eitaa logo
بانک جزوه،تلخیص،شرح کتب حوزوی
41.6هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
180 ویدیو
9هزار فایل
🔆بانک #جزوه_تلخیص_شرح_دروس حوزوی خواهران و برادران 🔆 اهداف: ارائه خدمات آموزشی و کمک آموزشی #رایگان به طلاب پایه های ۱ الی ۱۰ و دروس خارج و دانشجویان مقاطع سه گانه #جهت_تبادل_تبلیغات👇 @boudoe_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
📢 صوت تدریس کتاب اصول فقه مظفر جلد ۲ / پایه 👤 استاد: حجت‌الاسلام سیدعلی احمدی 📝 موضوع: الباب التاسع_ التعادل و التراجیح / الامرالثالث: المرجحات ✳️ تعداد جلسات: ۷۴ جلسه 📔 جلسات: ۲۵ - ۲۱ 👇👇
صدا ۰۴۲.m4a
34.71M
📢 صوت تدریس کتاب اصول فقه مظفر جلد ۲ / پایه 👤 استاد: حجت‌الاسلام سیدعلی احمدی 📝 موضوع: المقصد الرابع: مباحث الاصول العملیه/ صفحه ۲۷۶ ✳️ تعداد جلسات: ۷۴ جلسه 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔 @Kotob_howzavy
صدا ۰۴۴.m4a
28.89M
📢 صوت تدریس کتاب اصول فقه مظفر جلد ۲ / پایه 👤 استاد: حجت‌الاسلام سیدعلی احمدی 📝 موضوع: المقصد الرابع: مباحث الاصول العملیه/ صفحه ۲۷۷ ✳️ تعداد جلسات: ۷۴ جلسه 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔 @Kotob_howzavy
صدا ۰۴۶.m4a
33.51M
📢 صوت تدریس کتاب اصول فقه مظفر جلد ۲ / پایه 👤 استاد: حجت‌الاسلام سیدعلی احمدی 📝 موضوع: المقصد الرابع: مباحث الاصول العملیه/ صفحه ۲۷۷ ✳️ تعداد جلسات: ۷۴ جلسه 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔 @Kotob_howzavy
صدا ۰۴۸.m4a
35.96M
📢 صوت تدریس کتاب اصول فقه مظفر جلد ۲ / پایه 👤 استاد: حجت‌الاسلام سیدعلی احمدی 📝 موضوع: المقصد الرابع: مباحث الاصول العملیه/ صفحه ۲۷۸ ✳️ تعداد جلسات: ۷۴ جلسه 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔 @Kotob_howzavy
صدا ۰۵۰.m4a
31.61M
📢 صوت تدریس کتاب اصول فقه مظفر جلد ۲ / پایه 👤 استاد: حجت‌الاسلام سیدعلی احمدی 📝 موضوع: المقصد الرابع: مباحث الاصول العملیه/ صفحه ۲۷۹ ✳️ تعداد جلسات: ۷۴ جلسه 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔 @Kotob_howzavy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تفسیر آیات عرفانی قرآن کریم 13.mp3
14.07M
🌷 «هو العلیم» 🌙 شهْرُ رَمَضانَ الَّذی أُنْزِلَ فیهِ الْقُرْآن 📚 سلسله دروس «تفسیر آیات عرفانی قرآن‌کریم» 🎙فایل صوتی جلسه سیزدهم 📖 مبحث: 👤 استاد حجت‌الاسلام والمسلمین 🗓 ۱۹ فروردین‌ماه ۱۴۰۲ 🍃 عناوین جلسه يَٰأَيَّتُهَا ٱلنَّفسُ ٱلمُطمَئِنَّةُ* ٱرجِعِیٓ إِلَیٰ رَبِّكِ رَاضِيَةً مَّرضِيَّةً | مقام رضا | دست‌یابی به مقام رضا | ارتباط رضا با درجات و مراتب نفس | «رضا» دومین منزل اخلاق است هنگامی که نفس از مراحل اماره، لوامه، عاقله و مُلهَمه گذشت و به درجه مطمئنه رسید خداوند به او خطاب کند ... ٱرجِعِیٓ إِلَى رَبِّكِ رَاضِيَةً مَرْضِيَّةً | معنای صحیح از رضا | درجات رضا | رضا و توحید و محبت | اثرات رضا. 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔 @Kotob_howzavy
نمودار صرف.pdf
1.34M
✅ تلخیص نموداری کتاب بخش عربی ✍ نویسنده: سیدمحمدرضا طباطبایی 🔰 تهیه و تنظیم: مهدی زراعتی رخشاندل 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔 @Kotob_howzavy
����� ��� �� 10 ���.pdf
1.22M
✅ آموزش صرف در ۱۰ روز ( بسیار کاربردی ) 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔 @Kotob_howzavy
جزوه کامل نموداری صرف ساده.pdf
