eitaa logo
♡کُـلبـہ زِندِگــے♡
3.2هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
1.7هزار ویدیو
67 فایل
شُـده سَرشـار از خیالـ عِشقـ تــو #زِندگیمـ☺️ مِـثلـ یڪ #کُلبه‌ے‌دنجے کـہ پـُر از اِحسـاسـ است ✔برداشتن مطلب #حَلالاًطَیّباً ✖️حذف نام نویسنده مطالب کانال غیرمجاز خادم کانال(انتقاد،پیشنهادو..) @Mf4506 @Avay_asheghy آواے عـاشقـۍ✌ @esteker_kolbezendegi
مشاهده در ایتا
دانلود
♡کُـلبـہ زِندِگــے♡
‌‌‌‌‌‌‌┄✦۞✦‌‌✺‌﷽‌‌‌✺✦۞✦┄ 💠 شرح #لیلةالقدر،(قسمت پانزدهم) 🔺 امام حسین علیه السلام ملقب به اباعبدالل
‌‌‌‌‌‌‌┄✦۞✦‌‌✺‌﷽‌‌‌✺✦۞✦┄ 💠 شرح ، ( قسمت شانزدهم) 🔺 جناب مولی عبدالصمد همدانی در بحر المعارف می‌گوید، بدایت ائمه نهایت مقام انبیاء است و حکما و عرفای عظام می فرمایند که جسم متروح اهل بیت اشرف از ارواح مومنین است. این نکته‌ی بسیار شریفی است. قُلْ إِنَّما أَنَا بَشَرً می‌خواهد بگوید که اسم دیگر پیغمبر بشر است  هُوَ الَّذي خَلَقَ مِنَ الْماءِ بَشَراً یعنی این هیکل نوریه حضرت ختمی مرتبت را از این ماء الولاء و از این نطفه‌ی نوریه و ازلی خلق کردم. قُلْ إِنَّما أَنَا بَشَرٌ مِثْلُکُمْ. در این مِثْلُکُمْ حرف بسیار است. یعنی بشریت من مرتبه‌ی مثال شما است. یوحی إلَی أَنَّما إلهُکُمْ إِله واحِد. نه إلهُی إِله واحِد! اله من واحد نیست، اله من ذات غیبی است. اله من مقام احدیت است، اما اله شما واحد است. قصد ورود به این بحث را ندارم و بیشتر می خواهم موضوع این نطفه‌ی نوریه را بیان کنم که این نطفه لیلة‌القدر است و نور ازلی الهی است که هیاکل ماهیات به نور غالب او ظاهر شده‌اند لذا یکی از اسماء الهی غالب است. 🔺 حضرت علامه در هزار و یک نکته پیرامون اسم غالب حق متعال می‌فرمایند: اسم غالب حق متعال دو کار انجام می‌دهد. "یک اینکه اعدام معدوم می‌کند." معدوم را اعدام می‌کند یعنی به هر چیز عدمی، وجود می دهد. خاصیت غالب این است که غلبه دارد. بر چه چیزی غلبه دارد؟ بر معدوم غلبه دارد. بر موجود که غلبه ندارد، غالب بوده است که این موجود شده است. اسم غلبه‌ی حق متعال بر موجودات ساری و جاری نیست، آن اسماء دیگر است، او غلبه پیدا کرده است که این موجود شده است. هنر و کمال در این است که بر معدوم غلبه می‌کند. به معدوم، خلعت وجود می‌دهد زیرا اعدام معدوم، می شود موجود. فاقد کل مفقود می‌شود موجود. إن الله خَلَقَ الأشیاءَ مِن عَدَم یعنی معدوم را به اسم غالب خود اعدام کرد."," یکی دیگر هم که می‌فرماید اسم غالب از ماهیات و ممکنات سلب بطلان می‌کند. تا وجود بر ممکن ترجیح پیدا نکند که موجود نمی‌شود. در علم الهی است." ممکن است باشد و ممکن است نباشد. لذا نسبت عدم و وجود به او علی السویه است. باید یک ترجیح بر او غالب شود. وقتی که رجحان بر او غالب شد، آن ممکن موجود می‌شود. می‌شود واجب الوجود بالغیر. می‌فرماید اسم غالب از ماهیات و ممکنات سلب بطلان می‌کند. یعنی چه؟ یعنی خلعت وجود به آنها می‌بخشد. که جاءَ الْحَقُّ، به اسم غالبش وَ زَهَقَ الْباطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ كَانَ زَهُوقًا. زَهَقَ الْباطِلُ یعنی بَطَلَ الْباطِلُ. حق به اسم غالبش باطل را زهوق می‌کند. باطل را باطل می‌کند یعنی به او خلعت وجود می‌دهد. 🔺 این نطفه‌ی نوری که كُنْتَ نُوراً فِي الاَْصْلاَبِ الشَّامِخَةِ وَالاَْرْحَامِ الْمُطَهَّرَةِ، این نور، نور ازلی است. به این نور، تمام هیاکل ماهیات و ممکنات به منصه‌ی ظهور و وجود و بروز می رسد. یعنی این نطفه است که اصل و ریشه‌ی هرچیزی است. أَنَا وَ عَلِيٌّ أَبَوَا هَذِهِ الْأُمَّة به این نطفه‌ی نوری.  این نطفه‌ی نوری لیلة‌القدر است.  🔺 نکته‌ی لطیف و شریف دیگر این است که می‌فرماید كُنْتَ نُوراً فِي الاَْصْلاَبِ الشَّامِخَةِ وَالاَْرْحَامِ الْمُطَهَّرَةِ لَمْ تُنَجِّسْكَ الْجاهِلِيَّةُ بِاَنْجاسِها. جاهلیت یعنی چه؟ یعنی صرفا در زمان ابوسفیان و ابوجهل؟! خیر بطور مطلق جهل نمی‌تواند هیچ اثری به این نطفه داشته باشد. چرا؟ چون این نطفه نور مطلق است و نور مطلق نیز علم است. علم مطلق است. جهل نمی‌تواند علم مطلق را مس کند. اگر به اندازه‌ی ارزنی جهل، علم مطلق را مس کند، او را از اطلاق می‌اندازد و او دیگر علم مطلق نیست. علم او علم مقید می‌شود. جاهلیت او را نجس کرده است. لذا هر امر مقیدی نجس است. هر محدودی نجس است. اگر قرآن هم می‌فرماید وَ يَجْعَلُ الرِّجْسَ عَلَى الَّذِينَ لا يَعْقِلُونَ چون عقل رها و مرسل است، نجاست ندارد. نه رجس است و نه نجس است. رجس نجس است و ناپاکی است. إِنَّما يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيراً. اسم طاهر از اسماء الهیه است و اینها طهارت مطلقه هستند و هیچ رجائسی اینها را مس نکرده است و اینها عین پاکی و طهارت هستند. عقل نیز چون مقید نیست و مطلق است، طهر و طاهر و طهور و طیهور و طیهار است... التماس دعا 🌀 ادامه دارد... ✍ صادقزاده JOiN👇 🍃🌸 @Kolbezendegi کُـلبـہ زِندِگــے👆
38.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🥀 لحظاتی با شهید لادانی 🌷 هدیه محضر همه شهدا صلوات 🌸 الّلهُمَّ‌صَلِّ‌عَلَی‌مُحَمَّدٍوَآلِ‌مُحَمَّدٍوَعَجِّلْ‌فَرَجَهُم JOiN👇 🍃🌸 @Kolbezendegi کُـلبـہ زِندِگــے👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 در زمان موسی یک نفر از سپاه فرعون غرق نشد! می‌دونید چه کسی بود و چرا غرق نشد؟! چه نکته‌ی زیبایی‼️ واقعاً بعضی‌ها تخصص‌شان امر به معروف و نهی از منکر است. از جمله استاد فرهنگ! JOiN👇 🍃🌸 @Kolbezendegi ڪُلبـہ زِندِگــے👆
