eitaa logo
کوثر معارف
138 دنبال‌کننده
376 عکس
29 ویدیو
0 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
صراط مستقیم- ۴۳ 🌴🌹🌴🌹🌴🌹 حدیث زیر در بسیاری از منابع آمده است: الکافي/ج ۴/ص ۱۴۹؛ إقبال الأعمال/ج ۱/ص ۴۶۵؛ الوافي/ج ۱۱/ص ۵۲؛ تفصیل وسائل الشیعة إلی تحصیل مسائل الشریعة/ج ۱۰/ص ۴۴۰؛ إثبات الهداة بالنصوص و المعجزات/ج ۳/ص ۱۸؛ بحارالأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار علیهم السلام/ج ۳۷/ص ۱۷۲؛ عوالم العلوم و المعارف و الأحوال من الآیات و الأخبار و الأقوال/ج ۱۵/ص ۱۴۷و۲۱۱ 🌴🌹🌴🌹🌴🌹 متن حدیث: سَهْلُ بْنُ زِيَادٍ عَنْ عَبْدِ اَلرَّحْمَنِ بْنِ سَالِمٍ عَنْ أَبِيهِ قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ هَلْ لِلْمُسْلِمِينَ عِيدٌ غَيْرَ يَوْمِ اَلْجُمُعَةِ وَ اَلْأَضْحَى وَ اَلْفِطْرِ قَالَ نَعَمْ أَعْظَمُهَا حُرْمَةً قُلْتُ وَ أَيُّ عِيدٍ هُوَ جُعِلْتُ فِدَاكَ قَالَ اَلْيَوْمُ اَلَّذِي نَصَبَ فِيهِ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ أَمِيرَ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ وَ قَالَ مَنْ كُنْتُ مَوْلاَهُ فَعَلِيٌّ مَوْلاَهُ قُلْتُ وَ أَيُّ يَوْمٍ هُوَ قَالَ وَ مَا تَصْنَعُ بِالْيَوْمِ إِنَّ اَلسَّنَةَ تَدُورُ وَ لَكِنَّهُ يَوْمُ ثَمَانِيَةَ عَشَرَ مِنْ ذِي اَلْحِجَّةِ فَقُلْتُ وَ مَا يَنْبَغِي لَنَا أَنْ نَفْعَلَ فِي ذَلِكَ اَلْيَوْمِ قَالَ تَذْكُرُونَ اَللَّهَ عَزَّ ذِكْرُهُ فِيهِ بِالصِّيَامِ وَاَلْعِبَادَةِ وَ اَلذِّكْرِ لِمُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ فَإِنَّ رَسُولَ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ أَوْصَى أَمِيرَ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ أَنْ يَتَّخِذَ ذَلِكَ اَلْيَوْمَ عِيداً وَ كَذَلِكَ كَانَتِ اَلْأَنْبِيَاءُ عَلَيْهِمُ اَلسَّلاَمُ تَفْعَلُ كَانُوا يُوصُونَ أَوْصِيَاءَهُمْ بِذَلِكَ فَيَتَّخِذُونَهُ عِيداً. 🌴🌹🌴🌹🌴🌹 ترجمه حدیث: سالم گويد: از امام صادق عليه السّلام سؤال كردم:آيا مسلمانان غیراز روز جمعه، عيد قربان و عيد فطر،عيد ديگرى دارند؟ فرمود:بله، عيدى كه ازجهت حُرمت، از آنها(از جمعه وعیدقربان و عیدفطر) بزرگتر است. گفتم: فدايت گردم! آن كدام عيد است‌؟! فرمود: روزى است كه رسول خدا صلّى اللّه عليه و اله امير مؤمنان على عليه السّلام را (به عنوان جانشين)نصب كرد و فرمود:«هركه من مولاى او هستم على مولاى اوست». گفتم: آن كدام روز است‌؟ فرمود:با آن روز،چه كار دارى‌؟همانا سال در گردش است؛ولى آن روز،هيجدهم ذى الحجه است. گفتم: در آن روز، چه عملى برای ما شايسته است که انجام دهيم‌؟ فرمود: با روزه و عبادت و ياد محمّد و آل محمد صلوات الله علیهم اجمعین، خداوند -که ذکرش عزیز است-را یاد کنید؛زيرا رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله به اميرالمؤمنين على عليه السّلام سفارش نمود كه آن روز را عيد بگيرد، و همچنين همۀ پيامبران عليهم السّلام به اوصياى خود، به این کار سفارش می کردند؛وآنها (اوصیای پیامبران) هم آن روز را عيد می گرفتند. 🌴🌹🌴🌹🌴🌹 مجموعه فایلهای کوثر - ۴۵۷ @kowsar_fatemi1
هدایت شده از کوثر معارف
معرفت شمار خطبه پیامبر اسلام(ص) در غدیر خم- ۱۰ ❤️❤️❤️❤️❤️ بخشی دیگر از خطبه پیامبر اسلام در روز غدیر خم در سال دهم هجری ۱- مَعاشِرَالنّاسِ اِنَّما أَکْمَلَ الله عَزَّوَجَلَّ دینَکُمْ بِإِمامَتِهِ. فَمَنْ لَمْ یَأْتَمَّ بِهِ وَبِمَنْ یَقُومُ مَقامَهُ مِنْ وُلْدی مِنْ صُلْبِهِ إِلی یَوْمِ الْقِیامَةِ وَالْعَرْضِ عَلَی الله عَزَّوَجَلَّ فَأُولئِکَ الَّذینَ حَبِطَتْ أَعْمالُهُمْ (فِی الدُّنْیا وَالْآخِرَةِ) وَ فِی النّارِهُمْ خالِدُونَ، (لایُخَفَّفُ عَنْهُمُ الْعَذابُ وَلاهُمْ یُنْظَرون 🌴🌴🌴🌴🌴 ترجمه: ای مردمان! خداوند عزّوجلّ، دین شما را «فقط با امامت علی» تکمیل فرمود.پس هرکس که به او و کسانیکه جانشینان او خواهند بود – که «از فرزندان من» و «از نسل او» هستند- تا برپایی رستاخیز و عرضهء [اعمال] بر خدا، اقتدا نکند، تمام اعمال آنها (در دنیا و آخرت) تباه میشود و جاودانه در آتش دوزخ خواهند بود، به گونه ی که نه عذابشان کاسته میشود و نه برایشان فرصتی[دیگر] خواهد بود. ❤️❤️❤️❤️❤️ ۲- مَعاشِرَ النّاسِ، إِنَّ إِبْلیسَ أَخْرَجَ آدَمَ مِنَ الْجَنَّةِ بِالْحَسَدِ، فَلاتَحْسُدُوهُ فَتَحْبِطَ أَعْمالُکُمْ وَتَزِلَّ أَقْدامُکُمْ، فَإِنَّ آدَمَ أُهْبِطَ إِلَی الْأَرضِ بِخَطیئَةٍ واحِدَةٍ، وَهُوَ صَفْوَةُالله عَزَّوَجَلَّ، وَکَیْفَ بِکُمْ وَأَنْتُمْ أَنْتُمْ وَ مِنْکُمْ أَعْداءُالله . أَلا وَ إِنَّهُ لایُبْغِضُ عَلِیّاً إِلاّشَقِی، وَ لایُوالی عَلِیّاً إِلاَّ تَقِی، وَ لایُؤْمِنُ بِهِ إِلاّ مُؤْمِنٌ مُخْلِص 🌴🌴🌴🌴🌴 ترجمه: ای گروههای مردم! مطمئنّاً شیطانِ، آدم را بوسیلهء حسادت، از بهشت راند. مبادا شما به علی، حسادت بورزید؛ [اگرحسادت بورزید] اعمالتان نابود و گام هایتان[در دنیا و آخرت] لغزان خواهدشد. مسلّماً آدم به خاطر یک خطیئه، به زمین هبوط کرد درحالیکه برگزیدهء خدای عزّوجلّ بود. پس شما چگونه خواهید بود درحالیکه شما،چنین هستید که هستید و دشمنان خدا از میان شمایند!!! آگاه باشید! احدی با علی ستیز نمیکند مگر آنکه شقیّ و بدبخت باشد. و کسی ولایت او را نمی پذیرد مگر پرهیزگار است. و کسی به او ایمان نمی آورد مگر اینکه مؤمن مخلص است ❤️❤️❤️❤️❤️ ۳-بنابراین: الف- هرکس ادعا دارد که بهتر از امیرالمؤمنین(ع)-که دین با او کامل شده- می فهمد، مسلمان نیست ب-دینداری توحیدی، فقط با اقتدای کامل در عمل، به علی(ع)، قابل تصور است نه با ادعا و حرف ، یا نصفه و نیمه!!! ج-به تصریح پیامبر(ص)،امام زمان(عج) فقط از نسل علی(ع)است د-کسیکه ولایت علی(ع) را نپذیرفته، هرگز رستگار نمیشود و اعمال او-هرچه و هر قدر هم که باشد- تباه است ه-به تصریح پیامبراسلام(ص)، کسی میتواند بگوید تحت ولایت علی(ع) است که باتقوا و بااخلاص باشد نه فاسد و حرامخوار و ریاکار و ریاست طلب و پول پرست!!! حقایق توحیدی را ، درست بیاموزیم! 🌴🌴🌴🌴🌴 مجموعه فایلهای کوثر- ۳۵۱ @kowsar_fatemi1
