eitaa logo
⁦✍️⁩ خشت اول ۲ ⁦✔️⁩ دومی های ایتا کلاس دوم دبستان ابتدایی خشتِ اول ۲ خشت اول ۲
1.7هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
738 ویدیو
983 فایل
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ن وَالْقَلَمِ وَمَا يَسْطُرُونَ ﴿۱﴾ 🎓کانال پایه دوم ابتدایی مجموعه خشت اول 🏷زیر نظر مربیان رسمی آموزش و پرورش ✅آموزش با رویکرد های نوین و جذاب ارتباط با مدیر مجموعه🔻 @Sh2Barazandeh
مشاهده در ایتا
دانلود
4_222178525078094577.pdf
6.92M
♦️جواب_تمرینات_ریاضی 📒 کانال پایه دوم join🔜 @KheshteAvval2 معلمان و والدین عزیز به ما بپیوندید👆
4_6039465561459524069.pdf
500.6K
♦️نمونه سوال ریاضی به همراه join🔜 @KheshteAvval2 معلمان و والدین عزیز به ما بپیوندید👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
گرامی باد join🔜 @KheshteAvval نمونه های بازخورد: ⭐️ با خوشحالی زیاد از عهده ی این کار برآمده اید . ⭐️ کارت نسبت به قبل بهتر شده است ⭐️ پیداست که خیلی تلاش کرده ای . ⭐️ امروز از نوشتن تو لذت بردم . ⭐️ دختر گلم در زبیا نویسی بیشتر دقت کن . ⭐️ کلماتی که صدای ث و ص دارند را در کتاب قصه ات پیدا کن. ⭐️ دختر خوبم شما موفق شدید ....................... ⭐️ دختر خوبم شما ......................... یاد گرفته اید. ⭐️ کارت نسبت به قبل بهتر شده است اما فلان مطلب را بیشتر تکرار کن . ⭐️ نیازمند است که .................. ⭐️ در زمینه عدد نویسی نیاز به تلاش و تقویت داری. ⭐️ با انجام این فعالیت در ............ موفق می شوی. ⭐️ دخترم املای دروس ...... را خوب نوشته ای برای برطرف شدن چند اشکال املا از روی خط اول تا چهارم درس ... یک بار بنویس . ⭐️ تشدید کلمات را با مداد رنگی بنویس . ⭐️ از املایی که نوشته ای راضی هستم . برای بهتر شدن املای بعدی با کلمات ............ جمله بساز . ⭐️ پرسش ها را کامل پاسخ دادی به تلاشت ادامه بده . ⭐️ پرسش های مهمی را درست پاسخ دادی و ... و ... را در جلسه بعد با هم کار می کنیم . ⭐️زیبا و تمیز نوشتی ، با خط قشنگت کلمه ی ... را یک بار مثل دوستت ... بنویس . ⭐️ جمله های خوبی می نویسی ، می دانی جمله های جدید شما کامل تر و قشنگ تر از جمله های قبلی شماست. ⭐️ تلاش شما نتیجه داده است دیگر کلمه های ... و ... را اشتباه نمی نویسی . ⭐️ از این که هر بار با دقت بیشتر تکالیف خود را انجام می دهی خیلی خوشحال می شوم. ⭐️ کارهای شما نشان می دهد که در ............. در حال پیشرفت هستید. ⭐️نسبت به قبل خیلی بهتر شده ای. ⭐️ نیازمند آن است که ... ⭐️ در زمینه ی ............... به تقویت نیاز داری . ⭐️ به نظر می رسد در ................. مشکل داری. ⭐️ در نوشتن کلمات دندانه دار اشکال داری . دندانه ها را بشمار و بعد کلمه را بنویس . ⭐️ چه خوب ، می بینم هر بار بهتر می نویسی . ⭐️ آفرین پسرم / دخترگلم زیبا نوشته ای . ⭐️ دست پسر / دختر عزیزم درد نکند که این همه قشنگ و زیبا نوشته است . ⭐️ کلمه ی ... را خیلی قشنگ نوشتی ، تو می توانی بقیه کلمات را مانند کتاب بنویسی . ⭐️ بعضی کلمه ها را مثل ... ، ... ، ... را چقدر خوب نوشتی ، کلماتی را که علامت زده ام مانند کتاب بنویس. و ... ⭐️ اگر سعی کنی کلمات ... و... را مثل کلمه هایی که زیرشان خط کشیده ام بنویسی ، خیلی بهتر می شود. ⭐️ آفرین ، دارید