3.11M
📔 جزوه کامل نموداری صرف ساده ( بخش های فارسی و عربی) ✍ تهیه و تألیف: مهدی زراعتی رخشاندل ( گیلان) 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 @Kotob_howzavy
sarfe-sade.pdf
1.51M
📔 جزوه کامل نموداری صرف ساده ( بخش عربی) ✍ تهیه و تألیف: مهدی زراعتی رخشاندل ( گیلان) 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 @Kotob_howzavy
دانش صرف.سید حمید جزایری (1).pdf
8.75M
📔 کتاب دانش صرف ✍ سیدحمید جزائری 📔 📔 ▪️ 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔 @Kotob_howzavy
 ص۱، دعای پنجم: دعای ابراهیم علیه السلام   قرآن كريم در آيات هشتاد و سوم تا هشتاد و هفتم سوره ي شعراء به دعاهاي آموزنده ي ابراهيم براي حال، آينده و آخرت اشاره مي‌كند و مي‌فرمايد: (رَبِّ هَبْ لِي حُكْمًا وَأَلْحِقْنِي بِالصلِحِينَ* وَاجْعَل لِّي لِسَانَ صِدْقٍ فِي الْآخِرِينَ* وَاجْعَلْنِي مِن وَرَثَةِ جَنَّةِ النَّعِيمِ* وَ اغْفِرْ لأَبي إِنَّهُ كانَ مِنَ الضّالِّينَ* وَلَا تُخْزِنِي يَوْمَ يُبْعَثُونَ). «پروردگارا! به من حكم (نبوّت و حكمت) ببخش، و مرا به شايستگان ملحق نما؛* و براي من در (امت هاي) پسين زبان راستين (و آوازه اي نيك) قرار ده؛* و مرا از وارثان بوستان پر نعمت (بهشت) قرار ده؛* و پدر (مادر يا عموي) م را بيامرز، [چرا] كه او از گمراهان بود. * و در روزي كه (مردم) برانگيخته مي‌شوند، مرا رسوا مكن». نكته‌ها و اشاره ها: ۱. واژه‌هاي «حُكم» و «حكمت» از يك ريشه اند اما حكم مفهومي برتر دارد؛ يعني آگاهي همراه با آمادگي براي اجرا؛ به تعبير ديگر، قدرت بر داوري صحيح كه خالي از هواپرستي و خطا باشد؛ يعني ابراهيم عليه السلام شناخت عميق و صحيح همراه با حاكميت تقاضا مي‌كرد، كه زيربناي هر برنامه ي صحيح است. ۲. چرا ابراهيم عليه السلام با آن كه پيامبري حكيم و شايسته بود بازهم از خدا درخواست حكم و ملحق شدن به شايستگان را مي‌كند؟ پاسخ آن است كه حكمت و شايستگي داراي مراتبي است كه ابراهيم برخي مراتب آن را داشت، ولي درجات عالي آن را از خدا تقاضا مي‌كرد؛ يعني مي‌خواست به مرتبه ي عالي حكمت نظري و عملي برسد و از اين كمالات نلغزد؛ همان طور كه مسلمانان هر روز بارها از خدا تقاضاي راه مستقيم و دوام آن را مي‌كنند، با آن كه در اين راه قرار دارند. البته اين احتمال نيز هست كه اين تعبير ابراهيم عليه السلام نوعي تواضع بوده باشد كه از خدا خواست او را به شايستگان ملحق سازد. ۳. مقصود از «لسِان صِدْق» در اين آيه، همان ياد، خاطره و نام نيك و برجسته اي است كه از انسان در جامعه مي‌ماند. اين حُسن شهرت از سرمايه‌هاي معنوي است كه گاهي براي بازماندگان از ثروت و ارث مادي بهتر است. ۴. در حديثي از امام علي عليه السلام روايت شده كه فرمودند: خاطره ي خوب و نام نيكي كه خدا براي كسي در ميان مردم قرار مي‌دهد، از ثروت فراواني كه هم خودش بهره مي‌گيرد و هم به ارث مي‌گذارد، بهتر و برتر است. ۵. در اين آيه اشاره شده كه بر خلاف نظر بدخواهان، نام نيك و حُسن شهرت ابراهيم عليه السلام در ملت‌هاي بعدي باقي ماند و خدا خاطره ي ايثارها و فداكاري‌هاي او را بلندآوازه كرد و او را به الگو معرفي نمود و مخالفان او نتوانستند او را به بوته ي فراموشي بسپارند. ۶. در برخي احاديث آمده است كه مقصود از اين آيه و لسان صدق ابراهيم عليه السلام، همان محمد صلي الله عليه و آله و اهل بيت او عليهم السلام به ويژه امام علي عليه السلام است. البته اين