ترتیب معیارهای انتخاب حاکمان در بیان امام صادق صلوات الله علیه و روحی فداه: 🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴 عمر بن حنظله(از اصحاب بسیار معروف) گويد:از امام صادق(عليه السّلام)دربارهء دو نفر از هم مذهبان ما(شیعیان) پرسیدم که در بارۀ بدهی يا ارث اختلاف دارند و نزد سلطان(خلفای) وقت يا قاضيان (منصوب آنان)، جهت قضاوت می روند. آيا اين کار حلال است؟ فرمود:هر كس -چه در امر حق و چه ناحق- نزد آنها جهت قضاوت رود،، پيش طاغوت(سرکش از دین خدا) جهت قضاوت رفته است و آنچه که طاغوت به سودش حکم کند-حتی اگر حق ثابت او باشد- حرام خواهد بود، زیرا ذینفع ، مال را با حکم طاغوت دریافت کرده است، درحالی‌که خدا فرمان داده که به طاغوت، بی ایمان باشند خداى تعالى میفرمايد:«مى‌خواهند پيش طاغوت برای قضاوت روند با اينكه دستور داده شدند که بدان كافر باشند». (راوی ادامه میدهد:)عرض كردم:پس چه كنند؟ حضرت فرمود: به يكى از شماها كه حديث ما را روايت می كند و در حلال و حرام ما دقت دارد و احكام ما را مى‌داند، رو نمایند و به حكميت او راضى شوند؛زيرا مسلّما من او را حاكم بر شماها قرار دادم. حال اگر او طبق حكم ما قضاوت كند و محکوم علیه از او نپذیرد، همانا حُكم خدا را سبك و کم ارزش شمرده و ما(معصومین علیهم السلام )را رد كرده و رد کنندهءما خدا را رد كرده و اين در حد شرك به خدا است. گفتم:اگر هر كدام شخصى را حَكَم ساخت و راضى شدند كه آن دو شخص، ناظر دربارهء حق آنها باشند و آن دو حَكَم، حُكم مختلف دادند و هر دو حديث از شما دارند و حديث‌ها مختلف هستند؟ فرمود:حكم شخصی درست است كه عادلتر و فقيه‌تر و در نقل حديث، راستگوتر و با تقوى‌تر است و به حكم آن ديگرى توجه نشود......(اصول كافى/ج۱/ص ۶۷) 🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴 سوره نساء/۶۰: أَلَمۡ تَرَ إِلَى ٱلَّذِينَ يَزۡعُمُونَ أَنَّهُمۡ ءَامَنُواْ بِمَآ أُنزِلَ إِلَيۡكَ وَمَآ أُنزِلَ مِن قَبۡلِكَ يُرِيدُونَ أَن يَتَحَاكَمُوٓاْ إِلَى ٱلطَّـٰغُوتِ وَقَدۡ أُمِرُوٓاْ أَن يَكۡفُرُواْ بِهِۦۖ وَيُرِيدُ ٱلشَّيۡطَٰنُ أَن يُضِلَّهُمۡ ضَلَٰلَۢا بَعِيدࣰا ( اى محمّد صلّى اللّٰه عليه و آله) آيا نديدى كسانى (منافقين) را كه (به دروغ)گمان مى كنند به آنچه (قرآن و احكامى كه) بر تو نازل شده و به آنچه (كتابهاى آسمانى كه بر پيغمبران) پيش از تو فرستاده شده ايمان آورده اند؟ آنها مى خواهند جهت قضاوت، پیش طاغوت(سرکشان از دین خداوند) بروند، در حالى كه مأمور شده اند که نسبت به سرکش(از دین خدا)، ایمان نداشته باشند. و شيطان مى خواهد آنان را (از راه راست حقّ ) گمراه گرداند، گمراهى ای كه دور (از حق) باشد. 🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴 مجموعه فایلهای کوثر-۴۵۸ @kowsar_fatemi1
کوثر معارف
ترتیب معیارهای انتخاب حاکمان در بیان امام صادق صلوات الله علیه و روحی فداه: 🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴 عمر بن حنظله(از
بسم الله الرحمن الرحیم ۱.دوستان متعددی در خصوص انتخاب اخیر، پرسش کرده اند. این چند جمله در پاسخ ایشان و هر عزیز دیگری که سوال دارد ، عرض می شود. ۲.همیشه در شرایط سخت، انتخاب هم دشوار است. و البته این انتخاب دشوار ، تا ابدیت، زندگی و حیات ما انسان ها را تحت تاثیر قرار می دهد. یادمان باشد هر انتخابی که می کنیم تاثیرش تا ابدیتِ هر انسانی است. ۳.در فایل۴۵۸ کوثر معارف، معیارهای انتخاب، از نظر حضرات معصومین صلوات الله علیهم اجمعین گفته شد، و در میان دو نامزد فعلی - حتی در مرحلهء اول انتخاب هم - کاملا مشخص بود و هست که هر کدام از دو داوطلب محترم، با چه افرادی، معاشرت و همنشینی و دوستی و ارتباط و بده بستان دارند و واضح بود و هست که چه کسانی را با چه نیاتی ، حاکم بر مردم خواهند کرد. روشن است که اطرافیانِ خودخواستهء هرکدام از دو داوطلب ، چه تیپ افرادی هستند. ۴.ما بر اساس وظیفهء الهی خود عمل می کنیم نه بر اساس منفعت های صرفا شخصی یا حب و بغض شخصی یا کورکورانه یا به تبعیت از کسانی که ثابت شد که خودشان نیاز به راهنمایی دارند. ۵.روایت فوق، حجت ما در برابر حق تعالی است،و به استناد همان روایت، عمل می‌کنیم و مشخص است که لااقل در مقام ترجیح دادن، معیارهای مطرح در روایت فوق، فقط بر یک نفر صادق است و شبهه ای وجود ندارد. هر کس بین ابدیت الهی یا نفسانی، باید انتخاب کند. زیر سایهء حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنافداه و عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف باشید مجموعه فایلهای کوثر - ۴۵۹ @kowsar_fatemi1