💠 پاسخ به ۹ سؤال پرتکرار فطریه ماه مبارک رمضان 💠 🔹 با رسیدن به روزهای پایانی ماه مبارک رمضان، سؤالات پیرامون فطریه افزایش پیدا کرده که به انتشار چند سؤال پرتکرار آن مطابق با نظر رهبر معظم انقلاب خواهیم پرداخت: -------------------- 🔺۱.چه مبلغی را باید برای فطریه پرداخت کنیم❓ ◻️ مکلف باید برای خودش و کسانی که نان‌خور او هستند، هر نفری یک صاع (تقریباً سه کیلو) گندم یا جو یا خرما یا کشمش یا برنج یا ذرت و مانند این ها به مستحق بدهد و اگر پول یکی از اینها را هم بدهد کافی است. 📌ضمنا امسال (۱۴۰۲) به قیمت گندم برای هر نفر،« »اعلام شده است. 🔺۲.آیا می‌توانیم غیر از گندم، جو و ... که در رساله‌ها گفته شده، جنس دیگر و وسایل دیگری که مورد نیاز فقیر است خریداری کرده و عوض فطریه به مستحق بدهیم❓ ◻️ اگر از مستحق برای قبول فطریه و خرید جنس دیگر، وکالت بگیرید، می‌توانید جنس مورد نیاز مستحق را با فطریه بخرید و به او بدهید. 🔺۳.آیا می توان فطریه را برای مستمند کارت به کارت کرد؟ یا به فقیر شهر دیگر داد❓ ◻️ اشکالی ندارد، اما اگر زکات فطره را جدا کرده باشد، تعویض آن جایز نیست و اگر در شهرش، فقیر وجود دارد، پس از جدا کردن فطریه، انتقال آن به شهر دیگر هم بنا بر احتیاط واجب جایز نیست. 🔺۴.آیا فطریه مهمان شب عید فطر بر عهده‌ی میزبان است❓ ◻️ مهمان یک شبه نان خور محسوب نمیشود، لذا زکات فطره او بر میزبان واجب نیست، ولی اگر کسی غیر از شب عید مدتی مهمان دیگری است که عرفاً نان‌خور او محسوب میشود، فطریه او به عهده میزبان است. 🔺۵.زمان کنار گذاشتن فطریه و پرداخت آن چه موقع است.❓ ◻️ از غروب شب عید فطر می‌تواند فطریه را بپردازد یا کنار بگذارد و بنابر احتیاط واجب، مکلّف باید فطریه را پیش از نماز عید بدهد، اما اگر نماز عید نمی‌خواند می‌تواند دادن فطریه را تا ظهر تأخیر بیاندازد و در صورتی که دسترسی به فقیر دارد کنار گذاشتن فطریه، کافی نیست؛ اما اگر تا ظهر دسترسی به فقیر نداشت، فطریه را کنار بگذارد و هرگاه دسترسی پیدا کرد به فقیر بدهد و اگر کنار نگذاشته باشد نیز بنا بر احتیاط واجب ساقط نمی‌شود و باید با قصد قربت و بدون نیت ادا و قضا، فطریه را بپردازد. 🔺۶.آیا طفلی که در شکم مادر است و هنوز به دنیا نیامده، باید برایش زکات فطره بدهند.❓ ◻️ خیر لازم نیست. 🔺۷.آیا فطریه را می توان به سادات فقیر داد.❓ ◻️ کسی که سید نیست نمی‌تواند به سید فطره بدهد. حتی اگر سیدی نان‌خور او باشد، نمی‌تواند فطره او را به سید دیگر بدهد. 