eitaa logo
خط حزب‌ اللّه
10هزار دنبال‌کننده
754 عکس
18 ویدیو
144 فایل
نشریه خط حزب الله ‏‏‏هفته‌نامه جامعه مؤمن و انقلابی 🔗 farsi.khamenei.ir/weekly 🔗 ble.ir/khattehezbollah 🔗 virasty.com/khattehezbollah
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 در مقابل تبلیغات سوء ابرقدرتها، در تبلیغ تسریع کنید 📜 khl.ink/khat |
🔰 خورشید درخشان امامت در نسل حسین‌بن‌علی علیه‌السلام قرارداده شده‌است 📜 khl.ink/khat |
🔰 حکم استفاده از مال شبهه‌ناک برای اطعام عزاداری 📜 khl.ink/khat |
🔰 مسجد، پایگاه معرفت و استقامت ملی 📜 khl.ink/khat |
🔰 هوشمند سازی ابزارهای نظامی از مسائل مهم است 📜 khl.ink/khat |
🔰 واردات برای ایجاد رقابت با کالای داخلی، خیانت است 📜 khl.ink/khat |
🔰 فراخوان شرکت در رویداد ملی «مثل مصطفی» 📜 khl.ink/khat |
📢 محکم 👈 گزارشی از مراسم رونمایی تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب‌های شهید مدافع حرم مصطفی صدرزاده 🔹 قرار بود اولین مراسم تجلیل از فعالان مساجد سراسر کشور با رونمایی از تقریظ رهبر انقلاب بر دو کتاب «سرباز روز نهم» و «اسم تو مصطفاست» در مسجد جمکران و با حضور رئیس جمهور برگزار شود. خودم را به محل برنامه رساندم و وارد شبستان امام علی(ع) مسجد شدم. تصاویر شهید مصطفی صدرزاده، دور تا دور شبستان را آذین بسته بود؛ با دیدن عکس‌های سید ابراهیم (نام جهادی شهید صدرزاده) آن هم در مسجدی که عاشقان کربلا، برای گرفتن امضای حضرت ولی‌عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف پای شهادت‌نامه‌هایشان، خاکش را توتیای چشمانشان می‌کنند، حسی از افتخار و حماسه در وجودم موج میزد. 🔹 با پخش مداحی «من ایرانمو تو عراقی» همهمه حضار کمتر شد. عکاس‌ها سخت مشغول کارشان بودند و سعی میکردند سوژه‌‌ای از دست‌شان در نرود. بخش جالب ماجرا تعدادی از جوانان حاضر در شبستان بودند و پلاکاردهایی با مضمون «محکم مثل مصطفی» که هر چند دقیقه یکبار، آنرا بالای سر می‌آوردند. 🔹 نقطه شروع رسمی برنامه قرائت قرآن بود. فروغی از قاریان ممتاز کشور، پشت تریبون رفت: ان الذین قالو ربنا الله ثم استقاموا (آیه ۳۰ سوره ی فصلت) به راستی مصطفی صدرزاده را می‌توان مصداق بارز یک جوان مؤمن خداباور دانست. مجاهدی که توحید را محور زندگی خود قرار داده بود و در راه نشر حقیقت، استقامت کرد و در راه شهادت، شهیدانه زیست تا مردگان اندیشه را حیات تفکر ببخشد. 🔍 ادامه را بخوانید👇 khl.ink/f/53642
