eitaa logo
⁦✍️⁩ خشت اول ۲ ⁦✔️⁩ دومی های ایتا کلاس دوم دبستان ابتدایی خشتِ اول ۲ خشت اول ۲
1.7هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
738 ویدیو
983 فایل
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ن وَالْقَلَمِ وَمَا يَسْطُرُونَ ﴿۱﴾ 🎓کانال پایه دوم ابتدایی مجموعه خشت اول 🏷زیر نظر مربیان رسمی آموزش و پرورش ✅آموزش با رویکرد های نوین و جذاب ارتباط با مدیر مجموعه🔻 @Sh2Barazandeh
مشاهده در ایتا
دانلود
همکار عزیز خانم رحیمی👇 join🔜 @KheshteAvvali با عرض سلام و وقت بخیر خدمت همه ی همکاران عزیز..رحیمی هستم آموزگار پایه ی دوم.. با تدریس صفحات ۵-۶-۷-۸-۹در خدمت شما بزرگواران هستم.🌷 هدف از اموزش این سه صفحه اشنایی دانش اموزان با دسته های ده تایی و یکی و شمارش دراین سه صفحه انتظار می رود درپایان درس دانش اموزبتواند دسته های یکی و ده تایی به شیوه های مختلف درست کند از جدول ارزش مکانی استفاده کند عددرابه داخل و خارج جدول ببردو عدد رابخواند وبنویسدبه کمک شکل چینه و دسته ها عددرانشان دهدمفهوم عددوعددسازی باکارت را بفهمدو با اشکال هندسی و عدد الگویابی کند. join🔜 @KheshteAvvali
join🔜 @KheshteAvvali در تدریس صفحه ی ۵..ابتدا از بچه ها می خواهیم با نی چوب خط و هر وسیله ی دیگر م در اختیار دارند عددهای مختلف را بسازند از یک تا نه ...بعد از انها می خواهیم از ده به بعد را هم بسازندو عدد را در جدول ارزش مکانی قرارداده بیرون بیاورند و بخوانند و بنویسند این فعالیت را به صورت دونفره انجام دهند یکی بسازد و یکی بنویسد و بخواند برای نوشتن می توانند روی تابلویی ک با یک کاور و برگ اچار درست شده و دراختیار همه ی بچه ها قرار گرفته استفاده شود.از بچه ها سوال کنیم ک یک بسته ی ده تایی را با چند نی یا هر وسیله ی دیگر ساختی؟؟ده ..ده یکی می شود چند ده تایی..بعد از اینکه بچه ها عددهای مختلف را ساختند از انها می خواهیم دسته های ده تایی را کنارهم قرار دهند و ده تا ده تا بخوانند..یک دهتایی می شود ده دو دسته ی ده تایی می شود بیست سه دسته ی ده تایی می شود سی همین طور تا نود.ـ
join🔜 @KheshteAvvali در ص۶دانش اموز یاد می گیرد م برای شمارش می تواند از ساخت دسته های ده تایی برای شمارش استفاده کندوابتدا هر چندتا دسته ی دهتایی می تواند بسازد بعد با قرار دادن تعداد ده تایی و یکی هادر جدول ارزش مکانی عدد را بخواند و تعداد را بدست می اورد این فعالیت بهتراست ابتدا بصورت عینی با اشیای مختلف مثل حبوبات ک به طور تصادفی در اختیار بچه ها قرار می دهیم و از او می خواهیم شمارش کندبعد به صورت فعالیتی ک در صفحه ی شش امده انجام می دهد..مفهوم رقم را به این صورت اموزش می دهیم از بچه ها می خواهیم با کارتهایی ک در اختیار دارند عدد مثلا ۳۶را بسازند بعد می پرسیم از چند کارت استفاده کردی و از چ اعدادی؟؟از دو کارت ۳و۶ پس عدد سی وشش یک عدد دورقمی است با رقم های ۳و۶..رقم یکان ۶و رقم دهگان۳ join🔜 @KheshteAvvali
