتاب «مجیدبربری» مسیرِ رفته‌ی یک جوان را زندگی می‌کنیم: از روزهای تاریک و آغشته به منم‌ بودن‌هایش تا روزهای پاک و سفیدی که جز نجات جان دیگر انسان‌ها دغدغه‌ای ندارد؛ از شلوارهای زخمی جین و در‌به‌در دنبال خال‌کوب گشتن تا سر‌و‌کلّه زدن با آدم‌خوارهای داعشی با گوشت و پوست و استخوان و تن و جان. کتاب «مجیدبربری» روایتی است جانانه از مجیدی که با تمام اعتقادات غریبه بود، امّا یک اتّفاق مسیر زندگی‌اش را به‌کلّی عوض کرد و او را در مسیری قرار داد که پایان آن به فُوز عظیم شهادت ختم شد. 🔸آخرین فرصت 🔹زندگی‌اش را که نگاه می‌کنی، به طرز عجیبی عجین شده با کلمات حضرت حیدر؛ نه‌فقط با کلمات، که با راه و رسم و مرام حضرت حیدر. از همان ابتدای انقلاب که در مسجد محل، کلاس تفسیر نهج‌البلاغه داشت، تا تولّدش که در روز غدیر بود، تا روز ازدواجش که در روز غدیر بود، تا آرزو برای شهادتش که باز هم در روز غدیر بود، همه و همه باعث شد تا ما این شهید عزیز را به «شهید غدیری کشور» بشناسیم. 🔹کتاب «آخرین فرصت» روایتی است از زندگی مشترک شهید علی کسایی و همسر ایشان، خانم قافلان‌کوهی، که با قلمی روان و گیرا به رشته‌ تحریر درآمده است. این روایت نیز مثل همه‌ داستان‌های دیگر، مملو از شیرینی‌ها و تلخی‌ها در کنار یکدیگر است؛ امّا آنچه مخاطب را پای کتاب می‌نشاند، تماشای سبک زندگی شهید است: سبکی از زندگی که در تمام جزئیّات رفتاری او، مطلبی برای یاد گرفتن دارد، همراه با عشقی به مولا امیرالمؤمنین‌ علیه‌السلام که چنان در وجود حاج‌علی‌آقای کسایی رسوخ کرده که در همه‌ی ابعاد شخصیّتی‌اش، به‌وضوح، آن را نمایان کرده است. 🔖 منتشرشده در شماره جدید نشریه خط حزب‌الله
نسخه تابلو اعلانات ۴۶۳ خط حزب‌الله.pdf
969.6K
📝 نسخه | شماره ۴۶۳ نشریه خط حزب‌الله 💻 @Khatt_khamenei