📌غیرسادات نمی‌توانند به سادات فطریه پرداخت نمایند. 🔺۸.چه کسی باید فطریه بدهد.❓ ◻️ کسی که موقع غروب شب عید فطر بالغ و عاقل و هوشیار است و فقیر و بنده کس دیگر نیست، باید برای خودش و کسانی که نان خور او هستند هر نفری یک صاع که تقریبا سه کیلو است، گندم یا جو یا خرما یا کشمش یا برنج یا ذرت و مانند اینها به مستحق بدهد، و اگر پول یکی از اینها را هم بدهد،کافی است. 📌کسی که مخارج سال خود و عیالاتش را ندارد و کسبی هم ندارد که بتواند مخارج سال خود و عیالاتش را بگذراند، فقیر است و دادن زکات فطره بر او واجب نیست. 🔺۹.آیا برای ادای زکات فطره می توان به جای گندم، جو، برنج و مانند آن، پول آن را پرداخت کرد.❓ ◻️ اشکال ندارد. JOiN👇 🍃🌸 @Kolbezendegi کُـلبـہ زِندِگــے👆
💧سعی ڪن نگاه مثبت ات رو به آینده از دست ندی، و همیشه امیدوار باشی.! 💧 دوستی با آدم های شاد و هدفمند هم میتونه خیلی ڪمڪ بڪنه JOiN👇 🍃🌸 @Kolbezendegi کُـلبـہ زِندِگــے👆
♡کُـلبـہ زِندِگــے♡
💧سعی ڪن نگاه مثبت ات رو به آینده از دست ندی، و همیشه امیدوار باشی.! 💧 دوستی با آدم های شاد و هدفمند
┄┅|°⊰•.᯽⃟💐⃟᯽.•⊱°|┅┄ ✍ اجازه نده آتش درونت ذره‌ ذره در مردابِ ناامیدکنندهٔ زمزمه‌هایی که به تو می‌گویند «هنوز نه» یا «اصلاً ممکن نیست» خاموش شود.‼️ ✍ اجازه نده قهرمان درونت به خاطر سرخوردگی از زندگی‌ای که سزاوارش بودی و هرگز به آن نرسیدی، تباه شود. ✍ دنیایی را که آرزویش را داری، می‌توانی برنده شوی. آن دنیا وجود دارد. واقعی است. ممکن است. مال تو است.✌️ ✍🏻 JOiN👇 🍃🌸 @Kolbezendegi کُـلبـہ زِندِگــے👆
♡کُـلبـہ زِندِگــے♡
‌‌‌‌‌‌‌┄✦۞✦‌‌✺‌﷽‌‌‌✺✦۞✦┄ 💠 شرح #لیلةالقدر، ( قسمت شانزدهم) 🔺 جناب مولی عبدالصمد همدانی در بحر الم
‌‌‌‌‌‌‌┄✦۞✦‌‌✺‌﷽‌‌‌✺✦۞✦┄ 💠 شرح ،(قسمت هفدهم) 🔺...عقل‌های ما نیز از آن حیثی که مقید است یعنی گرفتار است و به اطلاق نرسیده، عقل جزئی است. عقل جزئی نمی‌تواند انسان را به آن کمالات برساند. اما همین عقل از حیث اتصالش به عقل کل طاهر و پاک است. از حیث قید و مقارن بودنش با عالم طبیعت گرفتار است و آلودگی دارد. لذا می‌گوییم این عقل مشوب به وهم و رجس است. چون وهم و خیال که پاک نیستند. وهم و خیال ناپاک‌اند. آن که پاک است عقل است. عقل طهارت دارد. اینها به شرطی پاک هستند که به آن عقل اتصال یابند. اگر خود را در جوار عقل قرار دادند، پاک اند و در غیر اینصورت ناپاک‌اند. چرا ما از انسان کامل و امام زمان دور هستیم؟ چرا نمی‌‌توانیم به انسان کامل برسیم؟ به این دلیل که مقیدیم و او مطلق است. مطلق پاک است و ما که مقیدیم نجسیم. تا این نجاسات را رفع نکنیم، [منظور نجس فقهی نیست بلکه نجس عرفانی و حقیقی است.] نمی‌توانیم به وصال برسیم. مقید نجس است، مقید با مطلق چه نسبتی دارد؟ چه نسبت خاک را با عالَمِ پاک؟ أینَ التُّراب وَ رَبّ الأرباب؟! لذا به محض اینکه انسان از این نجس بودن و ناپاکی خارج شود، امام زمانش را می‌بیند. همین‌جا نشسته است و می‌بیند و صدای او را می‌شنود. ما چون در این قیود گرفتار هستیم، این قید دست و پای ما را بسته است و نمی‌توانیم ببینیم. 🔺 این نطفه‌ی نوریه، علم مطلق است. این نطفه، هم علم مطلق است و هم نور مطلق است. خداوند همه‌ی کمالات و فضائل خود را به نحو اجمالی در این نطفه قرار داده است. این بحر مسجور نظام وجود است. بحر مسجور، علم مطلق خدا است. لَمْ تُنَجِّسْكَ الْجاهِلِيَّةُ بِاَنْجاسِها، وَلَمْ تُلْبِسْكَ مِنْ مُدْلَهِمّاتِ ثِيابِها. این جامه‌ی وجودی او را، هیچ ناپاکی مس نکرده و نخواهد کرد و طهارت او طهارت علی ‌الاطلاق است. لذا این نطفه‌ی نوری علم مطلق است و خلقت ظاهر پیغمبر نیز از همین نطفه‌ی نوری بوده است. هُوَ الَّذي خَلَقَ مِنَ الْماءِ بَشَراً یعنی آن جنبه‌ی بشری پیغمبر نیز از این بوده است فَجَعَلَهُ نَسَباً وَ صِهْراً. و حقیقت این نطفه‌ی نوری، کون جامع است. یعنی چه⁉️یعنی نخست تمام حقایق در او مندرج است و دوم اینکه تمام عوالم در او مندرج است. چه عوالم ظاهر و چه عوالم باطن. چون این حقیقت و این نطفه‌ی پاک و سفید ازلی است، ابدی نیز هست. هر شی‌ء ازلی، ابدی است. نمی‌شود که چیزی ازلی باشد اما ابدی نباشد. ازل و ابد یک حقیقت‌اند. اول و آخر یک حقیقت‌اند. چون عالم طبیعت عالم حدود است، اول ما غیر از آخر ما است اما در امر لایتناهی، ازل و ابد یکی است، مبدأ و منتها یکی است. هُوَ الْأَوَّلُ وَ الاَخِرُ، یعنی همین هُوَ که اول است، همین هُوَ آخر است. لذا این هم ازلی و هم ابدی است. 🔺 بنابراین پیغمبر به حیث اینکه حقیقت این نطفه‌ی نوری را مشاهده کرد که ازلی و ابدی است،  فرمود؛ کُلُّ حَسَبٍ و نَسَبٍ مَقطوعٌ  إلّا حَسَبی و نَسَبی. همه‌ی حسب ها و نسب ها فانی و ابتر است (إِنَّ شَانِئَكَ هُوَ الْأَبْتَرُ) مگر حسب و نسب من که کوثر است و مقطوع نیست بلکه ابدی است...التماس دعا 🤲 🌀 ادامه دارد... ✍ صادقزاده JOiN👇 🍃🌸 @Kolbezendegi کُـلبـہ زِندِگــے👆
࿐჻ᭂ⸙🍃🌸🍃⸙჻ᭂ࿐ گفته ‏"یَداللَهِ فَوقَ أَیْدِیهِم"♥️ ‏یعنی بنده‌ی من ‏نگران فردایت نباش! ‏از اَفعال آدم‌ها دلگیر نشو... ‏کاری از آنها ‏برنمی‌آید... دستت را به من بده 🤝 ‏تا مــــن نخواهم برگی از درخت نمی‌افتد 🍃 JOiN👇 🍃🌸 @Kolbezendegi کُـلبـہ زِندِگــے👆
📸 انتخاب تاریخ تولد رُند چه خطری برای کودک دارد⁉️ ❌ 1402/02/2 ❌ JOiN👇 🍃🌸 @Kolbezendegi کُـلبـہ زِندِگــے👆