join🔜 @KheshteAvvali ۱- برای نوشتن عدد از رقم استفاده می کنیم . ده تا رقم داریم که عبارتند از : 0 - 1 – 2 – 3 – 4 – 5 – 6 – 7 – 8 – 9 2- برای نوشتن عدد 66 از رقم 6 دو بار استفاده می کنیم . 3- کوچکترین عدد یک رقمی 0 وبزرگ ترین عدد یک رقمی 9 است . 4- کوچکترین عدد دو رقمی 10 وبزرگترین عدد دو رقمی 99 است . ۵- با استفاده از رقم های 4 و8 می توان عدد های دو رقمی 48 ، 84 ، 44 ، 88 را نوشت .ولی وقتی با کارت بخواهیم عدد بنویسیم نمی توانیم از رقم های تکراری استفاده کنیم فقط ۸۴و۴۸را می توانیم بسازیم ۷-با رقمهای ۰و۴فقط ۴۰و۴۴را می توان ساخت و با دو کارت ۰و۴فقط عدد ۴۰ساخته می شود. join🔜 @KheshteAvvali
join🔜 @KheshteAvvali من بیشتر روش ها رو یهویی سر کلاس میاد تو ذهنم خیلی وقتا چیزی ک اماده می کنم رو اصلا اجرا نمی کنم😄سال گڌشته اول سال دیدم بچه ها اصلا یکی ده تایی رو بلد نیستن یه دفعه یه داستان اومد تو ڌهنم سریع دوتا تاج درست کردم یکی دهتایی رو رو تاجا نوشتم هر کدوم رو گڌاشتم سر یکی از بچه ها یه جدول ارزش مکانی هم کشیدم هر کدوم ا بچه ها رو زیر جدول پیش جاید ک تاجش تو سرشون بود گڌاشتم بعد یه داستان هم ساختم و تدریسش کردم خداااییش بچه ها کیف کردن همه هم ـیاد گرفتن😄 گفتم تو شهر عددها دوتا برادر بودن یکیشون شاه یکی وزیر بودشاه دهتایی وزیر ک کوچیکتر بود یکی خونه هاشونم کنارهم بود خونه ی دهگان سمت چپ و خ یکان سمت راست بود ..وقتی از کشورهای همسایه براشون هدیه میوردن یکی ها برا برادر کوچیک بود و دهتاییها برا برادر بزرگ اگر تعدادشون طوری بود ک به ده تا می رسید مشاور بسته ی دهتایی درست می کرد و به شاه می داد برا وزیر هم یکی ها می موند بچه ها هم همراهی می کردن و ازشون سوال می کردم به قدری با شوق همراهی می کردن ک لڌت می بردم بعد تو جدول می گڌاشتیم و عدد رو بیرون میوردیم وقتی به ده می رسیدیم بچه ها داد می زدن هوووووراااااا..ببخشید این قسمتشو فراموش کردم در حین احرای نمایش مدام از بچه ها سوال می کردم خونه ی یکان کدوم وره بچه ها ج میدادن از این وره از این وره خونه ی دهگان کدوم وره از این وره از این وره بچه ها با دست نشون می دادن ..تو تمام مراحل باید بچه هارو شرکت بدیم و مدام ازشون سوال کنیم.. join🔜 @KheshteAvvali
join🔜 @KheshteAvvali لوازم مورد نیاز برای پایه دوم دبستان این وسایل و امکانات برای تدریس دروس پیشنهاد شده و میتواند مفید برای یادگیری بهتر کودکتان باشد . 