۱. محدث نوری که استاد حاج شیخ عباس قمی صاحب مفاتیح الجنان بوده ، دعای سیفی صغیر یا همان دعای قاموس را در امور غریبه و با آثار شگفت ، نقل کرده و در کتاب مفاتیح الجنان هم آورده شده است. ۲.به نیت انتخاب شدن اصلح و متدین و برای شادی و رضای قلب امام زمان ارواحنافداه و عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف در انتخاب فرد متدین ، این دعا را صمیمانه از سویدای قلب، مکررا بخوانید. ۳. از دوستان خود هم بخواهید که هم خودشان بخوانند و هم اینکه هرشخص، حداقل تعدادی را به خواندن آن دعوت بفرمایند. مجموعه فایلهای کوثر - ۴۶۰ @kowsar_fatemi1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صراط مستقیم -۴۴ 🏴🌴🕌🌴🏴 ۱.اگر کسی صبح تا شب قرآن بخواند ، اما با اهل البیت علیهم السلام ارتباط نداشته باشد به جایی نمیرسد. 🏴🌴🕌🌴🏴 ۲.اگر ارتباط انسان با این خاندان،بخصوص اباعبدالله الحسین علیه السلام واقعی باشد نه تظاهر، در قیامت به داد او میرسند، چقدر که بار خلاف او سنگین باشد. 🏴🌴🕌🌴🏴 ۳.خدا این بزرگوار و برنامه اش را برای هدایت و سعادت من و شما و امثال ما خلق فرموده و ایشان هم عمل کرده است. عرضه داشته است که دیگر چیزی برای من باقی ماند؟ هرچی بود دادم. 🏴🌴🕌🌴🏴 مجموعه فایلهای کوثر - ۴۶۱ @mortezatehrani @kowsar_fatemi1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مبانی عقلی شریعت توحیدی- ۳۶ 🌹🌴🕌🌴🌹 ۱.در حديث قدسی، به نقل از امام حسن عسکری صلوات الله علیه، ذیل آیات 165 الی 167 سوره بقره، آمده است: [ترجمه:] هنگامی که مؤمنان ایمان آوردند و عاقلان ولایت حضرات محمد و علی [صلوات الله عليهما]را پذیرفتند،و معاندان از ولایت ایشان رویگردانی کردند و منحرف شدند، خداوند عزّ وجلّ فرمود: یا محمد!و برخی از مردم کسانی هستند که بجای الله، مشابه هایی مخالف و دشمن را اتخاذ می‌کنند که آنها را مثلِ خدا قرار می دهند؛ آنها [این مشابه ها] را مانند دوست داشتنِ خدا، دوست می دارند؛ آن بتهای مشابه[خدا] را مانند دوست داشتنِ خدا،دوست دارند؛درحالیکه کسانی که ایمان آورده اند، نسبت به این اشخاصی که مشابه هایی را در کنار خداوند اتخاذ می کنند، محبت شدیدتری به خداوند دارند؛ زیرا مؤمنان، ربوبیت را فقط برای خداوند می‌دانند و [ در ربوبیت، برای خداوند] شریک قائل نیستند(التفسير المنسوب إلى الإمام العسکري عليه السلام، ج ۱، ص ۵۷۸). 🌹🌴🕌🌴🌹 ۲.باید من و شما باور کنیم که خداوند در ریز حوادث، اراده اش کار می‌کند... [شهید] حججی به خدای خود گفت خداجون!من میخواهم مثل مولای خودم شهید بشوم در راه تو. مولای خودش ابی عبدالله چطور شهید شد؟ سرش را بریدند، این هم همینطور شهید شد، این اتفاق نیست. 🌹🌴🕌🌴🌹 مجموعه فایلهای کوثر - ۴۶۲ @MortezaTehrani @kowsar_fatemi1
صراط مستقیم- ۳۰ 🏴🌹🕌🌹🏴 ۱-چه بخواهيم وچه نخواهيم،حركات و تغييرات جهان و انسان، فراتر از دنياي ماده است.در بيان حضرت امام حسن عسگري-صلوات الله عليه- پنج علامت براي مؤمن شمرده شده:يكي خواندن ۵۱ ركعت نماز در شبانه روز است؛۱۷ ركعت نمازواجب،و۳۴ركعت نافله هاي روزانه.اين نافله ها براي جبران نقايص واجبات است.اما باطني هم دارد؛اجداد پيامبر اسلام-صلوات الله عليه و آله و سلّم- ۵۱ نفر بوده(به تعداد كل ركعات نمازهاي روزانه) كه ۱۷ نفر از آنان، نبي بوده اند؛به تعداد ركعتهاي واجب. 🏴🌹🕌🌹🏴 ۲-علامت دوم،انگشتر را به دست راست كردن است. پيامبر(ص)هم فرموده بودند كه انگشتر را به دست راست كنيد. بعداز ماهها جنگ در صفّين، وقتي حكميت را به حضرت اميرالمؤمنين(ع) تحميل كردند، عمروعاص كه از سركردگان نفاق و حَكَمِ بني اميّه بود،انگشترش را از دست راست درآوردو به دست چپ كرد تا علي(ع) را از خلافت محروم كند ومعاويه را نصب كند.از آن زمان، اهل سنت،انگشتر را به دست چپ مي كنند. 🏴🌹🕌🌹🏴 ۳-سومين نشانه اينكه بعداز نماز، پيشاني را روي خاك و مهر بگذارد و در سجده هم حداقل سه بار يا بيشتر «شكراً لِله»بگويد و بابت عبوديت خدا، تشكر كند.اين عمل،آثار بسيار فراوان دارد. 🏴🌹🕌🌹🏴 ۴-چهارمين علامت،«بسم الله الرحمن الرحيم»را در نمازها بلند بخواند درحاليكه غالباًاهل سنت، ابتداي حمدوسوره، بسم الله را نميگويند و برخي هم كه آن را مي گويند، آرام ميگويند تا حتماً با اهل بيت(ع) مخالفت شده باشد. 🏴🌹🕌🌹🏴 ۵-پنجمين نشانه، زيارت اربعين است كه يكي از خصائص امام حسين(ع)است و هيچكدام از انبياء و اهل بيت(عليهم السلام)چنين زيارتي ندارند.اما دربارهء معناي آن، يك احتمال اينست كه در چهلمين روز شهادت، زيارت حضرت را بخواند.اما احتمال ديگر اين است كه چهل روز پشت سر هم زيارت امام حسين(ع) را بخواند. نكته ديگر اينكه، بعداز مرگ،روح ملكوتي در شب سوم و هفتم واربعين و سال، بالاي سرِ آن بدن مي آيد و بايستي به متوفّي، توجه خاص شود. البته نكات ديگري هم هست. درصورت تمایل برای مطالعه بقیه فایلهای 《صراط مستقیم》، و نیز سایر عناوین فایلهای کوثرفاطمی، می توانید به لینک زیر مراجعه فرمایید 🏴🌹🕌🌹🏴 مجموعه فایلهای کوثر- ۴۳۰ @kowsar_fatemi1
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ متن کامل و ویراستهء زیارت اربعین شیخ طوسی نقل کرده که صفوان جمّال روایت كرده است: مولایم حضرت صادق(ع) درباره زیارت اربعین فرمود: هنگامی که روز بلند شده باشد این زیارت را بخوان: اَلسَّلامُ عَلى وَلِىِّ اللَّهِ وَحَبیبِهِ اَلسَّلامُ عَلى خَلیلِ اللَّهِ وَنَجیبِهِ اَلسَّلامُ عَلى صَفِىِّ اللَّهِ وَابْنِ صَفِیِّهِ اَلسَّلامُ عَلىَ الْحُسَیْنِ الْمَظْلُومِ الشَّهیدِ اَلسَّلامُ على اَسیرِ الْکُرُباتِ وَقَتیلِ الْعَبَراتِ اَللّهُمَّ اِنّى اَشْهَدُ اَنَّهُ وَلِیُّکَ وَابْنُ وَلِیِّکَ وَصَفِیُّکَ وَابْنُ صَفِیِّکَ الْفائِزُ بِکَرامَتِکَ اَکْرَمْتَهُ بِالشَّهادَةِ وَحَبَوْتَهُ بِالسَّعادَةِ وَ اجْتَبَیْتَهُ بِطیبِ الْوِلادَةِ وَ جَعَلْتَهُ سَیِّداً مِنَ السّادَةِ وَقآئِداً مِنَ الْقادَةِ وَذآئِداً مِنْ الْذادَةِ وَاَعْطَیْتَهُ مَواریثَ الاْنْبِیاءِ وَجَعَلْتَهُ حُجَّةً عَلى خَلْقِکَ مِنَ الاْوْصِیاءِ فَاَعْذَرَ فىِ الدُّعاءِ وَمَنَحَ النُّصْحَ وَبَذَلَ مُهْجَتَهُ فیکَ لِیَسْتَنْقِذَ عِبادَکَ مِنَ الْجَهالَةِ وَحَیْرَةِ الضَّلالَةِ وَقَدْ تَوازَرَ عَلَیْهِ مَنْ غَرَّتْهُ الدُّنْیا وَباعَ حَظَّهُ بِالاْرْذَلِ الاْدْنى وَشَرى آخِرَتَهُ بِالثَّمَنِ الاْوْکَسِ وَتَغَطْرَسَ وَتَرَدّى فى هَواهُ وَاَسْخَطَکَ وَاَسْخَطَ نَبِیَّکَ وَاَطاعَ مِنْ عِبادِکَ اَهْلَ الشِّقاقِ وَالنِّفاقِ وَحَمَلَةَ الاَوْزارِ الْمُسْتَوْجِبینَ النّارَ فَجاهَدَهُمْ فیکَ صابِراً مُحْتَسِباً حَتّى سُفِکَ فى طاعَتِکَ دَمُهُ وَاسْتُبیحَ حَریمُهُ اَللّهُمَّ فَالْعَنْهُمْ لَعْناً وَبیلاً وَ عَذِّبْهُمْ عَذاباً اَلیماً اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ رَسُولِ اللَّهِ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ سَیِّدِ الاْوْصِیاءِ اَشْهَدُ اَنَّکَ اَمینُ اللهِ وَابْنُ اَمینِهِ عِشْتَ سَعیداً وَمَضَیْتَ حَمیداً وَمُتَّ فَقیداً مَظْلُوماً شَهیداً وَاَشْهَدُ اَنَّ اللَّهَ مُنْجِزٌ ما وَعَدَکَ وَمُهْلِکٌ مَنْ خَذَلَکَ وَمُعَذِّبٌ مَنْ قَتَلَکَ وَاَشْهَدُ اَنَّکَ وَفَیْتَ بِعَهْدِاللهِ وَجاهَدْتَ فى سَبیلِهِ حَتّى اَتیکَ الْیَقینُ فَلَعَنَ اللهُ مَنْ قَتَلَکَ وَلَعَنَ اللهُ مَنْ ظَلَمَکَ وَلَعَنَ اللَّهُ اُمَّةً سَمِعَتْ بِذلِکَ فَرَضِیَتْ بِهِ اَللّهُمَّ اِنّى اُشْهِدُکَ اَنّى وَلِیُّ لِّمَنْ والاهُ وَ عَدُوُّ لِّمَنْ عاداهُ بِاَبى اَنْتَ وَاُمّى یَابْنَ رَسُولِ اللَّهِ اَشْهَدُ اَنَّکَ کُنْتَ نُوراً فىِ الاَصْلابِ الشّامِخَةِ وَالأَرْحامِ الْمُطَهَّرَةِ لَمْ تُنَجِّسْکَ الْجاهِلِیَّةُ بِاَنْجاسِها وَلَمْ تُلْبِسْکَ الْمُدْلَهِمّاتُ مِنْ ثِیابِها وَاَشْهَدُ اَنَّکَ مِنْ دَعائِمِ الدّینِ وَاَرْکانِ الْمُسْلِمینَ وَمَعْقِلِ الْمُؤْمِنین َ وَاَشْهَدُ اَنَّکَ الاْمامُ الْبَرُّ التَّقِىُّ الرَّضِىُّ الزَّکِىُّ الْهادِى الْمَهْدِىُّ وَاَشْهَدُ اَنَّ الاْئِمَّةَ مِنْ وُلْدِکَ کَلِمَةُ التَّقْوى وَاَعْلامُ الْهُدى وَالْعُرْوَةُ الْوُثْقى وَالْحُجَّةُ على اَهْلِ الدُّنْیا وَاَشْهَدُ اَنّى بِکُمْ مُؤْمِنٌ وَبِاِیابِکُمْ مُوقِنٌ بِشَرایِعِ دینى وَخَواتیمِ عَمَلى وَقَلْبى لِقَلْبِکُمْ سِلْمٌ وَاَمْرى لِأَمْرِکُمْ مُتَّبِعٌ وَنُصْرَتى لَکُمْ مُعَدَّةٌ حَتّى یَاذَنَ اللَّهُ لَکُمْ فَمَعَکُمْ مَعَکُمْ لا مَعَ عَدُوِّکُمْ صَلَواتُ اللهِ عَلَیْکُمْ وَعلى اَرْواحِکُمْ وَاَجْسادِکُمْ وَشاهِدِکُمْ وَغائِبِکُمْ وَظاهِرِکُمْ وَباطِنِکُمْ آمینَ رَبَّ الْعالَمینَ. سپس دو رکعت نماز میخوانی. 🌹🌴🌹🌴🌹🌴🌹 اگر خواستید، مناسب است که علاوه بر زیارت اربعین، زیارت وارث ، زیارت امین الله ، زیارت جامعه کبیره،و یا زیارت خاصه حضرت سيدالشهداء روحي فداه خوانده شود تقاضا دارد خادمان خود را هم مشمول دعاهای خیر خود، بفرمایید مجموعه فایلهای کوثر-۱۹۸ @kowsar_fatemi1
🏴 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى عَلِیِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا الْمُرْتَضَى الْإِمَامِ التَّقِیِّ النَّقِیِ‏ وَ حُجَّتِکَ عَلَى مَنْ فَوْقَ الْأَرْضِ وَ مَنْ تَحْتَ الثَّرَى الصِّدِّیقِ الشَّهِیدِ صَلاَةً کَثِیرَةً تَامَّةً زَاکِیَةً مُتَوَاصِلَةً مُتَوَاتِرَةً مُتَرَادِفَةً کَأَفْضَلِ مَا صَلَّیْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَوْلِیَائِکَ‏
صلوات بر امام عسكرى (ع) 🏴🌴🕌🌴🏴 راوى اين صلوات ابو محمد يمنى گفت كه چون حضرت عسكرى عليه السلام از ذكر صلوات بر پدرش فارغ شد و نوبت بر خود آن جناب رسيد ساكت ماند عرض كردم كه كيفيت صلوات بر باقى را بفرماييد فرمود اگر نه اين بود كه ذكر اين از معالم دين است و خدا امر فرموده ما را كه به اهلش برسانيم هر آينه دوست داشتم كه ساكت مانم و لكن چون در مقام دين است بنويس صلوات بر حسن بن على بن محمد عليهم السلام 🏴🌴🕌🌴🏴 اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى الْحَسَنِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ مُحَمَّدٍ الْبَرِّ التَّقِيِّ الصَّادِقِ الْوَفِيِّ النُّورِ الْمُضِيءِ خَازِنِ عِلْمِكَ وَ الْمُذَكِّرِ بِتَوْحِيدِكَ وَ وَلِيِّ أَمْرِكَ وَ خَلَفِ أَئِمَّةِ الدِّينِ الْهُدَاةِ الرَّاشِدِينَ وَ الْحُجَّةِ عَلَى أَهْلِ الدُّنْيَا فَصَلِّ عَلَيْهِ يَا رَبِّ أَفْضَلَ مَا صَلَّيْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَصْفِيَائِكَ وَ حُجَجِكَ وَ أَوْلاَدِ رُسُلِكَ يَا إِلَهَ الْعَالَمِينَ 🏴🌴🕌🌴🏴
🌸🌿🌸🌿🌸 آقا مبارک اسـت ردای امامتت ای غایب از نظر بـه فدای امامتت می خواستند حق تـورا هم قضا کنند کذابها کجا و عبای امامتت مـا زنده ایم وسرخوشیم از برکات ولایتت مـا عهدبسته ایم تاپای جان،بـه پای امامتت 🌸🌿🌸🌿🌸 نهم ربیع الاول روز بشارت حاکمیت مستضعفان و خداجویان وحق طلبان بر جهان و روز نوید دهنده ی شکست نمرودیان وظالمان و روز شادی شیعیان وخداجویان در آغاز ولایت حضرت بقیة الله الاعظم، مهدی موعود عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف و ارواحنافداه مبارک باد . 🌸🌿🌸🌿🌸