📣 خط حزب‌الله ۴۰۷| قلّه پاسداری 🔹  چهارصد و هفتمین شماره هفته‌نامه‌ خط حزب‌الله، با عنوان «قلّه پاسداری»‌ منتشر‌ شد. 📝 سخن‌هفته این شماره خط حزب‌الله نگاهی به جایگاه تقوا و مراقبت از خود در مسیر رسیدن به اهداف انقلاب براساس بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای داشته است. 🔸 خط حزب‌الله در آستانه هشتم شهریور، سالروز ترور شهیدان رجایی و باهنر، در گزیده بیاناتی با عنوان «درماندگی گروهک آدمکش» جنایات سازمان منافقین و اهمیت شناخت ماهیت نفاق را مرور کرده است. 🌷  شماره‌ این هفته خط حزب‌الله به روح مطهر روحانی مبارز، شهید سیدعلی اندرزگو تقدیم می‌شود. 📥 نسخه PDF👇
💬 | قلّه پاسداری 👈🏻نگاهی به جایگاه تقوا و مراقبت از خود در مسیر رسیدن به اهداف انقلاب براساس بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای 🔻معنای تقوا 🔹زندگی امروز عرصه مواجهه و مبارزه با دو دشمن درونی و بیرونی است، یکی استکبار خبیث و دیگری نفس درون. برای پیشرفت مادی و معنوی در این میدان، باید با رعایت تقوا گام برداشت و تصمیم گرفت. تقوا به معنای سکون و اقدام نکردن به بهانه نیفتادن در چاه معصیت نیست. تقوا در بستر حرکت و اقدام معنا می‌یابد. «تقوا یعنی پرهیز با حرکت نه پرهیز با سکون، یک وقت هست شما در حال سکون پرهیز می‌کنید، یعنی برو در خانه‌ات بنشین و کاری به کار چیزی نداشته باش و با رانندگی نکردن پرهیز کن به این که به کوه نخوری و از دره پرتاپ نشوی، پرهیز از کوهنوردی کردن، حرکت نکردن در خارزارها که خارهای مغیلان دامن شما را نگیرد، این یک جور پرهیز است و اسلام این را به شما توصیه نمی‌کند. بلکه می‌گوید در سینه‌ی قضایا و واقعیت‌ها با حوادث روبرو بشوید و در عین حال پرهیز کنید. مثل راننده‌ای که رانندگی می‌کند اما پرهیز هم می‌کند و این پرهیز همان است که گفته شد، مراقبت کردن و مواظب خود بودن.» ۱۳۷۰/۷/۲۴ 🔻هرگاه جامعه و اعضای آن به سمت 🔹اهداف والا قدم بردارند و به گام‌های خود سرعت بخشند، در معرض لغزش و خطا قرار می‌گیرند و اگر از خطرات راه پرهیز نکنند حرکت آنها متوقف یا به بی‌راهه کشیده خواهد شد. به همین دلیل است که موفقیت در دنیا و آخرت مرهون پاسداری از خویشتن و رعایت تقواست. «همه انسان‌ها در معرض لغزشند. همه سازمان‌ها در معرض لغزشند، در معرض کسالت و تنبلی و مغرور شدن و گرایش‌های گوناگون گمراه‌کننده و [مانند] اینها هستند؛ همه این‌جورند، غیر از معصومین. همه رؤسا، همه مدیران، همه رهبران، همه فرماندهان، همه ماها، همه ماها در معرضیم، پس نیازمندیم به خودحفاظتی؛ در درجه‌ی اوّل نیازمندیم به پاسداری از خویش. این پاسداری از خویش در فرهنگ قرآنی اسمش «تقوا» است. تقوا یعنی همین، یعنی پاسداری از خویش.» ۱۴۰۲/۵/۲۶ 🔻تزکیه مقصد اعلی حکومت اسلامی 🔹مقصد اعلی حکومت اسلامی تزکیه انسان‌ها و رسیدن افراد و جامعه به مراحل بالای تقواست. «همه چیز مقدمه‌ی تزکیه و طهارت آدمی است. عدالت در جامعه و نیز حکومت اسلامی در میان اجتماعات بشری هم با این‌که هدف بزرگی