گونه احاديث مصداق‌هاي كامل آيه را برمي شمارد كه موجب پرآوازه شدن و باقي ماندن ياد ابراهيم عليه السلام شدند، ولي معناي آيه منحصر در اين افراد نيست. ۷. مقصود از ارث بردن بهشت پرنعمت، يا آن است كه بهشت بدون زحمت به دست مي‌آيد و نعمت‌هاي آن در برابر مشكلات و وظايف دنيايي ناچيز است و يا آن كه خانه‌هاي دوزخيان در بهشت باقي مي‌ماند و مؤمنان وارث آنها مي‌شوند. ۸. در آيات قرآن بيان شده كه ابراهيم عليه السلام به پدرش (پدر مادرش يا عمويش آزر) وعده داد كه براي او طلب آمرزش كند «۱» و طبق آيه ي فوق اين كار را كرد، اما هنگامي كه آزر بر گمراهي خود پافشاري كرد و با حالت كفر از دنيا رفت، ابراهيم استغفار خود را قطع كرد. «۲» ۹. «خِزْي» به معناي «شكست روحي (و شرم‌ساري)» است كه از ناحيه ي خود انسان به صورت حياي زياد جلوه مي‌كند، و يا از ناحيه ي ديگري بر انسان تحميل مي‌شود. اين كه ابراهيم از خدا مي‌خواهد كه در رستاخيز گرفتار شكست روحي و شرم‌ساري و خواري نشود، آموزه اي براي ماست. ۱۰. دعاهاي ابراهيم در اين جا سه بخش بود: بخش نخست مربوط به دنيا بود كه حكمت و شايستگي را از خدا درخواست كرد؛ بخش دوم مربوط به آينده بود كه نام نيك و الگو شدن را تقاضا كرد؛ و بخش سوم مربوط به آخرت بود كه عدم شرمساري و بهشت را براي خود و آمرزش را براي پدرش (پدر مادر يا عمويش) تقاضا كرد. آموزه‌ها و پيام ها: ۱. در دعا جامع نگر باشيد و به فكر حال، آينده و آخرت خود باشيد. ۲. به دنبال حكمت و شايسته كاران باشيد. ۳. نام نيك سرمايه ي آينده ي شما و آيندگان است. ۴. به فكر آخرت خود و خانواده تان باشيد و از شرمساري رستاخيز بهراسيد۱. ۱.تفسير قرآن مهر، ج ۱۵، ص ۷۳. 🌴 احسن الحدیث 🌴 ویژه‌ی نکته‌های قرآنی اعم از تفسیر، علوم قرآن، معرفی آثار قرآنی و... 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔 @Kotob_howzavy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📢 صوت تدریس کتاب مغنی اللبیب باب اول 👤 استاد: حجت‌الاسلام عرفانیان ✳️ تعداد جلسات: ۳۹۸ جلسه ⬅️ جلسات: ۶۰ - ۴۱👇👇
Moghni (041).mp3
5.22M
📢 صوت تدریس کتاب مغنی اللبیب باب اول 👤 استاد: حجت‌الاسلام عرفانیان ✳️ تعداد جلسات: ۳۹۸ جلسه ⬅️ جلسه 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔‌ @kotob_howzavy
Moghni (042).mp3
4.87M
📢 صوت تدریس کتاب مغنی اللبیب باب اول 👤 استاد: حجت‌الاسلام عرفانیان ✳️ تعداد جلسات: ۳۹۸ جلسه ⬅️ جلسه 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔‌ @kotob_howzavy
Moghni (043).mp3
5.03M
📢 صوت تدریس کتاب مغنی اللبیب باب اول 👤 استاد: حجت‌الاسلام عرفانیان ✳️ تعداد جلسات: ۳۹۸ جلسه ⬅️ جلسه 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔‌ @kotob_howzavy
Moghni (044).mp3
5.1M
📢 صوت تدریس کتاب مغنی اللبیب باب اول 👤 استاد: حجت‌الاسلام عرفانیان ✳️ تعداد جلسات: ۳۹۸ جلسه ⬅️ جلسه 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔‌ @kotob_howzavy
Moghni (045).mp3
5.12M
📢 صوت تدریس کتاب مغنی اللبیب باب اول 👤 استاد: حجت‌الاسلام عرفانیان ✳️ تعداد جلسات: ۳۹۸ جلسه ⬅️ جلسه 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔‌ @kotob_howzavy
Moghni (046).mp3
5.26M
📢 صوت تدریس کتاب مغنی اللبیب باب اول 👤 استاد: حجت‌الاسلام عرفانیان ✳️ تعداد جلسات: ۳۹۸ جلسه ⬅️ جلسه 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔‌ @kotob_howzavy