👇⭐️👇⭐️👇 جعبه ی کوئیزنر - نی های آموزشی - کش پول - سکه (واقعی یا کاغذی ) - چرتکه - چینه - نخود و لوبیا - اشکال مختلف هندشی - ساعت های آموزشی - کارت اعداد - کارت ارقام از هر رقم سه تا - جدول یکی و ده تایی - جدول یکی ده تایی و صد تایی - خط کش شابلون دارد - خطکش بلند (یک متری بری معلم ) چوب خط - آهن ربا - یونو لیت - سوزن ته گرد - آهن ربای متری - جدول یک تا صد برای کلاس (بزرگ ) و کوچک برای دانش آموز - جدول 10 تا 1000 بزگ برای کلاس و کوچک برای دانش آمز - جدول 80 تا 110 برای کلاس - ذره بین - اشکال هندسی می تواند با کش و نی باشد یا کاغذی و یا شابلون - کارت اعداد لاتین تا دوازده برای ساعت - تخته میخی - طلق و ماژیک - متر خیاطی - وسایل موجود در کلاس هم می تواند وسیله ی کمک آموزشی باشد . نوار های کاغذی کاغذ های رنگی - کاغذ شطرنجی - صفحه ی چرخنده - پازل تانگرام join🔜 @KheshteAvvali
join🔜 @KheshteAvvali باعرض سلام خدمت شما بزرگواران 💐درخدمت شما هستم با تدریس بخش سوم از فصل اول ..جمع و تفریق اعدادصفحات۱۰-۱۱-۱۲ درصفحه ی ۱۰یادآوری حمع و تفریق با روش های مختلف حل مسئله: چوب خط:درست کردن دسته های ۵تایی و استفاده از دورنگ برای جمع محور اعداد:از صفر شروع می شود برای جمع رو به جلو حرکت می کنیم و برای تفریق رو به عقب چینه و رنگ امیزی..چینه ها در واقع دسته های دهتایی هستند ک باتوجه به روی مسئله از انها رنگ آمیزی می کنیم به اندازه ی تعداد عددها مدادرنگی مختلف انتخاب می کنیم..۲+۳+۶+۱از چهار مداد رنگی برای نمایش هر عدد استفاده می شود .ـبهتراست ابتدا دانش اموزان با استفاده ازچینه های رنگی به طور عملی جمع هارا اموزش ببینند..جمع را یکی بنویسد دیگری چینه ها راوصل کند و بالعکس.. کشیدن شکل همانطور ک قبلا عرض کردم انتظار نداشته باشید کودک برای شما نقاشی زیبایی بکشد گردی و یا ازشکلی ک دوست داشت رسم کند. join🔜 @KheshteAvvali
join🔜 @KheshteAvvali صفحه ی ۱۱یاداوری شمارش ده تا ده تا و پنج تا پنج تا می باشد..شمارش ده تا ده تا فقط ده بیست سی چهل و شمارش پنج تا پنج تا فقط پنح ده پانزده بیست نیست..چند نمونرو براتون ارسال می کنم حتما باید آموزش داده بشه . join🔜 @KheshteAvvali صفحه ی ۱۲.آموزش جمع های مختلف اعداد برای هر گروه دو سری کارت اعداد از صفر تا شش اماده می کنیم و روی میزها به صورت دو ردیف می چینیم از بچه ها می خواهیم با جا به جا کردن کارتها دو عددی ک حاصل جمعشان شش می شود را پیدا کرده و روبروی هم قرار دهند..بعد جمع های مختلف هر عدد را بنویسند..برای عدد های مختلف این کار را انجام دهند. join🔜 @KheshteAvvali
کاردر کلاس ص۱۱ ..روش حل ۳+۴+۱۰+۲۰+۵+۵ از دانش آموزان بخواهیم ابتدا تا جایی ک می توانند ده تایی بسازند بعدده تایی ها را جمع کنند سپس یکی هارااضاف کنند برای جمع کردن ده تایی ها می توانند تعداد دسته ها را جمع کنند مثلا دو ده تایی با یک ده تایی و یک ده تایی ک تازه ساختیم می شود چهار ده تایی یعنی چهل سه یکی با چهار یکی می شود هفت یکی پس جواب ۴۷‌می شود.ساعت گذشته و مانده یک ساعت روی تابلو می کشیم و عقربه ی ساعت شمار رابین مثلا ۳و۴می کشیم سپس عقربه را ادامه می دهیم توجه بچه ها را به عقربه ی کوچک جلب می کنیم اصلا با عقربه ی بزرگ کاری نداشته باشیم از بچه ها سوال می می کنیم عقربه ی کوچک از چ ساعتی گذشته؟؟و به چه ساعتی مانده؟؟توجه داشته باشید در این مبحث اصلا به عقربه دقیقه شمار کاری نداریم. join🔜 @KheshteAvvali