محسوب می‌شود ولی خود آن یک مقدمه برای تعالی و رشد انسان است که در تزکیه‌ی آدمی نهفته است. «قد افلح من تزکّی. و ذکراسم ربّه فصلّی» آن کسی که تزکیه بکند، فلاح و رستگاری را به دست آورده است.» ۱۳۷۰/۸/۱ 🔻هویت حقیقی جامعه 🔹هویت جامعه نیز به تزکیه وابسته است. ظهور بیرونی تزکیه در روابط اجتماعی و فضای عمومی در رشد فضائل و کرامات اخلاقی جامعه جلوه می‌کند. «سازه‌ی اصلی برای یک اجتماع، شاکله‌ی اخلاقی آن جامعه است و همه چیز بر محور آن شکل می‌گیرد. ... اخلاق‌های رفتاری افراد جامعه؛ مثل انضباط اجتماعی، وجدان کاری، نظم و برنامه‌ریزی، ادب اجتماعی، توجه به خانواده، رعایت حق دیگران - اینکه دیگران حقی دارند و باید حق آن‌ها رعایت شود، یکی از خلقیات و فضایل بسیار مهم است.» ۱۳۸۳/۹/۱۱ 🔻اهمیت تزکیه و درونی‌سازی فضائل 🔹اخلاقی برای مسئولین دو چندان است. خواص جامعه و نخبگان علمی، سیاسی و فرهنگی که تلاشی برای زدودن موانع درونی خود نمی‌کنند چگونه می‌خواهند موانع بیرونی و مشکلات را برطرف کنند؟ نتایج غفلت از مراقبت از خود، در لحظات سرنوشت‌ساز زندگی فردی و اجتماعی نمایان میشود و خسارات جبران ناپذیری را پدید می‌آورد. «در جنگ اُحد، آنهایی که پایشان لغزید و صحنه‌ی پیروزی را تبدیل به شکست کردند و آن خسارت بزرگ را به جبهه‌ی حق وارد کردند، اِنَّمَا استَزَلَّهُمُ الشَّیطانُ بِبَعضِ ما کَسَبوا، مشکل مالِ قبل بود؛ رفتارشان با خودشان رفتار خوبی نبوده، اثرش در جبهه، در آن منطقه‌ی حسّاس، در آن پیچ حسّاس ظاهر میشود.» ۱۴۰۲/۵/۲۶ 🔍 ادامه👇
🔍 ادامه 🔻جهاد اکبر 🔹نظام اسلامی به دنبال این است که با استفاده از شیوه‌های مختلف فساد را از جامعه ریشه‌کن کند و تقوا مهم‌ترین عامل ریشه‌کنی زمینه فساد درونی انسان‌ها و در جامعه است. «اگر در نظامی، مسئولان نظام باتقوا باشند، فساد در آن نظام راه پیدا نمی‌کند. اگر در یک جبهه جنگ، مسئولان و فرماندهان باتقوا باشند - یعنی همین مراقبت دائمی از خود - موجب می‌شود که هیچ خسارتی وارد نشود.» ۱۳۷۶/۶/۲۶ نباید آثار مهم تقوای اجتماعی را نادیده گرفت و آن را صرفاً محصور در ساحت فردی دانست. در این نگاه، جهاد نظامی و نبرد سخت با دشمنان که از خطیرترین آزمون‌های یک ملت است، در برابر جهاد با نفس یک کار کوچک محسوب می‌شود. «نبی‌اکرم اسلام، بعد از آن‌که از میدان جنگ سختی برگشتند، فرمودند: «این جهاد اصغر بود و بعد از این، نوبت جهاد اکبر است». جهاد اکبر یعنی جهاد با نفس. جهاد با نفس را فقط در یک محدوده‌ی شخصی نباید محصور کرد...