کلمات بیشتری را درست می نویسید . به بابا / مامان یا ... بگو از درس ... به شما دیکته بگوید ⭐️ می بینی که بعضی از کلمه ها را خیلی خوب نوشتی . با هم تلاش می کنیم که کلمه های دیگر را درست بنویسید. ⭐️ پسر گلم از این همه تلاشت سپاسگزارم. ⭐️ عزیزم خستگی را از تنم بیرون کردی . ⭐️ صد ماه و صد ستاره کار تو حرف نداره. ⭐️ در موقع خواندن هم به املای کلمات توجه کن . ⭐️ بخش محل زندگی جانوران را باز هم مطالعه کن. ⭐️ یک سبد گل شقایق برای تو پسر / دختر لایق ⭐️ در نوشتن ... مهارت قابل تحسین داری. ⭐️اطلاعات مفید را جمع آوری کرده ای . ⭐️تلاش کن غلط املایی را رفع کنی. ⭐️ آفرین تو می توانی. ⭐️ بسیاری از کلمات را درست نوشته ای . ⭐️ تو با گروه خوب همکاری کرده ای . ⭐️ چقدر خوب و زیبا نوشته ای . ⭐️ چقدر پیشرفت کرده ای. ⭐️ بسیار دقیق تمرینات را انجام داه ای . ⭐️ تو می توانی بهترین باشی . ⭐️ امروز موفق شدی نشانه ی ... را به درستی بخوانی و بنویسی . ⭐️ بوی گل یاس و ریحان از خواندن ... پیچید. ⭐️ تلاش و دقت شما موجب شد تا کم تر اشتباه داشته باشی . آفرین ⭐️ توانایی شما در جمله نویسی خیلی بهتر از قبل شده است. ⭐️ خط شما خوانا و زیباست . ⭐️ در نوشتن ... مهارت قابل تحسین داری. ⭐️ دقت و علاقه ی شما در ... قابل تقدیر است . ⭐️ فرزندم شما موفق شده اید که ... ⭐️ گلم با اجرای فعالیت های ... در زمینه ی ... شما موفق می شوید. ⭐️ گلم ، در انجام تکالیف ... از خود جدیت نشان داده اید ممنونم. join🔜 @KheshteAvva2 ⭐️ نازنینم ، می دانم که برای این فعالیت ... خیلی دقت کرده ای
join🔜 @KheshteAvval2 فارسی🤓 🌷🌷🍀🍀🌷 ✅معنی_لغات_ستایش ستایش: پرستیدن - شکرگزاری. سرآغاز: مقدمه. مونس: همدم. روانم: روح و جانم. شروع: آغاز. نشاط: شادمانی. اکنون: حالا. سپاسگزارم: ممنونم. پروردگار: خدا. عزیز: گرامی. یاری: کمک. موفّق: پیروز. کشور: سرزمین پهناور. ✅معنی_لغات_درس اول_کتابخانه‌ی_کلاس_ما. کتابخانه: محل نگهداری کتاب. خنک: سرد. ملایم: معتدل. آرام: یواش. با نظم: مرتب. وارد: داخل. آموزگار: معلّم. احوال پرسی: پرسیدن حال کسی. وقتی: هنگامی ـ زمانی. به صورت: به شکل. پاسخ: جواب. پرسش: سؤال. پیشنهاد: منظور. رایانه: کامپیوتر. دانا: عالم. تشکّر: سپاسگزاری. مفید: سودمند. ویژه: مخصوص. حالا: اکنون ـ الآن. مانند: مثل. ✅معنی لغات درس دوم فارسی مهارت‌های خوانداری (مسجد محلّه‌ی ما) مسجد: محل عبادت. محلّه: قسمتی از شهر. بسیار: خیلی. خوشحال: شاد. تشکّر: سپاسگزاری. وقتی: هنگامی - زمانی. حرف: سخن. رایانه: کامپیوتر. کتابخانه: محل نگهداری کتاب. طرف:سو ✅معنی لغات درس سوم فارسی مهارت‌های خوانداری (خرس کوچولو) کوچولو: کوچک. بارها: چندین دفعه. خطرناکی: پُر خطری. دلیل: علت - سبب. این طوری: این جوری - این گونه. بقیّه‌ی: ادامه‌ی. حرف‌های: سخنان. این طرف‌ها: این سمت‌ها. ناراحت: غمگین. بی حوصله: بی تاب - بی صبر. خوش حال: شاد. کندوی عسل: لانه‌ی زنبور عسل. کثیفش: آلوده اش. بیمار: مریض - ناخوش. پاکیزه: تمیز. دوباره: مجدد - باز. شاداب: شاد. ✅معنی لغات درس چهارم فارسی مهارت‌های خوانداری (مدرسه‌ی خرگوش‌ها) منتظر: چشم به راه. معلّم: آموزگار. وارد شد: داخل شد. پرسید: سؤال کرد. لبخند زد: خندید. جواب: پاسخ. سکوت: آرامش. پرسش: سؤال. اتّفاقی: رویدادی - حادثه‌ای. مثلاً: همانند. شغال: جانوری پستان‌دار و گوشت‌خوار شبیه به سگ. خیلی: بسیاری. لذّت: خوشی. مثل: مانند. سرود خواندن: آواز خواندن. مواظبت: مراقبت. تمیز: پاکیزه. خوش‌حالی: شادی. بیرون رفتند: خارج شدند. ✅هم‌معنی لغات درس پنجم فارسی مهارت‌های خوانداری (چوپان درست‌کار) درست‌کار: اَمین. زیادی: بسیاری. نگه‌داری: محافظت. راست‌گویی: صادقی. صاحبِ: دارنده‌ی. نصیحت: پند و اندرز. حرف‌های: سخنان. لبخندی می‌زد: خنده‌ای می‌کرد. مزدت: پاداشت. چَرا: علف خوردن حیوانات. باران شدیدی: باران تندی. شروع: آغاز. ناچار: ناگزیر. پیشِ: نزدِ. ناگهان: یک باره. وانگهی: پس از آن. ✅هم‌معنی لغات درس هفتم فارسی مهارت‌های خوانداری (دوستان ما) قشنگی: زیبایی. کوشایی: پرتلاشی - سخت‌کوشی. خوش‌مزه‌ای: خوش‌طعمی. سحرخیزی: صبح زود بیدار شونده‌ای. پاکیزه‌ای: تمیزی. پرکاری: پرتلاشی. منظّمی: مرتّبی. ایجاد کرده است: به‌وجود آورده است. بانشاطی: شادمانی - خوشحالی. سخت‌کوشی: پرتلاشی - پرکاری. شاداب: شاد. پرورش: آموزش. دانایی: عالمی - آگاهی. آفریده است:خلق کرده است ✅هم‌معنی لغات درس هشتم فارسی مهارت‌های خوانداری (از همه مهربان‌تر) پرسیدم: سؤال کردم. حرف زدن: سخن گفتن. موقع: هنگام. یاری: کمک - مدد. وقتی: هنگامی - زمانی. فهمیدم: پِی بردم. تصمیم گرفتم: اراده کردم. سالم: تندرست. پیشِ: نزدِ. بسیار: خیلی. محبّت: مهربانی. سعی: کوشش - تلاش. بیشتر: زیادتر. ✅هم‌معنی لغات درس نهم فارسی مهارت‌های خوانداری (زیارت) زیارت: رفتن به مکان مقدّس. داخل: درون. حرم: گرداگرد مکان زیارتی. چلچراغ: لوستر. نورباران: روشن. تماشا کنیم: نگاه کنیم. آن وقت: آن موقع - آن زمان. میان: بین - وسط. جمعیّت: عدّه‌ای از مردم که جایی جمع شدند. بیرون رفتند: خارج شدند. برمی‌چیدند: برمی‌داشتند و می‌خوردند. بعد: سپس. پاشید: ریخت. خوش‌حالی: شادی. گل دسته‌ها: مناره‌ها وضوخانه: جایی که در آن وضو می‌گیرند. هرگز: هیچ وقت. فراموش نمی‌کند: از یاد نمی‌برد. ✅هم‌معنی لغات درس دهم فارسی مهارت‌های خوانداری (هنرمند) هنرمند: کسی که کاری را با دقّت و فکر انجام دهد. دیشب: شب گذشته. سرگرم: مشغول. نقّاشی کردن: نقّاشی کشیدن. خوش‌حالی: شادی. سعی: کوشش - تلاش. سفالگر: کسی که با گِل چیزهای زیبا می‌سازد. زیبا: قشنگ. قالی‌باف: کسی که قالی یا فرش می‌بافد. عکّاس: کسی که با دوربین عکس می‌گیرد. صبر وحوصله : تحمل موفق: پیروز join🔜 @KheshteAvval2
join🔜 @KheshteAvval2 جمع های دو قلو به جمع هایی گفته میشه که دو عدد مثل هم با هم جمع شده و حفظ شدن این جمع ها کمک شایانی در محاسبات ذهنی دارد . جمع های دو قلو 1+1=2 2+2=4 3+3=6 4+4=8 5+5=10 6+6=12 7+7=14 8+8=16 9+9=18 با استفاده از این جمع ها میتوان زودتر به جواب رسید . مثال جمع 8+7= میتوانیم عددها را دو قلو کنیم یا هر دو را 8 یا 7 در نظر میگیریم در صورت 8 در نظر گرفتن می دانیم که یک عدد به 7 اضافه شده و ما جمع 8+8که میشود 16 را بلدیم پس نتیجه میگیریم باید یکی که به 7 اضافه شده را از 16 کم کنیم پس جواب 15 است اکر هر دو را 7 در نظر بگیریم یعنی یکی از 8 کم کردیم پس 7+7=14 و نتیجه به 14 یکی اضافه میکنیم و جواب می شود 15 join🔜 @KheshteAvval2
4_5859266605078283826.pdf
266.4K
⏺# املای بدون نقطه ی درس اول کتاب خانه ی کلاس ما (ویرایش جدید) join🔜 @KheshteAvval2