:       join🔜 @KheshteAvvali هدف: تقویت مهارت­های وجسمی   یک دایره بزرگ درست می­کنند و سپس با توجه به کلمات مورد نظر مثل گروه میوه ها یا حیوانات و ... (نام فلش کارت­ها –کلمات و نشانه ­های فارسی و ... ) به هر کدام از نوآموزان یک اسم می­دهد معلم با یک توپ در وسط دایره قرار می­گیرد و با گفتن نام جدید هر نفر توپ را به هوا پرتاب می­کند، کودکی که نام او برده شده است، باید به سرعت حرکت کرده و مانع از افتادن توپ بر روی زمین شود، کسی که موفق به گرفتن توپ شود، به جای مربی می­ایستد و بازی بدین گونه ادامه پیدا میکند. join🔜 @KheshteAvvali
join🔜 @KheshteAvvali همکار خانم عظیمیان عزیز👇 به نام خدا،ضمن عرض سلام وادب واحترام عظیمیان هستم باادامه تدریس ریاضی(صفحات ۱۳_۱۴_۱۵) درخدمت شما هستم. اهداف کلی:شمارش چند تا چند تا اهداف رفتاری:تجرد در الگویابی هندسی والگویابی عددی، تمرین الگویابی با استفاده از شکل وابزارگوناگون، الگویابی عددی وهندسی، تسلط درساختن دسته های ۵ تایی با استفاده از روش های متفاوت، طراحی وکشیدن اشکال مختلف بااستفاده از شابلون، مدل سازی وکاشیکاری اهداف جزیی: الگویابی عددی به کمک ابزار وشکل ورسم چوب خط،جمع وتفریق۳عددبااستفاده ازرسم شکل،الگویابی عددی وهندسی ۴تا۴تا و۸تا۸تا،شمارش ودسته بندی،ساخت دسته های۵تایی باروشهای مختلف،تقسیم بندی وآشنایی با انواع دسته بندی ها،طراحی شکل ومدل سازی بااستفاده از رنگ وشکل هندسی،کاشی کاری ومدل سازی(آماده سازی وآشنایی باخط بنایی)،مهارت وتقویت درک فضایی،مهارت کارباشابلون وساخت اشکال هندسی متنوع بامربع انتظارمی روددانش آموز بعدازتدریس این۳صفحه(صفحات۱۳_۱۴_۱۵) درالگویابی عددی وهندسی والگویابی باچینه هابه تجردبرسندوبتوانندبه کمک چوب خط،چینه،محور،رسم شکل هندسی وابزار،الگویابی رابه نمایش بگذارند.آشنایی با انواع دسته بندی ودسته های۵تایی،باروش های مختلف به الگوهای۵تایی برسند،باشابلون واستفاده ازابزارمدل سازی کنندوخط بنایی رابه نمایش بگذارند.دانش آموز بایدبتواندجمع های ترکیبی۳تایی راانجام دهد.شمارش کنندودسته های متنوع بسازند. درتدریس ص۱۳ ،معلم بادادن قطعات مختلف ویاچینه از آن ها می خواهدساختمان سازی کنند.بچه هابا شوروشوق شروع به انجام کارمی کنند.بهتراست باچینه های۲ تایی شروع کنند،به بچه ها توضیح می دهیم که درحال ساخت یک ساختمان هستیم.طبقه اول۲تایی است،برای بالابردن ساختمان طبقه بعدباید چندتا چینه قراردهیم؟۲تا چینه،خوب حالا بچه های عزیزم طبقه اول ودوم ساختمان روی هم چند چینه دارند؟