آدمی با آن شیطان درونی خود باید دائم مبارزه کند و او را مهار بزند تا نتواند انسان را به کارهای زشت وادار کند. لکن جهاد با نفس، در محدوده‌ی عظیم اجتماعی هم معنا دارد. آن، این است که این روحیات پیروزی‌آفرین و احساسات و تفکراتی را که توانست آن امتحان را به آن شکل افتخارآمیز به پایان برساند، در خودمان حفظ کنیم و خود را رها نکنیم.» ۱۳۷۱/۷/۲۹ 🔹از دیگر ثمرات تقوا، امیدواری و دوری از یأس است. تقوا به معنای مراقبت از خود و پرهیز از هرچیزی است که مانع رشد انسان است و در نقطه مقابل یأس مهم‌ترین عامل توقف و بی‌تحرکی است. «تقوا یعنی خود را مرتّباً مراقبت‌کردن و مواظب بودن. مراقب خودتان باشید که دچار یأس و ناامیدی و [اینکه] نمی‌شود و فایده‌ای ندارد و مانند این حرف‌ها نشوید.» ۱۴۰۱/۲/۶ 🔹تقوا موجب فلاح توأمان دنیوی و اخروی و پایبندی به تقوا راه‌حل گرفتاری‌های امروز جوامع بشری است. «در جامعه‌ای که بد عمل کردن نسبت به محرومان با بی‌اعتنا بودن نسبت به آنان همراه نباشد؛ مال مردم خوردن وجود نداشته باشد؛ اگر خُلقيّات اسلامی همان چیزهایی که در اسلام برای یک انسان فضیلت است، همان چیزهایی که به تعبیر روایات، جنود عقل است رواج پیدا کند؛ مردم اهل صبر و استقامت باشند؛ اهل توكل و تواضع و حلم باشند، نسبت به یکدیگر بدبین نباشند؛ نسبت به احوال یکدیگر بی‌تفاوت نباشند؛ نسبت به سرنوشت جامعه قناعت وجود داشته باشد؛ زیاده‌روی و اسراف و ریخت‌وپاش و این چیزها نباشد و نشانی از حرص و افزون‌طلبی در امور مادّی نباشد، این جامعه به بهشت و گلستان تبدیل می‌شود. گرفتاریِ امروز مردم دنیا، حتّی کشورهای ثروتمند و پیشرفته، این چیزهاست. تهی‌دستی از اخلاقیات است که انسانيت را امروز در دنیا پریشان کرده است.» ۱۳۷۶/۱/۱ 🔻ریشه تقوا و پرهیزکاری اعتقاد به عالم 🔹معنا و محدود ندانستن زندگی به حیات دنیوی است. معنویت در عرصه نزاع جبهه حق و باطل در جهان امروز نیز جایگاه والایی دارد. «وجهه‌ی جهانی و بین‌المللی انقلاب، عبارت از پیام معنویت در سطح جهان است. دنیا غرق در مادّیت است. دسته‌ای سردمداران و شبکه‌های اختاپوسی مادّی، از یکی دو قرن پیش، دنیا را به‌سوی مادی‌گری سوق داده و ملت‌ها را در منجلاب مادی‌گری غرق کرده است.» ۱۳۷۴/۳/۱۴ حرکت عظیم انقلاب اسلامی به سمتی است که معنویت در دنیا زنده شده و جهان غرق در مادیات از اسارت نجات یافته و فلاح واقعی را برای بشریت به ارمغان آورد. 👈🏻پایان اینکه در راه این حرکت عظیم همه باید در برابر عوامل خطرزایی چون: غفلت از خدا، مغرور شدن به دستاوردها، خسته شدن از کار جهادی، بی‌توجهی به نعمت‌های الهی در زمان مشکلات، تردید، شک، کسالت و ناامیدی هشیار باشیم و بدانیم که «ما فصل مُشبعی را حرکت کرده‌ایم؛ این سربالایی، این شیب تند را عبور کرده‌ایم، به قلّه‌ها نزدیک شده‌ایم. نباید خسته بشویم. امروز روز خسته شدن نیست، روز ناامیدشدن نیست؛ امروز روز شوق است، روز امید است، روز حرکت است؛ مسئولین کشور در بخش‌های مختلف باید با این روحیه حرکت کنند.» ۱۴۰۲/۵/۲۶ 🔖 منتشرشده در شماره جدید نشریه خط حزب‌الله 📄 @Khatt_khamenei
