eitaa logo
⁦✍️⁩ خشت اول ۲ ⁦✔️⁩ دومی های ایتا کلاس دوم دبستان ابتدایی خشتِ اول ۲ خشت اول ۲
1.7هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
738 ویدیو
983 فایل
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ن وَالْقَلَمِ وَمَا يَسْطُرُونَ ﴿۱﴾ 🎓کانال پایه دوم ابتدایی مجموعه خشت اول 🏷زیر نظر مربیان رسمی آموزش و پرورش ✅آموزش با رویکرد های نوین و جذاب ارتباط با مدیر مجموعه🔻 @Sh2Barazandeh
مشاهده در ایتا
دانلود
:       join🔜 @KheshteAvvali هدف: تقویت مهارت­های وجسمی   یک دایره بزرگ درست می­کنند و سپس با توجه به کلمات مورد نظر مثل گروه میوه ها یا حیوانات و ... (نام فلش کارت­ها –کلمات و نشانه ­های فارسی و ... ) به هر کدام از نوآموزان یک اسم می­دهد معلم با یک توپ در وسط دایره قرار می­گیرد و با گفتن نام جدید هر نفر توپ را به هوا پرتاب می­کند، کودکی که نام او برده شده است، باید به سرعت حرکت کرده و مانع از افتادن توپ بر روی زمین شود، کسی که موفق به گرفتن توپ شود، به جای مربی می­ایستد و بازی بدین گونه ادامه پیدا میکند. join🔜 @KheshteAvvali
join🔜 @KheshteAvvali همکار خانم عظیمیان عزیز👇 به نام خدا،ضمن عرض سلام وادب واحترام عظیمیان هستم باادامه تدریس ریاضی(صفحات ۱۳_۱۴_۱۵) درخدمت شما هستم. اهداف کلی:شمارش چند تا چند تا اهداف رفتاری:تجرد در الگویابی هندسی والگویابی عددی، تمرین الگویابی با استفاده از شکل وابزارگوناگون، الگویابی عددی وهندسی، تسلط درساختن دسته های ۵ تایی با استفاده از روش های متفاوت، طراحی وکشیدن اشکال مختلف بااستفاده از شابلون، مدل سازی وکاشیکاری اهداف جزیی: الگویابی عددی به کمک ابزار وشکل ورسم چوب خط،جمع وتفریق۳عددبااستفاده ازرسم شکل،الگویابی عددی وهندسی ۴تا۴تا و۸تا۸تا،شمارش ودسته بندی،ساخت دسته های۵تایی باروشهای مختلف،تقسیم بندی وآشنایی با انواع دسته بندی ها،طراحی شکل ومدل سازی بااستفاده از رنگ وشکل هندسی،کاشی کاری ومدل سازی(آماده سازی وآشنایی باخط بنایی)،مهارت وتقویت درک فضایی،مهارت کارباشابلون وساخت اشکال هندسی متنوع بامربع انتظارمی روددانش آموز بعدازتدریس این۳صفحه(صفحات۱۳_۱۴_۱۵) درالگویابی عددی وهندسی والگویابی باچینه هابه تجردبرسندوبتوانندبه کمک چوب خط،چینه،محور،رسم شکل هندسی وابزار،الگویابی رابه نمایش بگذارند.آشنایی با انواع دسته بندی ودسته های۵تایی،باروش های مختلف به الگوهای۵تایی برسند،باشابلون واستفاده ازابزارمدل سازی کنندوخط بنایی رابه نمایش بگذارند.دانش آموز بایدبتواندجمع های ترکیبی۳تایی راانجام دهد.شمارش کنندودسته های متنوع بسازند. درتدریس ص۱۳ ،معلم بادادن قطعات مختلف ویاچینه از آن ها می خواهدساختمان سازی کنند.بچه هابا شوروشوق شروع به انجام کارمی کنند.بهتراست باچینه های۲ تایی شروع کنند،به بچه ها توضیح می دهیم که درحال ساخت یک ساختمان هستیم.طبقه اول۲تایی است،برای بالابردن ساختمان طبقه بعدباید چندتا چینه قراردهیم؟۲تا چینه،خوب حالا بچه های عزیزم طبقه اول ودوم ساختمان روی هم چند چینه دارند؟