صراط مستقیم- ۴۵ وَمِنَ ٱلنَّاسِ مَن يَشۡرِي نَفۡسَهُ ٱبۡتِغَآءَ مَرۡضَاتِ ٱللَّهِۚ وَٱللَّهُ رَءُوفُۢ بِٱلۡعِبَادِ (سوره بقره/٢٠٧) 🌴🌸🌴❤️🌴🌸🌴 ۱.حق تعالی پس از بيان حال منافق،كه دينش را بدنيا مى‌فروشد،دربارۀ مؤمن با اخلاص كه براى دين خدا،از مال و جان مى‌گذرد مى‌فرمايد: [ترجمه] و بعضى از مردم كسى است كه براى طلب و بدست آوردن رضاء و خوشنودى خدا جانش را مى‌فروشد (بذل می نماید و مى‌بخشد) و خدا به این بندگان، مهربان است ( پاداشهای بى‌شمار عطاء مى‌كند). 🌴🌸🌴❤️🌴🌸🌴 ۲.دربارهء شأن نزول این آیه گفته‌ شده است:هنگامیكه حضرت پیامبر اسلام صلّى اللّٰه عليه وآله وسلّم از توطئه قتل توسط مشركين، بسوى غار گريخت،وامير المؤمنين علىّ صلوات الله علیه در بستر آن حضرت خوابيد، اين آيه بين مكّه و مدينه دربارۀ حضرت اميرالمؤمنين روحی فداه نازل شد. 🌴🌸🌴❤️🌴🌸🌴 ۳.همچنین روايت شده:چون حضرت اميرالمؤمنين صلوات‌الله‌عليه در بستر، به جای پيغمبر اكرم صلوات‌الله‌عليه و آله و سلّم خوابيد،جبرائيل عليه السلام بالاى سر،وميكائيل عليه السلام پائين پايش ايستادند و جبرائيل فرياد مى‌زد:بَخ بَخ مَن مِثلُك يا ابن ابى طالب.يباهى اللّٰه بك الملائكة «آفرين! آفرين!كيست مانند تو اى پسر ابى طالب!خدا به وجود تو،به فرشتگان، مباهات و فخر مى‌نمايد 🌴🌸🌴❤️🌴🌸🌴 ۴.عجیب آن كه فخر رازى[اهل سنت]در تفسير خود،گفتار جبرائيل دربارۀ امير المؤمنين عليه السّلام را روايت مى‌كند‌، اما باز ديگرى را بر حضرت علی اميرالمؤمنين صلوات‌الله‌عليه مقدّم مى‌دارد. خداوند جل شأنه، همه را از تعصب های جاهلانه وشیطانی محفوظ فرماید. مجموعه فایلهای کوثر-۴۶۳ @kowsar_fatemi1
abdolbaset-menal-momenin.mp3
6.42M
من المؤمنين رجال صدقوا ما عاهدواالله عليه ....
Ali-Fani-Elahi-Azumal-Bala-320.mp3
9.08M
الهی عظم البلاء
سیدحسن نصرالله با کفن و شعار "عاشق شهادت" خداحافظ سیّد! سلام ما خستگان از این دنیاخواهانِ صاحبِ سِمَت و ریاکارانِ مدّعی و دروغگویانِ غرق در فساد را هم به حضرت سيدالشهداء روحي فداه و صلوات الله علیه برسان. یا بقیة الله! ... و ضاقت الارض و منعت السماء و انت المستعان و الیک المشتکی ... الهی! واجعلنا من المستشهدین بین یدیه. آمين
متن سخنان حضرت آیت‌الله‌ العظمی حاج آقا مرتضی تهرانی رضوان الله تعالی علیه در مورد شخصیت مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای این متن حاوی نکات بسیار مهمی است. 👇👇👇👇👇 بسم الله الرحمن الرحیم الحمدلله رب‌‌العالمین و صلی‌الله علی محمد و آله‌الطاهرین و لعنة‌الله علی اعدائهم اجمعین با آنکه ضربان قلبم چهل تا چهل‌وپنج در دقیقه است، اما صحبت درباره موضوع مورد نظرم را لازم می‌دانم. بنده این‌طور فکر کرده‌ام که ابتدا اشاره‌ای داشته‌باشم به ذاتیات آیت‌الله خامنه‌ای سلام‌الله‌علیه که تقریباً از پانزده‌شانزده سالگی ایشان اطلاع نزدیک دارم و تصورم بر این است که ایشان اگر از این صحبت مطلع شوند، از یکی‌دو نکته تعجب خواهند کرد که بر حسب ظاهر، جز خودشان اطلاع نداشته‌اند و این در حافظه و اطلاعات‌ من هست. بعد وارد تصمیم‌های ایشان می‌شوم و مأخذ حرکت ایشان را هم عرض می‌کنم که کدام‌یک از این ذاتیات است و بعد هم اشاره‌‌ای می‌‌کنم به آنچه که به‌عنوان نقیصه در جامعه دیده می‌شود و این را با استدلالی که در ذهنم هست بیان خواهم‌ کرد. البته این نقیصه‌ای که در جامعه وجود دارد منحصر به زمان ایشان نیست و از زمان امیرالمؤمنین صلوات‌الله‌علیه و بلکه از زمان رسول اکرم صلوات‌الله‌علیه بوده‌است و در زمان ما هم بوده و مواردش هم در ذهنم هست که اشاره می‌کنم؛ یعنی فاعل در فاعلیت خودش تام است، ولی قابل در قابلیت خودش تمامیت ندارد و قهراً این نقایص به چشم می‌خورند و کسانی که قدرت تحلیل مسئله را آن‌‌طوری که صحیح است ندارند، به اشتباه در نسبت مبتلا می‌شوند. بنده در حدود شصت‌ و دو ‌سه سال پیش به تبعیت از مرحوم والدم رضوان‌الله‌تعالی‌علیه از تهران به مشهد مقدس هجرت کردم. آن زمان در مدرسهٔ مروی تهران حجره داشتم و در سطح مشغول تحصیل بودم. در مشهد یکی از علما و مدرسین رسمی بود که شنیدم در لُمعه خیلی مسلط است؛ مرحوم حاج سیداحمد مدرس‌یزدی. فرزندی هم داشت به نام آقاسیدجلال که بعد از پدر بزرگوارش، مرد فاضلی شد و در مشهد مدرس بود که هر دو را بزرگان می‌شناختند. من اخوی بزرگ آقا را در درس آقای مدرس یزدی دیدم. تقریباً مشخص بود که بنده در معیت مرحوم حاج‌آقا از تهران آمده‌ام و از طلبه‌های مشهد نیستم. ایشان اظهار لطف کردند و چیزی نگذشت که انس ما بیشتر شد. گاهی‌اوقات پنجشنبه‌ها ایشان به منزل ما تشریف می‌آوردند که در اواسط بازار سرشور مشهد، کوچه‌ای بود به نام کوچه بانک شاهی، در آنجا بودیم. آقا هم به اتفاق اخوی بزرگشان آقای سیدمحمد یک پنجشنبه به منزل ما تشریف آوردند. آن موقع حدود شانزده سال داشتند. در همان جلسه اول، توجهم به ایشان جلب شد. علتش هم این بود که شواهدی را در چهرهٔ مبارک ایشان دیدم. ایشان از نظر بیت هم متعلق به یک بیت باتقوا بود، به‌گونه‌ای که من هر وقت می‌خواستم نماز ظهر و عصر را به جماعت بخوانم، به مسجد گوهرشاد نمی‌رفتم، بلکه نماز مرحوم آقاسیدجواد خامنه‌ای، ابوی بزرگوار ایشان، می‌رفتم در بازار سرشور، مسجد آذربایجانی‌ها. ایشان مرد بزرگواری بود و در منزل لُمعه تدریس می‌کرد. بنده لُمعه را در تهران خوانده‌بودم، ولی درس مرحوم آقاسیداحمد مدرس‌یزدی بسیار پخته‌بود و ایشان کمال تسلط را به فروع مسئله داشت و لذا به این درس رفتم. در تهران رسائل را هم خوانده ‌بودم. یک مقدار از مکاسب مانده ‌بود که درس مرحوم آقامیرزا هاشم قزوینی رفتم و شش ماه هم بیشتر مشهد نبودم و بعد به قم آمدم. ایشان هم بعد به قم مشرف شدند و خدمتشان ارادت داشتیم و زیارتشان می‌کردیم. خدای متعال این بزرگوار را در حوزه درس مرحوم آیت‌الله حاج شیخ‌مرتضی حائری سوق داد. هر چند من از اول هم کم ‌معاشرت می‌کردم و در سیزده‌ سالگی که در قم بودم معاشرتم عمدتاً با مرحوم حاج‌آقا مصطفی [خمینی] بود. سیادت و تقوا و پاکیزگی ایشان را هم شاهد بودم. بنده ایشان را از آن زمان صاحب ذاتیات مثبت یافتم. مسئله دیگری که عرض کردم شاید ایشان اطلاع ندارند که من در جریان هستم خوابی بود که ایشان در مشهد دیدند و این خواب را به کسی که معروف بود خوب تعبیر می‌کند عرضه کردند و جوابی که آن شخص داد، خدا رحمتش کند آدم خوبی بود و در تهران به منزل ما هم می‌آمد، یک تعبیر اجمالی بود و به آقا عرض کرد که این رؤیای صادقه است و نشان می‌دهد آیندهٔ فوق‌العاده‌ای دارید. آن روزها مرجع داشتیم، ولی به نظر مُعبِّر نیامده ‌بود که بالاتر از مرجعیت هم هست. پیدا بود که رؤیای صادقه است. ایشان خواب را گرفتند و اجمالاً کشف کردند که یکی از مقدرات حق‌تعالی این است که مسیر ایشان در زندگی یک مسیر استثنایی و غیرمشابه با دیگران شود. یکی از ذاتیات ایشان که اشاره می‌کنم بلندهمتی ایشان است؛ یعنی آنقدر این روح پاکیزه و لطیف و بزرگ است که وقتی ایشان این تعبیر را شنید، از آن موقع تدریجاً خودش را برای فعلیت این منزلت آماده کرد و از این حرکت اختصاصی و استثنایی هم هیچ غفلت نورزید.