نسخه تابلو اعلانات شماره ۴۰۷.pdf
5.24M
🖼 نسخه | شماره جدید نشریه خط حزب الله 📄 @Khatt_khamenei
🌷 شماره‌ این هفته‌ی خط حزب‌الله به روح مطهر شهید سیدعلی اندرزگو تقدیم می‌شود. 📜 khl.ink/khat |
🔰 توانایی‌های نظامی تهدید دشمن را بی‌معنا می‌کند 📜 khl.ink/khat |
🔰 هنگام مشکلات، نعمت‌های الهی را به‌یاد آورید 📜 khl.ink/khat |
🔰 دشمن با جنگ تبلیغاتی میخواهد از ملت انتقام بگیرد 📜 khl.ink/khat |
🔰 برنامه دولت اسلامی؛ سعادت و رفاه بشر 📜 khl.ink/khat |
🔰 راهپیمایی اربعین فرصت پیوند مسلمانان 📜 khl.ink/khat |
🔰 زمان زیارت اربعین 📜 khl.ink/khat |
🔰 امام حسن (علیه‌السلام) سازماندهی عظیم شیعی را به‌وجود آورد 📜 khl.ink/khat |
🔰 شناخت شهیدان باهنر و رجایی راه آینده را روشن میکند 📜 khl.ink/khat |
🔰 نتیجه پایبندی زن به خانواده، بالندگی جامعه است 📜 khl.ink/khat |
🔰 مثل مصطفی 📜 khl.ink/khat |
💬 | درماندگی گروهک آدمکش 👈🏼مروری بر جنایات سازمان منافقین و شناخت ماهیت نفاق به مناسبت سالگرد ترور شهیدان رجایی و باهنر 🔻نشریه خط حزب الله به مناسبت فرارسیدن ایام ترور شهیدان باهنر و رجایی توسط گروهک منافقین، گزیده‌ای از بیانات رهبرانقلاب درباره‌ی جریان نفاق و منافقین را مرور کرده است. 🔻منافق، خلاف عقیده خود را ابراز میکند 🔹نفاق، آن چنان که در قرآن به روشنی در می‌آید - در اصطلاح قرآنی - عبارت است از این‌که کسی یا جماعتی، یک فکری، راهی و جهتگیری را داشته باشند و خلاف آن را به مؤمنین ابراز کنند؛ این نفاق است. مؤمن نباشند و وانمود کنند که مؤمنند. در راه خدا نباشند و وانمود کنند که در راه خدایند - دروغ بگویند - پنهان کردن یک ضلالت و تاریکی و نشان دادن چیزی برخلاف آن، که در آنها نیست. این معنای نفاق در قرآن است. ۱۳۷۷/۷/۲۶ 🔻پیغمبر با منافقین سازمان‌یافته، برخورد میکرد 🔹[از جمله دشمنان پیغمبر] منافقین بودند. منافقین در داخل مردم بودند؛ کسانی که به زبان ایمان آورده بودند، اما در باطن ایمان نداشتند... پیغمبر با دشمن سازمان‌یافته‌ای که آماده و منتظر حمله است تا ضربه بزند، مثل برخورد با یهود رفتار میکند و به آنها امان نمیدهد؛ اما دشمنی را که سازمان‌یافته نیست و لجاجتها و دشمنیها و خباثتهای فردی دارد و بی‌ایمان است، تحمّل میکند... وقتی که جمعی از این منافقین کارهای سازمان‌یافته کردند، پیغمبر به سراغشان رفت. در قضیه مسجد ضرار، اینها رفتند مرکزی درست کردند؛ با خارج از نظام اسلامی ارتباط برقرار کردند و مقدّمه‌سازی کردند تا از روم علیه پیغمبر لشکر بکشند. در این‌جا پیغمبر به سراغ آنها رفت و مسجدی را که ساخته بودند، ویران کرد. ۱۳۸۰/۲/۲۸ 