همه باهم میگن۴تا،این کاررا تا طبقه ۴یا۵ادامه دهیم،سپس اجازه دهیدتا چینه رسم شده درهمین صفحه کتاب رابچه ها انجام دهند. مرحله به مرحله بابچه هاپیش میرویم،مدام پرسش و پاسخ رادرکلاس داشته باشید،سپس ازبچه ها می خواهیم که توضیح دهندچطوری بایدچیدمان صورت گیرد؟درهرمرحله بیان کنندکه چندچینه بایدچیده شود. سپس الگوی عددی آن را ترسیم نمایندوقانون الگورا تعریف کنند.درقسمت کاردرکلاس همین صفحه هم رسم روابط وقانون الگوباترسیم اشکال هندسی ویارسم شکل ساده ویارسم چوب خط کار میشود. در فعالیت ص۱۴ بارنگ کردن شکل وچینه هاواشکال هندسی به صورت تصویری الگوی عددی راتمرین می کنند.دانش آموز می توانددراین قسمت چینه ها را رنگ زده ویا خط بکشد. درکل درکلاس همین صفحه الگوی۵تا۵تا تمرین می شود، بهتراست دسته بندی هارا به صورت۵تایی انجام دهند.بدیهی است که دانش اموزان با توجه به تفاوت های فردی قطعاتقسیم بندی های مختلفی خواهندداشت.اما نکته مهم در این بخش آشنایی باانواع دسته بندی ها،اماده سازی برای خط بنایی وتوانایی به کارگیری ابزارهای مختلف جهت دسته بندی می باشد. دراصل هدف ازکاردرکلاس ص۱۴، تمرین پوشش سطح است.دانس آموزان گلم همان طور که در شکل بالا می‌بینید دسته های۵تایی رابا استفاده از خط جدا کرده،خوب دقت کنیدوخانه هارابشماربد،خوب دربالاچندخانه داریم؟بله درسته۲۱، خوب حالا به شکل های زیر دقت کنید،وآنهارا باجداکردن دسته های مساوی بشمارید.یاداور میشویم که برای جداکردن دسته ها حتمانبایدازخط کشیدن استفاده شود ازهرروشی که به ذهن‌شان میرسد،میتوانند دسته هارا جداومشخص کنندوعددشمارش شدن رادرجای مربوط بنویسند. خلاق باش ص۱۴: در این قسمت ازروزقبل به بچه ها می گوییم که ۴مربع یک شکل ومساوی را روی فویل یامقواکشیده،آن راببرندوباخود به کلاس بیاورند.درشروع کارمعلم می‌تواند به سلیقه خود یک شکل دلخواه را درست کرده به بچه ها نشان می دهد و از آن ها می خواهد که مربع هایشان راروی میزشان یا درحیاط مدرسه یا کف کلاس،درکنارهم بچینندوشکل های مختلف درست کنند. سپس ازآنهامیخواهیم که بااستفاده ازشابلون مثل همان شکلی که درست کرده اند رادرکتاب رسم کنند. درص۱۵ جمع های۳عدد،۳قلو،شمارش های روبه جلورابااستفاده ازرسم شکل ویاچوب خط انجام می دهند. دراین قسمت می توان حبوبات یامهره های رنگی راباخودبه کلاس برده،به بچه هادهیم تابشمارند.همچنین از راه های مختلف ازجمله خط کشیدن،تک به تک شمردن،دسته بندی کندوشمارش راانجام دهد. همچنین بامفهوم اولیه ضلع آشنا می شوند و با رنگ کردن،اشکال هندسی راپیداکرده ورنگ آمیزی می کند. به نام خدا،ضمن عرض سلام وادب واحترام عظیمیان هستم باادامه تدریس ریاضی(صفحات ۱۳_۱۴_۱۵) درخدمت شما هستم. اهداف کلی:شمارش چند تا چند تا اهداف رفتاری:تجرد در الگویابی هندسی والگویابی عددی، تمرین الگویابی با استفاده از شکل وابزارگوناگون، الگویابی عددی وهندسی، تسلط درساختن دسته های ۵ تایی با استفاده از روش های متفاوت، ...👇