join🔜 @KheshteAvval2 🍓دانش آموزی که نقطه و دندانه را کم یا زیاد می گذارد ، بعد از نوشتن کلمه ای برای تحسین (آفرین و توانسته اید بیشتر کلمات را درست بنویسید و ... ) دست روی اشکال می گذاریم و می نویسیم : «در گذاشتن نقطه یا دندانه دقت کن» و اگر به تعداد نقطه ها و دندانه های حرف مورد نظر هم اشاره کنیم خیلی بهتر است. 🍎 دانش آموزی که نوع اشکال آن حافظه ی شنیداری است مثلا کلمه ی «مسواک» را «مسباک» می نویسد یا برخی کلمات را جا می اندازد یا آخر کلمه را درست نمی نویسد ، مثلا کلمه ی «گفتند» را «گفتن» می نویسد . با بررسی میزان شنوایی دانش آموز که آیا گوش هایش درست می شنوند یا یکی از گوش هایش افت شنوایی دارد و ... با تماس اولیایشان به پزشک متخصص ارجاع می دهیم و در صورت سالم بودن گوش در نحوه ی گفتن دیکته ی خود تجدید نظر می کنیم و یا برخی دانش آموزان کلمه را به صورت غلط تلفظ می کنند و با شنیدن تلفظ صحیح توسط معلم باز هم موقع نوشتن غلط می نویسند در صورتی که اولیایشان باسواد باشند پس از نوشتن جمله ی عاطفی که نشان از موفقیت او در نوشتن برخی از کلمات به شکل صحیح است می نویسیم « کلماتی که غلط نوشته ای در خانه به همراه بزرگ ترهای خود تلفظ کن و از روی آن بنویس.» 🍋 دانش آموزی که نوع اشکال آن حافظه ی توالی دیداری است مثلا «مادر» را «مارد» می نویسد، بعد از تشویق ایشان به خاطر نوشتن کلمات صحیح می نویسیم: «موقع نوشتن ابتدا به دقت بخش کن و پس از صداکشی بنویس» یعنی با این کار هم درد را تشخیص داده ایم و هم درمان را ارائه داده ایم . ما با نوشتن این جمله خاطر نشان می کنیم که اولیای محترم فرزند شما در بخش و صداکشی اشکال دارد و اگر کلمه را درست بخش و صدا کند دیگر در املا اشکال نخواهد داشت. 🍊اگر دانش آموزی کلمه ی «شُد» را «شود» و «گفت» را «گوفت» می نویسد ، این گونه دانش آموزان مشکل آموزشی دارند ، یعنی این ها تفاوت «او – و» را با «اُ ُ» نمی دانند. معلم متخصص پس از مشخص کردن غلط دانش آموز به جای آن که بگوید از روی این کلمات چندین بار بنویسد به ایشان تفاوت «او – و» را با «اُ ُ» آموزش می دهد و استثنائات را هم به تدریج آموزش می دهد. می توان گفت این اشکال املایی مربوط به پایه ی اوّل بوده که در سال های بعد هم درمان نشده است. بعد از بیان موفقیت ایشان به طور خلاصه می توان این گونه بازخورد داد: « پسر یا دختر خوبم در این کلمات به جای «او – و» از «اُ ُ» استفاده می کنیم.» 🍑 در خصوص دانش آموزانی که همیشه تمام کلمات را درست می نویسند هم می توانیم از بازخوردهایی که به صورت شعر هستند استفاده کنیم و یا خودمان در یک جمله ی کوتاه موفقیت وی را تبریک بگوییم . مثلا « شما در نوشتن دیکته توانا هستید» و... البته بهتر است هر دفعه از جملات متنوع و متفاوتی استفاده کنیم. join🔜 @KheshteAvval2
سلام..این جدول فرایندی رو معلم مربوطه پسرم برای مادرست کردفعلا گفت بااین کارکنن جمع وکم رو وگفت که بچه راحت طلب میشه بااین حال من ازروش قدیمی باپسرم کارکردم وخوب هم یادگرفت روش قدیمی رومعلم گفت جلوتریادمیگیرن برای تقریب هم خوبه join🔜 @KheshteAvval2 سلام عزیزم بچه ها حتما ابتدا توسط جدول یاد میگیرند در مراحل بعد می تونن ذهنی یا با انگشت کار کنند ضمن اینکه روش قدیمی ،روش تکنیکی هست در صورتیکه بچه ها اول باید روش فرآیندی یاد بگیرن