خصیصهٔ دیگر ایشان این بود که نسبت به والدین تأدّب و تواضع و فروتنی و اطاعت بسیار زیادی داشتند؛ خیلی زیاد که از عرف خارج است؛ به‌خصوص نسبت به پدر بزرگوارشان. عجیب بود. آنها هم حتماً اثر وضعی دارد و پیدا بود که حق‌تعالی تعبیر همان خواب را برای ایشان تقدیر کرده‌است و باید منتظر باشیم که خدا ایشان را به آن منزلت برساند. ایشان قم هم که مشرف شد، از جمله درس مرحوم آقای حائری که می‌رفتند، کمال دقت را داشتند و کار می‌کردند. به‌خصوص درس خارج مرحوم آقای حائری که خارج دقیقی بود و خارج مکاسب بود. اگر کسی مانند آقا سلام‌الله‌علیه شش ماه درس ایشان می‌رفت، کافی بود تا روش استنباط و تلاش و کار و کوشش در فقه و مبادی فقه را کاملاً بیاموزد. من معتقدم که این‌گونه است و شاید سایر ارادتمندان ایشان اطلاع نداشته ‌باشند و خود ایشان هم شاید اطلاع نداشته‌ باشند که خدا این دریافت را به من لطف کرده‌ است. آنچه که من در ایشان ادراک کردم تصمیم و همت ایشان بود که برحسب فضایل انسانی، ایشان دو کار را شروع کردند: یکی زحمت‌کشیدن در فقه و اصول و دیگری زحمت‌کشیدن برای تهذیب نفس و ایجاد اخلاص در اعمالشان. در این دو مسیر، تا الان متحرک بوده‌اند. چرا می‌گویم تا الان؟ برای اینکه بنده فرمایشات‌ ایشان را مرتب گوش می‌کنم. هر وقت به هر مناسبتی ایشان صحبت می‌کنند، من گوش می‌کنم. ایشان وقتی نماز مغرب را شروع می‌کنند، نگاه می‌کنم و می‌بینم روزبه‌‌روز غلظت اخلاص ایشان در باطنشان بیشتر می‌شود.در مراجع، قطعاً چنین فردی با این جامعیت نداریم؛ یعنی وقتی به سراغ مسائل سیاسی می‌روند و مطالعه و جمع‌آوری و مقایسه می‌کنند، یک نفر غیر از ایشان نیست. در مسائل فقهی که وارد می‌شوند و جواب می‌دهند، کاملاً پیدا است که سراپا اخلاص و تقوا است. آنقدر احتیاط می‌کنند که یک سر سوزن برخلاف تقوا و احتیاط حرکت نکرده ‌باشند. این را من تا الان لمس کرده‌ام و معتقدم دیگران به این صورت به ایشان نگاه نمی‌کنند. در این جامعیتی که خدا این بزرگوار را رشد داده‌است، هیچ در بین علمای شیعه و اسلام نداریم. کسانی که به نظر بنده خیلی جالب و استثنایی می‌آمدند، مرحوم آقاموسی [صدر] بود، مرحوم آقای بهشتی بود و مرحوم آقاسید محمدباقر صدر بود. اینها را از نزدیک دیده بودم. مرحوم آقای بهشتی با من مأنوس بود، ولی هیچ‌کدام در ذاتیات به این بزرگوار نمی‌رسند و نرسیدند. من این‌جور فکر می‌کنم که حق‌تعالی اراده فرموده ‌است که وجود ایشان را از دیگران متمایز کند و با این همت عالی در این مسیر قرار بگیرد. امام رضوان‌الله‌تعالی‌علیه راست می‌گفت. همت‌ ایشان عالی و غیرعادی بود. قبل از انقلاب، بنده پای منبر امام(ره) نشسته ‌بودم که فرمود: والله من به عمرم نترسیده‏‌ام. این از روحی عادی نیست. از روحی است که به‌ قدری عظمت دارد که دیگر موجودات مادی را کوچک‌تر و ضعیف‌تر از خودش می‌داند. این بزرگوار هم خدای متعال اراده فرموده ‌است که مسئولیت سنگینی را به ایشان عطا کند که عطا کرده ‌است؛ با ظرفیت فوق ادراک اشخاص عادی. این ذاتیات ایشان است و ایشان کار کرد و من اطلاع داشتم که در فقه و اصول و رجال و لغت و… کار می‌کرد و در کنار همه اینها، کار روحی می‌کرد. حتماً الان هم دارد. من حتی چند شب پیش، آثار حرکت در تهذیب نفس و تشدید اخلاص را وقتی ایشان داشت نماز می‌خواند، در ایشان دیدم. شما می‌پرسید: چگونه دیدی؟ با همین چشم؟ می‌گویم: خیر. با آن چشم دیگری که خدا به من عطا کرده ‌است و یقین دارم. «لااله‌الاالله». شب و روزی نیست که من از ایشان بیست مرتبه یاد و برای ایشان دعا نکنم و به خدای متعال التماس نکنم که خدایا، این نعمت را برای شیعه مستدام بدار. معتقدم شکر و سپاسگزاری این نعمت الهی را شیعه اعم از علما و غیرعلما به‌جا نیاورده‌اند، چون درک نکرده‌اند؛ ولی خدای متعال چنانچه بخواهد با عمل من و امثال من نعمت را بگیرد، دیگر چیزی برای ‌ما باقی نمی‌ماند. ایشان در مقطعی که خودشان مستقیماً این مسئولیت الهی را به عهده داشتند، کارهای بزرگی انجام دادند، آنقدر بزرگ که نمی‌شود حجم آن را تعیین کرد. مطلبی را عرض کنم که قصه است، ولی حکمت دارد. فردی نقل می‌کرد شب خواب دیدم حضرت تشریف آوردند و فرمودند: خیلی منتظر ما بودی؟ عرض کردم: بله. فرمودند: من آمده‌ام حُکمم را بگویم. این زن‌ تو با اینکه پنج بچه از او داری، زن تو نیست. تمام این بچه‌ها ولد شبهه هستند. پول‌هایی که به‌دست آورده‌ای شرعاً مال تو نشده‌اند. کارهایی که کرده‌ای صحیح نبوده‌اند. حضرت یکی‌یکی موجودیت مادی این مرد را زیر سؤال برد. در این قصه نقل می‌کنند این شخصی که در این قصه اینقدر منتظر قدوم ایشان بود، دید هیچ راهی ندارد، الا اینکه دستش را روی گوش‌هایش بگذارد و چندبار فریاد بزند: آی دزد! جوری فریاد زد که خودش از خواب بیدار شد.