join🔜 @KheshteAvvali وساخت اشکال هندسی متنوع بامربع انتظارمی روددانش آموز بعدازتدریس این۳صفحه(صفحات۱۳_۱۴_۱۵) درالگویابی عددی وهندسی والگویابی باچینه هابه تجردبرسندوبتوانندبه کمک چوب خط،چینه،محور،رسم شکل هندسی وابزار،الگویابی رابه نمایش بگذارند.آشنایی با انواع دسته بندی ودسته های۵تایی،باروش های مختلف به الگوهای۵تایی برسند،باشابلون واستفاده ازابزارمدل سازی کنندوخط بنایی رابه نمایش بگذارند.دانش آموز بایدبتواندجمع های ترکیبی۳تایی راانجام دهد.شمارش کنندودسته های متنوع بسازند. درتدریس ص۱۳ ،معلم بادادن قطعات مختلف ویاچینه از آن ها می خواهدساختمان سازی کنند.بچه هابا شوروشوق شروع به انجام کارمی کنند.بهتراست باچینه های۲ تایی شروع کنند،به بچه ها توضیح می دهیم که درحال ساخت یک ساختمان هستیم.طبقه اول۲تایی است،برای بالابردن ساختمان طبقه بعدباید چندتا چینه قراردهیم؟۲تا چینه،خوب حالا بچه های عزیزم طبقه اول ودوم ساختمان روی هم چند چینه دارند؟همه باهم میگن۴تا،این کاررا تا طبقه ۴یا۵ادامه دهیم،سپس اجازه دهیدتا چینه رسم شده درهمین صفحه کتاب رابچه ها انجام دهند. مرحله به مرحله بابچه هاپیش میرویم،مدام پرسش و پاسخ رادرکلاس داشته باشید،سپس ازبچه ها می خواهیم که توضیح دهندچطوری بایدچیدمان صورت گیرد؟درهرمرحله بیان کنندکه چندچینه بایدچیده شود. سپس الگوی عددی آن را ترسیم نمایندوقانون الگورا تعریف کنند.درقسمت کاردرکلاس همین صفحه هم رسم روابط وقانون الگوباترسیم اشکال هندسی ویارسم شکل ساده ویارسم چوب خط کار میشود. در فعالیت ص۱۴ بارنگ کردن شکل وچینه هاواشکال هندسی به صورت تصویری الگوی عددی راتمرین می کنند.دانش آموز می توانددراین قسمت چینه ها را رنگ زده ویا خط بکشد. درکل درکلاس همین صفحه الگوی۵تا۵تا تمرین می شود، بهتراست دسته بندی هارا به صورت۵تایی انجام دهند.بدیهی است که دانش اموزان با توجه به تفاوت های فردی قطعاتقسیم بندی های مختلفی خواهندداشت.اما نکته مهم در این بخش آشنایی باانواع دسته بندی ها،اماده سازی برای خط بنایی وتوانایی به کارگیری ابزارهای مختلف جهت دسته بندی می باشد. دراصل هدف ازکاردرکلاس ص۱۴، تمرین پوشش سطح است.دانس آموزان گلم همان طور که در شکل بالا می‌بینید دسته های۵تایی رابا استفاده از خط جدا کرده،خوب دقت کنیدوخانه هارابشماربد،خوب دربالاچندخانه داریم؟بله درسته۲۱، خوب حالا به شکل های زیر دقت کنید،وآنهارا باجداکردن دسته های مساوی بشمارید.یاداور میشویم که برای جداکردن دسته ها حتمانبایدازخط کشیدن استفاده شود ازهرروشی که به ذهن‌شان میرسد،میتوانند دسته هارا جداومشخص کنندوعددشمارش شدن رادرجای مربوط بنویسند. خلاق باش ص۱۴: در این قسمت ازروزقبل به بچه ها می گوییم که ۴مربع یک شکل ومساوی را روی فویل یامقواکشیده،آن راببرندوباخود به کلاس بیاورند.درشروع کارمعلم می‌تواند به سلیقه خود یک شکل دلخواه را درست کرده به بچه ها نشان می دهد و از آن ها می خواهد که مربع هایشان راروی میزشان یا درحیاط مدرسه یا کف کلاس،درکنارهم بچینندوشکل های مختلف درست کنند. سپس ازآنهامیخواهیم که بااستفاده ازشابلون مثل همان شکلی که درست کرده اند رادرکتاب رسم کنند.