همه باهم میگن۴تا،این کاررا تا طبقه ۴یا۵ادامه دهیم،سپس اجازه دهیدتا چینه رسم شده درهمین صفحه کتاب رابچه ها انجام دهند. مرحله به مرحله بابچه هاپیش میرویم،مدام پرسش و پاسخ رادرکلاس داشته باشید،سپس ازبچه ها می خواهیم که توضیح دهندچطوری بایدچیدمان صورت گیرد؟درهرمرحله بیان کنندکه چندچینه بایدچیده شود. سپس الگوی عددی آن را ترسیم نمایندوقانون الگورا تعریف کنند.درقسمت کاردرکلاس همین صفحه هم رسم روابط وقانون الگوباترسیم اشکال هندسی ویارسم شکل ساده ویارسم چوب خط کار میشود. در فعالیت ص۱۴ بارنگ کردن شکل وچینه هاواشکال هندسی به صورت تصویری الگوی عددی راتمرین می کنند.دانش آموز می توانددراین قسمت چینه ها را رنگ زده ویا خط بکشد. درکل درکلاس همین صفحه الگوی۵تا۵تا تمرین می شود، بهتراست دسته بندی هارا به صورت۵تایی انجام دهند.بدیهی است که دانش اموزان با توجه به تفاوت های فردی قطعاتقسیم بندی های مختلفی خواهندداشت.اما نکته مهم در این بخش آشنایی باانواع دسته بندی ها،اماده سازی برای خط بنایی وتوانایی به کارگیری ابزارهای مختلف جهت دسته بندی می باشد. دراصل هدف ازکاردرکلاس ص۱۴، تمرین پوشش سطح است.دانس آموزان گلم همان طور که در شکل بالا می‌بینید دسته های۵تایی رابا استفاده از خط جدا کرده،خوب دقت کنیدوخانه هارابشماربد،خوب دربالاچندخانه داریم؟بله درسته۲۱، خوب حالا به شکل های زیر دقت کنید،وآنهارا باجداکردن دسته های مساوی بشمارید.یاداور میشویم که برای جداکردن دسته ها حتمانبایدازخط کشیدن استفاده شود ازهرروشی که به ذهن‌شان میرسد،میتوانند دسته هارا جداومشخص کنندوعددشمارش شدن رادرجای مربوط بنویسند. خلاق باش ص۱۴: در این قسمت ازروزقبل به بچه ها می گوییم که ۴مربع یک شکل ومساوی را روی فویل یامقواکشیده،آن راببرندوباخود به کلاس بیاورند.درشروع کارمعلم می‌تواند به سلیقه خود یک شکل دلخواه را درست کرده به بچه ها نشان می دهد و از آن ها می خواهد که مربع هایشان راروی میزشان یا درحیاط مدرسه یا کف کلاس،درکنارهم بچینندوشکل های مختلف درست کنند. سپس ازآنهامیخواهیم که بااستفاده ازشابلون مثل همان شکلی که درست کرده اند رادرکتاب رسم کنند. درص۱۵ جمع های۳عدد،۳قلو،شمارش های روبه جلورابااستفاده ازرسم شکل ویاچوب خط انجام می دهند. دراین قسمت می توان حبوبات یامهره های رنگی راباخودبه کلاس برده،به بچه هادهیم تابشمارند.همچنین از راه های مختلف ازجمله خط کشیدن،تک به تک شمردن،دسته بندی کندوشمارش راانجام دهد. همچنین بامفهوم اولیه ضلع آشنا می شوند و با رنگ کردن،اشکال هندسی راپیداکرده ورنگ آمیزی می کند. به نام خدا،ضمن عرض سلام وادب واحترام عظیمیان هستم باادامه تدریس ریاضی(صفحات ۱۳_۱۴_۱۵) درخدمت شما هستم. اهداف کلی:شمارش چند تا چند تا اهداف رفتاری:تجرد در الگویابی هندسی والگویابی عددی، تمرین الگویابی با استفاده از شکل وابزارگوناگون، الگویابی عددی وهندسی، تسلط درساختن دسته های ۵ تایی با استفاده از روش های متفاوت، ...👇