مرحوم حاج شیخ محمدتقی آملی مدتی شاگردی مرحوم آقای قاضی را کرده ‌بود. از اصحاب نجف و علمایی است که هم خود و هم پسرش درس مرحوم میرزای نائینی می‌رفتند. ایشان هم غیر از فقه و اصول چیزهایی داشت که از طریق مرحوم آقای قاضی رضوان‌‌الله‌تعالی‌علیه به‌دست آورده ‌بود. یعنی چون لیاقت داشت، خدای متعال به ایشان عنایت کرده ‌بود. از ایشان نقل شد که فرموده‌ بود: خیلی نسبت به زیارت حضرت بقیهݑ‌الله ارواحناله‌الفداه مشتاق بودم و دائماً در خواب و بیداری از خدای متعال می‌خواستم. یک شب خواب دیدم که به من گفتند: آن نور را از دور می‌بینی؟ حضرت دارند به آنجا تشریف می‌برند. می‌گوید: من آنقدر نگاه کردم تا آنجا که شبح یک اندام را در نور دیدم، ولی چهره‌شان را ندیدم. آنقدر به من فشار آمد که لرزه در بدنم افتاد. بیدار شدم و دیدم خیس عرق هستم و متوجه شدم من توان زیارت ایشان را ندارم. برخی آن‌طور که باید از مقام امامت و ولایت آگاهی ندارند. در زمان ایشان، وقتی کمبودهایی را احساس می‌کنیم، باید بفهمیم آنها را به چه کسانی باید نسبت بدهیم. عین این کمبودها در زمان امیرالمؤمنین صلوات‌الله‌علیه هم بود. آیا می‌توانیم نتیجه بگیریم که حضرت، نعوذبالله تقصیر کرده ‌است؟ نمی‌توانیم. حضرت در فاعلیت و عصمت و علم و قدرت خودش بی‌نظیر بوده و انسان عادی نبوده ‌است. پس چرا تا وقتی که ایشان زنده بود، شُرِیح را نتوانست از کوفه بیرون کند؟ این شریح بود که در قضیه کربلا فتوا داد. نبود؟این را به چه کسی نسبت بدهیم؟ اصلاً ربطی به حجت الهی اعم از معصوم و غیرمعصوم ندارد. غیر از کمال فاعلیت فاعل، قابلیت قابل هم باید به کمال برسد که نرسیده ‌بود. الان علت غیبت چیست؟ نعوذبالله نقصی در وجود مقدس حضرت بقیهݑ‌الله ارواحناله‌الفداه هست؟ ایشان همین ‌‌طوری نمی‌دانند دلیلش چیست و منتظر مانده‌اند که خدای متعال اراده بفرماید؟ این حرف غلط است. من آن وقتی که کسی در این مسیر نمی‌آمد، کار خودم را کردم و خودم را به خطر انداختم. حالا که الحمدلله نظام روی روال خودش هست و خدا دارد این نظام را پیش می‌برد. این پیشرفت‌ها الهی هستند و عادی نیستند. آنچه این ملت را پیش برده اعتقاد و ایمانش بوده ‌است؛ به اضافه رهبر شایسته الهی. بدون رهبر نمی‌شود. امکان ندارد. یک کشور صد سال هم دائماً کشته بدهد، بی‌رهبر موفق نمی‌شود. در تاریخ دیده‌ایم. الجزایر بیست و پنج سال کشته داد. رئیس‌جمهور روی کار آمد. حداکثر چهارسال توانست رئیس‌جمهور مستقل داشته‌ باشد. بعد از آن، تمام شد. چرا؟ چون رهبر نداشت. این باور قطعی‌ من است. اگر خدا رهبر بزرگوار را در این سمت قرار نداده‌ بود، هیچ‌‌یک از علما تا سال‌های طولانی هم این همت و اراده را نداشت، آنچه را من خیال هم نمی‌کردم که در عمرم آن ابعاد معنوی و الهی و شرعی و انسانی را ببینم، شاهد باشیم. این آقای بزرگوار سلام‌الله‌علیه از طرف حق‌تعالی مأمور است که این مردمی که انتظار مُصلح را می‌کشند، ببینند که با کوچکش چگونه برخورد می‌کنند؛ مثل حضرت مسلمی که حضرت سیدالشهدا صلوات‌‌الله‌علیه از مکه به کوفه فرستاد. حضرت مسلم که معصوم نبود. فاصله بین مقام عصمت و غیرعصمت خیلی زیاد است. بر حسب نوشته‌ها، امام فرمود: اگر زمینه را مساعد دیدی، برای من نامه بنویس؛ می‌آیم. حضرت مسلم سلام‌الله‌علیه هم این کار را انجام داد و آن شد که همه بارها شنیده‌ایم. انسان باید خیلی مواظب خودش باشد که فریب شیطان را نخورد. بنده یکی از کارهایی که بر دوش خودم می‌بینم این است که با کسانی که در شک و شبهه هستند و پایشان می‌لنگد یک جلسه و چند جلسه بنشینم و آنها را روشن کنم که در تکلیف شرعی استقرار پیدا کنند. هر کسی این حوصله را ندارد، ولی من برای افراد زیادی این کار را کرده‌ام. آثاری که به‌عنوان برکات الهیه از آقا به جا مانده خیلی بیش از زمان امام‌خمینی(ره) است. نه اینکه امام(ره) نمی‌توانستند؛ خدای متعال از آن بزرگوار آنچه خواسته، ایشان عمل کرده است. از این بزرگوار هم آنچه خواسته، دارند عمل می‌کنند. ما الان زیر آسمان نداریم انسانی را که مثل آقا در مسائل سیاسی به صورت ریز، این مطالعات و این نظرات تصدیقی اعم از اثبات و نفی داشته‌باشد. این مقدار توفیق را که خدای متعال به ایشان داده به خاطر این است که شایستگی‌اش را داشته ‌است. هر کسی که دلش بخواهد که به این نمی‌رسد. آنچه که بنده در این عرایضم به‌عنوان محور دارم، مسئلهٔ اخلاص است. ایشان مرتب دارد زحمت می‌کشد که این اخلاص را بیشتر و پررنگ‌تر و لطیف‌تر و حساس‌تر کند. آن مقداری که شریعت برای تبعیت از شخص شرط دانسته ‌است، خدا بیش از آن به این بزرگوار عطا کرده‌است. فقه و اصول و سایر علومی که به آن ارتباط و بستگی دارد و آگاهی‌های جنبی‌ای که خدای متعال به ایشان داده‌است، بنده گمان ندارم که تاکنون کسی این مقدار آگاهی‌های ریز داشته‌باشد، به‌خصوص در دشمن‌شناسی.