درص۱۵ جمع های۳عدد،۳قلو،شمارش های روبه جلورابااستفاده ازرسم شکل ویاچوب خط انجام می دهند. دراین قسمت می توان حبوبات یامهره های رنگی راباخودبه کلاس برده،به بچه هادهیم تابشمارند.همچنین از راه های مختلف ازجمله خط کشیدن،تک به تک شمردن،دسته بندی کندوشمارش راانجام دهد. همچنین بامفهوم اولیه ضلع آشنا می شوند و با رنگ کردن،اشکال هندسی راپیداکرده ورنگ آمیزی می کند. join🔜 @KheshteAvvali
join🔜 @KheshteAvvali وکاشیکاری اهداف جزیی: الگویابی عددی به کمک ابزار وشکل ورسم چوب خط،جمع وتفریق۳عددبااستفاده ازرسم شکل،الگویابی عددی وهندسی ۴تا۴تا و۸تا۸تا،شمارش ودسته بندی،ساخت دسته های۵تایی باروشهای مختلف،تقسیم بندی وآشنایی با انواع دسته بندی ها،طراحی شکل ومدل سازی بااستفاده از رنگ وشکل هندسی،کاشی کاری ومدل سازی(آماده سازی وآشنایی باخط بنایی)،مهارت وتقویت درک فضایی،مهارت کارباشابلون وساخت اشکال هندسی متنوع بامربع انتظارمی روددانش آموز بعدازتدریس این۳صفحه(صفحات۱۳_۱۴_۱۵) درالگویابی عددی وهندسی والگویابی باچینه هابه تجردبرسندوبتوانندبه کمک چوب خط،چینه،محور،رسم شکل هندسی وابزار،الگویابی رابه نمایش بگذارند.آشنایی با انواع دسته بندی ودسته های۵تایی،باروش های مختلف به الگوهای۵تایی برسند،باشابلون واستفاده ازابزارمدل سازی کنندوخط بنایی رابه نمایش بگذارند.دانش آموز بایدبتواندجمع های ترکیبی۳تایی راانجام دهد.شمارش کنندودسته های متنوع بسازند. درتدریس ص۱۳ ،معلم بادادن قطعات مختلف ویاچینه از آن ها می خواهدساختمان سازی کنند.بچه هابا شوروشوق شروع به انجام کارمی کنند.بهتراست باچینه های۲ تایی شروع کنند،به بچه ها توضیح می دهیم که درحال ساخت یک ساختمان هستیم.طبقه اول۲تایی است،برای بالابردن ساختمان طبقه بعدباید چندتا چینه قراردهیم؟۲تا چینه،خوب حالا بچه های عزیزم طبقه اول ودوم ساختمان روی هم چند چینه دارند؟همه باهم میگن۴تا،این کاررا تا طبقه ۴یا۵ادامه دهیم،سپس اجازه دهیدتا چینه رسم شده درهمین صفحه کتاب رابچه ها انجام دهند. مرحله به مرحله بابچه هاپیش میرویم،مدام پرسش و پاسخ رادرکلاس داشته باشید،سپس ازبچه ها می خواهیم که توضیح دهندچطوری بایدچیدمان صورت گیرد؟درهرمرحله بیان کنندکه چندچینه بایدچیده شود. سپس الگوی عددی آن را ترسیم نمایندوقانون الگورا تعریف کنند.درقسمت کاردرکلاس همین صفحه هم رسم روابط وقانون الگوباترسیم اشکال هندسی ویارسم شکل ساده ویارسم چوب خط کار میشود. در فعالیت ص۱۴ بارنگ کردن شکل وچینه هاواشکال هندسی به صورت تصویری الگوی عددی راتمرین می کنند.دانش آموز می توانددراین قسمت چینه ها را رنگ زده ویا خط بکشد. درکل درکلاس همین صفحه الگوی۵تا۵تا تمرین می شود، بهتراست دسته بندی هارا به صورت۵تایی انجام دهند.بدیهی است که دانش اموزان با توجه به تفاوت های فردی قطعاتقسیم بندی های مختلفی خواهندداشت.