🔻منافقین دهه۶۰ خودشان را دارای تفکر اسلامی معرفی میکردند 🔹وقتی که دشمن، عریان پیش شما آمد و شما فهمیدید که دشمن است، رفتار خودتان را با او تنظیم میکنید؛ اما وقتی خود را پوشیده کرد و شما نفهمیدید که او دشمن است، رفتاری بر اساس یک دشمن با او تنظیم نمیکنید، لذا او میتواند از فرصت استفاده کند و ضربه بزند... این گروهی را که ملت ایران از سال شصت، بحق اسم «منافق» گذاشت، آنها همین‌جور بودند. تفکری را نشان میدادند که آن را تفکر اسلامی معرفی میکردند. در افکار آنها نشانه‌های اسلامی از قرآن و نهج‌البلاغه بود و دلایلی می‌آوردند که هر کس خیال میکرد آنها مؤمن بالله هستند؛ وقتی که دقیق میشدیم، میدیدیم نه، مطلقاً خبری از تفکر اسلامی در کار آنها نیست. ۱۳۷۷/۷/۲۶ 🔻ایدئولوژی منافقین مارکسیستی بود 🔹در کشور در آن وقت، احزاب و گروههای کمونیستی بودند، خودشان هم اعلان میکردند؛ ولی ایدئولوژی منافقین به قول خودشان، ایدئولوژی مارکسیستی بود و اعلان نمیکردند! تظاهر میکردند که اسلامی است. شاید بعضی از عوامشان و افراد سطح پایینشان واقعاً هم خیال میکردند که اسلامی هستند، لیکن آن کسی که آگاه بود، میدید که نیستند. این تسمیه به «منافقین» برای آنها، بهترین و مناسبترین تسمیه بود که آن روز در واقع از دل مردم برخواست و روی آنها ماند تا امروز. ۱۳۷۷/۷/۲۶ 🔻متأسفانه نسل جوان ما از جنایات منافقین خبر ندارند 🔹ما در قضیّه‌ی رسانه و تبلیغ و ترسیم واقعیّات کوتاهی داریم. خیلی از جوانهای ما و شما قضایای بیست سال قبل را نمیدانند، قضایای منافقین را نمیدانند. در همین شیراز، روز ماه رمضان، دم افطار، منافقین وارد خانه‌ی آن دکترِ شریفِ بزرگوار میشوند و [آن‌جا را] به رگبار میبندند؛ روز ماه رمضان در شیراز! بعدها من به آن خانه رفتم. نسل جوان ما متأسّفانه خیلی از اینها را نمیداند؛ ما در این زمینه‌ها کم‌کاری داریم؛ باید عناصر هنری ما [کار کنند]. ۱۴۰۱/۹/۲۹ 🔻کار منافقین تردیدافکنی در اصل دفاع از کشور بود 🔹اوایلی که عراق حمله کرده بود، وظیفه همه معلوم و مشخّص بود که چه‌کار باید بکنند؛ اما منافقین که در آن وقت در تهران و در شهرهای دیگر فعّال بودند و آزادانه حرکت و سخنرانی می‌کردند، دائماً می‌گفتند آزادی نداریم! مثل امروز که بعضی کسان هرچه به ذهنشان می‌آید، می‌گویند و هر طور هم که دلشان می‌خواهد، کار می‌کنند، آن وقت یکی از شعارهایشان این است که آزادی نداریم! نمی‌فهمند که خودِ این ادّعا موجب تمسخر آنها می‌شود. آن زمان هم همین‌طور بود و عروسکهای منافقین سرِ چهار راهها تابلو به دست می‌ایستادند و مردم را نسبت به اصل مسأله دفاع دچار تردید و اضطراب می‌کردند. بعد که به آنها تذکّر داده و تشر زده شد، دست و پایشان را جمع کردند. ۱۳۸۲/۸/۱۱ 🔍 ادامه👇