بنده پنجاه سال پیش، خیلی قبل از انقلاب، بعد از وفات مرحوم حاج‌آقای والد، دوازده شب محرم در منزل ایشان منبر می‌رفتم. یکی از حرف‌هایی که زدم این بود که همان‌‌گونه که انسان باید دوست‌شناس باشد و بعد ارتباط برقرار کند، باید دشمن‌شناس هم باشد. بعد، تصریح می‌کردم که به‌خصوص مراجع و علما باید این‌‌گونه باشند و بدانند کجا چه مقدار باید فاصله بگیرند و چه مقدار بایستی صلابت به خرج بدهند و خودشان را به دشمن نزدیک نکنند. این جمله دربسته‌ای است که به نظر من، خیلی عمق دارد و خدا به این بزرگوار این نعمت شناخت دشمن را عطا کرده ‌است. کسانی که خیال می‌کنند ایشان دارد تند می‌رود، اشتباه می‌کنند. خدا این شناخت را به ایشان عطا کرده ‌است و دارد جلوی پای خودش و جلوی پای ملت، چاه‌ها و چاله‌ها را می‌بیند. به فرمایش‌های امیرالمؤمنین صلوات‌الله‌علیه به زُبیر، بعد از اینکه جدا شد، دقت بفرمایید. اینها در کلمات امیرالمؤمنین صلوات‌الله‌علیه هست. این عالم بزرگوار را اگر چه می‌گوییم در مقام عصمت نیست، اما وقتی مؤید عندالله شد و آثار و علائم تأیید الهی را در ایشان دیدیم، آن هم نه یکی، نه دوتا، نه صدتا، می‌دانیم که آنقدر لطف خدای متعال شامل حال ایشان هست و وظیفه ما این است که قدردان ایشان باشیم. وظیفه بنده این است که آنهایی را که در شبهه هستند و می‌خواهند احتیاط کنند، روشن کنم و به آنان بفهمانم در اینجا احتیاط معنا ندارد. این شبهه و احتیاط را شیطان در کَلّهٔ شما کرده‌ است. مهم‌ترین وجه همت بزرگ ایشان که فوق متعارف و فوق بیان است توجه و باور و آماده‌کردن خود و روح خود برای آن منزلت است. در این صورت است که انسان دیگر خستگی را نمی‌فهمد. گاهی شایع می‌کنند که ایشان بیمار شده ‌است یا شیطنت‌های دیگر، اما ایشان کسی نیست که با این چیزها نقصان و ضعفی در او به‌وجود بیاید. تا نفس داشته‌باشد، کار می‌کند. علتش هم آن دید و رؤیتی است که از واقع دارد و برحسب آن واقع حرکت می‌کند. ما هم باید قدرش را بدانیم. باقی می‌ماند مسئله سوم که مسئله خلأهایی است که به نظرمان می‌آید. عرض می‌کنیم در زمان امیرالمؤمنین صلوات‌الله‌علیه مشابه اینها بوده ‌است. در زمان امام رضوان‌الله‌تعالی‌علیه این مسائل بوده ‌است. هنوز گاهی رسانه‌ها فرمایشات‌ امام(ره) را که پخش می‌کنند، ایشان می‌فرمایند: سال گذشته این‌‌جور گفتم، اَسَفا عمل نشده ‌است. «اسفا» یعنی با تأسف انجام نشده. اگر انجام شده ‌بود که ایشان می‌فرمود: بحمدالله و نمی‌فرمود اسفا. آقا از امیرالمؤمنین صلوات‌الله علیه، جد مطهرش، که بالاتر نیست. پایین‌تر هم هست. در عین حال، تا آنجایی که قدرت عقلی دارد، ایشان دارد عمل می‌کند. آمادگی در قابل به صورت کامل وجود ندارد. ایشان دارد کار خودش را می‌کند. کسر هم نمی‌گذارد؛ تا آن وقتی که ان‌شاءالله خدای متعال اراده بفرماید و حضرت بقیهݑ‌الله ارواحنا‌له‌الفداه ظهور کنند یا برنامه‌هایی که ایشان تنظیم کرده‌اند، قابلیت اجرا پیدا  کند. خدا را شاکرم ‌قدری موفق شدم درباره این موضوع صحبت کنم. بنده در حق ایشان مبالغه نکردم. عین اعتقاد قطعی من است. ایشان همه شرایط شرعی را دارد و خصوصیاتی که ایشان دارد در عالَم بی‌نظیر و این نعمت بزرگی است که خدای متعال نه ‌فقط به همه مسلمان‌ها و شیعیان، بلکه به همه انسان‌ها عطا کرده‌ است.
صراط مستقیم- ۴۶ 🌹🌴🌹🌴🌹 حضرت امام حسن عسکری صلوات الله علیه: خِصلَتانِ لیسَ فَوْقَهُما شیءٌ: الایمانُ باللهِ و نفْعُ الإخوانِ(تحف العقول، ص 489). دو خصلت است که چیزی بالاتر از آن دو نیست: ایمان به خدا و سودرسانی به برادران. 🌹🌴🌹🌴🌹 ایمان و «خداباوری» نتیجه ی معرفت درست و عمیق است. «ایمان»، مؤمن را در مسیر صلاح قرار میدهد و مانع گناه و ظلم و فساد می شود. 🌹🌴🌹🌴🌹 سودمند بودن برای جامعه و خیررساندن به برادران دینی هم یک توفیق الهی است که هرکس این توفیق را دارد، باید شاکر خدا باشد. محبوب ترین فرد نزد خدا کسی است که خیر بیشتری به دیگران برساند. این راهی است که اولیای سالک الی الله ، آن را مسیر سلوک می دانند. 🌹🌴🌹🌴🌹 مجموعه فایل های کوثر-۴۶۴ @kowsar_fatemi1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹🏴🌹🏴🌹🏴🌹🏴🌹 إِنَّ ٱلَّذِينَ قَالُواْ رَبُّنَا ٱللَّهُ ثُمَّ ٱسۡتَقَٰمُواْ تَتَنَزَّلُ عَلَيۡهِمُ ٱلۡمَلَـٰٓئِكَةُ أَلَّا تَخَافُواْ وَلَا تَحۡزَنُواْ وَأَبۡشِرُواْ بِٱلۡجَنَّةِ ٱلَّتِي كُنتُمۡ تُوعَدُونَ (سوره فصلت، ٣٠) بى‌ترديد كسانى كه گفتند: پروردگار ما خدا است؛ سپس [در ميدان عمل بر اين حقيقت] استقامت ورزيدند، فرشتگان بر آنان نازل مى‌شوند [و مى‌گويند :] مترسيد و اندوهگين نباشيد و شما را به بهشتى كه وعده مى‌دادند، بشارت باد 🌹🏴🌹🏴🌹🏴🌹🏴🌹 شهید مجاهد و باورمند و پایدار به فرمایش حضرت اميرالمؤمنين صلوات‌الله‌عليه، یحیی سنوار رهبر حماس: من این جمله را از امام علی رضی الله عنه و کرّم الله وجهه، خوب به خاطرم سپرده ام که از کدام یک از دو روز بگریزم؟ روزی که در آن مرگ، تقدیر تو نیست، و روزی که مرگ، تقدیر توست. چون دو روز بیشتر نداریم:روزی که مرگ،تقدیر شده و روزی که تقدیر نشده. روزی که در آن، مرگ، تقدیر من نیست، نمی‌ترسم.در این روز هیچ کس در دنیا نمی تواند به من آسیبی برساند. و در روز دوم هیچ کس نمی تواند از مرگ جلوگیری کند...
1_13718703112.mp3
9.08M
یا صاحب الزمان آجرک الله الهی عظم البلاء و برحسب الخفاء و انکشف الغطاء و انقطاع الرجاء و ضاقت الارض و منفعت السماء و انت المستعان و الیک المشتکی و علیک المعول فی الشدة و الرخاء. اللهم صل علی محمد و آل محمد...