اما نکته مهم در این بخش آشنایی باانواع دسته بندی ها،اماده سازی برای خط بنایی وتوانایی به کارگیری ابزارهای مختلف جهت دسته بندی می باشد. دراصل هدف ازکاردرکلاس ص۱۴، تمرین پوشش سطح است.دانس آموزان گلم همان طور که در شکل بالا می‌بینید دسته های۵تایی رابا استفاده از خط جدا کرده،خوب دقت کنیدوخانه هارابشماربد،خوب دربالاچندخانه داریم؟بله درسته۲۱، خوب حالا به شکل های زیر دقت کنید،وآنهارا باجداکردن دسته های مساوی بشمارید.یاداور میشویم که برای جداکردن دسته ها حتمانبایدازخط کشیدن استفاده شود ازهرروشی که به ذهن‌شان میرسد،میتوانند دسته هارا جداومشخص کنندوعددشمارش شدن رادرجای مربوط بنویسند. خلاق باش ص۱۴: در این قسمت ازروزقبل به بچه ها می گوییم که ۴مربع یک شکل ومساوی را روی فویل یامقواکشیده،آن راببرندوباخود به کلاس بیاورند.درشروع کارمعلم می‌تواند به سلیقه خود یک شکل دلخواه را درست کرده به بچه ها نشان می دهد و از آن ها می خواهد که مربع هایشان راروی میزشان یا درحیاط مدرسه یا کف کلاس،درکنارهم بچینندوشکل های مختلف درست کنند. سپس ازآنهامیخواهیم که بااستفاده ازشابلون مثل همان شکلی که درست کرده اند رادرکتاب رسم کنند. درص۱۵ جمع های۳عدد،۳قلو،شمارش های روبه جلورابااستفاده ازرسم شکل ویاچوب خط انجام می دهند. دراین قسمت می توان حبوبات یامهره های رنگی راباخودبه کلاس برده،به بچه هادهیم تابشمارند.همچنین از راه های مختلف ازجمله خط کشیدن،تک به تک شمردن،دسته بندی کندوشمارش راانجام دهد. همچنین بامفهوم اولیه ضلع آشنا می شوند و با رنگ کردن،اشکال هندسی راپیداکرده ورنگ آمیزی می کند. به نام خدا،ضمن عرض سلام وادب واحترام عظیمیان هستم باادامه تدریس ریاضی(صفحات ۱۳_۱۴_۱۵) درخدمت شما هستم. join🔜 @KheshteAvvali
join🔜 @KheshteAvvali اهداف کلی:شمارش چند تا چند تا اهداف رفتاری:تجرد در الگویابی هندسی والگویابی عددی، تمرین الگویابی با استفاده از شکل وابزارگوناگون، الگویابی عددی وهندسی، تسلط درساختن دسته های ۵ تایی با استفاده از روش های متفاوت، طراحی وکشیدن اشکال مختلف بااستفاده از شابلون، مدل سازی وکاشیکاری join🔜 @KheshteAvvali اهداف جزیی: الگویابی عددی به کمک ابزار وشکل ورسم چوب خط،جمع وتفریق۳عددبااستفاده ازرسم شکل،الگویابی عددی وهندسی ۴تا۴تا و۸تا۸تا،شمارش ودسته بندی،ساخت دسته های۵تایی باروشهای مختلف،تقسیم بندی وآشنایی با انواع دسته بندی ها،طراحی شکل ومدل سازی بااستفاده از رنگ وشکل هندسی،کاشی کاری ومدل سازی(آماده سازی وآشنایی باخط بنایی)،مهارت وتقویت درک فضایی،مهارت کارباشابلون
4_6010540361175270350.pdf
1.73M
✔️ نمونه سوال #علوم تجربی + پاسخ ✔️درس به درس join🔜 @KheshteAvvali پایه دوم
8.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👈 تدریس ❇️👈 #درس2 : مسجد محله ی ما مدرس : همکار سلمانی join🔜 @KheshteAvvali پایه دوم